Niin kuinka paljon juot alkoholia viikossa vaikka niin että yks tölkki kaljaa on yksi annos niin montako tölkkiä juot?
Paljonko on liikaa alkoholia?
61
584
Vastaukset
- Anonyymi
Minä en oikeasti juurikaan juo. Teen vuorotyötä, niin ei ole mitään mahdollisuutta. Saunassa juon cokista. Joskus ostetaan miehen kanssa viinipullo ja juodaan viikonloppuna, ehkä noin kolme kertaa vuodessa. Minulle ei sovi alkoholi, tulee paha olo.
- Anonyymi
En yhtään.
En yhtäkään päivässä, viikossa, kuukaudessa enkä vuodessa.
En saa siitä yhtään mitään iloa enkä näe mitään syytä pistää rahaa turhuuteen. - Anonyymi
Valtaosin nolla annosta viikossa. Viimeksi join pari lasillista viiniä pari vuotta sitten. Saas kattoo meneekö tämäkin vuosi nollilla.
- Anonyymi
Ai nin ja se otsikon kysymys ... paljonko on liika.
Mä itse en oikeastaan kykene juuri tuota kahta lasillista enempää juomaan. Ei uppoa enempää. Kolmannen voin saada juotua, jos aikaa on, mutta ei siitä enää mitään nautintoa saa.
Viimeksi mä olin humalassa vappuna 2013. Silloin tuli juotua 6 annosta ja aamulla oli niin tajuton krapula, että ei kiitos.
Jos ei puhuta musta itsestäni niin en mä muitakaan jaksa jatkuvasti tuiskeessa katella. En jaksais miestä, joka juo humalan edes kerran kuussa. Joku saunakalja kerran viikossa on ihan ok tai jos känniin on pakko päästä niin kerta kaks vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai nin ja se otsikon kysymys ... paljonko on liika.
Mä itse en oikeastaan kykene juuri tuota kahta lasillista enempää juomaan. Ei uppoa enempää. Kolmannen voin saada juotua, jos aikaa on, mutta ei siitä enää mitään nautintoa saa.
Viimeksi mä olin humalassa vappuna 2013. Silloin tuli juotua 6 annosta ja aamulla oli niin tajuton krapula, että ei kiitos.
Jos ei puhuta musta itsestäni niin en mä muitakaan jaksa jatkuvasti tuiskeessa katella. En jaksais miestä, joka juo humalan edes kerran kuussa. Joku saunakalja kerran viikossa on ihan ok tai jos känniin on pakko päästä niin kerta kaks vuoteen.Joillakin se on niin, että kahden annoksen jälkeen astuu kuvioihin toinen mies ja se ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillakin se on niin, että kahden annoksen jälkeen astuu kuvioihin toinen mies ja se ottaa.
Sittenhän on. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia itsekontrollin kanssa, vaikka olisin ottanut enemmänkin.
- Anonyymi
Kolme viinapulloo viikossa ja satunnaiset kaljat lisäksi. Välillä on rapulaa , mutta mikäs teet?
Ei rapulaa saa korjata viinalla, korkeintaan yhdellä kaljalla.
Näillä eväillä mennyt 75 vuotta, ei ahdista ainakaan työt eikä pahasti rapulatkaan!
Mulla on muistikuva, että alkoholin juominen on kivaa. Sitten kun sitä joi, ei ollut lainkaan kivaa. Lopetin kokonaan, kun tissuttelukin oli tylsää.
Kaappiin jäi puoli pulloa Chivas Regalia. Taitaa olla jo piloilla."Paljonko on liikaa alkoholia?"
Kolmen litran punaviinitonkka oli sellainen sopiva kerta-annos. Tonkka kulki mukavasti mukana jopa saunan lauteille saakka.
Yli 3 litraa viiniä on liikaa.- Anonyymi
Kaikki aina sanoo etteivät juo koska se on häpeä tunnustaa juovansa.. Ja jos ei juo niin ei sitä kumppaniakaan löydä.
- Anonyymi
Mitä häpeämistä kohtuullisessa juomisessa muka olisi? Enemmän Suomessa joutuu selittelemään juomattomuuttaan kuin jatkuvaa ryypiskelyä joutuis.
- Anonyymi
Jos se siitä on kiinni, niin antaa kumppanin mennä.
- Anonyymi
Itselläni on yli 5 vuotta ollut yks rommipullo kaapissa ja sain sen lahjaksi silloin 2016 huhtikuussa. Se on aika arvokas. Kaveri olis halunnut ostaa sen 300 eurolla, ihan kun en tietäis sen arvoa mutta en myynyt. Tarjosi sitten 700 euroa enkä myynyt. Itse en juo viinaa enkä rommia minusta ne on pahanmakuisia. Tosin salmiakkikossua olen juonut joskus aika harvoin.
- Anonyymi
Soööpom kun nukuttaa kannattaa mennä unille, katsoin jotain hirviömäisiä oikein tehokkaita joku amd;:n Radeon RX :S
- Anonyymi
Riittävästi. Liikaa on silloin kun arki menee vituiksi ja olen Alkossa laskemassa hinta/känni suhdetta. Silloin on ongelma.
- Anonyymi
0 tölkkiä 940 viikkoon.
- Anonyymi
Jos oikein plörinäksi pistän niin 2 pientä kuppia kahvia kuukaudessa ne kun juo niin on juovuksissa 9 päivää ja niin pirteä ja tanssituttaa ja juhlituttaa ja 3 viikkoo on sen jälkeen järjetön krapula ja kahvi on niin pahhoo niin pahhoo että enään en juopottele ja leiki kofeiinin kanssa mutta kokaiinia käytän sanoo ei juoppo lalli korkeastikoulutettu
- Anonyymi
hinta/känni suhde on viisautta ei siinä ole mitään huonoa. Pitäisin itseäni ihan tyhmänä jos ostaisin kalliilla alkoholin makuista litkua. Hyvän makuista alkoholia ei ole olemassa ja juon vain siksi että menee vähän jäseniin.
Illan annokseni on Magic Ice-pullo 2dl. Lantraan kylmällä reilulla vedellä. Saatan vielä ottaa yhden keskikaljan. Eli kuusi annosta siitä tulee. Hitaasti monen tunnin aikana jotain puuhastellen. Fyysinen kunto on hyvä ja syön ravitsevasti, joten mihinkään änkyrään en siitä tule. Aamulla ihan skarppina töihin. Ja tämä pari kertaa viikossa. Oon pieni ja normaalipainoinen.- Anonyymi
Niin jos ottaisin tämän annoksen kolme kertaa viikossa, se olisi minulle liikaa. Puhun vain omasta ryyppäämisestä, muut saa vapaasti reuhata omalla sammiollaan.
- Anonyymi
On olemassa hyvänmakuista brenkkua. Lähes kaikki Isleyn sinkut ovat linnunmaitoa. Ja se alkoholipitoisuus siinä on se olennainen osa sitä. Ongelma on siinä, että kaikki eivät osaa nautiskella niitä, ei niitä juoda samalla tavalla kuin kossua tai tapio-viinaa.... :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa hyvänmakuista brenkkua. Lähes kaikki Isleyn sinkut ovat linnunmaitoa. Ja se alkoholipitoisuus siinä on se olennainen osa sitä. Ongelma on siinä, että kaikki eivät osaa nautiskella niitä, ei niitä juoda samalla tavalla kuin kossua tai tapio-viinaa.... :D
Mitä on brenkku, onko se määrätty viinalaji. En ole koskaan kuullut Isley:stä, mitä se on, google ei antanut mitään tulosta. Jos on sokerista niin yök tai ylipäätään sokerilla maustettua. En juo mitään makeaa juomaa. Juuri sen vuoksi laitan pikkulirauksen viinaa ja loput kylmää vettä. Siskolla sama juttu maun suhteen kuin minulla, mutta hän laittaa lämmintä vettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on brenkku, onko se määrätty viinalaji. En ole koskaan kuullut Isley:stä, mitä se on, google ei antanut mitään tulosta. Jos on sokerista niin yök tai ylipäätään sokerilla maustettua. En juo mitään makeaa juomaa. Juuri sen vuoksi laitan pikkulirauksen viinaa ja loput kylmää vettä. Siskolla sama juttu maun suhteen kuin minulla, mutta hän laittaa lämmintä vettä.
Brenkku on alkoholia yleensä. Ainakin minun kielessäni.
Isley malt. Kokeile googlettaa sillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
brenkku
viina, alkoholipitoinen juoma,
tulee sanasta brännvin - pöytäviina
- Anonyymi
"Viikkotasolla miesten alkoholinkäytön korkeaksi riskitasoksi on määritelty 24 annosta ja naisilla 16 annosta. Kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. "
"Kertakäytön raja:
https://paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/laskurit/kertakayton-raja
"
0,33 tölkki on yksi annos. Yleensä juon viikossa 0 annosta.
- Sheena - Anonyymi
Toissa joulun aikaan join kaksi annosta olutta, sitä ennen oli puolet tästä useana vuotena. Nyt juon alkotonta olutta, keskimäärin yhden annoksen per viikko.
- Anonyymi
Noin kymmenen annosta viikossa arkena ja lomilla tuplasti. Tammikuussa 0.
- Anonyymi
Isolta määrältä kuulostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isolta määrältä kuulostaa.
Ymmärtääkseni liikakäytön raja on 20 annosta viikossa eli vielä olisi varaa lisätä dokaamista.
- Anonyymi
Tammikuu on tietysti parempi olla selvinpäin, mutta on se kaikkiaan aika pelleilyä.Jos ei parempaan pysty.
- Anonyymi
Sun pitää kokeilla mikä sulle on liikaa ja pakkoko on liikaa juoda voihan sitä juoda kohtuudella?
Kaikki tietää oman rajansa.- Anonyymi
En oo juonu viikkoon
- Anonyymi
Tietää, mutta se känninen ei tiedä.
- Anonyymi
Juon normaalisti 0-2 annosta/kk. Ennen koronaa kun oli vielä juhlia ja keikkoja, join yleensä 0-8 annosta tuohon päälle juhlissa tai keikalla 2-4 krt/vuosi. Aika monesti valitsin autoilun, jolloin ei tullut juotua juhlasta huolimatta.
Jos alkoholin juominen on sisäinen pakko, se ennakoi tulevia ongelmia. Jos juominen on viikottaista, on sellaisen elämäntyylin yhdistäminen lapsiperheen elämään vaikeaa. Jos on juonut joka viikko 40-50 vuotiaaksi, saattaa olla jonkilainen riippuvuus jo kehittynyt?- Anonyymi
Tarzanit taistelee siitä irti.
- Anonyymi
Viinaa juomalla mies tutustuu naisiin.
- Anonyymi
Tutustu ensin itseesi.
- Anonyymi
Hyviä nimiä on keksitty laitteille tietokomneisiin kuin joku Raden RX :D
- Anonyymi
Ehkä jotain 25 annosta tai sinnepäin. Elämä on niin turhaa että eipä tuolla ole väliä vaikka joisi enemmänkin.
- Anonyymi
Minna Helle kauniit sukkahousut.... mutta tämä itselläni on hyvä pehmoinen tytöille sopiva näppäimistä :D
- Anonyymi
Liikaa on juonut jos sammuu.
- Anonyymi
Suomalaista liioittelua.
- Anonyymi
Kunnon mies kestää kovan viinamyrkytyksen ja 4 viikon kuivan kauden kuin mies!
- Anonyymi
Jaa, kotona en koskaan, viikolla en koskaan…perseet pari kertaa vuodessa riittä🍻
- Anonyymi
Siin on 2 kertaa liikaa.
- Anonyymi
Eipä ole tullut aikoihin juotua. Viinipullo illan aikana on aika paljon, siinä on 6 annosta siis. Ei ole mitään makua jota mielikseen joisi, päihtymys siis olisi siis ainut syy. Iloinen pikkuhiprakka toki ihan hauska olotila ollut joskus, en tiedä olisiko enää.
- Anonyymi
Nolla drinksua menee.
- Anonyymi
Olette sinkkuja koska ette juo.
T viinamies- Anonyymi
Alkottomuuteni ei ole vaikuttanut millään tavalla pariutumiseeni, silloin kun olen parisuhdetta etsinyt.
- Anonyymi
25l kiljua/vko. Ei kerkeä normihiivalla tehdä. Pakko käyttää pikahiivaa ja 2x25l pönttöä koko ajan tulilla.
- Anonyymi
Vain alkoholitonta.
- Anonyymi
Ryyppää silloin kuin vituttaa ja kas vitutus katoaa, sama lääkitys jos alkaa vituttaan.
Kyseessä on elinikäinen lääkitys, johon useat Suomalaiset luottavat. - Anonyymi
Viinilasillinen viikossa on alkoholistin merkki, mutta joku Ranskan Macron voisi olla eri mierltä kun ruokajuoma, js Venäjällä Vodka on ruokajuoma, se ziitä.
- Anonyymi
Fernet Branca oli joku kova juoma....
Kun join, meni maksimi, minkä maksa pystyy polttamaan, keskimäärin 17 pulloa päivässä eli 120 pulloa viikossa. Nyt olen jo kauan ollut kuivilla, mutta poden alkoholismiin kuuluvaa hillitöntä ahdistuneisuutta. Tästä sairaudesta ei voi koskaan parantua.
- Anonyymi
linkki juomasankin
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fernet-Branca - Anonyymi
Kun erosin vaihdevuotisesta, naisenkaltaisesta hirviöstä, joka oli vuosia vain kalpea muisto naisesta, johon aikoinani ihastuin, loppui saunakaljojen juonti ja kaikki muukin "sosiaalinen" juominen siihen paikkaan.
Loppui ahdistus, masennus ja turhien syytösten ja haukkumisten sekä huutojen aika. Alkoi hyvä ja terveellinen elämän aika, johon ei enää mitkään epäterveelliset asiat mahdu.
Vaihdevuotisista naisenkaltaisista henkilöoletetuista eroamiset ovat tehokkain tapa päästä eroon suurimmista osista miesten pahoinvointia ja muita pahoinvointia edistäviä tapoja. Tee mies itsellesi palvelus ja ole mies. Suosittelen. KESKIMÄÄRÄINEN henkilö juo vuodessa 10 litraa absoluuttista alkoholia. Normaali viinan 40 %:sena se tekee 25 litraa. Litrasta tulee 50 2 cl:n annosta, ja 25 litrasta 1250 annosta, siis keskimääräisen ihmisen vuodessa nauttima määrä.
Vuodessa on 52 viikkoa, joten viikkoannokseksi tulee 24 kpl.
Terveysintoilijoiden määrittämät alkoholinkäytön riskirajat ovat miehillä juodun alkoholin keskimääräinen todellisuus, naisilla todellisuus on yli riskirajan:
Naisilla alkoholinkäytön riskirajat ovat 16 annosta viikossa ja 5 annosta päivässä.
Miehillä alkoholinkäytön riskirajat ovat 24 annosta viikossa ja 7 annosta päivässä.
Onko terveysintoilijoiden määrittämissä riskirajoissa mitään tolkkua? 🌹👀Vain juhlapäivinä on mennyt enemmän ilolientä. Muuna aikana, se on tölkki tai korkeintaan pari, eikä mitään kännäämistä lainkaan. En minä välitä alkoholista.
Juhlapäivällä en tarkoita joulua enkä juhannusta, vaan jotain erikoisempaa, kuten pikkujoulua tai vastaavaa...
- Anonyymi
oikeasti olen kyllä väsynyt jutteluista, mutta puhumattomuus on suostuvuuden merkki kaikkeen... haaveilija kanssaj uttu.
- Anonyymi
istub eukeb 4 jesjuikytoyrjjua hiusta 1 vuekö juomatta se oli liikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425835Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343626Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html593503Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k5073033Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2302215Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582080- 522022
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301687Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61371- 781333