-Pultti on pyöristynyt ja ei aukea kuusiokoloavaimella, onko keinoa saada auki, koska pitäisi saada ohjaintangon asentoa muutettua?
Ohjainkannattimen kuusiokolo
32
2939
Vastaukset
- Anonyymi
Osta uusi pultti ja avaa kiinni jäänyt porakoneella
- Anonyymi
Tuumaisista saattaa löytyä sellainen jolla lähtee kun kevyesti vasaralla vielä napsauttaa kiinni. Joskus toimii, joskus ei . Näin vanhoista jenkeistä noita raiskattuja pultteja on joskus saanut irti, toki toisin päin tuumaisten sijaan millisiä.
Sitten on rälläköinti, tehdään siihen otepinnat sivuun. - Anonyymi
Porata sopivankokonen reikä pulttiin ja vastakierretapilla pyöräyttää auki, jos nyt pultinkanta on upotettu.
- Anonyymi
Pieneen pulttiin paskamainen homma, on osuttava just keskelle ja suoraan käsivaralta, pelivara on olematon ettei pilaa kierrettä. Ja vaara on että nasauttaa kierretapin poikki, ei se kestä välttämättä samaa momenttia mihin pultti on kiristetty kun halkaisija on paljon pienempi.
- Anonyymi
Ei selviä millainen pultti on kyseessä mutta onko mahdollista hitsata parilla pisteellä kuusioavain kiinni?
- Anonyymi
Tämä on paras konsti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on paras konsti.
Jep, ohuella puikolla (1.6-2.5) onnistuu vaikka pulltin kanta olisi pieni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, ohuella puikolla (1.6-2.5) onnistuu vaikka pulltin kanta olisi pieni.
Isompien vahinkojen välttämiseksi juottaisin tigillä kuusiokoloavaimen pultin kantantaan jos tätä metodia halutaan käyttää. Muilla saa aikaan turhaa vahinkoa. Toisaalta kyseessä lienee joku vanha romu joten ketä kiinnostaa...
- Anonyymi
Tai poraat reijän keskelle ja kierrepuikolla kierre siihen reikään, ja siihen ruuvvaat pultin.
- Anonyymi
Mihin se siitä lähtisi noin? Vastakierre tappi mutta pienessä pultissa rikkoo todennäköisesti kierteen ja/tai katkaisee kierretapin. Ja jos sen katkaisee vaikeuskerroin sitten lisääntyykin mukavasti.
- Anonyymi
Kannattaa olla sellaisia "musta-teräs" -pultteja, 4mm riittää jo vähän jämerämmin karkaistuja kuin normit pintqakarkaqistut.
- Anonyymi
Jos pultin kanta on näkyvissä eikä upotettuna niin lukkopihdeillä, putkitongeilla tai vastaavilla joilla saa paljon puristusvoimaa pultin saa yleensä auki. Mikäli puristusta ei saa tarpeeksi ja pihdit pyörähtää niin voi viilata tai hioa 2 suoraa särmää pultin kantaan vastakkaisille puolille. Särmistä kannattaa tehdä kerralla tarpeeksi suuret ja yhdensuuntaiset jotteivat pihdit pyörähdä. Yksi vaihtoehto on sahata rautasahalla lovi kantaan ja käyttää ruuvimeisseliä. Viimeinen vaihtoehto on porata pultin kanta irti. Jäljelle jääneen kierrepätkän irroitus voi olla haasteellista.
- Anonyymi
Jos se on upotettu pieni pultti se on melkein tuo hitsaaminen. Pajalla näitä irrotetaan pylväsporakoneessa (ei Biltema mallinen vispaava vaan kunnon koneistamolaite) siten, että valitaan n. 0.5 mm kierreosaa pienempi jyrsimen terä, pienessä pultissa vieläkin vähemmän ja porataan läpi. Kierre jää ehjäksi, jääneen metallin saa rapsautettua piikillä irti ja sitten varmuuden vuoksi viimeistellään kierretapilla.
Kaiken maailman viilaamiset sahaamiset kannattaa tietenkin kokeilla mutta aina ne heikentävät ja tuhoavat pulttia lisää jos ei onnistu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se on upotettu pieni pultti se on melkein tuo hitsaaminen. Pajalla näitä irrotetaan pylväsporakoneessa (ei Biltema mallinen vispaava vaan kunnon koneistamolaite) siten, että valitaan n. 0.5 mm kierreosaa pienempi jyrsimen terä, pienessä pultissa vieläkin vähemmän ja porataan läpi. Kierre jää ehjäksi, jääneen metallin saa rapsautettua piikillä irti ja sitten varmuuden vuoksi viimeistellään kierretapilla.
Kaiken maailman viilaamiset sahaamiset kannattaa tietenkin kokeilla mutta aina ne heikentävät ja tuhoavat pulttia lisää jos ei onnistu.Joku autopeltiseppä hitsaa avaimen kiinni 15 sekunnissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se on upotettu pieni pultti se on melkein tuo hitsaaminen. Pajalla näitä irrotetaan pylväsporakoneessa (ei Biltema mallinen vispaava vaan kunnon koneistamolaite) siten, että valitaan n. 0.5 mm kierreosaa pienempi jyrsimen terä, pienessä pultissa vieläkin vähemmän ja porataan läpi. Kierre jää ehjäksi, jääneen metallin saa rapsautettua piikillä irti ja sitten varmuuden vuoksi viimeistellään kierretapilla.
Kaiken maailman viilaamiset sahaamiset kannattaa tietenkin kokeilla mutta aina ne heikentävät ja tuhoavat pulttia lisää jos ei onnistu.Kaikillahan nyt hitsilaitteet on ja taito käyttää. Jos ei ole niin kerran irroitin kuusiokoklopultin liittäkällä kemiallisella metallilla kuusiokoloavaimen pulttiin. Pitää painaa avain pohjaan asti ja antaa kovettua rauhassa sekä vääntää rauhallisesti. Suurimmat syyt kuusiopulttien ja muidenkin korkkaamiseen on huolimaton työskentely sekä huonolaatuiset ja liian väljät työkalut. Vakio autonkorjaajani ei paljon ruosteisiin pultteihin aikaa käytä jos kyseessä vakiopultti. Polttoleikataan mutteri muutamassa sekunnissa ja tilalle uusi pultti ja mutteri. Helppoa kuin heinänteko. Joku pyörän ripustuksen erikoisempi pultti otti yli tunnin aikaa koska ei voinut edes lämmittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikillahan nyt hitsilaitteet on ja taito käyttää. Jos ei ole niin kerran irroitin kuusiokoklopultin liittäkällä kemiallisella metallilla kuusiokoloavaimen pulttiin. Pitää painaa avain pohjaan asti ja antaa kovettua rauhassa sekä vääntää rauhallisesti. Suurimmat syyt kuusiopulttien ja muidenkin korkkaamiseen on huolimaton työskentely sekä huonolaatuiset ja liian väljät työkalut. Vakio autonkorjaajani ei paljon ruosteisiin pultteihin aikaa käytä jos kyseessä vakiopultti. Polttoleikataan mutteri muutamassa sekunnissa ja tilalle uusi pultti ja mutteri. Helppoa kuin heinänteko. Joku pyörän ripustuksen erikoisempi pultti otti yli tunnin aikaa koska ei voinut edes lämmittää.
Niin just, ja sitten heräsin torkuiltani
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se on upotettu pieni pultti se on melkein tuo hitsaaminen. Pajalla näitä irrotetaan pylväsporakoneessa (ei Biltema mallinen vispaava vaan kunnon koneistamolaite) siten, että valitaan n. 0.5 mm kierreosaa pienempi jyrsimen terä, pienessä pultissa vieläkin vähemmän ja porataan läpi. Kierre jää ehjäksi, jääneen metallin saa rapsautettua piikillä irti ja sitten varmuuden vuoksi viimeistellään kierretapilla.
Kaiken maailman viilaamiset sahaamiset kannattaa tietenkin kokeilla mutta aina ne heikentävät ja tuhoavat pulttia lisää jos ei onnistu.Et kyllä tiedä mitään polkupyörän tankokannattimista.
Arvaapa missä kohtaa kuusiokolopultin vastakierre sijaitsee?
Polkupyörä pylväsporakoneesen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kyllä tiedä mitään polkupyörän tankokannattimista.
Arvaapa missä kohtaa kuusiokolopultin vastakierre sijaitsee?
Polkupyörä pylväsporakoneesen?Ei saa tietenkään mutta kun täällä ohjeistetaan käsivaralta poraamaan pultti pois niin tarkoitus oli vain havainnollistaa että homma on itseasiassa aika tarkkaa kun säilytetään kierre eikä sitä edes tehdä poranterällä vaan jyrsimen koska pora hakee ihan aina ja ihan liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikillahan nyt hitsilaitteet on ja taito käyttää. Jos ei ole niin kerran irroitin kuusiokoklopultin liittäkällä kemiallisella metallilla kuusiokoloavaimen pulttiin. Pitää painaa avain pohjaan asti ja antaa kovettua rauhassa sekä vääntää rauhallisesti. Suurimmat syyt kuusiopulttien ja muidenkin korkkaamiseen on huolimaton työskentely sekä huonolaatuiset ja liian väljät työkalut. Vakio autonkorjaajani ei paljon ruosteisiin pultteihin aikaa käytä jos kyseessä vakiopultti. Polttoleikataan mutteri muutamassa sekunnissa ja tilalle uusi pultti ja mutteri. Helppoa kuin heinänteko. Joku pyörän ripustuksen erikoisempi pultti otti yli tunnin aikaa koska ei voinut edes lämmittää.
Ajaa sen fillarin autopeltisepälle, niillä on luultavasti pistehitsauskonekin ja se tspi ja tsip ja homma selvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikillahan nyt hitsilaitteet on ja taito käyttää. Jos ei ole niin kerran irroitin kuusiokoklopultin liittäkällä kemiallisella metallilla kuusiokoloavaimen pulttiin. Pitää painaa avain pohjaan asti ja antaa kovettua rauhassa sekä vääntää rauhallisesti. Suurimmat syyt kuusiopulttien ja muidenkin korkkaamiseen on huolimaton työskentely sekä huonolaatuiset ja liian väljät työkalut. Vakio autonkorjaajani ei paljon ruosteisiin pultteihin aikaa käytä jos kyseessä vakiopultti. Polttoleikataan mutteri muutamassa sekunnissa ja tilalle uusi pultti ja mutteri. Helppoa kuin heinänteko. Joku pyörän ripustuksen erikoisempi pultti otti yli tunnin aikaa koska ei voinut edes lämmittää.
> Polttoleikataan mutteri muutamassa sekunnissa ja tilalle uusi pultti ja mutteri.
Ei niitä polttoleikata, kuumetaan vain pillillä, se rapsauttaa ruosteen tekemän liitoksen auki. Lämpölaajeneminen. Käy auton alustaan mutta heikommin fillariin, palaa maalit lähistöltä ja rasvat ohjauslaakerista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Polttoleikataan mutteri muutamassa sekunnissa ja tilalle uusi pultti ja mutteri.
Ei niitä polttoleikata, kuumetaan vain pillillä, se rapsauttaa ruosteen tekemän liitoksen auki. Lämpölaajeneminen. Käy auton alustaan mutta heikommin fillariin, palaa maalit lähistöltä ja rasvat ohjauslaakerista.Kyllä ne voi polttoleikakin jos ei ole tarkoitus käyttää alkuperäistä. Jos pultti ja mutteri maksaa vain euron pari tai ei sitäkään niin ei siihen kannata kovin paljon työaikaa uhrata. Vierestä katsoin kun takaiskarit vaihdettiin ja oli kyllä nopeaa toimintaa. Menetelmä ei luonnollisestikkaan sovi jokapaikkaan.
- Anonyymi
Kokeile guuglata vastakierretappi tai vastakierretappisarja. Nuo ovat kartiomaisia ulosvetäjiä, jotka sopivat vasenkierteisinä oikeakierteisten vaurioituneiden pulttien ja vastaavien avaamiseen.
En väitä että saat auki mutta voit saada auki. Hinnat alkaen vitosella.- Anonyymi
Vastakierretapin kun katkaisee (vitosen tapin luultavasti) voikin korkata pullon vitutukseen, homman vaikeuskerroin nimittäin kasvoi melkoisesti sillä hetkellä kun kuuluu naks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastakierretapin kun katkaisee (vitosen tapin luultavasti) voikin korkata pullon vitutukseen, homman vaikeuskerroin nimittäin kasvoi melkoisesti sillä hetkellä kun kuuluu naks.
Joo, kannattaa hommata hitsauskalusto. Sitä tarvitsee kerrostalossa aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kannattaa hommata hitsauskalusto. Sitä tarvitsee kerrostalossa aina.
Ajaa sen fillarin sinne autopeltisepälle, voi vaikka suunnitella fillarilenkkinsä sitä kautta. Niillä on luultavasti pistehitsauskonekin (autopeltisepillä tuppaa olemaan) ja se tspi ja tsip ja homma selvä. Eivät ehkä kehtaa edes ottaa rahaa, on nimittäin sen verran mitätön homma.
- Anonyymi
Kartiomainen vastakierretappi ei ole mikään häävi työkalu varsinkaan ja tiukassa olevien pienten pulttien avaamiseen. Vaatii syvän reiän ja kun reiän halkaisija on väkisinkin suhteessa pultin halkaisijaan suuri se levittää pulttia. Vaikka avaamissuuntaan käännetäänkin vastakierretappi kasvattaa kiristysmomenttia.
- Anonyymi
Joko poltti on irti? Yksi konsti lisää. Katkaise milliä isommasta avaimesta suora pätkä ja siitä viilaat tiukan sovitteen jonka naputtelet pyöristyneeseen reikään ja samalla painat ja väännät.
- Anonyymi
Lähtiskö irti jos suihkuttaa semmoista irrotusainetta ja antaa sen muhia ja imeytyä kierteisiin? Voi myös tehostaa laittamalla jääpalahauteen ympärille niin metalli hieman kutistuu.
- Anonyymi
Aloittaja. Irti on ! Löysin hylsysarjastani pienen n. 2cm mittaisen kuusiokolo osan ja löin sen vasaralla sisään kuusiokoloon.
Mistä uusi kuusiokolosysteemi, Toisella puolella oli kuusiokolopultti ja toisella puolella kuusiokoloholkki tjms. jossa kierteet. Eli kuusiokolopultti uppoaa kuusiokoloholkin sisään.- Anonyymi
Olisi kannattanut hitsata irti!
- Anonyymi
Rautakauoissa myydään pultteja sekä muttereita. Jos se pultin vastaholkki on ehjä niin tarvitset ainoastaan pultin ja prikan sen alle. Kannattaa ostaa ruostumatonta laatua oleva niin aukeaa varmemmin vuosien kuluttua. Pyöräliikkeistä tai korjaamoista kannattaa myös kysellä.
- Anonyymi
Aloittaja. Pyörä olisi INSERA TRAVELETTE 28” naisten 24-vaihteinen
Eli tällainen https://www.carlson.fi/insera-polkupyora-travelette-28-24-v-naisten-50-cm-2011000166632.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876