Mitä evankeliumi tarkoittaa uskolla?

Anonyymi

Raamattu tarkoittaa uskolla uskollisuutta. Paavali siteerasi Habakukin kirjaa, joka on käännetty UT:hen huterasti. Habakukin kirjan alkutekstissä lukee uskollisuus. Myös Ilmestyskirja vaatii olemaan uskollinen. Paavali siis vaati olemaan uskollinen.

Room 1:17 ...Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää."

Hab 2:4 ...Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

Ilm 2:10: ...Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi elämän.

Vanhurskaaseen uskoon ei riitä, että pitää Jeesuksen olemassaoloa totena. Pitää myös noudattaa Jeesuksen opetusta. Kastettu luterilainen voi joutua kadotukseen, vaikka hän olisi käynyt joka sunnuntai kirkossa ja maksanut kirkollisveron.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Jos jollakin ei ole lain tekoja, hän ei ole vanhurskas. Usko on totta vain sitten, kun noudattaa lain käskyjä. Jos joku ei noudata Jumalan käskyjä, hänen uskonsa on kuollut. Kukaan ei voi yksin lain teoilla tulla vanhurskaaksi, jos ei usko Jeesukseen Kristukseen, mitä Paavali tarkoitti. Mutta kukaan kristitty ei voi olla myöskään vanhurskas, jos hän ei tee parannusta laittomuudesta ja ala noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
---
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jeesuksen sanojen mukaan kristityn on mahdoton olla uskossa, jos hän ei noudata Mooseksen lakia. Hän ei tehnyt eroa pakanoiden ja juutalaisten välille vaan käski opettaa kaiken myös pakanakansoille. Tämäkin on uuden liiton säädöksiä, mitä helluntailaiset ja luterilaiset eivät noudata, joten heillä ei ole uskoa eikä vanhurskautta.

Luuk 16:29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
---
27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

54

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luterilaisuus ei ole juurikaan kiinnostunut Jeesuksen opetuksesta ja käskyjen noudattamisesta. Luterilaisuus on oma kulttuurinsa, jossa ei ole uskollisuutta Jeesukselle Kristukselle. Onhan joku väittänyt, että on olemassa porttokirkko, joka on uskoton.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuksilla ei ole mitään tekemistä Kristus -nimen kanssa, joka on Paavalin luoma nimi omalle evankeliumilleen, että saa samalla tapettua kaksi kärpästä - Jeesuksen ja hänen puhumansa taivasten valtakunnan Isän, joka oli viedä Jahvelta vallan Jeesuksen opetuksilla. Ja niinpä Jeesus kirottiin Kristuksena - tosi Jumala - ristille ja lähetettiin helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetuksilla ei ole mitään tekemistä Kristus -nimen kanssa, joka on Paavalin luoma nimi omalle evankeliumilleen, että saa samalla tapettua kaksi kärpästä - Jeesuksen ja hänen puhumansa taivasten valtakunnan Isän, joka oli viedä Jahvelta vallan Jeesuksen opetuksilla. Ja niinpä Jeesus kirottiin Kristuksena - tosi Jumala - ristille ja lähetettiin helvettiin.

Sinä kirjoitat harhaoppia. Luuletko, että kukaan uskoo sinua?

Jumalan nimeä JHVH ei translitteroida Jahve vaan nimenomaan Jehova. JHVH vaatii hebrean kieliopin mukaan kolme vokaalia ja Jahvessa on vain kaksi. Sen lisäksi konsonattien H ja V väliin tulee kieliopin mukaan vokaali O, joten Jahve ei tule missään nimessä kyseeseen. Yhdessäkään vanhassa juutalaisessa kirjoituksessa ei ole translitteroitu nimeä Jahve, mutta Jehovaa esiintyy paljon. JHVH translitteroidaan oikein Jehova.

• Anonyymi

Aloittajalle: siis että Pitää, Pitää ja Pitää eli mitään lahjaa ei olekaan? Kuule, Lahjan eteen ei yleensä Pidä tehdä yhtään mitään vaan lahja on LAHJA! Se aina unohtuu näissä puheissa joka toisessa lausessa.

Ps: jos näyttää sille että alkaa olla kauheasti niitä kaikenlaisia Pitämisiä eli ehtoja joita on täytettävä ennenkö lahjan voi saada, niin ei ole enää mitään lahjaa.

Et tehnyt todellakaan mitään senkään eteen että sait elämän Lahjan, vai teitkö? Saitpa vain ponnistelematta. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalle: siis että Pitää, Pitää ja Pitää eli mitään lahjaa ei olekaan? Kuule, Lahjan eteen ei yleensä Pidä tehdä yhtään mitään vaan lahja on LAHJA! Se aina unohtuu näissä puheissa joka toisessa lausessa.

Ps: jos näyttää sille että alkaa olla kauheasti niitä kaikenlaisia Pitämisiä eli ehtoja joita on täytettävä ennenkö lahjan voi saada, niin ei ole enää mitään lahjaa.

Et tehnyt todellakaan mitään senkään eteen että sait elämän Lahjan, vai teitkö? Saitpa vain ponnistelematta. :)

Luterilainen harhaoppi sanoo, että pelastus on sellainen lahja, joka vain otetaan vastaan ja sitten ei tarvitse itse tehdä mitään. Paavali ei tällaisesta lahjasta puhunut mitään. Paavali tarkoitti lahjalla sitä, ettei pelastuksesta tarvitse maksaa mitään omalla rahalla.

Jes 52:3 Näin sanoo Herra: "Ilmaiseksi teidät myytiin orjuuteen, ja ilman rahaa teidät myös lunastetaan vapaiksi."

Jes 55:1 Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen! Te, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa viljaa ilmaiseksi, syökää, ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!
        2 Miksi punnitsette hopeaa maksuksi siitä, mikä ei ole leipää, vaihdatte työstä saamanne palkan siihen, mikä ei tee kylläiseksi? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvin, te saatte nauttia parhaista herkuista.
        3 Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen, niin kuin olin uskollinen Daavidille.

Ef 2:8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

Pelastus on siis ilmainen lahja, mutta sitä ei kaikille Jeesusta avuksi huutaville anneta. Pelastuksen saavat vain ne harvat, jotka uskossa Jeesukseen Kristukseen tekevät parannuksen laittomuudesta. Sen takia tie taivaaseen on niin kapea ja niin harvat kristityt pelastuvat, koska suurin osa luulee, ettei itse tarvitse tehdä mitään. Jeesus sanoi, että pelastuksen ehtona on taivaallisen Isän tahdon TEKEMINEN. Tässähän se niin selvästi lukee:

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Ps: jos näyttää sille että alkaa olla kauheasti niitä kaikenlaisia Pitämisiä eli ehtoja joita on täytettävä ennenkö lahjan voi saada, niin ei ole enää mitään lahjaa.<<<

Jumalan valtakunnassa asiat menevät niin, että lahjan saamiselle ja pitämiselle on ehtoja. Jumala voi peruuttaa antamansa lahjat, jos et noudata hänen käskyjään. Lahjan voi siis menettää.

Jer 18:10 Mutta jos se kansa tekee pahaa eikä tottele minua, minä muutan mieleni enkä anna sille sitä hyvää, minkä olin luvannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kirjoitat harhaoppia. Luuletko, että kukaan uskoo sinua?

Jumalan nimeä JHVH ei translitteroida Jahve vaan nimenomaan Jehova. JHVH vaatii hebrean kieliopin mukaan kolme vokaalia ja Jahvessa on vain kaksi. Sen lisäksi konsonattien H ja V väliin tulee kieliopin mukaan vokaali O, joten Jahve ei tule missään nimessä kyseeseen. Yhdessäkään vanhassa juutalaisessa kirjoituksessa ei ole translitteroitu nimeä Jahve, mutta Jehovaa esiintyy paljon. JHVH translitteroidaan oikein Jehova.

<<Sinä kirjoitat harhaoppia. Luuletko, että kukaan uskoo sinua?<<

Ei tämä mikään luulon- tai uskonasia ole, vaan kyse on siitä mitä Raamatussa lukee. Uskovaisilla ei ainakaan ole hajuakaan siitä: palvovat Jeesuksen uhrikuolemaa tosi Jumalan ristille kiroamisena taholle, jota Jeesus itse vastusti ja joutui kuolemaantuomituksi jumalanpilkasta. Ilmeisesti näinkin vaikean asian ymmärtäminen vaatisi nyt vähän enemmän aivoilta kuin mitä uskovaisilla on, kun ei saa järjellä ajatella ja maailmanviisauskin oli laitettu himosyntilistalle toisessa ketjussa, heh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Aloittajalle: siis että Pitää, Pitää ja Pitää eli mitään lahjaa ei olekaan? Kuule, Lahjan eteen ei yleensä Pidä tehdä yhtään mitään vaan lahja on LAHJA! Se aina unohtuu näissä puheissa joka toisessa lausessa.<<

No mites, kun saa tämän tosi Jumalan uhrilahjan, niin muuttuu läpeensä syntiseksi - onko sen perusteista jotakin tietoa näissä puheissa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen harhaoppi sanoo, että pelastus on sellainen lahja, joka vain otetaan vastaan ja sitten ei tarvitse itse tehdä mitään. Paavali ei tällaisesta lahjasta puhunut mitään. Paavali tarkoitti lahjalla sitä, ettei pelastuksesta tarvitse maksaa mitään omalla rahalla.

Jes 52:3 Näin sanoo Herra: "Ilmaiseksi teidät myytiin orjuuteen, ja ilman rahaa teidät myös lunastetaan vapaiksi."

Jes 55:1 Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen! Te, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa viljaa ilmaiseksi, syökää, ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!
        2 Miksi punnitsette hopeaa maksuksi siitä, mikä ei ole leipää, vaihdatte työstä saamanne palkan siihen, mikä ei tee kylläiseksi? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvin, te saatte nauttia parhaista herkuista.
        3 Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen, niin kuin olin uskollinen Daavidille.

