Jälki-istunto, trace sitting?

Anonyymi

Pitäisi tämä keskustelu saada englannoitua:

– Olet myöhässä, miksi?
Olin jälki-istunnossa.

Onko oikein:

– You are in late, why?
I was in trace sitting.

16

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Detention.

• Anonyymi

De viittaa vastakohtaan. Mitä tarkoittaa tention? Etuistunto?

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

- You are behind, why?
      - I was in the back seat.

• Anonyymi

Jos on jossain, niin ei voi olla menneisyydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai voiko? Hmm...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole vastuussa absurdista dialogista, yritän vain toimia tulkkina. Mutta voin maalata tähän skenaarion (itse asiassa kyseessä on avainkohtaus Kaurismäen tulevasta ensi-illasta):
        Kaksi miestä nousee täpötäydestä linja-autosta, toinen etu- ja toinen takaovesta. Etummainen sytyttää savukkeen ja katsoo mietteliäästi etääntyvän bussin takavaloja, kunnes ne katoavat auringonlaskuun. Lopulta hän huomaa taakseen ilmestyneen ystävänsä, ja käydään kiihkeä keskustelu.
        End scene

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai voiko? Hmm...

Menee jo filosofisempaan pohdiskeluun. Neutronitähden pinnalla voi huhujen mukaan nähdä oman niskansa. Mutta näkeekö sen reaaliajassa on todistamatta. Takaa päin itsensä silloin kuitenkin näkee, joka viittaisi menneisyyteen. Koska minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menee jo filosofisempaan pohdiskeluun. Neutronitähden pinnalla voi huhujen mukaan nähdä oman niskansa. Mutta näkeekö sen reaaliajassa on todistamatta. Takaa päin itsensä silloin kuitenkin näkee, joka viittaisi menneisyyteen. Koska minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Valon nopeuden äärellisyyden vuoksi kaikki katsominen on katsomista menneisyyteen. Vain tässä on nyt ja kaikkialta muualta näkyy historiaa.

Jos katseltava kohde on 1 metrin päässä niin katsoessasi näet millainen se oli sekunnin kolmassasasmiljoonasosa sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valon nopeuden äärellisyyden vuoksi kaikki katsominen on katsomista menneisyyteen. Vain tässä on nyt ja kaikkialta muualta näkyy historiaa.

Jos katseltava kohde on 1 metrin päässä niin katsoessasi näet millainen se oli sekunnin kolmassasasmiljoonasosa sitten.

Paljonkohan tuo aika on silmänräpäyksissä?

Sen vuoksi kysyn, koska tänään kerrottiin pääkaupungissa sataneen vettä viisi ämpärillistä neliömetrille. Miksi eivät kertoneet kuinka paljon olisi satanut yhteen ämpäriin? Se olisi kielikuvallisesti helpompi tulkita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonkohan tuo aika on silmänräpäyksissä?

Sen vuoksi kysyn, koska tänään kerrottiin pääkaupungissa sataneen vettä viisi ämpärillistä neliömetrille. Miksi eivät kertoneet kuinka paljon olisi satanut yhteen ämpäriin? Se olisi kielikuvallisesti helpompi tulkita.

Minä veikkaan että ämpäriin on satanut viisi neliömetrillistä vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valo on vain yksi osa kosmosta. Näkymätön aine - tai ainettomuus - liikkuu jollain muulla nopeudella. Tuosta johtuen kaikki on jännää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valo on vain yksi osa kosmosta. Näkymätön aine - tai ainettomuus - liikkuu jollain muulla nopeudella. Tuosta johtuen kaikki on jännää.

Näkymätön "aine" on eetteriä, johon aikoinaan radiolähetyksetkin singottiin.

• Anonyymi

Kun kuunteli eetteriradiosta Pekka Tiilikaisen selostuksia, ne tulivat kuin toiselta planeetalta.

• Anonyymi

Pekka Tiilikainen olikin ihan ehta alieni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1326
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1275
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1018
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe