Nastarenkaat jo alla ?

Anonyymi

Tässä istuskelen autossa odottamassa kaveria lääkäristä ja ihmettelen, että kuinka monessa autossa on jo nastarenkaat vaikka on täysi kesäkeli. Rapina vain kuuluu kun asfalttia jyrätään.

Muistin virkistämiseksi kopio tieliikennelaista:

”Nastarenkaita saa käyttää marraskuun alusta maaliskuun loppuun ja muulloinkin, jos sää tai keli sitä edellyttää.”

12

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta turiset - nyt ei "sää tai keli edellytä" nastarenkaitten käyttöä,,,

• Anonyymi

Ne on olleet koko kesän. Autot pitkillä osareilla eikä niitäkään ole varaa lyhentää. ÖKY -elämä maksaa.

• Anonyymi

Suomen kesä on muutenkin niin lyhyt, että aivan turha alkaa renkaita vaihtamaan muutaman kesäkuukauden vuoksi. Kyllä siihen nastojen rapinaan tottuu.

• Anonyymi

Ei vara venettä kaada, eikä tarvitse sitten jonottaa ragashotellin aikoja, kun on jo vaihtanut talvirillat alle.

• Anonyymi

Alla pugatsova.

• Anonyymi

Kyllä minä niin mieleni pahoitin ! ;D

• Anonyymi

No joo, yöpakkasia on kyllä olt jo etelässäkin.

• Anonyymi

Ihmiset on tolloja. Pelkäävät omaa varjoaankin

• Anonyymi

Tollot ajaa kesärenkailla viimeisee asti, fiksut vaihtaa ajoissa.

• Anonyymi

Syksy jo, yöt kylmii. Jäisillä teillä ei kesärenkaat pelasta tilannetta, pienikin vauhtii voi lasten koulumatkan keskeyttää kun liukkaalla tiellä sattuu liukastuun katua ylittäessä.

• Anonyymi

Katseleppa miten paljon hienommissaki autoissa on kovasti kuluneet kesärenkaat, nekö on tyrvalliset syyskylmien, vesisateiden turvalliset renkaat?

• Anonyymi

Kelihän edellytti tässä muuan päivä takaperin talvitenkaita. Maantiellä ajelua tuli useampi 100 kilometriä, joten laitatin nastat alle. Keli oli sen verran suttuinen. Oli siellä tientukkona niitä kesä renkailla ajajia. Ei onneksi sattunut isompia ojaanajoja. Mulla ei ollu aikaa hidastella silloin. En kyllä ajatellut että sinulta lupaa vaihtoon olisin silloin kysellyt. Kesärenkaat on nyt telakointi ja käytän niitä sitten ensi keväänä. Ei sun mun sakkoja tarvi maksella jos niitä nyt tulee. Voit olla rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      83
      3462
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1544
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      5
      1322
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1206
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      47
      856
    6. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      852
    7. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      33
      792
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      790
    9. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      754
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      727
    Aihe