Mikä haisee joskus klementiinissä pahalle? Joskus sama haju myös ihmisissä.

Anonyymi

Mikä kemikaali haisee joskus klementiinissä (sitrushedelmä) pahalle?

Joskus sama haju myös ihmisissä.

Klementiinit eivät aina haise sellaiselta pahalta, mutta joskus – ehkä melko usein – haisevat.

Kerran yksi miesopettaja haisi koko päivän sellaiselta pahalta. Kerran veljeni. Kerran joku opiskelija. Joskus randomit vastaantulijat ovat haisseet samanlaiselta pahalta. Hyvin pistävä ja voimakas haju, joka on sama haju kuin joskus klementiineissä. Ellen väärin muista, niin se haju on ollut aina miehissä (silloin kun se on haissut ihmisestä) mutta harvakseltaan.

8

1015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyseisellä tavalla haiseva klementiini ei kuitenkaan vaikuta mitenkään pilaantuneelta, ja sen maku on ihan hyvä, joskin saattaa aavistuksen maistua ehkä tavallista happamammalta, mutta en ole varma.

• Anonyymi

Pari päivää sitten haistoin saman hajun Lahden kaupunginsairaalassa eräissä rappusissa. Muualla siellä sairaalassa en huomannut sitä hajua. Sitten kun palasin kotiin ja söin klementiinin, niin se klementiini haisi sellaiselta samanlaiselta pahalta. Joskus jotkut ihmisetkin ovat haisseet sellaiselta. Muistaakseni tapaukset ovat aina olleet miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pari päivää sitten haistoin saman hajun Lahden kaupunginsairaalassa eräissä rappusissa. Muualla siellä sairaalassa en huomannut sitä hajua. Sitten kun palasin kotiin ja söin klementiinin, niin se klementiini haisi sellaiselta samanlaiselta pahalta. Joskus jotkut ihmisetkin ovat haisseet sellaiselta. Muistaakseni tapaukset ovat aina olleet miehiä.

Hedelmäliha tai sitä peittävä kalvo haisi huomattavasti voimakkaammin siltä kyseiseltä hajulta verrattuna kuoriin. Kuoretkin kuitenkin haisivat selvästi.

En ole varma, tuliko haju hedelmälihaa peittävästä kalvosta vai itse hedelmälihasta.

• Anonyymi

Vaha. Floorassa voi sama vivahde pitkään pallilla kyyriessä.

• Anonyymi

En ymmärrä vastauksestasi mitään. Voisitko selittää tarkemmin?

Vaikuttaa lähinnä kryptiseltä

• Anonyymi

Hedelmän pinnassa olevassa vahassa voi olla hajua tai käsien kautta makua aiheuttavia jäämiä.

• Anonyymi

Yleensä paha haju on rikkiyhdisteistä peräisin jos siis ei ole seleenistä (ugh) tai telluurista (AARGH!) kysymys.

Kiitä onneasi että Suomessa ei myydä Malesiassa suosittuja mutta sielläkin esimerkiksi metrossa kiellettyjä durio-hedelmiä. Mitä pahemmalta se kuorimattomana haisee sitä paremmalta (kuulemma) maistuu.

Erään kemistin klassikkoblogissa "Things I won't work with" oli haisevia yhdisteitä käsittelevä juttu tioasetonista (400 metrin päässä yhdestä haihtuneesta pisarasta ainetta oksennus tulee väkisinkin). Sen kommenteissa lukija kertoi, että duria haisee aluksi kuin pidempään käynyt ämpärillinen kakkavaippoja.

• Anonyymi

Söin äsken klementiiniä 7.5-24 se maistui kuin bensalle paikallisesta marketista ostettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe