Muisteletteko ruumita?

Anonyymi

Itselläni on puoliso kuollut ja vaikka mies olenkin, niin joskus tulee herkkiä tunteita. Suruajan (3pv) jälkeen siiryin jahtaamaan uusia naisia. Mutta silti tulee välillä kaiho mieli.

Nyt minulla on tunteenpurkaus ja haluan jakaa teidän kanssa sen. Tämä Kanadan mimmin laulu kuvastaa sitä: https://www.youtube.com/watch?v=A1KASdI8gpU

15

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei hän mikään pelkkä ruumis ole. Hän on henki. Ruumistaa irronnut. Elämä on energiaa. Kuolemista ja syntymistä uudelleen. 🧡

    • Anonyymi

      Aika kolkko sanamuoto käyttää rakkaasta ihmisestä pelkkä ruumis. Kuollut on tietenkin kuollut mutta... Suru aika taitaa kestää kauemmin kuin kolme päivä vuosia.

    • Ruumista en muistele, kuoleena hänet kyllä näin lattialla. Mutta muistelen hänen elämää, meidän yhteisiä hetkiä mummon kanssa. Välillä kaipaan häntä kovasti.

      Enkä kertaakaan onnistu muistelemaan häntä ilman kyyneliä, nytkään. Rakastin häntä kuin hän olisi toinen äiti, isoäiti hän olikin. Rakastan edelleen.

      • Yhtä kuollutta exää joskus muistan, mutten muistele.



    • Anonyymi

      Enpä oikeastaan. Siitä on jo niin kauan ja lähes koko elämäni on tapahtunut sen kaiken jälkeen.

      Ensimmäinen poikaystäväni kuoli, kun olin 18. Olimme olleet yhdessä pari vuotta. Asuimme eri paikkakunnalla, hän suunnitteli muuttoa luokseni ja me suunnittelimme yhteistä elämää. Vaan kuten sanottu, niin elämää on nyt takana yli toinen mokoma tuohon hetkeen verrattuna. Joskus voi käydä mielessä miten elämä olisi voinut mennä, mutta en mä voi sanoa edes kaipaavani häntä. Se kaikki on jotenkin kuin eri elämästä.

    • Anonyymi

      En mä läheisiäni ruumiina muistele vaikka yhtä kävin hyvästelemässä poismenon jälkeen. En pystynyt muuta hänestä silloin muuta muistamaan kuin hänen viimeiset, tuskaa täynnä olleet päivät saattohoidossa ja sen etten voinut olla hänen vierellään loppuun asti, hoidin silloin toista läheistä kotona, ei ollut ketään, joka olisi hänen perään katsonut ett olisin toisen vieressä voinut olla. Muistan nykyään hänestä ne hyvät ajat ja myös nekin päivät jolloin vielä häntä kotona hoidin. Veljestäni muistan ne lapsuus-ja nuoruusajat, surullinen olen siitä miten elämä oli rankkaa hänen osallaan, häntäkin ikävöin ja muistelen muiden läheisteni lisäksi😢

      • Anonyymi

        Ihana olet. 🧡


    • Anonyymi

      Kuolleita muistan päivittäin. Kaikki ovat hengessä mukana edelleen, sydämessä, ajatuksissa, muistoissa.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Ei nyt ihan päivittäin tule poisnukkuneet mieleen, mutt aika ajoittain, jokin nostaa aina muistoja pintaan. Mulle niitä tärkeitä ihmisiä, lähisukulaisista isovanhempiani ja veljeäni, tulee muisteltua. Suurin suruja ikävä on jo laantunut, mutt kyyneleet silti saattaa silmiin nousta, jos ääneen muistellaan heitä.
        Mun isoisäni oli mulle tärkeämpi ihminen lapsena mitä isäni, pappa osasi kohdella mua oikein, vaati tiettyjä asioita multakin, en ollut hänelle se sopeutumaton "tapaus".
        Keikutti usein jaloillaan, teki mulle lautakeinun männyn oksaan, opetti uimaan ja onkimaan.

        Veli puolestaan puolusti mua ihan kaikessa, koska olin vallaton kuopus erheitä tuli tehtyä.
        Isoäitini leipoi viikottain pullaa ja sain kaakaota pullan kanssa, joka lauantai... asuttiin samalla tontilla, kahdessa talossa yhteinen piha ja puutarha jossa mä elelin perheeni ja isovanhempieni kanssa.


    • Anonyymi
    • Tosta puolison menettämisestä en voi sanoo mitään, kun en koskaan oo seurustellu. Mutta eiks puoliso oo kuitenki ihan vieras ihminen, ei mitään sukua siis. Että verrattuna siihen kun multa on veli kuollu, niin ollaan kuitenkin oltu samaa perimää ja ollu yhteiset kokemukset ja jotenkin osattiin lukee toistemme ajatuksii, mentiin niin saumattomasti yhteen. Että voishan tietenkin olla että just nyt maapallon toisella puolen tekee kuolemaa joku joka ois ollu mulle täydellinen pari, mutta siitä mä en tiedä mitään. Että tämmösiä ajatuksia tai ajatuskia vaan.

    • Anonyymi

      Aina kun juopottelen niin väkisinkin muistelen kuolleita. Sukulaisia, naapurin mummoja ja pappoja ja jossain määrin myös julkkiksia. Hetkessä eläminen jooga-asennossa voi olla hyvästä mutta ei se sielun syvimpiä sopukoita paljoa kosketa.

    • Timo halunnee järkyttää, mutta et säkään ruumista muistele, vaan ihmistä.

      Ja selkeästi on vaikeaa päästää irti.... toisaalta kun ei tarvitsekaan, jos niin osaa miettiä jutun. Itseltä ei ole kuollut kukaan viereltä, mutta pois elämästä on lähtenyt ja pysyy pois. Silti mitään ei tarvitse koittaa kuopata, saa ne tuntua yhä. Itselle. 😊

    • Ukkia ja enoa muistelen rakkaudella ja lämmöllä pääosin. Sitten on vittumaisia sukulaisia jotka joutivatkin jo kuolemaan tai joiden kuolemaa odotan :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      154
      3094
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1465
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      380
      1459
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1275
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      999
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      862
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    Aihe