Satelliittimittausten mukaan Pohjoisen jäämeren jään pinta-ala oli kuuden heinäkuuta 89 miljoonaa neliökilometriä pienempi kuin ikinä koko mittaushistorian aikana ja käyrä on jyrkästi alaspäin.
Pohjoiset jäät ennätysvähissä
5
66
Vastaukset
- Anonyymi
Kun ajattelee, kuinka kuumaa Kanadassa on ollut ja että meidänkin helteemme ovat tulleet Siperiasta, niin ei ihme, että pohjoisempanakin jäät sulavat. Vuosi 2012 onkin ollut pitkään enkka. Syy on kuulemma siinä, että ilman kosteus ja pilvisyys on lisääntynyt jäämerellä ja siksi kesän auringonpaiste ei sulta jäätä yhtä tehokkaasti kuin ennen.
- Anonyymi
Ei jäiden pinta-alaa kannattane mittailla keskellä kesää. Ei Päijänteelläkään.
- Anonyymi
Miksi ei kannata? Kyseinen sivusto mittaa jään pinta-alaa ympäri vuoden päivittäin. Pohjoisen jäämeren jäät ovat vähimmillään syyskuun puolen välin aikoihin.
- Anonyymi
Paitsi, jos haluaa tietää milloin tuhansia vuosia jäässä ollut meri on taas sula.
- Anonyymi
Jäiden sulaminen jäämerellä ei nosta merien pintaa milliäkään joten no hätä. Mutta katsokaapas Gröölannin lumipeitettä. On ajankohtaan nähden ennätyskorkealla ja uutta sataa koko ajan enemmän kuin rannoilta sulaa.
http://polarportal.dk/en/greenland/surface-conditions/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986908- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551238Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251954- 41929