Jenga

Juuso

Voisko joku neuvoa että mistä se kierre lähtee? suorat heitot osuu jo jotenkin kohdalleen...

14

9210

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • REKSA

      Itse myös aloittamassa jengaa,mut kun käsi nousee ylös ens irtoaa peukalo pallost sen jälk loput.Rannetta EI saa kiertää vaan suora nosto ylös.

    • reynolds

      Jenka pallot on aivan eri pallo kuin suoraan heitettävävät pallot.Kysy vaik keilahallin pitäjältä jos ole tiennyt?

    • pallossa

      vaikuttaa niin irroitus kuin pallokin. Keilahalleissa on yleensä aina muita keilaajia ja henkilökuntaa, joilta voi asiasta kysellä.

    • karka

      Opettele oikea irroitus vaikka paikaltaan ja ns kyykyssä toinen polvi maassa loppuasennossa. Siinä treenaa irroitusta siten, että peukalosi on noin klo 11 kellotauluun verrattuna ja keskisormi ja nimetön pysyy tiukasit koukussa kuin golfmaila. Sitten vain irroitus jalan vierestä, siten että peukalo irtoaa ensin ja muut sormet pysyvät tiukasti koukussa ns. saaton jatkuessa. Älä käännä kättä sisään tai ulos. vaan anna saaton kulkea pelilinjaasi kohden. Sillä opilla pääset alkuun. Kun opit oikean irroituksen, sitten voit laittaa pallon, jossa on erilaisia painotuksia ja pintamateriaaleja. Taikka suoraan kulkevan paikkopallon. Suosittelen kuitenkin opettelemaan yhden irroitustavan, joka on sinulle luonnollinen. On helpompi pelata sillä, kuin opetella erilaisia irroitustapoja, jolloin jossain vaiheessa sekoat niiden kanssa. Siis irroitus kuntoon ja sitten aloituspallo ja paikkopallo. Niillä pärjää jo pitkalle. Kun nälkä kasvaa voi laittaa muutaman aloituspallon lisää.
      Ja pyydä hallisi ohjaajaa/hallimestaria opstamaan hiukan.

    • hajulla_ollaan

      Halleilla järjestetään keilailun peruskursseja aina aika ajoin. Tsekkaile ilmoitustaulua ja saat asiantuntevaa opastusta asiassa.

    • Tuomas

      Kierrettähän ei kukaan voi opettaa eli kirjoista ja neuvoista sitä oppii yhtä hyvin kuin polkupyörällä ajamista. Elikkäs se täytyy itse oivaltaa ja löytää miten sen pallon irroittaa sormistaa.
      Mutta tietenkin peukalo on irroitettava ensin ja sitten nostettava palloon "vauhtia" keskisormella ja nimettömällä.
      Ja sitten "normaaliotteisella" pallolla on ihan turha ruveta jenkoja kokeilemaan eli ns. "pitkäotteisilla" palloilla ainoastaan.

    • melkein pro

      anteeksi vain mutte te, jotka neuvoitte "pitämään keskisormen ja nimettömän tiukasti paikoillaan ja nostamaan lopussa" niin olette saaneet joko väärää tietoa tai teitä opettaneella henkilöllä on sitä ollut. koska kierreheittäjän pahin vihollinen on SORMINOSTO, joita te äsken yrititte opettaa. palloon tulee kierre oikeanlaisesta loppuasennosta ja loppusaatosta. mitä matalammalla painopiste on ja mitä lähempää irrotat pallon tukijalastasi, niin sitä paremmin kierre syntyy. tuossa oli vain pari esimerkkiä, sillä en jaksa kirjoittaa kaikkia ohjeita, sillä kierreheittäjän KOKO heitto alkutyönnöstä loppuasentoon on erilainen kuin suoraa heittävän. eli periaatteessa jo alkutyönnössä aletaan "tuottamaan" kierrettä. jos näen jonkun heittävän, voin kertoa kolmen ensimmäisen askeleen jälkeen, tekeekö hän paljon vai vähän kierrettä palloonsa.

      • hallin paras

        Tuo on täyttä paskaa sorminostolla se kierre juuri lähtee mutta siihen vaikuttaa myös pallon pinta kuinka hyvin se rataan tarttuu


      • pro keilailia
        hallin paras kirjoitti:

        Tuo on täyttä paskaa sorminostolla se kierre juuri lähtee mutta siihen vaikuttaa myös pallon pinta kuinka hyvin se rataan tarttuu

        Ja sekin vaikuttaa, minkälainen sisus pallossa on. Jos paino on enimmäkseen toisella puolella palloa, niin tulee koukkua paljon. Semmoinen pallo, jossa on irrallinen sisus, hidastuu tehokkaasti, ja kaataa keilat kaikkein parhaiten.


      • DR
        pro keilailia kirjoitti:

        Ja sekin vaikuttaa, minkälainen sisus pallossa on. Jos paino on enimmäkseen toisella puolella palloa, niin tulee koukkua paljon. Semmoinen pallo, jossa on irrallinen sisus, hidastuu tehokkaasti, ja kaataa keilat kaikkein parhaiten.

        Paljonko ranne on ulnaarifleksiossa ja tuleeko volaarista fleksiota heiton loppuvaiheessa?
        Suomeksi: paljonko rannekulmaa pikkusormen puolelle ja koukistetaanko rannetta heiton lopussa??


      • prokeilailia
        DR kirjoitti:

        Paljonko ranne on ulnaarifleksiossa ja tuleeko volaarista fleksiota heiton loppuvaiheessa?
        Suomeksi: paljonko rannekulmaa pikkusormen puolelle ja koukistetaanko rannetta heiton lopussa??

        Suomeksi: paljonko rannekulmaa pikkusormen puolelle ja koukistetaanko rannetta heiton lopussa??

        Noin 30 astetta, ja ei koukisteta. Sopiva ranteenkierto vastapäivään (noin 135 astetta) ja muista pitää kyynärpää koukussa (paras on noin 60 asteen koukku). Irrotusvaiheessa kun vielä nostat olkapäälläsi koko kättä, niin lähtee kaikkein tehokkain kierreheitto.


    • 2 ykköspalloa

      hallin pallolla kierrettä, voitte taivutella ranteitanne miten vaan, lopputulos on, että teillä on ranne sökönämuutaman vuoden kuluttua.

      yksinkertaisinta on käyttää sopivaa palloa, vai miksi luulette huippujen roudaavan mukanaan montaa palloa, jos se lähtisi vain ranteella

      • prokeilailia

        Minä olen keilaillut 30 vuotta, ja olen pro-luokassa. En ole koskaan tarttenu ku kaksi palloa ja tulosta tulee vieläkin keskimäärin 250 joka sarjaan. Sopivalla rannekierrolla saan pallon ku pallon menee sopivasti keiloihin ja yleensä tulee täyskaatoja. Noilla "huipuilla" on yleensä sponsoripalloja mukana, ja heidän on käytettävä kisoissa tiettyjä sponsorien määrämiä palloja, jottei miljoonasopimukset mene sivusuun.


      • X-men
        prokeilailia kirjoitti:

        Minä olen keilaillut 30 vuotta, ja olen pro-luokassa. En ole koskaan tarttenu ku kaksi palloa ja tulosta tulee vieläkin keskimäärin 250 joka sarjaan. Sopivalla rannekierrolla saan pallon ku pallon menee sopivasti keiloihin ja yleensä tulee täyskaatoja. Noilla "huipuilla" on yleensä sponsoripalloja mukana, ja heidän on käytettävä kisoissa tiettyjä sponsorien määrämiä palloja, jottei miljoonasopimukset mene sivusuun.

        Prokeilailia, melkein menin trollaukseesi.
        Mutta kerrotaan nyt vielä niille jotka ei sinua trolliksi tunnista: jos sulla on oikeasti 250 keskiarvo niin onneksi olkoon, olet maailman paras keilaaja. Voitat niin kotimaani kisat, kuin pba masters tittelin tuosta vaan. Ja vielä PRO-luokka, milloinkohan se luokka lisättiin M, A, B, C ja D-luokkien jatkoksi?

        Mutta olit oikeassa että noilla tosi huipuilla on nuo sponsori-pallot joka lähtöön, tosin ei ne sponssit määrää mitään tiettyjä palloja, kunhan ovat vaan oman firman tuotteita. Mutta on niitä palloja pelkillä harrastelijoillakin jo 3-6 kpl helposti. Itselläni ei ole kuin 3 palloa (2 avaus- ja yksi paikkopallo).

        Se vielä että rannekierrolla saa ranteensa helposti rikki, mutta tyylihän on tässä lajissa vapaa. Harjoittelemalla ja omalle otteelle poratulla pallolla voi kierrettä lähteä opettelemaan. Ja halleilta löytyy varmasti kavereita jotka osaavat hieman opastaa alkuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3460
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2800
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1972
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1622
    Aihe