Mitään mieltä mennä mensan testiin?

Anonyymi

Kotitestistä sain 143 tulokseksi joka on sitten parempi kuin 99,8% ihmisistä? Tosi oudolta kuulostaa kun olen vielä 13… mietin että oisko mitään järkeä sitten 16 vuotiaana testiin mennä? Jostain toisesta testistä olen saanut tulokseksi 145 tai yli… erikoisen korkeilta kuulostaa nää luvut. Johtuuko se vaan siitä että ihmisiä yritetään oikeasn testiin kalastella?

14

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä ketään, joka olisi katunut Mensan testiä ja jäsenyyttäkään, mutta joitakin, jotka ovat katuneet Mensan jäsenyydestä kertomista.

      Ihmisissä on kateellisia, typeriä ja ilkeitä, joten kannattaa käyttää älykkyyden lisäksi myös viisautta, kun sitä tarvitaan. Sinulla on vuosia aikaa pohtia sitä ja ihmisiä ympärilläsi.

      • Minä olen kyllä katunut Mensan jäsenyyttä, mutta en testiä. Jäsenyyteen kuului jäsenlehti jossa oli idioottimaisia seksivitsejä ja kutsuja älyttömiin saunailtoihin. Ei mitään järkevää sisältöä.

        Tuo tosin oli aika kauan aikaa sitten, en tiedä onko jäsenyys tai jäsenlehti nykyään parempi.


    • Asiallisissa testeissä (kuten Mensan testit) tulos on suhteessa omaan ikäryhmääsi joten korkean tuloksen saa ihan yhtä vaikeasti minkä tahansa ikäisenä eli iällä ei ole mitään väliä. Jos nettitestissä ei kysytä ikää niin sitten se on täyttä roskaa.

      Jos haluat tietää aidon tuloksen niin suosittelen kyllä Mensan testiin menemistä - muista vain että tuo ei todellakaan mittaa älykkyyttä, vaan ainoastaan loogista ajattelukykyä.

    • Suomessa on muuten 61773 13-vuotiasta eli Suomesta löytyy yli sata 13-vuotiasta jotka saisivat tuollaisen tuloksen "parempi kuin 99,8% ihmisistä".

      61773 * (1 - 0,998) = 124

      Eli ei tuo sinun tulos nyt ihan mahdoton ole jos olet hyvä logiikassa/matematiikassa, mutta kuitenkin epäilisin aina korkeita tuloksia ja varmistaisin sen tunnetulla testillä.

    • Anonyymi

      Eniten tässä mietin sitä, kun testi kysyy ikää 18 vuodesta eteenpäin. Että miten hyvin tuo tulokseni sitä oikeaa sitten vastaa?

      Ap

      • Anonyymi

        No 13v kiskoo 143 eli 18 vuotiaaseen verrattuna vaikka 170iq vastaava tai enemmän.


    • Anonyymi

      Älykäs tajuaa kysymättäkin että Mensan testit on huuhaata.

      • Anonyymi

        Etkö päässyt mensaan?


    • Anonyymi

      perkele sain ite vaan Mensan kotitestistä 135 ja oon 19. Luulin että sain maksit vai sainko kenties maksimit ja itse olet tehnyt jonkin muun testin.

    • Anonyymi

      Minun posteet onkin 140. Tein kokeen kahdesti ja sain 70 molemmilla kerroilla.

    • Anonyymi

      Älä nyt ihmeessä mihinkään hömppätesteihin luota! Jos teet Mensan virallisen nettitestin, tulos on korkeintaan suuntaa antava. Oikeat neuropsykologiset älykkyystestit eivät edes ole ns Ravenon matriiseja vaan niitä paljon monipuolisempia. Pystyt kyllä arvioimaan älykkyyttäsi itse. Oletko aina sormi suussa vai löydätkö ratkaisuja ongelmiisi?

    • Anonyymi

      Mensalla on vuosikokous viikonloppuna 22-24.10 .2021 Helsingissä. Ohjelmaa on kovasti, aika hauskaa! Yhtenä iltana on 130 hengen illallinen, musiikkia ja kaikkea hienoa. Onhan siellä se varsinainen kokouskin, se on aika tavanomainen järjestä kokous. Voi. Kyllä sanoa että asiat sujuvat sielläkin jopa älykkäästi! Olen osallistunut monta kertaa mä en saa vuosikokouksen viihtynyt täällä loistavasti. Ehkä näemme Helsingissä tänä viikonloppuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe