Hyvää huomenta kahvituopin ääreltä.

Anonyymi

Minulla on sinkkukahvikuppi, sen tilavuus on 0,5 litraa. Sinkkuilessa ei jaksa hifistellä ja juoda useaa kupillista jostain fiinistä kahvikupposesta.

Kauppakin aukeaa tunnin päästä ja ajattelin ostaa gourmet ruokaa, eli Atrian valmispyöryköitä ja Rainbowin virivalkoisia ranskalaisia, jotka eivät ruskistu. Ne vain muuttuvat sekunnissa vitivalkoisista pikimustiksi.

Jos olisi sunnuntai, niin laittaisin ketsuppiakin sekaan. Suurjuhlapyhänä vieläpä sinappikurkkusalaattia. Mutta nyt on normi arki, joten ei lähdetä keulimaan.

61

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huomenta aloittajalle ja muillekin. Tein illalla pienen lettutaikinan jääkaappiin ja nyt paistan muutaman letun. Päälle omenahilloa ja aamutuimaan pihalta poimittuja pihlajanmarjoja. Täyttä energiaa, tällä gurmeella pärjää pitkään.
      Kahvia tietenkin isosta mukista.

• Kiva aloitus.

• Itse pidän pienemmistä mukista kuin se puoli litraa. Meinaan kahvi ehtii jäähtyä liikaa, enkä pidä kylmenneestä kahvista.

Kahvi on kuitenkin aika hinnakas artikkeli, ei sitä pidä hukkaan heittää. (oikeastaan mitään ei saisi heittää hukkaan). Mikrolämmitetty kahvi ei enää ole kovin luksusta.

• elisakettu: "Itse pidän pienemmistä mukista kuin se puoli litraa. Meinaan kahvi ehtii jäähtyä liikaa, enkä pidä kylmenneestä kahvista. Kahvi on kuitenkin aika hinnakas artikkeli, ei sitä pidä hukkaan heittää. (oikeastaan mitään ei saisi heittää hukkaan). Mikrolämmitetty kahvi ei enää ole kovin luksusta."

Minäkin juon pienemmistä kupeista kahvilassa ja huoltoasemalla. En pidä isoista kupeista ja harvoin keitän itse kahviani. Mikrolämmittely kahvi ei kiinnosta ollenkaan, sillä keitimen on sen pitänyt lämmittää.

Mitenkä on vointi "elisakettu":lla?

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

elisakettu: "Itse pidän pienemmistä mukista kuin se puoli litraa. Meinaan kahvi ehtii jäähtyä liikaa, enkä pidä kylmenneestä kahvista. Kahvi on kuitenkin aika hinnakas artikkeli, ei sitä pidä hukkaan heittää. (oikeastaan mitään ei saisi heittää hukkaan). Mikrolämmitetty kahvi ei enää ole kovin luksusta."

Minäkin juon pienemmistä kupeista kahvilassa ja huoltoasemalla. En pidä isoista kupeista ja harvoin keitän itse kahviani. Mikrolämmittely kahvi ei kiinnosta ollenkaan, sillä keitimen on sen pitänyt lämmittää.

Mitenkä on vointi "elisakettu":lla?

Tässähän tämä. Yritän toipua valvomovuoroista. Jos huomenna pääsisi ulkoilemaan, raitis ilma tekisi todella hyvää. Ja illalla sauna lämpenemään.

Nyt vain laiskottelen, Ihanaa:)

Kuis sinulla?

• elisakettu kirjoitti:

Tässähän tämä. Yritän toipua valvomovuoroista. Jos huomenna pääsisi ulkoilemaan, raitis ilma tekisi todella hyvää. Ja illalla sauna lämpenemään.

Nyt vain laiskottelen, Ihanaa:)

Kuis sinulla?

"Kuis sinulla?"

Faijan ajokortti meni kolmeksi kuukaudeksi hyllylle - olen hänen kuskinaan nyt. Käytän yliopiston opiskeluvapautta ja suoritan opintoja sitten vasta keväällä. En saa enää opintotukea, joten tulot eivät ole sidoksissa opintomenestykseen. Nyt olen muutenkin jonkinlainen omaishoitaja vanhan isukin tukena. Torstaina viikon päästä matkusta Joensuuhun ja tapaan kavereita lauantaina, jolloin lähden illalla pois Faijan kaupunkiin.

"Kuis sinulla?"

Faijan ajokortti meni kolmeksi kuukaudeksi hyllylle - olen hänen kuskinaan nyt. Käytän yliopiston opiskeluvapautta ja suoritan opintoja sitten vasta keväällä. En saa enää opintotukea, joten tulot eivät ole sidoksissa opintomenestykseen. Nyt olen muutenkin jonkinlainen omaishoitaja vanhan isukin tukena. Torstaina viikon päästä matkusta Joensuuhun ja tapaan kavereita lauantaina, jolloin lähden illalla pois Faijan kaupunkiin.

Kurvailiko faija vähän liikaa yliopeutta? :-D

Miksi et opiskelisi samalla etänä? Tehtäväthän palautetaan kuitenkin sähköisesti? Saisit silti suorituksia, ethän opiskele kuitenkaan tuen takia.

• elisakettu kirjoitti:

Kurvailiko faija vähän liikaa yliopeutta? :-D

Miksi et opiskelisi samalla etänä? Tehtäväthän palautetaan kuitenkin sähköisesti? Saisit silti suorituksia, ethän opiskele kuitenkaan tuen takia.

elisakettu: "Kurvailiko faija vähän liikaa yliopeutta? :-D "

Ikä 82 vuotta vaivoineen oli syy. Neurologi päätti ajokiellosta.

"Miksi et opiskelisi samalla etänä? Tehtäväthän palautetaan kuitenkin sähköisesti? Saisit silti suorituksia, ethän opiskele kuitenkaan tuen takia."

Minulla puuttuu syventävistä gradu ja kaksi tenttiä. Kirjapaketteja, joita voi lukea kyllä etänä yleiseen tenttiin. Sivuaineet sain pari vuotta sitten valmiiksi, joten ei ole oikein mitään etänä opiskeltavaa. Yritin tässä saada läpi puuttuvat kirjatentit, mutta sain hylätyn tulokseksi.

• Nyt saa kaupasta jo glögiä, vetelen sitä näin iltaisin. :oP

• Minkä merkistä glögiä juot? Mikä on parasta sinusta??

• Yök.

Musta glögi on pahaa. Ja hirmuksen imelää.

• elisakettu kirjoitti:

Yök.

Musta glögi on pahaa. Ja hirmuksen imelää.

Tää onkin punaista. :oD

Minkä merkistä glögiä juot? Mikä on parasta sinusta??

Tää on Marlin perinteistä sekoitettavaa. Tää on ihan jees...

• interlocutrice kirjoitti:

Oon joskus ostanut samaa. Se on yleistä kaupasta saatavaa.

Onko töitä viikonloppuna?

Tää onkin punaista. :oD

(minusta) ...mustaa glögia olekaan...

Punainen ja valkoinen pahaa. Samoin alkon glögit karmeita litkuja.

Mulla meinaa itku päästä kun joskus menny kylään ja siellä on tarjottu jotain ylisokeroitua glögiä. Juo sitä sitten irvistellen siinä....

Sekoitit mitä joukkoon? :-D

• elisakettu kirjoitti:

Sekoitit mitä joukkoon? :-D

Vettä hömelö ja lämmitin. :o)

Mä tykkään glögistä, tosin voisin vaikka juoda vaan kuumaa mehua. Jotenkin tee on liian kuivaa ja tarttee sokeria, mutta tää glögi on ihan jees...tässä mallissa vieläpä voi määritellä, miten makeaa ja sakeaa se on. :o)

Oon joskus ostanut samaa. Se on yleistä kaupasta saatavaa.

Onko töitä viikonloppuna?

Ei ole, nyt on viimeinen yövuoro.

Ei ole, nyt on viimeinen yövuoro.

Onneksi olkoon viimeisestä yövuorosta! Sitten pääset "Halloween" lomalle! :) Nyt voisit vielä ajaa viikonloppuna moottoripyörällä, kun ei ole vielä kovin kylmä. Moneksi päiväksi on lämpötila noin 10 laajalti Suomessa, myös Savossa! :) Pyöräiletkö?

Vettä hömelö ja lämmitin. :o)

Mä tykkään glögistä, tosin voisin vaikka juoda vaan kuumaa mehua. Jotenkin tee on liian kuivaa ja tarttee sokeria, mutta tää glögi on ihan jees...tässä mallissa vieläpä voi määritellä, miten makeaa ja sakeaa se on. :o)

Haa, olet töissä ja sulla on kylymä.

En minäkään välitä teestä. Joksus laitan hieman hunajaa, mutta en erityisesti välitä siitäkään.

Tekeekö sun mutsi vielä marjamehuja? Tai teetkö itse? Itte lopetin jo ajat sitten, ihan turhuutta. Ja raivostuttava säilö niitä. Tosin pakastin, mutta ei siine tilaa ole mihkään mehuille (marjoja on paljon, hieman peuraa ja muuta). Ainoa kun kuumaa mehua tekee mieli, se on pakkassäässä, pilkillä tai kipeänä.

Onneksi olkoon viimeisestä yövuorosta! Sitten pääset "Halloween" lomalle! :) Nyt voisit vielä ajaa viikonloppuna moottoripyörällä, kun ei ole vielä kovin kylmä. Moneksi päiväksi on lämpötila noin 10 laajalti Suomessa, myös Savossa! :) Pyöräiletkö?

Häh? Nytkös se halloween jo on? Luulin että viikon päästä viikonloppuna vasta.

• elisakettu kirjoitti:

Haa, olet töissä ja sulla on kylymä.

En minäkään välitä teestä. Joksus laitan hieman hunajaa, mutta en erityisesti välitä siitäkään.

Tekeekö sun mutsi vielä marjamehuja? Tai teetkö itse? Itte lopetin jo ajat sitten, ihan turhuutta. Ja raivostuttava säilö niitä. Tosin pakastin, mutta ei siine tilaa ole mihkään mehuille (marjoja on paljon, hieman peuraa ja muuta). Ainoa kun kuumaa mehua tekee mieli, se on pakkassäässä, pilkillä tai kipeänä.

Olen töissä, mutta ei ole kylmä...ei vaan jaksa vettä lipittää ja kahvit/teet ei maistu...glögi siis on suunmukainen....

Mutsi tekee vielä ja on niitäkin vuosikertoina....Mutta ehkä sitten kun kyllästyn glögiin. :oD

Peuraa? Yliajettua? :oD

Jääkööt nyt moottoripyörä talvieteloille jo... ei ole enää hinkua ajella.

Meinasin huseerata auton kimpussa ja tehdä kuivalihaa.

• elisakettu kirjoitti:

Mitä väliä? Aina sama naamari... :oD

Olen töissä, mutta ei ole kylmä...ei vaan jaksa vettä lipittää ja kahvit/teet ei maistu...glögi siis on suunmukainen....

Mutsi tekee vielä ja on niitäkin vuosikertoina....Mutta ehkä sitten kun kyllästyn glögiin. :oD

Peuraa? Yliajettua? :oD

Siinä on tolkuttomasti sokereita :(

Eikun ammuttua :-D Hirveekiin on.

• elisakettu kirjoitti:

elisakettu: "Häh? Nytkös se halloween jo on? Luulin että viikon päästä viikonloppuna vasta."

Meillä se pyhäinpäivä on muistaakseni 31.10-6.11. välillä, mutta jenkeissä aina lokakuun viimeinen päivä. Sitten on perjantai, joten jotkut taitavat jenkeissäkin varastaa päivän viimeiseltä päivältä perjantaiksi. Koko viikonloppu on Halloweenia. Meillä se päivä on vasta lauantaina 6.11. eli viikon myöhemmin. Joskus sattuu, että se on samaanaikaan jenkkien kanssa eli lokakuun viimeisenä.

Mitä väliä? Aina sama naamari... :oD

Mitä? Etkö meinannut pukeutua keijukaiseksi? :-D

Tulen kiusaa sua freddy krueger asussa ja pelottelen haulikolla.

elisakettu: "Häh? Nytkös se halloween jo on? Luulin että viikon päästä viikonloppuna vasta."

Meillä se pyhäinpäivä on muistaakseni 31.10-6.11. välillä, mutta jenkeissä aina lokakuun viimeinen päivä. Sitten on perjantai, joten jotkut taitavat jenkeissäkin varastaa päivän viimeiseltä päivältä perjantaiksi. Koko viikonloppu on Halloweenia. Meillä se päivä on vasta lauantaina 6.11. eli viikon myöhemmin. Joskus sattuu, että se on samaanaikaan jenkkien kanssa eli lokakuun viimeisenä.

Joo, siksi ihmettelin kun oli suunnitelmia sille ajalle. Mutta olenkin kai töissä. Ja sen viikonlopun jälkeen meinasin lomailla hieman.

• elisakettu kirjoitti:

Siinä on tolkuttomasti sokereita :(

Eikun ammuttua :-D Hirveekiin on.

No voivoi.... Eipähän ole aspartaamia... :oD

Ammuu..... :oD

• elisakettu kirjoitti:

Mitä? Etkö meinannut pukeutua keijukaiseksi? :-D

Tulen kiusaa sua freddy krueger asussa ja pelottelen haulikolla.

Niin, niin...sama naamari aina... sädekehäkin pään päällä. :oD

Jääkööt nyt moottoripyörä talvieteloille jo... ei ole enää hinkua ajella.

Meinasin huseerata auton kimpussa ja tehdä kuivalihaa.

No, hyvää viikonloppua auton kimpussa! Ja hyvät yöt, sillä ihan minuuttien sisällä tästä lopettelen! Öitä! :)

No, hyvää viikonloppua auton kimpussa! Ja hyvät yöt, sillä ihan minuuttien sisällä tästä lopettelen! Öitä! :)

Joo, eikun öitä.

No voivoi.... Eipähän ole aspartaamia... :oD

Ammuu..... :oD

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että aspartamaania ei saa ainakaan olla. Ei mitään makeutusaineita.

En minä niitä ole tappanut. Peuraa ja hirvee olen ostanut duunikaverilta ja hirvee saan vuosittain pienen köntsin.

Oikeastaan kun tuo lihansyöjä tykkää niistä. Osaa tehdä jopa ruokaa niistä. Ihme hesalaisia.

• elisakettu kirjoitti:

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että aspartamaania ei saa ainakaan olla. Ei mitään makeutusaineita.

En minä niitä ole tappanut. Peuraa ja hirvee olen ostanut duunikaverilta ja hirvee saan vuosittain pienen köntsin.

Oikeastaan kun tuo lihansyöjä tykkää niistä. Osaa tehdä jopa ruokaa niistä. Ihme hesalaisia.

No mä tänään kävin noin kilon naudan ulkofilettä ja sit meinasin tehdä marinadin soijasta, siirapista ja mausteista...pilkon sinne ne vuorokaudeks lillumaan, kuivaan hiukan ja levitän ne hyötykasvikuivuriin ja kuivaan 14-18 tuntia. :o)

Saa nähdä mitä saan. :oP

• elisakettu kirjoitti:

Joo, siksi ihmettelin kun oli suunnitelmia sille ajalle. Mutta olenkin kai töissä. Ja sen viikonlopun jälkeen meinasin lomailla hieman.

Hyviä lomia ja hyvää yötä! Itse lopettelen nyt tähän ja yritän ryhtyä nukkumaan! Öitä ja lomia! :)

No mä tänään kävin noin kilon naudan ulkofilettä ja sit meinasin tehdä marinadin soijasta, siirapista ja mausteista...pilkon sinne ne vuorokaudeks lillumaan, kuivaan hiukan ja levitän ne hyötykasvikuivuriin ja kuivaan 14-18 tuntia. :o)

Saa nähdä mitä saan. :oP

Kilossa on aika hitoksen paljon vuolemista. Huh.

Eiks marinadiin tule öljyä? Yhtä maustetta sulle suosittelen kokeilemaan, en tiedä sopiiko kuivalihaan, mutta jos teet jonkun muun liharuuan (punaisen) niin lemon-garlic-herbs on aivan loistava valinta. Vuorokaaudeksi maustumaan lihan palat sille.

Kuivalihaa? Meinasit lähteä jäätikölle reissuun vai?

Hyviä lomia ja hyvää yötä! Itse lopettelen nyt tähän ja yritän ryhtyä nukkumaan! Öitä ja lomia! :)

Kiitos.

Hyvää yötä sinulle ja pidä faijasta huolta :)

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Minäkin juon glögiä eli koskenkorvaa ja appelssiinimehua sain päähän piston että tänään juon kun lauantaina on menoa ja tarvin autoa ja huomenna ei mitään menoa ja hetken päähän pistosta ajattelin ottaa ja nostella samalla käsipainoja ikävää vaan kun pussatuttaa ja pimppiikin tekee mieli haluaisin pussata pimppiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin juon glögiä eli koskenkorvaa ja appelssiinimehua sain päähän piston että tänään juon kun lauantaina on menoa ja tarvin autoa ja huomenna ei mitään menoa ja hetken päähän pistosta ajattelin ottaa ja nostella samalla käsipainoja ikävää vaan kun pussatuttaa ja pimppiikin tekee mieli haluaisin pussata pimppiä

Niin minäkin ostin 1 kg rainbow ranskalaisia ja iso viitos nakkeja nyt maha täynnä ja loput jääkööt aamupalaksi mut oolannin ranskanpetunoita olisin muuten ostanut mutta melkein kolme euroa mietein mummon ranskiksia mut rainbow 1 kg 1.40e kg pussi ja ostin niitä

• elisakettu kirjoitti:

Kilossa on aika hitoksen paljon vuolemista. Huh.

Eiks marinadiin tule öljyä? Yhtä maustetta sulle suosittelen kokeilemaan, en tiedä sopiiko kuivalihaan, mutta jos teet jonkun muun liharuuan (punaisen) niin lemon-garlic-herbs on aivan loistava valinta. Vuorokaaudeksi maustumaan lihan palat sille.

Kuivalihaa? Meinasit lähteä jäätikölle reissuun vai?

No lihakaupassa jo pilkkoivat valmiiks....

Ei välttämättä...mä katsoin kuivalihakundin ohjeet netistä...youtubesta...paitsi mä en perusta oikein valkosipulista...ehkä saatan kyllä paahdetua sipulia sinne ruopasta ja rosepippuria. :oP

Ihan napsin silloin tällöin. :o)

• Anonyymi kirjoitti:

Ei pimppiä pussata, Sitä kuuluu suudella.

No lihakaupassa jo pilkkoivat valmiiks....

Ei välttämättä...mä katsoin kuivalihakundin ohjeet netistä...youtubesta...paitsi mä en perusta oikein valkosipulista...ehkä saatan kyllä paahdetua sipulia sinne ruopasta ja rosepippuria. :oP

Ihan napsin silloin tällöin. :o)

Itse asiassa se valkosipuli ei tule "yli" siinä maussa. En minäkään aina siitä niin välitä (paitsi valkosipulikermaperunat hot ja chili con carne ehdottomasti), mutta tossa maustessa sopii hyvin.

Juu, rosepippuria ehdottomasti.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Ei pimppiä pussata, Sitä kuuluu suudella.

Sille haluaa tehdä kaikkea ihanaa ja haluaa että se saa orgasmin jos toisenkin saiskin tuottaa naiselle nautintoa

• Anonyymi kirjoitti:

Sille haluaa tehdä kaikkea ihanaa ja haluaa että se saa orgasmin jos toisenkin saiskin tuottaa naiselle nautintoa

No toivottavasti löydät naisesi. Ja kohtelet häntä hyvin ja hän sinua :)

• elisakettu kirjoitti:

Itse asiassa se valkosipuli ei tule "yli" siinä maussa. En minäkään aina siitä niin välitä (paitsi valkosipulikermaperunat hot ja chili con carne ehdottomasti), mutta tossa maustessa sopii hyvin.

Juu, rosepippuria ehdottomasti.

No mä ajattelin laittaa ihan barbeque soosia, rosepippuria ja vähän jotain maun mukaan...

Ehkä sitten seuraavalla kerralla. :oD Jos lihan kuivaaminen noin yleensä onnistuu jne...

Niitä on sit kiva napsia silloin tällöin.... Mä kyllä tykkään. :o)

Joskus voi sit kokeilla vaikka hevosta, poroa ja erilaisia maustesekoituksia, mutta liha ois oltava kyllä jotain filettä...mua inhottaa, jos on jotain rutaleita siellä seassa. :oD

No mä ajattelin laittaa ihan barbeque soosia, rosepippuria ja vähän jotain maun mukaan...

Ehkä sitten seuraavalla kerralla. :oD Jos lihan kuivaaminen noin yleensä onnistuu jne...

Niitä on sit kiva napsia silloin tällöin.... Mä kyllä tykkään. :o)

Joskus voi sit kokeilla vaikka hevosta, poroa ja erilaisia maustesekoituksia, mutta liha ois oltava kyllä jotain filettä...mua inhottaa, jos on jotain rutaleita siellä seassa. :oD

Kuivattu poro on aika kamalaa, kuulemma.

Hei, barbeque-soosia! Miks en ole kokeillut tuota (tai laitan isännän kokeilemaan, en kauheasti kokkaile nykyään). Siis lihapalat porisemaan kattilaan siinä soosissa? Vois tulla aika järjettömän hyvä. Nautaa tai possua. Kerma perään. Mmm. Selleriä.

Mun pitäis kyllä laittaa huomenna ruoka. No teen kalakeittoa ja tonnikalalettuja. Saamari kun kävisi vielä kalamyyjä tuossa lähitorilla, mutta kun ei.

• elisakettu kirjoitti:

Kuivattu poro on aika kamalaa, kuulemma.

Hei, barbeque-soosia! Miks en ole kokeillut tuota (tai laitan isännän kokeilemaan, en kauheasti kokkaile nykyään). Siis lihapalat porisemaan kattilaan siinä soosissa? Vois tulla aika järjettömän hyvä. Nautaa tai possua. Kerma perään. Mmm. Selleriä.

Mun pitäis kyllä laittaa huomenna ruoka. No teen kalakeittoa ja tonnikalalettuja. Saamari kun kävisi vielä kalamyyjä tuossa lähitorilla, mutta kun ei.

No pitänee sitäkin kokeilla.... ehkä?

Joo, siis toi soijakastike tuo suolaisuuden, sitten barbeque mausteisuuden ja tukevuuden, rosepippuri sen oman pikantin lisän ja tokkopa muuta tartteekaan....saa nähdä?
        Joskus kyllä kysyn kaverin äitiltä mitä se laittaa hirven paistimarinaadiin...siihen tulee ainakin piimää....ja se on kanssa sen vuorokauden jääkaapissa makuuntumassa. :o)

Meillä on täällä hyvä lihamesta ja on siellä tuoretta kalaakin. :o) Lällällää!

No pitänee sitäkin kokeilla.... ehkä?

Joo, siis toi soijakastike tuo suolaisuuden, sitten barbeque mausteisuuden ja tukevuuden, rosepippuri sen oman pikantin lisän ja tokkopa muuta tartteekaan....saa nähdä?
        Joskus kyllä kysyn kaverin äitiltä mitä se laittaa hirven paistimarinaadiin...siihen tulee ainakin piimää....ja se on kanssa sen vuorokauden jääkaapissa makuuntumassa. :o)

Meillä on täällä hyvä lihamesta ja on siellä tuoretta kalaakin. :o) Lällällää!

Joo, tiedän kyllä missä kaupassa asioit.

Eiks ole jännä juttu? Tietää kyllä missä toinen käy kaupassa vaikka ei ikänä ole edes nähnyt koko tyyppiä? Tai mistäs sinä sitäkään tiedät......

Piimää? Se voi voimakkaalle lihalle ollakin hyvä juttu, Hapattaa sitä. Jos siis mausteet imeytyvät paremmin tai jotain...

Siis miten sinä sen barbequen teet?

• elisakettu kirjoitti:

Joo, tiedän kyllä missä kaupassa asioit.

Eiks ole jännä juttu? Tietää kyllä missä toinen käy kaupassa vaikka ei ikänä ole edes nähnyt koko tyyppiä? Tai mistäs sinä sitäkään tiedät......

Piimää? Se voi voimakkaalle lihalle ollakin hyvä juttu, Hapattaa sitä. Jos siis mausteet imeytyvät paremmin tai jotain...

Siis miten sinä sen barbequen teet?

Joo, se on hyvä mesta...sillähän on kaksi pistettä täällä. :o)

No kaverin mutsi on peto tekemään hirvestä hyvää. :o) Se voi jotenkin toimia joo hapattamalla....en muuta muista...

Siis mä ostin ihan sitä joskus...niitähän on monenlaisia olemassa valmiina...

Joo, se on hyvä mesta...sillähän on kaksi pistettä täällä. :o)

No kaverin mutsi on peto tekemään hirvestä hyvää. :o) Se voi jotenkin toimia joo hapattamalla....en muuta muista...

Siis mä ostin ihan sitä joskus...niitähän on monenlaisia olemassa valmiina...

Mulla on jäänyt koko soosi älyämättä. Kai se on sitä, kun milloin kaupassa käyn, yritän olla kuikistelematta joka hyllyä.

Olenko muuten kertonut, kun kerran yövuoron jälkeen menin kauppaan ja vähän venähti? Hittolainen, isäntä soitti työnantajalle, onko jotain sattunut? Onneks ei ihan poliisille.... :-D

Sori Diksu, mutta oli ihan pakko. Tuossa Harmin ketjussa siis....

• elisakettu kirjoitti:

Mulla on jäänyt koko soosi älyämättä. Kai se on sitä, kun milloin kaupassa käyn, yritän olla kuikistelematta joka hyllyä.

Olenko muuten kertonut, kun kerran yövuoron jälkeen menin kauppaan ja vähän venähti? Hittolainen, isäntä soitti työnantajalle, onko jotain sattunut? Onneks ei ihan poliisille.... :-D

Sori Diksu, mutta oli ihan pakko. Tuossa Harmin ketjussa siis....

No niitä on tosiaan täälläkin Prismassa yks hyllyllinen. Ja poppamiehellä on kuulemma stydit soosit...nyt pitää vaan käyttää yks vanha pois, ettei mee hukkaan.

Niin ja toi siirappi on muuten yks kanssa, mikä varmaan antaa jotain vinhaa makua...en muista mainitsinko sitä? Tumma siirappi.

Mitä sori? En oo katsonut....pitää vilasta. :o)

No niitä on tosiaan täälläkin Prismassa yks hyllyllinen. Ja poppamiehellä on kuulemma stydit soosit...nyt pitää vaan käyttää yks vanha pois, ettei mee hukkaan.

Niin ja toi siirappi on muuten yks kanssa, mikä varmaan antaa jotain vinhaa makua...en muista mainitsinko sitä? Tumma siirappi.

Mitä sori? En oo katsonut....pitää vilasta. :o)

En tykkää siirapista marinadeissa. Ainakaan grillattavissa. Vaikka on tälläinen makeapeffa, niin ei uppoa.

Mä katton tosta lähiPrismasta. Jos ei ole, koukkaan sieltä sun seuraavalla ajoreissulla.

• elisakettu kirjoitti:

En tykkää siirapista marinadeissa. Ainakaan grillattavissa. Vaikka on tälläinen makeapeffa, niin ei uppoa.

Mä katton tosta lähiPrismasta. Jos ei ole, koukkaan sieltä sun seuraavalla ajoreissulla.

No Prismasta kyllä sielläkin löytää varmasti vaikka minkälaisia sooseja...

Ja mä en tiedä tuosta siirapista....kuivalihakundin kuivalihat on hitokseen hyviä ja niissä on sitä... ehkä se käy kuitenkin....??? Ei se välttämättä niin makeaksi tee, mutta vaikka saa sen pinnan siitä tietynlaiseksi... veikkaan...sokeri on jännä erilaisissa muodoissa, esimerkiksi se antaa savukallekin oman värin ja oman mausteen....muutama pala viskataan aina sauvpöntön pohjalle, kun muikkuja savustetaan. :o)

No Prismasta kyllä sielläkin löytää varmasti vaikka minkälaisia sooseja...

Ja mä en tiedä tuosta siirapista....kuivalihakundin kuivalihat on hitokseen hyviä ja niissä on sitä... ehkä se käy kuitenkin....??? Ei se välttämättä niin makeaksi tee, mutta vaikka saa sen pinnan siitä tietynlaiseksi... veikkaan...sokeri on jännä erilaisissa muodoissa, esimerkiksi se antaa savukallekin oman värin ja oman mausteen....muutama pala viskataan aina sauvpöntön pohjalle, kun muikkuja savustetaan. :o)

Ja laitathan leppälastuja kans?

• elisakettu kirjoitti:

Tietty ja pari katajanoksaa, jos on. :o)

• elisakettu kirjoitti:

Mut nyt tää niinkuin menee torkuille...on sellainen sopiva sauma niille....muutama tunti aikaa, joten kaikki kivat etuudet tässä hommassa kannattaa käyttää hyväkseen. :o)

Öitä Ellunen.... palataan taas ja kerron sit miten kävi kuivalihan kanssa. :o)

Mut nyt tää niinkuin menee torkuille...on sellainen sopiva sauma niille....muutama tunti aikaa, joten kaikki kivat etuudet tässä hommassa kannattaa käyttää hyväkseen. :o)

Öitä Ellunen.... palataan taas ja kerron sit miten kävi kuivalihan kanssa. :o)

Öitä Dex, palataan :)

(vattulainen, mieki haluun työpaikan missä nukkua. Stanan stna)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kivoja väli spiikkejä😄

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Muistin tuosta erään työpaikan, missä oli iltapäiväpalaveri vähän ennen töiden päättymistä, minkä aikana erään tyypin kännykästä alkoi kuulua herätyskellon ääni. Herätti pientä hilpeyttä. - cu-

• Anonyymi kirjoitti:

Muistin tuosta erään työpaikan, missä oli iltapäiväpalaveri vähän ennen töiden päättymistä, minkä aikana erään tyypin kännykästä alkoi kuulua herätyskellon ääni. Herätti pientä hilpeyttä. - cu-

Tyyppi jäi niin sanotusti lähes rysän päältä kiinni :-D

Mulla taitaa olla ohjelmoitu parikymmentä eri herätysaikaa kännykkään. Mutta teenkin monivuorotöitä, ei aiheuta ihmettelyjä.

Mistä tulee tuo sun tunniste? Ajattelen sua aina kuparina.

• elisakettu kirjoitti:

Ei nyt ksikki saa makoilla töissään, vaan on jonkun työtäkin tehtävä. 😬

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      85
      3588
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2373
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      141
      2018
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      861
    5. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      790
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      43
      785
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      59
      732
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      3
      716
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      687
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      666
    Aihe