Aivan uudenlaista tapailua/lähestymistä.

Oon tässä kesän aikana käynyt erään naisen kanssa lenkillä, kahvilla, moottoripyöräsjelulla jne.

Ja viestitellään välillä jotain, mutta todella rauhalliseen tahtiin. Kummastakin on kiva nähdä ja kiva olla seurassa, mutta toisaalta ei ole mitään rynnimistä puolin tai toisin. Ei ignooraamistakaan, mutta helkatin simppeliä ja mukavaa.

Voisin lääpähtää naiseen aivan satasella, mutta en vaan halua... en tavallaan jarruttelekkaan, mutta nautin joka hetkestä rauhassa. Tänään nainen tuumasi, että hänestäkin on aivan hassu tapa tutustua, vaikka ei huono. Kummallikin on kiireinen arki ja touhua psljon, mutta jotain aina keksitään yhdessä silloin tällöin. 😊

Joskus 2-3 vuotta sitten olisin rymäyttänyt sanoa jotain tyyliin: että tuleeko tästä mitään vai ei? 😂 Nyt en edes mieti sitä. Enkä liioin kysele mitä nainen itse meinaa, kaippa tuo osaa itse sanoa, jos ei nappaa? 😁

Siks veikeää.... outoa, mutta kivaa ja uutta. 😄

191

2257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      taidatpa olla puolana rinkelin pyörässä.

      -harmiseikirj-

      • No ei voi ainskaan valittaa. Ihan hyvältä tuntuu. 😀


    • Anonyymi

      Olen iloinen puolestasi.

      Ihmetyttänyt ja ärsyttänyt itseäkin ihmisten suhdekaahailu, kertoo lähinnä yleisestä lyhytpinnaisuudesta ja siitä ettei oikein ole muuta elämää kun some ja tinderi. Ihmiset jotka kaipaavat kokoajan sosiaalista jännitystä ja vastinetta, ovat mielestäni kammottavia.

      Joskus minäkin turhaudun, mutten ole heti kaikki mulle tyyppiä.

      • No jokin kipinä siinä pitää olla, tsi sit tulee olo, että ei tässä ole mieltä, mutta nyt se on. Pää täynnä kysymyksiä, mutta jokin sanoo, että kyllä ne aikanaan selvii. Sellainen rauha, mutta kivä pöhinä. 😬👌


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No jokin kipinä siinä pitää olla, tsi sit tulee olo, että ei tässä ole mieltä, mutta nyt se on. Pää täynnä kysymyksiä, mutta jokin sanoo, että kyllä ne aikanaan selvii. Sellainen rauha, mutta kivä pöhinä. 😬👌

        Tottakai pitää. Mutta senkin saa pilattua sähläämällä, vaatimuksilla ja hätiköinnillä.

        Se, mitä ihmisten välillä on, on kuin raa'at ruokatarpeet, niistä mitää keittää oikea, ravitseva ja herkullinen soppa. Kipinä sinne lieden alle, mutteihan pelkkä kipinäkään vielä hellaa sytytä, kyllä siinäkin on omat niksinsä.

        Muistan kotoa vanhan puuhellan, se oli kuin elävä olento jota piti osata käsitellä oikein😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai pitää. Mutta senkin saa pilattua sähläämällä, vaatimuksilla ja hätiköinnillä.

        Se, mitä ihmisten välillä on, on kuin raa'at ruokatarpeet, niistä mitää keittää oikea, ravitseva ja herkullinen soppa. Kipinä sinne lieden alle, mutteihan pelkkä kipinäkään vielä hellaa sytytä, kyllä siinäkin on omat niksinsä.

        Muistan kotoa vanhan puuhellan, se oli kuin elävä olento jota piti osata käsitellä oikein😆

        No joillekin tämä on selviötä, minulle uutta. 😄

        Hellaakin voi säätää monella tavoin. Puupanoksella ja ilmalla joko luukusta tai arinan alta.
        Ja hella voi vetää hyvin tai huonosti...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No joillekin tämä on selviötä, minulle uutta. 😄

        Hellaakin voi säätää monella tavoin. Puupanoksella ja ilmalla joko luukusta tai arinan alta.
        Ja hella voi vetää hyvin tai huonosti...

        Tosiaankin.

        Kun suhde on elävä, syväluotaava ja mieleinen, voi ulkopuolisista ihan tavalliseltakin meiningiltä vaikuttava pari omata todella mielenkiintoisen yhteiselon!

        Nyt muistelen talvista talipalloketjua😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin.

        Kun suhde on elävä, syväluotaava ja mieleinen, voi ulkopuolisista ihan tavalliseltakin meiningiltä vaikuttava pari omata todella mielenkiintoisen yhteiselon!

        Nyt muistelen talvista talipalloketjua😆

        Ksi silläkin on syynsä jos rummuttaa tyhjiä tynnyreitä ja mesoo?

        Ehkäpä todellinen minä ei ole mikään äänekäs, olen vaan luullut niin? 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai pitää. Mutta senkin saa pilattua sähläämällä, vaatimuksilla ja hätiköinnillä.

        Se, mitä ihmisten välillä on, on kuin raa'at ruokatarpeet, niistä mitää keittää oikea, ravitseva ja herkullinen soppa. Kipinä sinne lieden alle, mutteihan pelkkä kipinäkään vielä hellaa sytytä, kyllä siinäkin on omat niksinsä.

        Muistan kotoa vanhan puuhellan, se oli kuin elävä olento jota piti osata käsitellä oikein😆

        Taitaa olla laastari suhde


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No jokin kipinä siinä pitää olla, tsi sit tulee olo, että ei tässä ole mieltä, mutta nyt se on. Pää täynnä kysymyksiä, mutta jokin sanoo, että kyllä ne aikanaan selvii. Sellainen rauha, mutta kivä pöhinä. 😬👌

        Ilmeisesti kumpaakaan ei kiinnosta, kun noin välinpitämätön asia. Eipä siinä, voihan sitä olla kavereitakin vaan.


    • Anonyymi

      Outoa sinun naisjutut, pelkäätkö läheisempää suhdetta?
      Platooninen suhde voi toimia aikansa.
      Toisaalta eilen en tuntenut rakkautta vaan puhdasta himoa ja sekin voi toimia aikansa.
      Platooninen suhde ilman seksiä voi toki kestää jopa kauemmin. Tyylillä hyvät jätkät ajelee mopolla...
      https://www.youtube.com/watch?v=xeTZmpf0vKw

      • Outoja minustakin....

        Mutta en mä mitään pelkää mielestäni, en vaan halua suinpäin hypätä mihinkään tuosta vaan. Ja kun ei ole pakko...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Outoja minustakin....

        Mutta en mä mitään pelkää mielestäni, en vaan halua suinpäin hypätä mihinkään tuosta vaan. Ja kun ei ole pakko...

        Olet kuin minä epävarmana 17 vuotiaana vaikka sinulla on jo kaksi lasta.
        Kuin kissa kuumalla katolla, pelkää polttavansa tassunsa?
        Kyllä kelpaat ja hyvin se menee, Just Do It by vitun Nike.
        Molemmat sellaisia odottelevia plösöjä? No, tuohan voisi olla se vuosisadan rakkaustarina:)
        Älä nyt liian kauan odota kesäkumin täyttämistä muutamalla tuumalla, muuten ne odotukset jo tappavat orastavan jutun.
        https://www.youtube.com/watch?v=Xvb2fvRvf9U


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuin minä epävarmana 17 vuotiaana vaikka sinulla on jo kaksi lasta.
        Kuin kissa kuumalla katolla, pelkää polttavansa tassunsa?
        Kyllä kelpaat ja hyvin se menee, Just Do It by vitun Nike.
        Molemmat sellaisia odottelevia plösöjä? No, tuohan voisi olla se vuosisadan rakkaustarina:)
        Älä nyt liian kauan odota kesäkumin täyttämistä muutamalla tuumalla, muuten ne odotukset jo tappavat orastavan jutun.
        https://www.youtube.com/watch?v=Xvb2fvRvf9U

        No luultavammin olet genio. Enkä kaipaa neuvoja, vaan tuumin ääneen. 😁

        Tiedän kyllä mitä teen. Elä huoli suotta.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No luultavammin olet genio. Enkä kaipaa neuvoja, vaan tuumin ääneen. 😁

        Tiedän kyllä mitä teen. Elä huoli suotta.

        Ei näitä palstahyypiöitä kukaan ota.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No luultavammin olet genio. Enkä kaipaa neuvoja, vaan tuumin ääneen. 😁

        Tiedän kyllä mitä teen. Elä huoli suotta.

        Genio Mente, vanha palsta tuttavuus? Ikääntyneenä jopa hieman rauhoittuneena.
        Toiset kasvaa aikuiseksi, eräät eivät koskaan.


      • Anonyymi

        Minulla myös vielä tällä hetkellä platoninen suhde. Ajellaan moottoripyörällä ja toivon tästä jotain kehittyvän. Pelkään kuitenkin joutuvani kaveri zonelle. Miten pitäisi kehittää suhdetta edelleen. T. Tero
        https://m.youtube.com/watch?v=2k6BPqKDeiQ


    • Oppia ikä kaikki. Hiljaa hyvä tulee. :)

      • Juu, mielummin tekeekin ihsn toisin asiat kun ennrn.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Juu, mielummin tekeekin ihsn toisin asiat kun ennrn.

        Hieno homma. Olen iloinen sun puolesta. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hieno homma. Olen iloinen sun puolesta. :)

        Tiedän. Mutta oikeesti on aika jännä tilanne. Mielenkiintoinrn juttu. 😬


      • MCMLXXVI
        interlocutrice kirjoitti:

        Tiedän. Mutta oikeesti on aika jännä tilanne. Mielenkiintoinrn juttu. 😬

        Uskon.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tiedän. Mutta oikeesti on aika jännä tilanne. Mielenkiintoinrn juttu. 😬

        Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Sinunkin hormonisi ovat vähenemään päin ja mieli tyyntynyt niistä nuoruusvuosien kiimoista. 😏

        Pane nyt kuitenkin edes joskus sitä naista. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Sinunkin hormonisi ovat vähenemään päin ja mieli tyyntynyt niistä nuoruusvuosien kiimoista. 😏

        Pane nyt kuitenkin edes joskus sitä naista. 😁

        Nauroin loppulauselmalle 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauroin loppulauselmalle 😂

        Kyllähän se näin sivusta hymyilyttää. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se näin sivusta hymyilyttää. :)

        No noi jutut tädtä sivulta katsottuna naurattaa. Kuka hitto jostainpanemidesta murehtii, ihsn kuin rippileirinäinen murehtisi, pääseekö viikkoon vessaan. 😂


    • Anonyymi

      Tämä on just hienoa hetken kunnes tunteet kasvaa jommallakummalla. Minulla on savossa nyt tällänen ja sillä on toinenkin samallainen, se on hyvä ettei sen tunteet kasva. Neiti A 🤗

      • Anonyymi

        Hän muuten sanoo usein hassu! Teeetä! Ja aksentti on. Terveisiä! ☺️


      • Tunteethsn saa kasvaa, kasvaa ne itselläkin joka kerta, mutta eipä niitä tarvia kuin ihmetellä itse. Ei tässä tarvitse sinkoilla mihinkään silti. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän muuten sanoo usein hassu! Teeetä! Ja aksentti on. Terveisiä! ☺️

        Jaah...😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tunteethsn saa kasvaa, kasvaa ne itselläkin joka kerta, mutta eipä niitä tarvia kuin ihmetellä itse. Ei tässä tarvitse sinkoilla mihinkään silti. 😀

        Juu meillä siis sama juttu mutta ei aiotakaan kasvattaa tunteita tai puhua niistä. P-savossa me. Mulle on ok että on toinen niin ei pääse sanomaan että on tunteita.


    • Anonyymi

      Niin, itse olen oikeastaan aina ollut juuri tuonkaltainen. Ne pari aidosti hyvää parisuhdettani ovat alkaneet oikeastaan hieman huomaamatta. Ensiksi sitä on vietetty aikaa yhdessä jostain syystä ja lopulta on sitten huomattu, että siinä on oikeastaan varsin kiva olla ilman sen kummempia syitäkään. Mä en kauhean huono tapailemaan ketään tapailemisen vuoksi ja tutustuakseni. Mulle sen tutustumisen pitää tapahtua orgaanisemmin, silleen itsestään ja pikkuhiljaa. On mulla toki kokemusta muustakin, mutta siitä on tullut vain katastrofeja. 😁

      • Anonyymi

        Pari hyvää alkaneet mutta loppuneet.
        Platooninen voi pysyä platoonisena, sen yli ei ole siltaa tai tietä.
        Naiskaveri pienellä vivahteella, ei muuta.
        Oletko ollut vielä hyvissä väleissä? Olet juurikin tehnyt kaiken tutustumisen ilosta ja kun on kunnolla tutustuttu katse siirtyy jostain syystä seuraavaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari hyvää alkaneet mutta loppuneet.
        Platooninen voi pysyä platoonisena, sen yli ei ole siltaa tai tietä.
        Naiskaveri pienellä vivahteella, ei muuta.
        Oletko ollut vielä hyvissä väleissä? Olet juurikin tehnyt kaiken tutustumisen ilosta ja kun on kunnolla tutustuttu katse siirtyy jostain syystä seuraavaan?

        Se on miten sen ottaa. Mikään tässä maailmassa ei ole pysyvää. Kyllä mä 15 vuoden yhteiselon ja yhteisen lapsen ihan parisuhteeksi lasken, mutta sulle se voi olla jotakin muuta. Kuolemalle taas ei kukaan mitään mahda, tai en minä ainakaan.


      • No mä olen ehke ollut sellainen stereotyyppisen miehen mallin uhri... miehen pitää (siis nää on oletuksia jostain) olla se primusmoottori tai nainen ei kiinnostu, miehen pitää liidata hommaa, tai siitä ei tule mitään....

        Vaikea selittää, mutta tässä kun pohdin juttua, niin jollain tavalla tulee olo, että olen ollut kissa, jonka joku voima vetäsee kiipeämään puuhun, vaikka ei osais edes kiivetä alas...

        Epäilen, että tämänkaltaista juttua ei naisilla ole... ei tarvitse...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari hyvää alkaneet mutta loppuneet.
        Platooninen voi pysyä platoonisena, sen yli ei ole siltaa tai tietä.
        Naiskaveri pienellä vivahteella, ei muuta.
        Oletko ollut vielä hyvissä väleissä? Olet juurikin tehnyt kaiken tutustumisen ilosta ja kun on kunnolla tutustuttu katse siirtyy jostain syystä seuraavaan?

        Itselleni muuten platoninen suhde on sellainen, jolla ei ole edes potentiaalia kehittyä yhtään miksikään muuksi. Se on platoninen ja pysyy platonisena eikä sillä ole mitään suuntaa mihin muuttua. Platonisessa suhteessa ei ole minkään valtakunnan kipinä eikä kiinnostusta sellasen herättelyyn.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No mä olen ehke ollut sellainen stereotyyppisen miehen mallin uhri... miehen pitää (siis nää on oletuksia jostain) olla se primusmoottori tai nainen ei kiinnostu, miehen pitää liidata hommaa, tai siitä ei tule mitään....

        Vaikea selittää, mutta tässä kun pohdin juttua, niin jollain tavalla tulee olo, että olen ollut kissa, jonka joku voima vetäsee kiipeämään puuhun, vaikka ei osais edes kiivetä alas...

        Epäilen, että tämänkaltaista juttua ei naisilla ole... ei tarvitse...

        Tiedän kyllä mistä puhut. Itse taas naisena taas olen aina inhonnut sellaisia "liidaavia miehiä" (ei tarkoitettu moitteeksi). Toki jonkun pitää tehdä aloite, mutta muhun ei ole kettaakaan tehonneet mitkään iskuyritykset ja vastaavat. Mä en vaan jaksa katella sitä miehisyyden puolta vaan poistun mielummin takavasemmalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kyllä mistä puhut. Itse taas naisena taas olen aina inhonnut sellaisia "liidaavia miehiä" (ei tarkoitettu moitteeksi). Toki jonkun pitää tehdä aloite, mutta muhun ei ole kettaakaan tehonneet mitkään iskuyritykset ja vastaavat. Mä en vaan jaksa katella sitä miehisyyden puolta vaan poistun mielummin takavasemmalle.

        No se juttu tulee tai on tullut jostsin ulkopuolelta mulle ja uskon, etten ole ainos kaksilahkeinen joka on elänyt näin...

        Veikkaan, että syy löytyy meistä miehistä itsestään, keskinäisestä oletuksesta tms...🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No se juttu tulee tai on tullut jostsin ulkopuolelta mulle ja uskon, etten ole ainos kaksilahkeinen joka on elänyt näin...

        Veikkaan, että syy löytyy meistä miehistä itsestään, keskinäisestä oletuksesta tms...🤔

        Ei, et todellakaan ole ainoa ☺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, et todellakaan ole ainoa ☺

        Tiedän...


    • Anonyymi

      Tottakai pitää olla jotain, mutta miehellä ei saa ikinä olla taustalla mitään paskaa josta on velkaa jollekkin toiselle, silloin sitä joudut kärsimään sen 124 vuotta anakin kun miehesi pikkuhiljaa maksaa takasin jotain koulukiusausvelkaansaakin, LUUSERINA PIKKUHILJAA...

    • Anonyymi

      Mä taas päätin, että ens kerralla muutan saman tien suoraan miehen luo.

      • Anonyymi

        Eli en odota ja siitä alkaa yhteiselämä sillä sekunnilla.


      • Anonyymi

        Tai käsken miehen muuttaa heti samalla viikolla minun luo. Jos nämä järjestelyt ei käy, mies lähtee niin, että saranat vinkasee ovissa. Tällä tulee hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai käsken miehen muuttaa heti samalla viikolla minun luo. Jos nämä järjestelyt ei käy, mies lähtee niin, että saranat vinkasee ovissa. Tällä tulee hyvä!

        Eli aloittaja on niin ikään ottanut uuden tyylin kuten minäkin.

        Onnea meille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli aloittaja on niin ikään ottanut uuden tyylin kuten minäkin.

        Onnea meille!

        Näin on... 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Näin on... 😀

        Eikö oo kiva kokeilla välillä eri taktiikkaa? :))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö oo kiva kokeilla välillä eri taktiikkaa? :))))

        No uusi on sina uusi. Erilsinen. 😁


    • Anonyymi

      Tuo on just hyvä tapa tutustua. Ite oon huomannut, että metsälenkeillä ja retkeillessä, kun istahtaa vaikka notskipaikalle niin vierastin ihmiset juttelee kivasti, sellaiset ulommaksi puoleisetkin miehet, voihan niissäkin kipinä leimahtaa, mielestäni jonkinlaista kipinöintiäkin on hyvä olla, mutta kyllä sen melko pian huomaa, onko lainkaan, osaan on ja osaan ei. Mutta kivalla tavalla erilaista kuin joku baari tai muu kännipaikka, jossa ihmiset ei oikeesti suurin osa ole lainkaan aitoja.

      • No ihmisillä ei sina ole mahkuja tälläiseen. Ei mullakaan, mutta nyt osui...

        Ja arvaa mistä? 😄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No ihmisillä ei sina ole mahkuja tälläiseen. Ei mullakaan, mutta nyt osui...

        Ja arvaa mistä? 😄

        Lähikaupan kassajonosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähikaupan kassajonosta?

        Ei sentään... on se jo tässä ketjussa mistä. :o)


    • Ihmekös. Eikös se Pönttis asu toisella puolella Suomea?

      • Kivan pihalls oot taas. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Kivan pihalls oot taas. 😬

        Ei kun ihan tässä sohvalla löhöilen :)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei kun ihan tässä sohvalla löhöilen :)

        Niin mutta missä se sohva on? 😂


    • Anonyymi

      Sinullakin on tapana kirjoitella toisten aloituksiin jotain typerää ja töykeää niin ehkä on ihan hyvä kirjoitta sinullekin että surkeita luusereita olette molemmat. Ette osaa mitään. Ette ymmärrä mitään. Koittakaa hävetä.

      • Heh... eikun vaan. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Heh... eikun vaan. 😀

        Kukaan ei ole ollut todistamassa kun viilaat moottorisahann terää. Se voi olla ihan surkeaa touhua vaikka tietysti muuta väitätkin. Tämä kumppanisi ei välttämättä osaa sitäkään vähää. Olette siis surkeita luusereita, ihan kuten sinun mielestä kaikki muutkin ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole ollut todistamassa kun viilaat moottorisahann terää. Se voi olla ihan surkeaa touhua vaikka tietysti muuta väitätkin. Tämä kumppanisi ei välttämättä osaa sitäkään vähää. Olette siis surkeita luusereita, ihan kuten sinun mielestä kaikki muutkin ovat.

        Tämä onkin hauska nainen. Vaihtaa autoa, kun edellinen ei mee katsastuksesta läpi. Köröttäö vaikka vaan vuoden yhdellä ja thats it. 😀

        Eikä meikäläisen sahaustaidot tai muut ole hälle yllätys. Mukava juttu ehkä...

        Ei paina mun jutut mitä teen vaan mitä oon. Selkeesti. Ja SE on tärkeää. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tämä onkin hauska nainen. Vaihtaa autoa, kun edellinen ei mee katsastuksesta läpi. Köröttäö vaikka vaan vuoden yhdellä ja thats it. 😀

        Eikä meikäläisen sahaustaidot tai muut ole hälle yllätys. Mukava juttu ehkä...

        Ei paina mun jutut mitä teen vaan mitä oon. Selkeesti. Ja SE on tärkeää. 😊

        Surkeaa touhua. Kyllä täällä jossain eletään fiksummin ja tunteistakin otetaan vastuuta. No, koittakaa te elää parhaanne mukaan. Kyllä sinä taas tulet kohta viisastelemaan kuinka olet hoitanut jonkin asian paremmmin kuin kukaan koskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surkeaa touhua. Kyllä täällä jossain eletään fiksummin ja tunteistakin otetaan vastuuta. No, koittakaa te elää parhaanne mukaan. Kyllä sinä taas tulet kohta viisastelemaan kuinka olet hoitanut jonkin asian paremmmin kuin kukaan koskaan.

        Paremmin handlaan kaikki kun sä. Sä vaan vingut ja valitat..😀


    • Anonyymi

      Mulle tuossa ei olisi mitään uudenlaista. Aina olen naiseni löytänyt pidemmän tuntemisen jälkeen, ns. kaveripohjalta.

      En ole koskaan ymmärtänyt hötkyilijöitä tai uskonut "rakkauteen ensisilmäyksellä".

      • Hyvä niin...


    • Anonyymi

      Hienoa! :)

      • No ainskin jotain uutta. 😄


      • Jep.


    • Anonyymi

      Rauhallisempi tutustuminen on tosiaan ihan hyvä, jos tavoite on pitempi suhde. Ja se ettei kaikkea ajattele niin tarkoitushakuisesti, mukavia hetkiä joka tapauksessa, vaikka todettaisiin ettei nyt ole ainesta enempään. Ja toki ystävyyskin sitten mahdolinen. Niissä nopeammin etenevissä voi tulla sitoutuneeksi johonkin mihin ei ollut koskaan aikomusta niissä endorfiinihöyryissä ja sitten kun pää selkenee sitä ihmettelee vaan omaa käytöstään, kun sen seurustelukumppanin kanssa ei oikein löydy enää mitään yhteistä juttua.

      • Tavoitteita ei tavallaan ole... mutta eipähän sitä kumpikaan ois jotain etsinyt, jos ei tavoittelisi jotain.

        Mutta tapa on ihan uusi.. kokematon ja kiva. 😊


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Liian rauhallisessa yksinkertaisesti koko suhde unohtuu ja laimenee. Kokeiltu on. Heti vaan yhteen ja yhteinen elämä niin se on yhdessäoloa se. Muu on muuta leikkimistä. Uneliasta nukkumista. Suhde se ei ole koskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Liian rauhallisessa yksinkertaisesti koko suhde unohtuu ja laimenee. Kokeiltu on. Heti vaan yhteen ja yhteinen elämä niin se on yhdessäoloa se. Muu on muuta leikkimistä. Uneliasta nukkumista. Suhde se ei ole koskaan.

        Sitten ei tule suhdetta ja sillä siisti.... 😄


      • Anonyymi

        kuule kai sita aina jostakin kskustelua loytyy


    • Anonyymi

      Seksi ennen viinilasia on aina hyvää...

    • Anonyymi

      Teemu-Reija-Ukko, sukunimenä Teuvo-Runkku, hyvä nimi..

      • Hienoa, sinäkin pääsit mukaan keskusteluun. Taputapu!


    • Anonyymi

      Jos ei kipinää eikä ihastusta niin kauanko sitä jaksaa treffailla silloin tällöin luulis et kumpikin etsii sitä jossa on kipinää ja kummankin puoleista kipinää itse en jaksais tapailla naista josta en pidä mut ei minusta kannata välittää olen vaan vanhan ajan jeppe eli kyl tinderi ihmiset tietää mut tää oli vaan mun mielipide

      • Sanoinko, ettei olr kipinää?

        Todin sinun luetun ymmärtäminen tiedetään..


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Sanoinko, ettei olr kipinää?

        Todin sinun luetun ymmärtäminen tiedetään..

        No jotenkin sain kuvan ettei kipinää ole ja jos olis olisitte nytkin yhdessä jomman kumman luona paneskelisitte ja olisitte jo yhdessä joka päivä eli seukkaisitte jo tai naikkonen on tinderityttö ja on nytkin muitten miesten luona mut nyt puhe normaalista naisesta niin olisitte jo kimpassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jotenkin sain kuvan ettei kipinää ole ja jos olis olisitte nytkin yhdessä jomman kumman luona paneskelisitte ja olisitte jo yhdessä joka päivä eli seukkaisitte jo tai naikkonen on tinderityttö ja on nytkin muitten miesten luona mut nyt puhe normaalista naisesta niin olisitte jo kimpassa

        Huoh... toivotonta...


    • Hienoa lukea välillä positiivista sanomaa tällä palstalla; olen iloinen puolestasi.

      Siinäkin mielessä olen iloinen että todistit minun teoriani vääräksi. Olen meinaan tuota taktiikkaa yrittänyt jo monta vuotta kahdenlaisella lopputuloksella. Nainen joko käsittää etten ole kiinnostunut kuin kaverina ja katoaa tai vaihtoehtoisesti on löytänyt toisen miehen.
      Olen luullut että tämä kolmas vaihtoehto on vain teoreettinen.

      Ihan vain sellainen ajatus tuli mieleen että oletkohan ihan nyt rehellinen itsellesi. Mietin tuota lääpähtämistä termiä tässä kohtaa. Jos nyt tuntuu että nauttii yhteisestä ajasta, hiukan jopa odottaa seuraavaa tapaamista; vielä eri tavalla kuin virkamiestapaamista team-palaverissa, niin eiköhän tuossa jo sellainen oastava lääpähtäminen ole tapahtumut.

      • Varmaan se lääpähtäminen on tapahtunut molemmin puolin, mutta kummallakaan ei ole tarvetta kiirehtiä sitä mainostamaan.
        Kuitenkin avoimesti kumpikin on sanonut nauttivansa yhteisistä hetkistä.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Varmaan se lääpähtäminen on tapahtunut molemmin puolin, mutta kummallakaan ei ole tarvetta kiirehtiä sitä mainostamaan.
        Kuitenkin avoimesti kumpikin on sanonut nauttivansa yhteisistä hetkistä.

        Kutkuttava tilanne.


      • M184 kirjoitti:

        Kutkuttava tilanne.

        Jep. Sitä tää on.

        Sen kivan kutkutuksen voi pitää itsellä, varmaan siitä ulospäin näkyy se pilke, mutta toisaalta ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin imeä sitä kutkutusta ja jatkaa näin. 😬


      • Anonyymi

        "Nainen joko käsittää etten ole kiinnostunut kuin kaverina ja katoaa tai vaihtoehtoisesti on löytänyt toisen miehen. "

        Mulla tulee mieleen että ehkä tuossa disse on vähän niin kuin varalla, parempaa odotellessa voi joskus käydä dissen kanssa jotain puuhastelemassa mutta ei ota kovin vakavissaan, jos ottaisi olisi se nopemmin etenemässä. Sama ehkä myös toisinpäin, jos ykskaks tapaa jotain "parempaa" disse oitis unohtaa tämän naisen ja selittää itselleen ettei siinä mitään ikinä ollutkaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nainen joko käsittää etten ole kiinnostunut kuin kaverina ja katoaa tai vaihtoehtoisesti on löytänyt toisen miehen. "

        Mulla tulee mieleen että ehkä tuossa disse on vähän niin kuin varalla, parempaa odotellessa voi joskus käydä dissen kanssa jotain puuhastelemassa mutta ei ota kovin vakavissaan, jos ottaisi olisi se nopemmin etenemässä. Sama ehkä myös toisinpäin, jos ykskaks tapaa jotain "parempaa" disse oitis unohtaa tämän naisen ja selittää itselleen ettei siinä mitään ikinä ollutkaan.

        -harmiseikirj-

        Älä viitti, montako kertaa sä olet moittinut mua: liian nopeasta ihastumisesta ja rakastumisesta puhumattakaan?

        Seurustelin ex-sulhaseni kanssa pikkuhiljaa tutustuen lähes ½-vuotta, kunnes tiesin kipinän sytyttäneen jo roihun ja suhde siirtyi seuraavaan vaiheeseen.
        Suunniteltiin yhteistä tulevaisuutta ja kihlauduttiin.

        Minä vaan olin taas kerran arvioinut miespuolisen "ne aidot tunteet väärin" ykskaks hän löysi jotain "parempaa" ex-vaimonsa luota.
        Olishan toi palannut mun luokseni lopulta, mutt mä olin lähtenyt omille teilleni: koska huomasin taas kerran ettei siinä mitään ikinä ollutkaan!

        Miehen puolelta pelkkää himojensa tyydyttämistä, siellä missä se milloinkin onnistui!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitti, montako kertaa sä olet moittinut mua: liian nopeasta ihastumisesta ja rakastumisesta puhumattakaan?

        Seurustelin ex-sulhaseni kanssa pikkuhiljaa tutustuen lähes ½-vuotta, kunnes tiesin kipinän sytyttäneen jo roihun ja suhde siirtyi seuraavaan vaiheeseen.
        Suunniteltiin yhteistä tulevaisuutta ja kihlauduttiin.

        Minä vaan olin taas kerran arvioinut miespuolisen "ne aidot tunteet väärin" ykskaks hän löysi jotain "parempaa" ex-vaimonsa luota.
        Olishan toi palannut mun luokseni lopulta, mutt mä olin lähtenyt omille teilleni: koska huomasin taas kerran ettei siinä mitään ikinä ollutkaan!

        Miehen puolelta pelkkää himojensa tyydyttämistä, siellä missä se milloinkin onnistui!
        trollikka

        No joo, olen varmaan kertomasi persuteella kyseenalaistanut sun valintoja kun ne on olleet niin selvästi nähtävissä pettymyksiin johtaviksi. Ja tosiaan itse olen sitä mieltä että hiljaa hyvä tulee, tai ainakin parempi kuin hötkyilemällä mutta tässä dissen tapauksessa, disse kun luonteeltaan selvästikin on salamaihastuja/rakastuja kaikkien aiempien palstastoorien perusteella, en oikein jaksa uskoa että johtaisi mihinkään kummempaan kun ei ole tuon enempää tunteen paloa tässä vaiheessa.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Tämäkin ketju osottaa taas sen mitä ite oon usein tuolla reaalielämässä ihmetellyt. Meitä ihmisiä on ton ihastumisen suhteen selvästi kahta eri sorttia. On heitä, jotka ihastuvat hetkessä ja tietävät heti ja kipinöiden pitää sinkoilla. Sitten on meitä, joilla se ihastuminen vie oman aikansa. Se toinen tyyppi voi olla kiva ja sen kanssa on mukava viettää aikaa, mutta se tunne, että taidanpas ihan oikeasti muuten tykätä tosta toisesta, vie aikaa kehittyäkseen. Vaan siis se mitä olen usein itse näin vähän hitaammin lämpiävänä miettinyt on, että miksi noiden hetkessä ihastuvien on niin vaikea tajuta meidän toisten olemassaoloa. Tässakin ketjussa näkee slvästi miten kaikessa rauhassa kehittyvien tunteiden aitous kyseenalaistetaan moneen kertaan. Teille nopeasti ihastuville vain tuollaiset nopeat tunteet näyttävät olevan "aitoja" tunteita. Miksi noin? Sen sijaan en ole vielä nähnyt enkä kuullut rauhallisemmin ihastuvan kyseenalaistavan ja vähättelevän pikaihastujien tunteita ja niiden aitoutta. Sitä tunteiden äkkinäisyyttä voidaan ihmetellä, kun se on itselle niin outoa, mutta ei niitä vähätellä.

      • Olen mä täällä törmännyt useaan sinun kaltaiseen...

        Mutta ei asia ole noin mustavalkoinen...

        Uskon, että toisiin ihmisiin tutustuminen ja ihastuminen jne. Rakentuu monille esimerkin kautta. Sekin osa-alue luodaan ulkopuolisen opastuksen kautta. Se ikioma tapa tulee, jos tulee aikanaan.

        Luulen olevani elävä esimerkki...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Olen mä täällä törmännyt useaan sinun kaltaiseen...

        Mutta ei asia ole noin mustavalkoinen...

        Uskon, että toisiin ihmisiin tutustuminen ja ihastuminen jne. Rakentuu monille esimerkin kautta. Sekin osa-alue luodaan ulkopuolisen opastuksen kautta. Se ikioma tapa tulee, jos tulee aikanaan.

        Luulen olevani elävä esimerkki...

        Kyllä se hyvin pitkälle on myös luonnekysymys. Tuo ihastuuko nopeammin vai hitaammin. Aika usein se näkyy ihan kaikessa, ei vain ihastumisissa ja ihmissuhteissa.

        Eikä mä väittänyt, etteikö palstalla olisi muita kaltaisiani. Onhan heitä tässäkin ketjussa useampi. Vaan jostain syystä juuri nopeasti ihastuvien tuntuu olevan hyvin vaikea ymmärtää hitaampaa lämpenemistä. Eikä vain tällä palstalla vaan han tosiaan tuolla oikeassa elämässäkin. Mä olen tosiaan useamman kerran pohtinut, että miksi se menee juuri noin päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se hyvin pitkälle on myös luonnekysymys. Tuo ihastuuko nopeammin vai hitaammin. Aika usein se näkyy ihan kaikessa, ei vain ihastumisissa ja ihmissuhteissa.

        Eikä mä väittänyt, etteikö palstalla olisi muita kaltaisiani. Onhan heitä tässäkin ketjussa useampi. Vaan jostain syystä juuri nopeasti ihastuvien tuntuu olevan hyvin vaikea ymmärtää hitaampaa lämpenemistä. Eikä vain tällä palstalla vaan han tosiaan tuolla oikeassa elämässäkin. Mä olen tosiaan useamman kerran pohtinut, että miksi se menee juuri noin päin.

        Jänis ri näe ssmaa mitä kilpikonna... ei ehdi.

        Ei minusta yllätys...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Jänis ri näe ssmaa mitä kilpikonna... ei ehdi.

        Ei minusta yllätys...

        Minusta se on hyvin outoa miksi valtaosin toinen osapuoli sen kuitenkin kykenee ymmärtämään. En tiedä osoittaako se jotain vaillinaista ymmärryskykyä sitten, jos luulee itse olevansa jotenkin aidompi ja oikeampi. Ei se ainakaan usein kerro kovin hyvästä kyvystä lukea muita ihmisiä.

        Sen ehkä vielä ymmärtää, jos törmää ensimmäistä kertaa siihen toiseen ihmistyyppiin. Vaan harvalla se noin menee. Sen sijaan niitä omia oletuksia viljellään joka kerta ja sillä saadan sitten aikaiseksi se tasan sama lopputulos - hitaammin ihastuva ahdistuu ja häipyy.

        Eivätkä tosiaan kaikki nopsasti ihastuvat e kyvyttömiä tajuamaan tätä asiaa. Osa tajuaa erinomaisesti ja jopa itse ilmaisee olevansa "pikaihastuja" ja ettei kannata säikähtää. Vaan jostain syystä tosiaan myös nämä tunteiden vähättelijätkin tuppaavat lähes rajastaan löytymään sieltä nopeammin ihastuvista. Liekö sitten jotain turhautumista, kun ei saa sitä heti kaikki mulle tässä nyt ja se turhauma sitten oksennetaan ulos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se on hyvin outoa miksi valtaosin toinen osapuoli sen kuitenkin kykenee ymmärtämään. En tiedä osoittaako se jotain vaillinaista ymmärryskykyä sitten, jos luulee itse olevansa jotenkin aidompi ja oikeampi. Ei se ainakaan usein kerro kovin hyvästä kyvystä lukea muita ihmisiä.

        Sen ehkä vielä ymmärtää, jos törmää ensimmäistä kertaa siihen toiseen ihmistyyppiin. Vaan harvalla se noin menee. Sen sijaan niitä omia oletuksia viljellään joka kerta ja sillä saadan sitten aikaiseksi se tasan sama lopputulos - hitaammin ihastuva ahdistuu ja häipyy.

        Eivätkä tosiaan kaikki nopsasti ihastuvat e kyvyttömiä tajuamaan tätä asiaa. Osa tajuaa erinomaisesti ja jopa itse ilmaisee olevansa "pikaihastuja" ja ettei kannata säikähtää. Vaan jostain syystä tosiaan myös nämä tunteiden vähättelijätkin tuppaavat lähes rajastaan löytymään sieltä nopeammin ihastuvista. Liekö sitten jotain turhautumista, kun ei saa sitä heti kaikki mulle tässä nyt ja se turhauma sitten oksennetaan ulos.

        Itse sanoidin, ettei minulla ole aiemmin ollut tälläiseen eväitä. Ne eväät mitä olen saanut, on olleet väärät...

        Ja niissä oma itseni, minuus on eliminoitu...

        Ei voi syyttää tälläisestä tiettyä ryhmää edes...

        Mutta toivoisin, että sinäkin pikkuisen ymmärtäisit, ettei kaikki siihen kykene mihin sinulls on omskduttu mahdollisuus...

        Hyvää yötä. 🥱😴


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Itse sanoidin, ettei minulla ole aiemmin ollut tälläiseen eväitä. Ne eväät mitä olen saanut, on olleet väärät...

        Ja niissä oma itseni, minuus on eliminoitu...

        Ei voi syyttää tälläisestä tiettyä ryhmää edes...

        Mutta toivoisin, että sinäkin pikkuisen ymmärtäisit, ettei kaikki siihen kykene mihin sinulls on omskduttu mahdollisuus...

        Hyvää yötä. 🥱😴

        Eihän kukaan ole ketään syyttänyt. Lähinnä omaa oksaansahan ihmiset ymmärtämyydellään sahaavat.

        Minusta on kuitenkin hyvin outoa, että se ymmärtämättömyys menee valtaosin juuri noinpäin, eikä lähes koskaan toisinpäin. Se on hyvin outoa ja jostain kärsimättömyydestä se mitä luultavimmin kielii. Ja tosiaan erinomaisen hyvin tässäkin ketjussa havaittavissa. Pikaihastujan tunteiden aitoutta ei oikeastaan koskaan epäillä eikä väheksytä. Niiden syvyyttä ja kestävyyttä voidaan hieman arvailla, mutta todellisuutta ja aitoutta ei ikinä. Hitaammin ihastuvan kohdalla taas epäillään hyvin usein noita kaikkia - todellisuutta ja aitoutta, sekä myös syvyyttä ja kestävyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan ole ketään syyttänyt. Lähinnä omaa oksaansahan ihmiset ymmärtämyydellään sahaavat.

        Minusta on kuitenkin hyvin outoa, että se ymmärtämättömyys menee valtaosin juuri noinpäin, eikä lähes koskaan toisinpäin. Se on hyvin outoa ja jostain kärsimättömyydestä se mitä luultavimmin kielii. Ja tosiaan erinomaisen hyvin tässäkin ketjussa havaittavissa. Pikaihastujan tunteiden aitoutta ei oikeastaan koskaan epäillä eikä väheksytä. Niiden syvyyttä ja kestävyyttä voidaan hieman arvailla, mutta todellisuutta ja aitoutta ei ikinä. Hitaammin ihastuvan kohdalla taas epäillään hyvin usein noita kaikkia - todellisuutta ja aitoutta, sekä myös syvyyttä ja kestävyyttä.

        Tuossa kirjoitin jo novellin verran, mutta oli potkaissut pois ja kirjoitus katos.... toisaalta hyvä niin.

        Mulla on teoria:

        Pikaihastuminen johtunee siitä, että me ihmiset usein saadaan toisen ihmisen sanomisesta, teosta ja reagoinnista oman kokemuksen perusteella tunnetila, eikö vaan?

        No toisaalta ihmiset ovat erilaisia. Reagoivat eritavalla samaan asiaankin.

        Mutta nyt tämä pointti:
        Pikaihastuja ihastuu ihmiseen, jonka toiminta ja sanat, reagoinnit aiheuttaa hyvän tunteen itselle. Se riittää, mutta tavallaan se on vaan vastaus tilaukseen. Ihminen sen tilauksen takana jää tavallaan toissijaiseksi... ikävä kyllä. 🙄

        Tästä tuleekin se iänikuinen sanonta: ”se oikea”.
        Eikä se ihminen välttämättä ole sen oikeampi... sattuu vaan vastaamaan teoillaan, reagoinneillaan ja sanoillaan, että se tunnetila tulee ja siihen ihastuu.

        Siksi monesti pikaihastujat ihastuu tietyntyyppisiin ihmisiin. On tuttua kuulla sanonta: ”miksi mulle aina osuu nämä hampuusit ja p.skiaiset jne”.

        Itsellä on kuitenkin selkeänä ollut se tieto, että nämä ihmiset keihin olen ihastunut, rakastunut, ovat olleet huippuihmisiä... mutta toisaalta eivät minulle sopivia. Ovat vaan vastanneet minun tunnetilaan oikein...

        Kässäätkö? 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Tuossa kirjoitin jo novellin verran, mutta oli potkaissut pois ja kirjoitus katos.... toisaalta hyvä niin.

        Mulla on teoria:

        Pikaihastuminen johtunee siitä, että me ihmiset usein saadaan toisen ihmisen sanomisesta, teosta ja reagoinnista oman kokemuksen perusteella tunnetila, eikö vaan?

        No toisaalta ihmiset ovat erilaisia. Reagoivat eritavalla samaan asiaankin.

        Mutta nyt tämä pointti:
        Pikaihastuja ihastuu ihmiseen, jonka toiminta ja sanat, reagoinnit aiheuttaa hyvän tunteen itselle. Se riittää, mutta tavallaan se on vaan vastaus tilaukseen. Ihminen sen tilauksen takana jää tavallaan toissijaiseksi... ikävä kyllä. 🙄

        Tästä tuleekin se iänikuinen sanonta: ”se oikea”.
        Eikä se ihminen välttämättä ole sen oikeampi... sattuu vaan vastaamaan teoillaan, reagoinneillaan ja sanoillaan, että se tunnetila tulee ja siihen ihastuu.

        Siksi monesti pikaihastujat ihastuu tietyntyyppisiin ihmisiin. On tuttua kuulla sanonta: ”miksi mulle aina osuu nämä hampuusit ja p.skiaiset jne”.

        Itsellä on kuitenkin selkeänä ollut se tieto, että nämä ihmiset keihin olen ihastunut, rakastunut, ovat olleet huippuihmisiä... mutta toisaalta eivät minulle sopivia. Ovat vaan vastanneet minun tunnetilaan oikein...

        Kässäätkö? 🤔

        Todella hyvin sanottu. Olen täysin samaa mieltä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tuossa kirjoitin jo novellin verran, mutta oli potkaissut pois ja kirjoitus katos.... toisaalta hyvä niin.

        Mulla on teoria:

        Pikaihastuminen johtunee siitä, että me ihmiset usein saadaan toisen ihmisen sanomisesta, teosta ja reagoinnista oman kokemuksen perusteella tunnetila, eikö vaan?

        No toisaalta ihmiset ovat erilaisia. Reagoivat eritavalla samaan asiaankin.

        Mutta nyt tämä pointti:
        Pikaihastuja ihastuu ihmiseen, jonka toiminta ja sanat, reagoinnit aiheuttaa hyvän tunteen itselle. Se riittää, mutta tavallaan se on vaan vastaus tilaukseen. Ihminen sen tilauksen takana jää tavallaan toissijaiseksi... ikävä kyllä. 🙄

        Tästä tuleekin se iänikuinen sanonta: ”se oikea”.
        Eikä se ihminen välttämättä ole sen oikeampi... sattuu vaan vastaamaan teoillaan, reagoinneillaan ja sanoillaan, että se tunnetila tulee ja siihen ihastuu.

        Siksi monesti pikaihastujat ihastuu tietyntyyppisiin ihmisiin. On tuttua kuulla sanonta: ”miksi mulle aina osuu nämä hampuusit ja p.skiaiset jne”.

        Itsellä on kuitenkin selkeänä ollut se tieto, että nämä ihmiset keihin olen ihastunut, rakastunut, ovat olleet huippuihmisiä... mutta toisaalta eivät minulle sopivia. Ovat vaan vastanneet minun tunnetilaan oikein...

        Kässäätkö? 🤔

        Oleellista ei varsinaisesti ole se, että miksi itse kukin keneenkin ihastuu. Tai no okei se on oleellista ihastujan itsensä kannalta kyllä, jos koskaan haluaa löytää mitään kestävämpää, mutta se onkin sitten jo ihan kokonaan oma aiheensa.

        Itseäni ihmetyttää lähinnä se, että miksi niin isolle osalle "salamaihastujista" vain tuo nollasta sataan alle puolessa sekunnissa on se ainoa aito ihastuminen? Sen tosiaan näkee niin tässä ketjussa, että monessa muussakin täällä ja reaalielämässä. Sen sijaan rauhallisemmin ihastuvat eivät juuri koskaan ajattele noin ja vähättele sen salamaihastujan tunteen aitoutta. Luulisi pikemmin molempien olevan sokeita toistensa mielenliikkeille, mutta se ei kuitenkaan ole noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oleellista ei varsinaisesti ole se, että miksi itse kukin keneenkin ihastuu. Tai no okei se on oleellista ihastujan itsensä kannalta kyllä, jos koskaan haluaa löytää mitään kestävämpää, mutta se onkin sitten jo ihan kokonaan oma aiheensa.

        Itseäni ihmetyttää lähinnä se, että miksi niin isolle osalle "salamaihastujista" vain tuo nollasta sataan alle puolessa sekunnissa on se ainoa aito ihastuminen? Sen tosiaan näkee niin tässä ketjussa, että monessa muussakin täällä ja reaalielämässä. Sen sijaan rauhallisemmin ihastuvat eivät juuri koskaan ajattele noin ja vähättele sen salamaihastujan tunteen aitoutta. Luulisi pikemmin molempien olevan sokeita toistensa mielenliikkeille, mutta se ei kuitenkaan ole noin.

        Samamaihastujan ihastumiselle ei voi mitään ulkopuolinen. Mutta salamaihastuja voi yrittää voida rauhallisen ihastumiselle olevinaan jotain... jos ei muuta, niin sulkee sen tavan huonona pois....
        Siitä rauhallisesta tutudtumisesta ei saa niitä kiksejä, mitkä potkii ihastumaan...

        Jotenkin noin...


      • Sitten on vielä nekin, jotka voi tykästyä/ihastua nopsaan muttei silti etene vauhdilla. Kuten minä.

        Tiedän aika pian, kun eteeni tulee ihminen x tunnenko häneen vetoa vai en. Ja se tilanne harvoin radikaalisti muuttuu olipa kummin päin vaan.

        Mutta tutustujana olen maltillinen ja tykkään tutustua rauhassa. Ihastuminen vaan pysäyttää hakemaan tutustumista, ei loikkaamaan suin päin suohon.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Todella hyvin sanottu. Olen täysin samaa mieltä.

        Joo, mä oon tätä pohtinut jo ennen kuin tapasinkaan naista. 🤔
        Mutta nyt alkaa selkiytyä koko homma ns. käytäntöönkin...😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo, mä oon tätä pohtinut jo ennen kuin tapasinkaan naista. 🤔
        Mutta nyt alkaa selkiytyä koko homma ns. käytäntöönkin...😊

        On sinun hyvä kuitenkin ennen kun syvemmälle menet, tehdä pari tarkistusta kun hitaasti menette. Ettei ole vanhoja juttuja kesken, mt-ongelmat selviksi niin että jos niitä on, ei vähättele niitä ja vähän mitä tahtoo. Jos on hyvin niin kaasua mies ☺️


      • nallukka41 kirjoitti:

        On sinun hyvä kuitenkin ennen kun syvemmälle menet, tehdä pari tarkistusta kun hitaasti menette. Ettei ole vanhoja juttuja kesken, mt-ongelmat selviksi niin että jos niitä on, ei vähättele niitä ja vähän mitä tahtoo. Jos on hyvin niin kaasua mies ☺️

        Aika rehti nainen hän on, ei kaunistele mitään. Mutta kaikki selviää kyllä sikanaan, kun tutustuu lisää ja touhuilee yhdessä.

        Sitä paitsi hän itsekin tuumi, että tää tuntuu kivalle js rennolle tavalle tutustuu. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Aika rehti nainen hän on, ei kaunistele mitään. Mutta kaikki selviää kyllä sikanaan, kun tutustuu lisää ja touhuilee yhdessä.

        Sitä paitsi hän itsekin tuumi, että tää tuntuu kivalle js rennolle tavalle tutustuu. 😊

        Hyvältä kuulostaa ☺️. Minulle kävi joskus niin että vähätteli ja ongelmat kasaantui. En toisen kerran enää tahdo sitä tai kellekään toivo 😅🙈. Onnea vielä telle ja jutellaan täällä lisää. Olet vanha täällä näköjään, minä uusi 😅. En tiedä vielä jäänkö tänne pitkään, tutut välillä vähän outoja täällä 🙄😅


      • nallukka41 kirjoitti:

        Hyvältä kuulostaa ☺️. Minulle kävi joskus niin että vähätteli ja ongelmat kasaantui. En toisen kerran enää tahdo sitä tai kellekään toivo 😅🙈. Onnea vielä telle ja jutellaan täällä lisää. Olet vanha täällä näköjään, minä uusi 😅. En tiedä vielä jäänkö tänne pitkään, tutut välillä vähän outoja täällä 🙄😅

        No täällä on outoa sakkia ja osa ohan tahallaan haluaa vaan kiusata, mutta eipä kannata korvaansa lotkauttaa. Koirat haukku ja karavaani kulkee. 💪😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        No täällä on outoa sakkia ja osa ohan tahallaan haluaa vaan kiusata, mutta eipä kannata korvaansa lotkauttaa. Koirat haukku ja karavaani kulkee. 💪😁

        Juu ei yhtään kiinnosta mitä ne höpöttää 😅. Tuo sanonta on tuttu joltain kalamieheltä. Oliskos ollut iisalmesta tai kuopiosta 😅


      • nallukka41 kirjoitti:

        Juu ei yhtään kiinnosta mitä ne höpöttää 😅. Tuo sanonta on tuttu joltain kalamieheltä. Oliskos ollut iisalmesta tai kuopiosta 😅

        Onko Pottukoira? Se youtubetyyppi, se on säpäkkä sanomaan. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        Onko Pottukoira? Se youtubetyyppi, se on säpäkkä sanomaan. 😄

        En nyt muista. Täytyy kattella somesta. Isoja kaloja! Oletko ite jostain pohjoisemmasta? Mää olen nyt savossa mutta livahdan etelämpään takasin kun torppa pitää lämmittä edes joskus (tekosyy mutta älä kerro kellekään) .


      • nallukka41 kirjoitti:

        En nyt muista. Täytyy kattella somesta. Isoja kaloja! Oletko ite jostain pohjoisemmasta? Mää olen nyt savossa mutta livahdan etelämpään takasin kun torppa pitää lämmittä edes joskus (tekosyy mutta älä kerro kellekään) .

        Ihan pohjois-savossa mäkin. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ihan pohjois-savossa mäkin. 😊

        Noni!


      • nallukka41 kirjoitti:

        Noni!

        Siellä se mun hidas tutustuminenkin on jolla on se toinenkin 😅🙈


      • nallukka41 kirjoitti:

        Siellä se mun hidas tutustuminenkin on jolla on se toinenkin 😅🙈

        Jaa? Mä en ihan oo kärryillä, mutta hyvä jos sä oot. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Jaa? Mä en ihan oo kärryillä, mutta hyvä jos sä oot. 😬

        Ai sulta meni ehkä eilen ohi. Mulla on sillä sellanen kaupantäti, neiti a jolla on muitakin "hitaita tutustumisia" 😅🙈. Minua ei haittaa ja taidan lopettaakin sen kun tuntuu että silläkin on jotain ongelmia. Hys, tämä on salaisuus 😅. Kiltti kun mikä muka mutta aivan hullu sängyssä eikä paljon ehkäisy kiinnosta tai taudit 😅. Aika riskillä tuli käytyä.

        Siitä puhuin, hidas tutustuminen ☺️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Ai sulta meni ehkä eilen ohi. Mulla on sillä sellanen kaupantäti, neiti a jolla on muitakin "hitaita tutustumisia" 😅🙈. Minua ei haittaa ja taidan lopettaakin sen kun tuntuu että silläkin on jotain ongelmia. Hys, tämä on salaisuus 😅. Kiltti kun mikä muka mutta aivan hullu sängyssä eikä paljon ehkäisy kiinnosta tai taudit 😅. Aika riskillä tuli käytyä.

        Siitä puhuin, hidas tutustuminen ☺️

        Joo, mä en kerkee, enkä rnää liioin täällä puutukaan kirjoittajien omaan elämään. Muutsma tuttu on, mutta itseasiassa parempi on, kun ei kovin tarkkaan ketään ”tuntisi”, silloin ei tulisi ennakkokäsityksiä, vaan itse asia ja sen perustelu puhuttaa vaan. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo, mä en kerkee, enkä rnää liioin täällä puutukaan kirjoittajien omaan elämään. Muutsma tuttu on, mutta itseasiassa parempi on, kun ei kovin tarkkaan ketään ”tuntisi”, silloin ei tulisi ennakkokäsityksiä, vaan itse asia ja sen perustelu puhuttaa vaan. 😊

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Olisiko mitään toivoa että tuollainen ylimielinen ukko poistuisi sen myötä palstalta? Jos pienikin toivo on niin hienoa. Olet vastenmielinen ihminen.

      • Hfh! Nrver! Annat voimaa mulle jatkaa tätä kunnes kukaan ei enää jaksa enää edes marista kuten sä! Kiitos. Tällä jaksan taas puoli vuotta sinunkin ilona täällä. 😘


      • Anonyymi

        Monetko välit pilannut palstalla??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monetko välit pilannut palstalla??

        En tiedä? Entä itse?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        En tiedä? Entä itse?

        Nolla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nolla

        No tulipa varmasti.. keidenkä välit mä sit olen pilsnnut?


      • Täällä toinen yli-mielinen kalsarifilosofi joka ei aio poistua. Vasta liityin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monetko välit pilannut palstalla??

        taalla mina naita lueskelen mielenkiinnolla


    • Anonyymi

      Nolla on kiva olla varsinkin tuplanolla ;D

      • Se on merkityksellistä kummalla puolella toista numeroo on tuplanollina kokonaisuuteen nähden. 😀


    • Anonyymi

      Oiskohan tää ihmettely jo kaluttu lopouun. Meinasin nukahtaa jo lukiessa ketjua, todetaan vaan että näin kävi ja move on. Sori, en oo katkera vaan onnellisesti suhteessa, nyt vaan asian länkytys ja toistaminen puuduttaa.
      #nextstory

      • Ja kuitenkin keräsit itses ja kirjoitit vastauksen... wow mitä venymistä! Super!


    • Anonyymi

      Onpa kiva homma teillä. Olisko tuo nyt sitten vihdoin sitä normi-deitti-kuviota, kun kaikki muu, heti-iholle-kontakti-setit, on niin aina johtaneet ... ei mihinkään ?

      • Mene ja tiedä? 🤷‍♂️

        Tosin eipä ole penniäkään kiinni. 😬

        Enkä pistä yhtään enempää. 😊


    • Anonyymi

      Jos näkee unessa ihmeellisiä asioita ja jonkin jonkun todella kauniin naisenkin, jollaista ei ikinä voi oikeasti olla olemassakaan, vain unessa voi olla...

      Ja sitten herää haukotellen että: olipa seksikäs ja aika hassu uni...

    • Anonyymi

      Evoluutiobiologian dosentti: "Rakkaus ei ole tunne"
      Kumppanin löytäminen järkiperusteilla olisi ylivoimaisen vaikeaa, koska sopivia vaihtoehtoja on liian paljon. Asiantuntijoiden mukaan luonnonvalinta on kehittänyt aivokemiallisen reaktion eli ihastumisen, joka voi sysätä ihmisen parisuhteeseen ventovieraan kanssa. Aivoissa romanttinen rakkaus toimii huumeriippuvuuden lailla ja sumentaa järjen.

      Mistä on kyse?
      Väestöliiton tutkimusprofessorin Anna Rotkirchin mukaan rakkauteen kuuluu usein 3 eri tasoa eli romanttinen rakkaus, seksuaalinen intohimo ja kumppanuusrakkaus.
      Romanttinen rakkaus on vahva voima, joka saattaa kumppanit yhteen.
      Kun alkuhuuma hälvenee, romanssi voi syventyä pitkäkestoiseksi kumppanuusrakkaudeksi.
      Seksuaalinen kiinnostus voi kohdistua useisiin ihmisiin yhtäaikaa, mutta romanttinen rakkaus vain yhteen.
      Evloluutiobiologia selittää mm. sitä, mikä ihmisiä ohjaa parin valinnassa.
      Evoluutiobiologian dosentti Markus Rantala pitää aiheesta kaikille avoimia kursseja Turun kesäyliopistossa.
      Tiedepiireissä evoluutioteoria peittosi uskomukset ja mystiikan lajien kehityksen suhteen jo pari sataa vuotta sitten, mutta on vielä yksi asia, jonka selittämiseksi ihmiset eivät halua kuulla tieteellisiä perusteluja.

      Musiikista, elokuvista ja kirjoista yhä uudelleen puskeva rakkaushömppä on täysin hyväksyttävää järkeville ja korkeasti koulutetuille ihmisille. Rakkauden tunne on viimeisiä saarekkeita, jonne voi paeta kovaa ja kylmää maailmaa.

      Väestöliiton tutkimusprofessorin Anna Rotkirchin mukaan romanttinen rakkaus on universaali tunne, joka esiintyy kaikissa maailman kulttuureissa.

      – Intiassakin, missä edelleen on vanhempien järjestämiä järkiavioliittoja, jyllää romanttisen rakkauden ihanne. Bollywood-leffoissa toistuvat ensimmäinen katse ja palava ihastuminen, jonka tiellä olevat esteet pitää ylittää. Kokonaisvaltainen hullaantuminen toiseen ihmiseen on meille lajityypillinen, erityinen ilmiö.

      "Rakkauteen kuuluu oletus, että juuri hän on se oikea"
      Usko rakkauteen säilyy mystisenä voimana, joka kohtalonomaisesti yhdistää parin. Tutkimusten valossa on kuitenkin hyvin ennakoitavissa, millaisen kumppanin ihminen valitsee, ja tämä on vain yksi monista potentiaalisista vaihtoehdoista. Sukupuoli, ikä, koulutus ja etninen tausta määrittävät pitkälti parinvalintaa.

      – Tutkijana tiedän, että se ei voi olla niin, etten olisi ikinä voinut rakastua keneenkään muuhun kuin omaan mieheeni, mutta rakkauteen kuuluu oletus, että juuri hän on se oikea. Kukaan ei halua kuulla rakkaaltaan, että sinä olisit voinut olla joku muukin. Järkeily pilaa tunteen, Rotkirch sanoo.

      Rakkaus voittaa järjen
      Vaikka pyrimme selittämään maailmaa järjellä, tarvitsemme myös vietin, joka sumentaa järjen. Muuten kumppanin valinnasta tulisi aivan liian vaikeaa, kertoo Turun yliopiston evoluutiobiologian dosentti Markus Rantala.

      – Geneettinen yhteensopivuus, lapsuuden ympäristö ja oma hormonitaso muodostavat tiedostamattoman riman sille, millainen kumppani koetaan puoleensavetävänä. Jos ihmiset vertailisivat kaikkia potentiaalisia kumppaniehdokkaita ja yrittäisivät tehdä rationaalisen päätöksen, kukaan ei päätyisi naimisiin, koska se olisi mahdoton tehtävä.

      Rantalan mukaan evoluutio on nopeuttanut pariutumista siten, että aivoissa käynnistyy neurokemiallinen muutostila eli ihastuminen, kun ihminen tapaa henkilön, joka vastaa hänen tiedostamatonta rimaansa. Ihastumisen tunne on itse asiassa psykologinen adaptaatio, joka motivoi ihmistä tavoittelemaan ihastuksen kohteen seuraa.

      Kun rakkaudella on sormensa pelissä, myös lähtökohta suhteen solmimiselle paranee.

      – Rakkauden tehtävä on saada sammakko näyttämään prinssiltä, jotta parinvalinta olisi mahdollista, eikä toisen virheisiin turhaan kiinnitetä huomiota, Rantala sanoo.

      • Anonyymi

        Rakkaus on riippuvuustila
        Ihastuminen eli romanttinen rakkaus on siis aivokemiaa. Vaikka ihmiset tuntevat sen mitä voimakkaimmin, Rantalan mukaan se ei kuitenkaan ole tunne vaan pikemminkin vietti, joka saa yksilön kohdistamaan kaiken tarmonsa yhteen ihmiseen. Tämä taas kasvattaa todennäköisyyttä parisuhteen syntymiselle.

        Rotkirchin mukaan rakkaus muistuttaa myös riippuvuustilaa.

        – Tutkimuksissa on havaittu, että rakastuneen aivoissa aktivoituvat samat alueet kuin kokaiinin vaikutuksen alaisina. Hormonaalinen muutos ihmisessä on valtava. Se yhdistyy mielihyvään, päämäärän tavoitteluun, luovuuteen sekä voimakkaisiin tunteisiin.

        Varsinaiset tunteet, kuten ilo, suru tai hämmennys vaihtelevat nopeasti, mutta romanttinen rakkaus voi kestää muutaman vuodenkin, kunnes se loppuu tai korvautuu pitkäkestoisella kiintymyksellä.

        Aivokuvauksissa on havaittu myös, että romanttiseen rakkauteen liittyvät eri aivoalueet kuin tunteisiin.

        – Aivoissa on hirveä välittäjäaineiden sekamelska. Pelkästään rakkauden kohteen ajatteleminen heikentää etuaivolohkon toimintaa, minkä vuoksi rakastunut tekee päättömiä asioita. Rakastuminen pistää oikeasti nupin sekaisin, Rantala summaa.

        "Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä"
        Rantalan mielestä romanttinen rakkaus on kulttuurissamme niin vahvasti esillä, koska se on ratkaisevassa roolissa ihmisten lisääntymisessä ja siten evoluutiossa.

        Rakkaus saa meidät ottamaan suuria riskejä, koska näemme ihastuksen kohteen ruusunpunaisten lasien läpi. Joskus käy niin, että illuusio romahtaa ja joudumme pettymään.

        – Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä vaan ainoastaan sillä, että ihmiset lisääntyvät. Me olemme vain geeniemme tapa tuottaa kopioita itsestään. Romanttinen rakastuminen palvelee sitä tarkoitusta, että ihmiset muodostavat parisuhteen ja saavat jälkeläisiä.

        Joissakin yhteiskunnissa kielletty rakkaus saa ihmiset jopa uhmaamaan kuolemaa. Rantalan mukaan se on kuin jano, jonka vain ihastumisen kohde voi sammuttaa.

        – Tutkimuksilla on osoitettu, että mitä enemmän vastoinkäymisiä on rakastumisvaiheessa, sitä voimakkaammin ihastumistunteet tulevat. Kun ihastunut ihminen pääsee rakastumisen kohteen luokse, se aiheuttaa voimakkaan dopamiiniryöpyn ja hyvänolontunteen. Kun tätä yritetään estää, halu vain voimistuu.

        Kiintymysrakkautta ilmenee yleensä sukulaisten, kuten vanhempien ja lasten välillä, mutta romanttisen rakkauden tehtävä on saada meidät hullaantumaan ventovieraaseen ihmiseen, jolla on sopivan erilaiset geenit lisääntymistä ajatellen.

        – Siinä on vaarallista voimaa. Ihmiset voivat rikkoa sosiaalisia normeja tai perhesuhteita. Evoluution kannalta tunteen funktio on se, että parisuhde solmitaan, lapsi syntyy ja ehtii varttua kahden vanhemman kanssa ainakin muutaman vuoden. Se on voimakas liima, joka tuo yhteen, Rotkirch sanoo.

        Pelkkä seksi ei riitä
        Vaikka lisääntyminen on evoluution kannalta tärkeää, pelkät seksisuhteet eivät riitä useimmille suomalaisille.

        Väestöliiton vuonna 2008 julkaiseman perhebarometrin mukaan 85 prosenttia suomalaisista pitää avo- tai avioliittoa itselleen parhaana elämisen muotona, ja vain harva haluaisi elää kokonaan ilman kumppania.

        Rotkirchin mukaan toive läheisestä parisuhteesta on useimmille perustavanlaatuinen tarve, joka juontaa juurensa kauas menneisyyteen.

        – Keräilijäyhteiskunnissa hyvin harva eli ilman kumppania. Lajityypilliseen elämänkulkuun kuului se, että sukukypsyyden saavuttamisen jälkeen oli puoliso tai puolisoita.

        Nyky-yhteiskunnassa hengissä säilyminen ei edellytä heimoon kuulumista, mutta parisuhteesta on edelleen hyötyä ihmiselle.

        Yksineläjiin verrattuna parisuhteessa olevilla on keskimäärin korkeampi elinikä, alhaisempi verenpaine ja vähemmän masentuneisuutta.

        Tämä siis koskee sellaisia pareja, joilla on tasapainoinen ja vahva kiintymyssuhde. Sellaisen syntymisessä taas uskollisuus ja kumppanien tyytyväisyys seksiin ovat tärkeässä asemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus on riippuvuustila
        Ihastuminen eli romanttinen rakkaus on siis aivokemiaa. Vaikka ihmiset tuntevat sen mitä voimakkaimmin, Rantalan mukaan se ei kuitenkaan ole tunne vaan pikemminkin vietti, joka saa yksilön kohdistamaan kaiken tarmonsa yhteen ihmiseen. Tämä taas kasvattaa todennäköisyyttä parisuhteen syntymiselle.

        Rotkirchin mukaan rakkaus muistuttaa myös riippuvuustilaa.

        – Tutkimuksissa on havaittu, että rakastuneen aivoissa aktivoituvat samat alueet kuin kokaiinin vaikutuksen alaisina. Hormonaalinen muutos ihmisessä on valtava. Se yhdistyy mielihyvään, päämäärän tavoitteluun, luovuuteen sekä voimakkaisiin tunteisiin.

        Varsinaiset tunteet, kuten ilo, suru tai hämmennys vaihtelevat nopeasti, mutta romanttinen rakkaus voi kestää muutaman vuodenkin, kunnes se loppuu tai korvautuu pitkäkestoisella kiintymyksellä.

        Aivokuvauksissa on havaittu myös, että romanttiseen rakkauteen liittyvät eri aivoalueet kuin tunteisiin.

        – Aivoissa on hirveä välittäjäaineiden sekamelska. Pelkästään rakkauden kohteen ajatteleminen heikentää etuaivolohkon toimintaa, minkä vuoksi rakastunut tekee päättömiä asioita. Rakastuminen pistää oikeasti nupin sekaisin, Rantala summaa.

        "Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä"
        Rantalan mielestä romanttinen rakkaus on kulttuurissamme niin vahvasti esillä, koska se on ratkaisevassa roolissa ihmisten lisääntymisessä ja siten evoluutiossa.

        Rakkaus saa meidät ottamaan suuria riskejä, koska näemme ihastuksen kohteen ruusunpunaisten lasien läpi. Joskus käy niin, että illuusio romahtaa ja joudumme pettymään.

        – Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä vaan ainoastaan sillä, että ihmiset lisääntyvät. Me olemme vain geeniemme tapa tuottaa kopioita itsestään. Romanttinen rakastuminen palvelee sitä tarkoitusta, että ihmiset muodostavat parisuhteen ja saavat jälkeläisiä.

        Joissakin yhteiskunnissa kielletty rakkaus saa ihmiset jopa uhmaamaan kuolemaa. Rantalan mukaan se on kuin jano, jonka vain ihastumisen kohde voi sammuttaa.

        – Tutkimuksilla on osoitettu, että mitä enemmän vastoinkäymisiä on rakastumisvaiheessa, sitä voimakkaammin ihastumistunteet tulevat. Kun ihastunut ihminen pääsee rakastumisen kohteen luokse, se aiheuttaa voimakkaan dopamiiniryöpyn ja hyvänolontunteen. Kun tätä yritetään estää, halu vain voimistuu.

        Kiintymysrakkautta ilmenee yleensä sukulaisten, kuten vanhempien ja lasten välillä, mutta romanttisen rakkauden tehtävä on saada meidät hullaantumaan ventovieraaseen ihmiseen, jolla on sopivan erilaiset geenit lisääntymistä ajatellen.

        – Siinä on vaarallista voimaa. Ihmiset voivat rikkoa sosiaalisia normeja tai perhesuhteita. Evoluution kannalta tunteen funktio on se, että parisuhde solmitaan, lapsi syntyy ja ehtii varttua kahden vanhemman kanssa ainakin muutaman vuoden. Se on voimakas liima, joka tuo yhteen, Rotkirch sanoo.

        Pelkkä seksi ei riitä
        Vaikka lisääntyminen on evoluution kannalta tärkeää, pelkät seksisuhteet eivät riitä useimmille suomalaisille.

        Väestöliiton vuonna 2008 julkaiseman perhebarometrin mukaan 85 prosenttia suomalaisista pitää avo- tai avioliittoa itselleen parhaana elämisen muotona, ja vain harva haluaisi elää kokonaan ilman kumppania.

        Rotkirchin mukaan toive läheisestä parisuhteesta on useimmille perustavanlaatuinen tarve, joka juontaa juurensa kauas menneisyyteen.

        – Keräilijäyhteiskunnissa hyvin harva eli ilman kumppania. Lajityypilliseen elämänkulkuun kuului se, että sukukypsyyden saavuttamisen jälkeen oli puoliso tai puolisoita.

        Nyky-yhteiskunnassa hengissä säilyminen ei edellytä heimoon kuulumista, mutta parisuhteesta on edelleen hyötyä ihmiselle.

        Yksineläjiin verrattuna parisuhteessa olevilla on keskimäärin korkeampi elinikä, alhaisempi verenpaine ja vähemmän masentuneisuutta.

        Tämä siis koskee sellaisia pareja, joilla on tasapainoinen ja vahva kiintymyssuhde. Sellaisen syntymisessä taas uskollisuus ja kumppanien tyytyväisyys seksiin ovat tärkeässä asemassa.

        Hirmu pitkä teksti... ei kyennyt lukemaan. Mutta jos muut tykkäis lukea. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Hirmu pitkä teksti... ei kyennyt lukemaan. Mutta jos muut tykkäis lukea. 😊

        Mäkin otin unet 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus on riippuvuustila
        Ihastuminen eli romanttinen rakkaus on siis aivokemiaa. Vaikka ihmiset tuntevat sen mitä voimakkaimmin, Rantalan mukaan se ei kuitenkaan ole tunne vaan pikemminkin vietti, joka saa yksilön kohdistamaan kaiken tarmonsa yhteen ihmiseen. Tämä taas kasvattaa todennäköisyyttä parisuhteen syntymiselle.

        Rotkirchin mukaan rakkaus muistuttaa myös riippuvuustilaa.

        – Tutkimuksissa on havaittu, että rakastuneen aivoissa aktivoituvat samat alueet kuin kokaiinin vaikutuksen alaisina. Hormonaalinen muutos ihmisessä on valtava. Se yhdistyy mielihyvään, päämäärän tavoitteluun, luovuuteen sekä voimakkaisiin tunteisiin.

        Varsinaiset tunteet, kuten ilo, suru tai hämmennys vaihtelevat nopeasti, mutta romanttinen rakkaus voi kestää muutaman vuodenkin, kunnes se loppuu tai korvautuu pitkäkestoisella kiintymyksellä.

        Aivokuvauksissa on havaittu myös, että romanttiseen rakkauteen liittyvät eri aivoalueet kuin tunteisiin.

        – Aivoissa on hirveä välittäjäaineiden sekamelska. Pelkästään rakkauden kohteen ajatteleminen heikentää etuaivolohkon toimintaa, minkä vuoksi rakastunut tekee päättömiä asioita. Rakastuminen pistää oikeasti nupin sekaisin, Rantala summaa.

        "Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä"
        Rantalan mielestä romanttinen rakkaus on kulttuurissamme niin vahvasti esillä, koska se on ratkaisevassa roolissa ihmisten lisääntymisessä ja siten evoluutiossa.

        Rakkaus saa meidät ottamaan suuria riskejä, koska näemme ihastuksen kohteen ruusunpunaisten lasien läpi. Joskus käy niin, että illuusio romahtaa ja joudumme pettymään.

        – Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä vaan ainoastaan sillä, että ihmiset lisääntyvät. Me olemme vain geeniemme tapa tuottaa kopioita itsestään. Romanttinen rakastuminen palvelee sitä tarkoitusta, että ihmiset muodostavat parisuhteen ja saavat jälkeläisiä.

        Joissakin yhteiskunnissa kielletty rakkaus saa ihmiset jopa uhmaamaan kuolemaa. Rantalan mukaan se on kuin jano, jonka vain ihastumisen kohde voi sammuttaa.

        – Tutkimuksilla on osoitettu, että mitä enemmän vastoinkäymisiä on rakastumisvaiheessa, sitä voimakkaammin ihastumistunteet tulevat. Kun ihastunut ihminen pääsee rakastumisen kohteen luokse, se aiheuttaa voimakkaan dopamiiniryöpyn ja hyvänolontunteen. Kun tätä yritetään estää, halu vain voimistuu.

        Kiintymysrakkautta ilmenee yleensä sukulaisten, kuten vanhempien ja lasten välillä, mutta romanttisen rakkauden tehtävä on saada meidät hullaantumaan ventovieraaseen ihmiseen, jolla on sopivan erilaiset geenit lisääntymistä ajatellen.

        – Siinä on vaarallista voimaa. Ihmiset voivat rikkoa sosiaalisia normeja tai perhesuhteita. Evoluution kannalta tunteen funktio on se, että parisuhde solmitaan, lapsi syntyy ja ehtii varttua kahden vanhemman kanssa ainakin muutaman vuoden. Se on voimakas liima, joka tuo yhteen, Rotkirch sanoo.

        Pelkkä seksi ei riitä
        Vaikka lisääntyminen on evoluution kannalta tärkeää, pelkät seksisuhteet eivät riitä useimmille suomalaisille.

        Väestöliiton vuonna 2008 julkaiseman perhebarometrin mukaan 85 prosenttia suomalaisista pitää avo- tai avioliittoa itselleen parhaana elämisen muotona, ja vain harva haluaisi elää kokonaan ilman kumppania.

        Rotkirchin mukaan toive läheisestä parisuhteesta on useimmille perustavanlaatuinen tarve, joka juontaa juurensa kauas menneisyyteen.

        – Keräilijäyhteiskunnissa hyvin harva eli ilman kumppania. Lajityypilliseen elämänkulkuun kuului se, että sukukypsyyden saavuttamisen jälkeen oli puoliso tai puolisoita.

        Nyky-yhteiskunnassa hengissä säilyminen ei edellytä heimoon kuulumista, mutta parisuhteesta on edelleen hyötyä ihmiselle.

        Yksineläjiin verrattuna parisuhteessa olevilla on keskimäärin korkeampi elinikä, alhaisempi verenpaine ja vähemmän masentuneisuutta.

        Tämä siis koskee sellaisia pareja, joilla on tasapainoinen ja vahva kiintymyssuhde. Sellaisen syntymisessä taas uskollisuus ja kumppanien tyytyväisyys seksiin ovat tärkeässä asemassa.

        Tällaiset muurit (lätinät) pitäs kieltää


    • Anonyymi

      Se jäi epäselväksi vielä löytyikö palstalta vai baarista? 😅

      • Anonyymi

        Niin, yksityiskohtia täällä varrotaan innostuksesa kihisten!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, yksityiskohtia täällä varrotaan innostuksesa kihisten!

        Tinderistä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tinderistä.

        Hui! :D


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tinderistä.

        Täällä p-savossa tuntuu ettei oikein sopivaa naista löydy sieltä mutta kaikillahan meillä on oma maku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä p-savossa tuntuu ettei oikein sopivaa naista löydy sieltä mutta kaikillahan meillä on oma maku.

        Jep, näin on...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hui! :D

        Iik ihan! 😀


    • Anonyymi

      Mitä monet nelikymppiset naiset tekee tinderissä. Siis tulee osuma niin naiset ei puhu mitään kun niiltä kysyy ja sit ne katoaa samantien poistavat osuman.

      • Silloin ei ole menettänyt mitään. Ehkä se muutamasta sanasta perääntyvä kylläkin.


      • Samaa olen miettinyt.


    • Anonyymi

      Sitä se on kun vanhaksi tulee. Toinen ei muista ja toinen ei halua. ;o}

    • Anonyymi

      Aloittaja: siis ihan parasta!
      Elää ja antaa asioitten tapahtua ja edetä omalla painollaan. Ei kiire mihinkään.
      Oppia tuntemaan toista, tunnustella hyvää oloa ja nauttia hetki kerrallaan.
      Osata arvostaa toista ihmisenä, ei panopuuna. Hyvään onnelliseen suhteeseen kun kuuluu valtavan paljon muutakin kuin se haarojenväli.
      Kun kaikki osat ja puolet asettuu paikoilleen, on mahdollista luoda hyvä kestävä toisen kunnioittamiseen ja aitoon välittämiseen perustuva suhde.

      Se mitä en ymmärrä on tuo nykyihmisten tulenpalava kiire päästä sinne haaroväliin ja sitten taas uuteen ja taas uuteen. Käytetään toista oman tyydytyksen välineenä. Voiko sellainen ihminen olla koskaan oikeasti aidosti onnellinen?
      Näyttää vahvasti sille että ei voi. Kaikesta tuosta pahonivoinnista päätellen.

      Itse tulin iloiseksi aloittaja, sinun puolestasi. Tuli itsellekin hyvä lämmin tunne. Olet löytänyt jotain tosi arvokasta. Te olette löytäneet.

      • No ymmärrän intosi, mutta vaikka tämä on kiva juttu, en maalaile mitään, sen pitää maalautus itsestään. Kuten kelopuu saa värinsä. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No ymmärrän intosi, mutta vaikka tämä on kiva juttu, en maalaile mitään, sen pitää maalautus itsestään. Kuten kelopuu saa värinsä. 😊

        No sitäpä yritin sanoa; antaa maalautua itsestään.
        Sillä tavallahan parhaat asiat kehittyy. Hitaasti kypsyen.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No ymmärrän intosi, mutta vaikka tämä on kiva juttu, en maalaile mitään, sen pitää maalautus itsestään. Kuten kelopuu saa värinsä. 😊

        "en maalaile mitään, sen pitää maalautus itsestään."

        No niin, automaatio iskenyt sinunkin suhteisiin 😂

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        "en maalaile mitään, sen pitää maalautus itsestään."

        No niin, automaatio iskenyt sinunkin suhteisiin 😂

        - Sheena

        Joo. Ehkäpä sitä on tullut maalailtuakin itse suotta ja ihan vääränväriseks hommat ennen. Ei pijä sorkkia itse. 😁


    • Anonyymi

      Minulla tuo ihan normimeininkiä. Itseasiassa ihmettelen välillä miten kummassa sitkeitä pidemmän kaavan miehiä on löytynykään, parisuhteeseen ja ystäväksi 🤣.

      - Sheena

      • No joillekin se on. Jotkut, kuten minä, joutuu sen etsimään ja kaivamaan itsestään... näköjään. 😬


    • Anonyymi

      Moi, ja onnittelut uudesta orastavasta rakkaudestanne! Huomasin tuossa yhtenä päivänä; ett sulle tulee myös noita näppäysvirheitä, joista helposti olet tunnistettavissa. Vasemmassa kädessä liian lyhyt pikkusormi? Usein Aan tilalla S.. jne.

      Päivänjatkoja sinne ja kaikille palstalaisille! tr.. likka
      Ps. tapelkaa/kinatkaa sovinnossa.

      • Itseasiassa oikean käden peukalo ja taidan tietää syynkin. Mä kun teen nyt enempi fyysistä hommaa, niin on käsi paljon jäykempi ja varmaan myös silmälaseille vois olla jo tarvista. 😄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Itseasiassa oikean käden peukalo ja taidan tietää syynkin. Mä kun teen nyt enempi fyysistä hommaa, niin on käsi paljon jäykempi ja varmaan myös silmälaseille vois olla jo tarvista. 😄

        Hanki piilarit, niitä on helppo käyttää myös suojalasien kanssa, jos sellaisia tarvitsee vaikkapa töitä tehdessä. Mä ainakin käytän suojalaseja moottorisahaa käyttäessäni.
        tr..likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hanki piilarit, niitä on helppo käyttää myös suojalasien kanssa, jos sellaisia tarvitsee vaikkapa töitä tehdessä. Mä ainakin käytän suojalaseja moottorisahaa käyttäessäni.
        tr..likka

        Mulla on nyt ristikko, mutta katsotaan nyt mikä ois hyvä...😊


    • Anonyymi

      Mä löysin miehen seuratoiminnasta (harrastus).

      • Hyvä. 😊👌


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Hyvä. 😊👌

        Joo se lähtee luontevasti, muilla keinotekoisilla ei. Kun näkee puhuu tekee kokee, se tulee. Treffailut on kuin näytelmää, ei ihminen niissä ole sitä mitä pinnan alla on. Pitää kohdata muissa elämän ”melskeissä”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo se lähtee luontevasti, muilla keinotekoisilla ei. Kun näkee puhuu tekee kokee, se tulee. Treffailut on kuin näytelmää, ei ihminen niissä ole sitä mitä pinnan alla on. Pitää kohdata muissa elämän ”melskeissä”.

        No täytyy muistaa, että Tinder on vain väline, ei se mitään takaa. Irl se tutustuminen kuitenkin tapahtuu. 😊


    • Anonyymi

      Mukavalta kuulostaa. Minullekkin kelpais.

      • No ois tälläistä ehkä aikaisemminkin ollut tarjolla, mutta jos ei oma pää ota vastaan... no nyt ottaa. 😊


    • Anonyymi

      Jaa, ”sakta bra kommer”😂 sopii hyvin tähän. Muistaa vaan että on oma itsensä eikä esitä yhtään mitään muuta.
      Pikkuasioihin ei kannata takertua koska kaikilla on elettyä elämää takana ja se jättää kyllä jäljet. Etsii niitä asioita miksi olisi kimpassa eikä toisinpäin.

      • Komppaan. 👍


      • No näinpä. Sinskin hänkin tykkää lapsista. Ja hänen lapset on ihania. Se on jo hiton kova juttu se. Ainakin mulle. 😊


    • Voi miten kiva kuulla!

      Tiedätkös, mulla on tunne siitä, että tuo voisi onnistua. Ensinnäkin, kerrankin ehtii tutustumaan toiseen kunnolla ilman paniikinomaista pakkoa alkaa miettimään onko teoreettistakaan mahdollisutta yhteiselämälle.

      Opitte kunnioittamaan toisianne, arvostamaan toisen valintoja. Kulmakivet tasapainoiselle suhteelle :)

      • Anonyymi

        *hyväksyvä kettukatse*


      • Anonyymi kirjoitti:

        *hyväksyvä kettukatse*

        Jeps. Kiits :)


      • Tai mikä parasta, ei ole mitään tavoitetta, ollaan vaan, minkä voi ja kerkee, sekä tuntuu hyvälle. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Tai mikä parasta, ei ole mitään tavoitetta, ollaan vaan, minkä voi ja kerkee, sekä tuntuu hyvälle. 😊

        *hymyä*


      • elisakettu kirjoitti:

        *hymyä*

        Iisiä... eikö? 😁


      • elisakettu
        interlocutrice kirjoitti:

        Iisiä... eikö? 😁

        Jeps. Tää sun keissi kuulostaa nyt jokatapauksessa aika mutkattomalle. Keep it


      • elisakettu kirjoitti:

        Jeps. Tää sun keissi kuulostaa nyt jokatapauksessa aika mutkattomalle. Keep it

        Joo. Nyt vedän tyylillä. 😀👌


    • Anonyymi

      *Hyväksyvä kettukatse 🤪 disselle*

      • Kettukatse? 😄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Kettukatse? 😄

        Kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Onkse sellainen virne, mikä tulee kun kipittäen jolkottaa ohi? 😄


    • On tuossa lienee jotain samaa kun minun ja Pirpanan tapailussa.

      • Saattaa olla? Ei lupauksia, vaan yhdessäoloa ja thats it. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Saattaa olla? Ei lupauksia, vaan yhdessäoloa ja thats it. 😊

        En ite kyllä ymmärrä tommosia haahuilusuhteita. Hitaasti voi edetä, mutta jos toinen vaan haahuilee niin ei se siitä mihinkään koskaan kehity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ite kyllä ymmärrä tommosia haahuilusuhteita. Hitaasti voi edetä, mutta jos toinen vaan haahuilee niin ei se siitä mihinkään koskaan kehity.

        Tuli vielä mieleen, että haahuiletko sä työpaikallakin? Etkö osaa sitoutua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ite kyllä ymmärrä tommosia haahuilusuhteita. Hitaasti voi edetä, mutta jos toinen vaan haahuilee niin ei se siitä mihinkään koskaan kehity.

        Niin, ei kaikki ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen, että haahuiletko sä työpaikallakin? Etkö osaa sitoutua?

        Ei töissä tartte haahuilla...

        Eikä ains tartte sitoutua...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ei töissä tartte haahuilla...

        Eikä ains tartte sitoutua...

        Joo, kyllä töissäkin on nykyään paljon ihmisiä, jotka ei osaa sitoutua. Kaikki ihmiset ei nykyään osaa sitoutua, ei sitten mihinkään ja sama pätee suhteisiin. Ne on niitä mulle kaikki ja minä minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä töissäkin on nykyään paljon ihmisiä, jotka ei osaa sitoutua. Kaikki ihmiset ei nykyään osaa sitoutua, ei sitten mihinkään ja sama pätee suhteisiin. Ne on niitä mulle kaikki ja minä minä.

        No sitoohan mua työsopimus. Mutta vain irtisanomisajan. 😊

        Ja vaikka nyt seukkailen naisen kanssa, en ole mutään luvannut, enkä lupaile, kun ei edes vaadita. Ja eipä tunnu vastapuolta harmittavan, päinvastoin. 😄

        Sinua vissiin kuitenkin... mutta eipä vois vähempää kiinnostaa... saan olla minäminäminä ihan ite. 😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sitoohan mua työsopimus. Mutta vain irtisanomisajan. 😊

        Ja vaikka nyt seukkailen naisen kanssa, en ole mutään luvannut, enkä lupaile, kun ei edes vaadita. Ja eipä tunnu vastapuolta harmittavan, päinvastoin. 😄

        Sinua vissiin kuitenkin... mutta eipä vois vähempää kiinnostaa... saan olla minäminäminä ihan ite. 😁

        En sinua tunne, mutta ymmärrän kyllä erilaisia ihmisiä. Osahan nykyään harrastaa näitä avoimia suhteita ja en mä heitä paheksu, enkä sunkaan avointa suhdetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En sinua tunne, mutta ymmärrän kyllä erilaisia ihmisiä. Osahan nykyään harrastaa näitä avoimia suhteita ja en mä heitä paheksu, enkä sunkaan avointa suhdetta.

        Niin... en mä mitään avointa suhdetta halua... kyllä mä sitoudun samaan tyyppiin, jos se homms siihen menee, mutta tää on vain tapailua...


    • Anonyymi

      Mitä hienompi auto, sitä huonompi varllisuus ja vela jättimäiset sitten on.... parran koko määrää mikro-kokoisen pippelin määrän vanhuksilla heh...

    • Anonyymi

      Aloittaja on pitkällä, olen itse yrittänyt tutustua itseeni kymmeniä vuosia ja silti en täysin tunne kuka olen. Toiseen ihmiseen tutustuminen voi olla helpompaa.

      • Eipä sitä tunne aloittajakaan itseään tarkkaan... juurihan tämäkin aloitus kertoo yllätyksistä itsessä. Täysin uutta minussa tälläinen. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Eipä sitä tunne aloittajakaan itseään tarkkaan... juurihan tämäkin aloitus kertoo yllätyksistä itsessä. Täysin uutta minussa tälläinen. 😊

        Se on neljänkympin kriisi. Kyl se menee ohi kun tulee 50 villitys. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on neljänkympin kriisi. Kyl se menee ohi kun tulee 50 villitys. 😁

        Sitäkö tämä onkin. :oD

        Noh, kyllä mä olen jo tässä vuosia pähkinyt, että on tullut elettyä kuin sumussa omaa elämää, ei siinä ole tullut itseä juurikaan kuunneltua ja nyt kun kuuntelee, niin onpa se elämä tietenkin toisenlaista. Ja voi sitä ollakin aika villiintynyt jo 50 vuotiaana, kun on saanut elämästään omannäköistä. :o)

        Pientä esimakua jo tulee, kun vilasee kämppää ja miettii koko taloutta missä olen ja noh...kaikkea. Muutoksentuulet on käynyt monessa asiassa. :o)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe