Ok. Kitarani on J & D Telecaster jonka ostin käyttökelpoisena. On nyt siis kaksi ongelmaa. Kitarassani on 10- setti, enkä tiedä onko se 10-46 vai 10-50 vai jotain muuta. Haluaisin vaihtaa (kenties) reilustikin ohuemmat kielet, vaan en tiedä kuinka paljon ohuemmat voi vaihtaa ilman että joutuu viilaamaan jotakin. Tarkoitus olisi saada kitarasta vähän vähemmän ''jazz''. Diskanttikieletkin tuntuvat mielestäni aika paksuilta. Jos laittaisi esim. 9-46 setin. Vaan jos se sitten rämisee/ei soi kunnolla.
t. Guitarmen '83
Ohuemmat kielet sähkökitaraan? (auttakee, pliiz)
13
724
Vastaukset
- Anonyymi
Paksumpaan settiin vaihtaminen on yleensä hankalampaa. Arvelen (kokemuksesta) ettei tuollainen tuota minkäänlaista vaikeutta, onhan kitarassa niitä säätömahdollisuuksia yleensä riittävästi. Tallapalojen nosto jo riittää. Intonaatio pitää kuitenkin tarkastaa mutoksen jälkeen.
- Anonyymi
Kaulan kaarevuuden (suoruuden) säätö on todennäköisesti edessä, kun vaihtaa eri paksuiset kielet.
Näin säädät kitaran kaularaudan
https://youtu.be/gGHwqw-aYcU - Anonyymi
9-42 on hyvä setti. Ohkaisempaan en menisi. Intonaation tarkastus vaihdon jälkeen.
- Anonyymi
Kielet on kireämmällä pitkäskaalaisissa kitaroissa kuten Tele ja Strato, joten ohut kieli katkeaa niissä helpommin kuin Gibsonin eri malleissa.
- Anonyymi
9-42 on hyvä. 8 olisi jo niin ohut kieli että se voisi helposti katketa. Minulla 9 -kokoinenkin on katkennut useamman kerran kitaran huolimattomassa käsittelyssä.
- Anonyymi
F-musiikki Kaisaniemenkadulla on lopettanut. Sieltä sai tarvittaessa eurolla 9-koon ohuita e-kieliä. Neuvokaa nyt korvaava kivijalkamyymälä.
- Anonyymi
Voisi kuvitella että "soitinliike helsinki" hakusanoilla tulisi jotakin vastauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi kuvitella että "soitinliike helsinki" hakusanoilla tulisi jotakin vastauksia.
Poikkesin jo soitinliike Laineessa, eikä siellä ollut. Kysyn täältä koska se kätevämpää.
- Anonyymi
DLX-musicissa Kalasatamassa varmaan löytyy, Musamaailma on toinen, kai sekin kaisaniemessä, krunikan laitamilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkesin jo soitinliike Laineessa, eikä siellä ollut. Kysyn täältä koska se kätevämpää.
Aina voi soittaa liikkeeseen ja kysyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina voi soittaa liikkeeseen ja kysyä.
Niinkö on totta.
- Anonyymi
Ernie Ball Hybrid Slinky 9-46 , 3 kpl paketti on halvimmillaan varmana jotakin 20 € paikkeilla. Alle 7 € per setti ei ole paha hinta.
- Anonyymi
Itse oon käyttänyt 9-42 settiä ja toimii hyvin. Intonaation säädin, mutta muuta ei tarvinnut muuttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4731696Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781477Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641328Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151289- 100885
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19846Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65726Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712- 42700
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15691