Taffelin peruna EU:sta

Anonyymi

Huomasin tänään että Taffelin peruna on tuotettu Eu:ssa!
Olen aina elänyt siinä uskossa että he käyttävät vain kotimaista perunaa.
Onko näin ollut aikaisemmin vai ovatko he "salaa" ruvenneet käyttämään ties missä kasvetettuja pernoita?

12

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No onhan se Ahvenanmaakin periaatteessa EU:ta, vaikka sitä kautta veroja kierretäänkin.

"Käytännössä kaikki Ahvenanmaan maakunnassa tuotetut perunat käytetään vuosittain Taffel-tehtaan tarpeisiin – eivätkä ne aina edes riitä, jolloin perunaa hankitaan myös manner-Suomesta ja Euroopasta."

Lainaus Taffelilta itseltään.

• Anonyymi

Voisiko Suomi liittyä Ahvenanmaahan, niin päästäisin tuosta EU sotkusta eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisiko Suomi liittyä Ahvenanmaahan, niin päästäisin tuosta EU sotkusta eroon.

"Voisiko Suomi liittyä Ahvenanmaahan, niin päästäisin tuosta EU sotkusta eroon."

Ahvenanmaa on osa Suomea ja siten EU:n jäsen. Ainoa poikkeus on tuo tulliraja.

• Anonyymi

Osta tavis timoa

• Anonyymi
    • Anonyymi

Perunalastu: https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/203

56% öljyä/rasvaa, energiaa 521 kcal / 100g. Isompi pussi, 325g, sisältää noin 85% yhden vuorokauden energiantarpeesta. Ei ole väliä missä potut ovat kasvaneet, öljy/rasva tappaa paljon tehokkaammin ja nopeammin kuin mitkään jäämät perunassa.

• Anonyymi

Iltapalaksi söin pussillisen sipsejä ja join kymmenkunta kaljaa. Taas kurnii maha. Ei niissä ole energiaa kuin ehkä 25% päivätarpeesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iltapalaksi söin pussillisen sipsejä ja join kymmenkunta kaljaa. Taas kurnii maha. Ei niissä ole energiaa kuin ehkä 25% päivätarpeesta.

Unohdit mainita painosi.

• Anonyymi

Oksettavia rasvopalloja ja monikansallisen yhtiön kokkauksia, vain hesestä saa kunnon ranskalaiset!

• Anonyymi

Voilla voimaa vartaloon, voi palloija kun ahmii ja paljon, voileipä on sellainen missä on 1 ruispala ja kilon palikka voita päällä, se on VOI-leipä.

• Anonyymi

Pirkka perunalastut on kaikki Suomesta, valmistaja RealSnacks.

• Anonyymi

Tuotteessa "Oikia Tavis Timo Suola Perunalastut" https://www.foodie.fi/products/1213?tag_ids=68292 on rasvaa 34 g/100g ja hiilihydraattia 49 g/100g. Energiaa yhteensä 539 kcal/100g, joka on isomman puoleisen aterian määrä, yli 1/4 vuorokauden energiantarpeesta, vain sadassa grammassa.

Peruna (hiilihydraatti) voi hyvinkin olla Suomesta, vanhaksi menevää itämään alkanutta pottua meillä riittää, kaikkea ei saada edes rehuna kulumaan. Mitä ja mistä sitten rasva/öljy on peräisin, tuskin kotimaista, voiöljyä se ainakaan ei ole.

Voiöljyssä (ghee) valmistetut lastut ja ranskikset ovat muuten todellista suussa sulavaa herkkua, eivät lainkaan maistu tunkkaiselta kuten kasvi/siemenöljyssä valmistetut eikä suuhun jää ikävää kalvoa/kelmua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe