osaisiko joku viisas minulle kertoa valkosipuli pikkelsin teko ohjetta. joskus 10 vuotta sitten tein, mutta on ohje kadonnut. siihen tuli sulate juustoa, kermaa vatkattuna, mutta enempää en muista...
valkosipuli pikkelsi
7
11344
Vastaukset
- pikkels
1. 4dl hyla kuohukermaa vatkattuna
2. yhdistä:n.300g majoneesia, n.400g sulatejuustoa (pirkan sulatejuusto on ollut mainio), n.200g kartanonpikkelssiä valutettuna, valkosipulia puristettuna maun mukaan (itse käytän n. 5-6 kynttä). Nämä siis keskenään sekaisin.
3. Yhdistä yllämainitut kermavaahtoon hyvin vatkaten. Anna maustua jääkaapissa ainakin 6 tuntia. Maku paranee mitä kauemmin maltat sen maustua.
Ohje on aika isoon satsiin, mutta senhän voi pienentää tarpeen mukaan..
Poimin tuolta toiselta sivulta mutta toivottavasti ei tullut liian myöhään.. - muorinmörkö
Resepti 30-vuoden takaa: tee itse majoneesi, esim. 2 keltuaista, 3-4 dl rypsiöljyä, tilkka etikkaa, suolaa ja pippuria. Vatkaa kerma vaahdoksi, esim. tuo 4dl, majoneesia ja kermaa tulisi olla suurinpiirtein saman verran. Kartanopikkelssi pilkotaan ihan pieneksi silpuksi ja valutetaan, samoin 2-3 herkkukurkkua. sekoitetaan ainekset ja lisätään mukaan valkosipulia puristettuna maun mukaan. Tämä on vanhan Hovihallin ( Oulun keskustassa ollut K-kauppa) peruja ja sopii niin monen syötävän kanssa tarjottavaksi, Kerman takia suosittelisin syötäväksi viikon sisällä. On se niin hyvää..
- Dickelssi
Ei oo Hovihallin ohje!!!
Nimim. "tonneittain" sitä myyny - reseptin tiiän
Tuopa kuulostaa tosi hyvältä..tätä on pakko kokeilla, kiitos
- muorinmörkö
Tämä julkaistu resepti on taatusti alkuperäinen, minähän sen tiedän.
- Anonyymi
Kiitos
- Anonyymi
ootko ajatellut tilata ruokaa woltista kun et jaksa ruokaa väsätä tai on roskaruuan himo? Woltista saat koodilla U6A6K 3x4e alennuksen tilauksesta, nauttikaa :)
ja hyvää joulun odotusta kaikille :)
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627226
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264158- 493611
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1473200- 512946
- 482444
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262336Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732039Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551995- 291896