KANANUGETIT!

joooooooops

ONKO totta et kananugetit tehää nii et kana laitetaa kokonaa johki sekotushommaan ja sit muut ainekset samaan? jos on nii HYI.

15

3512

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nakit ja muusi

      Ei kanan hyviä osia tuhlata nuggetteihin. Parhaat lihat laitetaan fileiksi yms. Jämät laitetaan muusiksi ja puristetaan nuggeteiksi.

      • Kananen

        En ikinä syö nuggentteja


      • Joopa
        Kananen kirjoitti:

        En ikinä syö nuggentteja

        Älä sitten syö makkaraakaan. Äläkä edes jauhelihaa.

        Nautaeläimistäkin pitäisi kaikki naaraspuoliset (lehmät) kuopata sellaisinaan; uroksista (häristä) otettaisiin talteen sisäfileiden keskiosat ja loput heitettäisiin samaan kuoppaan lehmien kanssa.

        Olisipa herkullisen vaihtelevaa! Ja halpaa.


      • joi
        Joopa kirjoitti:

        Älä sitten syö makkaraakaan. Äläkä edes jauhelihaa.

        Nautaeläimistäkin pitäisi kaikki naaraspuoliset (lehmät) kuopata sellaisinaan; uroksista (häristä) otettaisiin talteen sisäfileiden keskiosat ja loput heitettäisiin samaan kuoppaan lehmien kanssa.

        Olisipa herkullisen vaihtelevaa! Ja halpaa.

        YÖK. miten sellasta kakkaa voi syödä! en enöö kajahda semmotteehen. hyvästi nugetit! :(


      • takia
        Kananen kirjoitti:

        En ikinä syö nuggentteja

        Mahdatko herkutella kesäisin grillatuilla lenkkimakkaroilla?Syotkö joskus lounaspöydistä esim.makkarakeittoa,makkarakastiketta,uunimakkaraa tms.Esim.uunilenkin aineosista löytyy tekstiä"koneellisesti erotettua siipikarjan- ja sianlihaa,kamaraa(=siannahkaa)".
        Niin että sillei!


      • neiti halla
        Kananen kirjoitti:

        En ikinä syö nuggentteja

        kun vähän kasvat ja sivistyt niin eiköhän maistu.

        mietippä ranskalaista keittiötä: sisäelimet suurta herkkua ja yleensäkin käytetään koko eläin.

        jos kana on pakko kasvattaa epämiellyttävissä oloissa ja tappaa niin eikö sen nyt sitten vois syödä kokonaan.

        sitäpaitsi miksi hylätä hyvänmakuinen ruoka siksi ettei pidä raaka-aineista? en mäkään voi sietää ajatusta maksasta koska se maistuu pahalle mutta kun se on maksalaatikossa niin hyvää on. en söis kanan "roska"paloja pelkiltään mutta ei ne mua nugeteissa häiritse.

        sitten moraalisaarnasta takaisin nugetteihin: mä luulen että kanan eri osien käyttö vaihtelee eri nugeteissa, esim kalliit Kariniemen nugetit kyllä tuntuu ja maistuu ihan fileeltä. tai sitten mua on vain helppo huijata.


      • Ydin yrjö
        neiti halla kirjoitti:

        kun vähän kasvat ja sivistyt niin eiköhän maistu.

        mietippä ranskalaista keittiötä: sisäelimet suurta herkkua ja yleensäkin käytetään koko eläin.

        jos kana on pakko kasvattaa epämiellyttävissä oloissa ja tappaa niin eikö sen nyt sitten vois syödä kokonaan.

        sitäpaitsi miksi hylätä hyvänmakuinen ruoka siksi ettei pidä raaka-aineista? en mäkään voi sietää ajatusta maksasta koska se maistuu pahalle mutta kun se on maksalaatikossa niin hyvää on. en söis kanan "roska"paloja pelkiltään mutta ei ne mua nugeteissa häiritse.

        sitten moraalisaarnasta takaisin nugetteihin: mä luulen että kanan eri osien käyttö vaihtelee eri nugeteissa, esim kalliit Kariniemen nugetit kyllä tuntuu ja maistuu ihan fileeltä. tai sitten mua on vain helppo huijata.

        Kysymys ei kai ole siitä, etteikö sisäelimiä voisi syödä, vaan siitä, että sisäelimet ja muu työnnetään eineksiin lihan joukkoon. Syötäiskö liha lihana ja sisäelimet sisäeliminä. Jookos.
        Teollisuudelle oli todella kova paikka taannoinen EU-määräys, jonka mukaan lihaksi saa kutsua vain lihaskudosta ja muu on sitten sisäelimiä, suolia ja jänteitä ym. Jotain hyvää on siis EU:ssakin.

        Koneellisessa siipikarjan käsittelyssä nyt vain on se negatiivinen puoli, että luista raavitaan kaikki irtilähtevä lihasmassa ja kaupanpäälle tulee luuydintä ja rutkasti sidekudosta. Siis sellaista, mitä ei aikaisemmin, ennen koneita, käytetty muuta kuin liemien valmistukseen. Nykyisin paska laitetaan korppujauhokuoreen ja myydään priimatavarana.

        Tietenkään tuollaisessa massassa ei ole makua nimeksikään, joten laitetaan sitten rutkasti arominvahventeita ja makuaineita, niin nassikatkin tykkää.


      • väritonmautonmössö

    • korppeli

      jaa, no eipä mulle oo väliä mistä ne on tehty kun hyviä ne on silti eikä niistä mitään ruokamyrkytystä tule. Olkoot vaikka sitä kananpaskaakin seassa, kunhan ei maistu siellä.

      • kappaskakkaa

        Taitaa muuten ollakin, kananpaskasta se valkoinen osuus (myös paskaa) erotellaan kanalassa kanojenhoitajan toimesta, purkitetaan ja lähetetään sitten nuggetehtaalle raaka-aineeksi niihin hyvälle maistuviin nugetteihin. Njaam.


    • Täällä vastaus...
      • kaikkea paskaa

        Ei niitä nuggetteja syödä voi. Nehän maistuvat natriumglutamaatin ansiosta ihan mahahapolle, jota on oksennuksessa aina mukana. Lisäksi vielä hirveät jälkioireet. Kuka hullu edes yhtä kertaa uskaltaa tuollaisia maistaa?


      • musliini
        kaikkea paskaa kirjoitti:

        Ei niitä nuggetteja syödä voi. Nehän maistuvat natriumglutamaatin ansiosta ihan mahahapolle, jota on oksennuksessa aina mukana. Lisäksi vielä hirveät jälkioireet. Kuka hullu edes yhtä kertaa uskaltaa tuollaisia maistaa?

        oletko homo


    • jonnevehmas

      Nussin kanaa eilen :)

    • Gjfkhll

      Olen töissä missä nugetteja tehdään arvon nuoret. Nugetti tehdään kokolihasta mikä erityismenetelmällä pehmennetään. Elävä kana pistetään ensin kynintä laitteeseen ja siitä sitten kiviä sisältävään rumpuun. Liha pehmenee ihanasti ja myllystä kuuluu kolinkotkotkaak. Tämän jälkeen eloissa oleville hyytylöpalloille luetaan iltasatu ja halal teurastaja tulee paikalla. Sehän surmaa elävän kanan (julmaa!). Sitten loppu myökky laitetaan paineilma sentrifugiin missä ilma repii kaiken lihan ja keskipakos voima erottaa luut lihasta. Kokeen sisältä joskus tulee tässä vaiheessa vielä kot. Liha puristetaan - koko liha kanasta - muotin läpi nugeteiksi ja se kuorutetaan ihanalla korppujauholla ja paistetaan. Koko prosessi on niin nopea että osa kanoista ehtii vain aivastaa. Nyt tuli nälkä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe