Jopas on matkailijoita liikkeellä

Anonyymi

Suomalaisia ja jokunen ulkomaalainen ja harvinaisen paljon. Luulisi matkailijoista elävien yrittäjien pärjäävän hyvin. Onko koskaan ollut kesäturisia näin paljon? Majoitupaikat täynnä, kaupat kuhisee turisteja. Koronasta tietoakaan paitsi kauppa maski.

13

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt näkee, että ei tarvita miljoonainvestointeja, iglukyliä ja saunamailmoja, pelkkä puhdas luonto riittää. Telttaparkkeja enemmän.

      • Anonyymi

        Tilanne ei pysy kauan tällaisena.
        Suomalaiset matkustavat nyt kotimaassa kun on tiukkaa päästa lomailemaan rajojen toisella puolen.
        Kyllä korona kohinan loputtua tilanne palautuu ennalleen, suomalaiset lentää etelään ja ulkomaalaiset valloittaa taas Suomen Lapin.


      • Anonyymi

        No suuri osa niistä on juuri saunamaailmaa katsomassa, jos ei ole mitään miksi tulla, niin ei kukaan tulisi. Katso vaikka Kemijärveä, siellä ei juuri ole mitään, ei edes turisteja.
        Kyllä Suomessa puhdasta ilmaa on melkein joka puolella, ei vain Lapissa.
        Täällä ihmiset unohtavat helposti, että eteläinen Suomi on paljon muutakin kuin vain se pääkaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No suuri osa niistä on juuri saunamaailmaa katsomassa, jos ei ole mitään miksi tulla, niin ei kukaan tulisi. Katso vaikka Kemijärveä, siellä ei juuri ole mitään, ei edes turisteja.
        Kyllä Suomessa puhdasta ilmaa on melkein joka puolella, ei vain Lapissa.
        Täällä ihmiset unohtavat helposti, että eteläinen Suomi on paljon muutakin kuin vain se pääkaupunki.

        Höpö höpö, suomalaiset ovat nähneet saunoja ikiajat. Muuramessa lienee kymmeniä saunoja katsottavana. Kyllä se on lapin tunturi jotka vetää. Liikkukaa ja käykää katsomassa missä ne ihmiset ovat. Jerisjäri itsessään on hieno paikka, mutta pommitettu mökkiä täyteen. Pelkästään Pallasjärvellä käy enempi väkeä kuin jossain luksussaunassa,pelkkä kaunis maisema tulistelupaikkoikkoineen vetää satoja päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, suomalaiset ovat nähneet saunoja ikiajat. Muuramessa lienee kymmeniä saunoja katsottavana. Kyllä se on lapin tunturi jotka vetää. Liikkukaa ja käykää katsomassa missä ne ihmiset ovat. Jerisjäri itsessään on hieno paikka, mutta pommitettu mökkiä täyteen. Pelkästään Pallasjärvellä käy enempi väkeä kuin jossain luksussaunassa,pelkkä kaunis maisema tulistelupaikkoikkoineen vetää satoja päivässä.

        Minä ainakin tulin juuri saunamaailman takia, Muuramessa ei saa saunoa, ei se katsominen mihinkään riitä. Teidän tunturit ei minua kiinnosta.
        Köyhät ne maisemia katsoo, mutta tällaiset paremmat turistit tarvitsee kunnon hotellit ja palvelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin tulin juuri saunamaailman takia, Muuramessa ei saa saunoa, ei se katsominen mihinkään riitä. Teidän tunturit ei minua kiinnosta.
        Köyhät ne maisemia katsoo, mutta tällaiset paremmat turistit tarvitsee kunnon hotellit ja palvelut.

        "köyhät ne maisemia kattoo", hohhoi oikea matkailumainos. Ja missä näitä kasvaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "köyhät ne maisemia kattoo", hohhoi oikea matkailumainos. Ja missä näitä kasvaa?

        Ai missä kasvaa, minä ainakin olen Espoossa syntynyt ja ikäni siellä asunut. Joka vuosi tullaan Lappiin kalaan ja joskus tutustutaan paikkoihin, kuten saunamaailmaan, tai vastaaviin. Aika heikosti siellä Lapissa kyllä mitään on. Muoniossa on Harriniva ja Saunamaailma, muuten siellä ei ole mitään näkemisen tai tutustumisen arvoista, kalastuksen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai missä kasvaa, minä ainakin olen Espoossa syntynyt ja ikäni siellä asunut. Joka vuosi tullaan Lappiin kalaan ja joskus tutustutaan paikkoihin, kuten saunamaailmaan, tai vastaaviin. Aika heikosti siellä Lapissa kyllä mitään on. Muoniossa on Harriniva ja Saunamaailma, muuten siellä ei ole mitään näkemisen tai tutustumisen arvoista, kalastuksen lisäksi.

        Joopa joo vai espoolainen:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo vai espoolainen:)

        Aivan niin, eikä se sinun epäilyistä mihinkään muutu, passissa lukee, syntymäpaikka: Espoo
        Sinulle voi olla vaikea käsittää, että Muonion palstalle voi kirjoitella vaikka Ameriikasta, jos niin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin, eikä se sinun epäilyistä mihinkään muutu, passissa lukee, syntymäpaikka: Espoo
        Sinulle voi olla vaikea käsittää, että Muonion palstalle voi kirjoitella vaikka Ameriikasta, jos niin haluaa.

        Sinulla on vain yksi mielipide. Älä yleistä että lapissa käy pelkästään teitä rikkaita. Minulla on miljonääriähyväpäiväntuttuina ja he sanovat lapin luonto joka vetää ei joku hotellihuone. Eikä siin saunassa mitään vikaa ole, hyvä lisä matkailulle. Suurin osa on vielä hyvällä mielin luonnossa ja tulevat uudelleenkin. Harva kuvaa hotelleja ja saunomista, mutta maisemakuvat on suosittuja. Kireitä siimoja tuittupää:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on vain yksi mielipide. Älä yleistä että lapissa käy pelkästään teitä rikkaita. Minulla on miljonääriähyväpäiväntuttuina ja he sanovat lapin luonto joka vetää ei joku hotellihuone. Eikä siin saunassa mitään vikaa ole, hyvä lisä matkailulle. Suurin osa on vielä hyvällä mielin luonnossa ja tulevat uudelleenkin. Harva kuvaa hotelleja ja saunomista, mutta maisemakuvat on suosittuja. Kireitä siimoja tuittupää:)

        Minä kyllä sanoinkin, että köyhät ne maisemia katselee, me parempi osaiset tarvitsemme muutakin. Köyhät ei juuri sinne tulouta paljoakaan teidän elannon eteen, toisin kuin ne turistit jotka käyttävät palveluita.
        Me kalamatkaajat olemme ehkä ensimmäinen suurempi ryhmä Lapin kävijöitä. Minä kävin Lapissa kalassa isän kanssa jo 60-luvun puolivälistä asti. Olin silloin noin kymmen vuotias.
        Silloin oli Lapin tiet pääosin hiekka- ja sorateitä, eikä palveluja juuri ollut. Teltassa asuttiin ja perhokalastuskin oli siellä Tenoa lukuun ottamatta melko tuntematonta. Siihen aikaan maisemat olivat minusta eksoottiset ja tekivät vaikutuksen. Muistan kuinka Norjan puolen töppyrät tuntuivat isoilta ja Vetikon kylän kohdilta kiipesinkin isoimman huipulle, kun isä ja Lukkarin Jouni veivät minut veneellä yli, jotta pääsin sinne kiipeämään. Hienoja muistoja nuo nuoruuden kalaretket Lapissa.
        Tänä päivänä siellä on palvelut aika hyvässä kuosissa ja ne on nykyisin välttämättömyys, jos siellä turismia sinne halutaan. Ne ei tunturit kauaa ketään kiinnosta, ei sillä turisteja sinne saada. Minä olen ikäni siellä käynyt ja se johtuu minun perhokalastus harrastuksesta, ei maisemien katselusta, niihin turtuu hyvin nopeasti.


    • Anonyymi

      Hyvähän se on, että on turisteja ja tuovat valuuttaa kuntaan ja yrittäjille toimeentuloa, eikä kuulu valituksia, että menee huonosti, että konkka on ainoa vaihtoehto, vai onko kunnassa yhtään yritystä joutunut konkkaan ja edes uhan alla

    • Anonyymi

      Sanovat, että joskus 70-luvulla ollut näin vilkas liikenne. Kymmenen auton letkoja ja aika harva ulkomaalainen, suomalaiset ovat löytäneet uuden matkailukohteen. Jotain hyvää näillekin palstoille että ei kaikki ole kenkkuilua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe