Tässä istuskelen autossa odottamassa kaveria lääkäristä ja ihmettelen, että kuinka monessa autossa on jo nastarenkaat vaikka on täysi kesäkeli. Rapina vain kuuluu kun asfalttia jyrätään.
Muistin virkistämiseksi kopio tieliikennelaista:
”Nastarenkaita saa käyttää marraskuun alusta maaliskuun loppuun ja muulloinkin, jos sää tai keli sitä edellyttää.”
Nastarenkaat jo alla ?
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Totta turiset - nyt ei "sää tai keli edellytä" nastarenkaitten käyttöä,,,
- Anonyymi
Ne on olleet koko kesän. Autot pitkillä osareilla eikä niitäkään ole varaa lyhentää. ÖKY -elämä maksaa.
- Anonyymi
Suomen kesä on muutenkin niin lyhyt, että aivan turha alkaa renkaita vaihtamaan muutaman kesäkuukauden vuoksi. Kyllä siihen nastojen rapinaan tottuu.
- Anonyymi
Ei vara venettä kaada, eikä tarvitse sitten jonottaa ragashotellin aikoja, kun on jo vaihtanut talvirillat alle.
- Anonyymi
Alla pugatsova.
- Anonyymi
Kyllä minä niin mieleni pahoitin ! ;D
- Anonyymi
No joo, yöpakkasia on kyllä olt jo etelässäkin.
- Anonyymi
Ihmiset on tolloja. Pelkäävät omaa varjoaankin
- Anonyymi
Tollot ajaa kesärenkailla viimeisee asti, fiksut vaihtaa ajoissa.
- Anonyymi
Syksy jo, yöt kylmii. Jäisillä teillä ei kesärenkaat pelasta tilannetta, pienikin vauhtii voi lasten koulumatkan keskeyttää kun liukkaalla tiellä sattuu liukastuun katua ylittäessä.
- Anonyymi
Katseleppa miten paljon hienommissaki autoissa on kovasti kuluneet kesärenkaat, nekö on tyrvalliset syyskylmien, vesisateiden turvalliset renkaat?
- Anonyymi
Kelihän edellytti tässä muuan päivä takaperin talvitenkaita. Maantiellä ajelua tuli useampi 100 kilometriä, joten laitatin nastat alle. Keli oli sen verran suttuinen. Oli siellä tientukkona niitä kesä renkailla ajajia. Ei onneksi sattunut isompia ojaanajoja. Mulla ei ollu aikaa hidastella silloin. En kyllä ajatellut että sinulta lupaa vaihtoon olisin silloin kysellyt. Kesärenkaat on nyt telakointi ja käytän niitä sitten ensi keväänä. Ei sun mun sakkoja tarvi maksella jos niitä nyt tulee. Voit olla rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1334919
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253336Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132664- 472278
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611781Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471719- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201526- 281510
- 951221