Palapaisti

mä vain

Hei,

Olisiko jollain hyvää palapaistin valmistusohjetta? Haluaisin semmoisen mikä tehdään uunissas.

7

20181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehnyt

Jep,osta kaupasta valmis palapaisti paketti,siinä on sian ja naudanlihaa ja sitten uunivuokaan se ja kokonaisii pippureita noi kymmenen ja sipulia ja porkkanoita paloina.
      Lisää vettä niin että lihat peittyy .
      miedolla lämmöllä uunissa hautuuu hyvää parissa tunnissa.
      perunamuussi sen kaa.

• henna

Mä lisäisin vielä lihaliemikuution ja 2 laakerinlehteä. Jos laittaa lihaliemikuution ei kantsi laittaa suolaa... ennen kun valmiiseen ruokaan. Jos lisäät vielä paprikamaustetta, valkosipulia pari kynttä ja tomaattimurskapurkillisen saat gulassia. Siihen voi heittää perunakuutioita samaan niin nekin kypsyy uunissa. Gulassikin on ihan hyvää mutta kyllä ihan perinteinen pala/karjalanpaisti on parempi... Hyvää ruokahalua!

• Nimetön

Palapaistiin ei tule sianlihaa, parhaimmat lihat tarkoitukseen tulee olla sisäpaistista.

Jos haluat voit käydä katsomassa ohjeita
        esim. www.finfood.fi niin elämäsi pelastuu

• kuulostaa

Palapaisti tehdään pelkästään naudanlihasta. Karjalanpaisti sian- ja naudanlihasta.

Ei silti Karjalanpaisti on tosi hyvää, jos malttaa jättää sen hautumaan uuniin tarpeeksi pitkäksi aikaa miedolla lämmöllä. Jotkut hauduttaa sitä koko yön.

• Piliperoinen

Tarvitset palapaistiin naudan ulko- tai sisäpaistia n. 500-700 g. Kuutioi liha, laita ruskistumaan kuumalle, mielellään rautapannulle öljyyn tai voihin. Ruskista lihapalat, lisää silputtu sipuli joukkoon, sekoittele, lorauta n. 1/2 dl vettä joukkoon, että pannusta irtoaa kaikki aromit, anna kiehua hiljalleen. Tee kastike: kattilaan öljyä tai voita pari rkl, 1/2 dl vehnäjauhoa, ruskista ja lisää sitten vettä (ei liikaa) joko ajan hämmentäen. Lisää lihapalat joukkoon liemineen, lisää suolaa (tai herbamarea), valkopippuria, mustapippuria ja tarvittaessa vettä. Anna kiehua hiljalleen n. 1,5 h. Perinneruokaa parhaimmillaan.

• Piliperoinen

Tämän voi hauduttaa myös uunissa. Laita laakeaan vuokaan.

• ohje

Ohjeen lopputulos on herkullinen!
        Omaan palapaistiini heitän vielä pari laakerinlehtä kypsyttelyvaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5116
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      37
      3050
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      3005
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2936
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2363
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1848
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1790
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1731
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1718
    Aihe