Ihmettelen, miten hitaasti etukumarassa, tanko alhaalla, satula ylhäällä polkevista suurehko osa etenee? Aivan niinkuin väsyisivät ja luovuttaisivat jossain vaiheessa lenkkiään?
Ajan melko pystyssä, 7-vaihteisella, painavahkolla, city-pyörällä, painavilla pistosuojatuilla renkailla, enkä väsy. Etukeno rasittaisi selkää. Pystyssä asennossa ilmanvastus vain hidastaa, mutta muuten kaikki muu on paremmin ja reidet ja pakarat tekevät tehokkaasti työtään/lepäävät itse, ilman pidettyjä taukojakin. Kyljetkin työskentelevät jonkin verran ja vatsa litistyy, mikä on vain hyvä.
Vauhdin huumaa?
8
74
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa jaa, kumma kun kilpapyöräilyssä ei käytetä tuota tehokkaampaa tekniikkaa. Itsellä on ollut aina heikko selkä, mutta ei se ole kyllä pyöräillessä vielä koskaan rasittunut. Olisiko tuollaisessa tapauksessa liian suuri pyörä.
Niin, eihän tuo nykyisenmallinen maantie/kilpapyörään ajo-asento ole hioutunut nykyisenkaltaiseksi vasta kuin noin 140-150 vuoden aikana ja pyörätehtaiden suunnitteluosastot käyttävät tänäkin päivänä isoja summia sen edelleen muokkaamiseen.
Hyvä että meillä on kuitenkin palstalla tietäjä joka tietää paremmin miten pyörän ajoasento kuuluu tehdä ja mikä on paras mihinkin...
- Anonyymi
Etukeno on hyvä asento 35-40km/h vauhdissa. Suurin osa polkee kuitenkin 15-20km/h vauhdilla, jossa mukavuuteen kannattaa panostaa enemmän kuin etukenoon.
Minusta on mielenkiintoista että joku pystyy sanomaan kaikkien puolesta mikä ajoasento on kaikille se mukavin.
Itse tykkään ainakin osittain etukenosta ajoasennosta jolloin paino jakautuu tasaisemmin eli osa kuskin painosta välittyy satulalle, osa ojaustankoon (ja osa myös tietysti polkimille), tämä on omasta mielestäni se itselleni mukavin asento ajaa pyörällä. Tietysti huomattavan etukeno asento siirtää painoa käsille senverran paljon, että ne saattavat alkaa puutumaan hieman pidemmällä ajomatkalla.
Itse tosiaan kun ajan paljolti tosiaan suhteellisen etukenossa asennossa (maastopyörillä joissa itselleni sopivin ajoasento muodostuu niin, että ohjaustangon ja satulan korkeudet ovat osapuilleen samat), niin kun muutamaan kertaan olen viimeaikoina ajanut pyörillä joissa on selkeän pysty ajoasento, niin kyseinen asento ojn ollut itselleni huomattavan epämukava ja etenkin koen että pyörän käsittely kyseisessä ajoasennossa on hyvin epävarmaa ja epätarkkaa, mutta se asia saattaa liittyä myös tietysti hieman toisenlaiseen ohjausgeometriaan pyörien välillä.
- Anonyymi
Se on hyvä.
- Anonyymi
Onko aloittajalla myös villahousut ja kumisaappaat ajellessa?
- Anonyymi
Jos ei ole tottunut matalaan ajoasentoon, niin pystyasento voi tuntua paremmalta.
- Anonyymi
100km menee kevyesti yli 30/km keskarilla. Sopii kokeilla 7-v citypyörällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371568Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle231354- 961306
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61197Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978- 14952
Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66915- 32890
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43881