HB DIY-kitara ja sen maalaus

Anonyymi

Ostin Thomanilta kaksi DIY-rakennussarjakitaraa. Kokoamisessa ei ollut ongelmia mutta rungon maalaamisessa oli. Ei ole verstasta käytössä joten päädyin akryylimaaliin ja pensseliin. Ekan rungon maalipinta on aika vaatimaton, kaukana kaupastaostetun skitan kiillosta. Tokan rungon maalasin ohennetulla maalilla ja pehmeällä pensselillä. Tulos aika hyvä muttei tarpeeksi kiiltävä. Onko vastaavia kokemuksia? Voiko pensselillä saada kiiltävän pinnan?

10

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entisaikojen vaunumaalarit tekivät hienoa jälkeä pensselillä.
      Mutta kitaran maalaaminen pensselillä hölmö päätös, paremman olisit saanut aerosolilla.

• Anonyymi

aivan ja sitten pitää muistaa: pohjamaali on hyvä olla olemassa ja sitten ne välihionnat ne tahtoo monelta unohtua ennen lopullista maalausta.
        Itse kunnostin "hieman" kärsineen Landolan lakka pinnan ihan mattalakka spraylla ja tuli todella hyvä. kahdestaan onnistuu hyvin kun toinen pyörittää kaulasta ja toinen maalaa.

• Anonyymi

Todeelliset pro-maalarit pystyvät tuohon,,en usko että kaksi vasenta kättä omaava kykenee. Siinä haukut.

Sitten neuvot: Hiot sen akryylin sileäksi ja kirkaslakkaa päälle spray purkista.

• Anonyymi

Miksei muuten mutta sprayputeli on himassa aika hankala. Kokemusta on. Maalasin kerran prätkän rungon olkkarissa ja kun menin illalla nukkumaan niin peitto oli jäykkä levy. Sitä maalia tais olla kaikkialla mutta kai se vähitellen katos.
      Sen otan saaduista neuvoista että kokeilen tota hionta - tarvittaessa vielä värikerros pensselillä - lopuksi kirkaslakka pensselillä kerros tai kaks. Jos ei tule kiiltävää niin sitten ei tule.
      PS. Mulla on tilauksessa Kiinasta semmonen airbrush jossa on kompressori kädensijassa. Kun tulee, testailen ja maalaan ehkä ekan DIYn uudestaan sillä?

• Anonyymi

Juu, sisällä kotona ei kannata käyttää sprayta. Maalaa ulkona, sehän kuivaa hetkessä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Petsaa ja pintaan tru-oil. Tosin Thomannin sarjoissa pitää hioa pinta puulle kun ne on käsitelty pinnoitteella mikä on tarkoitettu maalattavaksi. Tosin eihän se puupintakaan mikään erikoinen ole mutta joku tuma sävy varmaan toimii.

• Anonyymi

Miksi kitaran pitäisi kiiltää? Saahan se näkyä jos kitara on sudittu pensselillä.

• Anonyymi

Jokainen tekee kuten itse haluaa. Jos itse tekee, niin tulee juuri sellaista, kun sattuu tulemaan. Aloittajan kysymys oli kuitenkin että "Voiko pensselillä saada kiiltävän pinnan?"

• Anonyymi

Käsityö harvemmin näyttää tuotantolinjan kapineelta. Usein tälläinen käsityö myös maksaa.
      Jos haluaa massatuotannon näköistä ostaa tuotantolinjalta tulleen kamppeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      141
      1765
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1668
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1420
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      210
      1167
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      279
      1113
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1093
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      968
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      898
    Aihe