Paljonko tienaatte?

Millainen on tulotasosi? Paljonko tienaatte? Tai jos ette ole töissä, paljonko saatte tukia?

Ite tienaan 2800 € kuukaudessa. Aina välillä miettii, että onko sen arvoista, että viitsii yhteiskunnan oravanpyörässä pyöriä. Mutta en minä kuitenkaan osaisi lopettaa työntekoa. Sitten pälli leviäisi kun ei kuitenkaan olisi mitään järkevää tekemistä.

92

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Silloin, kun olin vielä työelämässä, niin n. 45 000€ vuodessa. Eläke on nyt n. 2600€. Nämä ovat siis bruttoja.

      • Sinä taidatkin olla palstan tulokuningas. Tuolla eläkkeelläkin jo elelee ihan mukavasti, varsinkin kun ei tarvitse työtä tehdä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Sinä taidatkin olla palstan tulokuningas. Tuolla eläkkeelläkin jo elelee ihan mukavasti, varsinkin kun ei tarvitse työtä tehdä.

        Niin. Toki tein aikoinani vuorotöitä ja palkka oli sitten sen mukainen. Ei tuo palkka nykyään olisi niin kummoinenkaan teollisuudessa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Sinä taidatkin olla palstan tulokuningas. Tuolla eläkkeelläkin jo elelee ihan mukavasti, varsinkin kun ei tarvitse työtä tehdä.

        Entä kun ei saa tehdä töitä muuten päänuppi sekoaa eikä osais ollakkaan ilman töitä ei se palkka vaan kun saa tehdä töitä onko elämä silloin tyhjää


    • En tienaa paljoa, sillä olen opiskelija, joka ei käy töissä. Joskus sanomalehtitoimittajana olen saanut hyvää palkkaa, mutta siitä on aikaa. Tällä hetkellä tililläni taitaa olla 722 euroa, mutta vuokra on maksettua, joten tulen aika mainosti kumminkin toimeen. Oli tänään varaa tarjota kaverille pizza Roihu nimisessä pizzeriassa. Rahaa ei kyllä riitä turhuuksiin ja ulkomailla matkustamiseen, joten en ole hyvä tuloinen vaan köyhä yliopisto-opiskelija, jolla on opintolainaa tuhansia euroja. Tulotasoani en halua laskea, sillä se ei ole kovin kummoinen. Kuulun Suomen köyhimpään viidennekseen.

    • Anonyymi

      Mitä väliä paljon palstalaiset tai ihmiset yleensäkin tienaavat? Ketä edes kiinnostaa toisten tulot...

      • Tjaa, hyvä kysymys. Lähinnä olen miettinyt omia raha-asioita, niin se kirvoitti tämän aiheen. Vastaa ken haluaa ja vastaavasti jättää huomioimatta ketä ei kiinnosta. Minusta esim. tuo on kutkuttava tieto, että Timo on palstan tulokuningas.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Tjaa, hyvä kysymys. Lähinnä olen miettinyt omia raha-asioita, niin se kirvoitti tämän aiheen. Vastaa ken haluaa ja vastaavasti jättää huomioimatta ketä ei kiinnosta. Minusta esim. tuo on kutkuttava tieto, että Timo on palstan tulokuningas.

        Älä höpötä. Tiedän palstalta paremminkin tienaavia ja sitäpaitsi ei tulot, vaan menot ja toisinpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä. Tiedän palstalta paremminkin tienaavia ja sitäpaitsi ei tulot, vaan menot ja toisinpäin.

        Ketä?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ketä?

        Noh, hän kirjoittaa nimimerkillä "anonyymi", kuten minäkin. Ihan on korkeakoulutettu tasokas nainen.

        Luulisin, että täälä on paljonkin ns. varakkaita, jotka eivät siitä huutele.


    • Anonyymi

      Pikkasen päälle mediaanin. Aika pieni paljkkka mun alallani mutta itselleni enemmän kuin tarpeeksi, kun en juuri kuluta.

      • Anonyymi

        Mielummin työskentelen näissä projekteissa, joista tykkään kuin pyrkisin parempipalkkasiin, jotka ei ole niin mun mieleeni, vaikka sitten maksasivatkin tuplasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin työskentelen näissä projekteissa, joista tykkään kuin pyrkisin parempipalkkasiin, jotka ei ole niin mun mieleeni, vaikka sitten maksasivatkin tuplasti.

        Taitaa tyttö tietää, että olisi nurkan takana tupl... pätäkkää tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tyttö tietää, että olisi nurkan takana tupl... pätäkkää tarjolla.

        Juu, kyllä tyttö tietää, kun on tarjottukin.


    • Anonyymi

      Olen "töissä" valtion virastossa,Traficomissa (nyt hävettää) Bruttopalkkani on 6788€/kk lisät (päivärahat,km-korvaukset ym)
      Vaikka käytössäni on työsuhde auto, voin tarvittaessa käyttää omaa autoa työmatkoihin ja laskuttaa km-korvaukset. Ja minähän kehtaan...

      • Sulla on ihan mahdottomat hyvät tulot.


      • Ohhoh. Tuolla jo kelpaa elää.


      • Anonyymi

        Miksi olet palkkakuopassa? Tuollaisella rahalla en vielä vaivaudu töitä edes teeskentelemään.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ohhoh. Tuolla jo kelpaa elää.

        Verottaja tasoittaa eroja aika hanakasti. Kova brutto ei olemattomat yhtä iso ero. Sillä verottajan keräämällä osuudella maksetaan paljon sosiaaliturvaa, koulutusta, terveydenhoitoa yms.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sulla on ihan mahdottomat hyvät tulot.

        Hän elättää sinua ja perhettäsikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän elättää sinua ja perhettäsikin.

        Näyttävästi et tiennyt varmasti myös sinun sairauskulut peräti asumistuen. Etkä edes ole todenäköisesti tehnyt veronmaksajia toisin kuin minä jotka tukisi hänen monen muun sairaskuluja jos ne saa kuntoutettua hyvä palkkaiseen työhön.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Näyttävästi et tiennyt varmasti myös sinun sairauskulut peräti asumistuen. Etkä edes ole todenäköisesti tehnyt veronmaksajia toisin kuin minä jotka tukisi hänen monen muun sairaskuluja jos ne saa kuntoutettua hyvä palkkaiseen työhön.

        Hah. Minäpä tulin taksilla yliopistollisesta sairaalasta kotiin. Maksoin 20€ ja oikea hinta oli lähes 400€

        Siinäpähän maksatte mun taksikuluja. Lällällää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah. Minäpä tulin taksilla yliopistollisesta sairaalasta kotiin. Maksoin 20€ ja oikea hinta oli lähes 400€

        Siinäpähän maksatte mun taksikuluja. Lällällää!

        Niinpä. Mutta asia hyvä eikä lälättely asia että kotio pääsit turvallisesti.


    • Anonyymi

      Tienaan nettona noin 1500 e. Tuntipalkka on hyvä lisineen. Mutta jouduin nostaa prosentteja ja nyt saan siks vitun vähän. Olisi kiva saada enempi.

      T. Allu

      • Anonyymi

        No mutta Allu, tuohan on ihan hyvin, mikäli ei tee vuorotöitä. Joskus 8 vuotta sitten, kun kokeilin päivävuoroa, niin ei minullakaan jäänyt käteen kuin 1700€/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta Allu, tuohan on ihan hyvin, mikäli ei tee vuorotöitä. Joskus 8 vuotta sitten, kun kokeilin päivävuoroa, niin ei minullakaan jäänyt käteen kuin 1700€/kk.

        Ei ole hyvin. Vuokra on 699 ja autopaikat kaikki.laina 370 e kk. Jää 200 e kk käteen. Ei se riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvin. Vuokra on 699 ja autopaikat kaikki.laina 370 e kk. Jää 200 e kk käteen. Ei se riitä.

        Pitäs tienata enempi mut ei vaan saa ku verotus ottaa ne rahat juuri. Tammikuussa vasta tienaa kun verotus pienenee paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs tienata enempi mut ei vaan saa ku verotus ottaa ne rahat juuri. Tammikuussa vasta tienaa kun verotus pienenee paljon.

        Vähintään 1700 e pitäs nettona tienaa ja normaalisti vähintää 1900.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähintään 1700 e pitäs nettona tienaa ja normaalisti vähintää 1900.

        Mitää järkee olla ees töissä. Sais joskis vaikka yli 2 k. Sitten ois järkeeki. Minimi jäis omaa rahaa ainaski 500 e kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitää järkee olla ees töissä. Sais joskis vaikka yli 2 k. Sitten ois järkeeki. Minimi jäis omaa rahaa ainaski 500 e kk.

        Mielellää 1000 e kk.sitten ois kiva käydä töissä. Ruoka on kallista ja mulla on auto. Bensoihinkin menee rahaa. Sitten toiset ostaa hienoja bemareita perkele ite ajan 2 k autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielellää 1000 e kk.sitten ois kiva käydä töissä. Ruoka on kallista ja mulla on auto. Bensoihinkin menee rahaa. Sitten toiset ostaa hienoja bemareita perkele ite ajan 2 k autolla.

        En ymmärrä oikein paljoko toiset tienaa. Bemarin pitäminen vaatii yli 2k nettotulot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta Allu, tuohan on ihan hyvin, mikäli ei tee vuorotöitä. Joskus 8 vuotta sitten, kun kokeilin päivävuoroa, niin ei minullakaan jäänyt käteen kuin 1700€/kk.

        Teen yövuoroa ja lisineen 1500 e aivan surkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen yövuoroa ja lisineen 1500 e aivan surkee.

        Ei sulka mitään valittamista ole. Olisit maksanut verot koko vuoden, niin ei tuollaista hetkellistä romahtamista olisi tapahtunut ollenkaan.

        Sitäpaitsi, sulka on älyttömän hyvä palkka siihen verrattuna, kuinka yksinkertaista työtä teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulka mitään valittamista ole. Olisit maksanut verot koko vuoden, niin ei tuollaista hetkellistä romahtamista olisi tapahtunut ollenkaan.

        Sitäpaitsi, sulka on älyttömän hyvä palkka siihen verrattuna, kuinka yksinkertaista työtä teet.

        Jep. Mutta en saa naista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Mutta en saa naista.

        Siihen ne isot tulotkaan eivät auttaisi.


    • Anonyymi

      Sille en voi mitään. Näillä mennään. Työttömäksi en jää.

    • 54-56 tonnia vuodessa.., mitä se tekee kuukauteen? Pärjään kyllä...bruttona kuullostaa kivalle, mutta nettona kausiluonteisesti vaikeaa tasata läpi vuoden...kulutuskin ei osu samoin....

      Enkä saa tukia ja maksan lasten elämisestä 70%.

      On tuuriakin, että oon kiivennyt tänne...voin antaa lapsilleni hyvän vauhdin elämään saavutuksellani. Ja joskus siitä jää mullekin pala... tiedän.

      • Anonyymi

        Lässyn....


      • Anonyymi

        Oletkom sinäkin prosessimies? Miksi meitä haukutaan ja vähätellään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkom sinäkin prosessimies? Miksi meitä haukutaan ja vähätellään?

        En, mutta ei vähettelyt haittaa,.


    • Olen siitä onnellisessa asemassa, että en tiennyt. Siis tiesin osapuilleen, mutta kysymyksen innoittamana kävin etsimässä mistä "palkkanauhani" löytyy. Digiajan ominaisuuksia. Onnellista siis sikäli, että elämääni ei hetkauttaisi suuntaan tai toiseen, jos työstä maksettaisiin jonkin verran enemmän tai vähemmän. Olen tähän aikanaan "downshiftannut" vaiheessa kun huomasin, että suuremmalla työmäärällä (ja tuloilla) ei enää saavuta mitään.

      Ja osaisin myös lopettaa ja varmaan jossain vaiheessa lopetankin, koska keksisin jonkin verran mielekästä rahanarvoista tekemistä myös ilman, että joutuisi heittäytymään mihinkään oravanpyörään.

      • Anonyymi

        Yhdyn tähän. Suurin vapaus, joka on melkein 30-vuotisen työuran mittaan tullut, on se ettei tiliä tarvitse katsoa. Kunhan se tulee. Raha on oikeasti mitta ei muuta. Niin kauan, kun rahaa joutuu mittaamaan, mittaa vapauttaan. Vapautta on, kun kulutus ei ylitä omia rajoja.


      • Anonyymi

        Minustakin rahaa on silloin tarpeeksi, kun sitä ei tarvitse jatkuvasti miettiä. Jos rahaa ei ole, sitä joutuu pohtimaan. Monesti myös ihmiset tuppaavat pohtimaan rahaa, jos sitä on turhankin kanssa. Sille pitää jatkuvasti etsiä jotain sijoituskohteita ja rahan pitää "poikia". Ei tietenkään kaikki raharikkaat jatkuvasti pohdi rahaa, mutta yllättävän monelle siitä tuntuu tulevan tosi tärkeää.


    • Anonyymi

      Joopajoo.Teidän yli oman tarpeen tienaavien rahoille olisi tärkeämpääkin tarvetta maapallolla,kuin kolmessa asunnossa ja autossa,millä mälläilette mukamas muita arvokkaampina ihmisinä,vaikka maailmassa ihmisiä kuolee nälkään . Minä olen muutamallekkin öky ukkelille sanonut heipat ja juuri tuosta syystä. Omatuntoni ei voi käsittää moista itsekkyyttä. Häpeän puolestanne kun ette itse osaa💩

      • Raha on joo tietty tavallaan kaiken mitta. Olisi kuitenkin hauska kuulla ajatuksia siitä, miten toisaalla oleva auto tai talo muuntuu ruuaksi toisaalla olevan nälkäisen lautaselle. Autoja kun ei voi sellaisenaan syödä.


      • Anonyymi

        Vaan kuka niistä ihmisistä olisi eniten sen avun arvoinen? Kaikkia kun en pysty kuitenkaan pelastamaan. Enkä taatusti halua antaa rahojani vaikkapa jonkun terroristin elättämiseen.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Raha on joo tietty tavallaan kaiken mitta. Olisi kuitenkin hauska kuulla ajatuksia siitä, miten toisaalla oleva auto tai talo muuntuu ruuaksi toisaalla olevan nälkäisen lautaselle. Autoja kun ei voi sellaisenaan syödä.

        Myymällä kaiken ylimääräisen,ei elämässä välttämättömän. Lahjoittamalla ylijäämän hätää kärsiville vaikka itse viemällä sen perille ihan irl. Perustamalla avustusjärjestön joka ei haali omaan pussiin rikastuakseen, vaan aidosti auttaakseen. Eiköhän sellainen hyväsydäminen ihmissielu paljon enemmän saa kuin itsekäs rahojaan säilövä joka tietää ettei rahojaan eläissään kuluttamaan tule vaikka monisatavuotiaaksi eläisi. Mikä ihmisen voi saada noin kieroon kasvamaan? Ei ymmärrä,ei💩


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Raha on joo tietty tavallaan kaiken mitta. Olisi kuitenkin hauska kuulla ajatuksia siitä, miten toisaalla oleva auto tai talo muuntuu ruuaksi toisaalla olevan nälkäisen lautaselle. Autoja kun ei voi sellaisenaan syödä.

        Ja tarvitseeko ihminen sitten kuitenkin enemmin niitä keinoja kehittää omaa toimeentuloaan? Ruoka-apu auttaa yli pahimman kriisin, mutta mitä hyötyä siitä on enää sitten kun se on jo syöty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myymällä kaiken ylimääräisen,ei elämässä välttämättömän. Lahjoittamalla ylijäämän hätää kärsiville vaikka itse viemällä sen perille ihan irl. Perustamalla avustusjärjestön joka ei haali omaan pussiin rikastuakseen, vaan aidosti auttaakseen. Eiköhän sellainen hyväsydäminen ihmissielu paljon enemmän saa kuin itsekäs rahojaan säilövä joka tietää ettei rahojaan eläissään kuluttamaan tule vaikka monisatavuotiaaksi eläisi. Mikä ihmisen voi saada noin kieroon kasvamaan? Ei ymmärrä,ei💩

        Jokaisen avustusjärjestön (myös sen itseperustetun) ongelma on se, että pyöriäkseen se tarvitsee byrokratiaa ja byrokratiaan uppoaa rahaa.

        Ja entä sitten, kun itselle tulee se paha päivä? Kyllä jokaisen pitäisi olla ensisijaisesti vastuussa itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tarvitseeko ihminen sitten kuitenkin enemmin niitä keinoja kehittää omaa toimeentuloaan? Ruoka-apu auttaa yli pahimman kriisin, mutta mitä hyötyä siitä on enää sitten kun se on jo syöty?

        Juuri tuo ylimielisyys. Kaikilla ei ole rahkeita kehittää mitään. Syoty ruoka on pitänyt tämän päivän hengissä💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen avustusjärjestön (myös sen itseperustetun) ongelma on se, että pyöriäkseen se tarvitsee byrokratiaa ja byrokratiaan uppoaa rahaa.

        Ja entä sitten, kun itselle tulee se paha päivä? Kyllä jokaisen pitäisi olla ensisijaisesti vastuussa itsestään.

        Tottakai sen verran että itse pärjää. On katto päänpäällä ja auto jne. Mutta monta kattoa et tarvii,etkä monta autoa. Kun itse auttaa muita ja jos joskua autettavaksi joutuisi niin kyllä auttajia löytyisi. Sitä saa mitä tilaa.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myymällä kaiken ylimääräisen,ei elämässä välttämättömän. Lahjoittamalla ylijäämän hätää kärsiville vaikka itse viemällä sen perille ihan irl. Perustamalla avustusjärjestön joka ei haali omaan pussiin rikastuakseen, vaan aidosti auttaakseen. Eiköhän sellainen hyväsydäminen ihmissielu paljon enemmän saa kuin itsekäs rahojaan säilövä joka tietää ettei rahojaan eläissään kuluttamaan tule vaikka monisatavuotiaaksi eläisi. Mikä ihmisen voi saada noin kieroon kasvamaan? Ei ymmärrä,ei💩

        Myymällä. Ok. Markkinoille ilmestyy siis ylimääräisiä autoja, jotka joku ostaa. Ja koska he ostavat juuri sen auton, he eivät osta jotain toista esim. uutta autoa. Vähän markkinatilanteesta riippuen joko autotehdas laittaa porukkaa kävelemään tai sitten uuden autonsa tilanneet saavat sen vähän nopeammin.

        Hätää kärsivä toisaalla saa rahaa, jolla ostaa ruokaa, mikä sekään ei materialisoidu tyhjästä, vaan on pois jonkun toisen lautaselta. Tai se ruoka voidaan tietenkin viedä jostain ylijäämävarastosta ja jakaa nälkäiselle ilmaiseksi, minkä seurausvaikutus on, että nälkäisen lähiympäristössä ei kannata tuottaa ruokaa (koska sitä saa ilmaiseksi) vaan sen sijaan esim. jotain nautintoainetta, jolle löytyy ostaja sieltä missä on rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuo ylimielisyys. Kaikilla ei ole rahkeita kehittää mitään. Syoty ruoka on pitänyt tämän päivän hengissä💩

        Vanha sanonta ... Kun annat köyhälle kalan, hän syö siitä yhden päivän. Kun annat k9yhäll ongen, hän syö siitä lopun ikänsä.

        Ei laiskuutta ja saamattomuutta kannata koskaan tukea.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Myymällä. Ok. Markkinoille ilmestyy siis ylimääräisiä autoja, jotka joku ostaa. Ja koska he ostavat juuri sen auton, he eivät osta jotain toista esim. uutta autoa. Vähän markkinatilanteesta riippuen joko autotehdas laittaa porukkaa kävelemään tai sitten uuden autonsa tilanneet saavat sen vähän nopeammin.

        Hätää kärsivä toisaalla saa rahaa, jolla ostaa ruokaa, mikä sekään ei materialisoidu tyhjästä, vaan on pois jonkun toisen lautaselta. Tai se ruoka voidaan tietenkin viedä jostain ylijäämävarastosta ja jakaa nälkäiselle ilmaiseksi, minkä seurausvaikutus on, että nälkäisen lähiympäristössä ei kannata tuottaa ruokaa (koska sitä saa ilmaiseksi) vaan sen sijaan esim. jotain nautintoainetta, jolle löytyy ostaja sieltä missä on rahaa.

        Niin kuluttamalla yleensä myös työllistää toisia. Itselläni nyt ei ole esim. useampaa autoa, mutta palveluita pyrin käyttämään aina kun on tarvetta. Usein ostan palveluna asioita, jotka voisinnihan hyvin tehdä itsekin. Työ on parasta sosiaaliturvaa, se on ihan totta. Samalla se omillaan toimeentuleminen nostaa ihmisen omanarvontuntoa. Elättinä ja avustuskohteena oleminen taas laskee ihmisen omanarvontuntoa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Myymällä. Ok. Markkinoille ilmestyy siis ylimääräisiä autoja, jotka joku ostaa. Ja koska he ostavat juuri sen auton, he eivät osta jotain toista esim. uutta autoa. Vähän markkinatilanteesta riippuen joko autotehdas laittaa porukkaa kävelemään tai sitten uuden autonsa tilanneet saavat sen vähän nopeammin.

        Hätää kärsivä toisaalla saa rahaa, jolla ostaa ruokaa, mikä sekään ei materialisoidu tyhjästä, vaan on pois jonkun toisen lautaselta. Tai se ruoka voidaan tietenkin viedä jostain ylijäämävarastosta ja jakaa nälkäiselle ilmaiseksi, minkä seurausvaikutus on, että nälkäisen lähiympäristössä ei kannata tuottaa ruokaa (koska sitä saa ilmaiseksi) vaan sen sijaan esim. jotain nautintoainetta, jolle löytyy ostaja sieltä missä on rahaa.

        Voi sen auton ihan lahjoittaakkin. Niillä siitä saatavilla rahoilla ei öky kuitenkaan mitään tee. Miten se on pois kenenkään lautaselta jos itse ne lautaset kustannat. Tässäkin ajattelet hyötyäksesi. Oikea aito hyväntekeväisyys ei ole hyötymistä.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen auton ihan lahjoittaakkin. Niillä siitä saatavilla rahoilla ei öky kuitenkaan mitään tee. Miten se on pois kenenkään lautaselta jos itse ne lautaset kustannat. Tässäkin ajattelet hyötyäksesi. Oikea aito hyväntekeväisyys ei ole hyötymistä.💩

        Mitä järkeä olisi lahjottaa auto ihmiselle, jolla ei ole varaa ajaa sillä autolla? Sitä menis luultavasti myös lahjavero ja kaikki. Jos ihmisellä taas on varaa ajaa sillä autolla ja maksaa ne verot ( muut kulut mitä autosta on) niin sillon sillä on varaa ostaa autokin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen auton ihan lahjoittaakkin. Niillä siitä saatavilla rahoilla ei öky kuitenkaan mitään tee. Miten se on pois kenenkään lautaselta jos itse ne lautaset kustannat. Tässäkin ajattelet hyötyäksesi. Oikea aito hyväntekeväisyys ei ole hyötymistä.💩

        Kansantalouden teorian klassisena esimerkkinä on käytetty taloutta, joka tuottaa vain kahta tuotetta: tykkejä ja voita. Käytettävissä olevasta pääomasta, työvoimasta, muista resursseista ja tuottavuudesta riippuu, millainen maksimäärä tykkien ja voin kombinaatiota voidaan tuottaa. Jos voin tuotantoa yritetään kasvattaa, niin mitä enemmän kasvatetaan, sitä vaikeammaksi lisätuotanto muuttuu. Lehmät kun laiduntavat kovin huonosti rautakaivoksessa ja tykinvalaja ei osaa lypsää.

        Jos johonkin lisätään ruokaa, niin se ruoka on pois jostakin muualta, koska reaalitaloudessa auto ei muutu ruuaksi, vaikka niitä molempia mitataan rahalla.

        Ehkä se kuulostaa paradoksilta, mutta ihmiset oikeasti ovat poistaneet nälän, kun ovat ajatelleet hyötymistä eikä hyväntekeväisyyttä. Hyväntekeväisyydellä tietenkin voi saada hyvän mielen jos ummistaa silmät pitkäaikaisilta vaikutuksilta.


      • Ei mulla miljoonia ole, mutta vastaan silti. Eivät rahat oikeasti ole missään rahasäiliössä, paitsi rikkailla Ankoilla. Raha voi olla tilillä, jolloin se lainataan jollekin, jolla on mielestään hyvä idea sen rahan käyttämiseksi. Hyvän idean edellytys on, että laina maksetaan takaisin. Tai rahalla voi ostaa yrityksiä, jotka tarvitsevat rahaa, jotta voivat investoida niihin koneisiin, laitteisiin yms., joilla tuottavat ihmisille sitä mitä he tarvitsevat.

        Tai jos ajatellaan kenenkin kotikoloa, niin jonkun rahaa siihen aina on käytetty: joko asujan tai sitten jonkun muun. Kun taloa on rakennettu, niin aika moni on vastineeksi saanut rahaa. Kun aika harvalla niin paljon kuitenkaan on hyväntekeväisyysaatetta, että ostaisi materiaalit ja rakentaisi talon ja sitten jättäisi sen siihen odottamaan kuin linnunpöntön että millainen kottarainen siihen mahtaa muuttaa.


    • Anonyymi

      Jos multa kysytään, niin aina liian vähän. Sopiva liksa olis semmonen että ensi kuun tilillä eläis loppuelämän.

      Ei terve sielu terveessä ruumiissa palkkatyötä kaipaa.

    • Anonyymi

      Vitut, NOLLA euroa on meikäläisen tulot eli tuloton olen.

    • Anonyymi

      Kysynkin,mitä te teette niillä miljoonilla mitä koskaan ette elämän aikana mässäilemälläkään tule kuluttamaan.? Mitä se teille antaa? Todellakin tahdon tietää.💩

      • Anonyymi

        Millä vitun MILJOONILLA???
        Vajaa 100 tuhatta on säästöjä ja niillä on pärjättävä, saaatana!!!!!


    • Anonyymi

      Heipo dei olen koulutukseltani tohtori ja nimeni on eeva leena 46v ja riippuu kuinka paljon käyn ns tinderi treffeillä sen mukaan rahaa tulee

    • Anonyymi

      Saan tukia jotain 900 ja tienaan sitten noin 200 viikossa josta en kerro kelaan. Minusta työttömänä on mukavaa olla ja saan olla vapaa. En halua jonkun käskyläiseksi mihinkään työhön vaan kalastan itse ja myyn kalaan sitä mukaa kun jaksan.

      • Anonyymi

        Olet ..ei sanoja .se toinen ääripää. Häpeä💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ..ei sanoja .se toinen ääripää. Häpeä💩

        Luuletko että työsopimuksen saa vaikka haluaa. Kaikki eivät saa töitä vaikka lähettäisi miljoona hakemusta. Siksi pitää tehdä pimeesti töitä henkensä pitämiseksi.


      • Anonyymi

        Ja lässyn, lässyn piruuttasi provoilet täällä! Saattaa olla totta ett saat Kelasta 900 € /kk ja sekin ett teet pimeesti töitä, mutt loppu onkin sitt täyttä soopaa!
        Perustelen mielipiteeni faktalla; olen kalastanut tarvekalani myös itse, monellakin tapaa ja tiedän/tunnen asian laidat!

        Kaupassa myydään; fileroitua ruodotonta lohta alle 20€/kg joskus jopa n. 10€/kg,
        Fileroitua nahatonta; Ahventa 16- 28 €/kg ja Kuhaa pannulle paistovalmiiksi fleroituna;12-16€ kilohinnaltaan. Kokonaista suolestettua Haukea saa ostaa 6-10 € kg ja nahattomana fileenäkin tarjouksesta alle 10€/kg.

        200 euron viikko ansioihin sä ett itse kalastamalla pääse kuin troolarilla, jota sulla tuskin on, sen Kelakin ottaisi jo huomioon, korvauksia maksaessaan.

        Eli sun olisi kalastettava noita kalliinpia kaloja ainakin 200kg per viikko, jotta pääsisit lähellekään mainitsemaasi tienistiä.
        Sillä tuskin kukaan on niin hassu ett maksaa suolestamattomasta ja perkaamattomasta kalasta saman; kun kaupasta saa halvemmalla samaa kalaa paisto/keitto valmiista fileenä.

        Osaan tehdä vertailua, koska ostan/tilaan paljon kalaa myös suurkeittiö tarpeisiin.
        Toki 200€ viikko ansiot pimeenä on taatusti mahdollista; mutt kalastamalla et niitä ansaitse. Korkeintaan vaihtotalouteen kykenet, tai muutaman kympin tienistiin.
        Kyllä ne suuremmat pimeet ansiot tulee ennenminkin rakennus puolelta, remonteista ym. sen kaltaisesta toiminnasta.
        tr..likka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lässyn, lässyn piruuttasi provoilet täällä! Saattaa olla totta ett saat Kelasta 900 € /kk ja sekin ett teet pimeesti töitä, mutt loppu onkin sitt täyttä soopaa!
        Perustelen mielipiteeni faktalla; olen kalastanut tarvekalani myös itse, monellakin tapaa ja tiedän/tunnen asian laidat!

        Kaupassa myydään; fileroitua ruodotonta lohta alle 20€/kg joskus jopa n. 10€/kg,
        Fileroitua nahatonta; Ahventa 16- 28 €/kg ja Kuhaa pannulle paistovalmiiksi fleroituna;12-16€ kilohinnaltaan. Kokonaista suolestettua Haukea saa ostaa 6-10 € kg ja nahattomana fileenäkin tarjouksesta alle 10€/kg.

        200 euron viikko ansioihin sä ett itse kalastamalla pääse kuin troolarilla, jota sulla tuskin on, sen Kelakin ottaisi jo huomioon, korvauksia maksaessaan.

        Eli sun olisi kalastettava noita kalliinpia kaloja ainakin 200kg per viikko, jotta pääsisit lähellekään mainitsemaasi tienistiä.
        Sillä tuskin kukaan on niin hassu ett maksaa suolestamattomasta ja perkaamattomasta kalasta saman; kun kaupasta saa halvemmalla samaa kalaa paisto/keitto valmiista fileenä.

        Osaan tehdä vertailua, koska ostan/tilaan paljon kalaa myös suurkeittiö tarpeisiin.
        Toki 200€ viikko ansiot pimeenä on taatusti mahdollista; mutt kalastamalla et niitä ansaitse. Korkeintaan vaihtotalouteen kykenet, tai muutaman kympin tienistiin.
        Kyllä ne suuremmat pimeet ansiot tulee ennenminkin rakennus puolelta, remonteista ym. sen kaltaisesta toiminnasta.
        tr..likka

        Ikinä en ole kyllä kaupassa nähnyt ruodottomaksi fileoitua ahventa alle 20 eur kilo tai kuhaa noin halvalla. Ahven tahtoo olla lähempänä kolmea kuin kahtakymppiä ja kuhakin kahden kympin yläpuolella. Itse ostan talvisin kuhafilettä 15 euroa kilo sivutoimiselta harrastekalastajalta suoraan, siis ilman kaupan välikättä, ja mielestäni saan kuhaa halvalla verrattuna kaupan hintoihin. Kyseessä Tampereen seutu.

        Ja jos oletetaan että kauppa myy ahvenfilettä hintaan 25 eur/kilo, niin paljon se maksaa siitä kalastajalle? Kyllä kalastaja siitä vähintään 10 - 15 euroa saa. Tuolla laskuopilla viitisentoista kiloa ahvenfilettä viikossa riittää 200 euron ansioon. Ei mikään mahdoton määrä, jos tietää kohtuulliset kalapaikat ja on kaiket päivät aikaa harrastaa.

        Terveisin eräskin harrastaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä en ole kyllä kaupassa nähnyt ruodottomaksi fileoitua ahventa alle 20 eur kilo tai kuhaa noin halvalla. Ahven tahtoo olla lähempänä kolmea kuin kahtakymppiä ja kuhakin kahden kympin yläpuolella. Itse ostan talvisin kuhafilettä 15 euroa kilo sivutoimiselta harrastekalastajalta suoraan, siis ilman kaupan välikättä, ja mielestäni saan kuhaa halvalla verrattuna kaupan hintoihin. Kyseessä Tampereen seutu.

        Ja jos oletetaan että kauppa myy ahvenfilettä hintaan 25 eur/kilo, niin paljon se maksaa siitä kalastajalle? Kyllä kalastaja siitä vähintään 10 - 15 euroa saa. Tuolla laskuopilla viitisentoista kiloa ahvenfilettä viikossa riittää 200 euron ansioon. Ei mikään mahdoton määrä, jos tietää kohtuulliset kalapaikat ja on kaiket päivät aikaa harrastaa.

        Terveisin eräskin harrastaja

        Mä puhun Turunseudun suurista kaupoista... ihan normaaleista hinnoitteluista.
        Fileroitua nahatonta; Ahventa 16- 28 €/kg ja Kuhaa pannulle paistovalmiiksi fleroituna;12-16€ kilohinnaltaan. Kokonaista suolestettua Haukea saa ostaa 6-10 € kg ja nahattomana fileenäkin tarjouksesta alle 10€/kg.

        Toki täälläkin on hintavaihteluita ja pienemmissä kaupoissa hintavampia tuore kala kauttaaltaan. Olen minäkin nähnyt kalatiskillä ahvenfileen kg hinnaksi 36€/kg, mä kyllä jättäisin ostamatta ja ostaisin vaikka ½kg haukea, sitä saa alle 10€/kg lähes aina K-Citymarketista, ja S-marketit ovat toiset, edulliset vaihtoehdot! Valinnan varaa löytyy.

        Oikein paistettuna hauki on maukas kala, vaikka kalapuikoiksi leikattuna. Ehdottomasti kalakeitoon sopiva vaalealihainen kala, lisukkeena soppaan vaikka pakkasesta muutama valmis pienkatkaravun pyrstö. Niitäkin on tarjouksessa pakastinaltaassa melkein viikottain.

        Kysys ammattikalastajalta; mitä kauppias tai tukku maksaa hänelle ahven kilosta;
        5-10€/kg, jos kala on reilun suuruista. Pienet sintit ei edes kelpaa, näin se menee täällä merialueella. Muutaman ammattikalastajan täältä tunnen ja ostan heiltä valmiiksi savustettua kokonaista ahventa lähes pilkkahintaan, joka ei kauppiaille edes kelpaa.
        Pitääkin antaa vihje ammattikalastajille, ett rahtaavat kalansa Tampereelle myytäväksi, kannattaisi varmaan kumpaakin osapuolta!

        Niin tähän aikaan vuodesta, ahvenet alkaa olla jo syvänteissä...joten myös hinnat ovat tapissaan!
        tr..likka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä en ole kyllä kaupassa nähnyt ruodottomaksi fileoitua ahventa alle 20 eur kilo tai kuhaa noin halvalla. Ahven tahtoo olla lähempänä kolmea kuin kahtakymppiä ja kuhakin kahden kympin yläpuolella. Itse ostan talvisin kuhafilettä 15 euroa kilo sivutoimiselta harrastekalastajalta suoraan, siis ilman kaupan välikättä, ja mielestäni saan kuhaa halvalla verrattuna kaupan hintoihin. Kyseessä Tampereen seutu.

        Ja jos oletetaan että kauppa myy ahvenfilettä hintaan 25 eur/kilo, niin paljon se maksaa siitä kalastajalle? Kyllä kalastaja siitä vähintään 10 - 15 euroa saa. Tuolla laskuopilla viitisentoista kiloa ahvenfilettä viikossa riittää 200 euron ansioon. Ei mikään mahdoton määrä, jos tietää kohtuulliset kalapaikat ja on kaiket päivät aikaa harrastaa.

        Terveisin eräskin harrastaja

        No eipä kyllä pääkaupunkiseudullakaan näe tollasilla hinnoilla kotimaista luonnokalaa juuri koskaan. Kasvatettua löytyy kyllä lähes pilkkahintaan, mutta kotimaisesta luonnonkalasta joutuu maksaan pääosin järjetöntä hintaa. Tietysti aina välillä jostain löytyy joku tarjouserä erikoishintaan säävarauksella ja ko. kauppa sitten mainostaakin sitä eräänsä sitten suurinpiirtein koko pk-seudun alueella.


    • Anonyymi

      Mielestäni rikkaiden oppikoulu elämässä on se että luopuu liiasta muita auttaakseen. Sen olette kouluksenne valinneet. Monikohan koulun läpäisee💩

      • Anonyymi

        Jokainen meistä voi päättää syntyä rikkaaksi tai köyhäksi. Kaikessa on tarkoitus oppia. Oppikaa siis ettei kallisarvoinen elämä maanpäällä mene hukkaan. Toista mahdollisuutta et välttis saa💩


      • Anonyymi

        Mene korostamaan tuota talouseliitille, valkokaulusrikollisuudelle, veroparasiiteille, punaiselle ristille, joka ei kaikkea toimintaansa tuo julki, pimeiden rahavirtojen käyttäjille ja mitä vielä. - cu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene korostamaan tuota talouseliitille, valkokaulusrikollisuudelle, veroparasiiteille, punaiselle ristille, joka ei kaikkea toimintaansa tuo julki, pimeiden rahavirtojen käyttäjille ja mitä vielä. - cu-

        Menisin mielelläni. Lähdetkö messiin💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisin mielelläni. Lähdetkö messiin💩

        Lähtisin mielelläni mutta ilman kummempaa suunnitelmaa käynti tod.näk. tyssäsi portille tai lasitornin ala-aulaan. ;) - cu-


    • Anonyymi

      Tuloni riittävät ja jää joka kuukusi myös säästöön pantavaksi.
      Asun yksin, hoidan talouteni yksin ja tienaan yksin. Saan siis yksin määrätä menoista ja miten palkkani käytän.
      Olen kotonani oppinut taloudelliseski ja osaan viisaan rahankäytön.
      En shoppaile koskaan. Sen sijaan ostan aina laatua ja maksan mielellään siitä sitten enemmän. Kunnon laatu kestää, näyttää hyvälle ja on ajatonta. Juuri ostin Luhdan talvitakin joka maksoi 278euroa. Todella hyvän näköinen takki jota tulen varmasti käyttämään useamman talven. Edellinen talvitakki menikin vuosia, nyt laitan sen kierrätykseen.
      Sama jalkineitten ja kaiken muun kanssa. Miksi ostaa roskaa joka ensimmäisen pesun jälkeen venyy ja paukkuu muodottomaksi. Kalliimmaksi se tulee.
      Ruokaa en heitä koskaan hukkaan. Alkoa ei kulu eikä tupakkaa. Kapakoissa en ole käynyt opiskeluaikojen jälkeen.
      Auto on isompi kulu. Ilman sitä kuitenkin istuisin aamuruuhkassa ainakin tunnin ja toisen kotiinpäin. Suon sen siis itselleni.
      On mukava sitten ottaa säästötililtä kun haluaa suoda itselleen jotain ekstraa, matkan tai jotain isompaa hankintaa.
      En ole rikas mutta toimeentuloni on varsin riittävä itselleni ja muille siitä ei tarvitse riittääkään.
      Vielä voin mainita että olen vakituinen tukija parissa eläinsuojeluorganisaatiossa. Niihin menee suoraveloituksella joka kuukausi määrätty summa.

    • Anonyymi

      Se on ihan sama miten paljon rahaa todellisuudessa kuukaudessa ansaitsee, valtio vie siitä osuutensa, eläkeyhtiöt, kela, työterveyslaitos jne. myös firma tarvitsee rahaa pyörittääkseen yritystä. Omat ansiotuloni ovat vaatimattomat, siihen nähden mistä kaikesta välillisesti olen vastuussa. En valita, mulle riittää elämiseen kohtuullinen summa, koska olen lähes luontaistaloudessa elävä.

      Mulla kun on suuripuutarha tontti jolla asun, niin marjat, perunat ja muut jurikkaat sekä yrtit,tulee omalta maalta, pienentää ruuan kustannuksia huomattavasti.

      Maitoa ja voita, öljyjä, suolaa, kahvia, teetä, sokeria ja jauhoja 5-10 kg pakkauksia, mausteita, riisiä ja luomu munia sekä kokonaisia ohranjyviä. Lähinnä mun ostoslistalla on. Joskus maksalaatikkoa koiralle... tulee sitä itsekin syötyä, mutt harvoin - puolukkasurvoksen kera. Koiralle kuivaruokaa 10kg säkillinen 2x vuodessa ja kissalle pienempi kuivaruoka pakkaus. Yleensä syövät tuoretta lihaa tai kalaa, siis oikeastaan nekin ovat jätteitä, kuten jänteitä tai luista kaavittua lihaa jne. makaroonilaatikon loppuja, tattari lihapuuroa uunissa kypsytettynä, käy eläimille.

      Kun tekee lähes kaiken itse, alusta loppuun, pärjää aika pienillä menoilla.
      Sähkölasku on suurin yksittäinen kuluerä kuukausittain, lattialämmityksen vuoksi.
      Puilla lämmitettävän uunin vuoksi sekin pysyy jokseenkin kohtuullisena talviaikana.

    • Anonyymi

      Hienoa ja hyvältä kuulostaa. Näin sen pitäisi mennä.tulee toimeen omillaan muttei ylimääräistä ylenmäärin haali. Tulen toimeen omillani myös. 👍🧡

    • Anonyymi

      En kerro raha-asioistani. Tuo pälli tarkoittaa lanttua eli päätä.

    • Anonyymi

      Olet sotkemassa mielipiteitä ansaitsemisesta ja suorittamisesta. Liikkeitähän ei ole kuin kahdet.

    • Anonyymi

      Tienaa mitä itse haluaa.

    • Anonyymi

      Eihän nyt Suomen valtiossa pysty mitenkään elämään alle 18000eeur bruttopalkalla,...

    • Anonyymi

      400EUR kuukaudessa mninä tienaan, tämä olisikinh hyvä kansalaispalkka enempää ei kenellekään.

    • Pohjapalkka siinä 16e/h ja viisivuorolisien kanssa puhutaan karkeasti 3000e kuukausipalkasta. Hiukan joutuu aina miettimään ennen tiliä paljonko tulee rahaa kun vuorojärjestelmässä työpäivien määrä vaihtelee.
      Vuosiansiot sitten on tänä vuonna liian isot. Alkaa vähän jo isot ylityömäärät kropassa ja mielessä tuntua. Pitänyt tehdä että asiakkaat olisi tyytyväisiä mutta perusongelma on että tekijöistä on pulaa.

    • Anonyymi

      6000eur on se normi brutto jonka alla ei paljon elella kuukaudessa, tuo faktaa.

    • Anonyymi

      ja sitten tytöt vangitsevat jotta ei pääse minnekään menemäänkään pitää olla eli laitenaan nyt sitten se normi-brutto-palkka joka käteisenä pitäisi työnantajan maksa

      29999eur kuukaudessa aina ennakmolta.

    • Anonyymi

      8000€

      -Mieshuora-

    • Anonyymi

      Filosofian maisteri, 348euroa/kk.
      '

    • Anonyymi

      Tienasin 3500 nettona mut kyllästyin töihin ja otin loparit.

    • Anonyymi

      Minäkin tienasin todella paljon joskus tietokonehommissa... mutta mutta kun itseäni innostaa nuorten ja peli-jutut ja kaupungin super-mahtavat tilat.... sellaista suunnittelua.

      Ensin pitää tietysti käydä katsomassa että mitä tekevät.... itse kun noita jotain direct3d eli directx -juttuja tehnyt, niin.

      Ja sinänsä hassua olisi sitten, tiedätkö mikä on graphics accerlerator pipeline tai mikä on multi-x-cross DMA requests?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yli miesten mediaanitulon.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe