Tarkasteletko pyöräilijän vointia, kun ohitat autolla pyöräilijän maantiellä vai painatko kaasua katse suoraan edessä viis veisaamatta selvisikö pyöräilijä pystyssä.
Meikäläinen kyllä katsoo takapeilistä ja sivupeilistä, että onko pyöräilijä pysynyt psytyssä ja useita sekunteja seuraan ja sitten kun pyöräilijä on pystyssä, niin voi huokaista hengityksestä.
Paneehan se miettimään, jos ei seuraa pyöräilijää ohitettuaan, jos hetken päästä tulee ambulanssi ja pari ambulansia vastaan, että heti juolahtaa mieleen, ettäkaatuiko pyöräilijä ja minun ansioista.
Tarkastatko auton peileistä, kun ohitat maantiellä pyöräilijän
12
<50
Vastaukset
Ohitan pyöräilijän vain sellaisissa paikoissa, jossa vastaantulijoiden kaista on vapaa. Voin sitten kiertää sen verran kaukaa, ettei vaaraa koidu.
Kun olen ohittanut pyöräilijän, joskus vastaantulijoiden kaistaa käyttäen, tarkistan peilistä, että pyöräilijä on pystyssä. Vastuuntunto on oleellinen asia.
- Anonyymi
Jotku kuulemma kiilaa tahallaan tai jäävät perään roikkumaan, säikäyttävät tööttäämällä, täytyy olla motivaatiota kyllä että viittii sinne mennä pyörimään. Itse ajaisin mieluummin niin, että autot tulis vastaan, siis vasemmassa laidassa, mutta sehän ei ole sallittua. Oikeissa pyöräilymaissa kuten Italiassa arvostetaan noita maantiepyöräilijöitä enemmän, tämä on takapajula tuossakin.
Minä ohitan antamalla tilaa vaihtamalla kaistaa ja pidän silmällä että turvallisesti tulee ohitettua pyöräilijän joten takapeilistä katsomalla olen tyytyväinen ohitukseen kun on niin kiitollinen pyöräilijä jäljessä.
- Anonyymi
Pyöräilijöille saisi mieluummin olla leveämpi piennar kuin nämä nykyiset 20cm leveät kaistaleet, joiden reunassa on sitten rosoinen asfaltti ja niin jyrkkä pudotus, että jos siihen harhautuu, kaatuu varmasti ohi ajavan auton eteen...
- Anonyymi
Tarkastan aina kotona auton keulan ettei siihen ole jäänyt pyörälijää tai jalankulkijaa kiinni.
- Anonyymi
kannattaako niitä kotiin asti kantaa...
- Anonyymi
"Tarkasteletko pyöräilijän vointia" Siis mitä? Verenpainettako siinä pitää jäädä mittaamaan vai mitä?
- Anonyymi
En tarkista, sillä en kolhi pyöräilijöitä. Hidastetaan ja/tai koukataan kauempaa niin ettei törmäämisen vaaraa ole. Luulisin siitä kanssa jonkinlaisen äänen kuuluvan jos kontakti tulisi, kevytkin.
- Anonyymi
Hohhoi! Pitääkö nyt kaikille huudella auton ikkunoista ”kuinka voitte tänään?”
En tod. Sopivasti etäisyyttä ja voihan sinne vilkaista. Hyvin ovat vingertäneet. Joskus moottoripyörällä suikkasen ihan vain omaa kaistaa käyttäen ohi.
Ei ole kuitenkaan jäänyt mikään ohitus kaivelemaan...- Anonyymi
En tarkasta. Lähetän kukkia ja suklaata sairaalaan :)
-palstahessu
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710802
- 1276923
- 955583
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324870- 404134
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303649- 613454
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323382Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru202829- 562617