Moi
Aloitin 4 päivää sitten juuren tekemisen tällä ohjeella :
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/juurileivonta
Aloin miettimään, että onko juureni mennyt pilalle, koska toisen päivän jälkeen se sisälsi paljon kuplia, mutta lisättyäni vettä ja jauhoa kolmantena päivänä, se ei enää alkanutkaan kuplimaan samalla lailla. Neljäntenä päivänä juuressa ei ollut kuplia juuri ollenkaan. Pinnassa oli kohoumia ja ulkonäöllisesti se näytti taikinamaiselta, vaikka kyllä olikin täysin juoksevaa.
Kiitos avusta.
Onko juureni pilalla?
Anonyymi
1
257
Vastaukset
- Anonyymi
Minuakin kiinnostaa :)
Tänään 6. päivä eikä kupli enää, eilen jo vaikutti hiljentyvän. Luulen, että johtuu säilytyspaikan viilenemisestä, oli alkuun hyvä. Ja ehkä ei saanut tarpeeksi ruokaa kun lähti aluksi niin vauhdilla käyntiin. Tai ehkä ohjeen 30g juurta oli liian vähän uuteen purkkiin tai vehnäjauhon lisääminen jotenkin haastava vaihe 🤔 nyt harmittaa kun ehdin laittaa mainiosti kuohuvaa juurta ekoroskiin.
Lykkäsin tänään sille grammoja mittaamatta 1/2dl vettä ja vehnäjauhoa ja uuniin valo päälle. Toivottavasti heräilee vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153