Kotona jälleen ja vauva vapaalla, syötin neidin aamulla ja lypsin maitoa, sen minkä tuli,

Anonyymi

riittävästi seuraavan syötön ajaksi. Neiti syötetään parin tunnin välein, jos se ei auta niin pääsee valohoitoon. Neiti on keltainen, bilirubiini hoitona nyt lopuks joutuu vielä valohoitoon.
Sanoivat ett parin päivän päästä pääsee prinsessa luultavasti kotiin. Mä menen iltapäivällä taas tissi syöttämään ja sylissä pidellen ...ett taatusti ollaan lähekkäin ihokosketuksessa.

Muuten kaikki hyvin, paitsi ett itkettää jostain syystä, ihan vaikka kaikki on kontrollissa. Eikä pitäisi olla huolen häivää; mulle on vakuutettu lääkärin ja hoitajien puolelta. Niin ja neidin koko; alle 3 kg ja 48cm... virallisesti ajan puolesta keskonen.

Mun virallinen äitiysvapaani ei kerinnyt alkaa ennen "nyytin" syntymää... joten seuraavat 105 päivää siitä; nyt äitiysvapaata ja sitt vapaan nimike taas vaihtuu.
Jokatapauksessa, töihin tuskin tulen osallistumaan ennen vuodenvaihdetta!

Söin juuri paistettua kalaa ja tomaatteja, nyt nukuttaa ja menen nukkumaan.
trollikka

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi.. Kaikki menee varmaan ihan hyvin. Ja onnea sinulle ja pikkuneidille. Mä painoin syntyessäni jotain viis kiloa.

      • Anonyymi

        Kiitokset onnitteluista. No prinsessan piti syntyä vasta heinäkuussa, laskettu aika oli vasta silloin. Joten saapui kaikkia ennusteita aikaisemmin, joten oli hieman normi vauvaa pienempi kokoinenkin... jos olis vielä kuukauden kasvanut kohdussa, ois kokoakin kertynyt enemmän.
        Eikä nytkään ole niistä syntyneistä pienempi kokoisia, niin mulle ollaan vakuuteltu koko ajan.
        Ainoa haittapuoli on tuo bilirubiini, ei ole normaalilla tasolla; vaikka on juotettu/syötetty parin tunnin välein. Saa nyt valohoitoa siihen, jotta asiat normalisoituvat ja pääsee kotihoitoon.

        Melkein tunnin torkut otin; ei oikein osaa nukkuakkaan vaikka, haukottelen ja nukuttaa.
        Systeri on tuonut vauvan turvaistuin/kantokopan, omasta varastostaan... (käytetyn ja hyvä kuntoisen) kierrätystä sukulaisten keskuudessa, kun harrastetaan. Kiitollisena otan sen vastaan... sekin on yks osoitus ett ollaan samaa klaania.
        Faija on harmissaan, kun ei pääse vauvaa katsomaan.

        Ens viikolla pitäisi prinsessakin kotiutua... mä käyn nyt päivisin neidin luona, ja nukun yöt kotona, jotta saan levätä rauhassa toistaiseksi; totes lääkäri!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitokset onnitteluista. No prinsessan piti syntyä vasta heinäkuussa, laskettu aika oli vasta silloin. Joten saapui kaikkia ennusteita aikaisemmin, joten oli hieman normi vauvaa pienempi kokoinenkin... jos olis vielä kuukauden kasvanut kohdussa, ois kokoakin kertynyt enemmän.
        Eikä nytkään ole niistä syntyneistä pienempi kokoisia, niin mulle ollaan vakuuteltu koko ajan.
        Ainoa haittapuoli on tuo bilirubiini, ei ole normaalilla tasolla; vaikka on juotettu/syötetty parin tunnin välein. Saa nyt valohoitoa siihen, jotta asiat normalisoituvat ja pääsee kotihoitoon.

        Melkein tunnin torkut otin; ei oikein osaa nukkuakkaan vaikka, haukottelen ja nukuttaa.
        Systeri on tuonut vauvan turvaistuin/kantokopan, omasta varastostaan... (käytetyn ja hyvä kuntoisen) kierrätystä sukulaisten keskuudessa, kun harrastetaan. Kiitollisena otan sen vastaan... sekin on yks osoitus ett ollaan samaa klaania.
        Faija on harmissaan, kun ei pääse vauvaa katsomaan.

        Ens viikolla pitäisi prinsessakin kotiutua... mä käyn nyt päivisin neidin luona, ja nukun yöt kotona, jotta saan levätä rauhassa toistaiseksi; totes lääkäri!
        trollikka

        Onnittelut! 💐

        Olin keskonen syntyessäni, painoa 2050 g ja pituutta 46 cm. Nyt olen iso ja reilun kokoinen. Korvikkeilla alkuelämän kasvanut, rintamaitoa taisin saada vain sairaalassa oloni ajan. Sekin luovuttajilta.

        Oli bilirubiiniarvot myös koholla ja sairaalassa keskoskaapissa ehkä n. 4 viikon jakson äidin jo kotiuduttua.

        Hyviä vointeja kummallekin.


    • Anonyymi

      Tarkoittaako tuo bilirubiini sitä että vauvassa on kusta joukossa?
      Onko isältä perittyä?

      • Bilirubiini on punasolujen hajoamistuote. Maksa suodattaa tuota bilirubiinia, vastasyntyneen maksakin vähitellen.

        Sieltä se sitten ulosteen mukana poistuu.

        Aivoillehan tuo on haitallista, jos arvot on korkeat.


    • Anonyymi

      Onnea. Ei todellakaan ole pienimmästä päästä, joten painon puolesta ei syytä huoleen. Oma poikani oli syntyessään 2kg 100g ja 50 cm, vaikkakin lähes täysiaikainen. Paino alkaa kyllä nousta nopeasti, kunhan vaan ruokahalua on.

    • Onnittelut uudesta klaanilaisesta.

      🌹

      Nyt yritä pitää huolta itsestäsi, niin jaksat pitää huolta toisesta.

      Pikkuinen prinsessa.. 💝 sinun rakkauspakkaus.
      Ja on ihan ok itkeä jos siltä tuntuu.. se helpottaa ja puhdistaa sielua.

    • Oih, kyllä nyt huomaa, etten ole hetkeen palstaillut! Trollikka saanut vauvan! Mahtavaa, Onnittelut! 🌺En edes tiennyt, että odotit. Olen aina ajatellut, että susta tulisi loistava äiti!
      Älä pienen painosta huoli, mulla tyttöset painaneet syntyessään 3kg ja 2,5 kg. Hoikkia ovat edelleen, teininäkin, mutta se on heidän piirteensä, anoppiini tulleet:) Kaikkea hyvää ja vaaleanpunaista teille ❤

      • Ihan muutama päivä sitten siitä sai muutkin tietää..
        Palstavauva, ja nyt ei sitten viitata partikseen..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ihan muutama päivä sitten siitä sai muutkin tietää..
        Palstavauva, ja nyt ei sitten viitata partikseen..

        Missä se ketju on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä se ketju on?

        Ai mikä mitä? Ai se ilmoitus? No se oli joku "Miksei miehet käytä kondomia..." En ala etsimään..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ai mikä mitä? Ai se ilmoitus? No se oli joku "Miksei miehet käytä kondomia..." En ala etsimään..

        Oliko kyseessä vahingonlaukaus?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ihan muutama päivä sitten siitä sai muutkin tietää..
        Palstavauva, ja nyt ei sitten viitata partikseen..

        Ok, palstavauva-uutiset on aina kivoja :)


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ok, palstavauva-uutiset on aina kivoja :)

        Siitäkin huolimatta vaikka häsätään kenen kanssa tahansa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ihan muutama päivä sitten siitä sai muutkin tietää..
        Palstavauva, ja nyt ei sitten viitata partikseen..

        Mites ei tullut aikoinaan mieleenkään tuo palstavauva juttu. Mekin puolison kanssa löydettiin toisemme keskustelupalstalta ja tehtiin kaksi lastakin. Palstavauvoja.

        Muksut on siis aitoja palstavauvoja. :D

        Ristus..


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mites ei tullut aikoinaan mieleenkään tuo palstavauva juttu. Mekin puolison kanssa löydettiin toisemme keskustelupalstalta ja tehtiin kaksi lastakin. Palstavauvoja.

        Muksut on siis aitoja palstavauvoja. :D

        Ristus..

        Palstavauva tarkoittaa tätä palstaa☝️


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Palstavauva tarkoittaa tätä palstaa☝️

        Aa, no sitten voin hönkäistä helpotuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitäkin huolimatta vaikka häsätään kenen kanssa tahansa.

        No, en minä muidenkaan palstalaisten lapsien isiä tai äitejä tietääkseni tunne ja tiedä, en siis trollikankaan. Vauvat on ihania, ja trollikan uskon olevan hyvä äiti, se on tärkeintä:)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Palstavauva tarkoittaa tätä palstaa☝️

        Ei kait, kyllä minä ilahduin jo Miehen Logiikan vauvoista, Jazulin ja laskin väärin:in, mariamanian ja tietysti valtakunnan.. Hän taisi olla Miehen logiikalla silloin kun sai ensimmäisen (?) lapsensa. Ja keitäköhän vielä sai vauvoja siellä.. Täällä ollut vähän hiljaisempaa sillä saralla 🤔 Paitsi nyt sitten trollikka!


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ei kait, kyllä minä ilahduin jo Miehen Logiikan vauvoista, Jazulin ja laskin väärin:in, mariamanian ja tietysti valtakunnan.. Hän taisi olla Miehen logiikalla silloin kun sai ensimmäisen (?) lapsensa. Ja keitäköhän vielä sai vauvoja siellä.. Täällä ollut vähän hiljaisempaa sillä saralla 🤔 Paitsi nyt sitten trollikka!

        Juu, tarkoittaa. Tällä palstalla on oma logiikkansakin..


    • Aikoinaan tenavani joutui teholle synnytyksen jälkeen. Hyvä ja tuottelias ihminen hänestä on kuitenkin kasvanut.

    • Onneksi olkoon! 😁

      Ja sun omat tunnetilat on tyypillistä. Olet synnyttänyt ja se vaikuttaa hormoonihommiin jne.

      Ota vaan rennosti ja nauti naperosta. 😊

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille onnittelijoille! Kävin syötämässä prisessani ja lypsämässä eväät, sen verran mitä multa nyt herui, mutt onhan siellä äidinmaitoa lisää, jos neidie vaan maistuu. Imee vain 20-30 g kerralla, aika laiskasti senkin.
      Tyypillistä kuulemma "bilirubini vauvalle" sanoivat ett kun tilanne paranee, niin ruokalukin nousevat... yleensä.
      Mulla jo toinen jäde puikko menossa tänään, enkä mä yleensä ole edes pahemmin jäätelöstä ole perustanut.


      Suomi_Saksa ottelu menossa ja suomalaiset johtaa 2-1... toivottavasti voittavat!
      Mä jatkan ottelun katsomista... heippa.
      trollikka

      • Anonyymi

        Onnittelut minunkin puolesta! Voimia ja lepoa!

        Vähän olen palstaillut, joskus johonkin vastaillut joku viikonloppu sitten Interlocutrice esitteli sinut, että olet touhukas vauvaa odottava turkulainen.

        Terv. Eräs turkulainen satunnainen anonyymi kirjoittelija


      • Muutenkin se ikävä on ihan loputon ikävä kun vauva on muualla. Entä miten isukki jaksaa?


    • Anonyymi

      Onneksi olkoon! 🤗

      Hormonit aiheuttaa tuota itkeskelyä, taitaa olla ihan tavallista synnytyksen jälkeen. Kaikkea hyvää tuoreelle äidille ja pikkuneidille!

      xLiner

    • Anonyymi

      15 v täyttänyt

    • Anonyymi

      Onnea...

    • Anonyymi

      Onko isä plus 50 v?

    • Aikoinaan kaikki tenavani ovat kulkeneet happikaapin kautta. Ollos siis huoleti.

      • Minulla ne kaikki on yliaikaisia muutama jouduttu käynistämään vauvan vuoksi.
        Myös viimeinen meni yli ajan rutkasti ja on hyvin meneväinen että sisareni luuli jo 1 vuotiaaksi kun kävi katsomassa 6 päivää nuorempaa vauvaa aiemmin. Nyt sitten jäin hämilleni, miten sukulaisvauva on nyt vauva vielä.


    • Hei ihanaa kun nyytin sait ja mahtavaa vauvan,se vauva on hyvin väsynyt kun biliarvot on koholla. Syömisellä se biliarvo lähtee laskee, jos ei ole jotain muuta ongelmaan.

      Jos haluat jotain tukea minulta, niin vauva infoa annan käden käänteessä.

    • Onnittelut!

      Ei tuo keltainen kovin paha ole. Aika paljon syntyy nykyään ihan kaikkien sateenkaaren värisiä vauvoja ja joskus jopa mustiakin.

      Vai oli kiire etuajassa maailmaan. Mistä lie perinyt moiset hätäilygeenit...

    • Anonyymi

      Kenelle trollikka on mennyt antamaan pildee? :(

    • Oih! Onko täällä palstavauva? Ihanaa! Lämpimät onnittelut pienen prinsessan syntymän johdosta.
      Luin ketjun läpi. Hieman aikaisessa tyttäresi saapui maailmaan, mutta hänellä oli kiire tulla äidin hellään syliin.
      Onnittelut ja kaikkea hyvää teille! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe