Oletko syntynyt 70 luvulla?

Anonyymi

37

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Abba on Isä.

• Anonyymi

Hieno biisi tottakai tuo, pannaanpa tuo Stevie Wonderin Pastime paradise tähän kans Ajatus kai on ettei nykyhetkeä kannattaisi tuhlata nostalgiaan, menneessä elämiseen. https://youtu.be/b0S4SiLxt1s

• Anonyymi

Olen syntynyt 70-luvulla mutta en ole mummo, ja fanitan mieluummin kasaria esim. "tukkaheviä.".

Mut tässä kun tosiaan ikää on, niin kyllä joka vuosikymmenellä on ollut hyviä juttuja ja musiikkimaku on muuttunut aina vähän. Mut "hauskinta" tässä on se, että vanhempana kuuntelen rankempaa heviä kuin nuorena 😁.

• Anonyymi

On tossa aloittajan listallakin hyviä mut kyl 80-luku oli parasta aikaa 70-luvun alussa syntyneelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tossa aloittajan listallakin hyviä mut kyl 80-luku oli parasta aikaa 70-luvun alussa syntyneelle.

Ainakin musiikin suhteen.

Ite muistan kaikki ihanat kasaribiisit, sabrina, samantha fox, dingo, modern talking...ne tuli just kun olin aloittelemassa teini-ikää😍

Se kesän biitsitunnelma, kookoksen tuoksuiset kasvovärit mitä käytettiin lasketellessa, levikset, kotibileet, jääkiekkomatsit, grillattu pörröpermis..kaikki. Se fiilis oli ihana ja jäi hyvin muistoihin. Ihmiset oli oikeasti aidompia ja parempaa seuraa.

90-luvulla tulin täysi-ikäiseksi ja silloin lähinnä baarissa opiskelukavereiden kanssa, teknomusan alkutaipaleilla. Olihan sekin ihan kivaa, aika monet baari-illat tuli 90-luvulla kavereiden kans vietettyä. Ilmapiiri ei ollut musta kiva, vaan lähinnä ahdistava ja tympeä ja vaatteet tosi rumia.

90-luvun musa soi lähinnä taustalla ja jonkin verran baarin tanssilattialla, mutten fanittanut enkä käynyt teknobileissä.

• Anonyymi

En ole syntynyt 70-luvulla. Ysärin kyllä kuitenkin muistan hyvin. Vaan en todellakaan fanita sitä. 😅

• Anonyymi

Olen syntynyt 70 luvulla. Kyl oli 80 ja 90 luku parasta aikaa, siitä ei tiedä mitään 2000 luvulla syntyneet.
      Silloin suomi oli vielä itsenäinen, nyt suomi on eu:n orja kaikki paskempaa nykyään.
      Hyvä ja tuttu biisi toi aloittajan laittama.
      Myös Aikakone oli hyvä, taisi olla 90 luvun hittiä.
      Mielummin eläisin ennen 2000 lukua, jos saisi valita.

• Anonyymi

-76 Silloin ysärillä tuli käytyä klubeilla ja nussittiin niin perkeleesti. Nykykossit tai 60 syntyneet ei tiedä niistä ajoista mitään. Kunhan sekoilevat pönttönssä kanssa kuupa sekaisin.

Sioille ei saisi antaa helmiä, mutta laitetaan kuitenkin: https://www.youtube.com/watch?v=UBfsS1EGyWc

• Anonyymi

Itse olen syntynyt 2006 mut tykkään 60 luvun soundeista mut 50-80 luvun parhaimmat ja kyllä sen jälkeenkin on jotain hyvii tullut kuuntele vaikka anarkiaa karjalassa olen suonikohju eestin metsässä runkkaamassa ja metsäsikoihin sekaantumassa mult meni kaikki volga sekä maikki

• Anonyymi

Olen syntynyt seitkytluvulla, mutta oma äitinikin on ollut mummi vasta vajaa 15v sitten kuusikymppisenä. Arvioisin, että mummiajat on edessä vasta 15-20v päästä.

Eikä kuumat aallot vielä vaivaa ja munasarjat raksuttaa ja todistetusti lisääntymiskykykin on ainakin muutamia vuosia sitten ollut tehokkaasti vireessä.Työura on parhaimillaan ja vaivat ei kolota luissa ja lihaksissa.

Oletko ap itse ennen aikaisesti pappautunut kun ajattelet, että 70-luvulla syntyneet on mummoja? Olen kyllä nähnyt reilu 30v pappoja oikeassa elämässä. vaikka iso osan ihmisten metamorfoosi osuu 55-70v väliin.

