Hei,
Olisiko jollain hyvää palapaistin valmistusohjetta? Haluaisin semmoisen mikä tehdään uunissas.
Palapaisti
7
20181
Vastaukset
- tehnyt
Jep,osta kaupasta valmis palapaisti paketti,siinä on sian ja naudanlihaa ja sitten uunivuokaan se ja kokonaisii pippureita noi kymmenen ja sipulia ja porkkanoita paloina.
Lisää vettä niin että lihat peittyy .
miedolla lämmöllä uunissa hautuuu hyvää parissa tunnissa.
perunamuussi sen kaa.- henna
Mä lisäisin vielä lihaliemikuution ja 2 laakerinlehteä. Jos laittaa lihaliemikuution ei kantsi laittaa suolaa... ennen kun valmiiseen ruokaan. Jos lisäät vielä paprikamaustetta, valkosipulia pari kynttä ja tomaattimurskapurkillisen saat gulassia. Siihen voi heittää perunakuutioita samaan niin nekin kypsyy uunissa. Gulassikin on ihan hyvää mutta kyllä ihan perinteinen pala/karjalanpaisti on parempi... Hyvää ruokahalua!
- Nimetön
Palapaistiin ei tule sianlihaa, parhaimmat lihat tarkoitukseen tulee olla sisäpaistista.
Jos haluat voit käydä katsomassa ohjeita
esim. www.finfood.fi niin elämäsi pelastuu - kuulostaa
Palapaisti tehdään pelkästään naudanlihasta. Karjalanpaisti sian- ja naudanlihasta.
Ei silti Karjalanpaisti on tosi hyvää, jos malttaa jättää sen hautumaan uuniin tarpeeksi pitkäksi aikaa miedolla lämmöllä. Jotkut hauduttaa sitä koko yön.
- Piliperoinen
Tarvitset palapaistiin naudan ulko- tai sisäpaistia n. 500-700 g. Kuutioi liha, laita ruskistumaan kuumalle, mielellään rautapannulle öljyyn tai voihin. Ruskista lihapalat, lisää silputtu sipuli joukkoon, sekoittele, lorauta n. 1/2 dl vettä joukkoon, että pannusta irtoaa kaikki aromit, anna kiehua hiljalleen. Tee kastike: kattilaan öljyä tai voita pari rkl, 1/2 dl vehnäjauhoa, ruskista ja lisää sitten vettä (ei liikaa) joko ajan hämmentäen. Lisää lihapalat joukkoon liemineen, lisää suolaa (tai herbamarea), valkopippuria, mustapippuria ja tarvittaessa vettä. Anna kiehua hiljalleen n. 1,5 h. Perinneruokaa parhaimmillaan.
- Piliperoinen
Tämän voi hauduttaa myös uunissa. Laita laakeaan vuokaan.
- ohje
Ohjeen lopputulos on herkullinen!
Omaan palapaistiini heitän vielä pari laakerinlehtä kypsyttelyvaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718