Hei kaverit. Auttakaa aamuista pohtijaa. Elämä kyseessä.
Parisuhde:
Suhteessa kohta 5v, alussa ollut alkukangertelua, salaisia trefifisivustoja. Niistä päästy yli, keskusteltu, luvattu lupauksia. Monien käden vääntöjen jälkeen pyydetty luottamaan, aloin luottamaan. Suhteessa on keskusteluiden mukaan kaikki hyvin, arki rullaa, pienistä ei nipoteta, seksiä on rutkasti, toiveita kysellään puolin sekä toisin. Ollaan vähän päältä kolmekymppisiä, perheenlisäyksestä puhuttu.
Mietitte kuitenkin..ulkonäkö ei ole muuttunut ensikohtaamisesta.
Tilanne:
Herra saapui äsken kotiin aivan tuiterissa. Ei siinä mitään, kiva kun tuli kotiin, vaikka kotimatka taxilla oli suhteellisen pitkä. Herra sammui lattialle. Siinä kattelin touhua vähän aikaa kahvikuppi kädessä ja... jostain aivan käsittämättömästä syystä mulle tuli pitkästä aikaa tunne, että onkohan sillä ollut puhtaat jauhot pussissa. Avasin kumppanin vieressä lojuvan puhelimen ja ruudulle pamahti seksitreffiseurasivustot. Haettu paikallista seuraa aamuyöstä ja yritetty soittaa seksitreffit.fistä löydetylle rouvalle. Jätin puhelimen tämän jälkeen siihen.
Siis mitä just tapahtu.
A. Kävin hänen puhelimella, mitä ei saa tehdä.
B. Äijä hakenu seksiseuraa. Nauratti sentäs, kun haettu seura oli suhteellisen saman näköinen kun täällä kotona odottava kumppani.
C. Mitä helvettiä mä teen.
Jos olisin 25 niin lähtisin jatkamaan matkaa. Mutta entä nyt, kun ikä kolkuttelee, lapsia pitäs hommata ja tiedän, että kumppanista tulisi maailman paras isä omille lapsilleen. Ja muuten elämä toimii ihan sujuvasti.
Vai toimiiko enään..
Alan olemaan jo niin turtunut miesten nettiseksiseikkailuihin, että en tiedä jaksanko edes sanoa asiasta. Koskaan ei ole kukaan ymmärtääkseni minua pettänyt fyysisesti, mutta itseään he ovat viihdyttäneet netissä.
Ja hyödyttääkö niistä edes sanoa? Saan kuitenkin epäluottamuslausekkeen kun kävin puhelimella. Lähtee vaan menemään tai vastaavasti tekee vanhan liiton kotirouvaratkaisun, nielee tappionsa, itkee itsensä uneen loppuelämän ja jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut?
Jos asiasta kysytään, niin tapahtuma kuitenkin kielletään tai sitten se oli "Matti käyttäny mun puhelinta".
Ja kyllä. Ajattelin tänään vuorostani lähteä istumaan iltaa pitkän kaavan mukaan, ensimmäistä kertaa muutamaan kuukauteen.
Mies hakenut seksiseuraa netistä
248
33433
Vastaukset
- Anonyymi
Sen tiedän ettei tule muuttumaan. Ei lähtökohtaisesti kunnioita toista ihmistä kun toimii noin. Syyt sen takana, ne voi olla moninaiset.
Se maailman paras isä voi olla silti maailman paskin kumppani.
eipä muuta- Anonyymi
Aika normaalia että perheen isät jossain vaiheessa etsii seksiseuraa. Toki myös naiset etsii. Voi huvikseen vaikka katsoa panemua.net sivustolta kuinka paljon näitä on. Ties vaikka löydät jonkun tutun
- Anonyymi
En pitäisi alkoholistia maailman parhaana isänä. Raukalta vaikuttaa ja kännissäkö tämä seuranhaku alkaa? Säälittävä ihminen ja rouvalla täysioikeus puhelin tsekata, jos stressaa ukko. Ite olisin jo ekakerrasta viskannut pihalle. Miehiä kyllä piisaa ja eivät kaikki ole tuommoisia. Myös naisissa on vikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika normaalia että perheen isät jossain vaiheessa etsii seksiseuraa. Toki myös naiset etsii. Voi huvikseen vaikka katsoa panemua.net sivustolta kuinka paljon näitä on. Ties vaikka löydät jonkun tutun
Ei ole normaalia mutta on melko yleistä. Psykopatia on yleistä Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pitäisi alkoholistia maailman parhaana isänä. Raukalta vaikuttaa ja kännissäkö tämä seuranhaku alkaa? Säälittävä ihminen ja rouvalla täysioikeus puhelin tsekata, jos stressaa ukko. Ite olisin jo ekakerrasta viskannut pihalle. Miehiä kyllä piisaa ja eivät kaikki ole tuommoisia. Myös naisissa on vikaa.
Ei sitä alkoholistiksi voi vielä sanoa, kun ei tiedetä paljonko ja useinko ottaa. Sehän ei kirjoituksesta käy ilmi. Paremminkin niin, että ei ole ihan tavallista, että noin tekee. Olishan se nainen varmasti maininnut, jos se aina joisi ja kirjoittanutkin, että jätän sen kun aina juo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä alkoholistiksi voi vielä sanoa, kun ei tiedetä paljonko ja useinko ottaa. Sehän ei kirjoituksesta käy ilmi. Paremminkin niin, että ei ole ihan tavallista, että noin tekee. Olishan se nainen varmasti maininnut, jos se aina joisi ja kirjoittanutkin, että jätän sen kun aina juo.
No eipä ihminen ketä ei ole alkoholisti sammuile lattialle jonkun tahmaisen panoreissun jälkeen paskat housussa. Veikkaan että vaikeammaksi yhtälö vain menee ja lapsille ei hyvää isää ainakaan tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholistia. Just just
Taas on yksi äly ja väläys liikenteessä.
Pitäs istuu kotona ja lukea Raamattua ja käsi kädessä. Niin, miksiköhän kattelee muita naisia. Ei saa kotona sitä mitä haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholistia. Just just
Pitäs istuu kotona ja lukea Raamattua ja käsi kädessä. Niin, miksiköhän kattelee muita naisia. Ei saa kotona sitä mitä haluaa.Taisi kolahtaa omaan nilkkaan kun noin lämpöä keräät 😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Panemua-sivusto on yksi KUSETUSsivustoista. Alkaa vaan sinne liittyykö. Ja tyyppi joka heittää tuommoista juttua on kyseisen sivuston ”agentti” joka heittää nimen täkyksi. Eli profiilit ovat valeprofiileja ja homman tarkoitus on ainoastaan kusettaa rahat pois joka kerta erikseen maksavien viestien muodossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi kolahtaa omaan nilkkaan kun noin lämpöä keräät 😂😂😂
Ihminen joka kirjoittaakin tuolla lailla käyttäen termiä ketä kyseisessä yhteydessä niin voi morjens paljonko on äö 😂
- Anonyymi
Kyse on alkukantaisesta halusta. Eiköhän ne kaikki lajimme edustajat, joilta nämä halut puuttuu ole jo geneettisen valinnan kautta kadonneet tuhansia vuosia sitten pois...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö...
Kyse on alkukantaisesta halusta, jonka naiset haluavat kieltää. Eiköhän ne kaikki lajimme edustajat, joilta nämä halut puuttuu ole jo geneettisen valinnan kautta kadonneet tuhansia vuosia sitten pois... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholistia. Just just
Pitäs istuu kotona ja lukea Raamattua ja käsi kädessä. Niin, miksiköhän kattelee muita naisia. Ei saa kotona sitä mitä haluaa.Mieheni kanssa seksi oli hyvää ,silti meni vieraisiin, vieläkin haikailee jos saisi vielä takasin,en pettäjä ota 😏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen joka kirjoittaakin tuolla lailla käyttäen termiä ketä kyseisessä yhteydessä niin voi morjens paljonko on äö 😂
"Ketä" on länsimurteessa käytettävä aivan kelpo sana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä ihminen ketä ei ole alkoholisti sammuile lattialle jonkun tahmaisen panoreissun jälkeen paskat housussa. Veikkaan että vaikeammaksi yhtälö vain menee ja lapsille ei hyvää isää ainakaan tule.
Mitä tarkoittaa:eipä ihminen ketä ei ole alkoholisti.Ketä tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan ihmiset välillä sammuilee, ei se tee alkoholistia. Ja voi hyvinkin olla maailman paras isä. Sulla aika pienikatseinen maailma, missä ei varmaan ikinä tapahdu mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholistia. Just just
Pitäs istuu kotona ja lukea Raamattua ja käsi kädessä. Niin, miksiköhän kattelee muita naisia. Ei saa kotona sitä mitä haluaa.Olen kyllä kirkosta eronnut jo 18v sitten ja raamattua en oo sen alun roskan jälkeen jaksanut lukea. Minusta ei kyllä ole lapsia kohden oikein, jos jatkuvalla syötöllä vanhemmat juovat ja sammuilevat lattialle. Heikolla itseluottamuksella varustautuneet hakevat seuraa muualta kuin omasta. Puutteessa olevat sekä riippuvaiset, niitäkään ei sovi jättää mainitsematta. Haluistahan kannattaa toiselle puhua ja erotakin voi. Seläntakana vehtailu ei ole ainakaan mulle ole ok, eikä nykyiselle, kun on petetty itse. Väläys siellä ja äly täällä.
- Anonyymi
Eipä ole kokemusta kuin suomalaisista, sry vaan sullekin ja en jaksanut tuota tarinaasi kuin silmäillä. Ja feminismin voit tukkia sinne naantalin aurinkoosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja puolison ollessa psykopaatti hakee toinen lohtua vieraasta sylistä.
Eroonkaan kun ei pääse kuin henkensä uhalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä kirkosta eronnut jo 18v sitten ja raamattua en oo sen alun roskan jälkeen jaksanut lukea. Minusta ei kyllä ole lapsia kohden oikein, jos jatkuvalla syötöllä vanhemmat juovat ja sammuilevat lattialle. Heikolla itseluottamuksella varustautuneet hakevat seuraa muualta kuin omasta. Puutteessa olevat sekä riippuvaiset, niitäkään ei sovi jättää mainitsematta. Haluistahan kannattaa toiselle puhua ja erotakin voi. Seläntakana vehtailu ei ole ainakaan mulle ole ok, eikä nykyiselle, kun on petetty itse. Väläys siellä ja äly täällä.
Kyllä sammuminen lattialle on jo pahemman luokan alkoholistin merkki!
Jos ei pysty juomiselleen rajoja asettamaan, eikä tunne omaa viinapäätään, niin on syytä miettiä juomistaan ja tarkkaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun maassa, jossa tuollaista ukkoa pidettäisiin hirviönä. Ei riitä, että suomalaiset miehet on rumia, ovat myös ilkeitä ja pahatapaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisen kanssako ihan vakavissaan mietit vielä lasten tekemistä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholistia. Just just
Pitäs istuu kotona ja lukea Raamattua ja käsi kädessä. Niin, miksiköhän kattelee muita naisia. Ei saa kotona sitä mitä haluaa.Ei se aina ole siitä kiinni. Ukko on vain paska ja kuvittelee suuria itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan ihmiset välillä sammuilee, ei se tee alkoholistia. Ja voi hyvinkin olla maailman paras isä. Sulla aika pienikatseinen maailma, missä ei varmaan ikinä tapahdu mitään.
No ei oo kyllä minun mies koskaan sammunut lattialle, vaikka alkoholia on nautittu. En ole edes humalakäyttäytymistä nähnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä kirkosta eronnut jo 18v sitten ja raamattua en oo sen alun roskan jälkeen jaksanut lukea. Minusta ei kyllä ole lapsia kohden oikein, jos jatkuvalla syötöllä vanhemmat juovat ja sammuilevat lattialle. Heikolla itseluottamuksella varustautuneet hakevat seuraa muualta kuin omasta. Puutteessa olevat sekä riippuvaiset, niitäkään ei sovi jättää mainitsematta. Haluistahan kannattaa toiselle puhua ja erotakin voi. Seläntakana vehtailu ei ole ainakaan mulle ole ok, eikä nykyiselle, kun on petetty itse. Väläys siellä ja äly täällä.
Mikäs vika Raamatussa? Paljon parempi Jumalaa ja ihmisiä kunnioittava selkärankainen mies, jolla on arvot kohdallaan, kuin juopotteleva ja pettävä sika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun maassa, jossa tuollaista ukkoa pidettäisiin hirviönä. Ei riitä, että suomalaiset miehet on rumia, ovat myös ilkeitä ja pahatapaisia.
Pysykin siinä maassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sammuminen lattialle on jo pahemman luokan alkoholistin merkki!
Jos ei pysty juomiselleen rajoja asettamaan, eikä tunne omaa viinapäätään, niin on syytä miettiä juomistaan ja tarkkaan!Se että sammuu kotiin päästyään lattialle kielii minun mielestäni päinvastoin että on aika tottumaton alkoholin käyttöön. Oikeastaan se kertoo siitä että on pidetty " poikien kanssa hauskaa" myös se treffisivustolla käynti ja soitto " tytölle" kielivät siitä. Kaikkeahan sitä tulee ja pitää kännissä poikien kanssa kokeilla. Vielä yksi juttu. Onkohan ne miehet sittenkään yksin syyllisiä ns vieraissa käyntiin. Kyllähän niissä käynneissä on aina toinenkin osapuoli, eli naisissahan ne miehet käy. Taitaa mennä aika tasan kummat ne sitten enemmän vieraissa käy. Muistetaanpa vielä vanha kansan viisaus " Kyllä kokenut kulli on kuin kruunattu puntari" Jos joku ei tiedä mitä on kruunaus on niin se tarkoittaa merkkiä joka ennen lyötiin mittalaitteeseen kun se oli virallisesti tarkastettu. Se kruunu tulee tietysti siitä tosi vanhasta ajasta kun oltiin Ruotsin vallan alla eli ennen vuotta 1809.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi kolahtaa omaan nilkkaan kun noin lämpöä keräät 😂😂😂
Mikä tuossa sinua naurattaa? Ällöttää tuollainen somessa hekottelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Juuri niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysykin siinä maassa!
No varmaan pysyy.
Suomalaiset ovat renttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Panemua-sivusto on yksi KUSETUSsivustoista. Alkaa vaan sinne liittyykö. Ja tyyppi joka heittää tuommoista juttua on kyseisen sivuston ”agentti” joka heittää nimen täkyksi. Eli profiilit ovat valeprofiileja ja homman tarkoitus on ainoastaan kusettaa rahat pois joka kerta erikseen maksavien viestien muodossa.
Höpsis kaikki ei näköjään saa seuraa edes panemua.net sivustolla. Oisko aika katsoa peiliin jos ei saa seksiseuraa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs vika Raamatussa? Paljon parempi Jumalaa ja ihmisiä kunnioittava selkärankainen mies, jolla on arvot kohdallaan, kuin juopotteleva ja pettävä sika.
Uskovaisena olisin melko hiljaa ihmisten hoopottamisesta, missä muodossa tahansa kirjoitettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki etsii ja jotku saa.
- Anonyymi
En itse alkaisi lapsia tekemään tuon miehen kanssa. Etsi parempi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä olen, ei lapsia tuon kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on ihan normimeininkiä tänä päivänä. Se on aikamoinen ihme, jos löytää miehen jolla ei ole nettiseksiriippuvuutta/on pettäjä tässä maailmassa. Ei taida löytyä ennen eläkeikää, jos silloinkaan. Älkää siis tuhlatko aikaanne ruusunpunaisiin unelmiin siitä prinssistä - jota ei ole missään.
Naiset mokailee myös mutta ei samalla tavalla.
Jos haluaa välttyä tuollaiselta kohtelulta, on pakko pysyä sinkkuna. Minä en halua tuhlata enää yhtään päivää siihen että mulle valehdellaan ja petetään. Vaikka olisi supermisu itse, ei auta. Ystävättären mies on kaikilla seksi- ja treffisaiteilla; en kerta kaikkiaan voi tajuta.
On kiva asua ja elää yksin, pidän siitä, ei ole stressiä mitä selän takana tapahtuu, ja voi keskittyä ihan muihin juttuihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ihmiset jotka juovat ovat alkoholisteja. Sama kuin tupakoitsija tupakoitsija vaikka polttaisi vain yhden päivässä.
On kyse vain siitä kuinka pahalla tasolla alkoholismi on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mietin! Jos ei osaa käyttää alkoholia maltilla vielä tuossa iässä, eikä voi luottaa, niin en usko, että homma tuosta ainakaan parempaan suuntaan mene. Juuri tällaisten miesten ja naisten takia yksinhuoltajia on nykyään niin paljon. Itsekin olin luottavainen ja lopulta oli pakko erota. Löydät kyllä paremman miehen ja jos et löydä, hanki keinohedelmöitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö...
Kyse on alkukantaisesta halusta, jonka naiset haluavat kieltää. Eiköhän ne kaikki lajimme edustajat, joilta nämä halut puuttuu ole jo geneettisen valinnan kautta kadonneet tuhansia vuosia sitten pois...Oon samaa mieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että sammuu kotiin päästyään lattialle kielii minun mielestäni päinvastoin että on aika tottumaton alkoholin käyttöön. Oikeastaan se kertoo siitä että on pidetty " poikien kanssa hauskaa" myös se treffisivustolla käynti ja soitto " tytölle" kielivät siitä. Kaikkeahan sitä tulee ja pitää kännissä poikien kanssa kokeilla. Vielä yksi juttu. Onkohan ne miehet sittenkään yksin syyllisiä ns vieraissa käyntiin. Kyllähän niissä käynneissä on aina toinenkin osapuoli, eli naisissahan ne miehet käy. Taitaa mennä aika tasan kummat ne sitten enemmän vieraissa käy. Muistetaanpa vielä vanha kansan viisaus " Kyllä kokenut kulli on kuin kruunattu puntari" Jos joku ei tiedä mitä on kruunaus on niin se tarkoittaa merkkiä joka ennen lyötiin mittalaitteeseen kun se oli virallisesti tarkastettu. Se kruunu tulee tietysti siitä tosi vanhasta ajasta kun oltiin Ruotsin vallan alla eli ennen vuotta 1809.
Oon kans kokeillut miehen kanssa.
- Anonyymi
Olette keskustelleet asiasta! Onko selvinnyt mitä miehesi hakee niiltä sivuilta?
Suhteestanne puuttuu jotain.
Mies voi fantasioida jostakin jota ei välttämättä pysty kertomaan kumppanilleen tai on ehkä yrittänyt puhua mutta ei ole syntynyt ymmärrystä.
Itse ymmärrän hyvinkin, että mies selailee vaikkapa joitakin bdsm sivuja pelkästään virikkeiden vuoksi tai jopa hakien niiden suhteen yhteisymmärrystä joiltakin osin kumppaninsa kanssa.
Meillä minulla on monimuotoisemmat tarpeet mutta vaimoni on löytänyt oman tapansa yhteisiin hetkiin niiden puitteissa.
Heti alkuun vaimoni mukautui mielitekoihini omiin rajoihinsa saakka.
10:n yhteisen vuoden jälkeen hän alkoi olemaan jo aktiivisempi osapuoli.
Olemme molemmat syntyneet 40-luvulla ahdasmielisiin evakkoperheisiin.- Anonyymi
Aikanaan, suhteen alussa, kun tilanne oli päällä, keskustelimme ja vastaus: vanha tapa. Seksistäkin on keskusteltu ja on kuulemma tyytyväinen? Yllätyksiäkin on saanut. Taitaa olla nyt syy jossain muualla tai sitten ei tarvitse olla iso vika, mikäli se on päässä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikanaan, suhteen alussa, kun tilanne oli päällä, keskustelimme ja vastaus: vanha tapa. Seksistäkin on keskusteltu ja on kuulemma tyytyväinen? Yllätyksiäkin on saanut. Taitaa olla nyt syy jossain muualla tai sitten ei tarvitse olla iso vika, mikäli se on päässä..
Nyt minä ei ymmärrä sinu mies! Viimeisen virkkeesi täytyy sisältää totuuden!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se isoin vika on sun päässä, jos uskot tuon ukon puheita ja jatkat suhdetta/liittoa. Lähde kävelemään hyvän sään aikana. Jos pettää kerran, pettää sen jälkeenkin. Onnea sulle matkaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se isoin vika on sun päässä, jos uskot tuon ukon puheita ja jatkat suhdetta/liittoa. Lähde kävelemään hyvän sään aikana. Jos pettää kerran, pettää sen jälkeenkin. Onnea sulle matkaan!
Ei muuten ole näin mustavalkoista. Ei todellakaan. Tämä on sellaista feministien vihapuhetta melkein jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minä saan sen sun ukkos, olen jo pitkään kuolannut sitä...
- Anonyymi
Tuhlaa elämäsi huonoo parisuhteeseesi ,olemalla hänen kanssa.Ymmärrä hyvä ihminen SINÄ ET RIITÄ HÄNELLE! Haluatko loppu elämän olla petetty? Oletetavasti kun yhä olet hänen kanssa? Itselesi selität hänen hyvät puolet,petät vain itseäsi niillä.Miksi?
- Anonyymi
Eipäs syyllistetä epäluottamusta kokevaa petollisen puolisonsa teoista.
Ennen tarvetta tuontyylisille yöjuoksuille pitäisi kyllä pettäjäntielle haikailevan nostaa kissa pöydälle puolisonsa kanssa parisuhteen ongelmista itse, ja pyrkiä ratkaisemaan ne puolisonsa kanssa yhdessä rakentavasti keskustellen, ammattiapuakin on tarjolla.
Ton ikäisten vanhemmatkin ovat ainakin tiedonsaantimahdollisuuksien puolesta valistuneita, joten osaavat kyllä halutessaan tukea jälkikasvuaan parisuhdeasioiden jäsentelyssä. Viisautta on osata ilmaista sekin, että ero voi pitkässä juoksussa olla se paraskin ratkaisu. Ennakkoon ei voi taata, että lapsenhankinta kenenkään, nykyisenkään kumppanin, kanssa onnistuu.
On muuten karmeaa kattoa ja lukea, kun nuoremmat polvet jääräpäisesti yrittää toistella edellisten tekemiä virheitä ja vaan siks, kun joku joskus on sanonut, että siinä parisuhteessahan sit on oltava "kaiken se uskoo, kaiken se kestää" -meiningillä - vaikka olis kyse asioista, jotka terveeseen parisuhteeseen ja normaaliin elämään eivät kuulu.
- Anonyymi
Urheluharrastus ei pelasta.
- Anonyymi
Eikä miehet.
- Anonyymi
Suhteenne loppusuora, pingo se vauhdilla läpi, niin pääset jatkamaan omaa elämääsi.
- Anonyymi
..Niin pian taas kaikuu...tuttu jyskytys...kymppikerhon käytävillä....
- Anonyymi
Niin juuri. Hae kuule joku muu perheesi perustamiseesi.
- Anonyymi
Olet jo 5 vuotta katsonut sormien läpi miehen toimintaa, miksi lopettaisit nyt? Olet kyllä alusta asti tiennyt että hän pettää sua, mutta olet selkeästi hyväksynyt sen ja päättänyt olla ajattelematta asiaa.
Sopikaa että hän saa jatkaa seikkailujaan, kunhan pitää ne paremmin salassa, ettei sun mieli pahoitu. Kyllähän sä olet koko ajan tiennyt että hän käy vieraissa, nyt vaan olet pahoilla mielin kun se uskottomuus nousi taas esiin ja sait varmistuksen epäilyksillesi.
Sanot ettet halua erota vaan haluat tehdä miehen kanssa lapsia, joten nyt vaan pitää sitten sopia että hän peittelee jälkensä paremmin. On ihan normaalia ettet halua tietää miehen uskottomuudesta sen enempää, vaikka tiedätkin että sitä tapahtuu.
Kunhan saatte kulissit pysymään paremmin pystyssä niin kyllä se siitä! Olet jo hyvän aikaa sulkenut silmäsi pettämiseltä, vielä vähän lisää harjoitusta ja opit olemaan välittämättä asiasta ollenkaan. Etenkin kun saat ne lapset siihen niin ei sulla sitten enää ole aikaa tai mielenkiintoa miettiä missä se mies menee. - Anonyymi
Joko taas joku teki aloituksen provoillen ja naureskelee kun ihmiset neuvovat. Ettekö opi näistä.😁
- Anonyymi
Provot on osattu aina..varmaan jo muinaiset Roomalaisetkin... mutta myös jo ammoisina 80-luvun kultaisina aikoina kun Suosikissa oli Eki-sedän palsta , mihin kehostaan epätietoiset teinit kirjoittelivat ja Eki vastaili rauhoitellen..kirjoiteltiin itsekin esiintyen toisina, jotta saatiin mahdollisen vastuksen tultua julkaistuksi hyvät naurut..
nimim." Moi , oon Heidi 15v , oon 158cm ja 65kg, oonx mä läski ? Mul on jtn ihme näppyi naamas ja sit multa tulee välil siis tooosi pahanhajusta vuotoo..oonx mä raskaana ku katoin kerran pitkään yhen söpön pojan silmiin ja sit se koski mua sormella napaan.. "?
Eki-setä parka.... :)
- Anonyymi
Pitäisi sun aivoissa raksuttaa se että miehes tulee räkä kännissä kotiin ja sammuu lattialle niin siinä on todella surkea mies ja puoliso. Tuollaisen kanssa ei pidä lapsia tehdä. Juoppo se on. Alkoholia voi juoda mutta ei niin että sammuu. Ei ole hyvä asia jos tuossa iässä juo niin paljon että sammuilee. Ei minun mies sammu jos juo. En tekisi lapsia sellaisen kanssa joka ei osaa juoda kohtuudella. Siitä tulee vielä isoja ongelmia ja miehes vielä pettää kännissä joten pettää selvänäkin.
Eikä mieheni käy enää baareissa, ollaan jo yli kolmekymppisiä. Baareilut on teineille.- Anonyymi
Totta muuten tuo, viina on ongelma, ei pettäminen nähdäkseni. Tuskin selvinpäin hölmöilisi noin, alkoholi laittaa alkoholistin toimimaan hölmösti, siinä kun huumeet narkkarin.
Jos ei juominen lopu niin suhteen pitää loppua nähdäkseni, et voi jatkaa alkoholistin kanssa joka ei voi lopettaa. Sano että enää et juo, hae apua, jos juo niin moi. - Anonyymi
Voihan se niinkin olla ettei juuri alkoholia käytä ja siksi tuli yllätyskänni.
Pettämistä on liki kaikissa suhteissa fyysisesti. Henkinen pettäminen on tuhoavaa.
Sen uhrina kun olin yli 20 vuotta niin tiedän mistä kommentoin.
Ukko petti molemmilla tavoilla ja syytää edelleen omat valheensa minun niskaan.
En välitä vaan eläköön niin kuin parhaaksi näkee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se niinkin olla ettei juuri alkoholia käytä ja siksi tuli yllätyskänni.
Pettämistä on liki kaikissa suhteissa fyysisesti. Henkinen pettäminen on tuhoavaa.
Sen uhrina kun olin yli 20 vuotta niin tiedän mistä kommentoin.
Ukko petti molemmilla tavoilla ja syytää edelleen omat valheensa minun niskaan.
En välitä vaan eläköön niin kuin parhaaksi näkee.Höh, kuka sammumispisteen partaalla pystyy panemaan ketään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh, kuka sammumispisteen partaalla pystyy panemaan ketään?
Jos jäbällä satunnaisesti askelmerkit pettää ja nukahtaa ennen vuodetta.niin ei semaailmanloppu ole.Ja voihan olla että kaverit teki källin.Älkää nyt tuomitko heti .ennen parempaa tietoa.Otitko irtosolu näytteen että voit todella sanoa.että vieraissa on käyty.Puhumalla asiat selviin eikä täällä.😇🤮
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh, kuka sammumispisteen partaalla pystyy panemaan ketään?
Jos seisoo.
- Anonyymi
Ei tuu muuttumaan, mut entäs jos avaatte suhteen? Pakkoko se on elää vaan yhden kanssa ja jos seksi muiden kaa ois avointa se joko a) vie siitä johdon jos se on vaan sitä seikkailun hakua b) saattaa avata uusia iloja parisuhteeseen ja mm. kännisekoilut ei tuo sukupuolitaudin tai väärän naisen raskauden riskiä. Sehän ois maailman paskin tilanne et odottaisit yhteistä lasta, äijä tois taudin tai panisi jonkun muun paksuksi ja saisitte sitten sisarukset samaan aikaan..
Kännissä ne pahimmat virheet sattuu.- Anonyymi
Tyhmä idea. Ei niitä lapsia tollaseen parisuhteeseen hankita. Nehä oppii pahimmillaan kieroutuneeseen seksuaalisuuteen ja makaa joka kolmannen kanssa ylöasteen aikana jos vanhemmat näyttää esimerkkiä avoimesta suhteesta. Ei missään nimessä jatkoon.
- Anonyymi
Ei mitään hyvää ole odotettavissa....lähe äkkiä pois.
- Anonyymi
Lopeta suhde. Kyseessähän on miehesi osalta selkeästi ns. kokkolalainen parisuhde, jossa loppua kyseisen tapaiselle käytökselle ei tule olemaan. Et voi luottaa häneen, vaikka arki tuntuisikin sujuvan, kaikki lupaukset ovat vain pelkkiä sanoja, niitä ei tulla pitämään miltään osin.
- Anonyymi
Aika normaalia ja yleistä että perheen isät jossain vaiheessa etsivät seksiseuraa. Toki myös naiset etsii ja myös ne varatut äidit.
Voi huvikseen vaikka katsoa panemua.net sivustolta kuinka paljon näitä on. Ties vaikka löydät jonkun tutun tai vaikka itsesi. Älkää stressatko, elämää tää on. Itsekin petän ja myönnän sen tosin salaa teen.- Anonyymi
Näin juuri, aloittajalle suosittelen et käy itsekin vieraissa. Vieras herkku aina piristää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin juuri, aloittajalle suosittelen et käy itsekin vieraissa. Vieras herkku aina piristää!
Varsinkin kun vieras suostuu fantasioihin ja oma muija ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin kun vieras suostuu fantasioihin ja oma muija ei.
Ihme porukkaa täälä. :D jämähtänyt alle 20v ikään tai sitten ei oo ainakaan lapsia näillä kommentoijilla. :) ei jatkoon. Paneminen on pikamielihyvää ja jos sen varaan perustaa hyvinvoinnin ni aika huterall pohjalla ollaan.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä te hyyssäätte noita ihme luusereit? Maailma täynnä hyviä miehiä mutta ei otetaan se joka ei kunnioita pätkääkään. Ja sen siitä sitten saa. 30 ei ole ikä eikö mikään. Äläkä nyt vaan hyvä ihminen enää raskaaksi hommaudu tuolle rytkälle. Lapset tarvitsevat kunnon vanhemmat .
- Anonyymi
30v ei todellakaan ole vanha! Nimin 38v, ekaa lasta odotellaan!
- Anonyymi
Kyllä nainen pystyy lapsen huoltamaan ilman miestä
- Anonyymi
Pitkään pohdin kaikilta suunnilta miksi näin kävi. Keksin sen syyn lopulta… miestäsi panetti kännissäkin!
- Anonyymi
...hmm...Turhaan itket ja pohdiskelet sitä tässä taikka kotonasi.Vaat ota ja mene ja tee samoin kuin miehesi... ja keskustele sen jällkeisestä elämästäsi miehesi kanssa...Niin kyllä se siitä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...hmm...Turhaan itket ja pohdiskelet sitä tässä taikka kotonasi.Vaat ota ja mene ja tee samoin kuin miehesi... ja keskustele sen jällkeisestä elämästäsi miehesi kanssa...Niin kyllä se siitä...
Ei jatkoon. Nää kommentoijat ei kyllä tule tarjoamaan lapsille turvallista ja tervettä kotia.
- Anonyymi
Annat äijälle opetuksen. Teet samoille sivuille kuuman, erotiikkaa tihkuvan profiilin ja katsot kuinka pian äijä sen löytää. Sitä odotellessa pidät hauskaa muitten profiilisi löytäjien kanssa. Tuo havaitsemasi temppu ei nimittäin ole varmasti yksittäinen sattuma vaan tyyppi on käynyt siellä irstailemassa jo hyvän aikaa.
- Anonyymi
Joo kosto on aina paras opetus.. ei hyväne aika. Kuka sutkin on kasvattanut ku tollasia ehotat.. typerys.
- Anonyymi
Ei tollasesta tyypistä tule hyvää kumppania eikä myöskään hyvää isää kellekkään. Ryyppääminen ja seksiseuran hakeminen on pahoja merkkejä. Se, että pyytää sun luottamusta ja manipuloi sua eri tavoin on uhkaavia merkkejä,
Nyt ukko vaihtoon ja etsit sellaisen miehen jonka kanssa sulla on hyvä olla, ja jonka kanssa voit viettää perhe-elämää kymmeniä vuosia eteenpäin ilman tollasta paskaa.- Anonyymi
Voi olla että jäänyt päälle se 24v ikä miehelle, mutta tulee järkiinsä ja on vuoden päästä ihan eri mies! Jos siis alkoholiongelman selättää. Ihan mahdollista! Näin kävi mullekin. 37v mies
- Anonyymi
On pettänyt, tulee pettämään.
Luvassa vaan isompia pettymyksiä ja surua ennen kuin lopulta kuitenkin päädytte eroon.
Kerää kamppeesi nyt ja jatka matkaa. - Anonyymi
Hahhah. Anna mun kaikki kestää. Tulis maailman paras isä? Näytetääs lapsille miten vedetään viinaa ja haetaan netistä samalla seksiseuraa vaikka eukko on kotona. Lue tuo oma tekstisi ja mieti mitä kirjoitit. Sen jälkeen mieti, haluatko semmoista miestä esimerkkiä antamaan?
- Anonyymi
Lähde vielä kun voit. On helpompi lähteä kun ei ole lapsia. Ehdit vielä aloittaa uudelleen.
- Anonyymi
Ei aviolliitossakaan enää tunneta sanaa "Pettäjä" ei teko oikeuta eroon.Sn kun petätte toisianne minkä kerkiätte.Itse päätät kelle lapsia alat tekemään,valitse kumminki tuleville lapsillesi vakaampi opettaja. Mustasukkaisuuteen ei ole aihetta sinullakaan.
elämää on osattava vain elää ja silloin tällöin putsata oma pää.Koskaan ei voi tietää
vaikka kertomasi mukaista aisankannatajja tarvittaisiinkin.
Lapsia tulee vielä 50 vuotiaanakin ja aina voi harkita ottolasta!- Anonyymi
Pettäjä on pettäjä jos asioista ei ennakolta ole yhdessä sovittu. Toisille sopii, toisille ei. Aloittajalle selvästikään ei sovi.
Eräs nainen onnistui (lääketieteen avulla) tulemaan raskaaksi ja synnyttämään 74-vuotiaana, mutta ei se sitä tarkoita, että näin olisi muiden kohdalla.
On paljon seikkoja, jotka puoltavat lasten tekemistä mieluummin nuorena kuin vanhana.
En kuitenkaan mainitse niitä, koska se ihan varmasti paitsi loukkaisi ihmisiä, myös aiheuttaisi turhia huolia ja pelkoja.
Adoptio on muuten erittäin hankalaa Suomessa, varsinkin jos mietitään, että samaan aikaan hylättyjä lapsia kuolee kirjaimellisesti katuojaan. - Anonyymi
Älä unohda, että monella on kohtu poistettu ennen näitä lukemia ja pandemia-aika on käytännössä katsoen pistänyt kansainvälisen adoptiotoiminnankin tauolle.
- Anonyymi
Suhteessanne on jotain vialla johon hän hakee vastausta muualta. Keskustele asia läpi. Voi olla että taustalla on ongelmia seksiriippuvuuden, monogamian tms. kanssa.
- Anonyymi
Minulle rouva totesi, että sen kun käyt kunhan tulet takaisin, etkä tuo tauteja.
- Anonyymi
Mies ei haluakaan lihavaa naista on sen nyt tajunnut.
- Anonyymi
Yllättävän moni haluaa...
- Anonyymi
Jos heti alkuun on ollut nettitreffijuttuja ollut niin äkkiä voisi päätellä että itsekin oot hänet jonkun nettitreffi palstan kautta löytänyt.
no kerran nettitreffisivustolla= aina nettitreffi sivustolla..
Netistä on niin äärettömän helppo löytää seuraa käytännössä millasiesn tarpeeseen haluaa, miksi sitä ei käyttäisi.
Itse en vakisuhteeseen alkaisi yhdenkään kanssa jonka tiedän kerrankin netistä seuraa hakeneen.... Sillehän ei voi mitään jos ei tiedä... mutta sinä myönsitkin jo tietäneesi..
Hukkaat aikaasi tuollaiseen puolisoon.. älä ainakaan pentuja rupee sen kanssa tekemään.. alle viidessä vuodessa oot YH joka hakee seuraa netistä.. - Anonyymi
Ihan tavallista settiä. Jos haluat ymmärtää miehiä, niin älä kysy ainakaan naisilta mielipidettä. Naiset kuvittelee että mies on olento joka automaattisesti istahtaa niiden sääntöihin ja arvomaailmaan ihan vaan siksi, että koska se olisi naisen mielestä mukavaa.
Eikä mies ainostaan siksi petä siksi että on "tyytymätön puolisoonsa". Mies voi olla ihan tyytyväinen puolisoonsa, mutta haluaa silti muitakin kokemuksia. Mutta tottakai - ja todennäköisempää - on se, että puoliso itse on menettänyt kipinänä, ei halua enää, eikä siksi ole myöskään erityisen haluttava versio aiemmasta itsestään.
Syitä on siis monia. Mutta jos siis kysyt neuvoa naiselta, nainen toki neuvoo sua eroamaan ja mitä siitä sit seuraa - todennäköisesti törmäät toiseen samanlaiseen ja lopulta jää lapset tekemättä kun taas kerran kysyt neuvoa naiselta.
Joten kysy itseltäsi: Ihanko oikeasti sulle on maailman tärkein asia että mies koko loppuelämänsä panee ainostaan sua?
Jos se on sulle lapsiakin tärkempää niin toki - eroa. - Anonyymi
Nooh, mites se pitkän kaavan mukaan vietetty ilta sujui?
Annoitko takaisin samalla mitalla? - Anonyymi
Ja tuo ikä, miten niin rapeat kolmikymppisellä "ikä kolkuttelee"?
Sitähän sanotaankin että järki tulee vasta nelikymppisenä.
Ja mitä lasten tekoon tulee, niin nyt kun potkaiset retkun mäkeen, niin kerkiät vielä hyvin tutustua asiallisempiin kumppani ehdokkaisiin. - Anonyymi
Oletko tosissas? Miksi et ole jo kaukana!
- Anonyymi
Fiksuinta mitä voit tehdä niin lähde lätkimään. Jätä pöydälle lappu että löysit parempaa seuraa. Koska se on totta, mikä tahansa seuraava on parempi mitä tuollainen.
- Anonyymi
Kostokin on huono ratkaisu
- Anonyymi
Seppo taalasmaa Ulla taalasmaa tulee
- Anonyymi
Asiaa voi katsoa monelta kantilta. Totuus on kuitenkin että miehesi ei tehnyt rikosta mutta sinä teit rikkomalla hänen yksityisyyttään! Mitäpä jos hän on jo aiemmin huomannut epärehellisyytesi ja on epäluuloinen sinua kohtaan ?! Oman ja vain oman puhelin käyttö ja omien virheiden tarkastelu voi olla paras lääke!
- Anonyymi
Hörppää Redbul juomaa..se kuulema kasvattaa siivet..sitten noilla siivillä lennät mahdollisemman kauas tuosta miehestä!
- Anonyymi
Lähe menee...ei se siihen lopeta..eikoira karvoistaan pääse..hommata nyt lapsia tuohon tilanteeseen???!!!
- Anonyymi
Lapsia ehtii tehdä vielä yli nelikymppisenä, aivan terveitä lapsia.. sulla on vielä monta vuotta aikaa tutustua parempaan mieheen ja osaat seuraavalla kerralla potkaista alkoholistit ja pettäjät mäkeen heti kun sellaista käyttäytymistä huomaat. Naisilla on vaisto tälläisistä. Miksi pilata oma elämä ja pahimmassa tapauksessa lapsien elämä alkoholistin kanssa? Herätys.
- Anonyymi
1. Vielä ei ikä paina, mutta jos jäät tuohon odottamaan muutosta (mitä ei todennäköisesti tule), niin vuosien jälkeen alkaa painamaan
2. Ei - ei oikein vaikuta siltä, että tästä herrasta maailman paras isä tulisi. On vielä itsekin sen verran keskenkasvuinen, että ne omat tarpeet menevät edelle. Miten luulet, että tällainen mies kestää yövalvomiset, itkut ja yleensä kaiken sen, missä lapsen tarpeet tulevat ensin ja toiseksi ja kolmanneksi, eikä niille omille jää välttämättä vauva-arjessa aikaa eikä energiaa. Pitäisi oppia odottamaan ja ymmärtämään, että joku muu on nyt ensisijalla
3. On huomattavasti helpompaa lähteä nyt etsimään sitä miestä, joka kohtelee sinua hyvin, kuin sitten kun on se lapsi hankittuna - Anonyymi
Jätä heti, pahenee vaan ajan myötä, syyt käytökseen lienevät syvällä. Itsellä meni monta vuotta hukkaan tuollaisen tyypin kanssa.
- Anonyymi
Kyllä sä tiet..., C😓
- Anonyymi
Ei se ole rakkautta.raha tai raha
- Anonyymi
Et ole liian vanha todellakaan lähtemään menemään, jos niin koet.
Myös kuulostaa sellaiselta tyypilliseltä jutulta myös että "olen investoinut tähän suhteeseen aikaa, joten en luovu vaikka en ole onnellinen".. Joka on siis vain inhimillistä ajatella noin.
Toisaalta, jos saat miehen parisuhdeterapiaan, ja selvitettyä asiat ja noin, niin jatkakaa ihmeessä.
Tuo että on hirveässä jurrissa hakenut huoraa aamuyöllä, ei tarkoita että olisi varsinaista pettäjä-tyyppiä, vaan että on tullut kännissä tehtyä tyhmiä.
Olen itse mies ja kerran eksynyt vieraisiin. Jätin puhelimen pöydälle, jossa oli tunnustus vaimolle kun kävi niin ulkona, kun en raukkana uskaltanut kertoa päin naamaa. Tästä selvittiin.
Kehoittaisin, että otat asian esille, että olet harkinnut lähtöä. Hänelle näistä asioista sinun tulisi kertoa ekana. Lupauksia satelee varmaan vähän hätääntyneeltä mieheltä, jos haluaa olla sun kanssa. Se parisuhdeneuvonta olisi nyt kyllä paikallaan! Ei maksa mitään perheneuvontakeskuksessa ja osaavat terapeutit ainakin täällä Espoossa.
Olen 37v mies, omat hölmöilyni läpi käynyt. Voin sanoa että muutos on mahdollinen. Nykyään palvon vaimoani, en voisi kuvitellakaan kenenkään muun kanssa olevani. Luottamus on mahdollista rakentaa uudestaan. Toisaalta kannattaa sanoa, että petä vielä kerran luottamus niin se on jo tosi vaikeaa sitten korjata.
Sori tällaista ajatusvirtaa nyt huonosti artikuloiden, mutta toivottavasti jotain jäi käteen. Kaikkea parasta toivotan! - Anonyymi
Oletko jättänyt miehesi pulaan.
- Anonyymi
Mitä jos alkaisitte oleen vapaassa suhteessa hommaat itsellekki mies seuraa mä olin monissa huonoissa parisuhteissa mut ny vapaassa parisuhteessa ei edes tee mieli hakea sitä seuraa edes treffisivustoilta ja käydään avon kanssa bilettämässä seksi bileis ja parinvaihtoa kin on kokeiltu ja mustasukkaisuudesta kin voi puhua ja ei se merijään soutamalla kulu ja kyl mun avo tykkää välillä seurassakin imeä vieraanmiehen kalua ja itse tykkään nuolla pillua ja hiplata vierasta tissiä ja kaikki suostumuksella ja avioliitto kukoistaa meillä ainakin
- Anonyymi
Ne parisuhteet. ...
- Anonyymi
Kysy mieheltä millaista seksiä kaipaa ja toteuta se. Sen jälkeen homma rulaa!
- Anonyymi
KUULEPPA olet vielä NUORI!!!!!Joten eiku vaihtoon vaa ukko! terveisin 50kymmppinen jolla sama tilanne edessä. eli ero!!!
- Anonyymi
Ei kai niitä lapsia ole mikään pakko hankkia? Elä eläkä mieti...
- Anonyymi
Vaikka mitä tekisit, et koskaan riittäisi. Haluatko elää sellaista elämää?
Tuollainen mies kertakäyttää ihmisiä. Hänellä tyhjyys sisällä. Ties mistä tullut.
Sydän kertoo mitä tehdä. - Anonyymi
Perus pikkujoulumeininkiä
- Anonyymi
Pitääkö tuommoista ääliötä katsella? Et taida fiksu olla?
- Anonyymi
Elämä opettaa, mutta jossain vaiheessa tulee eteen tilanne, että ei voi jäädä odottamaan, että muuttuuko asiat paremmaksi vai huonommaksi. Kun perusta on tuo mitä on, onko sen varaan turvallista rakentaa sitä mitä itse haluaa? Joudutko myöhemmin katumaan päätöstäsi? Kannattaa myös olla optimistinen: kun tulevaisuudessa olet onnellinen, voi miettiä mitä olisit menettänyt, jos olisit jäänyt ottamaan riskiä.
- Anonyymi
Haluatko todella edes harkita perheen perustamista tuollaisen miehen kanssa...?
Itse olisin kyllä jo lähtenyt. En katselisi muiden kanssa touhuamista ja tuollaista puuhastelua itse hetkeäkään. Ehkä sitten ihmiset haluaa erilaisia asioita. Itse odotan toisen kunnioittamista, uskollisuutta ja rehellisyyttä, enkä tyydy vähempään.
En tiedä miten tuollaisessa suhteessa voi kunnioittaa ja arvostaa itseään, jos antaa toisen kohdella huonosti. - Anonyymi
Jätä se luuseri pettäjä mies! Ansaitset paljon parempaa.
- Anonyymi
Hölmö äijä. Ihan perusasioita että kännykässä pidetään sellainen lukitus ettei sitä pääse muut luvatta räpeltämään, niin ja seksitreffien huorille ei soitella omalla normaalikäytössä olevalla puhelimella vaan eri luurilla missä prepaid liittymä.
- Anonyymi
Pettäminen on minusta 2020 luvulla ihan ok. T: perheellinen joka on panemua.net sivustolla.
- Anonyymi
Voi kun löytyisi pk:seudulta mies, joka haluaisi tavata luottamuksella ja rehellisesti ,vakituisesti,
muutaman kerran /kk , joka haluaa samaa kun minäkin 72v aviomies, 180.80.16
savuton alkoton siisti , autoileva., anna vinkki yht. tietoihin.
Varmasti hyvää molemmille.
- Anonyymi
Jos yhtään lohduttaa niin 100% ks. sivuston naisten ilmoituksista on maksullisia, eikä ne ota vastaan änkyräkännisiä asiakkaita. Ja joo... varmaan siellä säännöissä kielletään maksullisen rakkauden tarjoaminen mut näkeehän sen nyt sokee otsallaankin.
- Anonyymi
Kaikki miehet tekee tuon tempun, jossain vaiheessa kuitenkin. Jos ei oo omaisuuden jako kyseessä, niin eroa ihmeessä.
- Anonyymi
Ei tee kaikki. Hyviä miehiä on paljon mutta ne yleensä pidetään kun saadaan. Siksi tarjolla on enemmän pettäjiä mitä hyviä miehiä. Suurempi todennäköisyys saada paskaa siis. Miksi naiset hyväksytte paskan kun kultaa on tarjolla? Pitää osata olla oikeissa paikoissa ja tehdä fiksuja valintoja ja kolmantena: kärsivällisyys.
- Anonyymi
Vois AP tulla päivittää tilannetta, että miten hommat on edennyt.
- Anonyymi
Niin siis eihän se mies edes ole mitään tehnyt kuin selannut sivustoja. Käy suihkussa ja vie se sänkyyn niin unohtaa vieraiden naisten kanssa seksin harjoittamisesta fantasiointi
- Anonyymi
Itse en liittoon jäisi, mutta sinulla ja kumppanillasi on omat arvonne, noudattakaa niitä. Molemmat ovat toimineet väärin, mielestäni olisi kuitenkin hyvä käydä asia läpi vielä kumppanisi kanssa. Jos lapsia hankitte, olette mallina heillekin ja ennen kaikkea. epävarmaan suhteeseen ei kannata lapsia hankkia.
- Anonyymi
You can do better! T: uskollisuutta vaaliva 36v äijä
- Anonyymi
Hyvin tarkkaan selostat. Mitä ihmettä odotat?
- Anonyymi
Minä en henkilökohtaisesti näe tuossa mitään kaunista. Sinun on maailma ja kuinka sen rakennat. Onko pettäminen sinulle ok ja voit elää asian kanssa. En ole koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä joita on petety ja jäävät suhteeseen odottaen mitä? Asia on kuitenkin sinun päätettävä.
- Anonyymi
Itse en jaksaisi moisen tyypin takia vaivaa nähdä. Menox
- Anonyymi
Itse pitää punnita kumpi on pienempi paha. Hyväksyä miehensä näkyvä ominaisuus vai riski että jää yksin lapsettomaksi. Mikä on omalla kohdalla todennäköisyys että löytää nopeasti paremman puolison. Uusi voi olla/on asiassa samanlainen.
- Anonyymi
Toista ei voi muuttaa, vain itseään. Pitää muuttua ihmiseksi, jota kumppanin ei tulis mieleenkään pettää. Oliko näin alussa, edes itsellä. Ihmiset menevät suhteisiin paremman puutteessa. Juuri peläten että muuten ei olisi mitään. Ja etsitään sitä parempaa sitten koko ajan siinä sivussa. Noin 40 prossaa ilmoittaa pettäneensä puolisoaan. Lasten lisäksi myös asuntolaina ja elintasokin pitävät yhdessä, ja suhde on hiljaisella sopimuksella muuttunut avoimeksi. Se ei taida vaihtamalla parantua.
- Anonyymi
Eikö laulussakin sanota rakastan emäntää joka aamulla aikasin antaa.
- Anonyymi
Sinuna lähtisin. Rakenna oma hyvä elämä. Hanki terapeutti tueksesi. Yksin on vaikea taistella.
Älä kuuntele miehesi ”lirkutuksia ja katumusta” , ota selville totuus tästä käyttäytymismallista vaikkapa jossain ryhmässä, josta saat apua.
Harva selviää ”kuiville” yksin.
Onnea valintaasi. Kyllä siitä selviää. Lopulta.
☀️ - Anonyymi
''lapsia pitäs hommata ja tiedän, että kumppanista tulisi maailman paras isä omille lapsilleen.''
Tälle hörähdin jo, onhan tämä provo, ei kai tosissaan kirjoita tuollaista? - Anonyymi
Haluat siis leikkiperheen missä pidetään kulisseja yllä?
Tälläset miehet tykkää ihailusta, markkina-arvostaan.
Isä sanoi aikoinaan, että kapakoissa riittää naisia, mutta riippuu minkälaisia.
Tarkoitti, että kunnon naiset eivät ryyppää ja kyttää ukkomiehiä.- Anonyymi
Se on just näin. Sama pätee miehiin, paskaa saa baareista mutta kunnon miehet löytyy aivan muualta. Älkää ikinä ettikö seuraa baareista tai noloilta deittisivuilta jos haluatte kunnon miehen.
Kunnon miehet esim ei liiku tindereissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on just näin. Sama pätee miehiin, paskaa saa baareista mutta kunnon miehet löytyy aivan muualta. Älkää ikinä ettikö seuraa baareista tai noloilta deittisivuilta jos haluatte kunnon miehen.
Kunnon miehet esim ei liiku tindereissä.Kunnon miesten kanssa perustetaan perhe, pahojen poikien kanssa biletetään tyttöjen iltoina.
- Anonyymi
25 vuotiaana olisit järkevä, mutta kolmikymppisenä tekisit lapsen juoppoilevan pettäjän kanssa.
- Anonyymi
* kun suvaiset tuonkin.
Onhan tuo vaikea ja mutkikas tilanne. Joillakin henkilöillä, oli sitten mies tai nainen, on sellainen taipumus, kun saa riittävästi alkoholia niin silloin halut heräävät ja alkaa kiinnostaa pieni seikkailu. Henkilö ei varmaan selvin päin sellaiseen kuitenkaan ryhtyisi. Usein saattaa olla, että henkilö ei sitten kuitenkaan ryhdy fyysiseen kanssakäymiseen vaikka saisikin "pokattua" tällaisen hetken mielijohteesta hankitun kumppanin. Saattaa olla että henkilö haluaa varmistua, että on haluttu ja haluaa saada myös ulkopuoleiselta vahvistuksen siitä. Ei tietenkään ole kiva kun huomaa että puoliso on hakenut tuollaista seuraa. Jos kumppanin kanssa pystyisi puhumaan asiasta ja kysyisi miltä hänestä tuntuisi jos Sinä tekisit samoin.
Uskon, että puolisosi olisi varmaan hyvä isä ja jos vaikka joskun nauttii alkoholia, niin toivottavasti hän (kumpikaan vanhemmista) ei esiinny lasten nähden juopuneena, sillä vanhempien esimerkki on kaiken kasvatuksen perusta. Suosittelen lämpimästi, että myös Sinä pidät kavereiden kanssa bileiltoja niin että puolisosi on kotona odottamassa. Se olisi tasapuolista, niin kuin perhe-elämän tulisikin olla! Kyllä se siitä, niin kuin edesmennyt resitentti joskus tapasi sanoa.- Anonyymi
Joo, puhut asiaa, mutta väitän, että kyllä ne halut voi olla päällä aamusta iltaan ilman viinaakin... Niitä sitten pitää miehen hillitä, jotta voi edelleen olla iloisesti tämän normiyhteiskunnan jäsen :)
Usein auttaa oma käsi, mutta ymmärrän niitäkin, jotka antautuvat haluilleen. Ja korostan, että parisuhteessa ei tarvitse olla mitään vikaa, eikä myöskään kummassakaan osapuolessa. Kyse on alkukantaisesta halusta. Eiköhän ne kaikki lajimme edustajat, joilta nämä halut puuttuu ole jo geneettisen valinnan kautta kadonneet tuhansia vuosia sitten pois...
Itse kamppailen tämän asian kanssa: mennäkö puhumaan psykoterapeutille asiasta ja maksaa siitä, vai maksaa täyttymyksestä, vai mennä kotiin ja sulkea ajatukset pois mielestä kotielämästä nauttien.
Sen myönnän, että ruuhkavuosina romantiikka saattaa joillain unohtua/jäädä taka-alalle, jos lastenhoito tms asioiden vuoksi pariskunnan yhteisen ajan järjestäminen on vaikeaa. (Lastenhoitajia toki saa, mutta entä, jos rouva ei kelpuuta ulkopuolisia lastenhoitajia...?). Kyllä kuitenkin sen täyttymyksen tähänkin puoleen voi kotoa saada, mutta väitän, että pilkeen silmäkulmassa säilyttämiseen tarvittaisiin arjen keskelle niitä rauhallisia kylpylälomia jne ilman arjen taakkoja...
- Anonyymi
Joskus vaan saa maistaa omaa lääkettä , ei se sen kummempaa ole.
- Anonyymi
Näin itse seksitreffeillä ilmoittavana maksullisena voin kertoa että melkein kaikki asiakkaat ovat varattuja.
- Anonyymi
Juttelisin rauhassa miehen kanssa, kun tilanne siihen on sopiva. Siis ei humalassa, ei krapulassa eikä sotajalalla. Yrittäisin keskustelun aikana selvittää ainakin nämä asiat: Onko kumpikin suhteeseen tyytyväinen? Jos ei, mikä kaipaa muutosta? Entä näettekö tulevaisuuden yhdessä?
Tsemppiä! - Anonyymi
Läheltä vastaavaa tapausta seuranneena jo kymmenen vuoden ajan… niin tuskin herra mihinkään muuttuu vuosien saatossa. Ei paljon lapset ja vaimo ole hidasteena. Samaisena aamuna ehtii vielä hyvin käydä seksitreffit sivuston rouvaa painamassa, kun iltapäivällä on lähtö vaimon ja lasten kanssa kesälomareissuun.
Et jos se on ok, niin sit vaan jatkatte ja hankitte niitä lapsia.
Mutta hyvin ehtii vielä vaihtamaankin, jos haluaa toisenlaisen tulevaisuuden.. - Anonyymi
Juokse.
Lujaa.
Tulee pettämään jatkossakin. - Anonyymi
Vika on sinussa. Tehtäväsi on totella miestäsi ja hyväksyä jos hän elinvoimaisena haluaa kyntää muitakin vakoja. Oletko harkinnut, että pyydät kauneimman ystäväsi teille kylään, jotta mies voi toteuttaa alkukantaisia vastojaan?
- Anonyymi
Moikka... outoja kommentteja täällä. Kirjoitan tässä sekaan yhden järkevän:
Ihminen on eläin, jonka aivot on edelleen kivikaudelta. Mies on eläin ja nainen on eläin. Eläimillä on perusviettejä, joista yksi lajien selviytymisen kannalta melko oleellinen on lisääntymisvietti. Miehen alkukantainen tehtävä on siis ollut siittää ja naisen kontolle on valitettavasti jäänyt vauvan kasvatus niin pitkälle, että pärjää omillaan. No, melko pian...muutamassa tuhannessa vuodessa naiset (?) ovat huomanneet, että jos kerran mies haluaa pesälle niin kohtuullista on vaatia myös jeesaamaan kasvatustehtävässä. No nyt kun hypätään tähän päivään, niin nuo alkukantaiset vietit ovat edelleen tallella, mutta lisäksi on rakentunut yhteiskunta omine tiukkoine normeineen, jotka muuten vaihtelevat tähän asiaan suhtautumisessa eri maissa (vrt. esim. Ranska, Brasilia...). Eli: suhteessa ei tarvitse olla kertakaikkiaan mitään vikaa. Miehessä eikä naisessa tarvitse olla mitään vikaa, vaan kyseessä on alkukantaiset halut: naisella olla yhden ja saman miehen kanssa ja miehellä panna kaikkea mikä liikkuu... - Anonyymi
Juokse ja lujaa. Olet vielä nuori.
- Anonyymi
Mies haluaa naida maksullista. So what?
Antaa miehen elää 🤦♂️ - Anonyymi
Ihan ensimmäiseksi, anna sitä seksiä. Näyttää nyt kiikastavan vain siitä. Jollei asianne seksin saralla ratkea niin voit sanoa goodbye.
- Anonyymi
Avoin suhde...se on teidän pelastus!!Molemmat saa käydä sovitusti vieraissa...mutta jos luulet että miehesi ns.parantaa tapansa...erehdyt!!!
- Anonyymi
No tuo nyt on niin pikku juttu, että kannatta unohtaa, tai tietysti voit ottaa asian puheeksikin miehesi kanssa, mutta joka tapauksessa, so what...
Miehesi soitellut/yrittänyt soittaa humalassa jollekin naiselle.
Taitaa ennemminkin olla ongelmana sun huono itsetunto.
Vaihtoehtoja on 3
1) jatkakaa entiseen malliin niinkuin mitään ei olis tapahtunut
2) ota asia puheeksi
3) jos vaihto ehto on 2) ,niin erotkaa, jos tuntuu että se olis paras ratkaisu - Anonyymi
Jos kännissä selailee parinhakusivustoja voi se olla kännihölmöilyä, mutta jos kännissä jo toimii, eli soittaa maksulliselle sopiakseen tapaamisesta on kyse jo ihan muusta. Ei tule tuollainen loppumaan ilman kunnon heräämistä ja terapiaa.
Jos jatkaisit tuon kanssa ja saisitte tyttären, onko tuo se parisuhteen malli, jonka haluat tyttärellesi siirtää? Miehet saavat tulla konttauskännissä kotiin, pettää ja käydä maksullisissa ja vaimon on vaan hyväksyttävä.
Itse en kyllä haluaisi tyttärelleni sellaista oppia siirtää. En kyllä sen paremmin pojallekaan.
Ethän sinä nyt vielä ole edes vanha. Moni menee naimisiinkin vasta noihin aikoihin. Älä tee tyhmiä ratkaisuita yksinjäämisen pelosta. Tulet katumaan niitä myöhemmin. - Anonyymi
Hei, jos haluat tosiaan lapsia hankkia ja ilmeisesti kumppanisi myös niin suosittelen hakeutumaan avoimin mielin pariterapiaan. Nimimerkillä terapiasta itsellä kokemusta ja voin kylöä lämpimästi suositella. Oma lapsi voi olla se joka laittaa ukkosi ruotuun mutta en tuossa tilanteessa itse uskaltaisi hankkia lapsia jos suhde on nuin epäreilu. Pettäminen tai sen suunnittelu on todellakin väärin ja ei kerro luottamuksesta. Kannustan ja rohkaisen simua ottamaan asian puheeksi! Pienempi paha se on toisen puhelimella käydä kuin pettää avoimessa ja rehellisessä parisuhteessa ei toisen puhelimella pitäisi olla mitään salattavaa tai salaista!
Lapsi ansaitsee turvallisen kodin ja ehjän parisuhteen vanhemmilta. Erot ynmämuuta on lapsille todella haavoittavia ja raskaita kokemuksia.
Tsemppiä syksyyn paljon ja ole rohkea! Jos ei asia parane ja vastaava jatkuu ja jos tuntuu että haluaisit parempaa niin on niitä fiksuja miehiä muuallakin. Vaadi muutosta jos niitä lapsia haluat! 😊- Anonyymi
Terapia ei muuta ihmistä vaan voi muuttaa tavan nähdä asioita ja voi antaa avaimia muuttaa käyttäytymistään mutta pettäjät harvoin luopuvat seksiaddiktiostaan. Se on addiktio siinä missä alkoholismikin. Yleensä seksiaddiktio ja alkoholismi yhdessä tekee ihmisen myös alttiiksi väkivaltaisuudelle joten jos tämä aloittaja jatkaa tuossa suhteessa niin seuraava ongelma voi juurikin olla väkivaltaisuus joten kannattaa lähteä lätkimään vielä hyvän sään aikana.
- Anonyymi
Nosta kytkintä
- Anonyymi
Ei kannata jatkaa olin samankaltaisessa suhteessa melkein 7v. mua petettiin. Lopulta selvisi että miehen isä ja veli samanlaisia pettäjiä kuulemma isältä loppunut pettäminen 55-vuotiaana. Heidän tapa pettää kyllä se vika täytyy päässä valitettavasti olla. Tuhlasin omaa elämää melkein 7v ja kyllä harmitti.
- Anonyymi
Olet ihan loistavassa asemassa, kun niitä lapsia ei vielä ole. Voit tehdä ihan mitä tahansa ja muuttaa elämäsi. Ero tulee joka tapauksessa. Parempi erota nyt, kun ei ole yhteisiä lapsia. Ero ei välttämättä tule miehen seksisivustojen takia, vaan siksi, ettei asiasta voi kiemurtelijan kanssa rehellisesti keskustella. Koita kestää hetkellinen suru erosta, muuten loppuelämä on tuota samaa. Äijä käy vielä kuusikymppisenäkin kuumana naapurin rouvaan. Nyt on teidän suhteenne paras kausi jo takana.
- Anonyymi
Juuri näin...sure rehellisesti tätä ja todellakin ymmärrä...tarvitset .raittiin kunnon miehen...et keskenkasvuista vastuutonta puppea .....hähh..??
vielä lapsia hankkimaan tuollaisen kanssa. No..sittehän sulla on 2 lasta.
- Anonyymi
Ukko käyny vieraissa ihan selvästi. Mun luokse voit tulla kostamaan :D
- Anonyymi
Ja sit mun luo. Nääs asia on niin, että kostopano pitää mitoittaa kaavalla: huoran pano = 2× kostopano. Otat sitten kuvan kummastakin kostopanosta ja postaat huoranpaneksijalle. Kunnon mies varmistaa ennen vieraisiin menemistä, että kyseessä on leski. Silloin teko on anteeksiannettava.
- Anonyymi
Viiva nykyisen elämän päälle .Ja eteen päin .
Kunnon miehiä myös on olemassa. - Anonyymi
"Voit valita, otatko esim babun, mohamadin, tai omarin, näitä riittää joka lähtöön, on tarjolla ihan lakritsin mustaa, tai suklaan ruskeaa käkkäräpäistä "ihanaa nappisilmää".
Senkus valitset...
Ja kulttuuri rikastuu!"
Voi kauhea sentään miten sain nauraa! :D :D
Siinä taas yksi mesoaa ja mölisee peräsuoli pitkällä, miehuus uhattuna! :D
Kyllä vaan, kyllä minä ainakin valitsen vallan mielelläni mustaa ja ruskeaa nappisilmää, ihan vaan siihen hauskanpitoon. Muuhun en miestä kaipaakaan.
Nämä Mohamedit ja Abdulit eivät ainakaan ryyppää, pasko ja kuse housujaan kännissä kuten suomi-urhot. Se on suuri plussa se, eikä haittaa sekään että silmanruokaa riittää! :D
Ukolla omituinen käsitys että joku äijä olisi naiselle elämän sisältö ja tarkoitus.
Voi reppana kuule, joudun nyt tuottamaan pettymyksen :(
Nainen pärjää aina. Ihan aina. - Anonyymi
Kannattaa jättää koko mies jos on yhtään itsekunnioitusta.
- Anonyymi
Netistä seksin saaminen miehelle on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto. Kuitenkin yritys on paheksuttavaa ja oikeuttaa jättämään, koska hän ei selvästi arvosta sinua seksuaalisesti.
- Anonyymi
Mies on naisen pää. Ilman kunnon miestä nainen ei ole paljon mitään. Hyvä mies on lottovoitto. Pysy erossa musuista, sillä he alistavat naisen koiran asemaan.
Käytät passiivimuotoa, "...niin tapahtuma kuitenkin kielletään tai sitten...". Viittaa siihen, että siedettävää yhteisymmärrystä ei ole löydettävissä. On aika katsoa vielä mahdollisesti auki olevia suuntia, mutta niitä on enää todella vähän, jos ollenkaan.
- Anonyymi
Ihan ensimmäisenä: tuohon tilanteeseen ei perheenlisäystä. Ei lapsia kärsimään vanhempien toilailusta. Toisena: sopikaa yhteiset pelisäännöt suhteessa, mikä ahdistaa, mikä on oikeasti pettämistä jne. Jos ei ole luottamusta niin sitten eri teille. Loput voi funtsia itse.
- Anonyymi
Kokemuksesta voin sanoa että KAIKKI muuttuu todella paljon vaikeammaksi ja raskaaksi jos/kun lapset tulee kuvioon mukaan. Harva meistä on valmis aidosti muuttamaan tapojaan koska toinen pyytää/vaatii/uhkailee/rukoilee. Miehesi käytös muuttuu vain ja ainoastaan JOS hän on itse valmis ja halukas sitä muuttamaan.
Toivottavasti tästä kirjoituksesta on sulle jotain apua. - Anonyymi
No, jos tämä nyt ei ole pelkkä trollausyritys niin täytyy kysyä, että miksi ihmeessä sä edelleen olet tossa suhteessa. Mä en oikeestaan edes uhraa yhtään ajatusta sille mitä miehes on tehnyt tai ei oo tehnyt, vaan siis ethän sä selvästikään ole onnellinen tossa. Yhtään mikään tossa viestissäs ei anna merkkiä siitä, että kannattis jatkaa.
Sä olet nuori vielä. Ehdit löytää uuden parisuhteen ja saada niitä lapsiakin - sellasen miehen kanssa, jonka kanssa olet onnellinen.
Mä tiedän oikeen hyvin sen tunteen, kun parisuhteeseen on jo panostanut niin paljon ja siihen on "uhrannut" niin paljon aikaa. Mä olin exäni kanssa yhessä 13 vuotta. Mentiin yhteen, kun olin 20, erottiin kun olin 33. Mietin sillon, että tässäkö tää oli ja joudunko nyt luopuun kaikista haaveistani. 2 vuotta myöhemmin 35:sena olin onneni kukkuloilla, rakastunut ja odotin esikoistani. Sillä tiellä ollaan ja mä en kykene tajuamaan miksi kitkuttelin siinä suhteessa niinkin pitkään. - Anonyymi
Täällä on taas Suomen älymystö koolla. Hienoa seurata analyyttistä keskustelua.
- Anonyymi
Pankaa toisianne, pankaa naapureitanne, pankaa satunnaisia vastaantulijoita, pankaa kaikkia...
- Anonyymi
Todella normaalia, että niin ne perheen isät ja komeat sinkutkin hakevat jossakin vaiheessa seksiseuraa, josta pääsee eroon 30 min tuttavuuden jälkeen. Kyse on panoseurasta, ei seurustelusta…mikä siinä on niin helvetin vaikeeta?
- Anonyymi
Oletko milloin viimein katsonut peiliin ?
- Anonyymi
Täällä on taas Suomen älymystö koolla. Hienoa seurata avaajan paskaa.
- Anonyymi
Huoh jos tuon takia eroamassa ihmiset on heti heittämässä hanskat tiskiin kun vähän jotain tollasta. Mielestäni varmaam eka kannattaa kysyä siltä mieheltään jotain kun tulla tänne kirjottaa jos luottamus on vaan kunnossa? Jokainen saa varmaan googletella mitä lystää, ja ensinnäkin rikot hänen yksityisyyttään aika pahasti mikä oikeus sulla mennä toisen puhelimille missä voi olla esim työasioita jne muita mitä sun ei kuulu nähdä. Jos asia ois niin päin että äijä kävisi kurkkii sun puhelinta niin miltäs se tuntuis?
- Anonyymi
Onko sun mielestä väärin käydä katseleen netissä naisia? Et sä voi olettaa että sitä ei tapahtuisi? Varmaan itsekkin katselet joskus jotain miehiä miks naiset esittää niin pyhimyksiä jatkuvasti. Miehet ei vaan sille oikeen voi mitää kun ei naisetkaan. Itselleni on aivan fine jos mies esim katsoo jotain netistä ja tekee itselleen jotain, ei tämmösiä asia voi kieltää toiselta omistaks sää sen toisen vai onko
se oma itsensä. Tällä jos jollain tappaa oman parisuhteensa piste. Löysätkää sitä kontrolloivat otettanne miehestänne niin mennee asiat kivemmin ☺️ - Anonyymi
Sinuna en olis huolissani pettämisen suhteen. Tuo seksitreffisivustohan on täyttä kusetusta. Rahaa toki palaa, joten toivotaan ettei miehesi velkaannu.
- Anonyymi
Saahan sitä netistä katsella aikuisena ihan mitä haluaa, elämme somen aikakaudella. mutta on eri asia lähteä katsomisesta tekoihin.
- Anonyymi
Saako kotona tarpeeksi?
- Anonyymi
niin hyvän näköstä minkkiä ei tässä universumissa ole olemassa, etteikö joku mies olisi kyllästynyt panemaan. ja varmaan sama juttu toistepäin. annat sun miehen käydä "salaa" tyttöjen luona ja käyt itekki jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Sammuu lattialle? En tuommoista renttua ottaisi edes. Ihan sama mitä sivustoja kännissä katsoo, seuraa etsii muualta ja et tyydytä häntä enää.
- Anonyymi
Naiset pettää myös. Heterosexissä on mukana aina nainen. 50 % on siis naisia eli 50 % pettäjistä on naisia. Koska myös hetero suhteissa on 50 % naisia. Ei siis syytetä miehiä tästä.
- Anonyymi
Ilmeisesti kyseessä on nainen joka ei uskalla todeta tosiasiaa........kumppani .tulee seksiretkeltä ja sammuu lattialle. Hei haloo.....tollanen heppu äkkiä vaihtoon.Mitään hyvää ei ole tiedossa tulevaisuudessakaan...mitään lupauksia ei kannata uskoa...sillä hepussa on kaikki ne ominaisuudet jotka tuo onnettoman elämän ja traagisia tapahtumia. Ja....vielä lapsia hankkimaan tuollaisen kanssa? ....mistä näitä naisia riittää??nyt....JÄRKI KÄTEEN.
- Anonyymi
Lähde kävelemään. Saman kokenut ja touhu muuttuu vaan härskimmäksi mitä kauemmin sitä katsoo sormien läpi. Onnekas olet kun ei ole vielä lapsia miehen kanssa.
- Anonyymi
Vai että hyvää isäainesta lapsille. Tämä kolahti. Tuskinpa hän tuosta elämäänsä muuttaa kun nyt jo pettää. Lasten tullessa perheen elämään voi homma karata käsistä koska usein juuri nainen on väsynyt pienen vauvan hoidon kanssa ja ei jaksa aina kiinnittää huomiota mieheen. Huolet lisääntyy ja voimia tarvitaan.
Kuinka hän siitä parempaan muuttuisi, tekosyitä riittää lähteä juomaan ja vieraisiin. Tämä on niin nähtyä. Vaihda ajoissa miestä, ei tuollaisilla ole vakavaa vastuuntuntoa. - Anonyymi
äijä pihalle ja otat paremman vaihto-auton jolla ajat auringon nousuun.
- Anonyymi
No lähtisin menemään. Toi vaan pahenee koko ajan ja samalla pahenee sinun olosi. Ehkäpä sitten kymmenen vuoden päästä hän olisi valmis suhteeseen. Jäätkö odottamaan vai ...?
- Anonyymi
Miehen näkökulmasta. 32v onnellisessa suhteessa 6v ja kaks muksua. Kaikki menee hyvin ja vietän lapsien kanssa hemmetisti aikaa. Teen meillä suurimman osan kotitöistä ja tuon rahan talouteen. Tippaakaan vähättelemättä puolisoa joka tekee oman osuutensa ja hieman yli, rakastan yli kaiken. MUTTA, joo sieltä se mutta tuli... En tiedä mikä perkele tuon viinan kanssa on, se on kuin panolääke. Jossain kännin vaiheessa alkaa maistumaan milteinpä kaikki, paitsi oma ei käy mielessäkään. En osaa sanoa että mikä sen tekee, itse en ole käynyt pettämässä mutta se ei johdu selkärangasta vaan siitä että oon yleensä pelkkien äijienkaa ja aivan liian naamat että edes kulli seisois. Jotenkin sitä kännissä vaan lähtee estot veks ja halut kasvaa eikä tule enää mietittyä mitään joka ulottuu alapäätä pidemmälle. En mitenkään oikeuta ajattelumaailmaani mutta halusin kertoa omat fiilikset ja mitä mun päässä kännin aika liikkuu.
- Anonyymi
Jatkan vielä että ennen suhdetta panin pari kertaa viikossa eri likkoja ja edes hetki kimpassa niin olin jo pettämässä. En kehuskele mutta siellä 250-300lukema, antaa osviittaa menosta. Tuo kaikki loppui kuin seinään paitsi humalass ailmeisesti havittelem nuoruusvuosia vaikka nyk.hetkeä tai puolisoa en vaihtaisi.
- Anonyymi
Hei, kovin tuttua.
Olin naimisisissa samanmoisen ihmisen kanssa. Seurustelun alkumetreillä jo jäi kiinni nettiseikkailuista.Ssnoi aina, että ei tarkoita mitään,mopo lähti käsistä ja syyllisti minua, kun jäi kiinni. Itse kuulemma aiheutin nuuskimisellani ongelmat.Hänen mielestään se mitä ei tiedä, ei voi murehtia.
Lupasi aina lopettaa jne.
Kahdeksan vuotta häntä katselin, homma jatkui eri muodoissa. Netissä, pikkujouluissa, somessa..rajattomasti flirttaili ja teki itseään tykö.
Lapsia tuli ja meno paheni. Mä hoidin kodin ja hän meni miten halusi.
Muiden läsnäollessa oli kohtelias ja vannoi perhearvojen nimeen.
Nyt pari vuotta erosta ja olo helpottunut. .Ihminen ei muutu. Ei varsinkaan , jos ei halua. Toisaalta annoin kaiken tapahtua kun annoin aina anteeksi..
Huono itsetunto, välinpitämättömyys,kunnioituksen puute ja narsismi.. - Anonyymi
Suhastaas ampiaispesään. Ite mies, vaimo, 2 lasta. Pitkä avioliitto, jossa seksiä ja kaikki loistavasti. Käynkö välillä vieraissa? Kyllä.
Useimmat miehet erottaa seksin täysin rakkaudesta. Mulle se on vähän sama kun naiset kävis kauneushoitolassa laittamassa vähän täytettä ryppyihin. Ei siitä leijuta, mut näyttää kotona paremmalta ja naisellakin hymy huulilla ku rypyt veks.
Joo, kärjistän vähän, mut näin se menee. Kyllä se oma kullannuppu ja perhe on silti tärkein. On kunnioitusta ja on rakkautta. Tää ehkä joillekin liikaa ja huudellaan kusipäätä, mut näin se menee.
Jokaisella on pienet salaisuutensa, haaveensa ja toiveet mitä ei välttämättä toisille jaeta. Jos sen saa rahalla ja on tunnin pois kotoa, niin so what?
Mun ohje. Relaa ja unohda koko homma. Älä kosta kostomielessä, mut elä myös omaa elämääsi. Jos arki sujuu, nauti siitä.- Anonyymi
Jokainen tyylillään ja omalla riskillään. Ei kai siinä sen kummempaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tyylillään ja omalla riskillään. Ei kai siinä sen kummempaa?
No just noin. Oletan, että jokainen pettäjä tietää miten oma kumppani suhtautuu, jos pettämisestä jää kiinni. Jos ei tiedä niin sehän on sitten omaa tyhmyyttä.
Oma kumppanini ainakin tietää miten mä asian ajattelen ja minä tiedän miten hän sen ajattelee. Muiden mielipiteillä taas ei ole mitään väliä.
Ite en ole mustasukkanen ihminen. Jos asiasta asiallisesti keskustellaan niin multa hyvinkin voi saada ihan luvan. Tietysti niillä edellytyksin, että turvallisuudesta pidetään huoli ja jokainen kerta neuvotellaan erikseen. Se ulkopuolisten paneskelu ei missään tapauksessa saa olla pois mun seksielämästäni, mutta jos kunto riittää vielä sen jälkeen niin asiat voi aina sopia.
Vaan pettämistä en anna anteeksi. Ongelma ei ole siis seksi, vaan se petos, salailu ja mahdollinen valehtelu. Niitä en anna anteeksi missään olosuhteissa ja sitä on turha tulla jälkikäteen pyytelemään. Jos mies jää kiinni petoksesta niin se suhde on mun osaltani siinä. - Anonyymi
Petätkö salaa vai onko teillä avoin suhde? Jos näin, silloinhan se on aivan ok.
- Anonyymi
Tämän pitää olla retoorinen kysymys.
- Anonyymi
Jos jakaist riemurasia a usseammin niin ei jaksais enään mennä mihinkään.
Katos siemen syöksyssä on parempi,kuin kymmen pussissa - Anonyymi
Peiliin katsomisen paikka. Tavaraa rohkeasti tarjolle niin mies pysyy kurissa.
- Anonyymi
Oli niin pitkältä näyttävä tarina, että en jaksanut edes aloittaa lukemista.
- Anonyymi
Jaksoit kuitenkin viimeisillä voimillasi kommentoida. Olet kyllä varsinainen isänmaan toivo! Joko olet jättänyt lokakuun toimeentulotukihakemuksen?
- Anonyymi
Mies ei ole tuohon suhteeseen sitoutunut? Kukaan ei voi olla kaikkea toiselle parisuhteessa, ilmeisesti miehesi käsitys yksiavioisuudesta ei kohtaa omasi kanssa kun seksiä saatava muualta(kin). Jos päätät tuohon jäädä sen pelon takia ettet kelpaa kellekään ja jäät mahoksi niin anna palaa. Hyvää isää tuskin tulee kun perhe vaatii turvallisen luottamukseen perustuvan kombon.
- Anonyymi
Minä pakkaisin ja tämä mies ei ikinä enää näkisi tai kuulisi musta! En ikinä antaisi kenenkään kohdalla mua noin! En ikinä tekisi noin epäluotettavalle miehelle lapsia! Sun pitää mennä nyt hakemaan itsellesi apua. Et ole ihan normaali jos ajattelet noin. Vähän nyt itsekunnoitusta.
- Anonyymi
mistä pääsisin edes porno filmin taustaksi vai pitääkö mun perustaa oma porno studio
- Anonyymi
Life is Life,, nan nnaa... Eiku waihtoon Norpat ja nestorit. .. Harmittaa kun taas tehty turhia YH jälkeläisiä millä jatkossa repaleinen elo .. :-)
- Anonyymi
Tuossa on se ”rehellinen suomalainen mies” 🤣 varmaan vielä äänestää persuja 🤣
- Anonyymi
Ennemmin viherkommunisti punikki.
Heikäläisillä kaikki on yhteistä.
- Anonyymi
Olet vielä nuori. Älä jää suhteeseen sen pelon takia että luulet jääväsi ilman lapsia.
Jos kuitenkin aiot jäädä. Vaadi miestäsi hakeutumaan terapiaan: alkoholi ja seksin haku.
Hakee täytettä sisäiseen tyhjiöönsä. Ei siitä hyvää isää tule ;)
Lapset tuo ne ongelmat esille moninkertaisina. - Anonyymi
Kyllä sä saat katsoa kumppanin puhelimen. Jos et niin ei se ole kumppani. Siksi toisekseen vakava keskustelu NYT ja heitä se sika pihalle, jos kerran on sika.
- Anonyymi
Kertaluontoista, jotain piristävää sisältävää vai tutustumiseen ja mahdolliseen suhteeseen johtavaa?
On ratkaiseva ero! - Anonyymi
Kysy itseltäsi :mitä haluat elämältäsi? onko tämä se kumppani? Elämä on lyhyt ja sitä pitäs elää siten, ett ei tarttiis katua. Elämä on valintoja ja riskinottoa, mutta jokainen elää sen lopunpeleissä itselle, joka ei tarkoita itsekkyyttä, vaan sitä, että elämä antaa just sen verran kun olet valmisottaa vastaan. Stereotyyppinen ajattelu"kaikki pettää" on just sitä kuinka niiiiin yleisesti halutaan ajatella. Ne, jotka ei petä, eivät kirjoittele tänne vaan ne, jotka kokee asian näin tai haluavat tuoda esille pettämisasian. Anna elämälle ja itsellesi mahdollisuus.Se kyllä palkitsee.
- Anonyymi
Juoppo ja pettäjä. Empä pitäis kovin kovasti kiinni.
- Anonyymi
Juokse kauas kun vielä voit
Älä huoli. Jos miekkosesi on hakenut sexiseuraa netistä, hän kirjoittaa jonkun tädin kanssa muutaman rivon viestin, runkkaa ja se on siinä. Pokka ei todennäköisesti riitä livetapaamiseen, vaikka kuinka piiskaa tekisi mieli
- Anonyymi
Aloittaja peloissaan kun velat kaatuu päälle eikä saa enää syödä ukon kustannuksella sipsejä ja lihota norsuksi vapaasti...nämä on niin nähty jo..
- Anonyymi
Ihan vaan vaihtoon, etsi ja löydä ongelmaton, kunnollinen. Näin.
- Anonyymi
Puhukaa ihmiset, ehkä mies pelkää perheen perustamista? Siksi reakoi tilanteeseen känniääliömäisesti sääliin vedoten? Seksisivustoa tuskin käyttää, ehkä toivoikin sinun katsovan puhelintaan ja ottaisit sen myötä ongelman esille? Aloitekyky puuttuu?
- Anonyymi
Jotkut miehet pettää, vaikka kotona olisi aivan täydellinen nainen, jonka kanssa seksi hyvää ja määrällisesti riittävästi. Näillä yksilöillä on joku vika korviensa välissä, esim. huono itsetunto, joka normaalielämässä ei tule esiin, mutta ajaa jatkuvasti hakemaan hyväksyntää ja se hyväksyntä tulee sitä kautta, kun huomaa, että sai uuden naisen kiinnostumaan itsestään ja se tuntuu hyvälle ja hivelee itsetuntoa ja sitä kautta etenee pettämään.
Eli kotona oleva kumppani ei voi näiden yksilöiden kanssa asialle tehdä yhtään mitään, koska vika ei ole kumppanissa vaan siinä pettäjässä.
Ehdottomasti jos ei vielä lapsiakaan ole ja vielä suhteessa aiemminkin ollut mainitsemiasi haasteita niin ei mitään järkeä jatkaa vaan homma poikki nyt kun ei ole vielä lapsia!!
PS. Paistaako kenties kirjoittajalta itseltäänkin hieman huono itsetunto? Miksi on jo 5v katsonut tuota miestä kun on ongelmia ollut jo useasti ennenkin?
PPS. Eikös tuo seksitreffit ole joku huorasivusto. Kävikö ukko huorissa?- Anonyymi
Todella häviävän pieni osa.
Melkein kaikki kotimaiset tutkimukset osoittaa, ettei miehet saa tarpeeksi seksiä kotonaan. Eivätkä monet naisetkaan.
Jos kotona pihdataan, vaikka asiasta on keskusteltu, niin sitten sitä saa hakea muualta.
- Anonyymi
Jätä
- Anonyymi
Seksuaaliset tarpeet muuttuvat elämän aikana. Nuorena miehenä minäkin olin uskollinen, kun tyttökaverin kanssa seksiä oli riittävästi. Sitten kun tuli oikean vakiintumisen aika, ja alkuhuuman jälkeen seksikerrat vähenivät monista syistä johtuen, mutta silti parisuhteessa on mukavaa. Minä vaan kaipaan enemmän seksiä, ja kun sen saaminen avoiliiton ulkopuolella ei ole ongelma, niin sitä myös teen, mutta vaimoa kunnioittaen. Enhän minäkään kysele vaimon reissuista. Mitä tiellä tapahtuu, se tielle jääköön.
- Anonyymi
Minä en katselis hetkeäkään. Mut hei, minä olenkin paremman arvoinen ja tiedän sen. Minkä arvoinen Sinä olet?
- Anonyymi
On myös maailman parhaita isiä ja kumppaneita, jotka eivät käyttäydy tuolla tavoin, vaan fiksusti.
- Anonyymi
Se on miehelle aivan välittömästi moro ja näkemiin.
- Anonyymi
Oot tyhmä jos jäät.
- Anonyymi
Yks kokenu äijä kerran sanoi että sopi tulevan vaimonsa kanssa että voi pettä 3x vuodessa koska ihminen pettää kumminkin. Hae itekkin tai hakekaa yhdessä
- Anonyymi
Olen mies ja hakenut hyvällä menestyksellä seksiseuraa netistä. Samanlaisia, kaltaisiani miehiä jotka ovat naisen kanssa naimisissa. Kokemukset ovat olleet järisyttävän ihania.
- Anonyymi
Jätä hänet, vaikka rakastaisitkin. Tiedän, että haluat uskoa siihen että hän muuttuu, mutta hän ei muutu. Jos hän tekee sinulle tuommoisia juttuja niin hän on huono kumppani ja epärehellinen älä haaskaa aikaasi tuommoiseen. ANSAITSET VARMASTI PAREMPAA! Sanoit haluavasi lapsia sekä sanoit, että hän ei olisi ehkä hyvä isä. Minusta sinun kannattaa jättää hänet ja etsiä uusi kumppani, joka on rehellinen ja voisi olla hyvä isä tuleville lapsille! TOIVON SINULLE KAIKKEA HYVÄÄ MIHIN RATKAISUUN IKINÄ PÄÄDYTKÄÄN!<3 ÄLÄ LOUKKAANNU TÄMÄ OLI VAIN MIELIPITEENI!
- Anonyymi
Enpä tiedä onko tuo nyt "maailman paras isä"-matskua alkuunkaan kun tullaan kotiin sammumaan lattialle. Noh, on varmaan jos ei paremmasta tiedä. Itse kuitenkin suosittelen jo alkuun sellaista, ettei itseään juoda tuohon kuntoon ja kotona ei koskaan olla kännissä lasten nähden. Ehkä 14 vuotias sen kestää. Ei jatkoon tuo mies.
- Anonyymi
Kuulostaa siltä kuin miehen itsetunto ja itsekunnioitus ei ole kohdillaan.
Tee testi, kerää rohkeutesi ja kohtaa mies rehellisesti kasvotusten. Kerro ettet katso hyvällä tuota kännipäissä sammumista, ja kerro että katsoit miehen puhelimeen ja näit seksiseuranhakuviestejä muille naisille, ja sano ettet katso sitä hyvällä.
Tarkkaile miehen reaktiota. Jos mies suuttuu siitä että katsoit hänen puhelimeensa ja etenkin jos hän esittää niin kuin mitään seksiseuranhakua ei olisi tapahtunut, tai jos hän koittaa vähätellä koko asiaa.
Niin voit onnitella itseäsi siitä, että olet saanut taitavan manipulaattorin kiikkiin. Paremmin ennen kuin liian myöhään. Ei sellaisista ole isiksi. Silloin on aika etsiä uusi mies, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet.
MUTTA!
Jos mies aidosti katuu tekoaan ja pyytää rehellisesti anteeksi ja avautuu rehellisesti siitä, mistä kiikastaa - ja sinäkin itse olet avoin suhteen parantamiseen - niin silloin teidän suhteella voisi ehkä olla tulevaisuus.
Kaikkea hyvää! Pysy lujana!- Anonyymi
On hyvin todennäköistä, että mies ei muutu. Ja hyvä juttu, ettei teillä ole lapsia vielä. Kerrasta poikki. Ongelma ei ole sinussa vaan miehessä, joka ei alkuunkaan ollut rehellinen sinulle. Aika etsiä uusi ihminen elämääsi, joka rakastaa sinua eikä petä.
- Anonyymi
Taitava pettäjä ja manipulaattori voi hyvinkin esittää katumusta. Mutta loppupeleissä sinä itse päätät ja kestät seuraamukset.
Jos tunnet itsesi empaatiksi, niin sinä haluat ehdottomasti pysyä kaukana narsisteista, sosiopaateista ja psykopaateista! Kaikista omien tunteiden lakaisijoista ei ole isäksi! Yksi tapa testata kumppania, on, pystyykö hän syvällisiin ja rehellisiin keskusteluihin, ja tunnistaako hän myös itse tunteita. Osoittaako kumppani aitoa kiinnostusta? Vain sinä empaattina tiedät onko suhde todella ollut täysipainoinen, vai onko jotain ollut vialla. Kuuntele omatunnon ääntäsi! Älä pettäjiä ota, he eivät koskaan tunteneet todellista empatiaa sinua kohtaan!
- Anonyymi
Ei se paremmaks muutu ja erittäin todennäköistä että on harrastanut tuota kokoajan. Älä luulenettä muuttuu paremmaksi, jos lapsia siinä- ton kaltaiset miehet vaan yltyy siitä ja oot sit ylsin lasten kans kun lies painaa muita..
- Anonyymi
Tuli selväksi, että kulissiavioliittoja Suomi pullollaan. Kyllä on mukavaa olla sinkku ✨
- Anonyymi
Siis olet lähdössä "pitkän kaavan mukaan" radalle. Mitäs sitten iniset, kun lähdet sinne "pitkän kaavan mukaan" ja päädyt jonkun sekopään luo harrastamaan jotain, mitä vähänkään itseään kunnioittavan naisen ei pitäisi tehdä.
Pahimmillaan tämä satunnainen "kiva kaveri" on joku ihan psyko..... - Anonyymi
Lapsen voi hankkia ilman vakimiestä. Tämä sun nykyinen ei ole isäksi sopiva.
- Anonyymi
Anna sille enemmän. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sillon tekee mieli hakea seuraa kun itsetunto on matalalla ja kotona ei saa seksiä. Mutta sitten kun pääsee parisuhteeseen naisen kanssa, jonka kanssa ei puutu hellyyttä, seksiä eikä kehuja niin ei tule edes mieleen minkään sortin pettäminen, ei edes ajatustasolla.
- Anonyymi
Juurikin näin, vaadi ukoltas kunnolla seksiä joka ilta ja pitkiä sessioita niin ei mene seksitreffit sivustoille ja ei kerkee sitä kaljaakaan juoda kun jatkuvasti peitot heiluu. Hommat rengasliikkeestä sellaisen rengasrasvasangon ja sudin ja siitä aina pyyhkäset liukastusta ja eikun rykimään.
- Anonyymi
Jää jää silläläillä siis nykyään muttei ennen. Olin 37 v. aviksdssa ja nyt vapaa sydänvikainen eläkeläinen. Heh kyllä se siitä vielä lutviutuu jis hyvin käy. Kohta lähden pojan kanssa bailaamaan kun kerran vielä sinkku on js tytöt tosi hyvännäköinen mutts valitettavan työorjentoitunut ihan toisin kuin fadensa
- Anonyymi
Lähtisin menemään. Ei tuo ap muutu yhtään miksikään. Ja toi on huono syy jäädä, että se ukko olisi maailman paras isä mahdollisröille lapsille.
Ei todellakaan olisi. Tuo sama touhu ja kännittely jatkuisi ja lapset aistisivat kotona olevan ilmapiirin. Täyttä itse kusetusta jos muuta uskottelee itselleen. Itsepetos on kaikkein surkeinta mitä ihminen voi tehdä itselleen. - Anonyymi
Miten voi olla maailman paras isä jos ei puolisolleen ole lojaali? Näin eronneiden vanhempien lapsena, se että vanhemmat ei ole lojaaleja toisilleen vaikuttaa lapsiin huomattavasti vaikka sitä pidettäisiin heiltä salassa.
Omalla kohdalla kun totuus tuli julki niin siitä seurasi kaikille lapsille henkisiä ongelmia sekä muihin ihmisiin luottaminen vaikeutui, kun selvisi että edes omat vanhemmat eivät olleet niin luotettavia kun oli ajatellut.
Tyytyminen partneriin joka hakee seuraa parisuhteen ulkopuolelta ei kuulosta kovinkaan järkevältä. Terveessä parisuhteessa ihmiset ei hae seksiä muualta vaan he joko pystyvät itse hoitamaan tarpeensa tai kumppanin kanssa. - Anonyymi
Lähde tuosta suhteesta vielä kun ei ole lapsia, mies ei ole oikea
- Anonyymi
Valehtelijat ovat maailman huonoimpia kumppaneita ja vanhempia
- Anonyymi
Kiitos yllättävänkin asiallisista vastauksista. Kaikkea hyvää teille.
Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179