• Anonyymi

Kyl 30v aat on vanhoi ukkoi ja akkoi sanoo viikon päästä 15v täyttävä

• Anonyymi

Ei saa kiroilla mut kyl muakin harmittaa isäni joka on 34v sanoo etten saa uutta skootteria vasta kun ensi kesänä ja tänä kesänä sain vanhan käytetyn skootterin ja äitini 32v sanoo samaa voi jugu sano youman

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyl 30v aat on vanhoi ukkoi ja akkoi sanoo viikon päästä 15v täyttävä

😂😂😂 Näin on! Ja 15-19v on normaalin tädin ja sedän mielestä vasta lapsi.

• Anonyymi

Minä olen synt -72 ja olen kolmen mummi, en voi sille mitään, että lapseni on jo tehneet lapsia, mutta rakastan lapsenlapsiani ja olen ylpeä mummi, ulkonäöltä en titenkään ole mikään vanhus, vaan olen rockmummi.
        Isoäitiydessä ei ole mitään hävettävää, päinvastoin.
        Terv hoitsu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen synt -72 ja olen kolmen mummi, en voi sille mitään, että lapseni on jo tehneet lapsia, mutta rakastan lapsenlapsiani ja olen ylpeä mummi, ulkonäöltä en titenkään ole mikään vanhus, vaan olen rockmummi.
        Isoäitiydessä ei ole mitään hävettävää, päinvastoin.
        Terv hoitsu

Kyllä tuon ikäinen nainen on jo mummi-ikäinen ja on ihan normaalia, että lapsesi ovat jo tehneet lapsia.

• Anonyymi

Onko joku niinkin vanha että on syntynyt viime vuosituhannella?

• Anonyymi

Voi kauhistus!!! EIIIII!!!! Ei voi olla sellaisia muumioita! Oma lapseni syntyi -99 joten sama se on kait tappaa koko suku?

• Varmaankin mun ainakin olisi kuulunut syntyä 70-luvulla koska soittolistan alussa on heti pari itselleni hyvin tuttua videota eli Amish Paradise ja Smells Like Nirvana.

Mutta on tuolla omaan makuun kaikenlaista kuraakin, jota ilman voisin aivan hyvin olla.

Lähes kaikkien mielestä paras musiikki on tehty silloin kun itse on ollut tietyn ikäinen. Ja nykyisin elävien ihmisten kohdalla on aina muistikuvia eri aikojen musiikista ja sitä kautta kuulumisesta tiettyyn ryhmään.

Mutta mikähän on ollut vastaavanlainen sukupolvet yhdistävä ja erottava tekijä ennen populaarimusiikkia. Miten vaikkapa 1800-luvulla kasari- ja ysäri-ihmiset ovat erottuneet toisistaan?

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, sepä siinä on yksi juonne, että raskas metalli onn saanut alkujaan klasikkosäveltäjiltä.

Tässä olisi yksi kongreettinen esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=oTNmOQbY174

Jep. Tuo klassinen musiikki on yksi säie nykymusiikin taustalla.

Sitten on ollut kirkot ja hengellinen musiikki. Ja kolmantena sitten kaikenlainen muu kansanmusiikki. En usko etteikö aina osa ihmisistä olisi halunnut täyttää hiljaisuutta jollakin äänellä. Ja aina nyt ei vaan ole mitään varsinaista sanottavaa.

• Anonyymi

Kyllä silloinkin musiikkia kuunneltiin ja muodin mukainen esteettinen muotokieli pukeutumisessa, sisustuksessa, vaatetuksessa, kirjallisuus, politiikka, uskonnollinen mentaliteetti, keksinnöt jne...varmaan nämä.

Kyllä ihminen on ollut aina aikaansa sidottu. Kun lukee vanhempaa klassista kirjallisuutta varsinkin alkuperäiskielellä, niin voi saada jonkinlaisen kuvan.

• Anonyymi

No ehkei kulttuurista sukupolvitietoisuutta kuitenkaan ainakaan koko yhteisön väestöä koskevana vielä 1800-luvulla. Eihän kulttuurisia muodosteita kuluttanut silloin vielä kuin suhteellisen pieni ylempi kansanosa. Yhteiskunnallinen sukupolvi sitten ehkä jo tajunnallisempi, teolliset keksinnöt, muut yhteiskunnalliset muutokset, vallankumoukset. 1900- luvun alussa sitten tietenkin sodat. Ja silloinhan alkoi jo kulttuuriset sukupolvetkin suuremmassa mitassa erottumaan. Ihmisten elämät vielä pitkälle 1900- luvulle hyvin yhdenmukaisia radoiltaan, ei tarvittu erontekoa edellisiin sukupolviin. Nuorisokulttuuri vasta 50- luvulla.

• Anonyymi kirjoitti:

No ehkei kulttuurista sukupolvitietoisuutta kuitenkaan ainakaan koko yhteisön väestöä koskevana vielä 1800-luvulla. Eihän kulttuurisia muodosteita kuluttanut silloin vielä kuin suhteellisen pieni ylempi kansanosa. Yhteiskunnallinen sukupolvi sitten ehkä jo tajunnallisempi, teolliset keksinnöt, muut yhteiskunnalliset muutokset, vallankumoukset. 1900- luvun alussa sitten tietenkin sodat. Ja silloinhan alkoi jo kulttuuriset sukupolvetkin suuremmassa mitassa erottumaan. Ihmisten elämät vielä pitkälle 1900- luvulle hyvin yhdenmukaisia radoiltaan, ei tarvittu erontekoa edellisiin sukupolviin. Nuorisokulttuuri vasta 50- luvulla.

Ehkä monet sukupolvea yhdistävät jutut liittyvät juuri nuoruuteen. Ja kun joskus aiemmin ei samalla tavalla ollut aikaa olla nuori vaan hypättiin enemmän lapsuudesta aikuisuuteen, niin sitten ne ikäluokkaa yhdistävät kokemuksetkin puuttui.

• En ole syntynyt 1970-luvulla, mutta kuuntelen aika paljon sen aikakauden musiikkia ja erityisesti rockia (rockia myös 1960-luvulta ja 1980-luvulta myös sekä klassista heviä jonkun verran, mutta toki muistakin genreistä tuleva musiikki käy). Ysärimusiikkia en sitten kauheasti kuuntele.

Itse ollessani teini ysärin loppupuolella ja ihan 2000-luvun alussa kuuntelin klassista (no, jonkun verran tangomusiikkia myös sekä vähän Spice girlsiä). En silloinkaan kuunnellut esim. teknoa tai vaikka Backstreet boysia.

• Anonyymi

2005 syntyneitä mummojakin voi olla jo paljon kun otetaan suojaikäraja 16-v käyttöön, luultavasti noin 10000kpl suomessakin joö.

• Anonyymi

Laskeeko nyt oikein. 2005 syntynyt on 15-16v. Miten hän voisi olla mummo? Jos 16v tulee raskaaksi, kuten myös seuraava sukupolvi, ollaan iässä 32v. Päässä laskien tuo voisi koskea 1989-1988 syntyneitä.

• Anonyymi

Olen syntynyt 70-luvulla ja jollain tavoin odotan uutta sukupolvea ja mummoutta.

Paras musiikki synnytettiin ennen 2000-lukua, 99,9 % siitä.

• Anonyymi

Oletko syntynyt jo 21st Centyry?

• Anonyymi
      • Hei älä ny... juuri noita opetettiin Aira Samulinin tanssikoulussakin 80-luvulla. Taisi olla minulla vielä Marco opettajana... jos oikein muistan.
        Samoja perusliikkeitä käytiin läpi. Joten älä viitti.. heh.

• Anonyymi

70 luvulla olen syntynyt ja ajokortinkin sain silloin, kun oli tarjouskampanja 1000 markkaa muistaaksesni eli euroissa jotain vajaa 200€ vuonna -89
      Kaupan päälle tuli siihen aikaan A kortti eli moottoripyöräkortti, vaikkei edes teoriaa käsitelty moottoripyöristä saati ajettu metriäkään eli saan ajaa suurimmalla moottoripyörällä mitä liikennekäyttöön on myynnissä, tosin en moottoripyörälllä lähtisi suinpäin liikenteeseen ajamaan, täytyisi ensin harjoitella jossakin sivummalla, eikä millään suurimmalla pyörällä.

• Ajoin A-korttia vuonna 1992. Silloin sai ajaa kitupiikkejä ja 18 täytettyään siirtyä isompiin moottoripyöriin suoraan.

• Synnyin mielettömään vuoteen 1978 ja ei ole hinku ukiks vielä. Lähinnä siksi, että lapset sais hyvän alun elämälle, ennenkuin muksuja tyrkkää.

Tänään kuunnellaan heviä....

https://youtu.be/Lcm9qqo_qB0

Noinnikkään...😄

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Herätä ja virkeytä itseäsi musiikilla: Kummitus Herra, Metallica - Phantom Lord: https://www.youtube.com/watch?v=KPNzH6LGOmc

Kuuntelin jo koko viime yön heviä, niin nytten kuuntelen saunaa odotellessa kärpästen pörinää ja juon ihkaoikeaa pannukahvia. Aivan mahtava keli. 😊👌

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe