Työttömien kokemuksia työhaastattelutilanteista

Anonyymi

Millaisia kokemuksia etenkin teillä muilla pitkäaikaistyöttömillä on ollut työhaastattelutilanteissa? Kävin hetki sitten työhaastattelussa. Kun haastattelija sai tietää miten pitkä aika edellisestä työsuhteestani on kulunut hän heittäytyi aivan spedeksi. Lopuksi ilmoitti itse minulle että minä en halua töitä. Vastasin hänen omiin kysymyksiinsä rehellisesti mm. että edellinen työsuhde päättyi siihen että työnantaja ei maksanut asianmukaista palkkaa. Rekrytoija veti johtopäätökset tästä etten edes halua työelämään. Tarvitsisin kipeästi palkkatöitä. Mutta koska olen pitkäaikaistyötön minua ei oteta vakavasti missään.

31

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähinnä haastattelujen keljumaisimmat heitot haastattelija heittää- testatakseen tyypin stressinsietokykyä, ja pinnaa.
      Kyse ei ole henkilökohtaisesta ollauksesta.
      Jos työnhakija ei ymmärrä tuota asiaa, vaan ottaa nokkiinsa, tai selittelee yrittäen peitellä hermostumistaan, niin takuulla ei paikkaa saa.
      Työhaastattelussa ei kerrota, että minkälaista palkkaa on aiemmin jostain saatu. ei edes sitä, oliko työehtosopimuksen mukainen vai ei. Sensijaan siellä voi esittää itsekin kysymyksiä, koskien firmaa, työtehtävää, palkkausta, firman käytännöistä esim tuotannossa. Lyhin työhaastattelu oli muutaman minuutin arkinen jutustelu. Siltä seisomalta sain paikan. Olen jo vuosia ollut siinä duunissa, mihin silloin sopimus tehtiin.
      Mitä useamman portaan homma, joku pulju on, sitä tiukempi haastattelu on. nykyään usein sekin homma on ulkoistettu, ja haastattelija testaa henkilön soveltuvuutta ihmisenä. Hakijallahan on vähintään vastatehdyt alan opinnot kuitenkin takana.
      Se että sopii porukkaan, merkitsee, ja se että pystyy työskentelemään paineen alla. Ja se että tyyppi on luotettava, eli ei juorua eteenpäin jonkin8edellisenkään!) paikan asioita. Kuten sitä palkkaa.

      • Anonyymi

        Elähän nyt. Oli itse toimirusjihtaja,ja nainen. Omaa työtäni teen eri kohteissa,en pomon nenän edessä.
        Nääs,osaan homman. Ja minulla on jo nimi sillä alueella missä elän,ammatissani.
        Pomo maksaa palkan.
        Mm minä teen töitä. Pomo saa rahaa. Minä saan rahaa.
        Jokainen maksaa veroja.


    • Anonyymi

      No, sehän on ihan jotain... Kysytään mitä sä olet tehnyt nämä vuodet? Kun vastaa rehellisesti, aletaan hekottelemaan. Viimeksi meni niin pahaksi, että jouduin poistumaan. Sen jälkeen olen ymmärtänyt olla häiritsemättä.

    • Anonyymi

      PITKÄAIKAISTYÖTÖN siksi, että "edellinen työsuhde päättyi siihen että työnantaja ei maksanut asianmukaista palkkaa"...
      Voi hyvää päivää?

      • Anonyymi

        Päivää vaan. Aloituksessa ei toki väitetä että pitkäaikaistyöttömyys johtui viimeisimmän työsuhteen huonosta palkasta.

        Anna mä arvaan. Sä oot joku kuntakokeilija tai tee ee henkilö. Ja sinun lukutaidolla sitten yritetään kohtaannottaa työntekijöitä ja avoimia työpaikkoja toisiinsa. Ei tarvi ihmetellä mikä mättää ku ei onnistu. Ei osaaja osaa etes lukea.


    • Anonyymi

      Kannattaa vastata: Sörkassa 11 vuotta. Se on parempi vastaus. Saa halvemmalla, eikä ole turhantarkka tauoista. Veskissä ei tartte käydä ollenkaan.

    • Anonyymi

      Sanoin edellises työhaastattelus että olen tehnyt paljon pimeitä töitä ja käskin soittamaan suosittelijalle. No se ei soittanut. Sanoin että olen ollut työtön kyllä työkkärin papereissa 8 vuotta mutta pimeesti olen kaikenlaista tehnyt. Olen kalastanut paljon ja myynyt kalaa, siitä tullut 200 euroa viikossa tänäkin vuonna keväästä lähtien.

    • Anonyymi

      Oikein 🤘

      • Anonyymi

        Mikä siinä on oikein?


    • Anonyymi

      No, mietippä. Jos vuosikausia puijataan, että töitä annetaan, niin eikö ole hyvä, että ihminem itte pelastaa ittensä? Vai suositteletko rikollisen uraa?

      • Anonyymi

        työllistä itse itsesi, hanki kauppatavaraa pienin hankinta kustannusten (varasta). myy ja hanki paremmat välineet. sama uusiksi. OLET nyt yrittäjä.

        jos huonosti käy pääset kokopäivä hoitoon ja saat katon päänpäälle.


    • Anonyymi

      Yrittäjyys ei kannata. Ei ole mitään sosiaaliturvaa. En halua unettomia öitä.

      • Anonyymi

        Tämä on yksi pahimmista ongelmista Suomessa. Yrittäjyys on liian iso henkilökohtainen riski ja byrokratia on järjetön.


    • Anonyymi

      Hain raksatöitä ja sanoivat että olen liian kokenut. len 46 v ja muka liian kokenut. Ei raksatöissä voi olla liian kokenut eli halusivat jonkun jolle ei tarvii maksaa paljon palkkaa mutta sanoin että teen vaikka 12 euroa tunti niin se on liiikaa ja en saanut töitä.

      • Anonyymi

        Nykyään työnantajien palkkatoiveena on 9 €/pv tai alempi.


      • Anonyymi

        Ei voi mitään tänä päivänä työn saanti on hankalaa.ei auta kokemus joten päätin lopettaa työn hakemisen loppu iäksi saa yhteis kunta elättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi mitään tänä päivänä työn saanti on hankalaa.ei auta kokemus joten päätin lopettaa työn hakemisen loppu iäksi saa yhteis kunta elättää.

        Näin on yli 50-vuotiaan on ihan turha vaivautua työnhakuun, Terveisiä vaan paskalle jallitukselle ja kiky2:sen valmistelijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on yli 50-vuotiaan on ihan turha vaivautua työnhakuun, Terveisiä vaan paskalle jallitukselle ja kiky2:sen valmistelijoille.

        Näin juuri työ haastattelu yli50v on sama kuin.huoralle.maksais halauksesta yhtä tyhjän päivästä


    • Anonyymi

      Ei ikinä enää yhtään työ.haastattelua se on nyt loppu

    • Anonyymi

      Ne työpaikan haastattelut joissa olen käynyt olen päässyt myös töihin.
      Nyt 60 ja otin viimein lopputilin kesän alussa pitkän lomautuksen päätteeksi ja ei ole tarvinnut käydä missään haasteluissa.
      Hyvä niin, koska pinkka kunnossa ja työinto ilmeisesti löytötavaratoimistossa kun en sitä muuten mistään löydä...

    • Anonyymi

      Yli viiskymppiset pääsee Eduskuntaan. Kohtahan sieltä jää monta kalkkista eläkkeelle.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7714
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4586
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3231
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe