Riittääkö 200C lämpötila siiville?

Anonyymi

Jokaisessa ohjeessa lukee 225C 25-30min, mutta itse huomasin että 200C 30min tulee mehevämpiä eikä niin kurpsahtaneita.

Riittääkö 200C 30min tappamaan kanassa olevat haitalliset bakteerit?

29

7492

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kolmea varttia tarjoaisin 200:aa. Itse paistelen 250 asteessa 30 minuuttia.

      Vinkki: laita leivinpaperi myös päälle, niin ei roisku niin pahasti uuniin.

    • Anonyymi

      Minä paistan itse maustamani broilerin siivet 225 45 minuuttia ja se on juuri passeli minun uunissani.

      • Anonyymi

        Elitismi haisee


    • Anonyymi

      Enemmän olisin huolissaan saatko tapettua haitalliset bakteerit iholtasi, keittiösi pinnoilta, välineistä ja mahdollisesti muista elintarvikkeista, jotka ovat saattaneet ristisaastua.

      "Ristisaastumisen välttämiseksi raa’at ja kypsät elintarvikkeet pidetään erillään ja niitä käsitellään niin, etteivät salmonellabakteerit pääse leviämään käsien, välineiden tai työpintojen välityksellä muihin elintarvikkeisiin.
      Ristisaastumisen välttämiseksi raa’at eläinkunnasta saatavat elintarvikkeet säilytetään erillään kaikista muista tuotteista."

      "Broilerin ja kanan käsittely vaatii erityistä huolellisuutta mahdollisen salmonella- ja kampylobakteeririskin takia. Raakaa broileria tulee säilyttää ja käsitellä aina erillään muista elintarvikkeista. Älä valmista kuumentamattomina tarjottavia ruokalajeja samoilla välineillä, joilla olet käsitellyt raakaa broilerin lihaa. Pakastebroileri sulatetaan jääkaapissa reunallisessa astiassa. Muista pestä kädet ja työvälineet huolellisesti heti käsittelyn jälkeen.

      Broileri tulee kypsentää täysin kypsäksi, jotta mahdolliset salmonella- ja kampylobakteerit kuolevat. Jos valmistat marinoitua broilerinlihaa, älä lisää lihaan kuumentamatonta marinadia enää kypsennyksen jälkeen. Broilerin sisälämpötilan on oltava 75°C. Muista, että mikroaaltouuni sopii huonosti broilerin kypsennykseen."

      • Anonyymi

        "Älä valmista kuumentamattomina tarjottavia ruokalajeja samoilla välineillä", ei kannata mennä ostamaan uusia vehkeitä, pesee vain olemassa olevat.


    • Min laittaa kans wingsejä tänään. Katson puolen tunnin kohdalla tilanteen. Tärkeää että nahka rapeeta.

      • Anonyymi

        Ei riitä puolituntia mitenkään. Ainakin minulla ne olisivat vielä raakoja siinä kohtaa. 225 C 45 minuuttia. Ihan itse maustan broilerin siivet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä puolituntia mitenkään. Ainakin minulla ne olisivat vielä raakoja siinä kohtaa. 225 C 45 minuuttia. Ihan itse maustan broilerin siivet.

        Liian kylmä uuni. Kas kun et vesihauteessa niitä "paista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liian kylmä uuni. Kas kun et vesihauteessa niitä "paista".

        40 min 200 astetta niin melko jees. Ja alkuun kovempi lämpö ja yläritilällä jolla nahka rapeaksi. Se on oleellinen juttu tuossa.

        Mun ostamani ovat jotain chili marinaadia. Valmis marinaadiksi melko jees.

        Syöttekö sellaisenaan vai dippaatteko jonkin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä puolituntia mitenkään. Ainakin minulla ne olisivat vielä raakoja siinä kohtaa. 225 C 45 minuuttia. Ihan itse maustan broilerin siivet.

        Minkälaisia korppuja te oikein haluatte rouskuttaa! Pitäähän niihin jäädä jotain kanan makuakin. Itse laitan kanafileet pyrexvuokaan ja kylmään uuniin, lämpöä 200 astetta kiertoilmalla (ilman kiertoilmaa 225) ja 15 minuutin päästä fileen sisälämpö on mittarilla mitattuna turvallinen 75 astetta. Fileet on kypsiä läpi saakka, mutta eivät vielä niin kuivia ettei veitsikään enää pystyisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia korppuja te oikein haluatte rouskuttaa! Pitäähän niihin jäädä jotain kanan makuakin. Itse laitan kanafileet pyrexvuokaan ja kylmään uuniin, lämpöä 200 astetta kiertoilmalla (ilman kiertoilmaa 225) ja 15 minuutin päästä fileen sisälämpö on mittarilla mitattuna turvallinen 75 astetta. Fileet on kypsiä läpi saakka, mutta eivät vielä niin kuivia ettei veitsikään enää pystyisi.

        Kolme oleellista asiaa. 1. Että liha mehukasta. 2. Että liha irtoaa luista lähes ajatuksen voimalla. 3. Että nahka rapea.

        35 min ja 200 c. Ja alkuun ehkä 5 minuuttia ylä/grillivastuksella että nahka tosissaan rapea. Yhteensä siis tuo 35.