Ef 2:8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

Pelastus on siis ilmainen lahja, mutta sitä ei kaikille Jeesusta avuksi huutaville anneta. Pelastuksen saavat vain ne harvat, jotka uskossa Jeesukseen Kristukseen tekevät parannuksen laittomuudesta. Sen takia tie taivaaseen on niin kapea ja niin harvat kristityt pelastuvat, koska suurin osa luulee, ettei itse tarvitse tehdä mitään. Jeesus sanoi, että pelastuksen ehtona on taivaallisen Isän tahdon TEKEMINEN. Tässähän se niin selvästi lukee:

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

<<Ef 2:8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.<<

Miksi te muututte läpikotaisin syntisiksi tällä Jumalan lahjalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Sinä kirjoitat harhaoppia. Luuletko, että kukaan uskoo sinua?<<

Ei tämä mikään luulon- tai uskonasia ole, vaan kyse on siitä mitä Raamatussa lukee. Uskovaisilla ei ainakaan ole hajuakaan siitä: palvovat Jeesuksen uhrikuolemaa tosi Jumalan ristille kiroamisena taholle, jota Jeesus itse vastusti ja joutui kuolemaantuomituksi jumalanpilkasta. Ilmeisesti näinkin vaikean asian ymmärtäminen vaatisi nyt vähän enemmän aivoilta kuin mitä uskovaisilla on, kun ei saa järjellä ajatella ja maailmanviisauskin oli laitettu himosyntilistalle toisessa ketjussa, heh.

Jeesus ei koskaan vastustanut temppeliuhreja vaan kehotti toimittamaan ne Mooseksen lain säädösten mukaisesti. Jeesuksen noustuaan kuolleista hän ei koskaan kieltänyt uhraamista eikä koskaan sanonut, että hän olisi tullut kumoamaan lakia. Jeesus oli lain ja profeettojen ennustama Messias, Jumalan Karitsa, joka ottaa maailman synnin pois. Jeesus ristiinnaulittiin, koska juutalaisten johtajat eivät uskoneet hänen olevan Jumalan Poika, vaikka Jeesus teki voimatekoja ja täytti Messias profetiat.

Mark 1:43 Jeesus lähetti hänet pois ja varoitti häntä ankarasti:
        44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

• Anonyymi

<<Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.<<

Raamattu onkin mukava kirja siinä mielessä, että siitä voi sopivasti yhdistämällä Jeesuksen sanoja ja Paavalin sanoja ja vähän lisätä jotakin itsekin, saada oikein mukavan uskonnon, joka meneekin sitten heti polvilleen, kun alan ottamaan kohtia Raamatusta.

Niin, kyse oli siitä, että mitä Jeesus tarkoitti uskolla. Siellähän se tulee esille evankeliumeissa vaikka kuinka monta kertaa: 'Uskotko todella, että jos kosketat minun viittani lievettä, niin tyttäresi paranee? Uskon! Ok, mee kotiin, tyttösi on nyt terve.'

Matteuksen evankeliumi:

<<17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."<<

<<21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.<<

Ne oli ne luonnon lait, jotka eivät katoa niin kauan kuin on taivas ja maa. Tämä kohta:

<<Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.<<

Mooseksen lain piti kadota fariseuksineen ja Jahve-oppeineen kuin tuhka tuuleen jo 2000 vuotta sitten, ja piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle:

Luukkaan evankeliumi:

<<16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.<<

Ja Jeesuksen sanoin, tempaavat sen sitten vielä itselleen.

• Anonyymi

>>>Mooseksen lain piti kadota fariseuksineen ja Jahve-oppeineen kuin tuhka tuuleen jo 2000 vuotta sitten, ja piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle:<<<

Sellaista ei lue missään kohtaa Raamatussa.

Jeesus itse sanoi, että Mooseksen laki on kaikkia kristittyjä velvoittava laki, josta hän ei tullut muuttamaan mitään. Sen takia Paavalikin noudatti uuden liiton kristittynä tarkkaan kaikkia juutalaisten lain käskyjä. Paavali on tosin ymmärretty paljonkin väärin luullen, että Paavali kumosi lain. Sitä Paavali ei tehnyt, vaan korosti lain käskyistä velvollisuutta uskoa Messiaaseen.

Paavali:

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jeesus:

19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Mooseksen lain piti kadota fariseuksineen ja Jahve-oppeineen kuin tuhka tuuleen jo 2000 vuotta sitten, ja piti ryhtyä julistamaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle:<<<

Sellaista ei lue missään kohtaa Raamatussa.

Jeesus itse sanoi, että Mooseksen laki on kaikkia kristittyjä velvoittava laki, josta hän ei tullut muuttamaan mitään. Sen takia Paavalikin noudatti uuden liiton kristittynä tarkkaan kaikkia juutalaisten lain käskyjä. Paavali on tosin ymmärretty paljonkin väärin luullen, että Paavali kumosi lain. Sitä Paavali ei tehnyt, vaan korosti lain käskyistä velvollisuutta uskoa Messiaaseen.

Paavali:

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Jeesus:

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

<<Sellaista ei lue missään kohtaa Raamatussa.<<

NÄKYYKÖ PAREMMIN?

LUUKKAAN EVANKELIUMI:

<<16:16 LAKI JA PROFEETAT OLIVAT VAIN JOHANNEKSEEN ASTI, SIITÄ LÄHTIEN JULISTETAAN JUMALAN VALTAKUNTAA, JA JOKAINEN TUNKEUTUU SINNE VÄKISIN. <<

Kokeillaan toista kohtaakin, jos sekin näkyisi - pistän myös isoin kirjaimin.

MATTEUKSEN EVANKELIUMI:

<<11:12 MUTTA JOHANNES KASTAJAN PÄIVISTÄ TÄHÄN ASTI HYÖKÄTÄÄN TAIVASTEN VALTAKUNTAA VASTAAN, JA HYÖKKÄÄJÄT TEMPAAVAT SEN ITSELLEEN. SILLÄ KAIKKI PROFEETAT JA LAKI OVAT ENNUSTANEET JOHANNEKSEEN ASTI<<

Nyt pitäisi saada se teiltä pois, kun väkisin tempaisitte itsellenne, ja muutitte sen synnin valtakunnaksi käyttämällä Jeesusta uhrilanjana Jahvelle, jota hän vastusti, ja teidän kauttanne Jahve-saatana pääsi sinne taivaaseen Jumalaksi tosi Jumalan kasvojen eteen veljien syyttäjäksi (Ilm. 12).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NÄKYYKÖ PAREMMIN?

LUUKKAAN EVANKELIUMI:

<<16:16 LAKI JA PROFEETAT OLIVAT VAIN JOHANNEKSEEN ASTI, SIITÄ LÄHTIEN JULISTETAAN JUMALAN VALTAKUNTAA, JA JOKAINEN TUNKEUTUU SINNE VÄKISIN. <<

MATTEUKSEN EVANKELIUMI:

<<11:12 MUTTA JOHANNES KASTAJAN PÄIVISTÄ TÄHÄN ASTI HYÖKÄTÄÄN TAIVASTEN VALTAKUNTAA VASTAAN, JA HYÖKKÄÄJÄT TEMPAAVAT SEN ITSELLEEN. SILLÄ KAIKKI PROFEETAT JA LAKI OVAT ENNUSTANEET JOHANNEKSEEN ASTI<<

Nyt pitäisi saada se teiltä pois, kun väkisin tempaisitte itsellenne, ja muutitte sen synnin valtakunnaksi käyttämällä Jeesusta uhrilanjana Jahvelle, jota hän vastusti, ja teidän kauttanne Jahve-saatana pääsi sinne taivaaseen Jumalaksi tosi Jumalan kasvojen eteen veljien syyttäjäksi (Ilm. 12).

Ja nyt me olemme sitten siinä sodassa taivaassa, jolloin Saatana pitäisi pistää sieltä pihalle ja muutta tämä teidän syntien valtakunta takaisin Jeesuksen opetuksin taivasten valtakunnaksi. Vähän on nihkeää ollut, kun tuntuu että yksin olen tällä työmaalla.

Ilm. << 12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, EIKÄ HEILLÄ ENÄÄ OLLUT SIJAA TAIVAASSA. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.<<

Ennustus on kyllä hyvä, että voitto tulee - ei tämä kuulkaa herkkua ole ollut, koko ajan saanut lohikäärmeen kanssa taistella - puhumattakaan tämän 'enkeleistä' ja tonkia hiekkaa erämaassa. Siellä muuten tapahtui ihme - näin ilmielävänä ouroboroksen, todella - sillä oli neljä jalkaa ja se luikerteli kuin käärme!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt me olemme sitten siinä sodassa taivaassa, jolloin Saatana pitäisi pistää sieltä pihalle ja muutta tämä teidän syntien valtakunta takaisin Jeesuksen opetuksin taivasten valtakunnaksi. Vähän on nihkeää ollut, kun tuntuu että yksin olen tällä työmaalla.

Ilm. << 12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, EIKÄ HEILLÄ ENÄÄ OLLUT SIJAA TAIVAASSA. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.<<

Ennustus on kyllä hyvä, että voitto tulee - ei tämä kuulkaa herkkua ole ollut, koko ajan saanut lohikäärmeen kanssa taistella - puhumattakaan tämän 'enkeleistä' ja tonkia hiekkaa erämaassa. Siellä muuten tapahtui ihme - näin ilmielävänä ouroboroksen, todella - sillä oli neljä jalkaa ja se luikerteli kuin käärme!

En tiedä mitä siitä kirjoitetaan, mutta jos joku väittää, ettei kyseessä ole todellinen eläin, niin se on valetta - ouroboros todella on ilmielävä eläin, mutta voi olla aika harvinainen kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mitä siitä kirjoitetaan, mutta jos joku väittää, ettei kyseessä ole todellinen eläin, niin se on valetta - ouroboros todella on ilmielävä eläin, mutta voi olla aika harvinainen kyllä.

Ja jos joku väittää, että näin näkyjä, niin sitten tämä meneekin mystiseksi. Voiko sellaisesta nähdä näkyjä, joita ei tiedä edes olevan olemassa?! Vasta tuon jälkeen penkomalla selvisi, että mistä otuksesta oli kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NÄKYYKÖ PAREMMIN?

LUUKKAAN EVANKELIUMI:

MATTEUKSEN EVANKELIUMI:

>>>NÄKYYKÖ PAREMMIN? LUUKKAAN EVANKELIUMI:
        <<16:16 LAKI JA PROFEETAT OLIVAT VAIN JOHANNEKSEEN ASTI<<<

Sinä et ymmärrä, mitä tuossa lukee. Lain Messias profetiat olivat ennustusta Johannes Kastajaan asti, mutta sen jälkeen Jeesus tuli ja lain Messias profetiat täyttyivät. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että Mooseksen laki olisi siihen loppunut. Lukisit seuraavan jakeen, niin saattaisi ymmärtää sen.

Luuk 16:17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ymmärrä, mitä tuossa lukee. Lain Messias profetiat olivat ennustusta Johannes Kastajaan asti, mutta sen jälkeen Jeesus tuli ja lain Messias profetiat täyttyivät. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että Mooseksen laki olisi siihen loppunut. Lukisit seuraavan jakeen, niin saattaisi ymmärtää sen.

No kyllä tarkoitti, koska todistettavasti Jahven valtakunta on synnin valtakunta, eikä Jeesuksen opettama taivasten valtakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä tarkoitti, koska todistettavasti Jahven valtakunta on synnin valtakunta, eikä Jeesuksen opettama taivasten valtakunta.

Mooseksen laki ei ole mihinkään loppunut. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan sanoi, että laki on jokaista kristittyä velvoittava käsky koko uuden liiton ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Jeesus tarkoitti jotakin muuta kuin sanoi, ja vastusti Mooseksen lakia, joka on Jahve-Jumalaan liittyvä ja syntien valtakuntaan liittyvä, kun itse opetti taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, jota piti julistaa, niin miksi hän sitten sai tuomion jumalanpilkasta vastustaessaan Mooseksen lakia, Jahvea ja Jahven uhrikulttia (lue wikipedia, Stefanoksen puolustuspuhe)?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Jeesus tarkoitti jotakin muuta kuin sanoi, ja vastusti Mooseksen lakia, joka on Jahve-Jumalaan liittyvä ja syntien valtakuntaan liittyvä, kun itse opetti taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, jota piti julistaa, niin miksi hän sitten sai tuomion jumalanpilkasta vastustaessaan Mooseksen lakia, Jahvea ja Jahven uhrikulttia (lue wikipedia, Stefanoksen puolustuspuhe)?

Miten tikku voi olla, että ette tiedä mitään Raamatusta - ette edes sitä, että mitä Jeesus opetti?! Tämä on nyt wikipediasta, mutta sen lähteeksi on merkitty Apostolien teot:

<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja hän JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] ja PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN[7]. STEFANOS OLI ESIINTYNYT MYÖS ROHKEANA KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA.<<

Ja sitten Stefanos kivitettiin hengiltä - sievistellen sanottiin myös Paavalin hyväksyneen tuomion, mutta todellisuudessa Paavali johti näiden Jeesuksen seuraajien surmaamista Suurin juutalaisneuvoston toimesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooseksen laki ei ole mihinkään loppunut. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan sanoi, että laki on jokaista kristittyä velvoittava käsky koko uuden liiton ajan.

<<Mooseksen laki ei ole mihinkään loppunut. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan sanoi, että laki on jokaista kristittyä velvoittava käsky koko UUDEN LIITON ajan.<<

Laitatko sen kohdan, jossa Jeesus muutti kuolemansa jälkeen mielipiteen, eikä vastustanutkaan enää Jahvea ja Mooseksen lakia, joiden vastustamisesta hänet tuomittiin jumalanpilkasta kuolemaan. Kiitän!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Mooseksen laki ei ole mihinkään loppunut. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan sanoi, että laki on jokaista kristittyä velvoittava käsky koko UUDEN LIITON ajan.<<

Laitatko sen kohdan, jossa Jeesus muutti kuolemansa jälkeen mielipiteen, eikä vastustanutkaan enää Jahvea ja Mooseksen lakia, joiden vastustamisesta hänet tuomittiin jumalanpilkasta kuolemaan. Kiitän!

Jeesus ei koskaan vastustanut Mooseksen lakia vaan noudatti sitä. Jeesus ei vastustanut Isän huonetta temppeliä, mutta puhdisti sen synnistä, koska Jeesus kunnoitti temppeliä. Tässä Jeesus selvääkin selvemmin sanoo, ÄLÄÄ EDES LUULKO, että hän on tullut lopettamaan lakia, vaan noudattamaan sitä.

Jumalan nimi JHVH ei translitteroida Jahve vaan nimenomaan Jehova. JHVH vaatii hebrean kieliopin mukaan kolme vokaalia ja Jahvessa on vain kaksi. Sen lisäksi konsonattien H ja V väliin tulee kieliopin mukaan vokaali O, joten Jahve ei tule missään nimessä kyseeseen. JHVH translitteroidaan oikein Jehova.

• Anonyymi

Aloitukseen on kirjoitettu: >>Usko on totta vain sitten, kun noudattaa lain käskyjä. Jos joku ei noudata Jumalan käskyjä, hänen uskonsa on kuollut.<<

Tuon mukaan kaikkien palstalle kirjoittavienkin usko on kuollut, yksikään ei ole tiettävästi vielä kyennyt Jumalan antamia käskyjä noudattamaan.

• Anonyymi

UT:ssa todellakin lukee, että pitää noudattaa lain käskyjä, jotta voi olla vanhurskas. Sellainen löytyy mm. Room 2:13. Joskus ihminen erehtyy, mutta sitä varten on olemassa katuvien uskovien armo. Kun tunnustaa erehtyneensä ja tekee parannuksen, saa anteeksi. Lain voi täyttää parannuksen teon kautta. Jumala on armollinen niille, jotka haluavat lakia noudattaa.

"Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni." (2 Moos 20:6)

Jos joku ajattelee, ettei minun tarvitse olleenkaan noudattaa lakia, koska minulla on Jeesus ja luterilainen kirkko, niin se on Jeesuksen armon väärinkäyttämistä, mikä johtaa armon menettämiseen. Tahallinen välinpitämättömyys lain käskyille johtaa pelastuksen menetykseen. Näihän toimivat luterilaiset ja sen takia he eivät saa Kristukselta syntien sovitusta. Kirkko on myös laatinut lukuisan määrän väärää opetusta, joilla rikotaan tahallaan keskeisiä Jumalan käskyä, jottei kukaan täyttäisi lakia ja olisi vanhurskas.

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:" (Heb 10:26-28)

"Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:23)

Voiko lain täyttää? Paavalin mukaan on sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet Mooseksen lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Harvassa ne ovat, mutta sellaisia on.

"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

UT:ssa todellakin lukee, että pitää noudattaa lain käskyjä, jotta voi olla vanhurskas. Sellainen löytyy mm. Room 2:13. Joskus ihminen erehtyy, mutta sitä varten on olemassa katuvien uskovien armo. Kun tunnustaa erehtyneensä ja tekee parannuksen, saa anteeksi. Lain voi täyttää parannuksen teon kautta. Jumala on armollinen niille, jotka haluavat lakia noudattaa.

"Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni." (2 Moos 20:6)

Jos joku ajattelee, ettei minun tarvitse olleenkaan noudattaa lakia, koska minulla on Jeesus ja luterilainen kirkko, niin se on Jeesuksen armon väärinkäyttämistä, mikä johtaa armon menettämiseen. Tahallinen välinpitämättömyys lain käskyille johtaa pelastuksen menetykseen. Näihän toimivat luterilaiset ja sen takia he eivät saa Kristukselta syntien sovitusta. Kirkko on myös laatinut lukuisan määrän väärää opetusta, joilla rikotaan tahallaan keskeisiä Jumalan käskyä, jottei kukaan täyttäisi lakia ja olisi vanhurskas.

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:" (Heb 10:26-28)

"Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:23)

Voiko lain täyttää? Paavalin mukaan on sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet Mooseksen lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Harvassa ne ovat, mutta sellaisia on.

"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

Kyllä, Paavalin syntioppia, jossa Jeesus teurastetaan tosi Jumalana ja pääsiäisen lampaana ja syödään kannibalistisella riitillä uhrilahjana Jahve-saatanalle. Pitää paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, Paavalin syntioppia, jossa Jeesus teurastetaan tosi Jumalana ja pääsiäisen lampaana ja syödään kannibalistisella riitillä uhrilahjana Jahve-saatanalle. Pitää paikkansa.

Tämä kohta jäi edeltä vielä vastaamatta: <<Mooseksen laki ei ole mihinkään loppunut. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan sanoi, että laki on jokaista kristittyä velvoittava käsky koko uuden liiton ajan.<<

Ei lopettanut ei, vaikka yritti vaihtaa synnin valtakunnan taivasten valtakuntaan, jota piti julistaa, mutta koska te teitte Jeesuksesta uhrilahjana Jahvelle UUTENA LIITTONA VERELLÄÄN, niin sama uhrikultti meno jatkuu, nyt vain käyttämällä tosi Jumalaa uhrina. Jos käytetään tosi Jumalaa uhrina, niin myös tämä uhrilahja lakkaa kokonaan olemasta - niinpä tässä opissa muututaankin läpeensä syntiseksi, kun on uhrattu tosi Jumala. Ja näin teidän Jumalaksi vaihtui Saatana - kuten ilmestyskirja kertoo. Ei tämän ymmärtäminen nyt sen kummemmin edes järkeä vaadi.

Ja lisäyksenä vielä - on vanha sanonta, että aasi saa kiljua melkoisen tovin ennen kuin saa tähdet tippumaan taivaalta, ja sopii ihan tähän uskovaistenkin kiljumiseen, kun menivät halpaan ja ryhtyivät seuraamaan saatanaa oman edun tavoittelussaan ahneudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kohta jäi edeltä vielä vastaamatta: <<Mooseksen laki ei ole mihinkään loppunut. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan sanoi, että laki on jokaista kristittyä velvoittava käsky koko uuden liiton ajan.<<

Ei lopettanut ei, vaikka yritti vaihtaa synnin valtakunnan taivasten valtakuntaan, jota piti julistaa, mutta koska te teitte Jeesuksesta uhrilahjana Jahvelle UUTENA LIITTONA VERELLÄÄN, niin sama uhrikultti meno jatkuu, nyt vain käyttämällä tosi Jumalaa uhrina. Jos käytetään tosi Jumalaa uhrina, niin myös tämä uhrilahja lakkaa kokonaan olemasta - niinpä tässä opissa muututaankin läpeensä syntiseksi, kun on uhrattu tosi Jumala. Ja näin teidän Jumalaksi vaihtui Saatana - kuten ilmestyskirja kertoo. Ei tämän ymmärtäminen nyt sen kummemmin edes järkeä vaadi.

Ja lisäyksenä vielä - on vanha sanonta, että aasi saa kiljua melkoisen tovin ennen kuin saa tähdet tippumaan taivaalta, ja sopii ihan tähän uskovaistenkin kiljumiseen, kun menivät halpaan ja ryhtyivät seuraamaan saatanaa oman edun tavoittelussaan ahneudella.

Jumala ei muutu eikä Jumala muuta lakiaan. Jeesus ei tullut muutamaan lakia vaan noudattamaan sitä.

Mal 1:6 -- Minä, Herra, en muutu

5 Moos 4:2 Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan.

Ps 119:142 Sinun oikeamielisyytesi on ikuinen, sinun lakisi on totuus.

• Plasebouskoa.

• Anonyymi

Miten niin muka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin muka?

Siten niin muka, kun Jeesus opetti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siten niin muka, kun Jeesus opetti.

Plasebolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

• Anonyymi

Usko on teko. Tule meidän kokouksiimme. Nosta kätesi kun pyydetään ja tule eteen. Me rukoilemme puolestasi. Kiitos, kiiitooos kiiitostos jeesuus. kiitoss kiitoooss!

• Anonyymi

Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

VT:n Jumala on Jahve, johon liittyy Mooseksen laki - Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä ei ole Jahve, koska Jahve liittyy synnin valtakuntaan, Jeesuksen opetus taivasten valtakuntaan. Paavalin opetus liittyy synnin valtakuntaan ja Jahveen, josta syystä siinä uhrataan tosi Jumala ja mennään tulenliekkeihin eli helvettiin. Kuka on Jahve Jumala Raamatussa? Saat arvata kolme kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VT:n Jumala on Jahve, johon liittyy Mooseksen laki - Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä ei ole Jahve, koska Jahve liittyy synnin valtakuntaan, Jeesuksen opetus taivasten valtakuntaan. Paavalin opetus liittyy synnin valtakuntaan ja Jahveen, josta syystä siinä uhrataan tosi Jumala ja mennään tulenliekkeihin eli helvettiin. Kuka on Jahve Jumala Raamatussa? Saat arvata kolme kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Litteroi kuule ihan miten lystää Jehova tai Jahve tai vaikka Jumala - hedelmistään puu tunnetaan joka tapauksessa, eikä nimestä. Ja vaikka nimen vaihtaisit ei Saatana siitä Jumalaksi muutu edustamaan hyvää, kun edustaa pahaa. Siinä sulla onkin tehtävää, jos saat käännytettyä saatanan hyvän puolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Litteroi kuule ihan miten lystää Jehova tai Jahve tai vaikka Jumala - hedelmistään puu tunnetaan joka tapauksessa, eikä nimestä. Ja vaikka nimen vaihtaisit ei Saatana siitä Jumalaksi muutu edustamaan hyvää, kun edustaa pahaa. Siinä sulla onkin tehtävää, jos saat käännytettyä saatanan hyvän puolelle.

Lisäys: Jumalako sinun mielestä todella vaatii lapsia uhrilahjaksi itselleen? Löytyy sun Jahven, sun Jehovan ja sun Jumalan tekstistä 2.Mooseksen kirjan luku 13.

JA NYT USKOVAISET VASTAUS TÄHÄN KYSYMYKSEEN, tai tulen kaivamaan sen teidän sisuksista pitkän pumputikun kanssa, ja koronatestit otetaankin jatkossa mahalaukun limakalvolta! (punainen kiukkunaamahymiö)

• Anonyymi

Onko se Jumala, joka vaatii lapsia uhrilahjoiksi? Ei tarvitse ollenkaan väitellä. Vastaat vain kyllä tai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se Jumala, joka vaatii lapsia uhrilahjoiksi? Ei tarvitse ollenkaan väitellä. Vastaat vain kyllä tai ei.

Entä te muut uskovaiset - vastatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaiset esille - odotan vastausta, koska tämä on koko Raamatun ratkaisu. Nyt ei ole vielä aika piiloutua luoliin. Onko se Jumala, joka vaatii lapsia uhrattavaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sananl 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän nimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaiset esille - odotan vastausta, koska tämä on koko Raamatun ratkaisu. Nyt ei ole vielä aika piiloutua luoliin. Onko se Jumala, joka vaatii lapsia uhrattavaksi?

1 Kor 1:18 Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: -- Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen.
        20 Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?
        21 Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.
        22 Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta.
        23 Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta,
        24 mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sananl 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän nimeä.

Esitän uudelleen saman kysymuksen, jotta kaikki palstan ateistitkin tajuavat, että miten vaikea kysymys tämä on uskovaisille. He kun eivät myöskään ole olleet kärryillä tässä jutussa. Otan tämänkin sitten vaikka sata kertaa, kunnes saan vastauksen, ettei keneltäkään mene ohitse totuus.

Onko se Jumala, joka vaatii lapsia uhrattavaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esitän uudelleen saman kysymuksen, jotta kaikki palstan ateistitkin tajuavat, että miten vaikea kysymys tämä on uskovaisille. He kun eivät myöskään ole olleet kärryillä tässä jutussa. Otan tämänkin sitten vaikka sata kertaa, kunnes saan vastauksen, ettei keneltäkään mene ohitse totuus.

Onko se Jumala, joka vaatii lapsia uhrattavaksi?

Olet väärässä. Jumala ei vaadi keneltäkään lapsia uhrattavaksi. Jumala on kieltänyt murhaamisen. Kuten käskyssä lukee, älä tapa. Lapsia ei saa uhrata.

2 Moos 20:13 "Älä tapa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Jumala ei vaadi keneltäkään lapsia uhrattavaksi. Jumala on kieltänyt murhaamisen. Kuten käskyssä lukee, älä tapa. Lapsia ei saa uhrata.

2.Moor. 13:

<<13:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun." Ja Mooses sanoi kansalle: "Muistakaa tämä päivä, jona te lähditte Egyptistä, orjuuden pesästä; sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä. Sentähden älköön mitään hapanta syötäkö. Syö seitsemänä päivänä happamatonta leipää, ja seitsemäntenä päivänä olkoon Herran juhla. Ja kun Herra on vienyt sinut kanaanilaisten maahan, niinkuin hän on sinulle ja sinun isillesi vannonut, ja kun hän on sen sinulle antanut, niin luovuta Herralle kaikki, mikä avaa äidinkohdun; ja kaikki ensiksisyntyneet karjastasi, urospuolet, olkoot Herran. Mutta jokainen aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla; mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska. Ja lunasta jokainen ihmisen esikoinen poikiesi seassa.<<

Haluatko nyt 2.Kuningasten kirjan 23. luvusta vielä otteen liittyen tähän happamattomaan leipään, että kyseessä on nimenomaan uhrikukkulapapit ja kysessä on todella lasten tappaminen?

Mutta kiitos vastauksesta, sinun mielestäsi tämä on siis Jumala ja Jumalan määräys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai, onko sinulla jokin muuta tapa, joka liittyy tähän lasten uhraamiseen kuin tappaminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai, onko sinulla jokin muuta tapa, joka liittyy tähän lasten uhraamiseen kuin tappaminen?

Vai väitätkö sinä, että samassa 2.Mooseksen kirjassa parin kappaleen välillä nyt vaihtuikin Jumala? Vai mistä on kyse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2.Moor. 13:

<<13:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun." Ja Mooses sanoi kansalle: "Muistakaa tämä päivä, jona te lähditte Egyptistä, orjuuden pesästä; sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä. Sentähden älköön mitään hapanta syötäkö. Syö seitsemänä päivänä happamatonta leipää, ja seitsemäntenä päivänä olkoon Herran juhla. Ja kun Herra on vienyt sinut kanaanilaisten maahan, niinkuin hän on sinulle ja sinun isillesi vannonut, ja kun hän on sen sinulle antanut, niin luovuta Herralle kaikki, mikä avaa äidinkohdun; ja kaikki ensiksisyntyneet karjastasi, urospuolet, olkoot Herran. Mutta jokainen aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla; mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska. Ja lunasta jokainen ihmisen esikoinen poikiesi seassa.<<

Haluatko nyt 2.Kuningasten kirjan 23. luvusta vielä otteen liittyen tähän happamattomaan leipään, että kyseessä on nimenomaan uhrikukkulapapit ja kysessä on todella lasten tappaminen?

Mutta kiitos vastauksesta, sinun mielestäsi tämä on siis Jumala ja Jumalan määräys.

Uhraatteko te nyt tälle Jumalalle - Jeesuksen ohella, joka oli pääsiäisen uhrilammas ja syötte tämän saman Jumalan ylipapin ateriana - nyt lapsiakin, koska kyseessä on saman Jumalan määräys kuin liittyy Päivi Räsäsen homoasiaan, jota täällä uskovaiset ovat kiivaasti puolustaneen Jumalan sanana ja painottaneet, että tämän Jumalan laki ja määräykset nousevat jopa maallisen lain yläpuolelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2.Moor. 13:

<<13:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun."
        ....
        kysessä on todella lasten tappaminen?<<

Tässä kohtaa ei käsketä uhraamaan ketään lapsia. Kyse on esikoispoikien erottamisista Jumalalle pyhitetyiksi. Esikoispojista maksettiin lunastusmaksu, mutta poikia ei uhrattu. Sinä olet todella pahasti eksyksissä, koska et osaa Raamattua.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Johannes kastaa.

• Anonyymi

Oma suojelusenkeli, jokaisella ihmisellä varmaankin joka Jumalaan uskoo on joku sellainen enkeli, itselläni Gabriel, mutta on julma :D

On jotain tuollaisia vanhoja Ku Klux Klanin kortteja, Ron Edwards -ajoilta missä on raamatun paikkoja, en muista enkä viitsi tarkistaa, mainittuna, en jaksa kävellä ja tarkistaa jostain käyntikortista...

• Anonyymi

Luterilaisuus ei ole juurikaan kiinnostunut Jeesuksen opetuksesta ja käskyjen noudattamisesta. Luterilaisuus katolisuuden juurista kasvanut on oma kulttuurinsa, jossa ei ole uskollisuutta Jeesukselle Kristukselle. Onhan joku väittänyt, että on olemassa porttokirkko, joka on uskoton.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      177
      6454
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      77
      5339
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3725
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      122
      3365
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      183
      2737
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      74
      2325
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2088
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      42
      1675
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1596
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1326
    Aihe