Kuinka usein muut sinkut siivoilevat?

Anonyymi

Aikoinaan, kun oli vielä perhe ja kaikkea, niin siivosimme vaimon kanssa yhdessä kerran viikossa. Pölyjä en tosin silloinkaan huiskutellut kirjahyllystä ja seinällä olevista tauluista.

Nyttemmin imuroin paikallisesti silloin, kun näen jossain roskaa tai pölyä. Imurini onkin siis ikään kuin valmiustilassa koko ajan. Lattioita sen sijaan en jaksa mopata kuin maksimissaan kerran kuussa. Wc-pöntönkin pesaisen vasta, kun jarruraitoja on enemmän kuin valkoista pintaa, eli joka toinen päivä.😉

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naisena siivoan, kun tuntuu, ettei itsellä ole enään mukava olla kotona.

      Tavarat ovat paikoillaan ja tiskitkin on koneessa odottamassa täyttymistä.

      Enään ei tarvitse stressata ja näyttää parempaa kuin onkaan.

    • Staattinen liina on hyvä, kun on laminaattilattiat. Sillä käyn lattiat läpi pari kertaa viikossa. Tiskit kannattaa pestä heti viraittaa pois. Yksin asuvalla käsin tiskaaminen nopeempaa. Nyt kun tätä siivoomista mietin, onks teilläkin niin, että sen ns. Oman huoneen siivoustaso on erilainen. Eli mulla keittiö, olohuone ja se isompi makuuhuone on siis oikein erikois siisti. Ja tää pienempi, missä niinku asun, niin tosi sekasin.

    • Anonyymi

      Robotti-imuri ohjelmoitu hommaan joten se huolehtii imuroinnin.
      Välillä otan ihan harjalla ja rikkalapiolla kun kissa kantaa käpälissä hiekkaa laatikoltaan.
      Pölyjen pyyhkimisestä en tykkää, ja varsinkin kaikki ne tuhat kirjaa joita tuolla hyllyissä on, on vihonviimeisiä pölynkerääjiä :( Niistä en kuitenkaan luovu, päin vastoin uusia tarttuu mukaan...
      Tiskiä yhdeltä ihmiseltä ei paljon tule joten yleensä pesaisen kahvimukini ja lautaseni ja muun pikkutiskin käsin. Kone käytössä hyvin harvoin.
      Tykkään pitää kodin puhtaana ja raikkaana, tuuletan paljon ja nukun ikkuna auki.
      Tavaramäärää vähensin määrätietoisesti muutama vuosi sitten, annoin pois paljon turhaa.
      Perusteellinen vessanpesu kerran viikossa, välillä sitten kevyempi siivous. Saunan pesen joka käytön jälkeen vaikka vain minä sitä käytän. Joskus käy joku ystävä saunomassa mutta pääasiassa minä yksin.

    • Anonyymi

      Meikäläläinen pyyhkii kerran viikossa lattiat nihkeällä mopilla, ei selaisella lankamopilla, vaan lattamopilla, joka kerää roskat ja pölyt mukaansa.
      Imurissa on se ongelma, että imurin ilmavirta nostattaa huoneessa pölyä ilmaan.
      Eikä imuroiminen ole sen nopeampaa, kuin mopilla pyyhkiminen.
      Mattoja en enää viitsi tampata kerran viikossa, vaan imuroin matot joka toinen viikko.
      Mattojen määrää on vähennetty, on helpompaa siivota, kun ei ole mattoja joka paikassa.

    • Anonyymi

      ..siivoilen pikku hönössä, yksinkö nyt pitäis täällä viihtyä..

      • Anonyymi

        Vesterinen ja kissa! Viikunaa!


      • Anonyymi

        Mä oon täällä kanssa couscousin.


    • Anonyymi

      Mitäs se sulle kuuluu?

    • Anonyymi

      Pieni pakko siivota ihan päivittäin, sieltä sun täältä. Ensinnäkin huushollissa on elimiä, nelijalkaisia ja karvaisia. Joten imurointi on pakollista lähes joka päivä, lattiat sekä sohvan ja nojatuolien ja eläinten nukkuma-alustat jne. Tiskit mulla on muutenkin tapana latoa suoraan koneeseen, suurimmat rämmäleet juoksevan veden alla huuhdeltuani. Koneen käynnistän useimmiten vasta kun se on täynnä pestäviä astioita.

      Wettexiä märällä liinalla siivotessa esim. maitotahroja, mikroliinoja tulee käytettyä pitkin päivää eri tarkoituksiin. Vessan pesen ihan joka ainut aamu, ja vaikka useaankin kertaan päivässä, jos käyttäjä on jättänyt siivottoman pytyn jälkeensä.

      Suuria siivous tarpeita ei kasaannu, jos huolehtii koko ajan putaudesta.
      Lattioiden moppaamiseen tällä hetkellä riittää joka toinen viikko, tulevaisuudessa niitäkin on mopattavava lähes päivittäin, lapsen takia.
      Noiden eläinten tassut kyllä putsataan melkein joka ulkoilukerran jälkeen, niin ei kerry kuraa eikä hiekkaa lattioille. Lumi ja pakkanen tekee käytäntöön poikkeuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5503
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3684
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2725
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2166
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      103
      1980
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1299
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1268
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1222
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe