Ihminen joka ei osaa rakastaa

Tuli hyvä huomio yhdeltä kirjoittajalta vaikka ei enää kosketakaan minua.

Tunnelukot on aika outo sana monelle. Vanhemmat on lapselle sanonut kaikki väärät sanat. Sitten on tehty omaan mieleen haitallisia toimintamalleja kun ajatellaan ettei tunteita saa käyttää.

Vaikea se on rakastaa jos et osaa miettiä muuta kun sinun omien pienien rajojen sisällä toimimista.

Meinaan vaan että voi olla vaikeaakin seurustella jos et anna itsesi tuntea mitään. Kyllä siinä voi tulla maha kipeäksi kun ei osaa ilmaista eikä tunne itseään.

Tsemppiä kaikille jotka tunnistaa itsensä <3

113

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en osaa rakastaa ihmistä, mutta eläimiä ja luontoa osaan ja rakastankin todella paljon.
      Olen elänyt parisuhteissa, olen seurustellut enkä ole koskaan rakastanut.
      Ei parisuhteessa oleminen vaadi rakkautta. Olen kyllä pitänyt tietyllä tasolla näistä ihmisistä, mutta heistä eroaminen ei ole tuottanut pienintäkään tuskaa.
      En myöskään ole koskaan eläissäni tuntenut tulleeni rakastetuksi, ja jos sellaista joku tulisi minulle väittämään en uskoisi sanaakaan.
      Sen sijaan minulla on aina ollut koiria ja kissoja, ja niiden menettäminen on aina ollut yhtä tuskallista. Kuin sydän rinnasta revittäisiin ja kaipaus on jäänyt jokaien jälkeen eikä sammu.
      Tiedän siis mitä rakkaus on, kun on valmis menemään rakastamansa olennon puolesta vaikka tuleen.

      Tiedän myös mistä juontuu tämä rakastamattomuuteni ihmisiä kohtaan.
      En ala kertoa kasvutarinaani enkä kotiolojani enkä lapsuuttani ja nuoruuttani, sen verran voin sanoa että sieltä tämä kaikki johtuu.
      En luota yhteenkään ihmiseen niin että uskoisin kenenkään haluavan minulle hyvää. Uskon aina että taustalla on taka-ajatuksia.
      Kun ihminen on ihan alusta asti, ihan ihmistaimesta, revitty rikki, kun ei minkäänlaista mallia rakastamiseen ja hyväksymiseen ole saanut, mistä sen jälkeenpäin ottaa?
      Ja koska en pysty rakastamaan enkä sitoutumaan sydämen tasolla, elän mieluiten yksin. Tämä on minulle paras tapa elää. Miksi esittäisin valheellista kuvaa toiselle kun kuitenkin tietäisin että kaikki olisi esitystä? Yritin sitä aikani, enää en halua.
      Mitä siitä itsekään saisin?

      En ole kova ihminen. Olen hyvin oikeudenmukainen ja aina heikomman puolella.
      Koska minulla on taloudellisesti mahdollisuus siihen, pyrin osallistumaan erilaisiin hyväntekeväisyyskamppanjoihin ja minulla on kohteita joita avustan kuukausittain.
      Se ei rakkautta vaadi, inhimillisyyttä kyllä ja vastuuntuntoa toisia kohtaan.
      En siedä väkivaltaa ja halveksin niitä jotka siihen turvautuvat.

      Näinkin voi elää hyvää elämää. En menetä mitään kun en muuta osaa edes kaivata!
      Joten kiitos mutta ei kiitos - en kaipaa neuvoja. Elän hyvää elämää.
      Olen nainen.

      • Kuulostaa että olet löytänyt omat tapasi ja se on hyvä. En neuvo tietenkään, tiedät itse parhaiten.

        Kuitenkin rakkautta voi kuulomma oppia jos tahtoo. Esimerkkini on rakastanut kerran ja se oli pitkä ja ihan hyvä suhde kuulemma. Rakkaus kasvaa joskus hitaasti jos on oikeat olosuhteet. Jokaisen valinta on tahtooko kehittää itseään siihen ja antaa mahdollisuuden vai valita tuo sinun tie. Ymmärrän sinun tien.

        On sinun ehkä reilua sanoa jos tapaat että tämä on sinun tie ettet tuhoa sydämmiä. Eikö vain ❤️


      • Hieno kirjoitus muuten. Olet jäsentänyt reellisesti tuntemuksesi. Arvostaisin jos minulle oltaisi sanottu tuo 🤗


      • ...vielä sen verran että jos minulle sanottaisi noin, hyväksyisin jos itse tykkäisin ja voisin silti seurustella jos noin rehellinen olisi ja hyvä olla yhdessä.


    • Anonyymi

      Tunneköyhässä ympäristössä kasvaneena, ymmärrän pointin vallan hyvin. Viha ja raivo, on olleet suurinpiirtein ainoita tunteita, joita on saanut ilmaista, ja joita on oppinut ilmaisemaan vapaasti. Sehän se vallan rakentavaa on ollutkin. Rakkaudenosoituksiin ei osaa vastata siihen kuuluvalla tavalla. Pakeneminen on ollut ainoa optio, eikä se johda ikinä muuhun kuin yksinäisyyteen ja katumukseen.

      • Tuosta olen lukenut esimerkkini vuoksi. Karkuun ja monet sitä katuu kun ei vain paniikiltaan selvitä vähän asioita, toiset sulkee vain muurin taakse. Ymmärrän kuitenkin ettei selvitä sillä asiat on mielessä niin vahvoja mahdollisesta konfliktista että sinne tulee muuri eikä sitä voi ylittää ahdistuksen ja paniikin pelon vuoksi. Miettii mitä voisi tapahtua.

        Minulle asia ei ole enää ajankohtainen mutta kuitenkin esimerkki ihminen on minulle tärkeä niin toivoisin että joskus hän ymmärtäisi että koitin parhaani ja olisin ollut valmis loppuun asti jos hän olisi tahtonut loputtoman tukeni ja ollut rehellinen. Olisin ymmärtänyt ja halunnut elää asian kanssa. Tietyllä tasolla tahtoisin vieläkin.

        Usko siis että jos tahdot, meitä on ketkä hyväksyy sinun tämän sivun ❤️


      • Anonyymi

        Tuohon kun vielä yhdistää sen joittenkin perheiden sisäisen näljäilyn ja kiusaamisen, joka kuitenkin naamioidaan huumoriksi, niin voidaan sanoa että aika vaikeata on nähdä toisissa mitään kaunista hyvää ja rakastettavaa, kun maailmankuva on tehty irvokkaaksi järjestelmällisesti lapsuudesta saakka ja kaikki yritys terveeseen läheisyyteen lyöty maahan ivallisesti. Viha ja riitely tuntui olevan vanhempieni suurinta huvia ja jouduin siihen väliin pahasti ja lopulta aina kummankin kyykytettäväksi. Ja kaikki tämä selvin päin!

        Meillä kiusattiin siis kotona todella rankasti ja olen itse sairaseläkkeellä, että silleen.

        Olen kuitenkin toipunut sen verran, että pystyn olemaan onnellinen ja jokseenkin jopa rakastava. Tämä siksi, kun en ole missään tekemisissä sairaan perheeni kanssa ja olen järjestelmällisesti pyrkinyt toisiin asenteihin muita ihmisiä ja lähimmäisiäni kohtaan.

        Ymmärrän tuon pakoreaktion todella hyvin. Ehkä kannattaisi kuitenkin vähän tunnustella ennen kun lyö välit poikki, ettei vaan syytä toista turhasta rumuudesta ja edes koittaa itse tehdä oikein ja olla kiltti toiselle, ei näljäilevä valtaa käyttävä paskiainen.

        T.skitso nainen


    • Tunnelukkojen avaamiseen usein tarvitaan kärsivällinen ”peili” joka pysyy siinä vierellä, vaikka näkee kun toinen kipuilee.

      Tietysti itsellä ymmärrys, mitä ne on ja miksi niitten myllääminen saa tuntemaan kipua.

      Kyllä ihmispää vaan on jännä... siellä voi löytyä vaikka sun mitä. 😬

      • Mun vastaus hävisi 🙈


      • Koitin vain sanoa että vaikka ihminen oli rakas niin se on todella raskasta elämää olla se peili 🙈


      • nallukka41 kirjoitti:

        Koitin vain sanoa että vaikka ihminen oli rakas niin se on todella raskasta elämää olla se peili 🙈

        Joo, onhsn se, mutta jos se toinen haluaa itse selvittää ajatuksiaan oikeasti ja kuitenkin tajuaa hommsn nimen, tekee töitä, niin siitä voi lähentyä tosi lähelle toista.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo, onhsn se, mutta jos se toinen haluaa itse selvittää ajatuksiaan oikeasti ja kuitenkin tajuaa hommsn nimen, tekee töitä, niin siitä voi lähentyä tosi lähelle toista.

        Kyllä. Niin kuulin. Yhdellä meni yli 20-vuotta. Toisilla vain vuosia. Vuosissa se mitataan kuitenkin. Itse menin salaa finfamiin kun alkoi se raskain aika. En edes ole mitenkään herkkä, päinvastoin mutta osaa nuo tilanteet rikkoa vaikka luulisi et normi jaksaa. Tärkeä ihminen hajoaa käsiin ja esittää normaalia. No takana päin. Hyvä ettei ole teillä sitä ☺️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Kyllä. Niin kuulin. Yhdellä meni yli 20-vuotta. Toisilla vain vuosia. Vuosissa se mitataan kuitenkin. Itse menin salaa finfamiin kun alkoi se raskain aika. En edes ole mitenkään herkkä, päinvastoin mutta osaa nuo tilanteet rikkoa vaikka luulisi et normi jaksaa. Tärkeä ihminen hajoaa käsiin ja esittää normaalia. No takana päin. Hyvä ettei ole teillä sitä ☺️

        Mistä sen aina tietää mikä on ohi? 🤔

        Tunnelukot ja muut möröt tulee usein esille intensiivisissä ihmissuhteissa ja kriisien hetkellä. Aina pitää pitää pää pystyssä. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mistä sen aina tietää mikä on ohi? 🤔

        Tunnelukot ja muut möröt tulee usein esille intensiivisissä ihmissuhteissa ja kriisien hetkellä. Aina pitää pitää pää pystyssä. 🤔

        Oliskin noin helppoa. Taistelevat välillä pitkiä aikoja eivätkä tiedä miksi. Traumaterapeutti voisi kai auttaa mutta kaikki ei lähe kiipeemään muurille. Sitten kipuillaan ja pitkää/pahasti. Hetkeksi helpottaa ja sykli alkaa alusta. Yks pieni esimerkki vaan.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mistä sen aina tietää mikä on ohi? 🤔

        Tunnelukot ja muut möröt tulee usein esille intensiivisissä ihmissuhteissa ja kriisien hetkellä. Aina pitää pitää pää pystyssä. 🤔

        Siis nää on yleensä että elämä on sitä. Ei se tule ja mene. Aina on jotain. No, ehkä pärjäävät.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Siis nää on yleensä että elämä on sitä. Ei se tule ja mene. Aina on jotain. No, ehkä pärjäävät.

        Usein sivullinen näkee vain pienen osan kokonaisuudesta.
        Monet arvosteleekin suotta usein kipuilevaa sille toiselle, mikä ei ole oikea tapa...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Usein sivullinen näkee vain pienen osan kokonaisuudesta.
        Monet arvosteleekin suotta usein kipuilevaa sille toiselle, mikä ei ole oikea tapa...

        Mulle tuli neuvot psykologilta jo ennen kun kunnolla alkoi viimenen sykli. Ei auttanut mikään kun ei suostunut mennä hoitoon. Oli se rankkaa aikaa.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Mulle tuli neuvot psykologilta jo ennen kun kunnolla alkoi viimenen sykli. Ei auttanut mikään kun ei suostunut mennä hoitoon. Oli se rankkaa aikaa.

        Puhutko savoa muuten? Minä en vielä kun vasta muuttamassa pysyvästi sinne ☺️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Puhutko savoa muuten? Minä en vielä kun vasta muuttamassa pysyvästi sinne ☺️

        Elämän minä olen siellä pyörinyt mutta muuttoa nyt pukkaa


      • nallukka41 kirjoitti:

        Mulle tuli neuvot psykologilta jo ennen kun kunnolla alkoi viimenen sykli. Ei auttanut mikään kun ei suostunut mennä hoitoon. Oli se rankkaa aikaa.

        No kun parisuhteessa joku kipuilee, lopulta ei tiedä edes kuka sitä apua tarvitsee...🤔
        Toisaalta eipä se huonoa olisi jokatapauksessa kummallekin...

        Mutta nykyään on haaste päästä ammattiavun piiriin...🙄


      • nallukka41 kirjoitti:

        Puhutko savoa muuten? Minä en vielä kun vasta muuttamassa pysyvästi sinne ☺️

        En tiedä edes? Tää alue on vähän hassu, täällä on monia murteita eikä kovin moni kai ihan hirveesti ”viännä”. Jotkut Iisalmelaiset huvittaa itseäkin, ne ”viäntää” aika paljon...😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        No kun parisuhteessa joku kipuilee, lopulta ei tiedä edes kuka sitä apua tarvitsee...🤔
        Toisaalta eipä se huonoa olisi jokatapauksessa kummallekin...

        Mutta nykyään on haaste päästä ammattiavun piiriin...🙄

        Mä sain heti vertaistukea ja niin olis saanut exäkin apua. Täällä ei ole jonoja. 👌


      • interlocutrice kirjoitti:

        En tiedä edes? Tää alue on vähän hassu, täällä on monia murteita eikä kovin moni kai ihan hirveesti ”viännä”. Jotkut Iisalmelaiset huvittaa itseäkin, ne ”viäntää” aika paljon...😀

        Ai sä sieltä olet! 😅 Hieno kylä! Vähän liian villi minulle, muutan pikkasen siitä syrjään 😅


      • nallukka41 kirjoitti:

        Elämän minä olen siellä pyörinyt mutta muuttoa nyt pukkaa

        No niin... mä en täältä muuttelis kovin kauas... ehkä enemmän maalle korkeintaan. 😊


      • nallukka41 kirjoitti:

        Ai sä sieltä olet! 😅 Hieno kylä! Vähän liian villi minulle, muutan pikkasen siitä syrjään 😅

        Täällähän mää. 😬


      • nallukka41 kirjoitti:

        Mä sain heti vertaistukea ja niin olis saanut exäkin apua. Täällä ei ole jonoja. 👌

        No hyvä. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Usein sivullinen näkee vain pienen osan kokonaisuudesta.
        Monet arvosteleekin suotta usein kipuilevaa sille toiselle, mikä ei ole oikea tapa...

        Tähän vielä. Pidin rehellisenä ja vaikutti rehelliseltä mutta pikkuhiljaa ymmärsin että valehtelee koko-ajan. Se oli ikävä huomata. Ei hän sille mitään voinut kun joutui vaan, ei osannut kun oli se muuri. Terapiaa olisi tarvinnut. Olisin halunnut hänet terapiaan ja lähettää ehjänä maailmalle mutta alkoi sitten jo uusi sykli ja nyt on varmaan vielä puoli vuotta hyvää aikaa jos ei ole mennyt apua hakemaan.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Täällähän mää. 😬

        Kävin siellä keilahallissa joskus piipahtaa ja välillä sitä pervoa neiti a:ta kiusaamassa. Kesällä on kyllä hienot maisemat mutta täytyy sitä sen 20km ottaa turvamatkaa että saa rauhaa 😅


      • nallukka41 kirjoitti:

        Kävin siellä keilahallissa joskus piipahtaa ja välillä sitä pervoa neiti a:ta kiusaamassa. Kesällä on kyllä hienot maisemat mutta täytyy sitä sen 20km ottaa turvamatkaa että saa rauhaa 😅

        Mulla on joku kaupantätifetissi, 2 jo tullut peräkkäin 😅


      • nallukka41 kirjoitti:

        Tähän vielä. Pidin rehellisenä ja vaikutti rehelliseltä mutta pikkuhiljaa ymmärsin että valehtelee koko-ajan. Se oli ikävä huomata. Ei hän sille mitään voinut kun joutui vaan, ei osannut kun oli se muuri. Terapiaa olisi tarvinnut. Olisin halunnut hänet terapiaan ja lähettää ehjänä maailmalle mutta alkoi sitten jo uusi sykli ja nyt on varmaan vielä puoli vuotta hyvää aikaa jos ei ole mennyt apua hakemaan.

        No ihmisille on mahdotonta sanoa, että et ymmärrä, kuinka hyvä ihminen on käsittänyt itsensä väärin. Defenssit pukkaa päälle ja hyvä ajatus menee ihon alle, vaikka sitä ei niin tarkoita.

        Ja kaikkea ei pysty toiselle sanomaan ikinä ihan oikein. Jos ei usko hyvään, niin vaikea sitä on mistään kaivaa siihen kohtaan, ei auta kauniit sanat...🙄


      • interlocutrice kirjoitti:

        No hyvä. 😊

        Vielä. En voi suositella. Normaali elämä loppuu siihen päivään kun alkaa seurustelemaan tarpeeksi ongelmaisen kanssa. Olenonnekas että löysit itse normaalin. Mä otan kanssa sitten joskus kun jaksan ajatella taas rakkautta.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Kävin siellä keilahallissa joskus piipahtaa ja välillä sitä pervoa neiti a:ta kiusaamassa. Kesällä on kyllä hienot maisemat mutta täytyy sitä sen 20km ottaa turvamatkaa että saa rauhaa 😅

        Okei. No itse asun ihan samassa kaupungissa naisen kaa, mutta silti saa rauhan. Huomenna ehkä käydään viimeisellä pyöräreissulla lähimaisemissa. 😊
        Se on kivaa, kun toinen pitää kiinni kunnolla ja painautuu ihan vasten selkää. Kaippa tässä jo vähän on kosketuksen puutettakin, mutta saapahan vähän lääkettä nyt sit. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        No ihmisille on mahdotonta sanoa, että et ymmärrä, kuinka hyvä ihminen on käsittänyt itsensä väärin. Defenssit pukkaa päälle ja hyvä ajatus menee ihon alle, vaikka sitä ei niin tarkoita.

        Ja kaikkea ei pysty toiselle sanomaan ikinä ihan oikein. Jos ei usko hyvään, niin vaikea sitä on mistään kaivaa siihen kohtaan, ei auta kauniit sanat...🙄

        Just näin ja sitten niistä valheista ei tule loppua, se on uusi tapa sitten. Hyväksyin sen kyllä. Ja helpotti kun hänen kanssa sänky pelasi ja sellasia 2-4tunnin pervoja sessioita hänen toiveesta. Opetti minulle mitä on raivopano 😅. Sille ei riittänyt mikään meillä. Sai vähän anteeks sillä ehkä 🙈


      • interlocutrice kirjoitti:

        Okei. No itse asun ihan samassa kaupungissa naisen kaa, mutta silti saa rauhan. Huomenna ehkä käydään viimeisellä pyöräreissulla lähimaisemissa. 😊
        Se on kivaa, kun toinen pitää kiinni kunnolla ja painautuu ihan vasten selkää. Kaippa tässä jo vähän on kosketuksen puutettakin, mutta saapahan vähän lääkettä nyt sit. 😄

        Hienoa! Pitäkää hauskaa ☺️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Vielä. En voi suositella. Normaali elämä loppuu siihen päivään kun alkaa seurustelemaan tarpeeksi ongelmaisen kanssa. Olenonnekas että löysit itse normaalin. Mä otan kanssa sitten joskus kun jaksan ajatella taas rakkautta.

        No eipä sitä toisesta vielä tiedä?

        Ja kuka on täysin ehjä? Tokkopa kukaan... itselle tulee helposti olo, jos joku tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, että nieleksii ja peittelee jotain.

        Kyllä tämäkin on sanonut, että ei varmaan kaikki ole kuupassa ihan satasella mukana, mutta hyvin pärjää ja näillä mennään. Minusta ihan jees. Parasta on, jos ei ole itsestään liian varma, ei uskottele, vähiten itselleen. 🤔


      • nallukka41 kirjoitti:

        Hienoa! Pitäkää hauskaa ☺️

        Kunhan ei palelluta. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        Kunhan ei palelluta. 😁

        Niin toivottavasti neidillä on vähän ylimääräistö niin pärjää 😍


      • nallukka41 kirjoitti:

        Just näin ja sitten niistä valheista ei tule loppua, se on uusi tapa sitten. Hyväksyin sen kyllä. Ja helpotti kun hänen kanssa sänky pelasi ja sellasia 2-4tunnin pervoja sessioita hänen toiveesta. Opetti minulle mitä on raivopano 😅. Sille ei riittänyt mikään meillä. Sai vähän anteeks sillä ehkä 🙈

        Seksi on tärkeä, mutta ei vielä riitä. Ainakaan mulle. Mutta hyvähän se on etsiä siitäkin oma itsensä... oma juttu sekin..


      • nallukka41 kirjoitti:

        Niin toivottavasti neidillä on vähän ylimääräistö niin pärjää 😍

        Kerrospukeutuminen ja tuulen suojaus... tosin eniten mä taidan siitä tuulesta ottaa. 😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        No eipä sitä toisesta vielä tiedä?

        Ja kuka on täysin ehjä? Tokkopa kukaan... itselle tulee helposti olo, jos joku tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, että nieleksii ja peittelee jotain.

        Kyllä tämäkin on sanonut, että ei varmaan kaikki ole kuupassa ihan satasella mukana, mutta hyvin pärjää ja näillä mennään. Minusta ihan jees. Parasta on, jos ei ole itsestään liian varma, ei uskottele, vähiten itselleen. 🤔

        No kunhan et saappaineen suohon mene ☺️. Pahin varoitusmerrki on ehkä minusta kun toinen vähättelee vaivoja. Jotenkin kanssa kannustaa ettei valehtelisi niistä 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        No eipä sitä toisesta vielä tiedä?

        Ja kuka on täysin ehjä? Tokkopa kukaan... itselle tulee helposti olo, jos joku tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, että nieleksii ja peittelee jotain.

        Kyllä tämäkin on sanonut, että ei varmaan kaikki ole kuupassa ihan satasella mukana, mutta hyvin pärjää ja näillä mennään. Minusta ihan jees. Parasta on, jos ei ole itsestään liian varma, ei uskottele, vähiten itselleen. 🤔

        Tai työeläkeläistä 😅🙈


      • interlocutrice kirjoitti:

        Seksi on tärkeä, mutta ei vielä riitä. Ainakaan mulle. Mutta hyvähän se on etsiä siitäkin oma itsensä... oma juttu sekin..

        Kyllä. Pitää löytää ja sama toi bi juttu, exä tykkäsi naisista paljon 🥰


      • nallukka41 kirjoitti:

        No kunhan et saappaineen suohon mene ☺️. Pahin varoitusmerrki on ehkä minusta kun toinen vähättelee vaivoja. Jotenkin kanssa kannustaa ettei valehtelisi niistä 🤔

        Mikä sit on vähättelyä? Eipä moni itsekkään etukäteen tiedä miten mihinkin tulee reagoimaan? 🤷‍♂️

        Lopullinen mielipide kuitenkin on itse tehtävä, eikä vaan uskoa toisen puhetta.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Kyllä. Pitää löytää ja sama toi bi juttu, exä tykkäsi naisista paljon 🥰

        Niin, seksuaalisuus on usein monelle epäselvä, vaikka kuin olisi varma. Siinäkin voi piillä se, että haluaa olla jotain, mitä lopulta ei olekaan.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mikä sit on vähättelyä? Eipä moni itsekkään etukäteen tiedä miten mihinkin tulee reagoimaan? 🤷‍♂️

        Lopullinen mielipide kuitenkin on itse tehtävä, eikä vaan uskoa toisen puhetta.

        Joo ja kaikki me ollaan erillaisia reagoimaan


      • nallukka41 kirjoitti:

        Joo ja kaikki me ollaan erillaisia reagoimaan

        Se reagoiminen juuri usein ratkaiseekin..


      • interlocutrice kirjoitti:

        Niin, seksuaalisuus on usein monelle epäselvä, vaikka kuin olisi varma. Siinäkin voi piillä se, että haluaa olla jotain, mitä lopulta ei olekaan.

        Kokeiluja. Kyllä ja oli muutkin just tapetilla sillon. Ties vaikka kerkeis joskus kahville. Tää uus pervo neiti a asuu aseman nurkilla, jos vaikka ennen lähtöä kävis kahvella samalla kun siellä käy ☺️. No katsotaan. Nyt nukkuu.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Kokeiluja. Kyllä ja oli muutkin just tapetilla sillon. Ties vaikka kerkeis joskus kahville. Tää uus pervo neiti a asuu aseman nurkilla, jos vaikka ennen lähtöä kävis kahvella samalla kun siellä käy ☺️. No katsotaan. Nyt nukkuu.

        No mikä ettei...


    • Mjoo, en tiedä osaanko rakastaa, mutta ainakin mulla on tarve rakastaa. Kietoa käteni ympärille, suukotella päästä varpaisiin, silitellä hiuksia ja ihoa, koittaa sanoin ja teoin saada heidät tuntemaan olonsa rakastetuksi ja turvalliseksi kanssani, suojella rakkaitani ja opastaa varomaan tiettyjä asioita ja vaaroja, jottei heille sattuisi mitään pahaa.

      Tehdä heidän puolestaan ja hyväkseen erinäisiä asioita, antaa heille vapaus valita itselleen parhain, muulla tavoin en osaa rakastaa.

      En tiedä onko se osaamista vaiko yritystä, mutta niin minä rakastan.

      • Voi ei! 😓. Sinulla on kyllä tuota. Tahtoisitko lukea yhden aika pienen artikkelin jos laitan sen tähän? Siitä voisi olla sinulle iloa myöhemmin 🤗


      • Tai oikeastaan loppuelämäksi jos tunnistat itsesi siitä.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Voi ei! 😓. Sinulla on kyllä tuota. Tahtoisitko lukea yhden aika pienen artikkelin jos laitan sen tähän? Siitä voisi olla sinulle iloa myöhemmin 🤗

        No laita.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Tälläinen https://hidastaelamaa.fi/2020/02/tunteiden-kieltaminen-tekee-kipeaa-oletko-sinakin-kuullut-nama-kommentit/?utm_content=buffer46905&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer&fbclid=IwAR2E4_Q6DrDsmjeEotpzfJ42_1QkcOlJF0TvpYPSJmrjK1nOKYBcFELbL4Q#53bbed69

        Tuo on sellainen että ajattelet seurauksena vain toista, et itseäsi ollenkaan ja omia tunteitasi. Jos tunnistat, sinulla on mahdollisuus oppia vielä oikeasti rakastamaan jos niin valitset itse 🤗❤️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Tälläinen https://hidastaelamaa.fi/2020/02/tunteiden-kieltaminen-tekee-kipeaa-oletko-sinakin-kuullut-nama-kommentit/?utm_content=buffer46905&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer&fbclid=IwAR2E4_Q6DrDsmjeEotpzfJ42_1QkcOlJF0TvpYPSJmrjK1nOKYBcFELbL4Q#53bbed69

        No en tunnistanut itseäni siitä. Mä olen saanut lapsena olla vapaasti itseni ilossa ja surussa. Mua on halattu, paijattu, kehuttu, ojennettu jos olen höntsäillyt vimpan päälle.

        Rajat ja rakkaus on kotona saatu.

        Sen sijaan yhtä avoimesti en ole saanut elää missään muualla tai muissa ihmissuhteissani, kuin vanhempieni kanssa sain ja saan. Ja lasteni kanssa.

        Mun tunnelukot tuskin johtuu vanhemmistani tai etten olisi saanut rakkautta. Ne johtuu kaiketi siitä etten ole kokenut kelpaavani muille kuin heille itsenäni.

        Ja lapsilleni kelpaan itsenäni.

        Ja ne voi tulla kipeistä kokemuksista pitkin elämää kyllä.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Ei ole hyvä elää toisen kautta omaa elämääsi 😓

        Elän kuten osaan.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No en tunnistanut itseäni siitä. Mä olen saanut lapsena olla vapaasti itseni ilossa ja surussa. Mua on halattu, paijattu, kehuttu, ojennettu jos olen höntsäillyt vimpan päälle.

        Rajat ja rakkaus on kotona saatu.

        Sen sijaan yhtä avoimesti en ole saanut elää missään muualla tai muissa ihmissuhteissani, kuin vanhempieni kanssa sain ja saan. Ja lasteni kanssa.

        Mun tunnelukot tuskin johtuu vanhemmistani tai etten olisi saanut rakkautta. Ne johtuu kaiketi siitä etten ole kokenut kelpaavani muille kuin heille itsenäni.

        Ja lapsilleni kelpaan itsenäni.

        Ja ne voi tulla kipeistä kokemuksista pitkin elämää kyllä.

        Sanoin onnekas koska lapsuudesta on pidempi matka korjata asiat. Tarviisitko vaan oikean ja oikean sukupuolisen kumppanin ehkä?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No en tunnistanut itseäni siitä. Mä olen saanut lapsena olla vapaasti itseni ilossa ja surussa. Mua on halattu, paijattu, kehuttu, ojennettu jos olen höntsäillyt vimpan päälle.

        Rajat ja rakkaus on kotona saatu.

        Sen sijaan yhtä avoimesti en ole saanut elää missään muualla tai muissa ihmissuhteissani, kuin vanhempieni kanssa sain ja saan. Ja lasteni kanssa.

        Mun tunnelukot tuskin johtuu vanhemmistani tai etten olisi saanut rakkautta. Ne johtuu kaiketi siitä etten ole kokenut kelpaavani muille kuin heille itsenäni.

        Ja lapsilleni kelpaan itsenäni.

        Ja ne voi tulla kipeistä kokemuksista pitkin elämää kyllä.

        Älä nyt liikaa minua kuuntele, kunhan höpötellään 🤗


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Elän kuten osaan.

        Okei ☺️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Sanoin onnekas koska lapsuudesta on pidempi matka korjata asiat. Tarviisitko vaan oikean ja oikean sukupuolisen kumppanin ehkä?

        Hmm, en tiedä. Minä niin rakastan ja olen kasvanut kiinni omaan kumppaniini. Ikävä tulee, jos hänestä luopuisin. Sukupuoli on "väärä" , mutta ihminen tuntuu oikealta, joten näin on hyvä. :)


      • nallukka41 kirjoitti:

        Okei ☺️

        Juu. :P


      • nallukka41 kirjoitti:

        Älä nyt liikaa minua kuuntele, kunhan höpötellään 🤗

        Saa höpötellä. Eikä aina tarvi osata sanoa oikeita asioita. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Saa höpötellä. Eikä aina tarvi osata sanoa oikeita asioita. :)

        Hyvä! Siinä minä olen hyvä. Sanomaan vääriä asioita 😅


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hmm, en tiedä. Minä niin rakastan ja olen kasvanut kiinni omaan kumppaniini. Ikävä tulee, jos hänestä luopuisin. Sukupuoli on "väärä" , mutta ihminen tuntuu oikealta, joten näin on hyvä. :)

        Hyvä ☺️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Hyvä! Siinä minä olen hyvä. Sanomaan vääriä asioita 😅

        Ääh, niillä voi herätellä toista unesta. :'D


      • nallukka41 kirjoitti:

        Hyvä ☺️

        Näin on vaan päässyt käymään. Jos yritän repiä itseeni irti, tuntuu että revin itseltänikin ihoa irti. Kai nämä yhteiset vuodet hitsaa meitä yhteen.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Näin on vaan päässyt käymään. Jos yritän repiä itseeni irti, tuntuu että revin itseltänikin ihoa irti. Kai nämä yhteiset vuodet hitsaa meitä yhteen.

        *Jos yritän repiä itseeni irti hänestä...


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ääh, niillä voi herätellä toista unesta. :'D

        Vastaan nyt sinun kaikkiin kerralla ja lyhyesti. Sinä tiedät kyllä mitä sinä teet. Jos olet onnellinen näin, älä tee mitään. Se voi olla hyvä vaihto-ehto mutta jos sen valitset niin katso elämääsi ja koita miettiä mitä sieltä ehkä puuttuu? Koitin exälle sanoa joskus että miksi ei hanki tyttöystävää lisäksi? Se sopii sinulle ☺️. Tai ehkä kumppanille voisi puhua niin ettet ota ei:tä vaihtoehdoksi? Elämää voi muuttaa 🤗


      • nallukka41 kirjoitti:

        Vastaan nyt sinun kaikkiin kerralla ja lyhyesti. Sinä tiedät kyllä mitä sinä teet. Jos olet onnellinen näin, älä tee mitään. Se voi olla hyvä vaihto-ehto mutta jos sen valitset niin katso elämääsi ja koita miettiä mitä sieltä ehkä puuttuu? Koitin exälle sanoa joskus että miksi ei hanki tyttöystävää lisäksi? Se sopii sinulle ☺️. Tai ehkä kumppanille voisi puhua niin ettet ota ei:tä vaihtoehdoksi? Elämää voi muuttaa 🤗

        No, polyamoria tai FWB tyyppiset jutut ei sovi mulle, kun mä olen rakastuvaa sorttia. Ja yhteen sitoutuvaa sorttia. Mä hiukan ehkä jumaloin kumppaniani ja pidän jalustalla, suhteessa ollessani, joten loukkaaminen on asia johon en halua helposti syyllistyä. Ja tyttöystävä loukkaisi. Hän jo kysyi vasta jokin aika sitten minukta, että kai sä oot hetero? Ja vastasin, etten tiiä ja sitten etten ole, mutta elän heterosti.

        Pitää olla todella kurjasti asiat, että ylipäänsä eroan. Ja yleensä pienemmät asiat pitää hiertää kauan, jos ne nousee syyksi häipyä. Tunteet pitää loppua, ennen en osaa lähteä.

        En oikein tykkää käyttökulttuurista mitä tulee ihmissuhteisiin. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No, polyamoria tai FWB tyyppiset jutut ei sovi mulle, kun mä olen rakastuvaa sorttia. Ja yhteen sitoutuvaa sorttia. Mä hiukan ehkä jumaloin kumppaniani ja pidän jalustalla, suhteessa ollessani, joten loukkaaminen on asia johon en halua helposti syyllistyä. Ja tyttöystävä loukkaisi. Hän jo kysyi vasta jokin aika sitten minukta, että kai sä oot hetero? Ja vastasin, etten tiiä ja sitten etten ole, mutta elän heterosti.

        Pitää olla todella kurjasti asiat, että ylipäänsä eroan. Ja yleensä pienemmät asiat pitää hiertää kauan, jos ne nousee syyksi häipyä. Tunteet pitää loppua, ennen en osaa lähteä.

        En oikein tykkää käyttökulttuurista mitä tulee ihmissuhteisiin. :)

        Olet kyllä tosi hieno ihminen ja niin on sinun kumppanikin ❤️. Onni on jos noin hyvin löytää 🤗🤗🤗. Oikeasti on harvinaista että on noin hyvin.


      • nallukka41 kirjoitti:

        Olet kyllä tosi hieno ihminen ja niin on sinun kumppanikin ❤️. Onni on jos noin hyvin löytää 🤗🤗🤗. Oikeasti on harvinaista että on noin hyvin.

        Hmmm, kiitos. Hienona en pidä, mutta vähän vanhanaikaisena. :D

        Laitetaan se romanttisuuden piikkiin ja syyksi. Kun Tauno sai vihdon Ansansa. :D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hmmm, kiitos. Hienona en pidä, mutta vähän vanhanaikaisena. :D

        Laitetaan se romanttisuuden piikkiin ja syyksi. Kun Tauno sai vihdon Ansansa. :D

        Nyt häippään hetkeksi. Siinä se, saavatko he joskus toisensa? :')

        https://youtu.be/AagSiiCUZxg


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hmmm, kiitos. Hienona en pidä, mutta vähän vanhanaikaisena. :D

        Laitetaan se romanttisuuden piikkiin ja syyksi. Kun Tauno sai vihdon Ansansa. :D

        Vanhanaikainen ja romanttinen on unelma. Ainakin minulle ❤️


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Nyt häippään hetkeksi. Siinä se, saavatko he joskus toisensa? :')

        https://youtu.be/AagSiiCUZxg

        ❤️🥰🥰


      • nallukka41 kirjoitti:

        Vanhanaikainen ja romanttinen on unelma. Ainakin minulle ❤️

        No samiksia sitten sen suhteen. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No samiksia sitten sen suhteen. :)

        Niin ☺️




      • nallukka41 kirjoitti:

        🤗🥰

        :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        *Jos yritän repiä itseeni irti hänestä...

        Kirjoittaja ei ole savosta, on tietty ap Pohjois-Pohjanmaalta. On kova puhumaan palturiA, siis valehtelemaan. Toi mcml... On yksi hänen hahmoistaan. Esiintyy nyt miehenä, asuu myös miehen kaa.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja ei ole savosta, on tietty ap Pohjois-Pohjanmaalta. On kova puhumaan palturiA, siis valehtelemaan. Toi mcml... On yksi hänen hahmoistaan. Esiintyy nyt miehenä, asuu myös miehen kaa.....

        Okei 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja ei ole savosta, on tietty ap Pohjois-Pohjanmaalta. On kova puhumaan palturiA, siis valehtelemaan. Toi mcml... On yksi hänen hahmoistaan. Esiintyy nyt miehenä, asuu myös miehen kaa.....

        Täällä on joku latvalahojen syyskokous vai?


    • Sitten olet onnekas 🤗. Oletko bi?
      Kysyn siksi että näet toisten onnen selvästi mutta et ilmeisesti omaasi? Sano jos olen väärässä!

    • Tunteet ovat yhtäältä siunaus, mutta toisaalta myös kirous. Kukapa ei olisi ihastunut kerran, kahdesti taikka jatkuvasti, ja kun tunteisiin vihdoin vastataan, vaikuttaa se olevan rakkautta ensisilmäyksellä.

      Tunteisiin vastaamisesta lähtee kuitenkin iso järkäle nimeltä suhde vierimään, ja se murskaa kaiken alleen, niin ihastuksen kuin rakkaudenkin. Kun järkäleen alta viimein pääsee haavoittuneena ryömimään pois, on verillään, vailla tukea ja turvaa.

      Mikäli suhteen aiheuttamat haavat ikinä paranevat, on koko persoona pelkkää puutunutta arpikudosta.

      Seuraavan kerran kun suhteeseen ryhtyy, osaa pitää tunteensa loitolla, sanoa oikeat sanat, tuoda kukkia oikealla hetkellä, hieroa varpaita, selkää, silittää hiuksia, tiskata astioita, imuroida. Vaan oma mieli ei ole mukana. Se ikäänkuin seuraa vieressä että mitä oletkaan tekemässä. Petaa paikkasi, tee olosi mukavaksi, mutta pidä aina laukkusi pakattuna. Etäisyys hyvä, läheisyys silloin kun se sopii.

    • Anonyymi

      Suurin tunnelukko tullut parisuhteesta ja petetyksi joutumisesta. Olen juu vihainen äidilleni, ettei opettanut pitämään puoliaan. Eli kuitenkin elämänsä loppuun sen parisuhteensa (isän) vankina ja rimpuilla niissä rajoissa rakastan ja vihaten. Mä en voi vihata kuin tyhjää. Minut jätettiin. En välitä rakastaa mitään enää, olen iloinen jos joku uusi juttu herättää iloa ja peittoaa surun. On se helvetinmoinen tunnelukko, ja kannustusta saa. Oikeesti en oikeesti välitä rakastua tai yhtään mitään

      • Sitä toi just on ja tuntuu olevan kaikilla vaikeeta elää sen kanssa kenellä se on. Ei ole mikään pikkujuttu suhteessa, ei tosiaan. Rankkaa on katsella vierestä huonoina aikoina. Nyt nukkuu


    • Anonyymi

      Tunnelukkotesti https://www.tunnelukkosi.fi/testi.php


      Itsellä tuli tunnevaje, ulkopuolisuus, emotionaalinen estyneisyys, vajavaisuus, kaltoinkohtelu, epäonnistuminen....No ehkä sitä kolmosta olis voinu käyttää enemmän,
      Sen sijaan rankaisevuuden, vaativuuden, hyväksynnän haun tai alistuvuuden tunnelukkoa ei ollut. Varmaan toi ihan suuntaa näyttää kuitenkin...

      • 1. Uhrautuminen 87% (tuloksesi: keskivahva)
        2. Alistuminen 82% (tuloksesi: vahva)
        3. Vaativuus 75% (tuloksesi: heikko)
        4. Pessimistisyys 70% (tuloksesi: heikko)
        5. Hyväksynnän haku 68% (tuloksesi: keskivahva)
        6. Emotionaalinen estyneisyys 68% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        7. Ulkopuolisuus 64% (tuloksesi: vahva)
        8. Riittämätön itsekontrolli 62% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        9. Hylkääminen 61% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        10. Kaltoin kohtelu 60% (tuloksesi: heikko)
        11. Epäonnistuminen 58% (tuloksesi: heikko)
        12. Rankaisevuus 57% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        13. Tunnevaje 55% (tuloksesi: keskivahva)
        14. Suojattomuus 54% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        15. Vajavuus 54% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        16. Riippuvuus 48% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        17. Oikeutus 35% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        18. Kietoutuneisuus 28% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)


      • Anonyymi

        Ainoastaan ulkopuolisuudessa keskivahva tunnelukko, missään muussa ei tunnelukkoa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        1. Uhrautuminen 87% (tuloksesi: keskivahva)
        2. Alistuminen 82% (tuloksesi: vahva)
        3. Vaativuus 75% (tuloksesi: heikko)
        4. Pessimistisyys 70% (tuloksesi: heikko)
        5. Hyväksynnän haku 68% (tuloksesi: keskivahva)
        6. Emotionaalinen estyneisyys 68% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        7. Ulkopuolisuus 64% (tuloksesi: vahva)
        8. Riittämätön itsekontrolli 62% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        9. Hylkääminen 61% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        10. Kaltoin kohtelu 60% (tuloksesi: heikko)
        11. Epäonnistuminen 58% (tuloksesi: heikko)
        12. Rankaisevuus 57% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        13. Tunnevaje 55% (tuloksesi: keskivahva)
        14. Suojattomuus 54% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        15. Vajavuus 54% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        16. Riippuvuus 48% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        17. Oikeutus 35% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)
        18. Kietoutuneisuus 28% (tuloksesi: ei tunnelukkoa)

        No, tunnistatko itsesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, tunnistatko itsesi?

        En kaikista kohdista. Kaltoinkohtelu, mitä hittoa?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En kaikista kohdista. Kaltoinkohtelu, mitä hittoa?

        tuolta löytyy noiden 18 tunnelukon kuvaukset...
        Kaltoinkohtelun tunnelukko
        "Pelkäät että ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelevät tai käyttävät sinua jollain tavalla hyväkseen. Et luultavasti koe oloasi turvalliseksi vaan näet uhkakuvia ihmissuhteissasi. Sinun on yleensä vaikea luottaa ihmisiin...et päästä ketään lähellesi ja et uskalla avautua ihmissuhteissasi..saatat kuitenkin viehättyä ihmisistä jotka ovat hyväksikäyttäjiä"...ja niin eespäin


      • Anonyymi kirjoitti:

        tuolta löytyy noiden 18 tunnelukon kuvaukset...
        Kaltoinkohtelun tunnelukko
        "Pelkäät että ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelevät tai käyttävät sinua jollain tavalla hyväkseen. Et luultavasti koe oloasi turvalliseksi vaan näet uhkakuvia ihmissuhteissasi. Sinun on yleensä vaikea luottaa ihmisiin...et päästä ketään lähellesi ja et uskalla avautua ihmissuhteissasi..saatat kuitenkin viehättyä ihmisistä jotka ovat hyväksikäyttäjiä"...ja niin eespäin

        Oon varmaan painanut väärään kohtaan, kun tuo kuvaus ei minusta sovi yhtään.

        Pari kertaa jouduin korjaamaan hopaisunäppäisyn, kun meni väärään kohtaan.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Oon varmaan painanut väärään kohtaan, kun tuo kuvaus ei minusta sovi yhtään.

        Pari kertaa jouduin korjaamaan hopaisunäppäisyn, kun meni väärään kohtaan.

        Hipaisu.. Äkkiä menee viereen näillä hipaisulaitteilla. 1 pitänyt merkitä. Ei kuvasta yhtään.

        Tuo alistuvaisuus ja uhrautuminen pitää paikkansa, teen paljon toistenkin puolesta ja välttelen riitoja. En pullikoi, vaan teen alta pois. Toisaalta en kyllä muuten koe olevani alistuva esim. kukkoilijoille.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hipaisu.. Äkkiä menee viereen näillä hipaisulaitteilla. 1 pitänyt merkitä. Ei kuvasta yhtään.

        Tuo alistuvaisuus ja uhrautuminen pitää paikkansa, teen paljon toistenkin puolesta ja välttelen riitoja. En pullikoi, vaan teen alta pois. Toisaalta en kyllä muuten koe olevani alistuva esim. kukkoilijoille.

        Mut joo, onko se tunnelukko sitten mimmoinen? Mä koen, että se että tekee toisten puolesta eikä riitele, nöyryys ei välttämättä ole lukkoja vaan tapa toimia, jotta asiat sujuis ja vielpä helpommin.

        Toki olen joskus vasten tahtoani saanut vastuutusta mitä en halunnut ja halua. Tehtäväkseni. Ja silloin se ärsyttää ja aiheuttaa antipatiaa.

        Jos itse päätän tehdä, niin mikä lukko se on. Enhän mä siitä kärsi?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mut joo, onko se tunnelukko sitten mimmoinen? Mä koen, että se että tekee toisten puolesta eikä riitele, nöyryys ei välttämättä ole lukkoja vaan tapa toimia, jotta asiat sujuis ja vielpä helpommin.

        Toki olen joskus vasten tahtoani saanut vastuutusta mitä en halunnut ja halua. Tehtäväkseni. Ja silloin se ärsyttää ja aiheuttaa antipatiaa.

        Jos itse päätän tehdä, niin mikä lukko se on. Enhän mä siitä kärsi?

        Ja puolesta tekeminen on myös yhdenlainen tapa huomioida, hoivata, helliä ja jakaa vastuuta. Miksi se aina lähes poikkeuksetta tulkitaan joksikin alistumiseksi ja orjuuttavaksi mateluksi?

        En ymmärrä. Ihmiset, jotka ei tee toisten puolesta mitään ikinä mä koen törkymöykyiksi ja itsekkäiksi paskahousuiksi.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Hipaisu.. Äkkiä menee viereen näillä hipaisulaitteilla. 1 pitänyt merkitä. Ei kuvasta yhtään.

        Tuo alistuvaisuus ja uhrautuminen pitää paikkansa, teen paljon toistenkin puolesta ja välttelen riitoja. En pullikoi, vaan teen alta pois. Toisaalta en kyllä muuten koe olevani alistuva esim. kukkoilijoille.

        Hyvät puolet pitää paikkansa, huonot ei . Joo joo, näinhän se monella menee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät puolet pitää paikkansa, huonot ei . Joo joo, näinhän se monella menee.

        Sanoinko mä niin? En. Mä ihmettelin tota jäsentelyä ja perustelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät puolet pitää paikkansa, huonot ei . Joo joo, näinhän se monella menee.

        Sulla on aika ylimielinen tyyli keskustella. Sellainen pakko olla vittupää ja mennä ohi aiheen egoasi nostattaaksesi.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Sanoinko mä niin? En. Mä ihmettelin tota jäsentelyä ja perustelua.

        Joo joo..... 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo joo..... 😅

        Huomautin vaan, että osaat kiinnittää huomiota omiin huonoihin puoliisi. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Huomautin vaan, että osaat kiinnittää huomiota omiin huonoihin puoliisi. :)

        Sullahan niitä ei olekaan. Testikin toimi vain hyvien puolien kohdalla. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan niitä ei olekaan. Testikin toimi vain hyvien puolien kohdalla. 😅

        Älä lässytä.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Älä lässytä.

        Sun huonot puolet jäi kaappiin? Otit vaan rusinat mukaan. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun huonot puolet jäi kaappiin? Otit vaan rusinat mukaan. 😅

        On mulla se kaappikin mukana, katotaanko mitä sieltä löytyy? ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        tuolta löytyy noiden 18 tunnelukon kuvaukset...
        Kaltoinkohtelun tunnelukko
        "Pelkäät että ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelevät tai käyttävät sinua jollain tavalla hyväkseen. Et luultavasti koe oloasi turvalliseksi vaan näet uhkakuvia ihmissuhteissasi. Sinun on yleensä vaikea luottaa ihmisiin...et päästä ketään lähellesi ja et uskalla avautua ihmissuhteissasi..saatat kuitenkin viehättyä ihmisistä jotka ovat hyväksikäyttäjiä"...ja niin eespäin

        Toi kuvaan enemmän minua. Sen vuoksi on vaikea luottaa ulkopuolisiin mutta tuo on trauma, ei tunnelukko.


    • "Vaikea se on rakastaa jos et osaa miettiä muuta kun sinun omien pienien rajojen sisällä toimimista.

      Meinaan vaan että voi olla vaikeaakin seurustella jos et anna itsesi tuntea mitään. Kyllä siinä voi tulla maha kipeäksi kun ei osaa ilmaista eikä tunne itseään.
      "
      Höm. En yhtään ymmärtänyt mistä rajoista tuntea kiellettäis?

      "Tunnelukot on aika outo sana monelle. Vanhemmat on lapselle sanonut kaikki väärät sanat. Sitten on tehty omaan mieleen haitallisia toimintamalleja kun ajatellaan ettei tunteita saa käyttää. "

      Ei tällä ole mitään tekemistä jos lapsella ei ole myötätuntoa se ei ole kaikella ja tunnelukot ei tarkoita tämmöistä että kielletään rakastamasta tai tuntea. Tunnelukot kyllä on sellaisia että ei pystyhallitsemaan omaa tunnetta joista joutuu ongelmiin.

      • Taidetaan traumat puhua tunnelukkoina tässä. Kaikki traumat ei sitten ole vanhempien aikaa saannoksia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksi on ollut on kirjoitettu. Tutustuminen ottaa monta kuolemaa
      Room. 13: 8, Matt. 11: 28-29
      Et sinä.

    • "Vaikea se on rakastaa jos et osaa miettiä muuta kun sinun omien pienien rajojen sisällä toimimista."

      Mulla tuli tästä ihan muu juttu mieleen.
      Jotkut ovat sitä mieltä että autetaan ensin suomalaisia, sitten vasta pitää miettiä muita.

      Kyllä mä ymmärrän itsekkyyden, mutta fiksusti epäitsekkäänä saa lopulta enemmän kuin antaa. (Fiksulla tarkoitan tietenkin, että kannattaa oppia tunnistamaan huijarit. Sitä ei opi torjumalla kaikki ulkopuoliset).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe