Vaihtoehtoinen hoito koronapositiivisen hoidolle

Palstoilla tunteita ovat kuumentaneet jo pitkään rokotetut vastaan rokottamattomat.

Tuntuu olevan sellainen olotila monella, että tämä tuo epätasa-arvon tunnetta näille molemmille ryhmille. Vaaditaan yhtäläistä kohtelua.

Entäpä jos laitettaisiinkiin nuo kaksi ryhmää samalle viivalle? Yhtä arvokkaiksi ihmisiksi ja kohdellaan heitä tasa-arvoisina kansalaisina.

Yksi ehdotus siihen koronapositiiviseen hoitoon sitten olisi se, että tehdään sekin samalta lähtöviivalta. Olet rokotettu tai et, saat samaa hoitoa ilman marinoita samassa hoitopaikassa. Katsomatta ikääsi, sukupuoltasi, yhteiskunnallista tai taloudellista asemaasi, ihonväriäsi, uskontoasi tai muutakaan syrjimiseen verrattavaa syytä.

Lykätään nämä kaikki sairastuneet malliin rutto- tai leprasaarelle hoitamaan itse itseään. Parempivointiset voisivat hoitaa sairaampia ja tervehtyjät kaivaisivat mahdollisia hautoja jos kuolemantapauksia tulisi. Takaisin ei ole tulemista, ennenkuin sairaus on voitettu. Ehkä sinne joku armeliaasti veneellä toisi vettä ja vellijauhoja.

Huom. Ja tämän halvan ja toisia syrjimättömän hoitotoimen järjestäisivät kansalaiset itse. Ilman hallituksen tai muun tahon ikävää ja pakotettua puuttumista asiaan. Kerrankin saisi kansa itse päättää ja ottaa vastuun ilman määräyksiä.

28

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskity vain työhösi äläkä mieti turhia että energia olennaiseen säästyy…

    • Anonyymi

      Ongelma on tuossa ihan sama kuin missä tahansa marginaaliryhmien vouhotuksessa, ei ne koskaan itse halua ottaa mitään vastuuta touhuistaa vaan haluavat valmiisiin muiden petaamiin pöytiin ilman mitään omia uhrauksia. Jos itse pitäisi ottaa pienen pienikin riski, tässä tapauksessa rokote, se on niille heti natsismia ja totalitarismia vaatia sitä, siksi ei ideologiansa sokaisemat velliperseet suostu ehdottamaasi.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Onko rokote tehnyt sinusta ihan vauhkon?


      • Anonyymi

        Ei minusta mutta rokottamattomat näyttää ottavan kovin vauhkosti nämä asiat vaikka kaikista ongelmistaan pääsisivät kun menisivät vain ottamaan rokotteet.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta mutta rokottamattomat näyttää ottavan kovin vauhkosti nämä asiat vaikka kaikista ongelmistaan pääsisivät kun menisivät vain ottamaan rokotteet.

        -harmiseikirj-

        Etköhän nyt vaan tapasi mukaan taas liioittele. Täällä elellään eikä vaadita mitään. Antakaa, ja myös sinä, toisten olla rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän nyt vaan tapasi mukaan taas liioittele. Täällä elellään eikä vaadita mitään. Antakaa, ja myös sinä, toisten olla rauhassa.

        Niinhän me annetaankin, veikkaan että ahdistus asiassa tulee rokottamattomien omasta päästä enimmäkseen. Mitä rokottamattomia tunnen en minä niille mene tuputtamaan rokotteita, mutta niillä itsellään tuntuu olevan tarve aina alkaa puhumaan tuosta asiasta, sitten vielä suuttuvat kun niiden salaliittoteorioihin vastaa faktoilla.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän me annetaankin, veikkaan että ahdistus asiassa tulee rokottamattomien omasta päästä enimmäkseen. Mitä rokottamattomia tunnen en minä niille mene tuputtamaan rokotteita, mutta niillä itsellään tuntuu olevan tarve aina alkaa puhumaan tuosta asiasta, sitten vielä suuttuvat kun niiden salaliittoteorioihin vastaa faktoilla.

        -harmiseikirj-

        No piiloudu etteivät löydä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta mutta rokottamattomat näyttää ottavan kovin vauhkosti nämä asiat vaikka kaikista ongelmistaan pääsisivät kun menisivät vain ottamaan rokotteet.

        -harmiseikirj-

        "vaikka kaikista ongelmistaan pääsisivät kun menisivät vain ottamaan rokotteet."

        Jaa, että kaikki ongelmat poistuisi...


      • Anonyymi

        Rokotetut olivat jonkin aikaa marginaaliryhmä verrattuna rokottamattomiin, oliko silloin rokotuksesta vouhkaaminen marginaaliryhmän vouhotusta?

        Jos oli niin mihin vouhotus on kadonnut, ai siihen että rokotetut ovat enemmistö ja enemmistö on aina oikeassa?

        Enemmistön todellinen hyöty on että enemmistönä on helpompi valehdella itselleen ja muille.


    • 1600-luvulla kaikki oli yksinkertaista. Ei ollut mitään rokotteita, insuliinia tai penisilliiniä, vaan sai ihan vapaasti elää ja kuolla.

      • Anonyymi

        Joo, ongelmat alkoivat joskus 1900-luvun alussa. Jossain oli semmoiset sata vuotta vanha artikkeli jostain lehdestä sen aikaisia rokotteita vastaan, argumentit oli ihan samat kuin tämän päivän hörhöillä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ongelmat alkoivat joskus 1900-luvun alussa. Jossain oli semmoiset sata vuotta vanha artikkeli jostain lehdestä sen aikaisia rokotteita vastaan, argumentit oli ihan samat kuin tämän päivän hörhöillä.

        -harmiseikirj-

        Mun mielestä on ihan riittävä perustelu se, että haittoja ei tiedetä. Muistat varmaan sikapiikin ja mitä se aiheutti. Jotkut eivät halua ottaa riskiä, ehkä ajattelevat että pystyvät välttämään koronankin. Ei vaihtoehtoina ole tartunta tai rokote. Vain ihminen itse tietää elämäntilanteensa ja miten hyvin pystyy välttelemään koronaa. Miksi sitten ottaa osa viruksesta piikin kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on ihan riittävä perustelu se, että haittoja ei tiedetä. Muistat varmaan sikapiikin ja mitä se aiheutti. Jotkut eivät halua ottaa riskiä, ehkä ajattelevat että pystyvät välttämään koronankin. Ei vaihtoehtoina ole tartunta tai rokote. Vain ihminen itse tietää elämäntilanteensa ja miten hyvin pystyy välttelemään koronaa. Miksi sitten ottaa osa viruksesta piikin kautta?

        Semmoinenpa joka itse tietää ja välttelee ei kovaan ääneen olekaan somessa ja muualla vaatimassa että baariin pitää päästä siinä missä passillistenkin vaan ihan oikein välttää paikkoja joissa voi helposti altistua. Eikä semmoisten kanssa kenenkään tarvitse väitellä ja jängätä asiasta eikä heitä vastaan kellään mitään ole kun huolehtivat omasta ja muiden turvallisuudesta omilla keinoillaan. Minua ainakaan vastuulliset rokottamattomat eri häiritse yhtään niin kuin ei vastuulliset rokotetutkaan, ne itsensä keisareiksi ylentäneet vain ärsyttää jotka katsoo olevansa oikeutettuja muita tartuttamaan ja levittämään virusta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoinenpa joka itse tietää ja välttelee ei kovaan ääneen olekaan somessa ja muualla vaatimassa että baariin pitää päästä siinä missä passillistenkin vaan ihan oikein välttää paikkoja joissa voi helposti altistua. Eikä semmoisten kanssa kenenkään tarvitse väitellä ja jängätä asiasta eikä heitä vastaan kellään mitään ole kun huolehtivat omasta ja muiden turvallisuudesta omilla keinoillaan. Minua ainakaan vastuulliset rokottamattomat eri häiritse yhtään niin kuin ei vastuulliset rokotetutkaan, ne itsensä keisareiksi ylentäneet vain ärsyttää jotka katsoo olevansa oikeutettuja muita tartuttamaan ja levittämään virusta.

        -harmiseikirj-

        Aha, olihan täällä loppuillasta jo jotain järkevääkin päivän teemaan. Noh.

        Jos noin ajattelet, ei paha. Seassa kun tosiaan meissä on erilailla käyttäytyviä (rokottamattomissa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on ihan riittävä perustelu se, että haittoja ei tiedetä. Muistat varmaan sikapiikin ja mitä se aiheutti. Jotkut eivät halua ottaa riskiä, ehkä ajattelevat että pystyvät välttämään koronankin. Ei vaihtoehtoina ole tartunta tai rokote. Vain ihminen itse tietää elämäntilanteensa ja miten hyvin pystyy välttelemään koronaa. Miksi sitten ottaa osa viruksesta piikin kautta?

        No näinpä. Ei tässä kenenkään sen hullumpi tarvii olla kun vaan miettii just näitä tuntemattomia haittoja mitä voi tulla. Minusta se näin ajattelevien kohdalla vain inhimillistä? Se ei ole jästipäisyyttä eikä kiusantekoa.


    • Oispa ihan reilua. 😊👌

      Odotan rokotevastaisen vastausta. Mä lähtisin saarelle mieluusti rokotettuna. (Kuten olen) 😁

    • Suurin osa nuorista ja terveistä ei edes tarvitse mitään hoitoa. Niiden koronan voi todeta vain testaamalla.

      Mun puolesta siellä terveydenhoidossa voi lopettaa koronasairaiden hoitamisen, jos vaikka sitten ehtisi tekemään jotain muutakin.

    • On se kumma kun rokote ei kelpaa, mutta pipin sattuessa ollaan valmiita astaanottamaan sairaalahoitoa ja keiken maailman lääkkeitä, joista kukaan ei tiedä mitä ne aiheuttaa. Jos korona on vaan pikku lenssu, niin sairastaisivat kotona.

      • Anonyymi

        No pakkotilanne on eri kuin valintatilanne. Siinä vaiheessa kun tauti jo on, pakko niitä lääkkeitä ottaa jos haluaa hengissä pysyä tai oloa helpottaa.


      • Ja läskit kanssa voi laihtua ensin kotona normaalipainoon ja katsotaan niitä polvi- ja lonkkaleikkauksia ja diabeteshoitoja ja kolesterolilääkkeitä sitten, kun oma osuus on hoidettu.


    • Anonyymi

      Rokottamattomat tietääkseni edelleen hoidetaan, aivan kuten hoidetaan myös elintavoillaan itsensä sairastuttaneet sekä päissään itsensä teloneet. Tämä on loppumaton suo jos tälle tielle lähdetään.

      • Anonyymi

        Kyllä, aikamoinen upottava räme. Sitä se olisi ja meinaa jo ollakin. Nyt vaan kaikilla pää viileänä ja päivä kerrallaan.


    • "Entäpä jos laitettaisiinkiin nuo kaksi ryhmää samalle viivalle? Yhtä arvokkaiksi ihmisiksi ja kohdellaan heitä tasa-arvoisina kansalaisina."

      Kaipa perustuslaki sitä edellyttääkin.

    • Anonyymi

      Tämä on niin hyvä ajatus!! Onneksi meillä on näin kirkasälyisiä kansalaisia.

      Otetaan käyttöön tämän Krakenin kanssa viimeistään, eikö niin.

      • Kuhina puolesta ja vastaan tuntuu aika hitaasti laantuvan.

        Olisiko terveydenhuoltomme selvinnyt paremmin, jos korona positiiviset olisi tosiaan hiissattu jonnekin saarelle?


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta edelleen ajankohtainen.

      Joko niitä neljänsiä rokotuksia saa terveet työikäisetkin? 😜 Heti menossa!

      xLiner

      • Ei vielä terveet. Itte sain juuri, mutta lääkärien mukaan erityisen suositeltavaa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ei vielä terveet. Itte sain juuri, mutta lääkärien mukaan erityisen suositeltavaa.

        Olen miettinyt tuota neljättä piikkiä.. edellisen kerran kun selvittelin asiaa, oli että ei koronan sairastaneille anneta sitä neljättä.

        Mulla kolme piikkiä ja sairastettu korona.

        Otan kyllä heti kun annetaan tuo neljäs.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe