Älkää hyysätkö poikalapsia

Anonyymi

Ettei käy näin.
"VEIN seurustelukumppanini ensimmäistä kertaa vanhempieni luokse näytille. Tarjolla oli perunoita ja kastiketta. Miesystäväni, joka oli 24-vuotias, kysyi: miten nämä kuoritaan? Äitinsä oli aina tehnyt annoksen valmiiksi. Mitään kotitöitäkään ei tarvinnut tehdä. Vähänkö hävetti. Siis minua."

163

950

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh. Anoppi vasta jutteli kuinka on hyysännyt, tehnyt puolesta. Kyllä sen välillä huomaa, että hyysätty on.

    • Anonyymi

      Varmaan hävetti kun nyt se on sinun tehtäväsi huolehtia miehestäsi eikä enään äidin eli koitas kuoria perunat tästä lähin

      • Anonyymi

        Ei, vaan se on urpon tehtävä kuoria urpon perunat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan se on urpon tehtävä kuoria urpon perunat.

        Kyl ne äitin tekemät jutut siirtyy avovaimon tai vaimon tehtäviksi, jos yhteen muuttavat. Se on ihan selvä juttu. Kaikki hyvä lähtee itsestä ja jollei ole ymmärrystä ja kunnioitusta toista kohtaan, silloin on turha mitään yhteistäkään suunnitella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl ne äitin tekemät jutut siirtyy avovaimon tai vaimon tehtäviksi, jos yhteen muuttavat. Se on ihan selvä juttu. Kaikki hyvä lähtee itsestä ja jollei ole ymmärrystä ja kunnioitusta toista kohtaan, silloin on turha mitään yhteistäkään suunnitella?

        Totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl ne äitin tekemät jutut siirtyy avovaimon tai vaimon tehtäviksi, jos yhteen muuttavat. Se on ihan selvä juttu. Kaikki hyvä lähtee itsestä ja jollei ole ymmärrystä ja kunnioitusta toista kohtaan, silloin on turha mitään yhteistäkään suunnitella?

        Helpompi olla yksin kuin alkaa aikuista miestä kouluttamaan perusasioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl ne äitin tekemät jutut siirtyy avovaimon tai vaimon tehtäviksi, jos yhteen muuttavat. Se on ihan selvä juttu. Kaikki hyvä lähtee itsestä ja jollei ole ymmärrystä ja kunnioitusta toista kohtaan, silloin on turha mitään yhteistäkään suunnitella?

        Ilmankos tulee paljon eroja ja sinkkutaloudet lisääntyy koko ajan. Miten miehet tän asian ratkaisee, kun ei ole puolisoa ja äitikin on tainnut lyödä jo hanskat tiskiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos tulee paljon eroja ja sinkkutaloudet lisääntyy koko ajan. Miten miehet tän asian ratkaisee, kun ei ole puolisoa ja äitikin on tainnut lyödä jo hanskat tiskiin?

        Kantapäänkautta. Opettelemalla hommat, kun on pakko. Voi ne perunat syödä kuorineen kesät talvet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantapäänkautta. Opettelemalla hommat, kun on pakko. Voi ne perunat syödä kuorineen kesät talvet.

        Suomi on ruokapaikkoja pullollaan, sen kuin valitsee vain mieleisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl ne äitin tekemät jutut siirtyy avovaimon tai vaimon tehtäviksi, jos yhteen muuttavat. Se on ihan selvä juttu. Kaikki hyvä lähtee itsestä ja jollei ole ymmärrystä ja kunnioitusta toista kohtaan, silloin on turha mitään yhteistäkään suunnitella?

        Niin. Aikuisella ihmisellä ei ole mitään kunnioitusta ja ymmärrystä vierasta ihmistä kohtaan, jos odottaa pöydässä haarukat tanassa, että "äiti" tulee kuorimaan perunatkin ikäihmisen suuhun. Harva haluaa elämäänsä riesoja, jotka suureen huutoon kyllä vaativat kaikenlaista, mutta olisivat itse - ei edes nolla, vaan jopa - miinustekijä vieraiden ihmisten elämässä. Heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantapäänkautta. Opettelemalla hommat, kun on pakko. Voi ne perunat syödä kuorineen kesät talvet.

        raakana? osaakohan keittää niitä jollei kuoriakkaan osaa.


    • Anonyymi

      Kuinka joku kehtaa tarjota keitettyjä perunoita ja kastiketta, kun tärkeä ihminen tulee vierailulle?

      🦄

      • Anonyymi

        Olennaisin seikka, toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennaisin seikka, toki.

        Jos on sitä mieltä, että jonkun käytös on häpeällistä, kannattaa yleensä katsoa myös peiliin.

        Siinä mielessä se on olennaista.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennaisin seikka, toki.

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        Itun nirppanokka, olisit onnelliben että tarjotaan ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        Ei tommosel naisel tee yhtään mitään vai ei kunnon koti ruoka kelpaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        Vanhemmat kysyis miksi toit tommosen heitukan vanhemmillesi näytille saa hävetä silmät päästä mitä naapuritkin sanoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        Diivoista ei tykkää kukaan. Ruoka on ruokaa.

        -kvm-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        Kuunteles sleepy sleepers syö lanttuva eli semmoista kun syö niin kasvaa kunnon tyttö ja kunnon nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        "Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä."

        Äitiskö sullekin on ne perunat aina valmiiksi kuorinut? etpä ole sen avuttomampi kuin jutun miesystävä muttet kyllä sen parempikaan, olisitte match made in heaven.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diivoista ei tykkää kukaan. Ruoka on ruokaa.

        -kvm-

        Jossain menee raja. Minulla kuorineen tarjotut perunat ensi vierailulla olisivat sellaisen rajan takana, jota en halua ylittää.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jossain menee raja. Minulla kuorineen tarjotut perunat ensi vierailulla olisivat sellaisen rajan takana, jota en halua ylittää.

        🦄

        Aihe herättää tunteita. Mutta ihan uteliaisuudesta: mikä sitten on sinulle sovelias tapa kypsentää perunat? Tai miten niitä lisukkeena saisi sinulle tarjota: rasvassa keitettynä, ranskalaisina, perunamuusina, uuniperunana, kermaperunoina,...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä."

        Äitiskö sullekin on ne perunat aina valmiiksi kuorinut? etpä ole sen avuttomampi kuin jutun miesystävä muttet kyllä sen parempikaan, olisitte match made in heaven.

        -harmiseikirj-

        Äitini keitti perunat ilman kuoria. Osaan kyllä kuitenkin kuoria keitettyjä perunoita, jos se nyt on jonkun mielestä jotenkin välttämätön tai jopa ylpeyden aiheeksi kelpaava taito.

        Nykyään en syö keitettyjä perunoita. Vihannekset, juurekset, salaatit ja palkokasvit ovat ravintorikkaampia lisukkeita kuin peruna. Basmatiriisi kelpaa myös, vaikka se ei kovin ravintorikasta olekaan, mutta sen on oltava nimenomaan basmatiriisiä. Perunasta valmistettuja lisukkeita, esimerkiksi sosetta tai itse tehtyjä lohkoja, syön harvakseltaan lähinnä juhla- tai viikonloppuruokien kanssa.

        On paljon ruokia, joita en osaa valmistaa, tai en ainakaan saa niistä herkullisia. Kuitenkaan perunoiden kuorimisen taito ei ole asia, josta mielestäni kannattaisi olla mitenkään erityisen riemuissaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tommosel naisel tee yhtään mitään vai ei kunnon koti ruoka kelpaa

        Juu, ei kelpaa. En ole koskaan pitänyt suomalaisesta kotiruuasta.

        Ja vaikka pitäisinkin, en ymmärrä, miten joku voi tarjota vierailleen kuorittavia perunoita ja kastiketta.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä."

        Äitiskö sullekin on ne perunat aina valmiiksi kuorinut? etpä ole sen avuttomampi kuin jutun miesystävä muttet kyllä sen parempikaan, olisitte match made in heaven.

        -harmiseikirj-

        Taitaa olla feikki.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Aihe herättää tunteita. Mutta ihan uteliaisuudesta: mikä sitten on sinulle sovelias tapa kypsentää perunat? Tai miten niitä lisukkeena saisi sinulle tarjota: rasvassa keitettynä, ranskalaisina, perunamuusina, uuniperunana, kermaperunoina,...?

        Vastasin jo toisessa viestissä, mutta kerrotaan nyt vielä. Jos jotain ravintorikkaampaa lisuketta on saatavilla, otan mieluummin jotain muuta kuin perunaa. Salaatti, raasteet ja lämpimät kasvikset käyvät lähes millaisina tahansa.

        Jos perunasta puhutaan, sose ja itse tehdyt lohkot menevät. Lohkotkin vain ovat parempia jostain muusta juureksesta tehtyinä, esimerkiksi porkkanasta, punajuuresta tai bataatista...

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini keitti perunat ilman kuoria. Osaan kyllä kuitenkin kuoria keitettyjä perunoita, jos se nyt on jonkun mielestä jotenkin välttämätön tai jopa ylpeyden aiheeksi kelpaava taito.

        Nykyään en syö keitettyjä perunoita. Vihannekset, juurekset, salaatit ja palkokasvit ovat ravintorikkaampia lisukkeita kuin peruna. Basmatiriisi kelpaa myös, vaikka se ei kovin ravintorikasta olekaan, mutta sen on oltava nimenomaan basmatiriisiä. Perunasta valmistettuja lisukkeita, esimerkiksi sosetta tai itse tehtyjä lohkoja, syön harvakseltaan lähinnä juhla- tai viikonloppuruokien kanssa.

        On paljon ruokia, joita en osaa valmistaa, tai en ainakaan saa niistä herkullisia. Kuitenkaan perunoiden kuorimisen taito ei ole asia, josta mielestäni kannattaisi olla mitenkään erityisen riemuissaan.

        🦄

        Perunassa säilyy ravinteet kun ne keittää kuorineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perunassa säilyy ravinteet kun ne keittää kuorineen.

        Ei niissä silti niin paljon ravinteita ole, että niitä päivittäin syödä kannattaisi. Lisäksi keitetyt perunat maistuvat lämpimältä pahvilta.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin jo toisessa viestissä, mutta kerrotaan nyt vielä. Jos jotain ravintorikkaampaa lisuketta on saatavilla, otan mieluummin jotain muuta kuin perunaa. Salaatti, raasteet ja lämpimät kasvikset käyvät lähes millaisina tahansa.

        Jos perunasta puhutaan, sose ja itse tehdyt lohkot menevät. Lohkotkin vain ovat parempia jostain muusta juureksesta tehtyinä, esimerkiksi porkkanasta, punajuuresta tai bataatista...

        🦄

        Mun mielestä sun äitisi on pahoinpidellyt perunoita, jos keittänyt ne lisukkeeksi ilman kuoria. Makuasia tietty ja osin ravinnollinen juttu myös. Porkkanat ja punajuuretkin keitetään kuorineen, jos tehdään esim. rosolli.

        Mä en miellä sitä ravintorikkaampaa tavaraa lisukkeeksi, vaan kutsun ruuaksi kaikkea sitä kasvi- ja eläinperäistä, josta saa tarpeeksi kaikkea muuta paitsi energiaa. Lisuketta on sitten leivät, riisit, pastat ja perunat yms hiilaripitoinen missä on paljon energiaa. Eikä se bataatti ravintosisällöltään kovin paljon perunasta eroa. Vaatii vaan kasvupaikan paljon etelämpänä. Esim. USA:ssa bataattia viljellään eniten Pohjois-Carolinassa, joka on aika lailla Välimeren korkeudella kun taas perunaa vastaavasti viljellään eniten Washingtonissa ja Idahossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä silti niin paljon ravinteita ole, että niitä päivittäin syödä kannattaisi. Lisäksi keitetyt perunat maistuvat lämpimältä pahvilta.

        🦄

        Ilmastoystävällistä ruokaa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mun mielestä sun äitisi on pahoinpidellyt perunoita, jos keittänyt ne lisukkeeksi ilman kuoria. Makuasia tietty ja osin ravinnollinen juttu myös. Porkkanat ja punajuuretkin keitetään kuorineen, jos tehdään esim. rosolli.

        Mä en miellä sitä ravintorikkaampaa tavaraa lisukkeeksi, vaan kutsun ruuaksi kaikkea sitä kasvi- ja eläinperäistä, josta saa tarpeeksi kaikkea muuta paitsi energiaa. Lisuketta on sitten leivät, riisit, pastat ja perunat yms hiilaripitoinen missä on paljon energiaa. Eikä se bataatti ravintosisällöltään kovin paljon perunasta eroa. Vaatii vaan kasvupaikan paljon etelämpänä. Esim. USA:ssa bataattia viljellään eniten Pohjois-Carolinassa, joka on aika lailla Välimeren korkeudella kun taas perunaa vastaavasti viljellään eniten Washingtonissa ja Idahossa.

        Bataatin ja perunan ero on enemmänkin maussa kuin ravintoarvoissa. Mutta bataatin kuoriminen ja pilkkominen raakana käy työstä, vaikka veitsi olisi miten terävä.

        🦄


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mun mielestä sun äitisi on pahoinpidellyt perunoita, jos keittänyt ne lisukkeeksi ilman kuoria. Makuasia tietty ja osin ravinnollinen juttu myös. Porkkanat ja punajuuretkin keitetään kuorineen, jos tehdään esim. rosolli.

        Mä en miellä sitä ravintorikkaampaa tavaraa lisukkeeksi, vaan kutsun ruuaksi kaikkea sitä kasvi- ja eläinperäistä, josta saa tarpeeksi kaikkea muuta paitsi energiaa. Lisuketta on sitten leivät, riisit, pastat ja perunat yms hiilaripitoinen missä on paljon energiaa. Eikä se bataatti ravintosisällöltään kovin paljon perunasta eroa. Vaatii vaan kasvupaikan paljon etelämpänä. Esim. USA:ssa bataattia viljellään eniten Pohjois-Carolinassa, joka on aika lailla Välimeren korkeudella kun taas perunaa vastaavasti viljellään eniten Washingtonissa ja Idahossa.

        "Mun mielestä sun äitisi on pahoinpidellyt perunoita, jos keittänyt ne lisukkeeksi ilman kuoria. Makuasia tietty ja osin ravinnollinen juttu myös. Porkkanat ja punajuuretkin keitetään kuorineen, jos tehdään esim. rosolli."

        Oli miten oli, mutta jonkinlainen perunaetiketti on syytä hallita. Ei vieraille tarjota joulupöydässäkään leikkuulautaa ja veistä ja sanota, että pilkkokaa itse rosollikuutionne.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastoystävällistä ruokaa.

        Ei lohduta, jos se maistuu pahvilta.

        🦄


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mun mielestä sun äitisi on pahoinpidellyt perunoita, jos keittänyt ne lisukkeeksi ilman kuoria. Makuasia tietty ja osin ravinnollinen juttu myös. Porkkanat ja punajuuretkin keitetään kuorineen, jos tehdään esim. rosolli."

        Oli miten oli, mutta jonkinlainen perunaetiketti on syytä hallita. Ei vieraille tarjota joulupöydässäkään leikkuulautaa ja veistä ja sanota, että pilkkokaa itse rosollikuutionne.

        🦄

        Vävykokelashan se vaan oli.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Vävykokelashan se vaan oli.

        Ei siis mikään kunniavieras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itun nirppanokka, olisit onnelliben että tarjotaan ruokaa.

        Totta. Mulle opetettiin lapsena et lautanen on syötävä aina tyhjäksi kun afrikassakaan ei oo ruokaa. Ohjeen olen muistanut ja syönyt useammankin afrikkalaisen edestä ja ylipainoa 15kg, mut lautanen on tullut aina tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhoat maapallon eväilläsi:

        https://kuluttaja.fi/artikkelit/velaksi-viljelty-basmatiriisi/

        Jotain bataattia taas roudataan jostain jenkeistä enimmkseen.

        Peruna on hyvis:

        https://yle.fi/uutiset/3-10625418

        Mutta sellaisiahan te feministit olette, tuhoatte kaiken ja muut saa korjata jäljet.

        -harmiseikirj-

        Kiitos vinkistä. Voisin etsiä eettisemmin tuotettua basmatiriisiä. Hyvin harvoin minä sitä syön, mutta jos eettisempi vaihtoehto on saatavilla, valitsen sen.

        Bataattia syön myös aika harvoin.

        Juu, niin kauan kuin saan valita, mitä suuhuni laitan, aion käyttää sitä oikeutta. Sinun mielipiteestäsi huolimatta.

        🦄


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Ei siis mikään kunniavieras.

        Minua on aina kohdeltu poikaystävieni kotona kuin kunniavierasta. Niin sen kuuluukin olla.

        Sama toisin päin. Minusta on itsestäänselvää, että vävykokelas on (ollut) kunniavieras.

        Mitä ihmeen sakkia tällä palstalla on?

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua on aina kohdeltu poikaystävieni kotona kuin kunniavierasta. Niin sen kuuluukin olla.

        Sama toisin päin. Minusta on itsestäänselvää, että vävykokelas on (ollut) kunniavieras.

        Mitä ihmeen sakkia tällä palstalla on?

        🦄

        Se on kunniavieras vasta sitten, kun on osoittautunut sen arvoiseksi. Sitten se saakin perheen kaiken tuen ja avun ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Ei siis mikään kunniavieras.

        Joo. Ei poikaystäville tai tyttöystäville aleta mitään juhla-aterioita väsäilemään, sen enempää kuin lasten muillekaan kavereille.

        Toi on joku trollaaja.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mun mielestä sun äitisi on pahoinpidellyt perunoita, jos keittänyt ne lisukkeeksi ilman kuoria. Makuasia tietty ja osin ravinnollinen juttu myös. Porkkanat ja punajuuretkin keitetään kuorineen, jos tehdään esim. rosolli.

        Mä en miellä sitä ravintorikkaampaa tavaraa lisukkeeksi, vaan kutsun ruuaksi kaikkea sitä kasvi- ja eläinperäistä, josta saa tarpeeksi kaikkea muuta paitsi energiaa. Lisuketta on sitten leivät, riisit, pastat ja perunat yms hiilaripitoinen missä on paljon energiaa. Eikä se bataatti ravintosisällöltään kovin paljon perunasta eroa. Vaatii vaan kasvupaikan paljon etelämpänä. Esim. USA:ssa bataattia viljellään eniten Pohjois-Carolinassa, joka on aika lailla Välimeren korkeudella kun taas perunaa vastaavasti viljellään eniten Washingtonissa ja Idahossa.

        Hän vastasikin jo tuolla ylempänä " en tykkää suomalaisesta ruoasta" eli se on tätä punavihreää tyypillistä "en arvosta kotimaatani" jargoniaa. Jos hän asuisi ulkomailla, niin sittenhän se pitää erikseen oikein korostaa kun saisi suomalaista ruokaa.
        Näin kuuluu ajatella punaviher piireissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Ei poikaystäville tai tyttöystäville aleta mitään juhla-aterioita väsäilemään, sen enempää kuin lasten muillekaan kavereille.

        Toi on joku trollaaja.

        Tyttö- ja poikakaverit on saman arvoisia, kun muutkin perheenjäsenet. Jos muillekin maittaa pottu ja läskisoosi, sitä on kokelaankin syöminen tai syömättä jättäminen. Aina saa tuoda omatkin eväät ja einekset, jos ei antimet kelpaa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Tyttö- ja poikakaverit on saman arvoisia, kun muutkin perheenjäsenet. Jos muillekin maittaa pottu ja läskisoosi, sitä on kokelaankin syöminen tai syömättä jättäminen. Aina saa tuoda omatkin eväät ja einekset, jos ei antimet kelpaa.

        Näin on. Juhlapäivät sitten erikseen. Ihan selvä trolli mielestäni, palstan pöljät menee aina halpaan.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Se on kunniavieras vasta sitten, kun on osoittautunut sen arvoiseksi. Sitten se saakin perheen kaiken tuen ja avun ilmaiseksi.

        Hän on kunniavieras sen vuoksi, että hän on tärkeä ihminen omalle lapselle.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Juhlapäivät sitten erikseen. Ihan selvä trolli mielestäni, palstan pöljät menee aina halpaan.

        Juhlapäivät joo ja allergiat toki ottaisin huomioon, terveyssyistä johtuvat "ei saa syödä", mutta noin muuten kun kokelas oyrkii laumaani, saa se osoittaa kelpaavansa laumaani. Minähän en sen laumaan ole änkemässä.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Tyttö- ja poikakaverit on saman arvoisia, kun muutkin perheenjäsenet. Jos muillekin maittaa pottu ja läskisoosi, sitä on kokelaankin syöminen tai syömättä jättäminen. Aina saa tuoda omatkin eväät ja einekset, jos ei antimet kelpaa.

        Kamalia olette. Ei vieraille tarjota pottuja ja läskisoosia. 😵

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on kunniavieras sen vuoksi, että hän on tärkeä ihminen omalle lapselle.

        🦄

        Juu, mutta ne kokelaatkin voi vaihtua nuorilla aika sukkelaankin. Mä kyllä pitäisin tyyppiä arvossa ja kohtelisin hyvin, jos osoittautuu sellaiseksi jota voi pitää arvossa, mutta ihan perusjamppa siinä missä meidän perhekin.

        Toki jo eka tapaaminen kertoo paljon, myös hänestä. Jos on heti nenä mutkalla meidän perheen normista, ei ehkä sovellu seurueeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän vastasikin jo tuolla ylempänä " en tykkää suomalaisesta ruoasta" eli se on tätä punavihreää tyypillistä "en arvosta kotimaatani" jargoniaa. Jos hän asuisi ulkomailla, niin sittenhän se pitää erikseen oikein korostaa kun saisi suomalaista ruokaa.
        Näin kuuluu ajatella punaviher piireissä.

        Kyllä minä arvostan Suomea ja myös suurinta osaa suomalaisuudesta. Arvostan suomalaisen ruuantuotannon arvopohjaa ja lainsäädäntöä.

        En ole punainen, vihertävä ehkä kyllä.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kamalia olette. Ei vieraille tarjota pottuja ja läskisoosia. 😵

        🦄

        No miksei? :)

        Hyvää ruokaa. Saa toki salaattiakin oheen. Ja juomaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No miksei? :)

        Hyvää ruokaa. Saa toki salaattiakin oheen. Ja juomaa.

        Jos se mies on eikä jyrsijä, kyllä sille ruoka kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        Törkeeää käytöstä sinulta olisi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalia olette. Ei vieraille tarjota pottuja ja läskisoosia. 😵

        🦄

        Onhan voinut pelmahtaa paikalle juuri ruoka-aikaa, eikä ruoka ole erityisesti vieraalle tehty.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Juhlapäivät joo ja allergiat toki ottaisin huomioon, terveyssyistä johtuvat "ei saa syödä", mutta noin muuten kun kokelas oyrkii laumaani, saa se osoittaa kelpaavansa laumaani. Minähän en sen laumaan ole änkemässä.

        Tuossa iässä niitä tyttiksiä ja poikiksia tulee ja menee ja vaikka ei olisikaan noin, niin samanarvoinen on kuin muutkin lapsen ystävät. Ei se mikään presidentti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Juhlapäivät sitten erikseen. Ihan selvä trolli mielestäni, palstan pöljät menee aina halpaan.

        Kiellän olevani trolli. En kiellä olevani nirso.

        🦄


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, mutta ne kokelaatkin voi vaihtua nuorilla aika sukkelaankin. Mä kyllä pitäisin tyyppiä arvossa ja kohtelisin hyvin, jos osoittautuu sellaiseksi jota voi pitää arvossa, mutta ihan perusjamppa siinä missä meidän perhekin.

        Toki jo eka tapaaminen kertoo paljon, myös hänestä. Jos on heti nenä mutkalla meidän perheen normista, ei ehkä sovellu seurueeseen.

        Perusjamppa! Kuka ihme haluaisi olla perusjamppa, saati sitten seurustella sellaisen kanssa?!

        🦄


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        No miksei? :)

        Hyvää ruokaa. Saa toki salaattiakin oheen. Ja juomaa.

        Olisi kamalaa, jos tärkeän ihmisen kotiväki kohtelisi tuolla tavalla. 😵

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa iässä niitä tyttiksiä ja poikiksia tulee ja menee ja vaikka ei olisikaan noin, niin samanarvoinen on kuin muutkin lapsen ystävät. Ei se mikään presidentti ole.

        Teininä niihin kokelaisiin voi jo alkaa varautumaan, mutta harvemmin ne niitä loppuelämän rakkauksia on. Ja sitäkin suuremmalla syyllä, jos on niin olisi syytä sopia porukkaan.

        Ruoka on ruokaa, ei minunkaan kumppani kaikesta tykkää mitä mun vanhemmat tekee ruoaksi. Eikä hän sitten syö tai syö vähän. Ei nyt yhden ronkelin takia muidenkin eväitä pilata. Toki rinnalla voi olla jotain muutakin tarjolla, jahka oppii tietämään toisen ruokamieltymyksiä.

        Mutta en kyllä alkas paapomaan välittömästi. Pelatkoon vaikka pleikkaa sillä välin, kun muut syö. Meillä ei gurmee/gourmee herkkuja ole tarjolla, mutta tuossa on ravintola mihin voi mennä syömään, jos perusruoka on pahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perusjamppa! Kuka ihme haluaisi olla perusjamppa, saati sitten seurustella sellaisen kanssa?!

        🦄

        Kaikki on perusjamppoja, hienohelmatkin. Vaikka ne muuta kuvittelis. Kaikki hömppä on ihmisen keksimää arvoasteikko tuubaa.

        Kukaan vieras ei ole speciaali heti köttelyssä, se on vaan vieras joka tulee kylään ja tutustutaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kamalaa, jos tärkeän ihmisen kotiväki kohtelisi tuolla tavalla. 😵

        🦄

        Kaikki aikanaan. Minun kumppani saa mun isän avun kaikkeen, autorempat, lainailla vapaasti vaarin vermeitä, äiti jeesaa lasten kanssa jne. jos olen ollut sairaalassa. Ei ole vävyä yksin jättäneet missään tilanteessa selviämään.

        Mutta eka vierailu ei ole mikään osoitus vielä mistään kestävästä. Ja normi arki ja ruoka saa kelvata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kamalaa, jos tärkeän ihmisen kotiväki kohtelisi tuolla tavalla. 😵

        🦄

        Ja ainahan voi mennä niihin parempiin piireihin myöskin, jos tavalliset ihmiset ei ruokaa tarjoten kelpaa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Juhlapäivät joo ja allergiat toki ottaisin huomioon, terveyssyistä johtuvat "ei saa syödä", mutta noin muuten kun kokelas oyrkii laumaani, saa se osoittaa kelpaavansa laumaani. Minähän en sen laumaan ole änkemässä.

        En laske seurustelukumppanin perhettä hänen primäärilaumakseen. Oletan että nyt puhutaan aikuisesta ihmisestä, joka on muuttanut pois kotoaan. Primäärilauma on seurustelusuhde, varsinkin siinä vaiheessa, jos asutaan yhdessä.

        Seurustelukumppani itse kutsuu kumppaninsa lapsuudenkotiinsa ja esittelee kumppanin kotiväelle. Viittaus laumaan "pyrkimisestä" tai "änkemisestä" ei sen vuoksi ole perusteltu.

        🦄


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ja ainahan voi mennä niihin parempiin piireihin myöskin, jos tavalliset ihmiset ei ruokaa tarjoten kelpaa.

        Ja enhän minäkään ole ihan perusjamppa, jos niikseen tulee. Aatelissukua, joka tosin sammui jo pari vuotta ennen 1900 luvun alkua. Itse Marsalkka Mannerheimkin kuuluu suukuun. Että perkele, jos ei suurmiesten perilliset kelpaa pottuineen. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeeää käytöstä sinulta olisi.

        Ei olisi, koska en kertoisi kotiväelle oikeaa syytä.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        En laske seurustelukumppanin perhettä hänen primäärilaumakseen. Oletan että nyt puhutaan aikuisesta ihmisestä, joka on muuttanut pois kotoaan. Primäärilauma on seurustelusuhde, varsinkin siinä vaiheessa, jos asutaan yhdessä.

        Seurustelukumppani itse kutsuu kumppaninsa lapsuudenkotiinsa ja esittelee kumppanin kotiväelle. Viittaus laumaan "pyrkimisestä" tai "änkemisestä" ei sen vuoksi ole perusteltu.

        🦄

        No mutta ei appivanhempien kuulu pokkuroida ja polvistua, ne juniorit tulee valmiiseen pöytään ja syövät tai ovat syömättä, mikäli antimet oksettaa. Syö sitten kotimatkalla Hesepullansa tms. tartar pihvinsä lehtivihreineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa iässä niitä tyttiksiä ja poikiksia tulee ja menee ja vaikka ei olisikaan noin, niin samanarvoinen on kuin muutkin lapsen ystävät. Ei se mikään presidentti ole.

        Missä ihmeen "tuossa iässä"?

        Ei tässä ketjussa ole erikseen mainittu, että puhutaan jostain teini-ikäisistä.

        🦄


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Teininä niihin kokelaisiin voi jo alkaa varautumaan, mutta harvemmin ne niitä loppuelämän rakkauksia on. Ja sitäkin suuremmalla syyllä, jos on niin olisi syytä sopia porukkaan.

        Ruoka on ruokaa, ei minunkaan kumppani kaikesta tykkää mitä mun vanhemmat tekee ruoaksi. Eikä hän sitten syö tai syö vähän. Ei nyt yhden ronkelin takia muidenkin eväitä pilata. Toki rinnalla voi olla jotain muutakin tarjolla, jahka oppii tietämään toisen ruokamieltymyksiä.

        Mutta en kyllä alkas paapomaan välittömästi. Pelatkoon vaikka pleikkaa sillä välin, kun muut syö. Meillä ei gurmee/gourmee herkkuja ole tarjolla, mutta tuossa on ravintola mihin voi mennä syömään, jos perusruoka on pahaa.

        Miksi puhut teineistä tässäkin? Aloituksessa puhuttiin 24-vuotiaasta miehestä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ihmeen "tuossa iässä"?

        Ei tässä ketjussa ole erikseen mainittu, että puhutaan jostain teini-ikäisistä.

        🦄

        Aloituksessa mainittiin 24v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhut teineistä tässäkin? Aloituksessa puhuttiin 24-vuotiaasta miehestä.

        🦄

        Juttelin tuon anonyymin kanssa teineistä. 24 on vielä maitoparta sekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä ihmeen "tuossa iässä"?

        Ei tässä ketjussa ole erikseen mainittu, että puhutaan jostain teini-ikäisistä.

        🦄

        "Teininä niihin kokelaisiin voi jo alkaa varautumaan, mutta harvemmin ne niitä loppuelämän rakkauksia on."

        -Tuossa, tekstin sisältö. Puhuin missä iässä voi kokelaita jo tulla, siinä sitten 24 asti ruokit gourmeella kaikkiko?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kaikki on perusjamppoja, hienohelmatkin. Vaikka ne muuta kuvittelis. Kaikki hömppä on ihmisen keksimää arvoasteikko tuubaa.

        Kukaan vieras ei ole speciaali heti köttelyssä, se on vaan vieras joka tulee kylään ja tutustutaan.

        En haluaisi tulla tuollaisen ihmisen vieraaksi. Todennäköisesti en pitäisi myöskään hänen pojastaan, jos poika ajattelisi samoin, joten vaaraa ei varmasti edes syntyisi.

        🦄


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Teininä niihin kokelaisiin voi jo alkaa varautumaan, mutta harvemmin ne niitä loppuelämän rakkauksia on."

        -Tuossa, tekstin sisältö. Puhuin missä iässä voi kokelaita jo tulla, siinä sitten 24 asti ruokit gourmeella kaikkiko?

        Ja tärkeämpiä ne mun lapset mulle on, kun ne kokelaat. Jos olen ruokkinut ne tärkeimpänikin sillä paskalla, joka ei hiutaleelle kelpaa, niin missä on vika? Hiutaleessa vai perheessä joka ruokki sen hiutaleen kumppaninkin niillä paskoilla ruoillaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En haluaisi tulla tuollaisen ihmisen vieraaksi. Todennäköisesti en pitäisi myöskään hänen pojastaan, jos poika ajattelisi samoin, joten vaaraa ei varmasti edes syntyisi.

        🦄

        Se olisi varmasti myös toisin päin yhtä sama.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        "Teininä niihin kokelaisiin voi jo alkaa varautumaan, mutta harvemmin ne niitä loppuelämän rakkauksia on."

        -Tuossa, tekstin sisältö. Puhuin missä iässä voi kokelaita jo tulla, siinä sitten 24 asti ruokit gourmeella kaikkiko?

        Kiitos selvennyksestä. En ole seurustellut teini-ikäisenä. Vasta aikuisena. Omia lapsia ei ole. En ole puhunut gourmet-ruuasta vaan kuorimattomien perunoiden välttelystä vieraspöydässä.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos selvennyksestä. En ole seurustellut teini-ikäisenä. Vasta aikuisena. Omia lapsia ei ole. En ole puhunut gourmet-ruuasta vaan kuorimattomien perunoiden välttelystä vieraspöydässä.

        🦄

        Huomaan, ettet ole lapsiperheen äiti. Muuten kelpaisi perusruokakin.

        Joo kuoritut perunat jos on kynnyskysymys, niin ehkäpä isompiakin ongelmia tiedossa ronkelin kanssa. Voinee heivata jo siinä kohtaa pois kelkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En haluaisi tulla tuollaisen ihmisen vieraaksi. Todennäköisesti en pitäisi myöskään hänen pojastaan, jos poika ajattelisi samoin, joten vaaraa ei varmasti edes syntyisi.

        🦄

        Trolli.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Huomaan, ettet ole lapsiperheen äiti. Muuten kelpaisi perusruokakin.

        Joo kuoritut perunat jos on kynnyskysymys, niin ehkäpä isompiakin ongelmia tiedossa ronkelin kanssa. Voinee heivata jo siinä kohtaa pois kelkasta.

        Kyllä, olen ronkeli monen muunkin asian suhteen.

        Mutta sinulla tai monella muullakaan ei taida olla heivaamisoikeutta lastesi kumppaneihin.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olen ronkeli monen muunkin asian suhteen.

        Mutta sinulla tai monella muullakaan ei taida olla heivaamisoikeutta lastesi kumppaneihin.

        🦄

        Joo, ei mutta ruokalista mun huushollissani on mun päätösvallan alla. Syököön muualla, jos ei maita.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Huomaan, ettet ole lapsiperheen äiti. Muuten kelpaisi perusruokakin.

        Joo kuoritut perunat jos on kynnyskysymys, niin ehkäpä isompiakin ongelmia tiedossa ronkelin kanssa. Voinee heivata jo siinä kohtaa pois kelkasta.

        Tämä täytynee vielä lisätä, ellet itse sitä jo ymmärtänyt: suurin osa maailman lapsiperheistä ei syö suomalaista perusruokaa. 😉

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä täytynee vielä lisätä, ellet itse sitä jo ymmärtänyt: suurin osa maailman lapsiperheistä ei syö suomalaista perusruokaa. 😉

        🦄

        Mutta me ollaankin suomessa. Ei maailmalla. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: jos minulle tarjottaisiin vierailulla keitetyt perunat kuorineen, kieltäytyisin syömästä niitä.

        En sen vuoksi, etten osaisi kuoria niitä, vaan sen vuoksi, että tuollainen tarjoilu on epäkohteliasta.

        Sanoisin vain, että olen huonovointinen enkä pysty syömään. Oikean syyn kertoisin myöhemmin kumppanilleni.

        🦄

        Pöh. Itsehän en koskaan kuori perunoita, koska niiden vitamiinit ja kaikki hyveaineet ovat juuri siinä ohuessa kerroksessa kuoren alla.

        Hyvin on aina kaikille ruoka maistunut. Itseasiassa vaimoni poika kerran sanoi aikoinaan äidillensä: "Äiti, Timo tekee paljon parempaa ruokaa kuin sinä."


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Mutta me ollaankin suomessa. Ei maailmalla. ;)

        Kukaan ei pakota suomalaisia syömään suomalaista perusruokaa. Ei vaikka asuisi Suomessa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini keitti perunat ilman kuoria. Osaan kyllä kuitenkin kuoria keitettyjä perunoita, jos se nyt on jonkun mielestä jotenkin välttämätön tai jopa ylpeyden aiheeksi kelpaava taito.

        Nykyään en syö keitettyjä perunoita. Vihannekset, juurekset, salaatit ja palkokasvit ovat ravintorikkaampia lisukkeita kuin peruna. Basmatiriisi kelpaa myös, vaikka se ei kovin ravintorikasta olekaan, mutta sen on oltava nimenomaan basmatiriisiä. Perunasta valmistettuja lisukkeita, esimerkiksi sosetta tai itse tehtyjä lohkoja, syön harvakseltaan lähinnä juhla- tai viikonloppuruokien kanssa.

        On paljon ruokia, joita en osaa valmistaa, tai en ainakaan saa niistä herkullisia. Kuitenkaan perunoiden kuorimisen taito ei ole asia, josta mielestäni kannattaisi olla mitenkään erityisen riemuissaan.

        🦄

        Äitini keitti aina perunat kuorineen. Näin niihin jäi enemmän vitamiinejakin.

        Perunoiden kuoriminen ei ole lempipuuhaani, mutta kuorintavahan ne on, ellei aio kuorineen syödä. Nimenomaan keitetyissä perunoissa on paljon vitamiineja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei pakota suomalaisia syömään suomalaista perusruokaa. Ei vaikka asuisi Suomessa.

        🦄

        No meillä pakotetaan. Niskasta kiinni ja SYÖ! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä silti niin paljon ravinteita ole, että niitä päivittäin syödä kannattaisi. Lisäksi keitetyt perunat maistuvat lämpimältä pahvilta.

        🦄

        Yksi keskikokoinen peruna sisältää 4 grammaa kuitua, 4 grammaa proteiinia ja myös yllättävän paljon C-vitamiinia ja kaliumia.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Joo, ei mutta ruokalista mun huushollissani on mun päätösvallan alla. Syököön muualla, jos ei maita.

        Kerroin jo aikaisemmin, miten toimisin tuollaisessa tilanteessa. Jos siis minulle tarjottaisiin kuorimattomia perunoita tai jotain muuta älytöntä. Väittäisin olevani huonovointinen ja pahoitellen kieltäytyisin syömästä. Kehuisin tietysti, miten herkulliselta ruoka tuoksuu. Vierailun jälkeen menisin ulos syömään. Kumppanilleni olisi varmaan edes turha kertoa kieltäytymiseni syytä, sillä minut tuntevana hän arvaisi sen. 😁

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lohduta, jos se maistuu pahvilta.

        🦄

        En ole onnistunut syömään ikinä pahvin makuisia perunoita, hyviä vain, namnam.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin jo aikaisemmin, miten toimisin tuollaisessa tilanteessa. Jos siis minulle tarjottaisiin kuorimattomia perunoita tai jotain muuta älytöntä. Väittäisin olevani huonovointinen ja pahoitellen kieltäytyisin syömästä. Kehuisin tietysti, miten herkulliselta ruoka tuoksuu. Vierailun jälkeen menisin ulos syömään. Kumppanilleni olisi varmaan edes turha kertoa kieltäytymiseni syytä, sillä minut tuntevana hän arvaisi sen. 😁

        🦄

        Korkkiruuvi. Sun kuuluis sanoa, että paskaapa tarjositte, en syö tota. :)

        Veisin sun kaltaisen naisen lounaalle kotiruokalaan. Tilaisin pottuja ja kastiketta. ;]

        Illalla vielä iltapalaksi pari kuoripottua jemmasta kynttilöin koristeltuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei pakota suomalaisia syömään suomalaista perusruokaa. Ei vaikka asuisi Suomessa.

        🦄

        Perusruokaa tarjoillaan piakkoin Seinäjoella...


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        No meillä pakotetaan. Niskasta kiinni ja SYÖ! :)

        Lumihiutaletta et saa pakottamalla syömään.

        🦄


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Korkkiruuvi. Sun kuuluis sanoa, että paskaapa tarjositte, en syö tota. :)

        Veisin sun kaltaisen naisen lounaalle kotiruokalaan. Tilaisin pottuja ja kastiketta. ;]

        Illalla vielä iltapalaksi pari kuoripottua jemmasta kynttilöin koristeltuna.

        Kyllä sinä jossain vaiheessa laskisit 1 1, kun minä tulisin aina silloin huonovointiseksi, kun edessäni olisi kuoripottuja ja soosia.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lumihiutaletta et saa pakottamalla syömään.

        🦄

        Pitää viikon nälässä, jop maistuu. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä jossain vaiheessa laskisit 1 1, kun minä tulisin aina silloin huonovointiseksi, kun edessäni olisi kuoripottuja ja soosia.

        🦄

        Laskisin tietysti, heti. Minä kun olen sentään erinomainen kokki. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Pitää viikon nälässä, jop maistuu. :)

        Tuota mahdollisuutta ei ole olemassa. Myönnä tappiosi.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota mahdollisuutta ei ole olemassa. Myönnä tappiosi.

        🦄

        En myönnä, kun ei olla lounastettu. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitini keitti perunat ilman kuoria. Osaan kyllä kuitenkin kuoria keitettyjä perunoita, jos se nyt on jonkun mielestä jotenkin välttämätön tai jopa ylpeyden aiheeksi kelpaava taito.

        Nykyään en syö keitettyjä perunoita. Vihannekset, juurekset, salaatit ja palkokasvit ovat ravintorikkaampia lisukkeita kuin peruna. Basmatiriisi kelpaa myös, vaikka se ei kovin ravintorikasta olekaan, mutta sen on oltava nimenomaan basmatiriisiä. Perunasta valmistettuja lisukkeita, esimerkiksi sosetta tai itse tehtyjä lohkoja, syön harvakseltaan lähinnä juhla- tai viikonloppuruokien kanssa.

        On paljon ruokia, joita en osaa valmistaa, tai en ainakaan saa niistä herkullisia. Kuitenkaan perunoiden kuorimisen taito ei ole asia, josta mielestäni kannattaisi olla mitenkään erityisen riemuissaan.

        🦄

        Näin jälkikäteen luen tätä keskustelua. Sori vaan, mutta olet jotenkin rajoittunut yksilö. Jos itselle tarjotaan ihan oikeaa kotiruokaa, olen suunnattoman onnellinen. Jos olisivat helpolla halunneet päästä, niin olisivat tilanneet pitsaa, mutta näkivät vaivan tehdä kotiruokaa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En myönnä, kun ei olla lounastettu. :)

        Voi helv*tti mikä köyhäpää olet!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä jossain vaiheessa laskisit 1 1, kun minä tulisin aina silloin huonovointiseksi, kun edessäni olisi kuoripottuja ja soosia.

        🦄

        Laskun lopputuloksena minä ainakin laittaisin sulle usein kuoriperunoita ja läskisoosia, etpähän pääsisi lihomaan :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi helv*tti mikä köyhäpää olet!!

        Näh, olisin miljonääri, jos käyttäisin päätäni. Mutta kun olen laiska, olen köyhä ja syön perunaa. :'D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskun lopputuloksena minä ainakin laittaisin sulle usein kuoriperunoita ja läskisoosia, etpähän pääsisi lihomaan :D

        -harmiseikirj-

        Älä huolehdi. Olen ollut tekemisissä vain miesten kanssa, joilla on samanlainen ruokamaku kuin minulla.

        🦄


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Näin jälkikäteen luen tätä keskustelua. Sori vaan, mutta olet jotenkin rajoittunut yksilö. Jos itselle tarjotaan ihan oikeaa kotiruokaa, olen suunnattoman onnellinen. Jos olisivat helpolla halunneet päästä, niin olisivat tilanneet pitsaa, mutta näkivät vaivan tehdä kotiruokaa.

        Kyllä minä kotona tehtyä ruokaa syön. Kunhan se on herkullista (hyvät raaka-aineet ja mausteet) eikä liian perinteiseen tapaan suomalaista.

        Tietysti olen rajoittunut. Enkä missään määrin näe negatiivisena asiana sitä, että jätän minulle tarjotut kuorimattomat perunat syömättä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huolehdi. Olen ollut tekemisissä vain miesten kanssa, joilla on samanlainen ruokamaku kuin minulla.

        🦄

        Oletkos ihan varma? Ehkä siksi olet sinkku kun miehet ei ole saaneet syödäkseen lihaa ja perunaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos ihan varma? Ehkä siksi olet sinkku kun miehet ei ole saaneet syödäkseen lihaa ja perunaa.

        -harmiseikirj-

        En ole sinkku. Syön paljon eläinproteiinia. Mies ei myöskään pidä perunoista.

        🦄


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Joo, ei mutta ruokalista mun huushollissani on mun päätösvallan alla. Syököön muualla, jos ei maita.

        Heh.. ruokalistalla olisi jatkossa aina perunat kuorineen 😄

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh.. ruokalistalla olisi jatkossa aina perunat kuorineen 😄

        xLiner

        Joka ikinen kerta. :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Voisin etsiä eettisemmin tuotettua basmatiriisiä. Hyvin harvoin minä sitä syön, mutta jos eettisempi vaihtoehto on saatavilla, valitsen sen.

        Bataattia syön myös aika harvoin.

        Juu, niin kauan kuin saan valita, mitä suuhuni laitan, aion käyttää sitä oikeutta. Sinun mielipiteestäsi huolimatta.

        🦄

        Et siis juuri ilmastonmuutoksesta piittaa.
        Lähiruokaa kaikkien pitäisi suosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis juuri ilmastonmuutoksesta piittaa.
        Lähiruokaa kaikkien pitäisi suosia.

        Voin syödä myös lähiruokaa, mutta se on tarjoiltava minulle kuorittuna.

        🦄


      • Anonyymi

        sit ei tartte tulla jollei niitä huoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini keitti perunat ilman kuoria. Osaan kyllä kuitenkin kuoria keitettyjä perunoita, jos se nyt on jonkun mielestä jotenkin välttämätön tai jopa ylpeyden aiheeksi kelpaava taito.

        Nykyään en syö keitettyjä perunoita. Vihannekset, juurekset, salaatit ja palkokasvit ovat ravintorikkaampia lisukkeita kuin peruna. Basmatiriisi kelpaa myös, vaikka se ei kovin ravintorikasta olekaan, mutta sen on oltava nimenomaan basmatiriisiä. Perunasta valmistettuja lisukkeita, esimerkiksi sosetta tai itse tehtyjä lohkoja, syön harvakseltaan lähinnä juhla- tai viikonloppuruokien kanssa.

        On paljon ruokia, joita en osaa valmistaa, tai en ainakaan saa niistä herkullisia. Kuitenkaan perunoiden kuorimisen taito ei ole asia, josta mielestäni kannattaisi olla mitenkään erityisen riemuissaan.

        🦄

        ootko rikas sitten jollei perunat kelpaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua on aina kohdeltu poikaystävieni kotona kuin kunniavierasta. Niin sen kuuluukin olla.

        Sama toisin päin. Minusta on itsestäänselvää, että vävykokelas on (ollut) kunniavieras.

        Mitä ihmeen sakkia tällä palstalla on?

        🦄

        On sulle aika ihmeellinen kasvatus annettu. Todella omituinen ajatus, että vävy- tai miniäkokelas olisi joku kunniavieras. Päinvastoin, sehän on siellä yrittämässä osoittaa olevansa kelvollinen ja ne, joita kohtaan pitäisi osoittaa kunnioitusta ovat ne appivanhemmat. Ei todellakaan ole ikinä tullut itselleni mieleen olla moisella vierailulla muuta kuin hyvin nöyrää tyttöä. Kaikkea maistetaan mitä eteen tuodaan. Paljon ei ole pakko syödä, mutta asiallisesti maistetaan.

        p.s. Vanhempia pitää kunnioittaa, myös kumppanin vanhempia. Vanhempia ihmisiä tulee muutenkin kunnioittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulle aika ihmeellinen kasvatus annettu. Todella omituinen ajatus, että vävy- tai miniäkokelas olisi joku kunniavieras. Päinvastoin, sehän on siellä yrittämässä osoittaa olevansa kelvollinen ja ne, joita kohtaan pitäisi osoittaa kunnioitusta ovat ne appivanhemmat. Ei todellakaan ole ikinä tullut itselleni mieleen olla moisella vierailulla muuta kuin hyvin nöyrää tyttöä. Kaikkea maistetaan mitä eteen tuodaan. Paljon ei ole pakko syödä, mutta asiallisesti maistetaan.

        p.s. Vanhempia pitää kunnioittaa, myös kumppanin vanhempia. Vanhempia ihmisiä tulee muutenkin kunnioittaa.

        Olen vahvasti sitä mieltä, ettei seurustelukumppanilla ole mitään velvollisuutta osoittaa "kelpaavansa" seurustelukumppanin perheelle, ellei kyseessä ole järjestetty avioliitto.

        Sen sijaan kullakin itsellään on velvollisuus varmistaa, että oma seurustelukumppani viihtyy omien vanhenpien seurassa (vähintään yhden vierailun ajan mutta mielellään muidenkin vierailujen aikana) ja että omat vanhemmat viihtyvät oman seurustelukumppanin kanssa.

        Suurin velvollisuus on mielestäni sillä, joka vie uuden ihmisen vanhempiensa luo. Vieraan ainoa velvollisuus on käyttäytyä kohteliaasti, sillä ei hänen tarvitse kumppanin vanhempien kanssa alkaa seurustella.

        Kunnioituksen täytyy aina olla vastavuoroista. Muuten pyyhin sillä pöytää. Kuoriperunoiden tarjoaminen ei ole kunnioittavaa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, ettei seurustelukumppanilla ole mitään velvollisuutta osoittaa "kelpaavansa" seurustelukumppanin perheelle, ellei kyseessä ole järjestetty avioliitto.

        Sen sijaan kullakin itsellään on velvollisuus varmistaa, että oma seurustelukumppani viihtyy omien vanhenpien seurassa (vähintään yhden vierailun ajan mutta mielellään muidenkin vierailujen aikana) ja että omat vanhemmat viihtyvät oman seurustelukumppanin kanssa.

        Suurin velvollisuus on mielestäni sillä, joka vie uuden ihmisen vanhempiensa luo. Vieraan ainoa velvollisuus on käyttäytyä kohteliaasti, sillä ei hänen tarvitse kumppanin vanhempien kanssa alkaa seurustella.

        Kunnioituksen täytyy aina olla vastavuoroista. Muuten pyyhin sillä pöytää. Kuoriperunoiden tarjoaminen ei ole kunnioittavaa.

        🦄

        Valtaosa ihmisistä ajattelee toisin. Valtaosa myös niistä kumppanitarjokaista ajattelee toisin. Itse en ikinä veisi noin huonokäytöksistä ihmistä vanhempieni eteen. Joku raja sentään ylimielisyydelläkin pitää olla. Eikä todellakaan kävisi mielessä käyttäytyä noin törkeästi kumppanin vanhempia kohtaan. Ihan noin itsekeskeinen en sentään ole, vaikka itsekeskeinen en sentään ole.

        Itse olisin tuollaisella asenteella lentänyt nopeasti pihalle appivanhempieni luota. Vaan he ovatkin tuolta hieman etelämpää Euroopasta, jossa sanotaan varsin suoraan, jos on sanottavaa. Ruokakin oli itselleni erittäin outoa, mutta kiltisti söin, kun tarjottiin. No mut onkin opetettu hyvätapaiseksi, eikä ylimieliseksi nirppanokaksi. Eikä ole ikinä yksienkään appivanhempikokelaiden kanssa minkäänlaista ongelmaa. Päinvastoin musta ovat kaikki pitäneet paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, ettei seurustelukumppanilla ole mitään velvollisuutta osoittaa "kelpaavansa" seurustelukumppanin perheelle, ellei kyseessä ole järjestetty avioliitto.

        Sen sijaan kullakin itsellään on velvollisuus varmistaa, että oma seurustelukumppani viihtyy omien vanhenpien seurassa (vähintään yhden vierailun ajan mutta mielellään muidenkin vierailujen aikana) ja että omat vanhemmat viihtyvät oman seurustelukumppanin kanssa.

        Suurin velvollisuus on mielestäni sillä, joka vie uuden ihmisen vanhempiensa luo. Vieraan ainoa velvollisuus on käyttäytyä kohteliaasti, sillä ei hänen tarvitse kumppanin vanhempien kanssa alkaa seurustella.

        Kunnioituksen täytyy aina olla vastavuoroista. Muuten pyyhin sillä pöytää. Kuoriperunoiden tarjoaminen ei ole kunnioittavaa.

        🦄

        Juu ja voin kuviteella sun reaktiosi, jos homma menisi toisinpäin. Jos ne appivanhemmat tulisivat sun kotiisi vieraisille tuolla asenteella. Varmasti haukkuisit jälkeenpäin alimpaan helvettiin huonoista käytöstavoista. Sillä huonoa ja epäkunnioitavaa käytöstäsihän sä yrität tässä puhtaaksi pestä. Parempi tosiaan vaan pysyä poissa vieraisilta, kun ei tuon paremmin kerta osaa käyttäytyä.

        p.s. Basmatiriisissä se vasta paskat ravintoarvot onkin. Kuka syöttäisi moista skeidaa vierailleen? Ja jokaisen maan "kotiruoka" on yhtä hyvää ja arvokasta. Se, että ruoka on ulkolaista ei tee siitä sen kummempaa pöperöä. Jos joku ylipäänsä tarjoaa sinulle ruokaa niin opettele arvostamaan elettä. Kas kun eipä kenenkään olisi pakko sinulle mitään tarjota ja ehkä sinun kohdallasi olisikin parempi olla tarjoamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja voin kuviteella sun reaktiosi, jos homma menisi toisinpäin. Jos ne appivanhemmat tulisivat sun kotiisi vieraisille tuolla asenteella. Varmasti haukkuisit jälkeenpäin alimpaan helvettiin huonoista käytöstavoista. Sillä huonoa ja epäkunnioitavaa käytöstäsihän sä yrität tässä puhtaaksi pestä. Parempi tosiaan vaan pysyä poissa vieraisilta, kun ei tuon paremmin kerta osaa käyttäytyä.

        p.s. Basmatiriisissä se vasta paskat ravintoarvot onkin. Kuka syöttäisi moista skeidaa vierailleen? Ja jokaisen maan "kotiruoka" on yhtä hyvää ja arvokasta. Se, että ruoka on ulkolaista ei tee siitä sen kummempaa pöperöä. Jos joku ylipäänsä tarjoaa sinulle ruokaa niin opettele arvostamaan elettä. Kas kun eipä kenenkään olisi pakko sinulle mitään tarjota ja ehkä sinun kohdallasi olisikin parempi olla tarjoamatta.

        Tämä ... korkeintaan haaleaa vettä ja sekin olis luultavasti nirppanokan mielestä väärin hanasta laskettu. Tommosiin vieraisiin ei kannata ruokaa tuhlata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, ettei seurustelukumppanilla ole mitään velvollisuutta osoittaa "kelpaavansa" seurustelukumppanin perheelle, ellei kyseessä ole järjestetty avioliitto.

        Sen sijaan kullakin itsellään on velvollisuus varmistaa, että oma seurustelukumppani viihtyy omien vanhenpien seurassa (vähintään yhden vierailun ajan mutta mielellään muidenkin vierailujen aikana) ja että omat vanhemmat viihtyvät oman seurustelukumppanin kanssa.

        Suurin velvollisuus on mielestäni sillä, joka vie uuden ihmisen vanhempiensa luo. Vieraan ainoa velvollisuus on käyttäytyä kohteliaasti, sillä ei hänen tarvitse kumppanin vanhempien kanssa alkaa seurustella.

        Kunnioituksen täytyy aina olla vastavuoroista. Muuten pyyhin sillä pöytää. Kuoriperunoiden tarjoaminen ei ole kunnioittavaa.

        🦄

        Erinomainen kuvaus siitä mitä se olis, jos erehtyis viemään lähiöprinsessan kotiin näytille. Parempi vaan etsiä vähän paremmista piireistä, jossa on lapsena opetettu edes perus käytöstavat. 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa ihmisistä ajattelee toisin. Valtaosa myös niistä kumppanitarjokaista ajattelee toisin. Itse en ikinä veisi noin huonokäytöksistä ihmistä vanhempieni eteen. Joku raja sentään ylimielisyydelläkin pitää olla. Eikä todellakaan kävisi mielessä käyttäytyä noin törkeästi kumppanin vanhempia kohtaan. Ihan noin itsekeskeinen en sentään ole, vaikka itsekeskeinen en sentään ole.

        Itse olisin tuollaisella asenteella lentänyt nopeasti pihalle appivanhempieni luota. Vaan he ovatkin tuolta hieman etelämpää Euroopasta, jossa sanotaan varsin suoraan, jos on sanottavaa. Ruokakin oli itselleni erittäin outoa, mutta kiltisti söin, kun tarjottiin. No mut onkin opetettu hyvätapaiseksi, eikä ylimieliseksi nirppanokaksi. Eikä ole ikinä yksienkään appivanhempikokelaiden kanssa minkäänlaista ongelmaa. Päinvastoin musta ovat kaikki pitäneet paljon.

        "Valtaosa ihmisistä ajattelee toisin."

        Mitä merkitystä sillä on, mitä enemmistö ajattelee?

        "Eikä todellakaan kävisi mielessä käyttäytyä noin törkeästi kumppanin vanhempia kohtaan."

        Sinulla ei ole mitään perustetta syyttää minua huonosta käytöksestä. En missään vaiheessa käyttäydy huonosti vierailulla ollessani, enkä myöskään tässä ketjussa ole sellaista tuonut esille. Jos minulle tarjottaisiin kuorimattomia perunoita, en missään nimessä kertoisi niiden tarjoajalle oikeaa syytä siihen, miksi jättäisin ne syömättä. Oikean syyn kertominen olisi huonoa käytöstä.

        Olen myös seurustellut eteläeurooppalaisen miehen kanssa ja saanut heidän vanhempiensa luona paitsi kunnioittavaa kohtelua myös herkullista ruokaa.

        Vinkkejä sinulle siltä varalta, että haluat vaikuttaa loogisemmalta henkilöltä:

        1) Älä syytä käytöstä huonoksi, jos kyseessä on ajatuksista keskustelu. Ihminen pystyy mainiosti käyttäytymään hyvin, vaikka et pitäisi hänen ajattelustaan.

        2) Enemmistön ajattelu ei ole yhtä kuin looginen ajattelu. Aina. Vaikka voi se sitäkin olla. Älä kuitenkaan vetoa argumentoinnissasi enemmistön mielipiteeseen, ellet tahallasi halua antaa itsestäsi yksinkertaista vaikutelmaa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja voin kuviteella sun reaktiosi, jos homma menisi toisinpäin. Jos ne appivanhemmat tulisivat sun kotiisi vieraisille tuolla asenteella. Varmasti haukkuisit jälkeenpäin alimpaan helvettiin huonoista käytöstavoista. Sillä huonoa ja epäkunnioitavaa käytöstäsihän sä yrität tässä puhtaaksi pestä. Parempi tosiaan vaan pysyä poissa vieraisilta, kun ei tuon paremmin kerta osaa käyttäytyä.

        p.s. Basmatiriisissä se vasta paskat ravintoarvot onkin. Kuka syöttäisi moista skeidaa vierailleen? Ja jokaisen maan "kotiruoka" on yhtä hyvää ja arvokasta. Se, että ruoka on ulkolaista ei tee siitä sen kummempaa pöperöä. Jos joku ylipäänsä tarjoaa sinulle ruokaa niin opettele arvostamaan elettä. Kas kun eipä kenenkään olisi pakko sinulle mitään tarjota ja ehkä sinun kohdallasi olisikin parempi olla tarjoamatta.

        "Sillä huonoa ja epäkunnioitavaa käytöstäsihän sä yrität tässä puhtaaksi pestä."

        Asia on juuri päin vastoin. Tässä yritetään pestä kuoripottujen tarjoamista hyväksi käytökseksi, vaikka se ei sitä ole.

        En ole missään vaiheessa väittänyt käyttäytyväni huonosti. Osaan olla kohtelias myös niitä kohtaan, jotka eivät ole kohteliaita minua kohtaan. En koskaan kertoisi kuoripottujen tarjoajalle, ettei vatsani oikeasti olisi kipeä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja voin kuviteella sun reaktiosi, jos homma menisi toisinpäin. Jos ne appivanhemmat tulisivat sun kotiisi vieraisille tuolla asenteella. Varmasti haukkuisit jälkeenpäin alimpaan helvettiin huonoista käytöstavoista. Sillä huonoa ja epäkunnioitavaa käytöstäsihän sä yrität tässä puhtaaksi pestä. Parempi tosiaan vaan pysyä poissa vieraisilta, kun ei tuon paremmin kerta osaa käyttäytyä.

        p.s. Basmatiriisissä se vasta paskat ravintoarvot onkin. Kuka syöttäisi moista skeidaa vierailleen? Ja jokaisen maan "kotiruoka" on yhtä hyvää ja arvokasta. Se, että ruoka on ulkolaista ei tee siitä sen kummempaa pöperöä. Jos joku ylipäänsä tarjoaa sinulle ruokaa niin opettele arvostamaan elettä. Kas kun eipä kenenkään olisi pakko sinulle mitään tarjota ja ehkä sinun kohdallasi olisikin parempi olla tarjoamatta.

        Kielenkäyttösi on ala-arvoista. En aio enää keskustella kanssasi.

        🦄


    • Anonyymi

      Tuohan on ollut ennenkin yleistä ett poikia on paapottu, tehty valmiiksi kaikki eteen, ei ole tarvinnut kotona tehtdä kotitöitäkään. Mutt on outoa ettei ole ikinä muka pottuja kuorinut.

      • Anonyymi

        Niin on outoa. Eikö edes koulussa?


    • Anonyymi

      Ei urpoja viedä näytille tärkeille ihmisille. Ensi kerralla varmistat laadun omatoimisesti ennen kuin viet ketään näytille.

      -kvm-

    • Anonyymi

      Tämmöset miehet saavat jäädä äitiensä helmaan.

    • Anonyymi

      Kun nainen löytää n. 24-30 -vuotiaan poikamiehen, joka on muuttanut vanhempiensa kodista jo useampia vuosia sitten, niin varmasti sellainen osaa kuoria perunoita ja tehdä muitakin asioita ihan itse.
      _J_

    • Anonyymi

      Olisit sanonut, että syö kuorineen.

    • Anonyymi

      Itse ostanut kaupasta nyt varhaisperunaa, syönyt ne kuorineen päivineen. Muistan vielä opettavaisen tarinan kuorista, että niissä se paras ravinto on. Eli kaikkia perunoita turha edes kuoria.

    • Anonyymi

      Härkäpoikaa ei kannata ottaa.

    • Anonyymi

      Feidaa se. Nopeasti.

    • Anonyymi

      Todella onnetonta. Itse syön perunat kuorineen, niissä kai paras ravinneosuus.

    • Anonyymi

      Osaako edes banaania kuoria?

      W.

      • Anonyymi

        Tai sukkia jalastaan..

        W.


    • Nyt oikeesti, jos on suomessa asunu ja eläny, niin osaa perunat kuoria. lapsuudessa aina kesäperunat keitettiin kuorineen. Ja just tänään keitin taas kuoriperunoita. Talvella sitten kuorittiin ja keitettiin vasta sitten.

      • Anonyymi

        Jos aloituksen tapaus on ikinä tapahtunutkaan, niin on vitsi tai testi.


    • Anonyymi

      Äläkä sä yleistä. Itse muutin omilleni 18-vuotiaana, ja 30-vuotiaana mulla oli jo itse tehty hirsimökki Lapissa, 35 000 euroa tilillä, autot ja veneet. Kaikki omalla rahalla tehty.

      Eli mitä tuollaisten miesten perään itket, kun on tosimiehiäkin saatavilla. Eikö perunankuorijaopiskelijat kannattaisi jättää suosiolla huomiotta.

    • Anonyymi

      Olisit sanonut että ei niitä tarvitse kuoria , halkaseen vaan ja laittaa voita väliin

    • Lasten hyysääminen on karhunpalvelus sille ihmiselle. Tosin joitain joutuu pidempään potkimaan persuuksille, näemmä. Eikä ole sukupuolisidonnaista.

    • Anonyymi

      Muutes, ihan mielenkiinnosta kysyisin.
      Kuinka moni todella osaa kuoria perunat oikein ruokapöydässä?
      Perunahan ei saa nousta lautaselta, kuoriessa, eikä esim. sormin koskea siihen.
      Haarukan kärjellä pidetään perunaa paikallaan ja aina kuoritaan alaspäin. Näin itse ja ympäristö pysyy siistinä, vaikka peruna sattuisi rikkoutumaan.

      Perunaa ei siis pitäisi raiskata haarukalla, nostaa ilmaan ja alkaa repimään kuoria veitsellä peukaloa vasten. Moni nainen ei tunnu osaavan kuoria perunoita. Usein saa hävetä.

      Toinen yleinen virhe mitä naisten näkee tekevän. Jos aasialaisessa ravintolassa kattauksena on lusikka haarukka. Usein näkee naisten mättävän haarukalla ruokaa suuhun eikä lusikkaan. Veitsiähän ei ruokapöytään tuoda, koska aseet ruokapöydässä on hyväntavan vastaista.

      Serviettienkin käyttö on yllättävän monella hukassa.
      Aterimetkin jätetään ruokailun jälkeen miten sattuu, eikä ns 25 yli5 asentoon. Joskus jopa näkee haarukan jätettävän koverapuoli ylöspäin.

      • Anonyymi

        Noin minä ainakin kuorin keitetyn perunan. JOS sellainen on lautaselleni OMASTA TAHDOSTANI eksynyt.

        🦄


    • Ei aikuiselle tarvitse perunoita kuoria. Sitäpaitsi perunuat voi ihan hyvin syödä vaikka kuorineen, niin uudet kuin vanhemman sadonkin perunat. Itse en yleensä edes kuori paitsi silloin, kun teen esim. perunamuussia tai jotain perunalaatikkoa.

      Joskus voi olla myös niin, että vaikka äiti tai isä ei anna lapsen itse vielä aikuisenakaan tehdä asioita, vaan aina kun menee käymään vanhempiensa luona, niin siellä halutaan hyysätä, vaikka lapsi olisi ollut aikuinen kauan aikaa ja asunut omillaankin jo aikoja. Kyllä esim. mummo minusta vieläkin huolehtii, vaikka olen jo aikuinen ja kun menen käymään, niin haluaa monesti tehdä voileivätkin valmiiksi, vaikka osaan itsekin tehdä voileipiä.

      • No ei siihen hyysäämiseen tarvi alistua ees lapsena. Kun mulle aina voideltiin leipä valmiiksi, niin kerran voitelin leivän sitten jokaiselle valmiiks, niin siihen loppu se toisten leipien voitelu. Toinen asia kun multa otettiin puukko pois, kun se oli muka liian vaarallinen. Nin menin puuvajaan ja rupesin veistään kirveellä. Sen jälkeen sain ihan ikioman puukon.


      • Anonyymi

        Aikuisiällä(kin) hyysääminen liittyy nimenomaan tuohon jo mainitsemaani tapakulttuuriin perheen sisällä. Mutta etenkin aikuisiällä, jos hyysääminen ei miellytä itseä ollenkaan, se pitää ilmaista hyysääjälle. Ilmaisu kannattaa myös jos käy päinvastoin kuten minulle aikoinaan kävi kyläillessä taasen kerran appivanhempien luona (jossa myös mieheni sisarukset kumppaneineen). Kaikenlaista siinä juteltiin ja häärättiin, oli kivaa. Anoppi sanoi, että keittää teetä ja tekee voileipiä miehille. Tämä osui tasa-arvonäkökulmaani pahasti ☝. Välittömästi kysyin "Hö, miksi vain miehille?" Veljen vaimo reagoi heti perään "Kieltämättä osui "miehille" korvaan" ja miehen sisar "Niin miksi vain miehille, mikset voi tehdä meillekin voileipiä? Aina hyysäät vain miehiä" Anoppi sitten teki leipiä kaikille. Oli kuulemma luullut, että naiset haluavat tehdä leipänsä itse 🤔.

        - Sheena


    • Anonyymi

      En lukenut ketjua joka on miehiä alentava ja todellisessa elämässähän noin ei tietenkään ole koskaan käynyt eikä tule käymään. Ai miksikö? No kun on se armeijan perunateatteri ja kyllä siellä opetetaan jos ei ennen sitä olisi osanut.
      Joku taas laittoi miehiä alentavan aloituksen joka tietysti keräsi helvetin paljon kannatusta. Typerää.

      • Anonyymi

        Mites ala-aste ja yläasteen koulutus, pääseekö siitäkin VAIN ne POIKALAPSET läpi kuorimatta perunoita? Tytöt joutuvat kuorimaan pojollekin kun on sovinistiset naisopet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites ala-aste ja yläasteen koulutus, pääseekö siitäkin VAIN ne POIKALAPSET läpi kuorimatta perunoita? Tytöt joutuvat kuorimaan pojollekin kun on sovinistiset naisopet?

        Opettajat kuorivat, siitä heille maksetaan.


      • Anonyymi

        No ei ollut vielä 1998


      • Anonyymi

        Kiinasta tuotettiin kuorittuja perunoita, kun sieltä saatiin halvimmalla. Ilmasto ”kiitti”.


      • Anonyymi

        Opetetaanko armeijassa etiketin mukainen perunan kuoriminen? Siis sellainen, jossa perunaa ei nosteta ilmaan?

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetetaanko armeijassa etiketin mukainen perunan kuoriminen? Siis sellainen, jossa perunaa ei nosteta ilmaan?

        🦄

        Voit työntää etiketin suoraan persaukkoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinasta tuotettiin kuorittuja perunoita, kun sieltä saatiin halvimmalla. Ilmasto ”kiitti”.

        Kiinassa ei syödä eikä tuoteta perunoita, siellä melko tuntematon ja harvinainen herkku ruokapöydässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit työntää etiketin suoraan persaukkoosi.

        Mahtaako sinulla olla hieman ikävä elämä?

        🦄


      • Anonyymi

        Ehkä jossain apukoulussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ollut vielä 1998

        Riippuu tietenkin kunnasta. Eipä sellaista perunankuoridirektiiviä oo olemassa. Mun koulussa oli kuorittuja ja tosi pahoja, että mieluummin oisin syöny kuoriperunoita.


    • Anonyymi

      Voi kauhee 😣

    • Anonyymi

      Aina ei välttämättä ole kyse hyysäämisestä. Eri perheissä vain on erilainen ruoka- ja tapakulttuuri. Toisilla peruna ei kuulu kuvioon ollenkaan, sitä ei edes osata keittää, vaikeampaa kuin kuoriminen. "Sivistyneessä" perheessä taas peruna on liian arkinen. Pitää olla jotain paljon hienompaa.

      Äitini kuori perunat minulle vielä ollessani 9-vuotias. Sitten nolotti jo sen verran, että ilmoitin tästä lähin kuorivani ne itse. Kotitöitäkään ei tarvinnut tehdä, mutta tein niitä kuitenkin. Ruokaa äiti ei antanut koskaan laittaa, joten pysyin pois tieltä.

      "Miesystäväni, joka oli 24-vuotias, kysyi: miten nämä kuoritaan? "

      Kun kysytään, on kohteliasta vastata kertomalla ja näyttämällä miten ne kuoritaan. Jokainen osaa kun pari kertaa harjoittelee, ei asiassa ole mitään hävettävää. Kuten myöskään ei ole ihmelapsi, vaikka kuorii perunansa jo kolmivuotiaana.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Voi hyvänen aika jos ihmiset eivät huomaa miten aloitus on miestä halveksiva ja jopa uskovat.
        Naiset voivat olla tumpeloita joissain asioissa mutta miehet eivät niistä sivistyneistä syistä halua edes mainita. Miehiä kohtaa keksimällä keksitään alentavia aloituksia, joku saa tyydytystä kun omassa elämässä ei ole paljon muuta miehiin liittyvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika jos ihmiset eivät huomaa miten aloitus on miestä halveksiva ja jopa uskovat.
        Naiset voivat olla tumpeloita joissain asioissa mutta miehet eivät niistä sivistyneistä syistä halua edes mainita. Miehiä kohtaa keksimällä keksitään alentavia aloituksia, joku saa tyydytystä kun omassa elämässä ei ole paljon muuta miehiin liittyvää?

        Miehetkö eivät halua mainita naisten tumpelointia? Missä sellaisia miehiä on?

        Tavallisesti miehet NIMEN OMAAN hauskuttavat toisiaan kertoilemalla liioiteltuja (jopa keksittyjä) juttuja naisten tumpeloinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika jos ihmiset eivät huomaa miten aloitus on miestä halveksiva ja jopa uskovat.
        Naiset voivat olla tumpeloita joissain asioissa mutta miehet eivät niistä sivistyneistä syistä halua edes mainita. Miehiä kohtaa keksimällä keksitään alentavia aloituksia, joku saa tyydytystä kun omassa elämässä ei ole paljon muuta miehiin liittyvää?

        Mielestäni ei miehiä halveksiva, mutta erilaisia ihmisiä kohtaan täysin ymmärtämätön.


    • Anonyymi

      Suomalaisia miehiä kuoli lähes satatuhatta ei edes sataa vuotta sitten, jälleen tätä maata puolustaessaan. Ihan kuin vuosisatoja aiemminkin. Suomalaiset miehet ovat tehneet niin paljon enemmän tämän maan eteen, kuin naiset voivat ikinä kuvitellakaan. Miehiä on huomattavasti enemmän vangittuina, köyhinä, invaliideina, puolisottomina ja lista jatkuu loputtomiin. Miehet hoitavat kaikki rankimmat ammatit kuten viemärisukeltaja jne. sekä myös kärsivät ammattivammoista moninkertaisesti naisiin verrattuna. Jopa peruskoulu on rakennetty naisten etua ajatellen, ja miehiä on nykyään vähemmän korkeakoulutettuina kuin naisia. Näihin asioihin ja miesten suureen suhteelliseen prosentuaaliseen edustukseen näissä asioissa ei kiinnitetä mitään huomiota valtiollisesti. Suomessa miehen rooli on todella perseestä, joten en ihmettele, jos kapakat täyttyvät. On suorastaan perseestä syntyä mieheksi Suomessa, kun taas naiseksi syntyminen on kuin kaikki maailman lottovoitot samaan osoitteeseen saatuna.

      Miehissä on kaikki ryhti ja oikeellisuus, kun taas naisissa elää käärmeen ja petoksen henki. Tälläkin hetkellä suomalaiset naiset pettävät suomalaisia miehiä ulkomaalaisten miesten kanssa, sekä tekevät sekarotuisia lapsia, jotka eivät tule koskaan sopeutumaan Suomeen. Nainen on aina ollut se, joka pettää uskon. Nainen on se, joka on heikompi ja sortuu viettelyksien äärellä. Uskokaa vain, näin on kirjoitettu, ja se sana tuli suoraan tuhansien valovuosien päästä.

      • Anonyymi

        Toki unohdin vielä että miehet tuottavat 63% valtion tuloverosta, eli maksavat enemmän, koska ovat työllistyneet hyvin palkatuille vientivetoisille aloille sekä tekevät töitä enemmän. Miehet siis käytännössä kustantavat koko hyvinvointivaltion. Miesten elinkaari on noin 10 vuotta lyhempi kuin naisilla, joten tässäkin yhteiset eurot menevät rankasti naisten puolelle. Naiset kuluttavat huomattavasti enemmän terveyspalveluja kuin miehet, jotka eivät mene lääkäriin kuin pää kainalossa.

        Ottaen huomioon kaiken tämän, naisten nykyinen kusipäisyys miehiä kohtaan on suorastaan ylimitoitettua. Se on mies, joka tulee aina olemaan ristillä ja syyttä naulittavana. Ihmettelettekö vielä miksi Suomessa ei synny lapsia ja parisuhdemäärät laskevat. Suomen naiset on pilattu feminismillä sun muulla miesten alistamisella. Missään muualla maailmassa naisilla ei ole niin hyvät oltavat kuin miehillä. Mutta kai se on, kun annat pahalle pikkusormen, se vie koko käden.


    • Anonyymi

      Hyysäämiseen ei kuole. On hyvä, jos välillä hyysätään.

    • Anonyymi

      Tosin kuortuissakin voi toisinaan olla paksukin kuori. Vähän sitkeä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe