Nastarenkaat jo alla ?

Anonyymi

Tässä istuskelen autossa odottamassa kaveria lääkäristä ja ihmettelen, että kuinka monessa autossa on jo nastarenkaat vaikka on täysi kesäkeli. Rapina vain kuuluu kun asfalttia jyrätään.

Muistin virkistämiseksi kopio tieliikennelaista:

”Nastarenkaita saa käyttää marraskuun alusta maaliskuun loppuun ja muulloinkin, jos sää tai keli sitä edellyttää.”

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta turiset - nyt ei "sää tai keli edellytä" nastarenkaitten käyttöä,,,

• Anonyymi

Ne on olleet koko kesän. Autot pitkillä osareilla eikä niitäkään ole varaa lyhentää. ÖKY -elämä maksaa.

• Anonyymi

Suomen kesä on muutenkin niin lyhyt, että aivan turha alkaa renkaita vaihtamaan muutaman kesäkuukauden vuoksi. Kyllä siihen nastojen rapinaan tottuu.

• Anonyymi

Ei vara venettä kaada, eikä tarvitse sitten jonottaa ragashotellin aikoja, kun on jo vaihtanut talvirillat alle.

• Anonyymi

Alla pugatsova.

• Anonyymi

Kyllä minä niin mieleni pahoitin ! ;D

• Anonyymi

No joo, yöpakkasia on kyllä olt jo etelässäkin.

• Anonyymi

Ihmiset on tolloja. Pelkäävät omaa varjoaankin

• Anonyymi

Tollot ajaa kesärenkailla viimeisee asti, fiksut vaihtaa ajoissa.

• Anonyymi

Syksy jo, yöt kylmii. Jäisillä teillä ei kesärenkaat pelasta tilannetta, pienikin vauhtii voi lasten koulumatkan keskeyttää kun liukkaalla tiellä sattuu liukastuun katua ylittäessä.

• Anonyymi

Katseleppa miten paljon hienommissaki autoissa on kovasti kuluneet kesärenkaat, nekö on tyrvalliset syyskylmien, vesisateiden turvalliset renkaat?

• Anonyymi

Kelihän edellytti tässä muuan päivä takaperin talvitenkaita. Maantiellä ajelua tuli useampi 100 kilometriä, joten laitatin nastat alle. Keli oli sen verran suttuinen. Oli siellä tientukkona niitä kesä renkailla ajajia. Ei onneksi sattunut isompia ojaanajoja. Mulla ei ollu aikaa hidastella silloin. En kyllä ajatellut että sinulta lupaa vaihtoon olisin silloin kysellyt. Kesärenkaat on nyt telakointi ja käytän niitä sitten ensi keväänä. Ei sun mun sakkoja tarvi maksella jos niitä nyt tulee. Voit olla rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      133
      4919
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3336
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2664
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2278
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      261
      1781
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1719
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1577
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1526
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1510
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1221
    Aihe