Squier Affinity HH vai Yamaha Pacifica?

Anonyymi

Tarvitsisin uuden kitaran ja olen miettinyt näitä kahta:

https://www.dlxmusic.fi/tuotteet/kielisoittimet/sahkokitarat/squier-affini-strat-hh-lrl-cfm

https://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112v_yns_rl.htm

Olen katsellut myös käytettyinä toreilta. Monesti näkee Pacificaita myytävän siinä 100 euron hujakoilla. Uutenahan se on arvokkaampikin kun tuo Squier, eli varmaan ''parempikin''. Sinänsä muuten mulle olisi sama onko se uusi vai käytetty. Uusi on vaan niin helppo mennä vaan ostamaan kaupasta. Kun käytetyn jos ostaa, niin se pitää hakea ties mistä huitsin nevadasta aka periferiasta, ellei ihan naapurista satu löytymään, mikä on aika onnenkantamoista.

Sikäli vähän turha topikki varmaan, että molemmat noista kitaroista varmaan ajaisivat asiansa vallan mainiosti mun käytössä. Tarkoitus vaan äänitellä omia kotidemoja.

Mutta jos jollain on mielipiteitä em. kitaroista, niin olisi mukava kuulla.

t. 966 ehaM

13

754

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pacificaa hieman kalliimpi Squier CV eli Classic Vibe ainakin olisi varmasti hyvä, ja Fendereinä siinä kuten Affinityssäkin on ne aidot ja alkuperäiset muodot.

• Anonyymi

Ennen kaikkea kokeile kaupassa kumpi tuntuu paremmalta. Kauloissa on eroa ja kitaran pitää tuntua itsestä omalta.

• Anonyymi

Juuri näin. Jopa otelaudan nauhojen korkeus ja leveys vaikuttaa tuntumaan.

• Anonyymi

Mikeissä on myös eroja. Toisessa on SSH ja toisessa HH. (S=single coil ja H=humbucker). Tämä kannattaa ottaa huomioon. Aina kannattaa suosia kivijalkaliikettä, jos vain mahdollista. Pääsee käpistelemään kitaroita ja pystyy toteamaan, miten sopii omaan käteen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Squierit on lelufendereitä poislukien ne Classic vibe- sarjalaiset. Kaikki on vähän ohutta, kaulat, bodyt, blokit, soundit. Mikit vaihtamalla saa soundit kohdilleen mutta tuntuma kitarasta on yhä lelumainen. Ohut kaula voi olla ihan hyvä pienikätiselle ja ne on yleensä melko hyvin viimeistelty eli aloittelijalle hyvä valinta.
      Yamahassa on enempi oikean kitaran tuntua. Linkin kitarassa on perinteiset toimivat leppärunko ja rosewood-otelauta. Yamaha on kyllä 100€ kalliimpikin.
      Ostaisin noista kyllä Yamahan mutta miten kitara käy käteen on se tärkein juttu eli jos pääsee kokeilemaan niin helpottaa valintaa.
      Squier on helppo myydä eteenpäin. Yamahan jälleenmyyntiarvo on huonompi jostain syystä.

• Anonyymi

12" radiuksen hyvin viimeistellyllä otelaudalla varustettu halpa Squier Bullet Mustang on lyhytskaalaisena todella kevyt ja mukava soittaa vaikka tuntikausia putkeen

• Anonyymi

Squierin Tele viihtynyt nyt hyvin käsissä. Säätöjä ja viilauksia kyllä joutui tekemään
      koska intonaatiota ei meinannut millään saada kohdalleen, no vika löytyi yläsatulasta.

• Anonyymi

Kuinka yläsatulan vika estää intonaation säätämisen kohdalleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka yläsatulan vika estää intonaation säätämisen kohdalleen?

Joo eipä ollut ala-e kielen kohdalla satula aivan takalaidastaan korkeimmillaan, ts siellä oli keskellä kielen uraa pieni patti.

• Anonyymi

Itselläni on Harley Bentonin "Tele" (Fusion-T) nyt viihtynyt hyvin muutaman kuukauden kädessä. Myin kaksi kertaa kalliimman Tokain pois tieltä, koska tämän soittotuntuma on paljon parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni on Harley Bentonin "Tele" (Fusion-T) nyt viihtynyt hyvin muutaman kuukauden kädessä. Myin kaksi kertaa kalliimman Tokain pois tieltä, koska tämän soittotuntuma on paljon parempi.

Tässä kysyttiin mielipiteitä Squier Affinity HH ja Yamaha Pacifica kitaroista. Jos ei noista ole sanomista, kannattaa jättää tuo HB spämmäys väliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä kysyttiin mielipiteitä Squier Affinity HH ja Yamaha Pacifica kitaroista. Jos ei noista ole sanomista, kannattaa jättää tuo HB spämmäys väliin.

Squierin Tele mainitaan myös tuossa ennen HB:ta. Miksi et valittanut siitä. Sekään ei liity alkuperäiseen kysymykseen. Jos olet allerginen muille merkeille, kuten esim. Harley Bentonille, niin sitten ei voi mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      67
      778
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      742
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      696
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      130
      657
    5. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      599
    6. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      589
    7. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      483
    8. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      469
    9. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      468
    10. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      26
      465
    11. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      432
    12. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      405
    13. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      66
      405
    14. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      30
      398
    15. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      58
      387
    16. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      64
      384
    17. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    18. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35