Maksaisin mieluummin rahaa tyhjästä kunnalle ja auttaisin siten köyhän kunnan taloutta, kuin maksaisin tyhjästä ulkopuolisille yksityisille veronkiertäjille. Pihlajalinna rahastaa kalliita hintoja palveluista, joista se ei voi murto-osaakaan tarjota Pellossa, vaan niitä on matkustettava kauas hankkimaan yrityksen kustanuksella. Tämän lisäksi Pihlajalinna rahastaa mielivaltaista perusmaksua silloinkin, kun sen palveluja ei ole tarvittu. Jatkuva vuosittainen perusmaksu juoksee Pihlajalinnan omistajien voittojen kasvattamiseksi. Tämä lisäveron kaltainen pakollinen maksu voi olla pienelle olemassaolostaan kamppailevalle yritykselle jopa kaikki se raha, mitä jäisi tuotoksi sen jälkeen kun palkat ja muut pakolliset kulut on maksettu. On yrityksiä, jotka nipin napin pysyvät pystyssä, kun palkat pidetään minimissä, eikä rahaa käytetä kuin pakollisiin hankintoihin.
Pellon kunnan tulisi purkaa työterveyshuollon sopimus Pihlajalinnan kanssa ja palata kunnan järjestämään työterveyshuoltoon kaikille toimijoille kunnan alueella, pienin muutoksin. Kunta voisi ottaa mallia siitä miten aito rahastus toimii, eli ottaa Pihlajalinnan malli käyttöön perusmaksuineen, tietty summa per työntekijä. Tämän päälle sikamiset käyntimaksut. Näin työteveyshuollosta tulisi kunnalle rahaa tuottavaa toimintaa, sen sijaan, että nyt se tuottaa rahaa ulkopuolisille veronkiertäjille. Tämä kirjoitus ei ole tarkoitettu mitenkään arvostelemaan paikallista työterveyshollon väkeä, koska siihen suuntaan ei ole aihetta arvostelulle.
Miksi Pellon kunta antaa Pihlajalinnan rahastaa yrityksiä tyhjästä?
6
1097
Vastaukset 6
- Anonyymi
Totta joka sana..
- Anonyymi
Puhut asiaa.
- Anonyymi
No höpö höpö. Täysin asiaa tuntematon on tämän kirjottannu. Itte olen asioinu työterhveyen asioissa Pihlajalinnala, enkä ikinä ole kohanu niin ystävällistä lääkäriä ko sielä. Kyllä tuosta kannattaa maksaa.
Oman paikkakunnan lääkärit ovat niin mullistelevia, ettei uskala huoliansa kertoa.- Anonyymi
Eeron porukan trollit suoltavat epätotuutta. Olin hiljattain vastaanotolla ja palvelu oli asiallista ja ammattilaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eeron porukan trollit suoltavat epätotuutta. Olin hiljattain vastaanotolla ja palvelu oli asiallista ja ammattilaista.
Saattaa olla asiallista, mutta kallista. Esim. reseptin uusiminen maksaa 40 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla asiallista, mutta kallista. Esim. reseptin uusiminen maksaa 40 euroa.
Uusi se Omakannassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää62763Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25720- 153717
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27698Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98692Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61562
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34508- 39445
- 57435
- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25417sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74402- 53399
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397- 40397