        Pitääkin ostaa. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia korppuja te oikein haluatte rouskuttaa! Pitäähän niihin jäädä jotain kanan makuakin. Itse laitan kanafileet pyrexvuokaan ja kylmään uuniin, lämpöä 200 astetta kiertoilmalla (ilman kiertoilmaa 225) ja 15 minuutin päästä fileen sisälämpö on mittarilla mitattuna turvallinen 75 astetta. Fileet on kypsiä läpi saakka, mutta eivät vielä niin kuivia ettei veitsikään enää pystyisi.

        Ei tulisi mieleenkään laittaa broilerin fileitä uuniin paistumaan. Nyt on kyse broilerin siivistä.


    • Anonyymi

      Voisikohan siivet esikypsentää esimerkiksi mikroaaltouunissa? Vaikka tunti sulatusteholla. Sitten vaan uunissa grillivastuksen alla äkkiä väriä pintaan.

      • Anonyymi

        Keittäminen on yleinen esikypsennystapa. Esimerkiksi porsaan rimpsuluita keitellään pari tuntia mausteliemessä ennen grillaamsita.


      • Anonyymi

        Ei voi. Paras kypsentää uunissa 225 C 45 minuuttia. Näin minä teen ja ovat sopivan kypsiä ei palaneita eikä raakoja. Sähköuuni.


    • Anonyymi

      Paketin ohje 250 astetta 25 minuuttia on liian vähän. On pidettävä ainakin 30 minuuttia. Kinkunpaistomittariakaan ei saa kunnolla kiinni siipeen. Parempi paistaa siksi hieman yli.

    • Anonyymi

      Siivet kypsyvät nopeasti ja 70 asteen sisälämpötila riittää tappamaan bakteerit. Ihan turhaa niitä on kärventää siellä uunissa ellei tykkää kärvennetystä lihasta.

      • Anonyymi

        Broileria ei saa syödä raakana, joten puolituntia ei riitä kypsennysajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Broileria ei saa syödä raakana, joten puolituntia ei riitä kypsennysajaksi.

        Riittää siiville


    • Anonyymi

      Kariniemen liekkisiivet voi kypsentää omassa pakkauksessaan Sous vide -menetelmällä. Antaa olla riittävän pitkään 70-asteisessa vedessä. Lopuksi grillivastuksella tai ulkogrillissä rapeutta pintaan.

      • Anonyymi

        Ainut että Kariniemen liekkisiivet ovat paskimpia maultaan.


    • Anonyymi

      Siipien paistoon pitäisi olla joku uunipussi. Menee nimittäin uuni karmeaan kuntoon siipiä paistaessa. Rapa roiskuu ja palaa kiinni uunin sisärakenteisiin.

    • Anonyymi

      Paistan siipiä 175C° uunin keskiosassa tunnin.

      Ensin perunoita viipaleina levylle, jossa leivinpaperi, siivet päälle nahka ylöspäin, voi olla myös bataattia, porkkanaa, sipulia ja fenkolia.

      Siivistä tulee ihanan mehukkaita ja kypsiä, liha "tippuu" irti luista, kasvikset tulevat suussa sulavan herkullisiksi.

      Hornet on paras valmis marinoitu, kun ei ole sokeria tahmaamassa.

      Jos haluaa molemmilta puolilta rapskat, niin muuten sama, mutta laittaa pellin päälle grilliritilän ja siivet ritilälle, rasvat valuu kasviksille...ainoa haitta on ritilän pesu

    • Anonyymi

      Sanoisin että kuusi tuntia ja 300 astetta jo vain tulleepi maukkaita.

      • Anonyymi

        höh. ainoa oikea tapa on laittaa siivet nuotolla ritilan paalla.paras pinta saadaan lopuksi kaatamalla sytytys nestettä siipien päälle ja tuikataan tuleen.ai että kun tulee rapsakkaa.


    • Anonyymi

      225 C vähintään 45 minuuttia. Maustan siivet itse.

    • Anonyymi

      Te paistatte kaikki liian kauan. Jos pidätte noilla asteilla noin kauan siiviet ovat hiiliä.

      Muutkin ovat neuvoneet seuraamaan sislämpötilaa

      180astetta ja 30min airfryerissä wingit olivat kypsiä ja liha irtosi luista. 70 astetta sisälämpötila.

      200asteta 45min on broilerin koiven paistoaika, vai oletteko esilämmittäneet uunin jos laitatte kylmään sähköuuniin selittyy paistoaika tai teidän uunit vetelevät viimeisiään.

      Palanut ruoka lisää syöpäriskiä joten järkimukaan ruoanlaittoon.

      https://kotikuinviidakko.blogspot.com/2023/09/tuliset-wingsit-ja-uuniperunat.html

      • Anonyymi

        Jokainen uuni vähän erillainen. Itse maustan siivet ja 225 45 minuuttia on minun uunissani just sopiva. joskus ovat uunissa jopa 50 minuuttia. Esilämmitetyssä uunissa tietenkin.


    • Anonyymi

      Ihan liian kuumalla paistatte. 150 astetta 25 minuuttia, sitten kääntö ja lusikalla rasvat lihojen päälle. Toiset 25 minuuttia ja sitten kulhoon. Lisätään ketsuppia ja muita mausteita mielen mukaan. Täydellisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1897
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1518
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1479
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1467
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1398
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      101
      1318
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1127
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe