Elikkä oon 19vuotias ja molemmilla ohimoilla on nyt 5 päivää tuntunut ajoittaista outoa painetta ihan niinkuin joku pitäisi sormia molempien ohimoiden päällä. On myös ollut nykinää/elohiirimäisiä tuntemuksia molemmilla ohimoilla. Ja tämä paineen tunne ohimoilla ei ole kipua mutta tuntuu vain epämiellyttävältä. Verenpainetta olen mittaillut lähipäivinä suht. paljon ja se on ollut ok. Enkä myös mielestäni kärsi stressistä/ahdistuksesta. Mistä tälläinen voisi johtua?
Paineen tunnetta molemmilla ohimoilla
1
227
Vastaukset
- Anonyymi
Yleisin syy on niskan ja hartian alueen lihasten jännitys, ylirasittuneet silmät tai mainitsemasi stressi. Se voi olla merkki myös alkavasta migreenistä, jos paineen tunteeseen liittyy muita migreenin oireita kuten esim. pahoinvointi. Migreenin oireita on paljon ja ne voivat olla yksilöllisiä, kuten myös syyt, jotka laukaisevat migreenin, kuten vaikkapa huonot yöunet. Myös migreenin voimakkuus vaihtelee. Naisilla voi olla naisten fysiologiaan liittyviä syitä myös juurisyynä aiheuttamassa paineen tunteita ohimoilla. On lisäksi merkittävä määrä muita syitä, harmittomia ja vähemmän harmittomia, joten kannattaa olla yhteydessä omaan lääkäriin, jotta syy saadaan selvitettyä tai ainakin huonoimmat vaihtoehdot suljettua pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049