perunamuusin pakastus

inkku

Voiko perunamuusin pakastaa normaalisti? Mies väitti, että muusi oli pakkasessa muuttunut oudoksi ja makukaan ei ollut hyvä?!??

20

23715

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiina

      Perunamuusista tulee vetistä, jos sen pakastaa ja sulattaa/lämmittää uudelleen. Makukin todella muuttuu, joten en suosittele.

    • pelle

      kuin köyhä pitää olla että perunamuussia pakastaa???

      • höh

        Ei ihmisellä kuitenkaan tyhmä tartte olla. Jos kerran pystyy myöhemmin käyttämään hyväksi, niin mikä siinä. Ääliömäistä heittää ruokaa roskiin.


      • Köyhä/pihi

        Minä olen niin köyhä että pakastan kaiken minkä voin Tiukan paikan tulleen on ruokaa mistä ottaa Rahat ei yksinkertaisesti riitä Ruokien roskiin heittämisellä


      • Anonyymi

        niin köyhä että pitää pakastaa pottumuusia


      • Anonyymi

        Minä yksinasuva pienituloinen eläkeläinen. Sain paljon kalaa,salaattia,muusia. En halua heittää roskiin. Koska kaikki ovat hyvää ja tarpeeseen minulle.


    • leipää

      mutta varmasti maku rakenne ym muuttuu mutta hei sen voi käyttää leivontaan, latikoihin jne...sieltä pakkasesta ei sitä tarvitse muusina lämmittää!

      • äiree

        perunalettuja, perunarieskaa, tee-leipää tai itä-suomalaisia kukkosia, siis kohonneeseen sämpylään painetaan kuoppa, siihen muussi ja sit uuniin paistumaan, nam.
        Vanhoissa keittokirjoissa on ohjeita.
        Muussi kärsii pakastamisesta.


      • on NIIN hyvää!
        äiree kirjoitti:

        perunalettuja, perunarieskaa, tee-leipää tai itä-suomalaisia kukkosia, siis kohonneeseen sämpylään painetaan kuoppa, siihen muussi ja sit uuniin paistumaan, nam.
        Vanhoissa keittokirjoissa on ohjeita.
        Muussi kärsii pakastamisesta.

        Teen aina vähän liikaa perunamuusia, että pääsis leipomaan. On nimittäin ihania:

        3 dl perunamuusia
        3 dl ohrajauhoja
        1 kananmuna

        Muusin tulee olla kylmää (reagoi kuuman uunin kanssa niin, että rieskat vähän kohoaa). Kaikki aineet äkkiä sekasin, taputtele sentin ohkaisiksi kakkusiksi ja tosi kuumaan uuniin, about 250. Paista siellä n. 10 minuuttia, sen verran että vähän väriä ottavat. Toudella hyvää!


      • Anonyymi

        kuinka varmasti onko kokemusta vai pätemässä muuten vaan`?


    • suurtalouskokki

      kyllä muussin voi pakastaa.
      Lähes kaikkea voi pakastaa,paitsi kurkkua.
      Muussin voi käyttää leivontaan,vaikka rieskoihin,perunasoselaatikkoon ym,ym
      Niin meillä töissä aina tehdään.

    • Anonyymi

      Köyhä tai ei. Yksinelävän ei kannata keittää yhtä isoa perunaa. Tehdä siitä muusia jne. Mieluummin tekisin isomman annoksen josta voi pakastaa annoksia jälkikäyttöön vaikka pienen makuvaurionkin hinnalla.

      • Anonyymi

        Keitä se yksi peruna mikroaaltouunissa. Ensin huuhtaiset mahdolliset mullat pois, sitten haarukalla pari-kolme kertaa reikiä kylkeen, ettei peruna räjähdä mikrossa. Sitten mikroon 3 minuutiksi, käännä toiselle kyljelle ja taas 3 minuuttia pöristystä. Kuori, tilsi haarukalla, sekaan sipulisilppua tai kuivattua sipulia, suolaa ja kastikkeeksi ruokaöljyä. Sekoita ja nauti!
        Jos on jotain lihanpuolta tms mikä sopii sekaan, niin sitäkin.
        Näin minä 78 v sinkku olen tehnyt jo kauan.


    • Anonyymi

      En pakastaisi mussia vaan teksin perunarieskoja. Ohrajauhoja suurin osa jauhoista ja vähän vehnäjauhoja leivinjauhetta. Maidolla löysytän muussin ennen jauhojen lisäämistä.

    • Anonyymi

      Jos kauppojen pakaste altaatkin myy monen moista perunamuusia. Pystyt sinäkin perunamuusisi pakastaa.Kuin minkä tahansa muun ruuan!Käy kurkaa kaikki pakaste altaiden tuteet yllätyt mitä siellä on ja opit !

    • Anonyymi

      Et olisi kertonut miehelesi on pakastesta muusi otettu.Ei olisi sanonut mitään. Aikoinan minun ex-mies julisti. Koskaan en syö valkosipulia yäk!Niin meni ruoka hyvin sillä ja kehuikin. Kun pikku hiljaa silpoin ruokaa tehdessä valkosipulia joukkoon ja jossain vaihessa kerroin. Tykästy ja sanoi sinä se salaisuus,ruokasi hyvä maku.Fani tuli siitä.Paras oli ystäväni.Jonka tytär meni muslimin kanssa naimisin.Ja sanoi enää en syö kuin oikein teurastettua kana. Sanoin teen sulle, osaan.Niin ostin kanankoipia K-kaupan tarjous halpoja kun ovat aina.Ilman oikeaopista teurastusta. Liha irti koivista. kypsensin niitä pannulla Joukoon tuoretta sipulia,tomattia parika pilkoin, carria/ cyrya. risiäkin keitin.Kun rouva tuli Myllypurosta-Kontulaan luokseni syömään. Sanoi hän kristittynä: Kyllä on eroa ,kun kana oikeasti teurastettu.Tosi hyvää on.Mistä ostit? No vähemistö- kaupasta! Olin tukehtua naurun.K-kaupasta ne ostettu.Kyse kaikessa mausta on ennako luulot. En koskaan kertonut hänelle kanan oli KKK-market.

    • Anonyymi

      Pakastaminen sopii myös muusille . Sulata muusi jääkaapissa, lämmitä, sekoita ja tarkista maku. Huom! Rasva kannattaa lisätä vasta pakastamisen jälkeen.

    • Anonyymi

      NYT ON PUHUTTU ITSE PERUNOISTA TEHDYSTÄ PERUNAMUUSISTA VOIKO SEN PAKASTAA. EI OLE TULLUT VASTAUSTA VOIKO PERUNAMUUSJAUHEEN PAKASTAA. SIIS VOIKO TEOLLISEN PERUNAMUUSIJAUHEPAKKAUKSEN LAITTAA PAKKASEEN JA TAAS SULATTAA !?
      IHMETTELEN TODELLA, JOS VOI !!!!!

    • Anonyymi

      Mahtavaa!! Nyt tiedän perunamuusi pakastimeen ja heti.

    • Anonyymi

      Muusin voi pakastaa, sulatettuna hieman vetistä mutta kuumennettuna ja sekoitettuna rakenne on kuin ennen pakastusta.
      Itsetehdyssä kokkareisessa muusissa suuremmat perunankappaleet pysyvät lämmityksen jälkeenkin höttöisen vetisenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe