Porot saavat asustaa talojen portailla ja paskoa pihoilla. Ihan heti on käsillä kiimaaika porot varsinkin hirvaat ovat vihaisia ihmisillekkin.
Ihmeelistä poronhitoa kilpisjärvellä
24
1754
Vastaukset
- Anonyymi
Ettekö saa omistajaa kuriin.
- Anonyymi
Kokeilkaappa on se sellainen keisari, että pois alta minä teen mitä haluan ,toiset tekee mitä osaavat,
- Anonyymi
kirjoittaja varmasti tietää poronomistajan osoitteen,käy kysymässä miksi porot kylällä laiduntaa
- Anonyymi
Kato kun ne ei metsässä pysy,
- Anonyymi
Siihen ei auta kun yksi homma, iltojen pimetessä ottaa sieltä lihaa pakasteeseen.
- Anonyymi
Kilpisjärvellä porot ruokitaan rehulla maantien varteen.
- Anonyymi
Älkää kajehtiko. Niistä teijän turistit tykkää.
- Anonyymi
saamelaisten kotiseutu on tämä
- Anonyymi
Homppelien hommaa koko ruiskutus poroista. Poro kuuluu tänne ja sillä siisti.
- Anonyymi
Kyllä net lähtevät kun piekulla rapamahaan poksauttaa.
- Anonyymi
Jos minun pihalle tulee poro ammun heti, ei kauan jolkota minun pihalla sehän selevä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minun pihalle tulee poro ammun heti, ei kauan jolkota minun pihalla sehän selevä
Viime vuona tuli poropääty pakastimeen
- Anonyymi
Sairasta tuollainen kommentointi. Piekkarilla ja ilmakiväärillä ei pidä yllyttää ketään ampumaan eläviä olentoja. Jos ei saa parempaa asetta, jolla eläin kuolee heti, niin on huonosti asiat. Eläinten kiduttajilla on varmaan oma elämä päin p..tä, että pitää puollustuskyvyttömiä kiusata.
- Anonyymi
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa... porot todellakin saavat melko vapaasti liikkua poronhoitoalueella. Mikset aidannut pihaasi kun poromies joku vuosi takaperin tarjosi aitaverkkoa ja tolppia kaikille joita porojen läsnäolo kiusaa? Etpä tietenkään, sinä ja kaltaisesi mielummin valitatte täällä asiasta. Kova oli itku ja hammasten kiristys silloinkin, mutta kun apua oli tarjolla, ei se monellekaan tainnut kelvata. Joten siivoappa vaan ne poronpaskat pihaltasi ja yritä juosta karkuun niitä vihaisia hirvaita.
- Anonyymi
kilpisjärviläisten paskat valuu pohjavesiin koko kylä pilaa tämän luonnon.
- Anonyymi
Kaikille tiedoksi PORON VOI AMPUA JOS TULEE OMAAN PIHAPIIRIIN. suomen laki turvaa poron ampumisen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille tiedoksi PORON VOI AMPUA JOS TULEE OMAAN PIHAPIIRIIN. suomen laki turvaa poron ampumisen
Koitappa ampua,katotaan mitä tapahtuu.
- Anonyymi
eiköhän raketamiset ole rakennettu kilpiksellä on kuitenki poronhoitoalue
- Anonyymi
Päälle käyvän hirvaan saa ampua itseä suojeltaessa omalla pihalla.
- Anonyymi
anna palaa niin sitten katotaan
- Anonyymi
Olen ampunut kymmeniä poroja omaan pakastimeen ja sukulaisille, ja ammun aina kun kohalle sattuu
- Anonyymi
Sairasta tuollainen kommentointi. Piekkarilla ja ilmakiväärillä ei pidä yllyttää ketään ampumaan eläviä olentoja. Jos ei saa parempaa asetta, jolla eläin kuolee heti, niin on huonosti asiat. Eläinten kiduttajilla on varmaan oma elämä päin p..tä, että pitää puollustuskyvyttömiä kiusata. Olen ampunut useita poroja pienarilla kerta ja laaki ja lihat pakastimeen toimikaa näin minä sanon, enkä ole poromies aina ammun kun poron nään
- Anonyymi
Kyllä porot on kävelleet ikiajat Kilpisjärvellä.mutta tyhjänpäiväiset on tulleet valittaan.
- Anonyymi
Tuohan kuulostaa hyvältä jos lihat kävelee suoraan keittiöön.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303521Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91578Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241275Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60879
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.131879Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819