Drag-meininki ja ero miesten/naisten välillä

Anonyymi

Miksi miehet esittävät naista paremmin kuin naiset miestä? Mistä tämä johtuu??

Naiseksi pukeutunut mies on usein roolissaan loistava, kun taas mieheksi pukeutuva nainen on nolo.

86

786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten pukeudutaan muuten mieheksi? :oD


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Näin..

        https://youtu.be/BXUmm95qk3k

        Muistan ton Kristoffer Taxfreen. Hauska hahmo. "Soijaa pukkaa" ja toinen "Terminaalihoitoon".


      • Norppa83 kirjoitti:

        Muistan ton Kristoffer Taxfreen. Hauska hahmo. "Soijaa pukkaa" ja toinen "Terminaalihoitoon".

        Kososella oli myös Mikko Zetterbergin hahmo..
        https://youtu.be/brtfpkhLvPc


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kososella oli myös Mikko Zetterbergin hahmo..
        https://youtu.be/brtfpkhLvPc

        Zetterberg on mun yks suosikki Putouksesta. Toinen kaikkien aikojen suosikki on Aku Hirviniemen Timo Harjakainen. Tykkäsin myös Akun toisesta hahmosta Usko Eevertti Luttisesta, mutta tosi hauskoja olivat myös Sisko ja Veli Sikiö ja myös Tonttu sekä Auto-Seppo.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Zetterberg on mun yks suosikki Putouksesta. Toinen kaikkien aikojen suosikki on Aku Hirviniemen Timo Harjakainen. Tykkäsin myös Akun toisesta hahmosta Usko Eevertti Luttisesta, mutta tosi hauskoja olivat myös Sisko ja Veli Sikiö ja myös Tonttu sekä Auto-Seppo.

        Ja jäbä Leisson☝️


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Näin..

        https://youtu.be/BXUmm95qk3k

        Mutta tuollaisia vaatteita osaa olla naisillakin päällä..... Että ei se pukeutuminen mieheksi tee... Nimi ja viikset tms.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mutta tuollaisia vaatteita osaa olla naisillakin päällä..... Että ei se pukeutuminen mieheksi tee... Nimi ja viikset tms.

        Kokonaisuus ratkaisee..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kokonaisuus ratkaisee..

        No jaa.... Toisaalta stereotypioita tarkoitus aina esittää...


      • interlocutrice kirjoitti:

        No jaa.... Toisaalta stereotypioita tarkoitus aina esittää...

        Katos alempaa se Minna Kivelä- juttu, ylen linkki.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mutta tuollaisia vaatteita osaa olla naisillakin päällä..... Että ei se pukeutuminen mieheksi tee... Nimi ja viikset tms.

        Niin, nimikin jossain toisessa maassa voi olla naisen mikä täällä on miehen, vaikkapa Kari tai Toni. Tai Jan.

        Ja viikset ja parta voi kasvaa naisellakin, kuten rintakarvatkin ja ihan ilman testohoitoja.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niin, nimikin jossain toisessa maassa voi olla naisen mikä täällä on miehen, vaikkapa Kari tai Toni. Tai Jan.

        Ja viikset ja parta voi kasvaa naisellakin, kuten rintakarvatkin ja ihan ilman testohoitoja.

        Niin. Ei miestä oikein samoin pukeutumalla voi nainen matkia... kuten taas mies...

        Mutta matkijoissa tosiaan yhteist tuo stereotypioiden korostus. Ylimeikkaus, öyhöttäminen, pikkumustat ja korkokengät, munien raapiminen ja uhoaminen.....


      • interlocutrice kirjoitti:

        Niin. Ei miestä oikein samoin pukeutumalla voi nainen matkia... kuten taas mies...

        Mutta matkijoissa tosiaan yhteist tuo stereotypioiden korostus. Ylimeikkaus, öyhöttäminen, pikkumustat ja korkokengät, munien raapiminen ja uhoaminen.....

        Yym, riippuu taas fysiikasta, jos ulkokuorta meinasit?

        Se on kai tarkoituskin, yliesittää?



      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Vaikkapa oikeanpuoleinen mimmi, niin kyllä menee miehestä heittämällä.

        https://s3.amazonaws.com/photo.goodreads.com/photos/1341651619p8/530831.jpg

        No ei se aina fysiikastakaan kiinni ole. Täällä asuu yks taksikuskinainen, joka ilmeisesti haluaa olla miesmäinen. Pienet rinnat on ainoa ero naiseen. Olemus ja käyttäytyminen on miesmäistä. Puhekin vähän hauskan jöröä, mutta tuntuu, että esittää vähän... ja kiinnostunut kuulemma naisista. En tiedä onko käynyt jotain hormonihoitoa, mutta toisaalta oon nähnyt ihan heteronaisia, mitkä ovat liki samannäköisiä, mutta naisia... ehkä ovat poikamaisia, mutta koska eivät koe sitä ongelmana tai eivät välitä? 🤷‍♂️

        Minusta jotkut naiset ei vaivaudu miettimään vaan moisia. Minusta miehille sukupuolisuus kaikkineen on tärkeämpi kuin naisille... ja roolitus. Siksi kaikkea pitää jotenkin korostaa... esimerkiksi se romumarkus, sen pitää hommata korkkarit ja tällätä meikkiä, kun se haluu näyttää naiselta mielestään. Farkut, t-paita ja lenkkarit on yhtä naisten kuteita, mut ei ne saa häntä tuntemaan oloaan naisellisiksi niissä. Toisaalta tavan nainen voi niin tuntea, koska naisellisuus on ihan muuta kuin miltä näyttää. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        No ei se aina fysiikastakaan kiinni ole. Täällä asuu yks taksikuskinainen, joka ilmeisesti haluaa olla miesmäinen. Pienet rinnat on ainoa ero naiseen. Olemus ja käyttäytyminen on miesmäistä. Puhekin vähän hauskan jöröä, mutta tuntuu, että esittää vähän... ja kiinnostunut kuulemma naisista. En tiedä onko käynyt jotain hormonihoitoa, mutta toisaalta oon nähnyt ihan heteronaisia, mitkä ovat liki samannäköisiä, mutta naisia... ehkä ovat poikamaisia, mutta koska eivät koe sitä ongelmana tai eivät välitä? 🤷‍♂️

        Minusta jotkut naiset ei vaivaudu miettimään vaan moisia. Minusta miehille sukupuolisuus kaikkineen on tärkeämpi kuin naisille... ja roolitus. Siksi kaikkea pitää jotenkin korostaa... esimerkiksi se romumarkus, sen pitää hommata korkkarit ja tällätä meikkiä, kun se haluu näyttää naiselta mielestään. Farkut, t-paita ja lenkkarit on yhtä naisten kuteita, mut ei ne saa häntä tuntemaan oloaan naisellisiksi niissä. Toisaalta tavan nainen voi niin tuntea, koska naisellisuus on ihan muuta kuin miltä näyttää. 😊

        Yym, no identiteetti ei tule vain miettimisestä, kun se on osa sua. Ulkonäöllisesti voi olla vaikka identtiset ja persoona ja identiteetti erilaiset, mutta identiteetti on osa sun henkistä minääs ja ihan fyysisiä tuntemuksiakin. Sitä mitä olet, miten toimit, ajattelet.

        Se ei ole pelkkää sosiaalista sukupuolta, samaistumista.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Yym, no identiteetti ei tule vain miettimisestä, kun se on osa sua. Ulkonäöllisesti voi olla vaikka identtiset ja persoona ja identiteetti erilaiset, mutta identiteetti on osa sun henkistä minääs ja ihan fyysisiä tuntemuksiakin. Sitä mitä olet, miten toimit, ajattelet.

        Se ei ole pelkkää sosiaalista sukupuolta, samaistumista.

        Se on kuten se vasen kätisyys, sitä ei miettimällä saa muuksi. Jotkut on miesmäisempiä jotkut naismaisempia olemukseltaan.

        Ei olis hullumpi suomessakaan tämä feminiininen nainen, maskuliininen nainen, feminiininen mies, maskuliininen mies käsitys.

        Ja transitio taas, jos siitä puhut, niin se on joillekin elinehto, kun sosiaalinen dysforia ja kehodysforia aiheuttaa niin vaikeita henkisiä ahdistuksia, ettei kykene toimimaan ilman toimenpiteitä.

        Menee elämänhalu, sairastuu masennukseen, mielenterveys on koetuksella, ihan kaikki.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Yym, no identiteetti ei tule vain miettimisestä, kun se on osa sua. Ulkonäöllisesti voi olla vaikka identtiset ja persoona ja identiteetti erilaiset, mutta identiteetti on osa sun henkistä minääs ja ihan fyysisiä tuntemuksiakin. Sitä mitä olet, miten toimit, ajattelet.

        Se ei ole pelkkää sosiaalista sukupuolta, samaistumista.

        Niin, mille sä identiteetin rakennat? Joillekin se on sitä miltä saat itsesi näyttämään vaikka itselle ja toisien silmiin. 🤔

        Jos mietitään vaikka rikkautta, siis varallisuutta. Niin tiedän tyyppejä, jotka on miljönäärejä, silti vaikka on jahtia ja hienoa autoa, ei tartte esittää. Ei tarvii pakoilla vaan voi olla lähes kuin tavallinen ihminen. Toiset ehkä haukottelee. Mutta se ei johdu tyypistä...

        Jokin korostus voi tietty kuulua identiteettiin, mutta mua mietityttää, että miksi? 🤔
        Siis saahan sitä korostaa, mutta miksi?

        Väkisin tulee mieleen, että ei ole itsensä kanssa sujut... mutta, se on vaan mun mielipide...


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Se on kuten se vasen kätisyys, sitä ei miettimällä saa muuksi. Jotkut on miesmäisempiä jotkut naismaisempia olemukseltaan.

        Ei olis hullumpi suomessakaan tämä feminiininen nainen, maskuliininen nainen, feminiininen mies, maskuliininen mies käsitys.

        Ja transitio taas, jos siitä puhut, niin se on joillekin elinehto, kun sosiaalinen dysforia ja kehodysforia aiheuttaa niin vaikeita henkisiä ahdistuksia, ettei kykene toimimaan ilman toimenpiteitä.

        Menee elämänhalu, sairastuu masennukseen, mielenterveys on koetuksella, ihan kaikki.

        Voihan se taksikuski olla butch lesbokin tai kuten minä transmaskuliini joka sijoittuu binäärijanalla nainen--mies maskuliinimpaan päähän olematta varsinaisesti kumpaakaan ääripäätä eli binääriä identiteetiltään?

        Välimalli. :)

        Hybridi.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Voihan se taksikuski olla butch lesbokin tai kuten minä transmaskuliini joka sijoittuu binäärijanalla nainen--mies maskuliinimpaan päähän olematta varsinaisesti kumpaakaan ääripäätä eli binääriä identiteetiltään?

        Välimalli. :)

        Hybridi.

        Joo, mistäpä näitä tietää? 🤷‍♂️


      • interlocutrice kirjoitti:

        Niin, mille sä identiteetin rakennat? Joillekin se on sitä miltä saat itsesi näyttämään vaikka itselle ja toisien silmiin. 🤔

        Jos mietitään vaikka rikkautta, siis varallisuutta. Niin tiedän tyyppejä, jotka on miljönäärejä, silti vaikka on jahtia ja hienoa autoa, ei tartte esittää. Ei tarvii pakoilla vaan voi olla lähes kuin tavallinen ihminen. Toiset ehkä haukottelee. Mutta se ei johdu tyypistä...

        Jokin korostus voi tietty kuulua identiteettiin, mutta mua mietityttää, että miksi? 🤔
        Siis saahan sitä korostaa, mutta miksi?

        Väkisin tulee mieleen, että ei ole itsensä kanssa sujut... mutta, se on vaan mun mielipide...

        Niin, mille sä identiteetin rakennat? Joillekin se on sitä miltä saat itsesi näyttämään vaikka itselle ja toisien silmiin. 🤔


        - Eihän sitä tarvi rakentaa, se rakentuu kuten sullakin itsekseen sen näköiseksi kun olet.

        Joillekin kaikki on teatteria. Ihan kaikki.

        Jokin korostus voi tietty kuulua identiteettiin, mutta mua mietityttää, että miksi? 🤔
        Siis saahan sitä korostaa, mutta miksi?

        -Riippuu ihmisestä. Miksi naiset haluaa korostaa naiseuttaan?

        Miksi eliitti eliittiin kuulumistaan? Jne.


        Väkisin tulee mieleen, että ei ole itsensä kanssa sujut... mutta, se on vaan mun mielipide...

        -Ei kukaan ole ittensä kanssa sujut, jos miettii mitä muut miettii minusta.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niin, mille sä identiteetin rakennat? Joillekin se on sitä miltä saat itsesi näyttämään vaikka itselle ja toisien silmiin. 🤔


        - Eihän sitä tarvi rakentaa, se rakentuu kuten sullakin itsekseen sen näköiseksi kun olet.

        Joillekin kaikki on teatteria. Ihan kaikki.

        Jokin korostus voi tietty kuulua identiteettiin, mutta mua mietityttää, että miksi? 🤔
        Siis saahan sitä korostaa, mutta miksi?

        -Riippuu ihmisestä. Miksi naiset haluaa korostaa naiseuttaan?

        Miksi eliitti eliittiin kuulumistaan? Jne.


        Väkisin tulee mieleen, että ei ole itsensä kanssa sujut... mutta, se on vaan mun mielipide...

        -Ei kukaan ole ittensä kanssa sujut, jos miettii mitä muut miettii minusta.

        Mieltymyksien mukaanhan ihminen valitsee juttuja elämäänsä. Ja näyttää niiden valintojen myötä jollekin ihmisten silmiin.


      • No kuka sit esittää ja kuka ei? Eipähän sitä kai lopulta tiedä? Vai aistiiko sen ja kuka aistii oikein? 🤷‍♂️

        Voinhan minä aistia rentouden identiteetissä, mutta se on vaan minun kokemus...,joku muu voi olla eri mieltä...???🤔

        Mutta minusta mieheksi ei voi pukeutua, naiseksi vielä kyllä. 😀


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Se on kuten se vasen kätisyys, sitä ei miettimällä saa muuksi. Jotkut on miesmäisempiä jotkut naismaisempia olemukseltaan.

        Ei olis hullumpi suomessakaan tämä feminiininen nainen, maskuliininen nainen, feminiininen mies, maskuliininen mies käsitys.

        Ja transitio taas, jos siitä puhut, niin se on joillekin elinehto, kun sosiaalinen dysforia ja kehodysforia aiheuttaa niin vaikeita henkisiä ahdistuksia, ettei kykene toimimaan ilman toimenpiteitä.

        Menee elämänhalu, sairastuu masennukseen, mielenterveys on koetuksella, ihan kaikki.

        Lokeroita miettimällä saa harmaita hiuksia ainakin. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        No kuka sit esittää ja kuka ei? Eipähän sitä kai lopulta tiedä? Vai aistiiko sen ja kuka aistii oikein? 🤷‍♂️

        Voinhan minä aistia rentouden identiteetissä, mutta se on vaan minun kokemus...,joku muu voi olla eri mieltä...???🤔

        Mutta minusta mieheksi ei voi pukeutua, naiseksi vielä kyllä. 😀

        Ei kai sitä tiedä, kun elämällä ihmisen kanssa? Luulisin, että esittämiseen väsyy ennenpitkää?

        Jaa-a.

        Noo naiset käyttää meikkiä ja muuta roskaa koristautuakseen, siinäpä kai se ero. :)


      • interlocutrice kirjoitti:

        Lokeroita miettimällä saa harmaita hiuksia ainakin. 😁

        Juu. Totta. :D

        Ei niitä passaa silleen työksi ottaa, huvikseen miettiä vaan.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu. Totta. :D

        Ei niitä passaa silleen työksi ottaa, huvikseen miettiä vaan.

        Minun mielestä lokeroinnin avulla selitetään jotain sinnepäin olevaa, ei survota muottiin.

        Mitä isompi muotti, sen vapaampaa ja tajutaan, että täällähän voi olla vaikka mitä. Mitä pienempi ja tarkempi muotti, sitä aletaan osoittamaan sormella mitä siellä on...

        Minusta on hyvä, että psattais selittää piirteitä sanoin, mutta se sulkee liian paljon pois.... aina. Ei kukaan pysty miljoona eri lokeros muistamaaan...🤔


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ei kai sitä tiedä, kun elämällä ihmisen kanssa? Luulisin, että esittämiseen väsyy ennenpitkää?

        Jaa-a.

        Noo naiset käyttää meikkiä ja muuta roskaa koristautuakseen, siinäpä kai se ero. :)

        Ketkä käyttää ketkä ei? Eikä kaikki miehetkään korosta stereotyyppistä miehisyyttään?


      • interlocutrice kirjoitti:

        Minun mielestä lokeroinnin avulla selitetään jotain sinnepäin olevaa, ei survota muottiin.

        Mitä isompi muotti, sen vapaampaa ja tajutaan, että täällähän voi olla vaikka mitä. Mitä pienempi ja tarkempi muotti, sitä aletaan osoittamaan sormella mitä siellä on...

        Minusta on hyvä, että psattais selittää piirteitä sanoin, mutta se sulkee liian paljon pois.... aina. Ei kukaan pysty miljoona eri lokeros muistamaaan...🤔

        Juu, ne onkin selityksiä ilmiöille ja asioille. Raamit, termit, lokerot. Ja ne elää ja jättää yksilöllistä liikkumavaraa.

        Ja käytännössä ei ole väliä mitä olet, jos vaan kunnioitus pelaa ihmisten kesken. Jos joku haluaa ettet puhuttele häntä miehenä, niin älä puhuttele jne. Simppeliä.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ketkä käyttää ketkä ei? Eikä kaikki miehetkään korosta stereotyyppistä miehisyyttään?

        Mutta esityksissä käyttää. Siitä puhun.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mutta esityksissä käyttää. Siitä puhun.

        Stereotyppinen naisen rooli.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, ne onkin selityksiä ilmiöille ja asioille. Raamit, termit, lokerot. Ja ne elää ja jättää yksilöllistä liikkumavaraa.

        Ja käytännössä ei ole väliä mitä olet, jos vaan kunnioitus pelaa ihmisten kesken. Jos joku haluaa ettet puhuttele häntä miehenä, niin älä puhuttele jne. Simppeliä.

        No mä vähän kampeen tätä nykyistä tapaa vastaan lokeroida liikaa kaikkea. Ei se tuota haluttua tulosta selittää piirteitä, vaan oikeastaan sotkee vaan.

        Kaikkea ei voi selittää ja piste.😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä vähän kampeen tätä nykyistä tapaa vastaan lokeroida liikaa kaikkea. Ei se tuota haluttua tulosta selittää piirteitä, vaan oikeastaan sotkee vaan.

        Kaikkea ei voi selittää ja piste.😁

        Juu, ymmärrän. Mulle se on jo aika helppoa, kun on pitänyt juttuja miettiä omalla kohdalla ja työyhteisöissäkin. :)

        Mutta eihän niitä ole pakko miettiä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, ymmärrän. Mulle se on jo aika helppoa, kun on pitänyt juttuja miettiä omalla kohdalla ja työyhteisöissäkin. :)

        Mutta eihän niitä ole pakko miettiä.

        Eikä pakko lokeroida. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mutta esityksissä käyttää. Siitä puhun.

        Sulta tulee nykyään hirmuisesti tekstiä ja pätkissä....

        Onks johonkin kiire? 🤔😁

        En mä kerkee aineskaan mukaan. Jää hitosti ohi...😀

        Olit joskus iisimpi. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sulta tulee nykyään hirmuisesti tekstiä ja pätkissä....

        Onks johonkin kiire? 🤔😁

        En mä kerkee aineskaan mukaan. Jää hitosti ohi...😀

        Olit joskus iisimpi. 😊

        Juu perhe. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Eikä pakko lokeroida. :)

        Ei ehkä niin tarkkaan. Lopputulema kaiketi olisi yhtä monta lokeroa, kuin on ihmisiä. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sulta tulee nykyään hirmuisesti tekstiä ja pätkissä....

        Onks johonkin kiire? 🤔😁

        En mä kerkee aineskaan mukaan. Jää hitosti ohi...😀

        Olit joskus iisimpi. 😊

        No yhdistellään. Tai yhdistele. :D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu perhe. :)

        Sit jätät tän välistä ja palaat kun on mahku... nää ei häviii... suuremmaksi osakseen. Mutta se elämä siellä on vsin siloin kun on. 😊👌


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ei ehkä niin tarkkaan. Lopputulema kaiketi olisi yhtä monta lokeroa, kuin on ihmisiä. 😄

        Varmasti. Mutta ne puheenaiheet on niille, jotka taasen tykkää niitä pähkiä. Vähemmistöissä hyvin tavallista, kun menee heidän joukkoon keskusteluihin, että aina on joku uus joka miettii identiteettiään ja pyytää lokeroita. :)


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sit jätät tän välistä ja palaat kun on mahku... nää ei häviii... suuremmaksi osakseen. Mutta se elämä siellä on vsin siloin kun on. 😊👌

        Pitää välillä avata vichypullo, mehujään paperit, näyttää tabletista toiminto. Sellasta pikasta mutta jatkuvaa. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No yhdistellään. Tai yhdistele. :D

        Joskus jaksan, joskus en... mä vaan mietin sitä, että jos sä haluat jotain sanoa, niin eikö sinun kannattaisi tehdä se työ siihen pakettiin? 😊

        Ja jos haluat herättää kiinnostusta ja keskustelua, etkä vain sekameteliä, mikä sotkeutuu massaan, niin siihen kannattais paneutua? 🤔

        Tiedät mut.... sanoa räsäytän joskus suoraan. 😆

        Mä oon väsynyt. Ei kykene ihan sellaiseen räväkkään vaihtoon. Ja sit mietin, että ei siihen muuten moni muukaan kykene. Huomaan täällä itsekin, että ei moni elä samaa tahtia tätä palstaa kuin me parhaimmillaan. Joskus sä, mä, pönttis ja vaikka joku muu heitettiin synkroonissa juttua.... ja muut on ihan siitä pihalla...🤔

        Mä ainakin koetan vähäsen hidastaa tätä hommaa.... minulla ainakin lipes joskus käsistä. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joskus jaksan, joskus en... mä vaan mietin sitä, että jos sä haluat jotain sanoa, niin eikö sinun kannattaisi tehdä se työ siihen pakettiin? 😊

        Ja jos haluat herättää kiinnostusta ja keskustelua, etkä vain sekameteliä, mikä sotkeutuu massaan, niin siihen kannattais paneutua? 🤔

        Tiedät mut.... sanoa räsäytän joskus suoraan. 😆

        Mä oon väsynyt. Ei kykene ihan sellaiseen räväkkään vaihtoon. Ja sit mietin, että ei siihen muuten moni muukaan kykene. Huomaan täällä itsekin, että ei moni elä samaa tahtia tätä palstaa kuin me parhaimmillaan. Joskus sä, mä, pönttis ja vaikka joku muu heitettiin synkroonissa juttua.... ja muut on ihan siitä pihalla...🤔

        Mä ainakin koetan vähäsen hidastaa tätä hommaa.... minulla ainakin lipes joskus käsistä. 🤔

        Mä kirjoitan sitä mukaa, kun asiaan tulee kommentteja tai omaan mieleen. En mä ole täällä vaikuttajana, vaan keskustelijana kuten säkin.

        Satun vaan tietää aiheesta enemmän, siinä kun sinä vaikka autorempasta kertoen. Pikku pätkissä. :)

        Mä käyn tunnepalstalla välillä. Jutut on laiskoja, silloin vastaankin lyhyemmin.

        Juu porukka täällä vaikuttaa kaikki toisiinsa. Miten jutut sujuu.


      • Anonyymi

      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mä kirjoitan sitä mukaa, kun asiaan tulee kommentteja tai omaan mieleen. En mä ole täällä vaikuttajana, vaan keskustelijana kuten säkin.

        Satun vaan tietää aiheesta enemmän, siinä kun sinä vaikka autorempasta kertoen. Pikku pätkissä. :)

        Mä käyn tunnepalstalla välillä. Jutut on laiskoja, silloin vastaankin lyhyemmin.

        Juu porukka täällä vaikuttaa kaikki toisiinsa. Miten jutut sujuu.

        Minulle jää vain tunne, että käyt ylikierroksii.. 🤔

        Ehkä kokemusta omasta historiasta...🤔


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja jäbä Leisson☝️

        Ja Mister Mallorca ja Sui Hin. Ja sitten se tyyppi, joka aina sanoi, että "Penaltisad"(Riku Niemen hahmo Putouksen ensimmäiseltä kaudelta). Onhan näitä.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Minulle jää vain tunne, että käyt ylikierroksii.. 🤔

        Ehkä kokemusta omasta historiasta...🤔

        Väsyny. Ja kipuja. Vaikuttaa keskittymiseen.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja jäbä Leisson☝️

        Hetken meni miettiessä millainen toi Jäbä Leisson oli. Sehän oli se mainostoimistossa työskentelevä tyyppi, joka aina ajoi pyörällä ja piti pipoa päässä.



      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Väsyny. Ja kipuja. Vaikuttaa keskittymiseen.

        Mulla kiire ja stressi töissä aiheuttaa ehkä samaa, mutta ehkä just ruokin sitä fiilistä sillä....🤔

        Osaisin töissä ja muuallakin paremmin hommat kun pikkuisen rauhottuisin.Jokin puskee liikaa, niin hommat hajoo käsiin... 🤔

        Pitäis viheltää peli poikki...🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mulla kiire ja stressi töissä aiheuttaa ehkä samaa, mutta ehkä just ruokin sitä fiilistä sillä....🤔

        Osaisin töissä ja muuallakin paremmin hommat kun pikkuisen rauhottuisin.Jokin puskee liikaa, niin hommat hajoo käsiin... 🤔

        Pitäis viheltää peli poikki...🤔

        Juu.

        Mulla tekee tuo kaularanka kipeeksi, viikolla käyn kuulemassa tuomion ja skeptikkona luulen että jään taas oman onneni nojaan asian kanssa. Julkisella tavallista.

        Tällä kaularangalla ei mun työtä tehdä, joten olen kusessa jos kipuja ei pois saada.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu.

        Mulla tekee tuo kaularanka kipeeksi, viikolla käyn kuulemassa tuomion ja skeptikkona luulen että jään taas oman onneni nojaan asian kanssa. Julkisella tavallista.

        Tällä kaularangalla ei mun työtä tehdä, joten olen kusessa jos kipuja ei pois saada.

        No jokaisella on omat kotkaukset.. joillain oma terveys, joillain joku muu... lapset, työ, vanhemmat....wte? 🤔

        Ei helpotusta saa jokatapauksella odottamalla jotain oletettua vastausta...se helpotus pitää tehdä itse nyt. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        No jokaisella on omat kotkaukset.. joillain oma terveys, joillain joku muu... lapset, työ, vanhemmat....wte? 🤔

        Ei helpotusta saa jokatapauksella odottamalla jotain oletettua vastausta...se helpotus pitää tehdä itse nyt. 🤔

        Pakko varttua leikataanko vai ei, kuntoutetaanko vai ei. Tulevaisuus on riippuvainen tästä neurokirurgin päätöksestä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Pakko varttua leikataanko vai ei, kuntoutetaanko vai ei. Tulevaisuus on riippuvainen tästä neurokirurgin päätöksestä.

        Mitä mä opin koivestani. Niin oli se, että vaikka kirurgi sen korjas, kaikki muu riippui minusta itsestäni. Ja oikeastaan vain sillä on väliä. Onnistuipa leikkaus tai ei, olipa sitä tai ei, niin niihinhän ei voi itse vaikuttaa. Mulla leikattiin koipi, mutta jos ei ois leikattu, niin silläkin ois pitänyt tulla toimeen. Ja jos ei ois onnistunut leikkaus, niin silti.

        Eipä se leikkaus ollut mullekaan vastaus lopulta.... vaan ihan muu...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mitä mä opin koivestani. Niin oli se, että vaikka kirurgi sen korjas, kaikki muu riippui minusta itsestäni. Ja oikeastaan vain sillä on väliä. Onnistuipa leikkaus tai ei, olipa sitä tai ei, niin niihinhän ei voi itse vaikuttaa. Mulla leikattiin koipi, mutta jos ei ois leikattu, niin silläkin ois pitänyt tulla toimeen. Ja jos ei ois onnistunut leikkaus, niin silti.

        Eipä se leikkaus ollut mullekaan vastaus lopulta.... vaan ihan muu...

        Noo ilman koipee pärjää, mut ilman päätä ei. :)

        Krooninen hermosärky kaularangassa ja repivä päänsärky, pyörrytys kun kääntelen tiettyihin nasentoihin päätä, on pakko saada pois. En mä pysty edes kotona tekemään verhonvaihtoa, katselee vasemmalle.

        Itse sille ei voi mitään.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Noo ilman koipee pärjää, mut ilman päätä ei. :)

        Krooninen hermosärky kaularangassa ja repivä päänsärky, pyörrytys kun kääntelen tiettyihin nasentoihin päätä, on pakko saada pois. En mä pysty edes kotona tekemään verhonvaihtoa, katselee vasemmalle.

        Itse sille ei voi mitään.

        No mulla ei löydy lähempää omakohtaista kokemusta rikki-olemisesta kun tää koipi.

        Ei tietty ole sama homma, mutta toisaalta minullekin liikkuminen on ollut tärkeää. Jouduin yämän vuoksi siirtämään paljon sellaista mikä kuului minun elämään. 🤔
        Enkä tiennyt saanko sitä takaisin, vaikka se korjataan.... ja vaikka korjattiin, en saanut sitä mitä se oli. 🙄

        Jos jotain rusahti polvessani 29.11.2018, niin niin se teki koko minun loppuelämässä. Nyt se oli mun polvi, mutta minä korn, että se olisi voinut olla mikä vaan. Enkä olisi enää ikinä se sama.... tapahtuipa mitä vaan. 🤔


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Noo ilman koipee pärjää, mut ilman päätä ei. :)

        Krooninen hermosärky kaularangassa ja repivä päänsärky, pyörrytys kun kääntelen tiettyihin nasentoihin päätä, on pakko saada pois. En mä pysty edes kotona tekemään verhonvaihtoa, katselee vasemmalle.

        Itse sille ei voi mitään.

        MCMLXXVI: "Krooninen hermosärky kaularangassa ja repivä päänsärky, pyörrytys kun kääntelen tiettyihin nasentoihin päätä, on pakko saada pois. En mä pysty edes kotona tekemään verhonvaihtoa, katselee vasemmalle."

        Tosissaan on vaivoja, mutta sinä jaksat kaikesta huolimatta! :)

        Aloituksen liittyen. Muuten Taylor Swift esittää maskeroituna miestä laulussaan. Sen hän tekee niin hyvin, että voisi uskoa oikeaksi mieheksi. Kappaleen nimi on "Man" ja miestä Taylor esittää aika hyvin. Jossain kohdin on vähän naisellinen mies, mutta ei arvaisi Swiftiksi. Lopussa näytetään se, miten Taylorista tehtiin Drag King! :)

        https://www.youtube.com/watch?v=AqAJLh9wuZ0


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MCMLXXVI: "Krooninen hermosärky kaularangassa ja repivä päänsärky, pyörrytys kun kääntelen tiettyihin nasentoihin päätä, on pakko saada pois. En mä pysty edes kotona tekemään verhonvaihtoa, katselee vasemmalle."

        Tosissaan on vaivoja, mutta sinä jaksat kaikesta huolimatta! :)

        Aloituksen liittyen. Muuten Taylor Swift esittää maskeroituna miestä laulussaan. Sen hän tekee niin hyvin, että voisi uskoa oikeaksi mieheksi. Kappaleen nimi on "Man" ja miestä Taylor esittää aika hyvin. Jossain kohdin on vähän naisellinen mies, mutta ei arvaisi Swiftiksi. Lopussa näytetään se, miten Taylorista tehtiin Drag King! :)

        https://www.youtube.com/watch?v=AqAJLh9wuZ0

        Juu. Onhan noita.

        Heh, karikatyyri miehestä siinä. :)

        Hmm, jos nyt itteensä pitäisi johku rinnastaa niin ehkäpä häneen joltain osin olemusta.

        https://youtu.be/ZK2jbHacbbM


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu. Onhan noita.

        Heh, karikatyyri miehestä siinä. :)

        Hmm, jos nyt itteensä pitäisi johku rinnastaa niin ehkäpä häneen joltain osin olemusta.

        https://youtu.be/ZK2jbHacbbM

        Eli olet "Sydän kultainen" vai mitä linkillä tarkoitit? Itse en nyt menen puoleen tuntiin nukkumaan, sillä jalkapallon EM-kisoissa Italialla ja Espanjalla on menossa puolen tunnin jatko-ottelu. Se aika on täällä surffailla samalla, kun katsoo jalista.

        Hyvää yötä sinulle, jos menet aikaisemmin nukkumaan! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Eli olet "Sydän kultainen" vai mitä linkillä tarkoitit? Itse en nyt menen puoleen tuntiin nukkumaan, sillä jalkapallon EM-kisoissa Italialla ja Espanjalla on menossa puolen tunnin jatko-ottelu. Se aika on täällä surffailla samalla, kun katsoo jalista.

        Hyvää yötä sinulle, jos menet aikaisemmin nukkumaan! :)

        Ok.

        Een välttämättä, mutta Passenger tuntuu tuntulta. Samanlainen aika hillitty olemus, kun mullakin, kädet taskussa köpöttelijä kuten mä. Kattelee ympäristöä ja taivaalle, ei hötkyile.

        Ihan voin kuvitella itseni hänen kenkiin. Partakin saisi kasvaa kuten hänellä, jos kasvaisi. Jotkut tunnistaa kaltaisikseen.

        https://youtu.be/5oCf26Htvrc

        Hyvä cover, Angie.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ok.

        Een välttämättä, mutta Passenger tuntuu tuntulta. Samanlainen aika hillitty olemus, kun mullakin, kädet taskussa köpöttelijä kuten mä. Kattelee ympäristöä ja taivaalle, ei hötkyile.

        Ihan voin kuvitella itseni hänen kenkiin. Partakin saisi kasvaa kuten hänellä, jos kasvaisi. Jotkut tunnistaa kaltaisikseen.

        https://youtu.be/5oCf26Htvrc

        Hyvä cover, Angie.

        Tutulta... Typ typ typoja.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ok.

        Een välttämättä, mutta Passenger tuntuu tuntulta. Samanlainen aika hillitty olemus, kun mullakin, kädet taskussa köpöttelijä kuten mä. Kattelee ympäristöä ja taivaalle, ei hötkyile.

        Ihan voin kuvitella itseni hänen kenkiin. Partakin saisi kasvaa kuten hänellä, jos kasvaisi. Jotkut tunnistaa kaltaisikseen.

        https://youtu.be/5oCf26Htvrc

        Hyvä cover, Angie.

        Joo, ehkä niin. Itse taidan lopetella, jotta pystyisin seuraamaan futiksen loppuun asti rauhassa. Hyviä öitä ja kivoja unia! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo, ehkä niin. Itse taidan lopetella, jotta pystyisin seuraamaan futiksen loppuun asti rauhassa. Hyviä öitä ja kivoja unia! :)

        Juu öitä. :)


    • Anonyymi

      aika hyvä kommentti

      näin se on että heikompi sukupuoli kaiken steroidi käytön jälkeen ei edelleen noussut miesten tasolle

      ehkä rajaaitoja ja yhtymäkohtia voi löytää kun verta kiinalaista kulttuuria afrikkalaiseen

      pienin kiinalainen/aasialainen tapaa suurimman afrikkalaisen

    • Anonyymi

      Löytyykö paljonkin naisia jotka harrastavat drag-mielessä miehiksi pukeutumista? Mistä tällaisesta toiminnasta voi löytää materiaalia katsottavaksi? Voi sitten arvostella paremmin kun näkee useamman nais drag-artistin esityksiä.

      • Anonyymi

        Ei tarvi mennä niin korkealle tasolle. Varmasti olet joskus törmännyt naiseksi pukeutuneeseen mieheen esim elokuvissa? Ja se on ollut viihdyttävämpää kuin mieheksi pukeutunut nainen.


      • Googlaa drag king.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi mennä niin korkealle tasolle. Varmasti olet joskus törmännyt naiseksi pukeutuneeseen mieheen esim elokuvissa? Ja se on ollut viihdyttävämpää kuin mieheksi pukeutunut nainen.

        Eikös drag ole ihan oma lajinsa?

        Elokuvassa naiseksi pukeutuneita miehiä tai mieheksi pukeutuneita naisia kai harvemmin drag-meininkiä harrastaviksi tituleerataan?
        Eikös niitä tavata kutsua "näyttelijöiksi"?



    • Anonyymi

      afrikkalainen nainen on tasaarvossa kiinalaisen miehen kanssa
      ei tarvi leikata ketään transsuksi

    • Anonyymi

      Miten pukeudutaan mieheksi?

    • Kompa, miksi miehet esittävät paremmin naista kuin naiset miestä? Vastaus: Kyseiset miehet eivät näyttele, kyseiset naiset ovat näyttelijöitä?

      • Anonyymi

        Tämä!

        Vastaus voi piillä myös sukupuolikromosomeissa. Nainen on xx ja mies xy. Eli naisessa ei ole miestä mutta miehessä on naista. Jos kaverini mies möhlii jotain, hän syyttää siitä aina miehen y-kromosomia.

        Sukupuolikromosomeja ja niiden ilmentymiä on kyllä paljon enemmän kuin nuo, mutta siitä ei enempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä!

        Vastaus voi piillä myös sukupuolikromosomeissa. Nainen on xx ja mies xy. Eli naisessa ei ole miestä mutta miehessä on naista. Jos kaverini mies möhlii jotain, hän syyttää siitä aina miehen y-kromosomia.

        Sukupuolikromosomeja ja niiden ilmentymiä on kyllä paljon enemmän kuin nuo, mutta siitä ei enempää.

        Oikeesti, kessään ei ole miestä eikä naista. Mies ja nainen on vaan termejä, kuten pöytä tai tuoli. :)

        Yhtä hyvin ne nimet oltas voitu laittaa toisinkin päin.

        Ja kaikissa ihmisissä on ihmistä ja ihmiset on erilaisia monesta syystä, jopa xx ja xx ja xy ja xy keskenään.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Oikeesti, kessään ei ole miestä eikä naista. Mies ja nainen on vaan termejä, kuten pöytä tai tuoli. :)

        Yhtä hyvin ne nimet oltas voitu laittaa toisinkin päin.

        Ja kaikissa ihmisissä on ihmistä ja ihmiset on erilaisia monesta syystä, jopa xx ja xx ja xy ja xy keskenään.

        Niinpä loppupäätelmä on, että mikä on miestä tai naista riippuu pitkälti määritelmästä ja määrittelijöistä. Etenkin kaikki sosiaalinen sukupuolisuus.

        Biologia on sitten vielä oma lukunsa. Eikä mustavalkoinen sekään.

        "Pelkät kromosomit eivät määrää lapsen sukupuolta. Kromosomit voivat olla jopa täysin vastakkaiset kuin lapsen sukupuolielimet. Sukupuolen kehitykseen vaikuttaa kromosomien lisäksi monet geenit ja hormonit."

        Lähde: Vau. Fi


    • Anonyymi

      Huono näyttelijä on huono näyttelijä, oli mitkä tahansa pissavälineet.

      Hyvä näyttelijä on hyvä näyttelijä, oli mitkä tahansa pissavälineet.

    • Anonyymi

      Siinä ei mitään huvittavaa, kun nainen pukeutuu mieheksi, koska miehen status korkeampi, tavoiteltava. Sen sijaan mies pukeutuessaan naiseksi alentaa itsensä, ja se jo lähtökohtaisesti hauskaa. Elokuvissa naisten tekemät miesroolit kai kuitenkin keskimäärin uskottavampia, tai transroolit jollei niissä sitten ole aito trans. Blanchett Dylania, Jolie Salt, Swank, Boys dont cry, Close Albert Snobb,

      • Anonyymi

        Hehehehe olipa heikko trolli


    • Anonyymi

      Kyse on ainoastaan vaatteista, ja stereotypioista "mies" "nainen". Ei siis mitään vakavaa ja varteenotettavaa.

      Sen verran otan kyllä kantaa, että Conchita Wurst on aivan ihana miesoletettu. Oli hänellä partaa tai ei, pitkät hiukset tai ei, mekko tai ei, korkokengät tai ei jne.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Miehet eivät rupsahda samalla tavalla kuin naiset. Siinä se salaisuus.

      • Anonyymi

        Ei niin. Siksipä naiset on tahtomattaan yksin ja ruikuttaa keskustelupalstoilla miehenpuutetta. Ja miehet pyörittelee haaremeitaan miten lystää, kun naisia roikkuu jatkuvasti molemmissa lahkeissa.


    • Anonyymi

      Ehkei ole näyttelijäntyön "paremmuudesta" kyse. Mutta tarkoituksesi aloittaja oli vain keksiä joku asia missä joku mies (et toki sinä) on hyvä ellei "parempi" kuin nainen. Eli tuota väsynyttä ja perusteetonta ylemmyyttä. Kumma muuten että joku täysin kyvytön ja taidoton nettikirjoittelija ottaa kunnian jonkun toisen henkilön taidosta vain siksi että on samankaltaiset genitaalit jalkojen välissä. 🙂 Ei kikkeli sinusta miestä tee jos selkäranka ja aivot puuttuu. Ja voi olla siitä kikkelistäkin jotain pohdittavaa mutta jääköön tämän aihepiirin vuoksi.

      Mutta tuo miesnäyttelijöiden hauskuus pukeutuessaan naiseksi johtuu ehkä siitä että miehellä on yleensä kolhot ja kulmikkaat ja jopa rumat piirteet (naiseksi) ja matala ääni, karvaisuus ja esim leuka poikkeava jne ruumiinrakenne ja tapa liikkua on erilainen, kömpelö jolloin naisten sirommalle kropalle tarkoitettuihin vermeisiin pukeutuminen näyttää hyvältä kontrastilta. Kontrasti on se juju. Tosi hauskaa on vielä kun miehessä on pyöreyttä... pidän Mikko Töyssyn (ihana tyyppi) kaikista hahmoista Putouksessa, kuten supernannyn ja Pilvi Hämäläisen kurjalistotytön hahmon esittäminen. Yleensä kaikki on olleet hulvattomia. Samoin minusta on hauskoja Christalin ja Nikolan sossuäidit. Jotkut pitää pelkästään naiseksi pukeutumalla hauskuuttamista vähän last seasonina.

      Mutta tässä on mainittukin mainiot Christoffer Taxfree ja Zetterberg, Krista Kosonen on taitava. Mikko oli suosikkini. Krista oli hyvä myös Kingissä Tsiisus Niemisenä, voittikin sillä hahmolla. Samoin tykkäsin Jenni Kokanderin sovinistisesta talkkarihahmosta. Oikeastaan merkitystä on vain sillä löytääkö hyvän hahmon. Se taksikuskityyppi Minna on kans hyvä. Oliko Kivelä tms? Androgyyninen mies naisen roolissa menee melkein naisesta. Juuri katsoin vanhan leffan Stargate missä on Jaye Davidson, pökerryttävän kaunis mieheksi Ra:n roolissa. Hän on esittänytkin transnaista elokuvassa Crying Game. Jos ei puhuisi niin menisi naisesta. Ei ole millään tavalla "hauska" tai koominen.

      Ei kaikkien miesnäyttelijöiden naishahmot ole kovin onnistuneita. Eli jospas vähän sitä ylemmyydentuntoista (joka johtuu vain alemmuudentunteista miehenä) yleistystä karsisit, hyvä aloittaja. 😌 Et ansaitse kunnioitusta sori vaan.

    • Anonyymi

      En tiedä sivuanko aiheesta, mutta tiedän erään naisen joka on vaihtanut sukupuoltaan pelottavin seurauksin.
      Tämä aikaisemmin keskustelut sitominen miellyttävä naishenkilö on muuttunut huonompaan suuntaan. Viime kerralla kohdatessa ne hän ilmeisesti hormonien vaikutuksesta muistutti eleiltään ja ulosanniltaan enemmän gorillaa kuin ihmistä.
      Voi kun asioista osattaisiin ottaa selvää, ennen kuin aletaan tekemään mitään radikaaleja muutoksia itsensä kanssa. ☹️

      • Anonyymi

        Niinpä. Jos ja kun jotkut lääkkeetkin voi pistää nuoin sekaisin niin entäs sitten kun hormonitoimintaa aletaan sörkkimään? ja entäs kun sitä tehdään aina vaan nuoremmille? Se minua tässä agendassa häiritseekin kun lapsia ja nuoria aletaan ohjailemaan vaikka mihin, aikuinenhan nyt periaatteessa voi itselleen tehdä mitä huvittaa tarkoin harkittuaan mutta osaako sekään harkita kun ei ne tatskatkaan aina muutaman vuoden päästä enää tunnu hyvältä.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Ameriikan elokuvissa tapaa monesti naiseksi pukeutunut mies esiintyä komediassa ja mieheksi pukeutunut nainen draamassa. Poikkeuksia toki löytyy runsaasti, mutta usein näin.

      Jos pitää matalaotsaisesta komediasta, jossa lihava mies meikataan suttuisesti ja ahdetaan minihameeseen koikkeloimaan, niin varmasti preferoi niitä ns. hulvattomia miesnäyttelijöitä jotka pukeutuvat naisiksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe