Mikä niiden tehtävä on? Miksi ne ovat valtaistuimen edessä?7 henkeä:Pyhä Henki ?
Commandohauis
Jumalan valtaistuimen edessä olevat 7 henkeä
36
1257
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Itsekin juuri mietin asiaa. Olisiko seitsemän enkeliä?
- Anonyymi
Enkeleitä - mitä muutakaan? Hebrealaiskirjeessä puhutaan Jumalan pojasta, enkeleistä ja luodusta ihmisestä näin.
Hebr. 1
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he (=enkelit) kaikki ole PALVELEVIA HENKIÄ, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä? - Anonyymi
Minäkin olen pohtinut tätä. Ovatko he tosiaan höyhenpeittesiä miehiä, vaatteisiin verhottuna?
Raamattu ei ihan tarkkaa kuvausta anna heistä. Enkelit ovat vaikea pala selvitettäväksi. Kyllä heitä kerrotaan nähdyn, todisteet ovat vedenpitävät Raamatun mukaan.
Nykyisin heitä esiintyy vähemmän. Jotkut ovat kuitenkin todistetusti nähneet enkeleitä. Anonyymi kirjoitti:
Enkeleitä - mitä muutakaan? Hebrealaiskirjeessä puhutaan Jumalan pojasta, enkeleistä ja luodusta ihmisestä näin.
Hebr. 1
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he (=enkelit) kaikki ole PALVELEVIA HENKIÄ, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?Älä istu Metatronin päälle!
Hän istuu oikealla puolella. Istu sie vasemmalle!Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen pohtinut tätä. Ovatko he tosiaan höyhenpeittesiä miehiä, vaatteisiin verhottuna?
Raamattu ei ihan tarkkaa kuvausta anna heistä. Enkelit ovat vaikea pala selvitettäväksi. Kyllä heitä kerrotaan nähdyn, todisteet ovat vedenpitävät Raamatun mukaan.
Nykyisin heitä esiintyy vähemmän. Jotkut ovat kuitenkin todistetusti nähneet enkeleitä.VT antaa enkeleistä samanlaisen kuvan kuin Ilmestyskirja Jeesuksesta.
- Anonyymi
Tiedä häntä.
Minulla on eteisessä 4 paria kenkiä ja 1 on wc oven pankkona kun siinä ovessa ei ole korvausilmaventtiiliä ja valtaistuimellani käydessä saattaapi tulla kohtuullisen demonisentuoksuinen henkäys.
Eikös vaan. Kuudella on tehtävä ja sillä yhdelläkin on tehtävä.
- Anonyymi
Seitsemän henkeä on kuva Pyhästä Hengestä.
- Anonyymi
Se olisi loogista siinä mielessä että kolminaisuus Jumalan persoonista lausutaan Ilmestyskirjan noilla sanoilla ensimmäisessä luvussa. Siinä mainitaan Isä ja Poika tunnistettavasti mutta 7 henkeä mietityttää.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi loogista siinä mielessä että kolminaisuus Jumalan persoonista lausutaan Ilmestyskirjan noilla sanoilla ensimmäisessä luvussa. Siinä mainitaan Isä ja Poika tunnistettavasti mutta 7 henkeä mietityttää.
CommandohauisJumala on yksi eikä Sana ilmoita kolme Jumalan persoonaa, vaan yksi Jumala. Sanan mukaan Jeesus kaikessa Isän tahdon. Jeesus itse todistaa: Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Commandohauis"ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa". Lampuissa paloi Pyhän Hengen tuli.
- Anonyymi
No höpö höpö.
- Anonyymi
Ilm.1:4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä. Ilm.4:5 Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
- Anonyymi
3Moos.26:21-29 Ja jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän ayntienne mukaan. Minä lähetän teidän sekaanne metsän pedot riistämään teitä lapsenne, raatelemaan karjanne ja vähentämään teidän lukuanne, niin että teidän tienne tulevat autioksi.Jos te ette vielä tästäkään minun kurituksestani ota ojentuaksenne, vaan yhä käytte minua vastaan, niin minäkin käy teitä vastaan ja lyön teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. Minä saatan teidän kimpuunne miekan, joka kostaa rikotun liiton; ja kun te kokoonnutte kaupunkeihinne, niin minä lähetän teidän sekaanne ruttotaudin, ja teidän on antautuminen vihollisen valtaan. Kun minä murran teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teipää teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituksi. Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan käytte minua vastaan, niin minäkin kiivastuksessani käy teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte.
- Anonyymi
Olen nyt melko varma vastauksen olevan a mutta jankataan aihetta ehkä tulee lisävarmuutta lisäinfosta jos sitä jollakin on antaa jaettavaksi asti. Iloista antajaa Herra.......
Onko 7 Henkeä sama asia, synonyymi kuin Pyhä Henki?
a. on, sillä totisesti, totisesti....
b. ei, sillä totisesti, totisesti.....
Commandohauis- Anonyymi
On vain yksi Jumala, yksi Jumalan Poika ja yksi Pyhä Henki. Palvelevat henget ovat enkeleitä. Jumalaa lähinnä ovat serafit ja kerubit. Serafien tehtävänä on ylistää valtaistuimen edessä Jumalaa. Heillä on kuvauksien mukaan kuusi siipeä, joista neljällä ne suojautuvat Jumalan kirkkaudelta ja kahdella lentävät. Kerubit ovat taas Jumalan lähimpiä seuralaisia ja palvelijoita. Kerubi = olla lähellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vain yksi Jumala, yksi Jumalan Poika ja yksi Pyhä Henki. Palvelevat henget ovat enkeleitä. Jumalaa lähinnä ovat serafit ja kerubit. Serafien tehtävänä on ylistää valtaistuimen edessä Jumalaa. Heillä on kuvauksien mukaan kuusi siipeä, joista neljällä ne suojautuvat Jumalan kirkkaudelta ja kahdella lentävät. Kerubit ovat taas Jumalan lähimpiä seuralaisia ja palvelijoita. Kerubi = olla lähellä.
Neljä serafia on ostettu maan päältä, joten he ovat itse asiassa ihmisiä. Jakeen 3 lopussa oleva sivulause viittaa edeltäviin virkkeisiin.
Ilm 14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.
4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle.
Neljästä serafista on katolisessa kirkossa oppi, että he olisivat Matteus, Markus, Luukas ja Johannes. Jeesuksen sanojen mukaan apostolit eivät ole heidän joukossa, mutta apostolit saavat hallita Israelin 12 heimoa. Pidän todennäköisenä, että Jeesuksen 12 opetuslasta kuuluvat 24 vanhimman joukkoon.
1000-vuotiskaudella Jeesus hallitsee kansoja neljän serafin ja 24 vanhimman kanssa, jotka ovat kuninkaallisia pappeja.
Tämä kohta kannattaa lukea Bibliasta:
Ilm 5:8 Ja kuin hän kirjan ottanut oli, lankesivat ne neljä eläintä ja neljäkolmattakymmentä vanhinta Karitsan eteen, ja jokaisella oli kantele ja kultaiset maljat suitsutusta täynnä, jotka ovat pyhäin rukoukset,
9 Ja veisasivat uutta virttä, sanoen: sinä olet mahdollinen kirjaa ottamaan ja sen sineteitä avaamaan; sillä sinä olet tapettu ja verelläs meitä Jumalalle lunastit kaikkinaisista sukukunnista, ja kielistä, ja kansoista ja pakanoista,
10 Ja olet meidät tehnyt meidän Jumalallemme kuninkaiksi ja papeiksi, ja me saamme vallita maan päällä.
- Anonyymi
On olemassa vain yksi Jumala, mutta Jumalalla on seitsemän Henkeä. Jumalan Henget on mainittu nimeltä Jesajan kirjassa.
Ilm 4:5 Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly. Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä,
Ilm 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan.
Jes 11:1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.
2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:
Jumalan seitsemän Hengen nimet ovat suomalaisen käännöksen mukaan:
1 Herran Henki
2 Viisauden Henki
3 Ymmärryksen Henki
4 Taidon Henki
5 Voiman Henki
6 Totuuden tuntemisen Henki
7 Herran pelon Henki
Alkutekstissä Herra on Jehova.
Varsinaista kolminaisuutta ei ole Raamatussa kuin muutamassa paikassa, mutta se on kyllä totta, että Jumala ilmoittaa itsestään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kautta. Kyse on kuitenkin samasta Jumalasta. Isällä ja Pojalla on sama Henki. Kristinusko on siis monoteistinen uskonto, joka uskoo yhteen Jumalaan.
Ef 4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!
6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.
Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."- Anonyymi
Jumalan seitsemän henkeä on vertauskuvallinen ilmaus Jumalan ominaisuuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan seitsemän henkeä on vertauskuvallinen ilmaus Jumalan ominaisuuksista.
Jumalalla on seitsemän Henkeä. Kyse ei ole vain vertauskuvasta vaan kirjaimellisesta ilmoituksesta.
- Anonyymi
Ilm.10:4 JAa kun ne seitsemän ukkosenjylinää olivat puhuneet, yritin minä kirjoittaa, mutta minä kuulin äänen taivaasta sanovan: Pane sinetin taakse, mitä ne seitsemän ukkosenjylinää puhuivat, äläkä kirjoita. Dan.8:26 Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa. Dan12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy. Dan.12:9 Niin hän sanoi: Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöitynä lopun aikaan asti. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
- Anonyymi
Dan.11:35 Ja taidollisisita jotkut kompastuvat, että heidän joukkosa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on. 1Piet.1:7
- Anonyymi
Helluntailaiset taas opettavat mitä mieleen tulee. Tätä se on ollut anabaptismin alusta asti, jo 500 vuotta. Jumalan oma sana ei merkitse mitään, kunhan sen saa selittää jotenkin muuten kuin mitä sana itse sanoo.
Ja nämä, omaan oletettuun järkeensä ja sen päätelmiin uskovat harhaopettajat, sitten muka "fundamentalisteja".- Anonyymi
Lisäys:
"Seitsemän henkeä" = seitsemän henkeä.
"Seitsemän enkeliä" = seitsemän enkeliä.
Henki ja enkeli osoittavat tässä kohdin kyseessä olevan erilaiset, nk. henkiolennot.
Enkeleitäkin on monenlaisia, erilaisia: serafeja, kerubeja... Jos Jeesus / apostoli Johannes tarkoittaisi tässä "hengellä" enkeliä, hän kutsuisi tätä nimellä "enkeli", eikä "henki".
Selvästi on siis kysymys kahdesta eri asiasta ja henkiolento-"lajista".
Mut joo, tää on vaan sitä väärää kristinuskoa...
Helluntailainen kysyy mieluummin kavereiltaan netissä kuin viitsii avata Raamatun sekä nöyrästi uskoa teologin omaan sanaan.
Jos höpötyksen sijasta vaivautuisitte avaamaan itse Raamatun (miel. KR 33/38) sekä Ilmestyskirjan, niin jo ihan alussa, viimeistään luvussa 3, rautalangasta vääntäen kerrotaan mistä on kysymys.
Jos osaa lukea ja omaa normaalit älynlahjat että etenkin Pyhän Hengen Itsensä, ei itse sanan pääkohdista voi (toiv. ainakaan kovin suuresti) erehtyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys:
Henki ja enkeli osoittavat tässä kohdin kyseessä olevan erilaiset, nk. henkiolennot.
Enkeleitäkin on monenlaisia, erilaisia: serafeja, kerubeja... Jos Jeesus / apostoli Johannes tarkoittaisi tässä "hengellä" enkeliä, hän kutsuisi tätä nimellä "enkeli", eikä "henki".
Helluntailainen kysyy mieluummin kavereiltaan netissä kuin viitsii avata Raamatun sekä nöyrästi uskoa teologin omaan sanaan.
Jos höpötyksen sijasta vaivautuisitte avaamaan itse Raamatun (miel. KR 33/38) sekä Ilmestyskirjan, niin jo ihan alussa, viimeistään luvussa 3, rautalangasta vääntäen kerrotaan mistä on kysymys.
Jos osaa lukea ja omaa normaalit älynlahjat että etenkin Pyhän Hengen Itsensä, ei itse sanan pääkohdista voi (toiv. ainakaan kovin suuresti) erehtyä.On olemassa vain yksi Jumala, mutta Jumalalla on seitsemän Henkeä. Jumalan Henget on mainittu nimeltä Jesajan kirjassa.
Ilm 4:5 Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly. Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä,
Ilm 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan.
Jes 11:1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.
2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:
1 Herran Henki
2 Viisauden Henki
3 Ymmärryksen Henki
4 Taidon Henki
5 Voiman Henki
7 Herran pelon Henki
Varsinaista kolminaisuutta ei ole Raamatussa kuin muutamassa paikassa, mutta se on kyllä totta, että Jumala ilmoittaa itsestään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kautta. Kyse on kuitenkin samasta Jumalasta. Isällä ja Pojalla on sama Henki. Kristinusko on siis monoteistinen uskonto, joka uskoo yhteen Jumalaan.
Ef 4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys:
Jos osaa lukea ja omaa normaalit älynlahjat että etenkin Pyhän Hengen Itsensä, ei itse sanan pääkohdista voi (toiv. ainakaan kovin suuresti) erehtyä.Jumala on Henki ja niitä hänellä on seitsemän. Jumalan Henget on mainittu nimeltä Jesajan kirjassa. Tämä ei kumoa sitä totuutta, että on olemassa vain yksi Jumala, mutta hänellä on seitsemän Henkeä. Henki ja enkeli ovat eri käsitteitä eikä Johannes tarkoita enkeleitä puhuessaan Jumalan seitsemästä Hengestä.
2 Kor 3:17 Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siellä on vapaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa vain yksi Jumala, mutta Jumalalla on seitsemän Henkeä. Jumalan Henget on mainittu nimeltä Jesajan kirjassa.
1 Herran Henki
2 Viisauden Henki
3 Ymmärryksen Henki
4 Taidon Henki
5 Voiman Henki
7 Herran pelon Henki
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."Raamattu ei ilmoita: "Isällä ja Pojalla on sama Henki", vaan Herra on Henki, eli Jeesus on Pyhä Henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Henki ja niitä hänellä on seitsemän. Jumalan Henget on mainittu nimeltä Jesajan kirjassa. Tämä ei kumoa sitä totuutta, että on olemassa vain yksi Jumala, mutta hänellä on seitsemän Henkeä. Henki ja enkeli ovat eri käsitteitä eikä Johannes tarkoita enkeleitä puhuessaan Jumalan seitsemästä Hengestä.
2 Kor 3:17 Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siellä on vapaus.No, tämä on selvää tekstiä, Jumalan omaa sanaa, ilman hellareiden vitsejä, vihjailuja ja virnuiluja.
Olen kylläkin itse "ymmärtänyt" nuo "henget" ikäänkuin suomal. sanalla "mieli", eli esim. Totuuden henki / mieli ja että nämä henget, eli mielet ovat Kristuksessa sekä Hänen lahjavanhurskautuksensa kautta, myös aidosti uudestisyntyneessä uskovassa. Erillisiksi henkiolennoiksi en ole näitä mieltänyt, joskin kylläkin, jollain tavalla.
(Nimetäänhän eri demonitkin niiden olemuksen mukaan, esim. Haureudenhenki...)
Mikähän nyt on totuus...? Hmmm.
Jumala on Yksi.
Hän On Kolme.
Hän On Seitsemän.
Ja rakkaalla Jumalalla on myös useita eri Nimiä / Nimityksiä:
JHWH,
Minä Olen,
Isä, Poika ja Pyhä Henki,
Adonai,
Elohim,
Herra Sebaot,
Herra, heprealaisten Jumala.
Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala...
Jeesus Kristus? Onko tämä myös Jumalan Nimi, vai Nimi "ainoastaan" Jumalan Poika-persoonalle?
Ovatko nuo "Jumala-n Seitsemän henkeä" nimenomaan Hänen omia, erillisiä henkiään / henkiolentoja, vai tarkoittaako genetiivimuoto "Jumalan" tässä muutoin asian eli noiden henkien "omistusta", kuten esim. "Herra-n temppeli", "Kristukse-n risti", kuitenkin, sen ainoan omistajan ulkopuolella olevia kohteita?
Minkäs opin mukaan tässä nyt keskustellaan? Liittyykö tämä korkeahengellinen pohtiminen kristinuskon omiin opetuksiin, juutalaisuuteen, vai joihinkin hellareiden eksyttäviin (mm. areiolaisiin) oppeihin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tämä on selvää tekstiä, Jumalan omaa sanaa, ilman hellareiden vitsejä, vihjailuja ja virnuiluja.
Olen kylläkin itse "ymmärtänyt" nuo "henget" ikäänkuin suomal. sanalla "mieli", eli esim. Totuuden henki / mieli ja että nämä henget, eli mielet ovat Kristuksessa sekä Hänen lahjavanhurskautuksensa kautta, myös aidosti uudestisyntyneessä uskovassa. Erillisiksi henkiolennoiksi en ole näitä mieltänyt, joskin kylläkin, jollain tavalla.
Jumala on Yksi.
Hän On Kolme.
Hän On Seitsemän.
JHWH,
Minä Olen,
Adonai,
Elohim,
Herra Sebaot,
Jeesus Kristus? Onko tämä myös Jumalan Nimi, vai Nimi "ainoastaan" Jumalan Poika-persoonalle?
Ovatko nuo "Jumala-n Seitsemän henkeä" nimenomaan Hänen omia, erillisiä henkiään / henkiolentoja, vai tarkoittaako genetiivimuoto "Jumalan" tässä muutoin asian eli noiden henkien "omistusta", kuten esim. "Herra-n temppeli", "Kristukse-n risti", kuitenkin, sen ainoan omistajan ulkopuolella olevia kohteita?
Minkäs opin mukaan tässä nyt keskustellaan? Liittyykö tämä korkeahengellinen pohtiminen kristinuskon omiin opetuksiin, juutalaisuuteen, vai joihinkin hellareiden eksyttäviin (mm. areiolaisiin) oppeihin?On olemassa vain yksi Jumala, mutta Jumalalla on seitsemän Henkeä. Jumalan Henget on mainittu nimeltä Jesajan kirjassa. Tätä asiaa ei tarvitse sen enempää selitellä tai "tulkita". Riittää kun uskoo, mitä tässä sanotaan:
1 Herran Henki
2 Viisauden Henki
3 Ymmärryksen Henki
4 Taidon Henki
5 Voiman Henki
7 Herran pelon Henki
Alkutekstissä Herra on Jehova. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tämä on selvää tekstiä, Jumalan omaa sanaa, ilman hellareiden vitsejä, vihjailuja ja virnuiluja.
Jumala on Yksi.
Hän On Kolme.
Hän On Seitsemän.
JHWH,
Minä Olen,
Adonai,
Elohim,
Herra Sebaot,
Minkäs opin mukaan tässä nyt keskustellaan? Liittyykö tämä korkeahengellinen pohtiminen kristinuskon omiin opetuksiin, juutalaisuuteen, vai joihinkin hellareiden eksyttäviin (mm. areiolaisiin) oppeihin?Etsin netistä tietoa ja tämä linkki kaiketi antaa eräänlaisen vastauksen näistä Seitsemästä hengestä, luterilaisen teologian mukaan:
https://rll.fi/2017/04/jumalan-seitseman-henkea/
Vastaus on varsin lyhyt, eikä siitä saa paljon irti, mutta sen tajusin, että kyseessä olisi enemmänkin Jumalan "ominaisuudet", ei Henki-olennot (isolla kirjaimella), vaan pienellä.
Selvää on, että on asioita, joita emme voi Jumalasta tietää tai ymmärtää, mutta Usko näkee tämän, näkee Jumalan valtaistuimen ja ymmärtää, että vaikkemme voi ehkä järjellämme näitä ymmärtää, Usko-jonka-Jeesus-vaikuttaa näyttää ne meille, ohi ihmisymmärryksen.
Ajatelkaa, te jotka todella Uskotte, millainen mystinen tieto meillä on, Jumalasta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsin netistä tietoa ja tämä linkki kaiketi antaa eräänlaisen vastauksen näistä Seitsemästä hengestä, luterilaisen teologian mukaan:
https://rll.fi/2017/04/jumalan-seitseman-henkea/
Vastaus on varsin lyhyt, eikä siitä saa paljon irti, mutta sen tajusin, että kyseessä olisi enemmänkin Jumalan "ominaisuudet", ei Henki-olennot (isolla kirjaimella), vaan pienellä.
Selvää on, että on asioita, joita emme voi Jumalasta tietää tai ymmärtää, mutta Usko näkee tämän, näkee Jumalan valtaistuimen ja ymmärtää, että vaikkemme voi ehkä järjellämme näitä ymmärtää, Usko-jonka-Jeesus-vaikuttaa näyttää ne meille, ohi ihmisymmärryksen.
Ajatelkaa, te jotka todella Uskotte, millainen mystinen tieto meillä on, Jumalasta!Ilm. 1: 1-6 🔥
1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
~~~
Ilm. 4: 1-11 🔥
1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis-ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
5 Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
6 Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
7 Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen.
8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".
9 Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti,
10 lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".
Tässä sitä on nähtävää. Usko näkee... 🔥
- Anonyymi
Seitsemän henkeä, Kyllä ne tunnistaa...
Joka ei tunnista, on se ilmestyskirjassa mainittu kahdeksas.- Anonyymi
Niinku, mikä kahdeksas?
Jos ei heti kättelyssä tunnista näitä erinimisiä henkiä, ilman Jumalan oman sanan ilmoitusta (se hellareiden "suora yhteys Jumalan luo", ohi sanan), edustaakin sitten itse jotain peräti Ilmestyskirjoituksessa kerrottua (pahaa) henkeä?
Älä vihjaile, vaan puhu totta ja suoraan: kerro, mitä tarkoitat.
- Anonyymi
Nykyään jumalan jakkaran edessä seistä pönöttää 7 persua!
- Anonyymi
Sukella kuin Mattsson.. lakkaa huutelusta
- Anonyymi
Ilm.17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen. Ilm.21:20-23
- Anonyymi
Ilmestyskirja:
17:9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
17:10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän
17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
Tässä ei puhuta enkeleistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645180Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662387- 2622352
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362349Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191624Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191448Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491038- 891006
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12939- 66927