Masentavia uutisia..

Elämä on pyörinyt koronan ympärillä ties kuinka kauan. Aina kun luulee, että nyt helpottaa, niin tulee uusi rysäys. Lehdet paukuttaa järkkyjä otsikoita siihen tahtiin, että heikompia jo heikottaa.

Nyt vielä mäjäytetään ilmastouutisia, missä kerrotaan kaiken romahtavan, jos ei heti tällä minuutilla tehdä jotain. No, Suomi kyllä käärii välittömästi hihansa ja alkaa pelastamaan maapalloa.

Kyllä olisi mukava lukea välillä myönteisiä uutisia. Ihmiset kyllä tarvitsisivat myös jotain piristävää, eikä vain pelottelua.

Itse olen jo kyllä niin kyllästynyt tähän aikaan :{

61

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei jaksa netissä käydä

• No, välillä tekis kyllä hyvää ihan jokaiselle, kun ei avais mitään sivuja.

• Anonyymi

Voi hyvä Tinttu. Ei tässä ajassa mitään vikaa ole, vaan ihmisissä jotka tätä aikaa elävät. Eipä aikaakaan kun avaaja kyseenalaisti rokotteet. Nyt kyllä ollaan huolissaan. Sinulle, kuten myös Minulle on viisainta uskoa asiantuntijoita. Oltakoon heistä mitä mieltä tahansa, niin he tietävät varmasti tavan tallaajaa enemmän. Eivät he ilkeyttään meidän elämäämme rajoita, vaikka kommenteista sen käsityksen saa. On valitettavaa, että tieto lisää tuskaa, mutta luulo ei ole tiedon väärtti.

• Eikö tuo rokoteasia jo käyty läpi? Jokainen varmasti alussa mietti tuota rokotusta. Ei se mikään outo asia ole.
        Toisekseen kyse ei ollut huolestumisesta, vaan jatkuvista paskoista uutisista.

• tinttu-liina kirjoitti:

Eikö tuo rokoteasia jo käyty läpi? Jokainen varmasti alussa mietti tuota rokotusta. Ei se mikään outo asia ole.
        Toisekseen kyse ei ollut huolestumisesta, vaan jatkuvista paskoista uutisista.

Kyl se on terveen ihmisen merkki et funtsii vähän mitä itseensä ottaa. Toikin jutska liittyi lähinnä tohon A-Z:n.

• artagnan kirjoitti:

Kyl se on terveen ihmisen merkki et funtsii vähän mitä itseensä ottaa. Toikin jutska liittyi lähinnä tohon A-Z:n.

Just näin Artsi...

Aiemminhan tuota rokotetta annettiin muillekkin kuin yli 65v.

• Anonyymi

Jep. Näin on näreet! Saa vetää viisimiljoonainen kansa vaikka ihtensä hirteen, ei auta kun loput kuusi miljardia paskoo minkä ehtii.

• Just näin.
        Tuo asia ei vain mene päättäjien nuppiin!

On vaan yksi hyvä keino kiristää kansalaisten menoja, ja samalla heittää sitä rahaa kankkulan kaivoon.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Just näin.
        Tuo asia ei vain mene päättäjien nuppiin!

On vaan yksi hyvä keino kiristää kansalaisten menoja, ja samalla heittää sitä rahaa kankkulan kaivoon.

Meinaatko tosiaan, että viisimiljoonainen kansa saa tehdä mitä haluaa, kun muutkaan eivät muka tee mitään. Pienipä olet sisältä. Jos et hoida omaa kohtaasi. niin et voi vaatia sitä muiltakaan. Rahaa muka heitetään kankkulan kaivoon. Jos maailman parhaita asiantuntijoita on uskominen, niin kohta ei ole kaivoa mihin rahansa heittää. Mistä olet saanut pieneen mieleesi että päättäjät eivät tiedä mitään ja ilkeyttään panevat rahaa "kankkulan kaivoon". Ota pääsi puskasta ja tunnusta tosiasiat. Tästä ei enää päivitelemällä selvitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Meinaatko tosiaan, että viisimiljoonainen kansa saa tehdä mitä haluaa, kun muutkaan eivät muka tee mitään. Pienipä olet sisältä. Jos et hoida omaa kohtaasi. niin et voi vaatia sitä muiltakaan. Rahaa muka heitetään kankkulan kaivoon. Jos maailman parhaita asiantuntijoita on uskominen, niin kohta ei ole kaivoa mihin rahansa heittää. Mistä olet saanut pieneen mieleesi että päättäjät eivät tiedä mitään ja ilkeyttään panevat rahaa "kankkulan kaivoon". Ota pääsi puskasta ja tunnusta tosiasiat. Tästä ei enää päivitelemällä selvitä.

Kuule ituhippi! Suomi on ku kärpäsen paska koko maapallolla. Tuolla on jättimaita, jotka saastuttaa moninverroin enemmän kuin mitä tämä maa. Menisit sinne vauhkoamaan, äläkä täällä inise!

Suomi on tehnyt jo paljon, ja meidän päästöt on pieniä muihin verrattuna.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Kuule ituhippi! Suomi on ku kärpäsen paska koko maapallolla. Tuolla on jättimaita, jotka saastuttaa moninverroin enemmän kuin mitä tämä maa. Menisit sinne vauhkoamaan, äläkä täällä inise!

Suomi on tehnyt jo paljon, ja meidän päästöt on pieniä muihin verrattuna.

Kävikö kipeää? Sinulla on mielenkiintoinen tapa polttaa päreesi ja mennä alatyyliseen haukkumiseen. Toisaalta, ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. Menehän kissa kautta kakkujuttuihin. Siellä olet kotonasi. Isoja asioita ajattelemalla voi tulla pää kipeäksi. Vai voiko tyhjää särkeä?

• Anonyymi kirjoitti:

Kävikö kipeää? Sinulla on mielenkiintoinen tapa polttaa päreesi ja mennä alatyyliseen haukkumiseen. Toisaalta, ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. Menehän kissa kautta kakkujuttuihin. Siellä olet kotonasi. Isoja asioita ajattelemalla voi tulla pää kipeäksi. Vai voiko tyhjää särkeä?

Olet niin tyhmä, että väkisinkin pinna palaa.

Mitäpä jos sinä menisit ulos laskemaan vaikka rehuja pihasta. Ei tuollanen heinäkorva varmaan muuta osaakkaan.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Olet niin tyhmä, että väkisinkin pinna palaa.

Mitäpä jos sinä menisit ulos laskemaan vaikka rehuja pihasta. Ei tuollanen heinäkorva varmaan muuta osaakkaan.

Taidanpa vetäytyä takavasemmalle. Noin vertauskuvallisesti, kun voima saapuu järki lähtee. Minä olen jäävi omasta osaamisestani puhumaan, Eiköhän muut juttujamme vertailemalla tajua meidän kummankin osaamisen tason. Voin olla ituhippi ja heinäkorva, mutten sentään rekattu typerys.

• Anonyymi kirjoitti:

Taidanpa vetäytyä takavasemmalle. Noin vertauskuvallisesti, kun voima saapuu järki lähtee. Minä olen jäävi omasta osaamisestani puhumaan, Eiköhän muut juttujamme vertailemalla tajua meidän kummankin osaamisen tason. Voin olla ituhippi ja heinäkorva, mutten sentään rekattu typerys.

Että ihan kuvittelet, että annoit kaikille itsestäsi niin fiksun kuvan?

Kuvittele vaan...

Niin...rekatut uskaltaa kirjoittaa samalla nimellä, kun sinä olet vain pelkkä anonyymi.

• Justiina kumminkin, ei anonyymi.

• Anonyymi

Kesä meni liian äkkiä ja muutoinkin elämä on pelkkää p askaa. Tulipa sanottua. Kiitti Tinttu että tarjosit tähän tilaisuuden:)

• Anonyymi

Jatkoa vielä, että olen saa gelin yksinäinen.

• Oleppas hyvä...

Olen yrittäny tehdä enempi myönteisiä aloituksia, mutta alkoi nyppimään sen verran, että päätin päräyttää hitutuksen ilmoille.

• Anonyymi kirjoitti:

Jatkoa vielä, että olen saa gelin yksinäinen.

Tuo oli ikävä juttu :((

• Anonyymi

No mitäs tässä kaamosta ja pakkasia ootellessa:(

Sunflower

• On alkanu olemaan jo pimeitä öitä.

Juu, ei kesän loppuminen mikään kiva asia ole. Kyllähän talvessa jotain mukavaakin on, niinkuin lumisade isoilla lumihiutaleilla tai lumimyrsky. Silloin on mukava istua kotona lämpimässä ja kattella tuiskutusta ikkunasta.
        Liukkaus on sitten taas ihan persiistä.

• Anonyymi

Alueella on voimassa yleisötilaisuuksien rajoittaminen sisällä 10 henkeen ja ulkona 50 henkeen.?

• Anonyymi

Eihän meidän kannata tehdä mitään ilmastonmuutokselle, eihän? Voi kuinka itsekkäitä ihmisiä, luutavasti teillä ei ole lapsia ja lapsenlapsia.
      Jos joka maassa ajatellaan noin, niin varmasti mitään muutosta ei tule ja lapsenlapsillamme tulee olemaan ruasta pulaa ja ihmisä vaeltaa ympärin maailmaa laumoittain etsimässä paikkaa missä olisi ruokaa. Maailma olisi joko autiomaata tai tulvien peittämää seutua.

• Kyllä tekis niin mieli kirjoittaa tähän suoraan muutama ruma sana! :/

Eihän se hitto vie tarkoita, ettei mitään kukaan tee, vaan kyllä se oikeasti vaatii noiden suurten saastuttaja maiden toimia, että on oikeasti vaikutusta! Tajuatko???? Väännänkö vielä rautalangasta??

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Kyllä tekis niin mieli kirjoittaa tähän suoraan muutama ruma sana! :/

Eihän se hitto vie tarkoita, ettei mitään kukaan tee, vaan kyllä se oikeasti vaatii noiden suurten saastuttaja maiden toimia, että on oikeasti vaikutusta! Tajuatko???? Väännänkö vielä rautalangasta??

Annahan olla rautalangan rauhassa. Sinusta ei ole vääntämään kenellekkään yhtikäs mitään. Koita nyt tajuta, että muita syyttelemällä asia ei hoidu. Taitavat nämä suuret maat olla kuten Sinä. Kaikki pitää oppia kantapään kautta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annahan olla rautalangan rauhassa. Sinusta ei ole vääntämään kenellekkään yhtikäs mitään. Koita nyt tajuta, että muita syyttelemällä asia ei hoidu. Taitavat nämä suuret maat olla kuten Sinä. Kaikki pitää oppia kantapään kautta

Tuon tinttu-liinan tietotaso siitä, mitä tuolla rajojemme toisella puolella tehdään, ei ole ihan sillä tasolla kuin mitä hän itse kuvittelee.

Tottakai siellä pitää tehdä vielä enemmän, mutta se, ettei siellä tehdä ihan tarpeeksi tarkoita, etteikö meidän pidä tehdä osamme!!!

Tinttu-liisalta puuttuu myös ymmärrys siitä, että kovalla satsauksella voimme kehittää osaamistamme niin, että voimme saada osaamisestamme melkoista hyötyä tietotaitoa myymällä.

Alhaisen tieto- ja ymmärrystasonsa takia hän näkee vain uhkia ja epäoikeudenmukaisuutta.
        Luuseriainesta kerrakseen!

• Anonyymi kirjoitti:

Tuon tinttu-liinan tietotaso siitä, mitä tuolla rajojemme toisella puolella tehdään, ei ole ihan sillä tasolla kuin mitä hän itse kuvittelee.

Tottakai siellä pitää tehdä vielä enemmän, mutta se, ettei siellä tehdä ihan tarpeeksi tarkoita, etteikö meidän pidä tehdä osamme!!!

Tinttu-liisalta puuttuu myös ymmärrys siitä, että kovalla satsauksella voimme kehittää osaamistamme niin, että voimme saada osaamisestamme melkoista hyötyä tietotaitoa myymällä.

Alhaisen tieto- ja ymmärrystasonsa takia hän näkee vain uhkia ja epäoikeudenmukaisuutta.
        Luuseriainesta kerrakseen!

Ja jotku heittäytyy niin järkeviksi ja fiksuiksi. Varokaa, ettei nouse alapään litkut tyhjiin päihin.

Minä kirjoitan asioita ihan taviksena. Ei mun tartte olla mikään asiantuntija, että voin ilmaista mielipiteeni.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Ja jotku heittäytyy niin järkeviksi ja fiksuiksi. Varokaa, ettei nouse alapään litkut tyhjiin päihin.

Minä kirjoitan asioita ihan taviksena. Ei mun tartte olla mikään asiantuntija, että voin ilmaista mielipiteeni.

Tuskin tavis on synonyymi tyhmälle. Tietoa on maailma täynnä. Kannattaa joskus vain ajatella mitä kirjoittaa, ettei tule suinpäin kirjoiteltua mitä ajattelee.

• Anonyymi

Olen tehnyt jo merkittävän osan, jos kaikki tekisivät samoin, niin ei olisi päästöjä ilmassa ainakaan liikenteen osalta.
        Pyörällä liikun yli 95% kaikista matkoista ja vuodessa tulee useampi tuhat kilometriä pyöräiltyä ja kaupungissa pelkästään pyöräilen.
        Pyörällä olen liikkunut pääasiassa jo yli 40 vuoden ajan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskin tavis on synonyymi tyhmälle. Tietoa on maailma täynnä. Kannattaa joskus vain ajatella mitä kirjoittaa, ettei tule suinpäin kirjoiteltua mitä ajattelee.

Väitinkö, että on?

Sanoin muutenkin sitä, että kirjoitan asioista niinkuin itse niistä ajattelen. Ei minun tarvitse mitään fiksua tiedemiestä esittää.

Miksi muuten avaat mun aloitukset??

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Väitinkö, että on?

Sanoin muutenkin sitä, että kirjoitan asioista niinkuin itse niistä ajattelen. Ei minun tarvitse mitään fiksua tiedemiestä esittää.

Miksi muuten avaat mun aloitukset??

Ehkä sen takia, ettei mene rekattujen lässykseksi ja paskanjauhamiseksi vakavat asiat. Tunnut aina vastaavan ja ärhäkkäästi haukkuvan. Kai minussa piilee pieni masonkisti tai ehkä olen luonnevikainen ja arvostelen avauksiasi ilman piruuttani.

• Kyllä se olisi parasta, kun niuhottaja pysyisi vain muissa aloituksissa, eikä tekis enempää itsestään typerää.

• Anonyymi

Älkää nyt hyvät ihmiset katsoko/ kuunnelko/ lukeko yhtään mitään uutisia! Siellä on vain ja ainoastaan Jobin postia. Ei mitään muuta.

Mitä noita maailman murheita kantamaan, kun ei niille mitään voi.

Itse siirryin Aku Ankan kestotilaajaksi jo heti korona- liinan alkaessa ja möin telkkarin pois. Nettiyhteys on tilattu Venäjältä , joten ei mitään ongelmia korona , eikä mikään muukaan.

Sanomalehtiä käytän vain takan dytyttämiseen.

Näin ongelmia ratkaisu - nada problemos.

• Anonyymi

Juu, ei ole ilmasto kylmennyt, vaan kuumennut vaikka olen polkupyörällä ajanut kaikki kaupunki ajot, enkä autolla ole juurikaan enää liikkunut.
        Ei ole ollut mitään vaikutusta ilmastoon, että olen polkupyörällä ajanut ja ajan sentään tuhansia kilometrejä joka vuosi polkupyörällä.

• Kun on tottunu avaamaan noita iltapäivälehtiä, niin vaikea päästä tavasta pois.

Uutisia muutenkin aina seurannut, niin vaikea pitää kännyä tai töllöä kiinni.

Nuo koronauutiset aika usein on alkanu menemään ohi. Jos oikein tärkeä juttu, niin sitten luen....vaikkei tietty pitäisi.

• Sit ku sä päätät tsiigailla iltapäivälehtein viihdeosastoi siellä jatkuu sama meininki. 'Nautitko elämästä, siinä piilee vaara', 'Tykkäätkö syödä punaista lihaa, sä kuolet ennen aikojaan', 'Vaaniiko himassa öttiäisiä, tarkkaile näitä merkkejä ellet haluu evakkoon', 'Pesetkö hampaasi väärin, ne kuules irtoo'.

Kyl mä sanon et sä oot jäljillä Tinttis :)

• Anonyymi

Iltapäivälehdissa uutisoidaan joka päivä yli 500 koronatartunnasta, onko edes totta.
        Voidaanhan uutisoida vaikka mitä lukuja, koska ei kansalisille luovuteta tartunnan saaneiden tai sairaalassa koronan takia olevien tietoja, että voidaan uutisoida ihan mitä lukuja tahansa.
        Tämä on osa kansalaisten pelossa pitämisen taktiikkaa, voidaan julkaista vaikka 10 000 päivätartuntaa tarvittaessa, vaikkei asiassa olisi mitään perää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iltapäivälehdissa uutisoidaan joka päivä yli 500 koronatartunnasta, onko edes totta.
        Voidaanhan uutisoida vaikka mitä lukuja, koska ei kansalisille luovuteta tartunnan saaneiden tai sairaalassa koronan takia olevien tietoja, että voidaan uutisoida ihan mitä lukuja tahansa.
        Tämä on osa kansalaisten pelossa pitämisen taktiikkaa, voidaan julkaista vaikka 10 000 päivätartuntaa tarvittaessa, vaikkei asiassa olisi mitään perää.

Voihan se noinkin olla tai sitten taas ei. MInkä helvetin takia kansalaisia pitäisi pelossa pitää? Ne on nuo terveysasiat yksityisasioita joita ei levitellä. Tuolla logiikalla syöpäänkään tuskin kukaan kuolee. kun sairastuneiden tietoja ei saa näille palstoille levittää. Älä tee teorioistasi liian monimutkaisia, sekoaa se vähäkin joka on jäljellä.

• :)) Noinhan ne jutut menee. Kaikki ollaan tehty väärin ja jos syöt jotain mistä tykkää, niin noutaja saapuu :)

No nautitaan, ennenku hakee...

• Anonyymi kirjoitti:

No ainakin lehdet osaa tehdä raflaavia otsikoita. Mitä enemmän joku järkkyy, niin sen parempi.
        Usein ku avaat ja luet koko jutun, niin eihän se asia sitten ollutkaan ihan niin.

Noi koronaluvut on eritelty paikkakunnittain. Aina ne ei ihan pidä paikkansa. Soiten koronainfosta saa sen varmemman lukeman ja altistuspaikat. Hyvin on Soite nuo sivut hoitanu.

• Anonyymi

Taitaa se ilmasto lämmetä ihan luonnollisella syklillä ilman ihmistäkin, ei ole ilmastotukijoilla mitään vertailukohtaa esittää millainen ilmasto olisi, jos ihmisiä ei olisi.
      Alkaa olemaan ristiriitaisia uutis esityksiäkin ilmaston lämpenemisestä, kuten:

-Golfvirta uhkaa pysähtyä, jonka seurauksena olisi arktiset olosuhteet pohjois euroopassa ja suomessakin talvet olisivat kuten Siperiassa, kylmiä.
      - Kaikki tämän vuoden päästöt ovat olleet ihmisen aiheuttamia
      - Suomi kuumenee eniten.

Kyllä on ristiriitaa uutisoinneissa, että ei taida olla golfvirralla mitään merkitystä suomen leutoihin talviin, eikä totta sekään, että suomen talvet ovat historiaa, koska ilmaston muutos kiihtyy, eikö se golfvirran pysähtyminen aiheutakaan kylmyyttä, kuten uutisessa väittävät.

Eivät kaikki päästöt ole ihmisen aiheuttamia,
      Kyllä menee uskottavuus tällaisten uutisointien seurauksena.
      Tulivuoret ja metsäpalot ovat luonnon omia päästöjä ja nekin ovat osa päästökokonaisuutta.
      Lisäksi päästötähän ovat vähentyneet jo yli 2 vuoden aikana, kun on ollut korona, jolloin liikkumista on vähennetty enemmän, kuin koskaan, ei koskaan ole liikuttu näin vähän, kuin nyt korona aikana.

• Välillä tulee väkisinkin mieleen, että suurennellaanko noita asioita, että kassat aukeaa...

• Anonyymi

Muualla maailmassa otetaan rennosti, mutta Suomessa kannetaan harteilla koko maailman tuska.

• Tuokin on totta.
        Pitäsköhän muuttaa ulkomaille ja ottaa elämä rennosti...

• Anonyymi

Jo 60-luvulla tiedeihmiset havaitsivat että ilmasto lämpenee. Asia on ollut sitten paljon uutisoinnissa esillä jo 90-luvulta lähtien. Nyt sitten jälkikättöiset alkaa meuhkata asiasta. Jotenkin vituttaa, koska asia on kuitenkin ollut esillä koko ajan.

• Minä olen kaikista eniten huolissani roska-ja muovimääristä luonnossa ympäri maailman.

• Anonyymi

Partahepulla on hyvin pullat uunissa kun saa painaa hemmetin hyvännäköistä bikinimissiä.

• No voi sentäs... :)

• Anonyymi

Heh, ei muutes oo ainoa tään h epun painettava:D

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, ei muutes oo ainoa tään h epun painettava:D

No ei varmaan, koska usein sitä painetaan duunia ja välillä painetaan puuta.

• Anonyymi

Suomen tekemisillä tai tekemättä jättämisellä ei ole minkäänlaista vaikutusta globaaliin ilmastomuutokseen. Se ei tarkoita sitä, etteikö mekin osallistuttaisi ns. Ilmastotalkoisiin muttei nyt typerän naiivi pidä olla, että varmuuden vuoksi vähän enemmän kuin muut jonkin itselle aivan tuntemattoman motivaation vuoksi? Kiina ja Intia kiittää kun ollaan ulos liputettu meidän teollisuus ulkomaille. Todella iso ”karhun palvelus” globaalille ilmastonmuutokselle näin toteutuessaan.

• Kirjoitit niin asiaa!! 👍

• Anonyymi

Hallitus sanelee eli lainsäädännöllä sekä verotuksella on tehokkain vaikutus asioihin. Suomella on aikomus olla edelläkävijä myös ilmastotaistelussa. Äänestä mitä puoluetta äänestät, mutta näin asia on.

• Anonyymi

Kyllä sitä ilmastonmuutosta ovat muutkin vastustamassa kuin Suomi ja EU.

Yle:
        Ilmastonmuutos
        Yhdysvallat ja Kiina sitoutuvat tekemään yhteistyötä ilmastokriisin vastaisessa taistelussa

Yhdysvaltain ilmastoasioiden erikoislähettilään vierailu Kiinassa on herättänyt toivoa siitä, että maat voivat tehdä yhteistyötä keskinäisistä jännitteistä huolimatta.

Yhdysvallat ja Kiina ovat sitoutuneet julkisessa lausunnossaan tekemään yhteistyötä ilmastokriisin vastaisessa taistelussa.

Yhdysvaltain ilmastoasioiden erikoislähettiläs John Kerry on ollut tuoreeltaan vierailulla Shanghaissa, jonka jälkeen valtiot julkaisivat asiasta yhteisen lausunnon Suomen aikaa sunnuntain puolella.

– Yhdysvallat ja Kiina ovat sitoutuneet tekemään yhteistyötä toistensa ja muiden maiden kanssa torjuakseen ilmastokriisin, johon pitää puuttua sen vaatimalla vakavuudella ja kiireellisyydellä, Kerryn ja Kiinan ilmastonmuutoksen erikoislähettilään Xie Zhenhuan lausunnossa kerrottiin.

Kerry on ensimmäinen Kiinassa vieraillut Yhdysvaltain presidentin Joe Bidenin hallinnon virkamies. Hänen vierailunsa on herättänyt toivoa siitä, että Yhdysvallat ja Kiina voivat tehdä yhteistyötä ilmastohaasteiden parissa maiden välisistä jännitteistä huolimatta. Maiden välejä ovat hiertäneet niin kauppasuhteet kuin ihmisoikeudetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sitä ilmastonmuutosta ovat muutkin vastustamassa kuin Suomi ja EU.

Yle:
        Ilmastonmuutos
        Yhdysvallat ja Kiina sitoutuvat tekemään yhteistyötä ilmastokriisin vastaisessa taistelussa

Yhdysvaltain ilmastoasioiden erikoislähettilään vierailu Kiinassa on herättänyt toivoa siitä, että maat voivat tehdä yhteistyötä keskinäisistä jännitteistä huolimatta.

Yhdysvallat ja Kiina ovat sitoutuneet julkisessa lausunnossaan tekemään yhteistyötä ilmastokriisin vastaisessa taistelussa.

Yhdysvaltain ilmastoasioiden erikoislähettiläs John Kerry on ollut tuoreeltaan vierailulla Shanghaissa, jonka jälkeen valtiot julkaisivat asiasta yhteisen lausunnon Suomen aikaa sunnuntain puolella.

– Yhdysvallat ja Kiina ovat sitoutuneet tekemään yhteistyötä toistensa ja muiden maiden kanssa torjuakseen ilmastokriisin, johon pitää puuttua sen vaatimalla vakavuudella ja kiireellisyydellä, Kerryn ja Kiinan ilmastonmuutoksen erikoislähettilään Xie Zhenhuan lausunnossa kerrottiin.

Kerry on ensimmäinen Kiinassa vieraillut Yhdysvaltain presidentin Joe Bidenin hallinnon virkamies. Hänen vierailunsa on herättänyt toivoa siitä, että Yhdysvallat ja Kiina voivat tehdä yhteistyötä ilmastohaasteiden parissa maiden välisistä jännitteistä huolimatta. Maiden välejä ovat hiertäneet niin kauppasuhteet kuin ihmisoikeudetkin.

Usa kääntää taas kelkkansa kun Trump astuu pian palleihin. Massiivinen vaalikeräys on jo käynnissä. Sitten taas nuolee putleria ja kieltää koko ilmastonmuutoksen. 1 neljä vuotta ei tee mitään muutosta.

• Anonyymi

Tulee aina uusia aaltoja kun tuuli käy mereltä päin. Virus-aaltoja tulee aina vain.

• Anonyymi

Asioita on joskus ikäänkuin harjoiteltava syrjemmällä. Silloin voi jopa tottua parempaan mahdollisuuteen. Ei kai se voi olla vaikeaa.

• tinttu-liina

No tuo meni kyllä täysin ohi...

• Anonyymi

Tapahtumajärjestäjien tulee varmistaa tartuntatautilain 58 c pykälän mukaiset hygieniakäytännöt tapahtumissa koronaviruksen leviämisen estämiseksi.

• No eipä nuo näytä pätevän..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9444
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2970
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2736
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2591
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      2005
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1892
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1856
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1399
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1254
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe