OLKAA LUJAT JA JÄRKÄHTÄMÄTTÖMÄT, AINA INNOKKAAT HERRAN TYÖSSÄ. ( 1 Kor. 15:58.)

Anonyymi

Lukijani, ehkä olet saanut sen onnen, että olet maailmasta valittu Jeesuksen seuraajaksi. Elät sydämellisessä elämänyhteydessä Vapahtajasi kanssa. Oi, pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi! Perkele on vannonut meille kuoleman kulkien ympäri milloin kiljuvana jalopeurana, milloin valkeuden enkelinä. Monet, »jotka ovat hengessä alkaneet, lopettavat lihassa», joko maailman ja himojen pettäminä, jotka uudestaan kietovat heidät pauloihinsa.

He väsyivät sotaan ja lihan kuolettamiseen ja antautuivat uudelleen synnin palvelukseen - tai lankesivat he epäilykseen jonkin kovan ja kestävän kiusauksen voittamina. Tai villitsi heitä uusien oppien kiehtova voima, joka vieroitti heidät yksinkertaisuudesta Kristuksessa ja itse elämä kuihtui.

»Minä olen totisesti asettanut ja tyynnyttänyt sieluni», sanoo Daavid, »niin kuin vieroitettu lapsi äitinsä tykönä, niin kuin vieroitettu lapsi on sieluni minussa».

Tai langettivat heidät ylpeyden luulottelut, jotka ovat kaiken sydämessä asuvan armon surma. Toiset langenneet tunnetaan helposti siitä, että he kokonaan palaavat maailmaan ja syntiin eivätkä enää viljele Jumalan sanaa. Toisilla taas on jumalisuuden kuori, mutta heissä ei ole mitään henkeä eikä elämää, ei armon eikä evankeliumin tarvetta, vaan ainoastaan lain tiedon ja totuuden muoto.

»Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä ... niin on heille viimeinen tila käynyt ensimmäistä pahemmaksi.»

Oi, rukoile Jumalaa armollisesti varjelemaan sinua niin onnettomasta lopusta! Ja tunne apostolin kehotuksen vakavuus: »Olkaa lujat, järkähtämättömät!» Ole luja uskossa, pysy joka päivä Vapahtajasi ystävyydessä. Älä mistään niin huolehdi kuin siitä, että joka päivä olet vakuutettu Jumalan ystävyydestä ja että sinut aina havaittaisiin olevan Kristuksessa.

Ole luja rakkaudessa ja jumalisuuden harjoituksessa, ettet anna ihmisten pahuuden ja kiittämättömyyden tai oman turmeluksesi väsyttää itseäsi, ettet tulisi veltoksi ja huolettomaksi, taistelun käydessä kovaksi ja pitkälliseksi.

Kestä vielä vähän aikaa lihaasi kuolettaen nyt on ratkaiseva taistelu käynnissä, nyt kilvoitellaan voittopalkinnosta. »Ole uskollinen», sanoo Herra, »ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun».

Ole luja toivossa ja kärsivällisyydessä katkerankin ristin ja kärsimyksen aikana. Kestä loppuun asti, nyt on ratkaiseva hetki! Vähän aikaa on enää jäljellä. Luopumus tapahtuu helposti, mutta kestäminen ja taivaan kunnian voittaminen kysyy kilvoitusta.

»Lujat ja järkähtämättömät», sanoo apostoli. Älä anna monenlaisten opintuulten keikutella ja viskellä sinua, kuten hentoja ruokoja, joita tuuli huojuttelee sinne tänne. Me elämme aikana, jolloin kaikenlaista uutta on tarjona hengelliselläkin alalla. Yksi esittää yhtä, toinen toista.

Ja ihmisluonto on sellainen, että vanha pian tulee mauttomaksi ja arvottomaksi, ja uusi kiinnostaa. Varo noudattamasta tätä luonnollista taipumusta. Äläkä kuvittelekaan, ettei kukaan voi sinua johtaa harhaan, että itse aina huomaat, mikä on oikeaa, mikä väärää.

Älä myös ole niin kiittämätön Jumalan Hengelle ja totuudelle, joka on sinut uudestisynnyttänyt, että pitäisit jotakin toista oppia parempana - tai sen ihmisen jotakin uutta tarvitsevan, joka jo »on Kristuksessa».

Apostoli sanoo: Te olette hänessä täydelliset. Sinä tahdot tätä armotilaa tehdä täydellisemmäksi jollakin uudella, omalla työllä! Kuinka sitten vastaat Vapahtajallesi, kun hän kysyy: »Etkö sinä minussa ollutkaan autuas?»

Älkäämme olko lapsia, joita kaikenlaiset opintuulet keikuttelevat ja viskelevät. Ei niin, vaan »niin kuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niin kuin teille on opetettu, ja uhkukoon kiitoksenne.»

»Olkaa aina innokkaat Herran työssä.» Ole yhä ahkerampi Herran työssä sinä lyhyenä aikana, joka sinulla vielä on lihassa elettävänä, ettet hengellisessä laiskuudessa »eläisi itsellesi, vaan hänelle, joka meidän edestämme on kuollut ja noussut ylös.»
jatkuu...

120

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

... jatkoa
      Kaikessa, millä voit edistää Herran kunniaa tai hänen kalliisti ostettujensa menestystä, palvele ahkerasti ja innokkaasti. Äläkä väsy äläkä heikonnu hyvässä, vaan päinvastoin tule yhä ahkerammaksi. Moni alkaa sangen lupaavasti iloisella alttiilla mielellä palvella Jumalaa ja veljiä. Mutta muutamien vuosien kuluttua he ovat velttoja ja kylmenneitä, niin ettei heillä enää olekaan liikkeellepanevaa halua ja voimaa. Tämä on kauniin alun surullinen loppu.

Valvokaamme! Varokaamme tarkoin, ettei luonto petä meitä! »Kun teemme hyvää, älkäämme lannistuko, sillä me saamme aikanamme niittää, jos emme väsy.» »Joka lihaansa kylvää, on lihasta niittävä turmeltumusta mutta joka Henkeen kylvää, on Hengestä niittävä iankaikkisen elämän.»

Sinun työsi ei ole turha Herrassa. Herää, malta mielesi! Kaikki tulee vielä, mikä on tuleva. Emme ole noudattaneet mitään viekkaasti sommiteltuja taruja. On käyvä toteen, että Herra antaa »niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta», iankaikkisen elämän.

( C.O.Rosenius/Elämän leipää)

s-seutulainen

• Anonyymi

Ei ei, ku mää oon se huono esimerkki ja varoitus uskiville siittä millainen uskovan ei pitäisi olla.

ST

• Anonyymi

Niin, ihan jokainen meistä on itsessään täysin kelvoton ja kelpaamaton Jumalalle.
        Kyllä Rosenius tuon kirjoituksensa kohdistaa, itsensä mukaan lukien, jokaiselle kristitylle erottamatta ketään toistaan paremmaksi.
        Kuka on se uskova, joka katsoo saavuttaneensa jonkin tason, jolla hän itsessään kestää Jumalan edessä.
        Yksin Kristus voi meidät perille viedä.
        Häneen kaikessa turvaten ja luottaen, Hänen nimeään avuksi huutaen on meillä ihana toivo pääsystä kotiin Jumalan luokse.

Ole uskollinen», sanoo Herra, »ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun».

s-seutulainen

• Et tainnut lukea aloitusta?

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Et tainnut lukea aloitusta?

Luin. Vastaan tavallani.

ST

• Anonyymi

Et tainnut lukea aloitusta?

Roseniuksen teksti antaa kyllä vaikutelman ankarasta, lähes lakihenkisestä, asennoitumisesta kanssakulkijoihin.
        Mutta ei se sitä ole.
        Varoituksen herättävää sanaa meille kaikille.
        Kukaan ei liian varma voi olla.
        Roseniustahan on syytetty tunteisiin vetoavasta "halvan" armon julistuksesta.
        Turhaan. Kristuskeskeistä on hänen julistuksensa ja opetuksensa.
        Ja vaarat vaanivat meitä joka puolelta.
        Loppuun asti yrittää perkele anastaa meidät Kristukselta.

s-seutulainen

• Anonyymi kirjoitti:

Roseniuksen teksti antaa kyllä vaikutelman ankarasta, lähes lakihenkisestä, asennoitumisesta kanssakulkijoihin.
        Mutta ei se sitä ole.

s-seutulainen

Kristus merkitsee minulle myös onnea ja rakkautta ja iloa. Toivoa.
        No, viime viikkoina vain toivoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ihan jokainen meistä on itsessään täysin kelvoton ja kelpaamaton Jumalalle.
        Kyllä Rosenius tuon kirjoituksensa kohdistaa, itsensä mukaan lukien, jokaiselle kristitylle erottamatta ketään toistaan paremmaksi.
        Kuka on se uskova, joka katsoo saavuttaneensa jonkin tason, jolla hän itsessään kestää Jumalan edessä.
        Yksin Kristus voi meidät perille viedä.
        Häneen kaikessa turvaten ja luottaen, Hänen nimeään avuksi huutaen on meillä ihana toivo pääsystä kotiin Jumalan luokse.

Ole uskollinen», sanoo Herra, »ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun».

s-seutulainen

Ja ehkei sillä ole merkitystäkään minkään kannalta vaan sillä että pyrkii tekemään sen mihin ihminen on valittu.
        Onko silloin aihetta muuhun kuin kiitokseen?
        Saada edes sen hetken olla Jumalan rakkauteen osallisena toteuttaen sen minkä Jumala on säätänyt.
        Sillä pienellä paikaillaan. Se on onnea. Se on riittävä ja täydellinen elämä kipuineenkin ja kärsimyksineenkin. Voiko olla muuta kuin kiitollinen vaikka tuntisi epäonnistuneensa kaikessa.
        Jos saisi nähdä, tavata Jeesuksen joakua, voiko muuta toivoa. Vaikkei pelastuisikaan niin on saanut olla lähellä herraa. Voiko enempää toivoa.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei se sitä ole.

s-seutulainen

saviseutulainen ja C-O Rosenius ovat ateisteja.

• Tuo oli mulle. Me ollaan perustamassa uutta seurakuntaa ja mulla on tehtävä ja paikka siellä.
      Tuossa oli miten huoli tai kiusausko se sana oli... Kun on vaikeaa jo pidemmän aikaa tyttäreni terveydentilan kanssa... En jaksanut, tänäänkään, tuohon kirkkoon mennä ja olen katkera, myös Jumalalle.

• Anonyymi

Ihan normaalia ja inhimillistä tuntea katkeruutta yms muita ikäviä tunteita.

ST

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan normaalia ja inhimillistä tuntea katkeruutta yms muita ikäviä tunteita.

ST

Ihan sama, normaalia tai ei, mä tahtoisin että asiat tulee kuntoon...

• auroraboreallis kirjoitti:

Ps. Muuten kiitos viestistä ❤️🐝

• Anonyymi

Tottakait. Se on raskasta elää raskaan kuorman kanssa.

ST

• Anonyymi kirjoitti:

Tottakait. Se on raskasta elää raskaan kuorman kanssa.

ST

Kiitos uudestaan.

• Anonyymi

Kiitos uudestaan.

Elä kiittele mua. En oo tehnyt mitään sellaista josta olisin ansainnut kiitoksesi.

ST

• Anonyymi kirjoitti:

Elä kiittele mua. En oo tehnyt mitään sellaista josta olisin ansainnut kiitoksesi.

ST

Sinulla on lohduttamisen lahja. Nyt vain käänsit sen off-asentoon. Sitä paitsi te olette antaneet mulle palautetta kiusaamisesta... Niin yritän nyt välttää sellaista.

• Anonyymi

Sinulla on lohduttamisen lahja. Nyt vain käänsit sen off-asentoon. Sitä paitsi te olette antaneet mulle palautetta kiusaamisesta... Niin yritän nyt välttää sellaista.

Ei mitään uutta sekään tämän taivaan alla. Toivottavasti tilanteesi helpottuu.

ST

• Anonyymi

Hyvää yötä

ST

• Anonyymi

Olen kyllä, pitäisi vaan vielä muistaa käyttä kondomia...

• Anonyymi

juu..mutta monesti kondomi ei ole kauppalistassa ja jää näinollen hankkimatta.

• Anonyymi

Ikäväkseni havaitsen ketjun luiskahtaneen heti alkupuoleensa turhaksi höpinäksi.
      Älkää jauhako itsestänne.
      Tämä ei ole mikään rupattelupalsta.
      Älkää aloittako tällä kertaa tuota iänikuista *kirjeenvaihtoanne". Tehkää se jossain muualla kuin täällä.
      Aloituksen aihe, jonka Roseniuksen Elämän leipää - teoksesta tänne toin, on äärimmäisen vakava.
      Ihan jokaikiselle meistä.

s-seutulainen

• Anonyymi

Onhan se vakavaa kun herkkiä ihmisiä huijataan uskonnoilla.

• Anonyymi

Saviseutulainen tämä palsta on just sitä millaisen kukin kokee tarvitsevansa ja sinä wt voi sitä määritellä mikä on ke enkin tarve milläkin hetkellä!!
        Jokainen kirjoittaa siltä omalta paikaltaan juuri sen mikä kokee tulevan tarpeeseensa.
        Tulkaa minun tyköni tei kaikki työtätekevät ja raskautetut niin minä annan teille levon.
        Anna ihmisten tulla ja siunaa jeotä ja eukoile heidän kanssaan ja heidän puolesta. Iloitse iloitsevien kanssa ja sure surevien kanssa.

ST

• Anonyymi

Miksi se on vähemmän tärkeää, niin että kehtaat muiden kirjoittamia asioita sanoa höpinöiksi?

Ihminen tuolla ylempänä kertoi huolissaan lapsensa terveydentilan suhteen ja sinä itket sitä kun rosenius ei saa olla yksin esillä, niinkuin tuhansissa jatkuvissa viestiketjuissasi.

Ota malka pois silmästäsi, eikun se jässikkä tukki.

T. LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saviseutulainen tämä palsta on just sitä millaisen kukin kokee tarvitsevansa ja sinä wt voi sitä määritellä mikä on ke enkin tarve milläkin hetkellä!!
        Jokainen kirjoittaa siltä omalta paikaltaan juuri sen mikä kokee tulevan tarpeeseensa.
        Tulkaa minun tyköni tei kaikki työtätekevät ja raskautetut niin minä annan teille levon.
        Anna ihmisten tulla ja siunaa jeotä ja eukoile heidän kanssaan ja heidän puolesta. Iloitse iloitsevien kanssa ja sure surevien kanssa.

ST

Eukoile = rukoile 😂 huoh kun meinas käämit kärähtää sun viestin kanssa 😅

ST

• Anonyymi

PS. Ei rosenius nyt niin ihmeellistä ole, jotta täytyisi palvomaan ruveta, vaikka se sinulle kovin mieleistä onkin.

Arki-ihmisten kohtaamisissa asiat punnitaan, ei ylevissä saarnoissa. Täällä on ihmisiä, vaikka haluaisitko massapostittaa roseniusta vain.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Aloitus koskettaa ihmisiä eri tavalla, puhuttelee. Se miten kukin reahoi on heidän oma asiansa. Anna meille tilaa olla ja anna meidän puhua sitä mitä sydämmellä on. Sillä missään ei ole määritelty miten laittamasi tekstin pitäisi aukaista sydämiä ja mitä se avaa jeidän sisimmästään. Ei ole yhtä oikeaa tapaa. Loppujen lopuksi me olemme vain ihmisiä omine tarpeinemme ja vikoinemme. Sana kohtaa omalla tavallaan ja kokainen reagoi siihen niinkuin Jumala on sen tarkoittanut. Kylväjä vain tekee kylvön.

• Anonyymi

"jumalallisuuden ulkokuori"

Roseniusta arkeen.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"jumalallisuuden ulkokuori"

Roseniusta arkeen.

LS

Olkoon niin, jatkakaa sitten vaan maallisten asioiden ja murheiden käsittelyä.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Niin, no sehän ei ole sinun miehesi...mutta jos luulet roseniuksen vievän sinut siivillään taivaaseen asti, olet todella hukassa.

Kyllä se vaatii ihan oikeaa toisesta ihmisestä välittämistä, se evankeliumi. Feikin näkee lävitse.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, no sehän ei ole sinun miehesi...mutta jos luulet roseniuksen vievän sinut siivillään taivaaseen asti, olet todella hukassa.

Kyllä se vaatii ihan oikeaa toisesta ihmisestä välittämistä, se evankeliumi. Feikin näkee lävitse.

LS

Se on siis sinun mielipiteesi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Onko maallisten asioiden käsittelemunen jotenkin vähempiarvoista?
        Jeesuskin ymmärsi kärsimystä. Oon väsynyt.
        Voi hyvä Jumala miten oon väsynyt meihin ihmisiin.
        Noh, eikait sitä armoa tarvitsiai jos olisimme täydellisiä.
        Hyvä aloitus.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko maallisten asioiden käsittelemunen jotenkin vähempiarvoista?
        Jeesuskin ymmärsi kärsimystä. Oon väsynyt.
        Voi hyvä Jumala miten oon väsynyt meihin ihmisiin.
        Noh, eikait sitä armoa tarvitsiai jos olisimme täydellisiä.
        Hyvä aloitus.

ST

Älä sekaannu.
        En tarvitse sitä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sekaannu.
        En tarvitse sitä.

LS

Etvtarvitse mutta minä tarvitsen. Itsekkäästi haluan tuoda asiani julki.
        Aitäpaitsi voin välillä kirjoittaa vääeiin kohtiin koska nöen huonosti. Voi lullaa että kirjoitua oli minulle joten vastaan. Toain voin sekaantua muutoinkin tarvitset aitä tai et. Oon niin änkyrä

ST

• Anonyymi

Mikä siinä pitäisi ottaa vakavasti?
        Raamattu on alusta loppuun kuvaus aikansa uskomuksista. Myös toiveista ja haaveista. Sattuma on saanut nimekseen Jumala.
        2000 vuotta on pitkä aika, maailma on kokenut teknisen, taloudellisen sekä yhteiskunnallisen kehityksen. Sieltä menneestä nostettu aikansa viisain ei millään pystyisi käsittämään tämän päivän teniikkaa. Ainaisen pimeyden kanssa kompuroiva kansa järkyttyisi taskulampusta. Se olis joko taivaasta tai helvetistä.
        Raamatun lammasjutut jäävät yhä vieraammiksi nuorisolle.

• Anonyymi

Tuo Roseniuksen kirjoitus johdattaa vain ja ainoastaan omavanhurskauden pystyttelyyn !

Eli koko kirjoitus on oikeasti uskovan omiin tekoihin yllyttelyä !

Tee sitä, tee tätä, tee tuota, purista itse itsestäsi sitä ja tätä !

Siinä on kiteytetysti koko kirjoituksen sanoma !

• Anonyymi

"Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla"

Aloittajalle: tutki raamattua sielusi kautta, älä piruna

• Anonyymi

Eräs mainio sarja tuli mieleen.

Hyacint bukee kutsuu ystävänsä juomaan teetä, aidoista posliinikupeista. Ystävä ei saa koskaan kunnolla sitä teetä siemaistua, Hyacint varoo niin kovin ettei ne kalliit astiastot rikkoonnu, että ystävän tulee jännittää teen juontia kupeista.

LS

• Anonyymi

Aloitus on hyvä. Se kertoo siittä että saamme jättää kaiken Jumalalle, taistelummekin.
        Tulin lohdutetuksi ja ravituksi.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus on hyvä. Se kertoo siittä että saamme jättää kaiken Jumalalle, taistelummekin.
        Tulin lohdutetuksi ja ravituksi.

ST

En posliinikuppejasi riko.

LS

• Anonyymi

Aloitus on hyvä, se kehottaa turvaamaan kaikessa yksin Jumalaan.
      Amoitua on lohdullinen. Se kertoo että taistelumme on Herrassa eikä meidän itsemme aikaansaannosta.
      Meidän täytyy vain luottaa Jumalaan jättöen taistelumme hänelle. Turvata ja luottaa. Nojata sanaansa ja uskoa.
      Aloitus antaa levon ja rauhan.
      Se kertol Jumalan oikeudennmukaisuudesta aekä viisaudesta. Hänen valintansa ja johdatuksensa ovat parhaat kokonaisuukaien kannalta.
      Aloitua kehottaa pysymään Herrassa Kristuksessa ae on se meisän tekomme josta aloituksessa kirjoitetaan tekona. Ei muuta uskoa ja luottaa. Pysyä Kristuksessa. Sillä muuhun meistä ei ole.
      Aloitus varoittaa ettemme antaisi minkään eksytt meitä pois kristusyhteydes vaan taistelemme aen puolesta ettei oma lihammekaan meitä eksyttäisi vaan luotamme ja nojaamme Herraamme
      Aloitua kertoo rakkaudesta.
      Niin suuri on Jumalan rakkaus. Hänen käsiinsä voimme antaa kaiken. Voimme luottaa täysin että rakkaudessaan Jumala tekee kaikkensa että kohtaamme taivaassa. Myös tuomionsa ovat oikeat.

ST

• Anonyymi

Jos sinulle laki ja omat teot / omat pinnistelyt ja itse itsensä pyhittely ja parantelu touhut tuovat turvaa ja hyvää oloa, niin heikosti menee sinullakin.

Toistan edelliset sanani:
        -------------

Tuo Roseniuksen kirjoitus johdattaa vain ja ainoastaan omavanhurskauden pystyttelyyn !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulle laki ja omat teot / omat pinnistelyt ja itse itsensä pyhittely ja parantelu touhut tuovat turvaa ja hyvää oloa, niin heikosti menee sinullakin.

Toistan edelliset sanani:
        -------------

Sannoisinko että ymmärrämme aloituksen eri tavalla.

Ymmärsin aloituksen niin ettei tarvitse itsessään pinnistellä mitään vaan kaiken sa jättää Jumalalle.

Nähtävästi tesatit aukeavat eri ihmisille eri tavalla.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sannoisinko että ymmärrämme aloituksen eri tavalla.

Ymmärsin aloituksen niin ettei tarvitse itsessään pinnistellä mitään vaan kaiken sa jättää Jumalalle.

Nähtävästi tesatit aukeavat eri ihmisille eri tavalla.

ST

Teksit aukeavat eri tavalla piti lukea. En näe kirjoittaa kunnolla.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teksit aukeavat eri tavalla piti lukea. En näe kirjoittaa kunnolla.

ST

Jo kirjoituksen alku lähtee siittä näkökulmasta että usko on lahja jonka on saanut eikä sekään ole omaa ansiota

Teksti siis alkaa sanoin.

"Lukijani, ehkä olet saanut sen onnen, että olet maailmasta valittu Jeesuksen seuraajaksi"

On lohdullista että Jumala pitää meiatä huolen. Me itsessämme kun emme kykene yhtään mihinkään uskon saralla. Mwiltä kysytään vain uskoa ja sen myötä kaikki muu annetaan.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo kirjoituksen alku lähtee siittä näkökulmasta että usko on lahja jonka on saanut eikä sekään ole omaa ansiota

Teksti siis alkaa sanoin.

"Lukijani, ehkä olet saanut sen onnen, että olet maailmasta valittu Jeesuksen seuraajaksi"

On lohdullista että Jumala pitää meiatä huolen. Me itsessämme kun emme kykene yhtään mihinkään uskon saralla. Mwiltä kysytään vain uskoa ja sen myötä kaikki muu annetaan.

ST

Ja tässä kohtaa tekstiä meidät vapautetaan omista töistämme ja pyrkimyksistämme.

"Apostoli sanoo: Te olette hänessä täydelliset. Sinä tahdot tätä armotilaa tehdä täydellisemmäksi jollakin uudella, omalla työllä! Kuinka sitten vastaat Vapahtajallesi, kun hän kysyy: »Etkö sinä minussa ollutkaan autuas?»"

Riittää siis kun turvaamme kaikessa Jumalaan antaen itsemme hänelle. Tuo on se kilvoituksen sana. Uskon voima että me turvaamme yksin häneen, emme omiin voimiimme ja tekoihimme. Uskon kilvoitus joka sekin annetaan ylhäältä koko usko kuten tekstin alussa jo sanotaan.

Kyseinen teksti siis riisuu meidät kokonaan alasti omista pyrkimyksistämme antaen rauhan ja ilon koska meidän ei tar itse itse pyrkiä teoillamme kelpaamaan Jumalalle vaan saamme uskoa Jumalan sanaan että hän järjestää kaiken, emme me. Meidän ei tarvitse kyetä itse tekemään itseämme autuaaksi, emme edes kykenisi siihen.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tässä kohtaa tekstiä meidät vapautetaan omista töistämme ja pyrkimyksistämme.

"Apostoli sanoo: Te olette hänessä täydelliset. Sinä tahdot tätä armotilaa tehdä täydellisemmäksi jollakin uudella, omalla työllä! Kuinka sitten vastaat Vapahtajallesi, kun hän kysyy: »Etkö sinä minussa ollutkaan autuas?»"

Riittää siis kun turvaamme kaikessa Jumalaan antaen itsemme hänelle. Tuo on se kilvoituksen sana. Uskon voima että me turvaamme yksin häneen, emme omiin voimiimme ja tekoihimme. Uskon kilvoitus joka sekin annetaan ylhäältä koko usko kuten tekstin alussa jo sanotaan.

Kyseinen teksti siis riisuu meidät kokonaan alasti omista pyrkimyksistämme antaen rauhan ja ilon koska meidän ei tar itse itse pyrkiä teoillamme kelpaamaan Jumalalle vaan saamme uskoa Jumalan sanaan että hän järjestää kaiken, emme me. Meidän ei tarvitse kyetä itse tekemään itseämme autuaaksi, emme edes kykenisi siihen.

ST

Ja tässä tekstissä taas kehotetaan jälleen vain yksinkertaiseen uskoon ja turvaamaan Jumalaan, jättämään kaikki hänelle.
        Valvomaan juuri siinä, ettemme oman lihan jälkeen tekisi valintoja ja näkisimme armon halpana vaan se on kalliisti lunastettu ristillä.
        Siksipä tahtomme onkin noudattaa sitä lakia jonka Jumala on jokaisen sydämeen laskenut sen rakkauden kautta jonka lahjoitti meille pojassaan Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa vapauttaen meidät synnin laista.
        Olemme näin ollen kaikki armon varassa ja armoa vailla.
        Valvomaan siinä ettemme omin teoin tai voimin pyrkisi kilvoittelemaan vaan uskomalla siihen että Jumala antaa ja tekee kaiken. Meiltä kysytään vain uskoa. "Hyvä työ hengessä" on siis usko. Pyrkimys siihen, että uskoo.

"Valvokaamme! Varokaamme tarkoin, ettei luonto petä meitä! »Kun teemme hyvää, älkäämme lannistuko, sillä me saamme aikanamme niittää, jos emme väsy.» »Joka lihaansa kylvää, on lihasta niittävä turmeltumusta mutta joka Henkeen kylvää, on Hengestä niittävä iankaikkisen elämän.»

Sinun työsi ei ole turha Herrassa. Herää, malta mielesi! Kaikki tulee vielä, mikä on tuleva. Emme ole noudattaneet mitään viekkaasti sommiteltuja taruja. On käyvä toteen, että Herra antaa »niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta», iankaikkisen elämän.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tässä tekstissä taas kehotetaan jälleen vain yksinkertaiseen uskoon ja turvaamaan Jumalaan, jättämään kaikki hänelle.
        Valvomaan juuri siinä, ettemme oman lihan jälkeen tekisi valintoja ja näkisimme armon halpana vaan se on kalliisti lunastettu ristillä.
        Siksipä tahtomme onkin noudattaa sitä lakia jonka Jumala on jokaisen sydämeen laskenut sen rakkauden kautta jonka lahjoitti meille pojassaan Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa vapauttaen meidät synnin laista.
        Olemme näin ollen kaikki armon varassa ja armoa vailla.
        Valvomaan siinä ettemme omin teoin tai voimin pyrkisi kilvoittelemaan vaan uskomalla siihen että Jumala antaa ja tekee kaiken. Meiltä kysytään vain uskoa. "Hyvä työ hengessä" on siis usko. Pyrkimys siihen, että uskoo.

"Valvokaamme! Varokaamme tarkoin, ettei luonto petä meitä! »Kun teemme hyvää, älkäämme lannistuko, sillä me saamme aikanamme niittää, jos emme väsy.» »Joka lihaansa kylvää, on lihasta niittävä turmeltumusta mutta joka Henkeen kylvää, on Hengestä niittävä iankaikkisen elämän.»

ST

Aloituksen sanoma on yksinkertainen.
        Se kehottaa vain uskomaan ja turvaamaan Jumalaan kaikessa. Välttämään tukeutumista omiin tekoihin tai itse itsensä autuaaksi tekemistä., varoittaa, muistuttaa tuosta.

On lohdullista tietää, että saamme kaikessa turvata Jumalaan. Ei kysytä kuin uskoa, että ihminen ottaa vastaan yskon ja luottaa ja turvaa Jumalan hoitavan kaiken muun niin ettei itse lähde etsimään muuta vapautusta kuin sen minkä saamme Jeesuksen Kristuksen veren kautta.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksen sanoma on yksinkertainen.
        Se kehottaa vain uskomaan ja turvaamaan Jumalaan kaikessa. Välttämään tukeutumista omiin tekoihin tai itse itsensä autuaaksi tekemistä., varoittaa, muistuttaa tuosta.

On lohdullista tietää, että saamme kaikessa turvata Jumalaan. Ei kysytä kuin uskoa, että ihminen ottaa vastaan yskon ja luottaa ja turvaa Jumalan hoitavan kaiken muun niin ettei itse lähde etsimään muuta vapautusta kuin sen minkä saamme Jeesuksen Kristuksen veren kautta.

ST

Kiitos ST viesteistäsi.
        Analysoit hienosti ja syvällisesti Roseniuksen tekstiä.
        Jeesuksessa Kristuksessa meillä on kaikki.
        Yksin hänessä ja vain hänessä.
        Jumalan suuresta armosta.

s-seutulainem

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos ST viesteistäsi.

s-seutulainem

Nimimerkki Saviseutulainen hyvin usein siteeraa C. O. Roseniusta. On hyvä avata Roseniuksen kaapit, jotta näemme ne luurangot mitä siellä on, jottette lankeaisi uskomaan Roseniusta.

Roseinus oli 1800-luvulla Ruotsissa vaikuttanut umpi-luterilainen herätyssaarnaaja. Hänen isänsä oli luterilaisen kirkon apupappi Pohjois-Ruotsissa ja poikakin opiskeli papiksi, mutta ei pystynyt suorittamaan tutkintoa loppuun asti. Tämän vuoksi hänestä tuli maallikkosaarnaaja.

Ruotsissa oli silloin tapana antaa kaste lapselle, minkä Roseniuskin oli saanut, koska hän opiskeli luterilaisen kirkon papiksikin. Lapsena kastettu ei voi pelastua, koska Jeesus vaati uskovien upotuskastetta, mikä on ainoa raamatullinen kaste. Tämä on yksi syy muiden joukossa, miksi Rosenius ei ollut Kristuksen oma.

Roseniuksen vapaamieliset ja tunteisiin vetoavat saarnat vetosivat kansan syviin riveihin ja hän sai paljon seuraajia. Rosenius salli jopa naisten opettaa hänen kotikokouksissaan. Raamattu kieltää naisia opettamasta seurakunnassa, joten Rosenius antoi hyväksyntänsä sellaiseen synnin tekemiseen, mistä Raamattu säätää kadotustuomion: 1 Kor 14:37,38: "Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä."

Rosenius arvosteli Ruotsin kirkkoa mistä milloinkin, mikä suututti kirkon papiston. Eräs tällainen taho oli kirkko-herra Johan Ternströmin toimittama lehti Nordisk Kyrkotidning. Hänen esikuvanaan oli Grundvig ja hän korosti voimakkaasti kirkon tunnustuksellista luonnetta. Hän välitti mannermaista luterilaisuutta. Hän vieroi myös maallikkojulistusta ja korosti pappisviran merkitystä. Hän asennoitui mitä jyrkimmin moniin lännestä päin tuleviin virtauksiin ja niitä suosiviin ruotsalaisiin herätyksen miehiin ja siis myös Roseniukseen. Hänestä tulikin jyrkkä Roseniuksen arvostelija. Hän syytti Roseniusta siitä, että tämä oli omavaltaisesti ja kutsumatta ryhtynyt seurakunnan opettajaksi. Hänen mukaansa naisetkin saivat Roseniuksen kotikokouksissa antaa hengellisiä neuvoja ja lohduttaa. Hän syytti, että Roseniuksen opetus oli yksipuolista: ”Vain evankeliumia, ei yhtään lakia. Salaperäisen, hämärän tunteilun vallassa he uiskentelevat evankelisessa hekumassa. Suokoon Jumala, ettei evankeliumin väärinkäyttöön kätkeytyisi paljon teeskentelyä. He mestaroivat, katkovat ja vääntävät Lutherin sanoja löytääkseen tämän oppi-isän rikkaasta varastosta keppejä ja kainalosauvoja, jotta niiden varassa ontuen pääsisivät tämän elämän matkan päähän” (Saarisalo, 95).

Rosenius julisti sellaista vapautta, joka ei ollut enää evankeliumin tarkoittamaa vapautta synnin tekemisestä, vaan vapautta olla noudattamatta Jumalan käskyjä, mikä on antikristillistä.

Väärä kaste, naispappeus ja Jeesuksen armon väärinkäyttö oikeuttamaan eläminen laittomuudessa. Siihen perustui C. O. Roseniuksen herätyssaarnat.

Rosenius oli sen ajan feministi, joka tietenkin oli politikointia ja sai hyväksyntää maallistuneiden ihmisten keskuudessa. Rosenius oli myös sen ajan liberaali, joka salli kaiken synninkin tekemisen, kunhan ylistettiin Kristusta. Tätä ei edes luterilainen papisto enää sietänyt, koska Rosenius oli kokonaan hylännyt lain.

Kuten huomaamme, niin Rosenius ei ollut vanhurskas mies. Hänen kirjallista tuotantoa ei kannata lukea ollenkaan. Runollinen ja vetoava saarnaaminen ei ole mikään tae vanhurskaasta opetuksesta. Pikemminkin se on varoitus siitä, että olkaa varuillanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimimerkki Saviseutulainen hyvin usein siteeraa C. O. Roseniusta. On hyvä avata Roseniuksen kaapit, jotta näemme ne luurangot mitä siellä on, jottette lankeaisi uskomaan Roseniusta.

Roseinus oli 1800-luvulla Ruotsissa vaikuttanut umpi-luterilainen herätyssaarnaaja. Hänen isänsä oli luterilaisen kirkon apupappi Pohjois-Ruotsissa ja poikakin opiskeli papiksi, mutta ei pystynyt suorittamaan tutkintoa loppuun asti. Tämän vuoksi hänestä tuli maallikkosaarnaaja.

Ruotsissa oli silloin tapana antaa kaste lapselle, minkä Roseniuskin oli saanut, koska hän opiskeli luterilaisen kirkon papiksikin. Lapsena kastettu ei voi pelastua, koska Jeesus vaati uskovien upotuskastetta, mikä on ainoa raamatullinen kaste. Tämä on yksi syy muiden joukossa, miksi Rosenius ei ollut Kristuksen oma.

Roseniuksen vapaamieliset ja tunteisiin vetoavat saarnat vetosivat kansan syviin riveihin ja hän sai paljon seuraajia. Rosenius salli jopa naisten opettaa hänen kotikokouksissaan. Raamattu kieltää naisia opettamasta seurakunnassa, joten Rosenius antoi hyväksyntänsä sellaiseen synnin tekemiseen, mistä Raamattu säätää kadotustuomion: 1 Kor 14:37,38: "Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä."

Rosenius arvosteli Ruotsin kirkkoa mistä milloinkin, mikä suututti kirkon papiston. Eräs tällainen taho oli kirkko-herra Johan Ternströmin toimittama lehti Nordisk Kyrkotidning. Hänen esikuvanaan oli Grundvig ja hän korosti voimakkaasti kirkon tunnustuksellista luonnetta. Hän välitti mannermaista luterilaisuutta. Hän vieroi myös maallikkojulistusta ja korosti pappisviran merkitystä. Hän asennoitui mitä jyrkimmin moniin lännestä päin tuleviin virtauksiin ja niitä suosiviin ruotsalaisiin herätyksen miehiin ja siis myös Roseniukseen. Hänestä tulikin jyrkkä Roseniuksen arvostelija. Hän syytti Roseniusta siitä, että tämä oli omavaltaisesti ja kutsumatta ryhtynyt seurakunnan opettajaksi. Hänen mukaansa naisetkin saivat Roseniuksen kotikokouksissa antaa hengellisiä neuvoja ja lohduttaa. Hän syytti, että Roseniuksen opetus oli yksipuolista: ”Vain evankeliumia, ei yhtään lakia. Salaperäisen, hämärän tunteilun vallassa he uiskentelevat evankelisessa hekumassa. Suokoon Jumala, ettei evankeliumin väärinkäyttöön kätkeytyisi paljon teeskentelyä. He mestaroivat, katkovat ja vääntävät Lutherin sanoja löytääkseen tämän oppi-isän rikkaasta varastosta keppejä ja kainalosauvoja, jotta niiden varassa ontuen pääsisivät tämän elämän matkan päähän” (Saarisalo, 95).

Rosenius julisti sellaista vapautta, joka ei ollut enää evankeliumin tarkoittamaa vapautta synnin tekemisestä, vaan vapautta olla noudattamatta Jumalan käskyjä, mikä on antikristillistä.

Väärä kaste, naispappeus ja Jeesuksen armon väärinkäyttö oikeuttamaan eläminen laittomuudessa. Siihen perustui C. O. Roseniuksen herätyssaarnat.

Rosenius oli sen ajan feministi, joka tietenkin oli politikointia ja sai hyväksyntää maallistuneiden ihmisten keskuudessa. Rosenius oli myös sen ajan liberaali, joka salli kaiken synninkin tekemisen, kunhan ylistettiin Kristusta. Tätä ei edes luterilainen papisto enää sietänyt, koska Rosenius oli kokonaan hylännyt lain.

Kuten huomaamme, niin Rosenius ei ollut vanhurskas mies. Hänen kirjallista tuotantoa ei kannata lukea ollenkaan. Runollinen ja vetoava saarnaaminen ei ole mikään tae vanhurskaasta opetuksesta. Pikemminkin se on varoitus siitä, että olkaa varuillanne.

Saviseutulainen ja C-O Rosenius ovat ateisteja.
        Nämä eivät usko Jumalaan eivätkä mihinkään muuhunkaan tuonpuoleiseen. Kuitenkin he seuraavat tiettyjä, uskonnollisia perinteitä kuten kolminaisuusoppia, joka on oppi katolisesta jumalasta

saviseutulainen on ateistiaktivisteja, jotka eivät usko Herraan Jumalaan.
        Tuo on Hänen nimensä, Herra. Hän on yksi persoona. Jeesus on ihminen 1 Tim 2 : 3-7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saviseutulainen ja C-O Rosenius ovat ateisteja.
        Nämä eivät usko Jumalaan eivätkä mihinkään muuhunkaan tuonpuoleiseen. Kuitenkin he seuraavat tiettyjä, uskonnollisia perinteitä kuten kolminaisuusoppia, joka on oppi katolisesta jumalasta

saviseutulainen on ateistiaktivisteja, jotka eivät usko Herraan Jumalaan.
        Tuo on Hänen nimensä, Herra. Hän on yksi persoona. Jeesus on ihminen 1 Tim 2 : 3-7.

Jeesusta ei saa ajatella Sanaksi, tuo on syntiä ja tuo on kuolemaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta ei saa ajatella Sanaksi, tuo on syntiä ja tuo on kuolemaksi.

Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

Etkö ole lukenut Sanaa ?

Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Kysymys kuuluu nyt :

Kuka On lihaksi tullut Sana, eli Jumala ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ole lukenut Sanaa ?

Johannes 1
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Kysymys kuuluu nyt :

Johanneksen evankeliumi on satuevankeliumi, joka perustuu Sana-satuun!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ole lukenut Sanaa ?

Johannes 1

Kysymys kuuluu nyt :

saviseutulainen julistaa sellaista vapautta, että teillä vapaus olla noudattamatta Jumalan käskyjä, joka on Herraa vastaan ja on ateismia.

saviseutulainen on ateistiaktivisteja, jotka eivät usko Herraan Jumalaan. Tuo on Hänen nimensä, Herra. Hän on yksi persoona.

Hän on elävä Jumala, katolinen muun niminen jumala on kuollut jumala (nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki).
        Jeesus on ihminen 1 Tim 2 : 3-7. Jeesusta ei saa ajatella, eikä uskoa ja sanoa Sanaksi, tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

saviseutulainen julistaa sellaista vapautta, että teillä vapaus olla noudattamatta Jumalan käskyjä, joka on Herraa vastaan ja on ateismia.

saviseutulainen on ateistiaktivisteja, jotka eivät usko Herraan Jumalaan. Tuo on Hänen nimensä, Herra. Hän on yksi persoona.

Hän on elävä Jumala, katolinen muun niminen jumala on kuollut jumala (nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki).
        Jeesus on ihminen 1 Tim 2 : 3-7. Jeesusta ei saa ajatella, eikä uskoa ja sanoa Sanaksi, tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.

Missään kirjoituksissa ei ole Jumalan Poikaa Herran, Teidän Jumalanne rinnalla kaiken luomistyössä ja Herran antamissa käskyissä!!

Lukekaapa huolella ja todetkaa C- O Rosenius ja saviseutulainen perkeleen juoksupojiksi!!

Joten Johanenksen evankeliumissa mainittu Sana on satua ja legendaa hyväuskoisille!

Herran, Sinun Jumalasi antamia käskyjä, jakeet 1-10 sekä Herran yksin tekemä kaiken luomistyö, jae 11
        2 Moos. 20
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8 Muista pyhittää lepopäivä.
        9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

Kaiken luominen yksin Herran, Sinun Jumalasi toimesta 6 päivässä

1 Moos. 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        ..
        31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

1 Moos. 2
        1 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
        2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
        6 vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
        7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        8 Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
        9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän-ja pahantiedon puun.

Joten pysykää erossa C-O Roseniuksen seuraajista saviseutulaisista ja usko toivosista jumalankieltäjistä ja perkeleen juoksupojista.!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään kirjoituksissa ei ole Jumalan Poikaa Herran, Teidän Jumalanne rinnalla kaiken luomistyössä ja Herran antamissa käskyissä!!

Lukekaapa huolella ja todetkaa C- O Rosenius ja saviseutulainen perkeleen juoksupojiksi!!

Joten Johanenksen evankeliumissa mainittu Sana on satua ja legendaa hyväuskoisille!

Herran, Sinun Jumalasi antamia käskyjä, jakeet 1-10 sekä Herran yksin tekemä kaiken luomistyö, jae 11
        2 Moos. 20
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

1 Moos. 1
        ..
        31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

1 Moos. 2
        2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
        7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        8 Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
        9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän-ja pahantiedon puun.

Joten pysykää erossa C-O Roseniuksen seuraajista saviseutulaisista ja usko toivosista jumalankieltäjistä ja perkeleen juoksupojista.!!!

Täydennän vielä edm. kommenttiani,

pysykää erossa johanneksen evankeliumista ja katolisesta jumalasta nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki sekä Sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos ST viesteistäsi.

s-seutulainem

En minä mitään analysoi kunhan kirjoitin kera kirjoitusvirheineni. Osaa analysoida mitään.

Tämä aika on hyvin vaikea. Hyvin vaikea.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Rosenius nainen kun kirjoitit että hän on feministi? Minulle Rosenius on tuttu vain saviseutulaisen myötä tältä palstalta ja se mitä oken täältä luke ut hänen tekstejään niin yhsyn niihin ai akin koska niistä kumpuaa sovi touhri Herramme Jeesus Kristus. Se on se sovintoverenääni.

Lakiahan einoudateta sen vuoksi että pääsisimme taivaaseen vaan sen vuoksi koska Jumala lahjoittaameille halun noudattaa sitä. Noin ollen lainnoudattaminenkaan ja käskyjen pitäminenkään ei ole meidän omaa tekoamme vaan Herra ranasti ensin ja sääsi että tekisimme hedelmää. Se on Herran teko, rakkauden hedelmä että me pidämme käskyt, haluamme noudattaa niitä.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään analysoi kunhan kirjoitin kera kirjoitusvirheineni. Osaa analysoida mitään.

Tämä aika on hyvin vaikea. Hyvin vaikea.

ST

Elämän ohje. Tämän Psalminrukouksen Ps. 69 tulisi olla C-O Roseniuksen seuraajien saviseutulainen ja toivosen jokapäiväisen rukouksen sisältö:

”Jumala, sinä tunnet minun hulluuteni, eivätkä minun vikani ole sinulta salassa. Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala ( Herra, Teidän Jumalanne).” (Ps.69:6-7)

eli toisinsanoen että te palstalaiset säästyisitte noiden kolmen harhaopeilta ja ettette alkaisi vikoilemaan Herraa, Teidän Jumalaa vastaan niinkuin nuo kolme jokapäivä tekevät ja Herraa vastaan jokapäivä vikoilevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Rosenius nainen kun kirjoitit että hän on feministi? Minulle Rosenius on tuttu vain saviseutulaisen myötä tältä palstalta ja se mitä oken täältä luke ut hänen tekstejään niin yhsyn niihin ai akin koska niistä kumpuaa sovi touhri Herramme Jeesus Kristus. Se on se sovintoverenääni.

Lakiahan einoudateta sen vuoksi että pääsisimme taivaaseen vaan sen vuoksi koska Jumala lahjoittaameille halun noudattaa sitä. Noin ollen lainnoudattaminenkaan ja käskyjen pitäminenkään ei ole meidän omaa tekoamme vaan Herra ranasti ensin ja sääsi että tekisimme hedelmää. Se on Herran teko, rakkauden hedelmä että me pidämme käskyt, haluamme noudattaa niitä.

ST

>> ST >>

voi kauheeta miten harhaopetettu olet. Perustotuuksia Herrasta, Teidän Jumalastanne ja Herran käskyistä ja Herran luomistyöstä yksin ja ihminen Jeesuksesta ja Herran sovituksesta ja ihminen Jeesuksen uhrikuolemasta et osaa etkä tiedä.

Vaan julistat täällä palstallamme omia harhaoppejasi.

Pavali kertoo sattuvasti Teistä ateisteista. seuraavassa.

Room. 1
        18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Ottakaa opiksenne ja kasvakaa täyteen miehuuteen hengellisten asioiden tuntemisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämän ohje. Tämän Psalminrukouksen Ps. 69 tulisi olla C-O Roseniuksen seuraajien saviseutulainen ja toivosen jokapäiväisen rukouksen sisältö:

”Jumala, sinä tunnet minun hulluuteni, eivätkä minun vikani ole sinulta salassa. Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala ( Herra, Teidän Jumalanne).” (Ps.69:6-7)

eli toisinsanoen että te palstalaiset säästyisitte noiden kolmen harhaopeilta ja ettette alkaisi vikoilemaan Herraa, Teidän Jumalaa vastaan niinkuin nuo kolme jokapäivä tekevät ja Herraa vastaan jokapäivä vikoilevat.

Jos vikoilen, teen sen Herrassa. Ja mikä on Herran on Herran tiedossa ja hännen tuomionsa alla.
        Sinulla ei ole siihen mitään sanomista eikä mitään valtaa
        Kaikki valta ja kunnia on yksin Herran!Niin on myös tuomion laita., joka on yksin Herran.
        .Mikä on ihminen Herran töitä aruuttelemaan saati tuomiotaankyseenalaistamaan. Kaikki on Herrassa kuitenkin.
        Maalliset ovat erijseen. Ne pitäköön omat tuomionsa ja säädöksensä.
        Se mikä on keisarin on keisarin mutta Jumala on kaikkein ylin.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos vikoilen, teen sen Herrassa. Ja mikä on Herran on Herran tiedossa ja hännen tuomionsa alla.
        Sinulla ei ole siihen mitään sanomista eikä mitään valtaa
        Kaikki valta ja kunnia on yksin Herran!Niin on myös tuomion laita., joka on yksin Herran.
        .Mikä on ihminen Herran töitä aruuttelemaan saati tuomiotaankyseenalaistamaan. Kaikki on Herrassa kuitenkin.
        Maalliset ovat erijseen. Ne pitäköön omat tuomionsa ja säädöksensä.
        Se mikä on keisarin on keisarin mutta Jumala on kaikkein ylin.

ST

mikö tuon jumalasi nimi on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli Raamattu on valhetta, revit siis pois sitä ja tätä, kun se ei sovi sinun omaan oppirakennelmaasi !

Voi voi sentään, sääliksi käy sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täydennän vielä edm. kommenttiani,

pysykää erossa johanneksen evankeliumista ja katolisesta jumalasta nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki sekä Sana.

Herää sinä omista harhoistasi !

Jos revit Johanneksen evankeliumin pois Raamatusta, niin poistat silloin Hengellistä paljon.

Sinä et silloin ole mikään kristitty etkä uskovakaan, sillä sinä väität silloin Jumalaa ja Hänen Sanaansa valheeksi ja samalla Jumalaa valehtelijaksi ja eksyttäjäksi.

Etkö käsitä sitä, että kuinka pihalla oikeasti olet ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos revit Johanneksen evankeliumin pois Raamatusta, niin poistat silloin Hengellistä paljon.

Sinä et silloin ole mikään kristitty etkä uskovakaan, sillä sinä väität silloin Jumalaa ja Hänen Sanaansa valheeksi ja samalla Jumalaa valehtelijaksi ja eksyttäjäksi.

mene peilin eteen ja katso kuka on pihalla!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lue nuo kommenttini mitä on ollut alussa, kuka loi alussa kaiken ja kuka on Teidön Jumalanne!!!

riittääkö Teidän sisälukutaitonne ja luetun tekstin ymmörryksenne tuohon kaikkeen!!!

kykenettekö tuohon selviää varmaan kohta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mene peilin eteen ja katso kuka on pihalla!!!

no niin..
        näit peilissäsi ateistin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Carl. Olof Rosenius,
        kuollut liki 150 vuotta sitten.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lue nuo kommenttini mitä on ollut alussa, kuka loi alussa kaiken ja kuka on Teidön Jumalanne!!!

riittääkö Teidän sisälukutaitonne ja luetun tekstin ymmörryksenne tuohon kaikkeen!!!

kykenettekö tuohon selviää varmaan kohta.

Sanalla kaikki luotiin !

Jumala SANOI !

Sama asia Raamatusta:

12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        !!!
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        !!!
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Tässä siis puhutaan Kristuksesta, joka siis On Sana, joka tuli lihaksi, uskot sinä sitä tai et !!!

Hänessä luotiin kaikki !

Hänen kauttansa luotiin kaikki !

Kaikki on Hänessä !

Ps. 33:6 Herran SANALLA ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.

Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan SANALLA, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

. Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla SANALLA talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Miksi väität siis, että Hän, eli Sana ei ollut luomisessa mukana ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanalla kaikki luotiin !

Jumala SANOI !

Sama asia Raamatusta:

12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        !!!
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        !!!
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Tässä siis puhutaan Kristuksesta, joka siis On Sana, joka tuli lihaksi, uskot sinä sitä tai et !!!

Hänessä luotiin kaikki !

Kaikki on Hänessä !

Ps. 33:6 Herran SANALLA ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.

Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan SANALLA, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

. Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla SANALLA talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

todellakin luetun tekstin ymmärtys puuttuu sinulta.

alussa ei ole kirjoituksissa läsnä Herran Jumalan rinnalla Sanaa!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

todellakin luetun tekstin ymmärtys puuttuu sinulta.

alussa ei ole kirjoituksissa läsnä Herran Jumalan rinnalla Sanaa!!!

saviseutulainen, noudata Herran antamia käskyjä.

sinä julistat täällä omaa oppiasi, että käskyt voi unohtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikö tuon jumalasi nimi on?

Etkö tiedä kerran kysyt?

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Carl. Olof Rosenius,
        kuollut liki 150 vuotta sitten.

s-seutulainen

Ok. Kiitos tiedosta.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanalla kaikki luotiin !

Jumala SANOI !

Sama asia Raamatusta:

!!!
        !!!

Hänessä luotiin kaikki !

Kaikki on Hänessä !

SAVISEUTULAINEN on uskosta osaton on hengellisesti kuolleessa tilassa eikä voi käsittää hengellisiä asioita.
        Hän käsittelee niitä inhimillisen järkensä avuin.
        Tuosta Paavali kirjoittaa:

"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Havaintoja saviseutulaisen opeista.

1. pari otetta saviseutulaisen hengettömästä harhaopista seuraavassa:
        >>Me hajotamme maahan järjen päätelmät >>
        >> ” luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on”
        >>
        Totean, että Sinä et hajota maahan yhtään ainoatakaan järjenpäätelmää. Sinä saviseutulainen olet luonnollinen ihminen! Ja hengellisesti kuolleessa tilassa.

2. ja muutamia otteita saviseutulaisen jumalattomasta harhaopista seuraavasssa:
        >>saviseutulaisen harhaoppia seuraavassa Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumia:
        Joh. 1 : 9 -18, Joh. 3 : 14-21, 1 Joh. 5 : 1- 13 >>
        Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        ( 1 Joh. 2:23) >>
        >> "Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko >>
        Tuossa on saviseutulaisen sanoja Kirkkoraamatusta, joita on paperilla eikä sanat paperilla ole jumala.
        Vaan totuus on, että Herra on meidän Jumalamme. Hänen nimensä on Herra, tuo yksilöi jumalan ja antaa Hänelle identiteetin!!! Vain Hän on elävä Jumala!!!
        Etkä näytä tietävän ketä Herraa on pelättävä, edes perusasioita et tunne.

Ps. 1 :6 ” jumalattomain tie hukkuu. ”

Sinä saviseutulainen olet hengellisesti kuolleessa tilassa, luonnollinen ja jumalaton, Herraa pelkäämätön, ateisti, PERKELEEN KAKARA, joka hukkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö tiedä kerran kysyt?

ST

mikä sinun jumalasi nimi on?

• Anonyymi

tuon jumalan nimen perusteella olet ateisti.

kuten saviseutulainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuon jumalan nimen perusteella olet ateisti.

kuten saviseutulainen.

Ihan miten haluat asian nähdä ja määritellä ihmisiä.

Minun uskossani Jumala määrittelee mitä me olemme. Hän on kaiken tuollaisen ihmisten määrittelyjen yläpuolella, myös sen miksi me häntä kutsumme.

Minun Jumalani on "minä olen" kuten kirjoitin ja joka poistettiin Se kuvastaa Jumalan kaiken yläpuolella oloa.

Hän on Jahve joka on myös Abrahamin Jumala.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun uskossani Jumala määrittelee mitä me olemme. Hän on kaiken tuollaisen ihmisten määrittelyjen yläpuolella, myös sen miksi me häntä kutsumme.

Minun Jumalani on "minä olen" kuten kirjoitin ja joka poistettiin Se kuvastaa Jumalan kaiken yläpuolella oloa.

ST

>> Minun Jumalani on "minä olen" kuten kirjoitin ja joka poistettiin Se kuvastaa Jumalan kaiken yläpuolella oloa. >>

ei todellakaan "minä olen" todista jumalan nimeä. vain käskyt ositoittavat Herran Jumalan ja hänen nimensä!!! Tuo on määräys ja Herra pitää tuota nimeä tärkeänä seuraavasti, kun Hän ilmoittaa, että...

Joten ateistit pitävät muita nimiä parempana kuin käskyä ja tuo käskyjen vastustaminen todistaa Teistä että olette Jumalanne vihaajia, vastustajia ja Jumaklanne kieltäjiä, ateisteja!!!

Ottakaa ateistit opiksenne. Tuosssa on Teidän identiteettinne. Te ette ole Herran Teidän Jumalanne lapsia, vaan perkeleen lapsia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

>> kirjoitin ja joka poistettiin Se kuvastaa Jumalan kaiken yläpuolella oloa. >>

tuo viesti joka poistettiin todistaa että toimit tuossakin kohdassa sääntöjen vastaisesti. Kaikessa olet oikeaa ja hyvää tapoja vastaan!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

ST

ST julistaa sellaista vapautta, että teillä vapaus olla noudattamatta Jumalan käskyjä, joka on Herraa vastaan ja on ateismia.

ST ja saviseutulainen on ateistiaktivisteja, jotka eivät usko Herraan Jumalaan. Tuo on Hänen nimensä, Herra. Hän on yksi persoona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

ST julistaa sellaista vapautta, että teillä vapaus olla noudattamatta Jumalan käskyjä, joka on Herraa vastaan ja on ateismia.

ST ja saviseutulainen on ateistiaktivisteja, jotka eivät usko Herraan Jumalaan. Tuo on Hänen nimensä, Herra. Hän on yksi persoona.

lisään vielä ST harhaoppien selvennykseksi,

joten myöskään Jeesusta ei saa uskoa ja sanoa , että Jeesus on " Minä olen"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lisään vielä ST harhaoppien selvennykseksi,

joten myöskään Jeesusta ei saa uskoa ja sanoa , että Jeesus on " Minä olen"

tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

En julista mitään. Kerroin vain omasta uskostani. Jis julistamaan alan niin julistaiain syntien anteeksi antoa Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.

Missä kohden olen kirjoittanut, ettei käskyjä tarvitse noudattaa?

Tiedätkö, että "minä olen " tarkoittaa Herrojen Herraa kaikkein ylintä?

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En julista mitään. Kerroin vain omasta uskostani. Jis julistamaan alan niin julistaiain syntien anteeksi antoa Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.

ST

ST, sinulle ihan vaan tiedoksi.

Tästä asiasta on kysymys.

Jeesusta ei saa uskoa ja sanoa , että Jeesus on " Minä olen".
        tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

>> Missä kohden olen kirjoittanut, ettei käskyjä tarvitse noudattaa? >>

kun olet alkanut tuollaisia kyselemään, niin tuo todistaa että sinulla kirjoitetun ja lukemasi tekstin ymmärryksessä vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

on paljon parempi ettet julista yhtään mitään ennenkuin on sinun aikasi eli olet Herran valitsema julistaja..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> kirjoitin ja joka poistettiin Se kuvastaa Jumalan kaiken yläpuolella oloa. >>

tuo viesti joka poistettiin todistaa että toimit tuossakin kohdassa sääntöjen vastaisesti. Kaikessa olet oikeaa ja hyvää tapoja vastaan!!!

Eli sinun määrittelemiä hyviä tapoja vastaan. Poista vain jos se loukkaa sinua. Jumala on silti tänään ja ikuisesti. On aina ollut ja on oleva. Hänen sanansa ei murru. Hän on vahva kallio ja turvalinna.
        Vaikka kirjoittaisimme täällä mitä se ei heivauta Jumalan asemaa puoleen eikä toiseen.
        Me kurjat ihmiset HAH. Ja silti Jumala on rakkaus. Meitä kurjia hän rakastaa.
        Ihan sama miten yritämme tällä palstalla sönköttää niin Jumalan sana on se kaksiteräinen miekka. Me ihmiset jotka kuvittelemme että voimme tällä kurjalla palstalla päteä jotenkin. Miten naurettava ajatus. Kunnia on yksin Jumalan. Sinä tai minä emme heiluisi tällä palstalla sekuntiakaan jos Jumala ei sallisi sitä.
        Emmekä kykenisi uskomaan Jumalaan piirun vertaa jos se ei olisi Jumalan tahto.
        Ei tässä parane kenenkään kukkoilemaan alkaa omasta uskostaan niinkuin se olisi omaa tekoa.
        Samalla viivalla me ollaan kaikki. Ja ihan sama miten sinä tai minä määrittelemme toisen uskoa sillä Jumala on ainoa joka kykenee sen tekemään ja itsensä täydellisesti määrittelemään.
        Jumala ON. Hän on A jja O. Sanoisimme mitä tahansa. Hän on kaiken oleva ja tukee olemaan. Ilman höntä mitään ei olisi.

Jos olen mielestäsi ateisti niin sitten olen sitä sinulle.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinun määrittelemiä hyviä tapoja vastaan. Poista vain jos se loukkaa sinua. Jumala on silti tänään ja ikuisesti. On aina ollut ja on oleva. Hänen sanansa ei murru. Hän on vahva kallio ja turvalinna.
        Vaikka kirjoittaisimme täällä mitä se ei heivauta Jumalan asemaa puoleen eikä toiseen.
        Ihan sama miten yritämme tällä palstalla sönköttää niin Jumalan sana on se kaksiteräinen miekka. Me ihmiset jotka kuvittelemme että voimme tällä kurjalla palstalla päteä jotenkin. Miten naurettava ajatus. Kunnia on yksin Jumalan. Sinä tai minä emme heiluisi tällä palstalla sekuntiakaan jos Jumala ei sallisi sitä.
        Ei tässä parane kenenkään kukkoilemaan alkaa omasta uskostaan niinkuin se olisi omaa tekoa.
        Samalla viivalla me ollaan kaikki. Ja ihan sama miten sinä tai minä määrittelemme toisen uskoa sillä Jumala on ainoa joka kykenee sen tekemään ja itsensä täydellisesti määrittelemään.
        Jumala ON. Hän on A jja O. Sanoisimme mitä tahansa. Hän on kaiken oleva ja tukee olemaan. Ilman höntä mitään ei olisi.

ST

St

kommenttisi on vailla todellisuuspohjaa. Mielikuvituksellinen kommentti.

Kaikki on ennakkoon määriteltyjä mitä mainitset. Sinä et osaa käyttää niitä lähteitä hyödyksesi ja kommentoidaa asiapohjalta.

Nuo kommentissa mainitsemasi ovat vain Sinun omia pikkuriikkisiä käsityksiäsi eri asioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

St

kommenttisi on vailla todellisuuspohjaa. Mielikuvituksellinen kommentti.

Kaikki on ennakkoon määriteltyjä mitä mainitset. Sinä et osaa käyttää niitä lähteitä hyödyksesi ja kommentoidaa asiapohjalta.

Nuo kommentissa mainitsemasi ovat vain Sinun omia pikkuriikkisiä käsityksiäsi eri asioista.

Entä sitten? Ketä se haittaa että me ihmiset emme kykene enempään? Tuollaisia me olemme kuin mainitsit. Siksi tarvitsemme armoa jokainen.
        Ei meidän enempään tarvitse pystyäkkään sillä Jumala taistelee puolellamme maailman pahuutta vastaan.
        Jumala on. "Minä olen" kuten kirjoitettu on.
        Oikein kirjoitit ja totesit että ihminen ei ole vaan Jumala. Minäkään en ole vaan Jumala.
        Ihminen ei pysty eikä kykene vaan kaikessa ja kaikki on Herran.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä sitten? Ketä se haittaa että me ihmiset emme kykene enempään? Tuollaisia me olemme kuin mainitsit. Siksi tarvitsemme armoa jokainen.
        Ei meidän enempään tarvitse pystyäkkään sillä Jumala taistelee puolellamme maailman pahuutta vastaan.
        Oikein kirjoitit ja totesit että ihminen ei ole vaan Jumala. Minäkään en ole vaan Jumala.

ST

Johanneksen evankeliumi:

10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
        10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos
        10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä
        10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
        10:6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
        10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne
        10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.
        10:19 Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden
        10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?
        10:21 Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?
        10:22 Sitten oli temppelin vihkimisen muistojuhla Jerusalemissa, ja oli talvi
        10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        10:24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        10:25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani
        10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
        10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        10:32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
        10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
        10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
        10:37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        10:39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.
        10:40 Ja hän meni taas Jordanin tuolle puolelle siihen paikkaan, missä Johannes ensin kastoi, ja viipyi siellä.
        10:41 Ja monet tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa; mutta kaikki, mitä Johannes sanoi tästä, on totta."
        10:42 Ja monet siellä uskoivat häneen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Koet varmaan nyt olevasi etuoikeutettu tai otettu kun sait kehuja saviseutulaiselta. Näkyy läpi, sellainen, että jotakuta kun jollain tavalla katsoo ylöspäin...jossain mainitsikin että saviseutulainen on ainoa palstalainen jota pidät minään....tai johon luottaisit

Mutta sepä se, ei sekään ole mitään uutta ihmisille.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
        10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos
        10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä
        10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
        10:6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
        10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne
        10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.
        10:19 Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden
        10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?
        10:21 Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?
        10:22 Sitten oli temppelin vihkimisen muistojuhla Jerusalemissa, ja oli talvi
        10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        10:24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        10:25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani
        10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
        10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        10:32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
        10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
        10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
        10:37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        10:39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.
        10:40 Ja hän meni taas Jordanin tuolle puolelle siihen paikkaan, missä Johannes ensin kastoi, ja viipyi siellä.
        10:41 Ja monet tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa; mutta kaikki, mitä Johannes sanoi tästä, on totta."
        10:42 Ja monet siellä uskoivat häneen.

>> 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni. >>

nuo jakeet ovat tarinaa, legendaa ja satua.

1. Jeesuksella ei ollut tuollaista jumalallista antaa henki-ottaa henkikykyä

2. Jeesuksella ei ollut tuollaista valtaa

3. eikä Jeesus ollut tuollaista käskyä saanut.

mitään ei löydy 2-3 todistajaa noille kolmelle jakeelle .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

>> 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni. >>

Pitää olla tarkempi ilmaisuissaan.

Herra, Teidän Jumalnne on ensimmäinen ja viimeinen. Herra Jumala on a ja o.
        Hän on iankaikkisesta iankaikkiseen sama. Muuttumaton, ei lisäänny eikä vähenny.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nuo jakeet ovat tarinaa, legendaa ja satua.

1. Jeesuksella ei ollut tuollaista jumalallista antaa henki-ottaa henkikykyä

2. Jeesuksella ei ollut tuollaista valtaa

3. eikä Jeesus ollut tuollaista käskyä saanut.

mitään ei löydy 2-3 todistajaa noille kolmelle jakeelle .

ei löydy, ei löydy 2-3 todistajaa,

koska, koska ..

Jeesus on ihminen 1 Tim 2 : 3-7.
        1. Jeesusta ei saa ajatella, eikä uskoa ja sanoa Sanaksi, tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.
        2. Myöskään Jeesuksesta ei saa ajatella, uskoa ja sanoa , että Jeesus on " Minä olen", tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.
        3. Myöskään Jeesuksesta ei saa ajatella, uskoa ja sanoa , että Jeesus on Jumala, tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei löydy, ei löydy 2-3 todistajaa,

koska, koska ..

Jeesus on ihminen 1 Tim 2 : 3-7.
        1. Jeesusta ei saa ajatella, eikä uskoa ja sanoa Sanaksi, tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.
        2. Myöskään Jeesuksesta ei saa ajatella, uskoa ja sanoa , että Jeesus on " Minä olen", tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.
        3. Myöskään Jeesuksesta ei saa ajatella, uskoa ja sanoa , että Jeesus on Jumala, tuo on syntiä ja tuo synti on kuolemaksi.

JOTEN, NYT ON TODISTETTU, ETTÄ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koet varmaan nyt olevasi etuoikeutettu tai otettu kun sait kehuja saviseutulaiselta. Näkyy läpi, sellainen, että jotakuta kun jollain tavalla katsoo ylöspäin...jossain mainitsikin että saviseutulainen on ainoa palstalainen jota pidät minään....tai johon luottaisit

LS

No en jos totta puhutaan. Unohdin sen jo jos olen rehellinen.
        Tiedän kyllä mitä tekoa olen ei tarvitse muistuttaa LS. Varsin hyvin on viime päivinä ja aikoina tullut selväksi millainen olen.

Joo, saviseutulainen tuntuu minusta asialliselta ja luotan häneen.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LS

En koe olevani etuoikeutettu ja vielä vahemmän otettu.
        Tiedän itse saviseutulaista paremmin ettei minulla ole syytä olettaa itsestäni liikoja. Tunnen itseni paremmin kuin sinä ja saviseutulainen.
        Enkä näe kyllä itsessäni yhtään mitään kehumisenarvoista tällä palstalla. Päinvastoin.
        Jotka täällä minua kehuvat, eivät tunne minua.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LS

Arvaappa mitä oon tehnyt tänään. Poimin omenia tikastasolla hirvitti ihan kauheasti, kouri ihan mahanpohjaa. Kiipesin tikkailla yli kattojen korkeuteen. En saanut enää poimittua niitä ylimpiä ja vielä kun tuulee kovasti niin se jotenkin lisäsi sitä huijauksen tunnetta. Hyi että hirvitti!!
        Mutta tuntuu etten raskisi jättää omppuja puihin. Teen äidilleni talveksi sosetta ja mehua. Omennia on jo 3 pyykkikorillista. Miten ihmeessä saan nuo ylimmät poimittua!! Miten tuo yksi puu voi olla noin korkea 😩

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvaappa mitä oon tehnyt tänään. Poimin omenia tikastasolla hirvitti ihan kauheasti, kouri ihan mahanpohjaa. Kiipesin tikkailla yli kattojen korkeuteen. En saanut enää poimittua niitä ylimpiä ja vielä kun tuulee kovasti niin se jotenkin lisäsi sitä huijauksen tunnetta. Hyi että hirvitti!!
        Mutta tuntuu etten raskisi jättää omppuja puihin. Teen äidilleni talveksi sosetta ja mehua. Omennia on jo 3 pyykkikorillista. Miten ihmeessä saan nuo ylimmät poimittua!! Miten tuo yksi puu voi olla noin korkea 😩

ST

Kysypä haluaako saviseutulainen nyt tuota informaatiota mitä toit. Hän pitää siitä että pidät itsesi nyt kurissa ja puhut roseniuksen armosta tämän ketjun läpi.

Ei muuta sanottavaa.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysypä haluaako saviseutulainen nyt tuota informaatiota mitä toit. Hän pitää siitä että pidät itsesi nyt kurissa ja puhut roseniuksen armosta tämän ketjun läpi.

Ei muuta sanottavaa.

LS

Mitä informaatiota?en ymmärtänyt mitä tarkoitat.
        No, sepäs loppui äkkiä sanottavat 🤔
        Voi että kun tekisi mieli kiivetä ihan kotkealle omenia poimimaan. Mulka on tasotikkaaat rakkaalta mieheltäni. Ne on älyttömän korkeat. Hänen työtikkaansa. Toisaalta tykkäsinkin olla korkealla mutta kun 5 metrisä tuntui wttä kovassa tuulessa tikkaat huojuu tai ehkä vaan kuvittelin. Apinana saa rimpuilla ruttolainen 🙈 mun on pakko uskaltaa. Ne ylimmät omput oli niin ihanan punaisiakin vielä!!
        Ei saisi antaa periksi mutta entä kos rymäjdän alas tikkaineen päivineen niin kuka on äiti sitten.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä informaatiota?en ymmärtänyt mitä tarkoitat.
        No, sepäs loppui äkkiä sanottavat 🤔
        Voi että kun tekisi mieli kiivetä ihan kotkealle omenia poimimaan. Mulka on tasotikkaaat rakkaalta mieheltäni. Ne on älyttömän korkeat. Hänen työtikkaansa. Toisaalta tykkäsinkin olla korkealla mutta kun 5 metrisä tuntui wttä kovassa tuulessa tikkaat huojuu tai ehkä vaan kuvittelin. Apinana saa rimpuilla ruttolainen 🙈 mun on pakko uskaltaa. Ne ylimmät omput oli niin ihanan punaisiakin vielä!!
        Ei saisi antaa periksi mutta entä kos rymäjdän alas tikkaineen päivineen niin kuka on äiti sitten.

ST

Ketä kiinnostaa?

Ehkä sinun pitäisi kilpaa haastaa rooseuniusta, Savitaipaleen kanssa 🙂 niin omput tippuu itsestään alas

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Ehkä sinun pitäisi kilpaa haastaa rooseuniusta, Savitaipaleen kanssa 🙂 niin omput tippuu itsestään alas

LS

En osaa haastaa ja miksi jaastaa kilpaa Roseniusta? En ymmärrä mitä ajat nyt takaa.
        Ei ne kaikki tipu vaan menee pian pilalle kun pakkanen yllättää. Käynyt useampana vuonna noin kun oon ootellut.
        Ookko otta ut koronarokotetta?

Mitä olen lukenut täällä tuota Roseniusta niin oon ollut samaa mieltä hänen kanssaan.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaa haastaa ja miksi jaastaa kilpaa Roseniusta? En ymmärrä mitä ajat nyt takaa.
        Ei ne kaikki tipu vaan menee pian pilalle kun pakkanen yllättää. Käynyt useampana vuonna noin kun oon ootellut.
        Ookko otta ut koronarokotetta?

Mitä olen lukenut täällä tuota Roseniusta niin oon ollut samaa mieltä hänen kanssaan.

ST

Minusta on sellaista kapulakieltä ja jargonia tuo rosenius.

Olet sellainen turhan puhuja joka pitää siitä kun saa jauhaa hengellistä jargonia roseniuksen tahtiin.

Ei jatkoon.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta on sellaista kapulakieltä ja jargonia tuo rosenius.

Olet sellainen turhan puhuja joka pitää siitä kun saa jauhaa hengellistä jargonia roseniuksen tahtiin.

Ei jatkoon.

LS

🤣🤣🤣 Oon mikä oon. Mutta Jumakansana on eri asia. Killun täällä puussa. Kauhea tuuli.
        Näpit jäätyy. Tykkään kiipeillä mutta tasapaino ei oo entisensä niiden kovien huimaus vuosien jälkeen.
        Mutta nautin. Kohta pimeä enkä nää poimia.
        Mitä sulle kuuluu?

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤣🤣🤣 Oon mikä oon. Mutta Jumakansana on eri asia. Killun täällä puussa. Kauhea tuuli.
        Näpit jäätyy. Tykkään kiipeillä mutta tasapaino ei oo entisensä niiden kovien huimaus vuosien jälkeen.
        Mutta nautin. Kohta pimeä enkä nää poimia.
        Mitä sulle kuuluu?

ST

Mitä sinä kyselet, kysele niiltä joihin luotat palstalla...mitä minä tuommoiseen ihmiseen joka jauhaa jargonia ja välillä tirskuu ja pärskyy puussa..
        käytän aikaani.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä kyselet, kysele niiltä joihin luotat palstalla...mitä minä tuommoiseen ihmiseen joka jauhaa jargonia ja välillä tirskuu ja pärskyy puussa..
        käytän aikaani.

LS

Et mittää tee minulla. . Kiinnostaisi vain kuulla miten voit. Olipa urakka ja vielä on omenia vaikka kuin. Tuun hulluksi niiden kanssa.
        Tänään mietin päivällä kun katsoin sitä omena paljoutta, että on kuin Eedenissä. Ihan valtavan kokoisia omenia ja oksat taipuivat raskaina. Oli kaunis näky ne valtavat omenat terttuina ja maisemat kun siellä korkealla killuin, mietin että oli ihana olla.
        Tuli pimeää ja retkotan nyt toppatakki päällä pipo vinossa olohuoneen nojatuolissa miettien että pitäisi jaksaa siistata keittiö.
        Mies sirkkelöi pihalla mökille meneviä parvekkeen lautoja.
        Kaikkea hyvää sinulle LS. Oli kiva taas kohdata.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et mittää tee minulla. . Kiinnostaisi vain kuulla miten voit. Olipa urakka ja vielä on omenia vaikka kuin. Tuun hulluksi niiden kanssa.
        Tänään mietin päivällä kun katsoin sitä omena paljoutta, että on kuin Eedenissä. Ihan valtavan kokoisia omenia ja oksat taipuivat raskaina. Oli kaunis näky ne valtavat omenat terttuina ja maisemat kun siellä korkealla killuin, mietin että oli ihana olla.
        Tuli pimeää ja retkotan nyt toppatakki päällä pipo vinossa olohuoneen nojatuolissa miettien että pitäisi jaksaa siistata keittiö.

ST

No ei ollut kovin kiva kohtaaminen. 🤔

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Mehusta ne.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mehusta ne.

LS

👍

ST

• Anonyymi

Rosenius julisti sellaista vapautta, joka ei ollut enää evankeliumin tarkoittamaa vapautta ja oli synnin tekemistä,. Rosenius julisti vapautta olla noudattamatta Jumalan käskyjä, mikä on antikristillistä ja ateismia.

Synnin palkka on kuolema.

Jotka tuota Roseniusta seuraavat eivät seuraa Herraa, Teidän Jumalaanne ja vaan Te seuraatte perkelettä ja Saatanan evankeliumi on Teidän evankeliuminne. Tuo on Johanneksen evankeliumi.

• Anonyymi

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."
        9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        ( Gal. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."
        9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        ( Gal. 3)

s-seutulainen

2 Moos. 20

1 Moos. 1
        ..

1 Moos. 2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2 Moos. 20

1 Moos. 1
        ..

1 Moos. 2

Apostolin uskontunnustus, Apt. 24
        14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
        15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
        16 Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolin uskontunnustus, Apt. 24
        14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
        15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
        16 Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

lain ja profeettojen kirjoitusten perustalta.
        Neh. 9
        6 Sinä yksin olet Herra. Sinä olet tehnyt taivaat ja taivasten taivaat kaikkine joukkoinensa, maan ja kaikki, mitä siinä on, meret ja kaikki, mitä niissä on. Sinä annat elämän niille kaikille, ja taivaan joukot kumartavat sinua.
        7 Sinä olet Herra Jumala, joka valitsit Abramin ja veit hänet pois Kaldean Uurista ja annoit hänelle nimen Aabraham.
        8 Ja sinä havaitsit hänen sydämensä uskolliseksi sinua kohtaan, ja niin sinä teit hänen kanssaan liiton antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. Ja lupauksesi sinä olet täyttänyt, sillä sinä olet vanhurskas.
        9 Ja sinä näit meidän isiemme kurjuuden Egyptissä ja kuulit heidän huutonsa Kaislameren rannalla.
        10 Sinä teit tunnustekoja ja ihmeitä rangaisten faraota ja kaikkia hänen palvelijoitansa ja kaikkea hänen maansa kansaa; sillä sinä tiesit näiden kohdelleen heitä ylimielisesti, ja sinä teit itsellesi nimen, niinkuin se tänäkin päivänä on.
        11 Meren sinä halkaisit heidän edessänsä kahtia, niin että he kulkivat meren poikki kuivaa myöten; mutta heidän takaa-ajajansa sinä syöksit syvyyteen, niinkuin kiven valtaviin vesiin.
        12 Sinä johdatit heitä päivällä pilvenpatsaasta ja yöllä tulenpatsaasta, valaisten heille tien, jota heidän oli kuljettava.
        13 Ja sinä astuit alas Siinain vuorelle ja puhuit heille taivaasta ja annoit heille oikeat tuomiot ja totiset lait, hyvät säädökset ja käskyt.
        14 Sinä ilmoitit heille pyhän sapattisi ja annoit heille käskyt, säädökset ja lain palvelijasi Mooseksen kautta.
        15 Sinä annoit heille leipää taivaasta heidän nälkäänsä, ja sinä hankit heille vettä kalliosta heidän janoonsa. Ja sinä käskit heidän mennä ottamaan omaksensa maan, jonka sinä olit kättä kohottaen luvannut heille antaa.
        16 Mutta he, meidän isämme, olivat ylimielisiä; he olivat niskureita eivätkä totelleet sinun käskyjäsi.
        17 He eivät tahtoneet totella eivätkä muistaneet ihmeellisiä tekoja, jotka sinä olit heille tehnyt, vaan olivat niskureita ja valitsivat uppiniskaisuudessaan johtajan palatakseen takaisin orjuuteensa. Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa: sinä et heitä hyljännyt.
        18 Vaikka he tekivät itsellensä valetun vasikankuvan ja sanoivat: 'Tämä on sinun jumalasi, joka on johdattanut sinut Egyptistä', ja vaikka he paljon pilkkasivat Jumalaa,
        19 niin sinä suuressa laupeudessasi et kuitenkaan hyljännyt heitä erämaassa. Pilvenpatsas ei väistynyt heidän luotansa päivällä, johtamasta heitä tiellä, eikä tulenpatsas yöllä, valaisemasta heille tietä, jota heidän oli kuljettava.
        20 Hyvän Henkesi sinä annoit heitä opettamaan, mannaasi et kieltänyt heidän suustansa, ja vettä sinä annoit heille heidän janoonsa.
        21 Neljäkymmentä vuotta sinä elätit heitä erämaassa, niin ettei heiltä mitään puuttunut, eivät heidän vaatteensa kuluneet, eivätkä heidän jalkansa ajettuneet.
        22 Sinä annoit heidän haltuunsa valtakuntia ja kansoja ja jaoit ne alue alueelta; ja he valloittivat Siihonin maan-Hesbonin kuninkaan maan-ja Oogin, Baasanin kuninkaan, maan.
        23 Ja heidän lastensa luvun sinä teit paljoksi kuin taivaan tähdet, ja sinä veit heidät siihen maahan, josta olit antanut heidän isillensä lupauksen, että he saavat mennä ottamaan sen omaksensa.
        24 Ja lapset tulivat ja ottivat sen maan omaksensa, ja sinä nöyryytit heidän edessään maan asukkaat, kanaanilaiset, ja annoit nämä heidän käsiinsä, sekä heidän kuninkaansa että sen maan kansat, niin että he tekivät näille, mitä tahtoivat.

25 Ja he valloittivat varustetut kaupungit ja lihavan maan ja ottivat omikseen talot, jotka olivat täynnä kaikkea hyvää, kallioon hakatut vesisäiliöt, viinitarhat, öljypuut ja hedelmäpuita suuret määrät. He söivät ja tulivat ravituiksi ja lihaviksi ja pitivät hyviä päiviä sinun antimiesi runsaudessa.
        26 Mutta he niskoittelivat ja kapinoivat sinua vastaan, heittivät sinun lakisi selkänsä taa ja tappoivat sinun profeettasi, jotka heitä varoittivat palauttaakseen heidät sinun luoksesi; ja he pilkkasivat paljon Jumalaa.
        27 Sentähden sinä annoit heidät heidän ahdistajainsa käsiin, ja nämä ahdistivat heitä. Mutta kun he ahdinkonsa aikana huusivat sinua, niin sinä taivaasta kuulit ja suuressa laupeudessasi annoit heille vapauttajia, jotka vapauttivat heidät heidän ahdistajainsa käsistä.
        28 Mutta rauhaan päästyään he jälleen tekivät sitä, mikä on pahaa sinun edessäsi. Silloin sinä jätit heidät heidän vihollistensa käsiin, niin että nämä vallitsivat heitä. Mutta kun he jälleen huusivat sinua, kuulit sinä taivaasta ja pelastit heidät laupeudessasi monta kertaa.
        29 Ja sinä varoitit heitä palauttaaksesi heidät seuraamaan sinun lakiasi, mutta he olivat ylimielisiä eivätkä totelleet sinun käskyjäsi, vaan he rikkoivat sinun oikeutesi-se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä-mutta he käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja olivat niskureita eivätkä totelleet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lain ja profeettojen kirjoitusten perustalta.
        Neh. 9
        6 Sinä yksin olet Herra. Sinä olet tehnyt taivaat ja taivasten taivaat kaikkine joukkoinensa, maan ja kaikki, mitä siinä on, meret ja kaikki, mitä niissä on. Sinä annat elämän niille kaikille, ja taivaan joukot kumartavat sinua.
        7 Sinä olet Herra Jumala, joka valitsit Abramin ja veit hänet pois Kaldean Uurista ja annoit hänelle nimen Aabraham.
        8 Ja sinä havaitsit hänen sydämensä uskolliseksi sinua kohtaan, ja niin sinä teit hänen kanssaan liiton antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. Ja lupauksesi sinä olet täyttänyt, sillä sinä olet vanhurskas.
        9 Ja sinä näit meidän isiemme kurjuuden Egyptissä ja kuulit heidän huutonsa Kaislameren rannalla.
        10 Sinä teit tunnustekoja ja ihmeitä rangaisten faraota ja kaikkia hänen palvelijoitansa ja kaikkea hänen maansa kansaa; sillä sinä tiesit näiden kohdelleen heitä ylimielisesti, ja sinä teit itsellesi nimen, niinkuin se tänäkin päivänä on.
        11 Meren sinä halkaisit heidän edessänsä kahtia, niin että he kulkivat meren poikki kuivaa myöten; mutta heidän takaa-ajajansa sinä syöksit syvyyteen, niinkuin kiven valtaviin vesiin.
        12 Sinä johdatit heitä päivällä pilvenpatsaasta ja yöllä tulenpatsaasta, valaisten heille tien, jota heidän oli kuljettava.
        13 Ja sinä astuit alas Siinain vuorelle ja puhuit heille taivaasta ja annoit heille oikeat tuomiot ja totiset lait, hyvät säädökset ja käskyt.
        14 Sinä ilmoitit heille pyhän sapattisi ja annoit heille käskyt, säädökset ja lain palvelijasi Mooseksen kautta.
        15 Sinä annoit heille leipää taivaasta heidän nälkäänsä, ja sinä hankit heille vettä kalliosta heidän janoonsa. Ja sinä käskit heidän mennä ottamaan omaksensa maan, jonka sinä olit kättä kohottaen luvannut heille antaa.
        16 Mutta he, meidän isämme, olivat ylimielisiä; he olivat niskureita eivätkä totelleet sinun käskyjäsi.
        17 He eivät tahtoneet totella eivätkä muistaneet ihmeellisiä tekoja, jotka sinä olit heille tehnyt, vaan olivat niskureita ja valitsivat uppiniskaisuudessaan johtajan palatakseen takaisin orjuuteensa. Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa: sinä et heitä hyljännyt.
        18 Vaikka he tekivät itsellensä valetun vasikankuvan ja sanoivat: 'Tämä on sinun jumalasi, joka on johdattanut sinut Egyptistä', ja vaikka he paljon pilkkasivat Jumalaa,
        19 niin sinä suuressa laupeudessasi et kuitenkaan hyljännyt heitä erämaassa. Pilvenpatsas ei väistynyt heidän luotansa päivällä, johtamasta heitä tiellä, eikä tulenpatsas yöllä, valaisemasta heille tietä, jota heidän oli kuljettava.
        20 Hyvän Henkesi sinä annoit heitä opettamaan, mannaasi et kieltänyt heidän suustansa, ja vettä sinä annoit heille heidän janoonsa.
        21 Neljäkymmentä vuotta sinä elätit heitä erämaassa, niin ettei heiltä mitään puuttunut, eivät heidän vaatteensa kuluneet, eivätkä heidän jalkansa ajettuneet.
        22 Sinä annoit heidän haltuunsa valtakuntia ja kansoja ja jaoit ne alue alueelta; ja he valloittivat Siihonin maan-Hesbonin kuninkaan maan-ja Oogin, Baasanin kuninkaan, maan.
        23 Ja heidän lastensa luvun sinä teit paljoksi kuin taivaan tähdet, ja sinä veit heidät siihen maahan, josta olit antanut heidän isillensä lupauksen, että he saavat mennä ottamaan sen omaksensa.
        24 Ja lapset tulivat ja ottivat sen maan omaksensa, ja sinä nöyryytit heidän edessään maan asukkaat, kanaanilaiset, ja annoit nämä heidän käsiinsä, sekä heidän kuninkaansa että sen maan kansat, niin että he tekivät näille, mitä tahtoivat.

25 Ja he valloittivat varustetut kaupungit ja lihavan maan ja ottivat omikseen talot, jotka olivat täynnä kaikkea hyvää, kallioon hakatut vesisäiliöt, viinitarhat, öljypuut ja hedelmäpuita suuret määrät. He söivät ja tulivat ravituiksi ja lihaviksi ja pitivät hyviä päiviä sinun antimiesi runsaudessa.
        26 Mutta he niskoittelivat ja kapinoivat sinua vastaan, heittivät sinun lakisi selkänsä taa ja tappoivat sinun profeettasi, jotka heitä varoittivat palauttaakseen heidät sinun luoksesi; ja he pilkkasivat paljon Jumalaa.
        27 Sentähden sinä annoit heidät heidän ahdistajainsa käsiin, ja nämä ahdistivat heitä. Mutta kun he ahdinkonsa aikana huusivat sinua, niin sinä taivaasta kuulit ja suuressa laupeudessasi annoit heille vapauttajia, jotka vapauttivat heidät heidän ahdistajainsa käsistä.
        28 Mutta rauhaan päästyään he jälleen tekivät sitä, mikä on pahaa sinun edessäsi. Silloin sinä jätit heidät heidän vihollistensa käsiin, niin että nämä vallitsivat heitä. Mutta kun he jälleen huusivat sinua, kuulit sinä taivaasta ja pelastit heidät laupeudessasi monta kertaa.
        29 Ja sinä varoitit heitä palauttaaksesi heidät seuraamaan sinun lakiasi, mutta he olivat ylimielisiä eivätkä totelleet sinun käskyjäsi, vaan he rikkoivat sinun oikeutesi-se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä-mutta he käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja olivat niskureita eivätkä totelleet.

Kyse ei ole ensisijaisesti siitä, etteikö uskova ihminen haluaisi noudattaa Jumalan lakia, vaan siitä, ettei hän siihen kertakaikkiaan itse kykene.

1 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

s-seutulainen

• Anonyymi

-
      Kristillinen elämä ei ole helppoa ja rauhallista, kuten niiden, jotka »lepäävät yöllä», vaan se on usein kovaa, seikkailurikasta ja pitkällistä taistelua, jossa elämä on kysymyksessä, ellei tahdo kadottaa kaikkea. Sota on täynnään levottomuutta ja epävarmuutta, ihmisen on aina oltava valmis uusiin taisteluihin.

Joskus tapahtuu hyökkäys uskoamme ja omaatuntoamme vastaan, niin että ne ovat vaarassa jälleen joutua orjiksi. Joskus koettaa kiusaaja uudestaan vietellä meidät syntiin ja häpeään. Joskus rakkautemme pettää, ja me olemme vähällä joutua vihan ja epäystävällisyyden valtaan. Kaikkia sellaisia hyökkäyksiä vastaan pitää meidän pukeutua valon aseisiin.

Taistelu saattaa toisinaan tulla niin kovaksi ja seikkailurikkaaksi, että vain kaikkivoivan ja suuren Herramme ihmeet meitä auttavat. Siksi sanookin Pietari, että vanhurskas »töin tuskin pelastuu». Kuinka sitten käy niiden, jotka ovat olevinaan kristittyjä ja ovat silti levolliset, aivan kuin he eläisivät mitä rauhallisimmassa kodissa eikä heillä olisi ketään henkistä vihollista.

Aivan kuin ei kiusaaja enää heitä koettaisikaan saada valtaansa, aivan kuin eivät liha ja maailma enää olisikaan vaarallisia vihollisia! Sekä sana että kokemus osoittavat, että ei kukaan kristitty ilman sotaa ja vaikeutta läpäise tätä vihollismaata. Ellen pelkää, olen vaarassa.

Petämme, itseämme, jos luulemme olevamme turvassa, kun vihollinen alituisesti meitä uhkaa. Minun pitää joko pelätä ja taistella ja silloin vapautua Jumalan avulla, tai suruttomana ja huolettomana joutua kadotukseen. Siksi onkin Herra Kristus niin hartaasti varoittanut: »Valvokaa ja rukoilkaa!
      -
      ( Rosenius)

s-seutulainen

• Anonyymi

Rosenius pelkää kadotusta ja tietää joutuvansa kadotukseen...>>.Petämme, itseämme, jos luulemme olevamme turvassa, kun vihollinen alituisesti meitä uhkaa. Minun pitää joko pelätä ja taistella ja silloin vapautua Jumalan avulla, tai suruttomana ja huolettomana joutua kadotukseen >>

Pelkää ja tietää, koska Luterilaisilla ei ole pyhän hengen sinettiä!!

Ef. 1
        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
        8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
        9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä-
        10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
        12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun pyhän hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4383
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      57
      2974
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2511
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      113
      2321
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2003
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1967
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      222
      1723
    8. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      64
      1647
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    Aihe