"D-vitamiinipurkin tekstiin ei aina voi luottaa – HS vei tabletteja laboratorioon ja selvitti, mitä tabletit tarkalleen sisältävät
EU:n ohjeen mukaan D-vitamiinitabletissa saa olla vitamiinia reippaasti enemmän tai vähemmän kuin purkin kyljessä on ilmoitettu. HS testautti laboratoriossa, paljonko tableteissa todellisuudessa on vitamiinia."
Vasta eräs suomalainen yliopisto tutki D-vitamiinipillereitten koostumuksen ja THL suuttui ja totesi, että oli väärin tutkittu ja teki kelpaavan tutkimuksen Tanskassa.
Yliopisto pyysi tutkimustaan anteeksi - olikin "väärin" tutkinut ..
Mitä sanoo THL?
3
139
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008297828.html
Tuon uutisen mukaan mittaustulokset olivat -20% tarkkuudella oikein. Mikä vitamiinin saamisen kannalta on aivan riittävä tarkkuus...
Aikanaan oli skandaali D-vitamiinipillereiden sisältöjen osalta kun osassa pillereitä D3 vitamiinia ei ollut käytännössä ollenkaan. Sitten mittauksessa paljastui virheitä. Tuo siis tapahtui vuonna 2012:
https://yle.fi/uutiset/3-6348409
Tuolloin virheiden korjaamisenkin jälkeen löytyi pari D-vitamiinivalmistetta, joiden sisällössä ei vitamiinia ollut käytännössä ollenkaan.- Anonyymi
"Tuolloin virheiden korjaamisenkin jälkeen löytyi pari D-vitamiinivalmistetta, joiden sisällössä ei vitamiinia ollut käytännössä ollenkaan."
No mutta sehän on sitten homeopaattinen valmiste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuolloin virheiden korjaamisenkin jälkeen löytyi pari D-vitamiinivalmistetta, joiden sisällössä ei vitamiinia ollut käytännössä ollenkaan."
No mutta sehän on sitten homeopaattinen valmiste.Homeopaattisia valmisteita harrastetaan Saksassa. Suomessa niillä tiedetään olevan vain placebovaikutus.
Kaupungin vesijohtovesi on homeopaattisesti laimennettua kusta ja p*skaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191632
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36864Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29839Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?36759Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42699Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37663