Kylppärin ovi

Anonyymi

Asun yksin maalla mutta laitan kylppärin oven kiinni jos menen vessaan.

M41

43

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mjoo

      Mua eivät nämä vessakeskustelut ole koskaan oikein temmanneet mukaansa, mutta tässä nyt on sen verran pintaa, että kannattaa kiinnittää hieman huomiota keissiin.

      Ensinnäkin on sanottava että näin on, kuten on esitetty. Tämän jälkeen on sitten jo mietittävä miksi näin on. Jos esimerkiksi asuisi keskellä Intian valtamerta autiolla saarella, niin laittaisiko sielläkin kylppärin oven kiinni, kun menee vessaan. Entä kuussa?

      Pohdin pitkään tätä outoa ongelmaa, ja koska en ole järin pohtivaa tai paikoillaan polkevaa sorttia, niin päätin lähteä ratkomaan tätä pulmaa siten että ryhdyn kirjoittelemaan mitä mieleen asian tiimoilta juolahtaa, ja kenties toivoen siinä kirjoitellessa, että pulmaa syntyy ratkaisu itsestään - ikään kuin vahingossa.

      siinä mielessä minulle on jaettu hyvät kortit, että kokemukseni on sen verran laaja, että nämä molemmat ympäristöt ovat minulle tuttuja: periferia ja ja sen urbaani sisar, kaupunki. Lähdin siis ongelmakentälle heittämällä kolikkoa. Kruunalla aloittaisin kaupungista ja klaavalla maaseudulta. 20 centin kolikko putosi matolle, ja päädyin aloittamaan kaupungista.

      Kaupunki on siinä mielessä ovela paikka, että kylpyhuoneen ovi on aina ja poikkeuksetta suljetun systeemin sisällä. Eli siis jos seisot kadulla, niin päästäksesi kylpyhuoneeseen tulee kulkea vähintään kahden lukitun oven kautta itse kylpyhuoneen ovelle. Poikkeuksetta löytyvät rakennuskompleksista sen alaovi (porrasovi) ja itse asunnon ovi. Nämä kaksi ovat aina lukossa. Lukittu ovi tarkoittaa sitä että vain avaimen haltija voi näistä ovista käydä. Alaovesta pääsevät sisään kaikki portaan asukkaat ja he, joille ovat luovuttaneet avaimen. Kysymys on luottamustoimesta avaimen luovuttamisen suhteen. Tämän jälkeen kulloisenkin portaan oven edessä joukko rajautuu vielä tiukemmin. Yksittäisestä rappukäytävän ovesta pääsee voi käydä sisään vain sen oven kulloinenkin asukas tai tehtävään asetettu luottamustoimen omaava avaimen haltija. Huomaamme että ovesta käyvien määrä on äkkiä häviävän pieni, joka taas luo pohjan sille, kannattaako viimeinen lukko - eli tässä tapauksessa kylpyhuoneen oven lukko - lukita.

      Yleensä ihmiset lukitsevat sen. Ja jos eivät vapaamielisyydessään lukitse, niin ainakin vetävät oven perässään kiinni.

      Tämä on hieman hämmentävää. Jos ihminen on kylpyhuoneessa, jonka ilmanvaihdon kannalta olisi äärimmäisen tärkeää se että ovi pysyisi auki, sulkee oven, niin minusta hän toimii järjettömästi, jos asunto on tyhjä.

      Huomaatte varmaan että mikään ei ole niin helppoa, että voisi tuosta vain mennä sanomaan kuinka mikäkin ai´sia pohjimmiltaan on. En luota lainkaan sellaisiin ihmisiin, jotka ovat löytäneet itselleen monimutkaisesta maailmasta kasan vastauksia, joita tarjoavat tämän jälkeen kaikille vastaantuleville kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Ei. Maailma ei ole tällainen. Maailman on ja toimii aivan toisella tavalla.

      Siirryn tämän vuoksi maaseudulle.

      Maaseudulla on eräs räikeä erityispiirre, jota olen aina vihannut: Maaseudulla mennään ja tullaan varoittamatta tai millään tavalla etukäteen ilmoittamatta. Ihmiset poukkaavat sisään toistensa rakennuksiin välittämättä lainkaan siitä mikä tilanne kyseisessä rakennuksessa on mahdollisesti meneillään. Tämä on aivan järkyttävää. Tuntuu siltä että tällainen toiminta on jollain tasolla jopa tahallista, mutta kuitenkin yleisellä tasolla täysin kollektiivisesti hyväksyttyä ja jopa suotavaa. Aivan kuin maaseudulla elettäisiin jonkinlaisessa kuplassa, jossa kenelläkään ei ole elämässään mitään salattavaa tai intiimiä. Täysin käsittämätöntä. Aivan kuin maaseudulla ihmiset eläisivät kuin kaupunkilaiset parhaimmillaan: näyteikkunassa Aleksilla.

      Ja miksi?

      No siksi että maaseudulla kukaan ei lukitse ovia. Kaikilla on lukot joka ovessa, mutta yksikään niistä ei ole lukittuna. Niitä ei lukita edes silloin, kun lähtee kolmeksi viikoksi etelään. Niitä ei lukita koskaan. Entä miksi näin on? No näin on siksi että jos naapurilta on esimerkiksi kahvi lopussa, niin hän ei pääse hakemaan sitä esimerkiksi minulta, koska olen idioottimaisuuksissa rikkonut ainoaa tärkeää sääntöä maaseudulla: Älä lukitse naapuriasi ulos asunnostasi, sillä hänellä on jotain tärkeää asiaa sinulle tai muulle omaisuudellesi.

      Mutta kuitenkin.

      Kun menen kylpyhuoneeseen, vedän oven perässäni kiinni. Eikö tämä ole hieman absurdia, sillä viime kesänä paikalle ilmestyi varoittamatta vain kourallinen tuttuja ihmisiä, ja hekin sellaisiin saumoihin, joissa mitään erityisen intiimiä ei ollut edes meneillään.

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Oho

        Unohtui siis sanoa etten tiedä.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho

        Unohtui siis sanoa etten tiedä.

        (hihitystä)

        Täsmennys

        Niin siis tämäkin vastaukseni on hieman hätiköity, sillä se on muodostunut mielikuvalle siitä että aloituksessa on sana 'miksi' näin on.

        Mutta eihän sitä siellä ole, joten en ole varma enää oikein mistään.

        (naurua)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennys

        Niin siis tämäkin vastaukseni on hieman hätiköity, sillä se on muodostunut mielikuvalle siitä että aloituksessa on sana 'miksi' näin on.

        Mutta eihän sitä siellä ole, joten en ole varma enää oikein mistään.

        (naurua)

        Ehkä olen aivan väärässä ruudussa oletuksineni. Kenties vastaus on jossain aivan toisaalla. Ehkä olisi parasta hahmottaa tämä keissi jostain toisesta perspektiivistä uudelleen.

        Mutta mistä hitosta?

        Mitä ihminen ajattelee silloin kun hän on astunut kylpyhuoneen kynnyksen yli ja on aikeissa tarttua ovenkahvaan vetääkseen oven perässään kiinni?

        Mitä hän ajattelee tuona ohikiitävänä hetkenä?

        Mikä on se perimmäinen syy tuon lukkosysteemin olemassaololle?

        Ensinnäkin se ei ole ideana ja artefaktina kovin vanha. Muistaakseni ensimmäiset lukot olivat niinkin yksinkertaisia, että lihakimpale laitettiin roikkumaan oksalle tarpeeksi korkealle nuotion yläpuolelle. Nyttemmin on niin että esimerkiksi autoni avain on kummallinen litteä mollukka, jossa on kaikenlaisia valoja. Lisäksi sillä ei tarvitse koskea autoon lainkaan päästäkseen tähän sisään.

        Outo maailma.

        (hirn)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olen aivan väärässä ruudussa oletuksineni. Kenties vastaus on jossain aivan toisaalla. Ehkä olisi parasta hahmottaa tämä keissi jostain toisesta perspektiivistä uudelleen.

        Mutta mistä hitosta?

        Mitä ihminen ajattelee silloin kun hän on astunut kylpyhuoneen kynnyksen yli ja on aikeissa tarttua ovenkahvaan vetääkseen oven perässään kiinni?

        Mitä hän ajattelee tuona ohikiitävänä hetkenä?

        Mikä on se perimmäinen syy tuon lukkosysteemin olemassaololle?

        Ensinnäkin se ei ole ideana ja artefaktina kovin vanha. Muistaakseni ensimmäiset lukot olivat niinkin yksinkertaisia, että lihakimpale laitettiin roikkumaan oksalle tarpeeksi korkealle nuotion yläpuolelle. Nyttemmin on niin että esimerkiksi autoni avain on kummallinen litteä mollukka, jossa on kaikenlaisia valoja. Lisäksi sillä ei tarvitse koskea autoon lainkaan päästäkseen tähän sisään.

        Outo maailma.

        (hirn)

        Ajatelkaa nyt itse kuinka absurdi on sellainen tilanne, että lukitussa ja tyhjässä huoneistossa on lukittava lokero, jonne ihminen menee ja lukitsee itsensä sen sisään.

        Fantastisen järjetöntä.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatelkaa nyt itse kuinka absurdi on sellainen tilanne, että lukitussa ja tyhjässä huoneistossa on lukittava lokero, jonne ihminen menee ja lukitsee itsensä sen sisään.

        Fantastisen järjetöntä.

        (hihitystä)

        Sipuliteoria

        Sipuli käy mainiosti vähän kaikkeen, niin ruoanlaittoon kuin filosofiaan sen teorioiden havainnollistajaksi. Sipuli demonstroi, tapaan sanoa.

        Tällainen urbaani maisema muistuttaa paljolti sipulia. Urbaanissa miljöössä on lukko lukko jälkeen niin kuin sipulissa kerros kerroksen jälkeen.

        Jos kuvitellaan että minä olen kokki ja sinä sipuli, niin mitä minä teen ensimmäiseksi sen jälkeen, kun lojut kämmenelläni?

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipuliteoria

        Sipuli käy mainiosti vähän kaikkeen, niin ruoanlaittoon kuin filosofiaan sen teorioiden havainnollistajaksi. Sipuli demonstroi, tapaan sanoa.

        Tällainen urbaani maisema muistuttaa paljolti sipulia. Urbaanissa miljöössä on lukko lukko jälkeen niin kuin sipulissa kerros kerroksen jälkeen.

        Jos kuvitellaan että minä olen kokki ja sinä sipuli, niin mitä minä teen ensimmäiseksi sen jälkeen, kun lojut kämmenelläni?

        (hihitystä)

        Psykologisessa mielessä tämä muuttuu vielä jännittävämmäksi.

        Kun ihminen vetäytyy erilaisten rakennelmien ja rakenteiden sisään, niin mitä on hänelle vuosien saatossa tapahtunut niistä ajoista, kun hän peseytyi purossa tai järvessä?

        (reps)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykologisessa mielessä tämä muuttuu vielä jännittävämmäksi.

        Kun ihminen vetäytyy erilaisten rakennelmien ja rakenteiden sisään, niin mitä on hänelle vuosien saatossa tapahtunut niistä ajoista, kun hän peseytyi purossa tai järvessä?

        (reps)

        Niin

        Ei mikään pakota sulkeutumaan tällaisen lukkomeren ytimeen muu kuin vääjäämättömyys.

        Ja kun minä tästä kohta pyyhkäisen takaisin pöndelle, niin taatusti toimitan perille myös salakavalan matkustajan, nimittäin salamatkustajan, ja suljen oven perässäni kiinni.

        Eihän autoakaan ajeta ovi auki, vaan kiinni.

        (hirn)


    • En näe mitään syytä sulkea kotonani vessan ovea, ellei ole vieraita kylässä. (Omat perheenjäsenet eivät ole vieraita.)

    • Anonyymi

      Yksin ollessani jätän oven auki, sekä kaupungissa kerrostalokämpässä että murjulla paskahuussissa.

      • Anonyymi

        Eräs työkaverini kertoi kesällä nähneensä kurkia istuessaan kotitalonsa huussissa

        Aika eksoottista

        Jossain pohjanmaalla. ..


      • Anonyymi

        Klaustrofobiaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eräs työkaverini kertoi kesällä nähneensä kurkia istuessaan kotitalonsa huussissa

        Aika eksoottista

        Jossain pohjanmaalla. ..

        Mikäs sen mukavampaa kuin istua ulkohuussissa aamutarpeilla ovi auki, ehkä jopa kahvimuki kourassa. Ilman kiirettä.


      • JustJust kirjoitti:

        Mikäs sen mukavampaa kuin istua ulkohuussissa aamutarpeilla ovi auki, ehkä jopa kahvimuki kourassa. Ilman kiirettä.

        Ite taas en voi kuvitellakaan käyttäväni ulkohuussia. Miten siellä pestään perse? Ehkä korkeintaan jos jotain hygieniapyyhkeitä olisi mukana.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ite taas en voi kuvitellakaan käyttäväni ulkohuussia. Miten siellä pestään perse? Ehkä korkeintaan jos jotain hygieniapyyhkeitä olisi mukana.

        Minä pyyhin takapuoleni tuotteella jota kutsutaan vessapaperiksi.


      • JustJust kirjoitti:

        Minä pyyhin takapuoleni tuotteella jota kutsutaan vessapaperiksi.

        En ymmärrä miten kukaan voi käyttää pelkkää vessapaperia. Siinähän jää perse ihan paskaiseksi. Sitten se aiheuttaa kutinaa ja hajuhaittoja.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ite taas en voi kuvitellakaan käyttäväni ulkohuussia. Miten siellä pestään perse? Ehkä korkeintaan jos jotain hygieniapyyhkeitä olisi mukana.

        Varma en ole, mutta hygieniapyyhkeitä ei kai saisi edes heittää ulkohuussiin. Epäilen etteivät ne ole täysin maatuvaa tavaraa.

        Kaikenmaailman myrkyt eivät muutenkaan tee hyvää nivusille. Muistan kun tyttäreni oli vasta vauva ja hän asui vuoroviikot minulla ja äidillään. Tytön nivuset olivat aina alkuviikosta todella punaiset ja ärtyneet kun äitinsä käytti kosteuspyyhkeitä. Parissa päivässä sain ärtyneet nivuset kuntoon, kunnes taas seuraavan äitivuoron jälkeen nivuset olivat kamalassa kunnossa.


      • JustJust kirjoitti:

        Varma en ole, mutta hygieniapyyhkeitä ei kai saisi edes heittää ulkohuussiin. Epäilen etteivät ne ole täysin maatuvaa tavaraa.

        Kaikenmaailman myrkyt eivät muutenkaan tee hyvää nivusille. Muistan kun tyttäreni oli vasta vauva ja hän asui vuoroviikot minulla ja äidillään. Tytön nivuset olivat aina alkuviikosta todella punaiset ja ärtyneet kun äitinsä käytti kosteuspyyhkeitä. Parissa päivässä sain ärtyneet nivuset kuntoon, kunnes taas seuraavan äitivuoron jälkeen nivuset olivat kamalassa kunnossa.

        Joo, eivät sovellu jatkuvaan käyttöön. Niitä myös kutsutaan vauvapyyhkeiksi, vaikka lapsia ei tulisi todellakaan pyyhkiä moisilla kemikaalikoktaileilla. Vesi on paras. Ja voi tosiaan olla etteivät maadu.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mikäs sen mukavampaa kuin istua ulkohuussissa aamutarpeilla ovi auki, ehkä jopa kahvimuki kourassa. Ilman kiirettä.

        Ja huomata kun kanssasi yhtä aamuvirkeä hämähäkki laskeutuu narullaan suoraan eteesi.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ite taas en voi kuvitellakaan käyttäväni ulkohuussia. Miten siellä pestään perse? Ehkä korkeintaan jos jotain hygieniapyyhkeitä olisi mukana.

        Tähh?!!


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Minä pyyhin takapuoleni tuotteella jota kutsutaan vessapaperiksi.

        Juuri näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Ei sillä tule siistiä jälkeä. Hieraise paskaa sormiisi ja koita sitä pyyhiä pois pelkällä vessapaperilla. Veikkaisin ettei kovin puhdasta tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja huomata kun kanssasi yhtä aamuvirkeä hämähäkki laskeutuu narullaan suoraan eteesi.

        Niin ei ole käynyt, mutta mun kissani kyllä aina tunkeutui mun syliini kun istuin pöntöllä.
        Siitä en oikein tykännyt.


    • Anonyymi

      Tärkeä taito. Jotkut ei muuten tätä osaa.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.

        Huomaatko että koko ajan olemme pysyneet subjektina tässä konseptissa tai murhenäytelmässä.

        Eli 'me' olemme olleet milloin missäkin.

        Jos taas ajatellaan hieman eri tavalla, mutta kuitenkin samalla tavalla, niin itse lähden tästä kipaisemaan naapurista lainakahvia.

        No mikä näky minua sitten siellä odottaa. Ja haluanko edes nähdä sellaista.


        (hihitystä)


    • Anonyymi

      Sallitut huvit.

    • Olen muuten sellainen viuhahtelija, mutta vessaan mennessä laitan aina oven lukkoon. Paskoessa on jotenkin haavoittuvassa tilassa niin fyysisesti kuin henkisestikin. Niisk.

    • No niin..
      En sulje tai lukitse kylppärin ovea kun käyn siellä. Vanha totuttu tapa, mikä piintynyt niin, että unohtuu välillä töissäkin lukita ovi kun kun käyn asioilla.
      Jokusen kerran julkisestikin käynyt niin, että ovi on jäänyt lukitsematta.. kerran jopa yllätyksellisesti minua " häirittiin" kesken toimituksen..
      Eipä tuo minua kovin haitannut.

    • Anonyymi

      Se voi jäädä lukkoon. Ota sinne puhelin.

    • Menee vanhasta muistista ovi vessan ovi kiinni ja omakin huoneen ovi, vaikka ei vuoteen oo ollukka kämppistä. Toi vessa lukitus ei ees toimi, mutta kyllähän sen tietää jos joku on vessassa. Miten te muuten perustelette naapureille, jos teillä asuu joku, ettei ne luule homoksi. Mä ite otin sen yhtiökokouksessa esiin. En siis niin että oisin suoraa sanonu, vaan silleen että onkohan siihen laillista estettä ottaa alivuokralainen. Ja vielä pihalla naapureille siitä ilmotin. Tosta saa vaan hyvin kuluja pienennettyä, kun osan vuokraa pois. Tietenki jos ois kaks alivuokralaista, niin ei sitten niin helposti tulis väärinkäsityksiä. Mutta mielellään pitäs ton olkkarin, että vois joskus tv kattella, vaikka harvemmin kattelin, eikä viimestä kämppistäkään joskus ees viikkoon nähny, kun kuljettiin eri aikaan.

      • Anonyymi

        No siis toki varmaan monissa paikoissa on ihan asiallista kertoa naapureille, jos kämppään tulee muitakin asumaan. Varsinkin jos on naapureiden kanssa enemmänkin tekemisissä niin sitä on usein jopa sovittu, että seurataan ketä kulkee, jos vaikka itse on lomilla. Vaan siis onko se nyt ihan oikeasti oleellista kuvitteleeko joku homoksi? Mitä ihmeen väliä sillä on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis toki varmaan monissa paikoissa on ihan asiallista kertoa naapureille, jos kämppään tulee muitakin asumaan. Varsinkin jos on naapureiden kanssa enemmänkin tekemisissä niin sitä on usein jopa sovittu, että seurataan ketä kulkee, jos vaikka itse on lomilla. Vaan siis onko se nyt ihan oikeasti oleellista kuvitteleeko joku homoksi? Mitä ihmeen väliä sillä on?

        Aika jännää toi homopelko..


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen kysymys.

      Itse en aina sulje ovea yksinollessani. En ainakaan pissalla käydessäni. Isommalla hädällä yleensä kyllä, ihan jo hajuhaitan takia. Sekin vaikuttaa, että onko kyseessä pikatoimitus ja ehkä kiire takaisin muihin puuhiin. Sinällään tieyenkin ihan pöljää, kun ei siihen oven avaamiseen montaa sekuntia mene. Sit siihen vaikuttaa sekin, että onko tarvis esim. kuunnella jotain sieltä oven ulkopuolelta. Nyt muksu on jo sen verran iso, että ymmärtää sanan "vessarauha", eli saatan joskus mennä hetkeksi sinne vessan oven taakse omaan rauhaani. Aiemmin sitä ovea oli varsin turha pistää kiinni, kun siellä oli heti varmasti joku pyrkimässä perään.

      Vaan siis ulkohuussin oven jätän aina auki, jos se on mahdollista. Vaikka olis kuinka hyvin hoidettu huussi niin aina siellä vähän haiskahtaa. Sitäpaitsi se maiseman katselu huussista on oikeasti vissiin aika yleistä. Varsin monessa paikassa ne huussit on jopa sijoitettu niin, että niissä voi istuskella ja katsella maisemaa.

      • Anonyymi

        " Aiemmin sitä ovea oli varsin turha pistää kiinni, kun siellä oli heti varmasti joku pyrkimässä perään."

        En ikinä jättänyt vessan ovea auki silloinkaan kun lapset oli pieniä. Etenkin vanhin tuli herkästi oven taakse rapistelemaan ja päästelemään jotain ahdistuksen ääniä. Ne lakkasi puhumalla.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Aiemmin sitä ovea oli varsin turha pistää kiinni, kun siellä oli heti varmasti joku pyrkimässä perään."

        En ikinä jättänyt vessan ovea auki silloinkaan kun lapset oli pieniä. Etenkin vanhin tuli herkästi oven taakse rapistelemaan ja päästelemään jotain ahdistuksen ääniä. Ne lakkasi puhumalla.

        - Sheena

        Mä taas voin ihan hyvin olla teini-ikäisen tyttäreni kanssa samaan aikaan vessassa. Toinen pesee vaikka hampaita samalla kun toinen istuu pöntöllä.

        Hänen äitinsä oli samanlainen, aina vessan ovi avoinna.

        Myöhemmätkin tyttöystäväni ovat olleet sellasia. Ja nyt tuollaa naapurin leskirouvalla tulee kamala puheripuli aina pöntöllä istuessaan. pitää olla siinä ovella aina juttelemassa.

        Mistäköhän tää johtuu, että samanlaiset ihmiset aina hakeutuu yhteen.

        Toki tähän saattaa vaikuttaa sekin, että kissan hiekkalaatikko on yleensä vessassa, eikä sitä ovea saa sen takia koskaan sulkea.


    • Anonyymi

      Siellä maakunnissa kun asuu niin tietenkin pitää laittaa joka säppi ja lukko kiinni sillä ei sitä tiedä milloinka joku Kyyrölän veljeksistä keksii tulla ikkunan taakse vilistelemään ja kirvestä heiluttelemaan. Helsingissä kun asuu niin ei ole tuollaisia murheita täällä sitä voi vaikkapa pieraista parsakaalipierut aivan vapaasti pitäen ovea auki vaikka aina rappukäytävään asti.

    • Anonyymi

      Kiinni ovi minullakin aina, kotona tai missä tahansa, vaikka olen yksin.

      - Sheena

    • No en laita, paitsi suihkun ajaksi, kun silloin ei kuule jos ovi käy.

    • Anonyymi

      Hahahahaha😃

    • Ajattelematta automaattisesti aina kiinni ja lukkoon, ettei sitten unohda auki julkisissa tiloissa.

    • Anonyymi

      Vessan ovet on naisia varten. Miehen ei tarvitse lihaa syövää maskuliinisuuttaan peitellä.

      • Ai sitä mikä sinne pönttöön losahtaa? 😯


      • Anonyymi

        Ovet on kaikkia varten.
        Ei ihme, jos mies ei saa naista kun pitää vessanovea auki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      433
      13500
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2654
    3. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      158
      2653
    4. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2612
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2097
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2068
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1545
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      64
      1507
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1480
    Aihe