HB DIY-kitara ja sen maalaus

Anonyymi

Ostin Thomanilta kaksi DIY-rakennussarjakitaraa. Kokoamisessa ei ollut ongelmia mutta rungon maalaamisessa oli. Ei ole verstasta käytössä joten päädyin akryylimaaliin ja pensseliin. Ekan rungon maalipinta on aika vaatimaton, kaukana kaupastaostetun skitan kiillosta. Tokan rungon maalasin ohennetulla maalilla ja pehmeällä pensselillä. Tulos aika hyvä muttei tarpeeksi kiiltävä. Onko vastaavia kokemuksia? Voiko pensselillä saada kiiltävän pinnan?

10

998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entisaikojen vaunumaalarit tekivät hienoa jälkeä pensselillä.
      Mutta kitaran maalaaminen pensselillä hölmö päätös, paremman olisit saanut aerosolilla.

• Anonyymi

aivan ja sitten pitää muistaa: pohjamaali on hyvä olla olemassa ja sitten ne välihionnat ne tahtoo monelta unohtua ennen lopullista maalausta.
        Itse kunnostin "hieman" kärsineen Landolan lakka pinnan ihan mattalakka spraylla ja tuli todella hyvä. kahdestaan onnistuu hyvin kun toinen pyörittää kaulasta ja toinen maalaa.

• Anonyymi

Todeelliset pro-maalarit pystyvät tuohon,,en usko että kaksi vasenta kättä omaava kykenee. Siinä haukut.

Sitten neuvot: Hiot sen akryylin sileäksi ja kirkaslakkaa päälle spray purkista.

• Anonyymi

Miksei muuten mutta sprayputeli on himassa aika hankala. Kokemusta on. Maalasin kerran prätkän rungon olkkarissa ja kun menin illalla nukkumaan niin peitto oli jäykkä levy. Sitä maalia tais olla kaikkialla mutta kai se vähitellen katos.
      Sen otan saaduista neuvoista että kokeilen tota hionta - tarvittaessa vielä värikerros pensselillä - lopuksi kirkaslakka pensselillä kerros tai kaks. Jos ei tule kiiltävää niin sitten ei tule.
      PS. Mulla on tilauksessa Kiinasta semmonen airbrush jossa on kompressori kädensijassa. Kun tulee, testailen ja maalaan ehkä ekan DIYn uudestaan sillä?

• Anonyymi

Juu, sisällä kotona ei kannata käyttää sprayta. Maalaa ulkona, sehän kuivaa hetkessä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Petsaa ja pintaan tru-oil. Tosin Thomannin sarjoissa pitää hioa pinta puulle kun ne on käsitelty pinnoitteella mikä on tarkoitettu maalattavaksi. Tosin eihän se puupintakaan mikään erikoinen ole mutta joku tuma sävy varmaan toimii.

• Anonyymi

Miksi kitaran pitäisi kiiltää? Saahan se näkyä jos kitara on sudittu pensselillä.

• Anonyymi

Jokainen tekee kuten itse haluaa. Jos itse tekee, niin tulee juuri sellaista, kun sattuu tulemaan. Aloittajan kysymys oli kuitenkin että "Voiko pensselillä saada kiiltävän pinnan?"

• Anonyymi

Käsityö harvemmin näyttää tuotantolinjan kapineelta. Usein tälläinen käsityö myös maksaa.
      Jos haluaa massatuotannon näköistä ostaa tuotantolinjalta tulleen kamppeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe