Muita joiden kumppania ei kiinnosta?

Anonyymi

Onko täällä muita lapsiperheen äitejä, tai isejä joiden kumppania ei kiinnosta parisuhteen saralla mikään? Mies ei jaksa laittaa tikkua ristiin minkään suhteen. Tilanne jatkunut kohta kolmatta vuotta. Iltaisin olisi yhteistä aikaa ja sitä kyllä pystyisi tarvittaessa järjestämään muutoinkin. Puhuminen ei auta. Aloitteiden tekeminen seksiin tai yhteisen ajan järjestäminen ei minuakaan enää innosta, koska tuntuu vonkaamiselta. Viimeksi kun järjestin yhteistä aikaa hän rupesi luettelemaan pihahommia, jotka voisi yhdessä tehdä. Ensin olin surullinen ja loukkaantunut, nyt tunnen olevani vain ilmaa. Olen niin tuskastunut tähän tilanteeseen! Ei ole masentunut, tai haluton seksiin. Ei ole toista naista, tai ihastuksia. En ole hänestä vastenmielinen ulkoisesti, tai olemukseltani. Olen suoraan tuskastuneena nämä asiat häneltä kysellyt. Kun otan asian puheeksi, syntyy riita. Minkäs teet. Olen yrittänyt, mutta en pysty elämään hiljaisessa välitilassa, jossa mieltä painavista asioista pitäisi vaijeta toisen mieliksi. Kyllä ottaa aivoon olla näkymätön! N87

150

21846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku sinkkumies olis varmasti sinun kanssa onnellinen ja tekisi suhteen hyväksi paljon jotta sinulla olisi hyvä olla. Se ei vaan rakasta sinua enää mutta ei uskalla sanoa sitä.

      • Anonyymi

        Voihan se olla, että olisin niin onnekas. Tällaisessa elämäntilanteessa on omat haasteensa, lapset ja yhteistä omaisuutta. Siksi kai sitä yrittää viivyttää väistämätöntä. Luulen myös että ei rakasta enää. N87


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla, että olisin niin onnekas. Tällaisessa elämäntilanteessa on omat haasteensa, lapset ja yhteistä omaisuutta. Siksi kai sitä yrittää viivyttää väistämätöntä. Luulen myös että ei rakasta enää. N87

        Eroa, omaisuus menee velkojen jälkeen tasan, jos ei avioehtosopimusta, ja vanhemmuus jatkuu eron jälkeen, eihän lapsista erota.


      • Anonyymi

        Ja sieltä syöksyi ritari lohduttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sieltä syöksyi ritari lohduttamaan.

        Ellei näy niin kailota kovasti että vetelehtivä ritarikin sen kuulee...


      • Anonyymi

        Pettäminen on kyl tätä päivää. Itse auttaa jaksamaan perhearjen keskellä kun käyn salaa panemassa muita. Elämä muuttui kun löysin panemua.net sivuston! Ja mun mielestä tää on win-win tilanne. Vaimo tykkää kun oon iloinen ja salarakas tykkää saada multa. Kaikki voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroa, omaisuus menee velkojen jälkeen tasan, jos ei avioehtosopimusta, ja vanhemmuus jatkuu eron jälkeen, eihän lapsista erota.

        Niin ja kaikkihan nykyään eroavat, se tuntuu kuuluvan asiaan. Elämme opportunismin aikakautta ja kaikille ihmisille oma napa on lähinnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sieltä syöksyi ritari lohduttamaan.

        Oletko kateellinen 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla, että olisin niin onnekas. Tällaisessa elämäntilanteessa on omat haasteensa, lapset ja yhteistä omaisuutta. Siksi kai sitä yrittää viivyttää väistämätöntä. Luulen myös että ei rakasta enää. N87

        "Luulen myös että ei rakasta enää"

        Otan osaa. Mies ei vaikuta oikein kypsyneeltä aviomieheksi. Vaikkei niin enää 'rakastaisikaan' (juuri tällä hetkellä), niin koska on ryhtynyt kumppaniksi, olisi hänen moraalinen velvollisuutensa huomioida kumppaniaan ja osoittaa hänelle rakkaudellisia tekojaankin kuten keskittymistä kumppaninsa kuuntelemiseen ja asialliseen keskusteluun ja sen perusteella sitten pyrkiä vastaamaan hieman kumppaninsa tarpeisiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kaikkihan nykyään eroavat, se tuntuu kuuluvan asiaan. Elämme opportunismin aikakautta ja kaikille ihmisille oma napa on lähinnä.

        Kun minä olen noissa miesten yhteis majoituksissa keskustellut naimisissa olevien miesten kesken avioliiton sexsi asioista, niin monet miehet sanoo, ettei vaimoo kiinnosta. Niin että kiinnostuksen puute on molemmin puolista. Jos sitten Sekstataan niin vaimo puhuu sillä aikaa vaikka parin yhteisistä lapsista. Näin sitten loppuu kiinnostus molemmilta.
        Luulisin, että aktiivi sukupuoli ja seksi elämää kestää avioliitoissa noin puoli vuotta siitä kun on menty yhteen.
        OLen nyt leski mies ja kyllä voin sanoa, että ainakin minulla on mukavampi yksin kuin kumppanin kanssa. Saa elää kuten haluaa eitarte tehä tiliä joka menemisistään ja tulemisistaan.
        Sitten hyvät veljet tehkää se avioehto jos on omaisuutta. Nainen vie kyllä rahasi ym omaisuutesi jos teillä ei oo avioehtoa. Kun se on niin, että jos eroatte niin joudut maksamaan eläkettä lapsistasi vaikka teillä olisi avioehtokin. Joten aika paljosta mies luopuu kun hän menee naimisiin ja samaten nainen saa omat rasitteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä olen noissa miesten yhteis majoituksissa keskustellut naimisissa olevien miesten kesken avioliiton sexsi asioista, niin monet miehet sanoo, ettei vaimoo kiinnosta. Niin että kiinnostuksen puute on molemmin puolista. Jos sitten Sekstataan niin vaimo puhuu sillä aikaa vaikka parin yhteisistä lapsista. Näin sitten loppuu kiinnostus molemmilta.
        Luulisin, että aktiivi sukupuoli ja seksi elämää kestää avioliitoissa noin puoli vuotta siitä kun on menty yhteen.
        OLen nyt leski mies ja kyllä voin sanoa, että ainakin minulla on mukavampi yksin kuin kumppanin kanssa. Saa elää kuten haluaa eitarte tehä tiliä joka menemisistään ja tulemisistaan.
        Sitten hyvät veljet tehkää se avioehto jos on omaisuutta. Nainen vie kyllä rahasi ym omaisuutesi jos teillä ei oo avioehtoa. Kun se on niin, että jos eroatte niin joudut maksamaan eläkettä lapsistasi vaikka teillä olisi avioehtokin. Joten aika paljosta mies luopuu kun hän menee naimisiin ja samaten nainen saa omat rasitteensa.

        Miksi oletet, että se on mies, kenellä on rahaa, jotka nainen vie. Se käy ihan toisinpäinkin.


    • Anonyymi

      Onko tilanne aina ollut tuollainen, vai onko mies hiljalleen muuttunut tuollaiseksi?

      • Anonyymi

        Tilanne on hiljalleen muuttunut tällaiseksi. Ei hän kyllä koskaan ole ollut erityisen suulas puhumaan tunteistaan, mutta mielestäni muutos entiseen on huomattava. Aikaisemmin on kuitenkin halannut, sanonut rakastavansa ja on tuonut joskus jopa kukkia. On myös osoittanut selvästi kiinnostuksensa makuuhuoneen puolella. Jollei ole tilannetta, jossa on ns. pakko puhua, on kuoleman hiljaista. N87


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on hiljalleen muuttunut tällaiseksi. Ei hän kyllä koskaan ole ollut erityisen suulas puhumaan tunteistaan, mutta mielestäni muutos entiseen on huomattava. Aikaisemmin on kuitenkin halannut, sanonut rakastavansa ja on tuonut joskus jopa kukkia. On myös osoittanut selvästi kiinnostuksensa makuuhuoneen puolella. Jollei ole tilannetta, jossa on ns. pakko puhua, on kuoleman hiljaista. N87

        Kysyin siksi, että olen joskus ollut se, jota ei vaan enää kiinnosta oikein mikään. Tämä johtui siitä, että oikeastaan kaikki, mitä sanoin tai tein, oli ainakin jollain tavalla väärin tai turhaa. Hieno juttu, että ajoin nurmikon, mutta tuolla pensaan vieressä on vähän pitkää vielä. Ruoka maistuu, vaikka korianteri puuttuukin. Lattia tuli puhtaaksi, mutta miksi käytit tuota moppia etkä tätä toista? Pieniä asioita, mutta kun niitä tulee jatkuvalla tahdilla, keskustelusta huolimatta, niin ne nakertaa kiinnostuksen oikein mihinkään. Sama se sitten on tehdä ja puhua just niin kuin itse haluaa, kun kerran aina on jotenkin väärin.

        Nykyään saan tehdä, olla ja puhua juuri täysin omana itsenäni. Ja niin saa uusi puolisonikin. En tiedä, mikä tilanne eksällä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin siksi, että olen joskus ollut se, jota ei vaan enää kiinnosta oikein mikään. Tämä johtui siitä, että oikeastaan kaikki, mitä sanoin tai tein, oli ainakin jollain tavalla väärin tai turhaa. Hieno juttu, että ajoin nurmikon, mutta tuolla pensaan vieressä on vähän pitkää vielä. Ruoka maistuu, vaikka korianteri puuttuukin. Lattia tuli puhtaaksi, mutta miksi käytit tuota moppia etkä tätä toista? Pieniä asioita, mutta kun niitä tulee jatkuvalla tahdilla, keskustelusta huolimatta, niin ne nakertaa kiinnostuksen oikein mihinkään. Sama se sitten on tehdä ja puhua just niin kuin itse haluaa, kun kerran aina on jotenkin väärin.

        Nykyään saan tehdä, olla ja puhua juuri täysin omana itsenäni. Ja niin saa uusi puolisonikin. En tiedä, mikä tilanne eksällä on.

        Kuulostaa todella ikävältä, onneksi tilanteesi on nyt parempi! N87


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa todella ikävältä, onneksi tilanteesi on nyt parempi! N87

        Kiitos.

        Onkohan miehesi samanlaisessa tilanteessa kun minä olin ennen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on hiljalleen muuttunut tällaiseksi. Ei hän kyllä koskaan ole ollut erityisen suulas puhumaan tunteistaan, mutta mielestäni muutos entiseen on huomattava. Aikaisemmin on kuitenkin halannut, sanonut rakastavansa ja on tuonut joskus jopa kukkia. On myös osoittanut selvästi kiinnostuksensa makuuhuoneen puolella. Jollei ole tilannetta, jossa on ns. pakko puhua, on kuoleman hiljaista. N87

        Niin minun entistä elämääni
        Tulee oikein ahdistuksen tunne,kun niin samaistun tähän
        Ero ja näkemiin
        Elämä on liiañ lyhyt pätkä tuhlattavaksi pahaan mieleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin siksi, että olen joskus ollut se, jota ei vaan enää kiinnosta oikein mikään. Tämä johtui siitä, että oikeastaan kaikki, mitä sanoin tai tein, oli ainakin jollain tavalla väärin tai turhaa. Hieno juttu, että ajoin nurmikon, mutta tuolla pensaan vieressä on vähän pitkää vielä. Ruoka maistuu, vaikka korianteri puuttuukin. Lattia tuli puhtaaksi, mutta miksi käytit tuota moppia etkä tätä toista? Pieniä asioita, mutta kun niitä tulee jatkuvalla tahdilla, keskustelusta huolimatta, niin ne nakertaa kiinnostuksen oikein mihinkään. Sama se sitten on tehdä ja puhua just niin kuin itse haluaa, kun kerran aina on jotenkin väärin.

        Nykyään saan tehdä, olla ja puhua juuri täysin omana itsenäni. Ja niin saa uusi puolisonikin. En tiedä, mikä tilanne eksällä on.

        Tämä kuvaa omaa elämääni täydellisesti. Ap:n kannattaisi tutkia myöd peiliä. Uusi suhde itselläni hyvässä kuosissa ja ihmettelen miksen pystynyt aiemmin irtautumaan. T: M


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on hiljalleen muuttunut tällaiseksi. Ei hän kyllä koskaan ole ollut erityisen suulas puhumaan tunteistaan, mutta mielestäni muutos entiseen on huomattava. Aikaisemmin on kuitenkin halannut, sanonut rakastavansa ja on tuonut joskus jopa kukkia. On myös osoittanut selvästi kiinnostuksensa makuuhuoneen puolella. Jollei ole tilannetta, jossa on ns. pakko puhua, on kuoleman hiljaista. N87

        Jorma sitten käpertyi itsensä ympärille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on hiljalleen muuttunut tällaiseksi. Ei hän kyllä koskaan ole ollut erityisen suulas puhumaan tunteistaan, mutta mielestäni muutos entiseen on huomattava. Aikaisemmin on kuitenkin halannut, sanonut rakastavansa ja on tuonut joskus jopa kukkia. On myös osoittanut selvästi kiinnostuksensa makuuhuoneen puolella. Jollei ole tilannetta, jossa on ns. pakko puhua, on kuoleman hiljaista. N87

        Mitäs sinä olet tehnyt? Hän on tuonut kukkia ja sanonut rakastavansa.... Onko saanut vastakaikua tekojesi myötä? Vai oletko vain olettanut ja vaatinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin siksi, että olen joskus ollut se, jota ei vaan enää kiinnosta oikein mikään. Tämä johtui siitä, että oikeastaan kaikki, mitä sanoin tai tein, oli ainakin jollain tavalla väärin tai turhaa. Hieno juttu, että ajoin nurmikon, mutta tuolla pensaan vieressä on vähän pitkää vielä. Ruoka maistuu, vaikka korianteri puuttuukin. Lattia tuli puhtaaksi, mutta miksi käytit tuota moppia etkä tätä toista? Pieniä asioita, mutta kun niitä tulee jatkuvalla tahdilla, keskustelusta huolimatta, niin ne nakertaa kiinnostuksen oikein mihinkään. Sama se sitten on tehdä ja puhua just niin kuin itse haluaa, kun kerran aina on jotenkin väärin.

        Nykyään saan tehdä, olla ja puhua juuri täysin omana itsenäni. Ja niin saa uusi puolisonikin. En tiedä, mikä tilanne eksällä on.

        100% samaa mieltä.
        Itsellä mennyt juuri samoista syistä motivaatio nykyisen muijan kanssa ja pitäisi toisaankin erota. Ei kiinnosta tehdä enää yhdessä mitään, kun aina on joku huonosti tai jostain valitettavaa, on liian kylmä, on liian kuuma, kahvi on liian laihaa, katoit väärät lautaset pöytään ja ihan koko aika jotain joutavaa narinaa.

        Summauksena se että nykyinen on liian raskassoutunen ihminen, oikea kivireki perässä vedettäväksi. Se masentaa ihan vitusti. En makaa sägyn pohjalla, mutta mieluiten olen ulkona, mettällä, kalalla tai jossain jossa ei tarvi kuunnella tuota typerää jäkätystä. Jos ei olis lapsia, niin sekuntiakaan en olis tässä liitossa. Aivan sama vaikka menee talot ja autot- elämää ja hukattuja vuosia ei saa koskaan takaisin.


    • Anonyymi

      Minä sanoin eksälle että jos ei rakasta niin sitten ero. Ja ero tuli. En minä väkisin ala olemaan sinun kanssa jos ei yhteinen elämä kiinnosta. Seksi ja läheisyys kuuluu parisuhteeseen sanoin myös.
      No nyt minulla uusi nainen ja elämä rullaa hyvin.

    • Anonyymi

      Masennus iskenyt päälle...

      • Anonyymi

        Tätä minäkin mietin ja olen asiasta kysellyt, mutta ei koe olevansa masentunut. Toki voi olla myös piilevänä ja merkkejä on joskus varmasti vaikea tunnistaa itsestäkään. N87


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä minäkin mietin ja olen asiasta kysellyt, mutta ei koe olevansa masentunut. Toki voi olla myös piilevänä ja merkkejä on joskus varmasti vaikea tunnistaa itsestäkään. N87

        Suosittelen nyt kuitenkin lääkärin luona käyntiä ja perusverikokeita! Masennus hiipii salakavalasti ja ihminen putoaa omaan kuplaansa. Yhdeltä hyvältä ystävältäni löytyi tuollaisen episodin yhteydessä vakava suolistotulehdus - parantuminen ja lääkekokeilut ruokavaliomuutoksineen veivät melkein 10 vuotta! Nyt on taas terve ja tekeväinen mies. Ei ollut osannut purkaa pahaa oloaan ja siksi kait sairastui niin vakavasti.


    • Anonyymi

      Elin samanlaisessa liitossa vuosia. Ex on hyvin luultavasti Asperger piirteinen ja luultavasti myös ADD, vaikkei diagnoosia olekaan. Alussa hän yritti miellyttää ja siksi alku oli erilainen kuin se mitä parisuhteissa on ollut, mutta silti hyvä. Yritin kysellä mitä haluaa elämältä ja parisuhteelta ja milllainen on, mutta joko ei tunne itseään ollenkaan tai sitten vastasi mitä kuvitteli minun haluavan .
      Miellytti varmaan koska oli melkein 40v lähes parisuhdekokematon mies ja sillä taustalla ei ole kovin helppo pariutua ja saada omaa jälkikasvua.

      Kun pitkän harkinnan jälkeen jälkikasvu sai tulla, mies sulkeutui ja sulkeutui enemmän. Oli kuin olisi ollut huonekalun kanssa parisuhteessa. Ei silmiin katsomista, ei puhetta, ei suudelmia 4 vuoteen, vikan kahden vuoden isoin parisuhde teko oli yksi olalle taputus kun halusi kiittää tuesta vaikeassa tilanteessa. Siis tuo oli sinoa kosketus vikassa 3 vuodessa. Vikat 3 vuotta meni selibaatissa kun sitä edelliset 2 vuotta olin tehnyt kaikki paitsi yhden aloitteen ja kun olin tullut torjutuksi 95% prosenttisesti. Kun tein aloitteita oli seksiä vielä 2-6 krt/v. Sanoin suoraan etten halua ahdistella, kun et selkeästi halua (omasta mielestään omissa haluissa tai kyvyissä ei ole mitään vikaa, enkä voi tehdä mitään toisin halun nostamiseksi) ja siksi en enää tee aloitteita seksiin tai läheisyyteen enkä kestä jatkuvaa torjuntaa menettämättä naiseuttani. Siihen seksi ja läheisyys loppuikin. Haluissa ei siis ollut mitään vikaa, muttei niitä kyllä ollut. 😂

      Itse myös viivyttelin eroa, koska omakotitalon jakaminen ja lapsien etua pitää harkita tarkasti. Vanhin alakoululainen lapseni sanoi minulle, ettei puoliso rakasta minua ja kun kerroin erosta, hän vain totesi että tiesin tuon. Lapset myös kokee rakkaudettomuuden ja se ei ole hyvä kasvu ympäristö lapselle. Ajankohta erolle oli siis kompromissi oman jaksamisen, lasten näkemään rakkaudettomuuden ja pienemmän riittävän iän kesken.

      Erosin ja olen itse nyt paljon onnellisempi. Myös lapset ovat paljon tasapainoisempia. Pieninkin saa isästään paremmat hetken, kun isä saa levätä vuoroviikoin. Ei jaksaisi olla läsnä koko ajan. Vuoroviikkokin tekee hyvin tiukkaa…

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Tunnistan tuosta paljon omia ajatuksiani ja tuntemuksiani. Tilanteemme on vähän samanlainen. Lapset varmasti aistivat tilanteen ja heidän hyvinvointinsa menee tietysti kaiken edelle. Täytyy varmaan rueta miettimään tosissaan eroa, ehkä olisi miehellekin helpotus. N87


      • Anonyymi

        Kyllä niin paljon löytyi oman parisuhteen tunnusmerkkejä tästä, että kiitos kun kerroit omastasi, sain vertaistukea tästä ja se voimaannuttaa, kun tajuaa ettei olekkaan ainut joka kokee tälläistä. Ulkopuolisilla ei ole hajuakaan, kuinka yksinäinen olen parisuhteessani. Kehuvat kuinka hyvännäköisen naisen on mieheni saanut, kumpa tietäisivätkin kuinka vähän sitä arvostusta saan kotona.
        Kiitos kun kerroit, toivottavasti saan kerättyä rohkeutta irtaantumiseen, oman kodin löytämiseen. Lapsetkin näkevät tilanteen ja en usko, että syyllistävät erosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Tunnistan tuosta paljon omia ajatuksiani ja tuntemuksiani. Tilanteemme on vähän samanlainen. Lapset varmasti aistivat tilanteen ja heidän hyvinvointinsa menee tietysti kaiken edelle. Täytyy varmaan rueta miettimään tosissaan eroa, ehkä olisi miehellekin helpotus. N87

        Suosittelen hakemaan ammattiapua asioiden perusteelliseksi selvittämiseksi ennen eropäätöksen tekemistä.


    • Anonyymi

      Lapsiperhe meillä ja luin koko viestiketjun läpi ja kyllä löydän paljon samoja piirteitä meidän suhteesta paitsi sen että ei ole sanonut rakastavansa minua 6 vuoteen.
      Yhteistä polkua menty 14v. Olo on kun kaverin kanssa eläisi, joskus katsoo hymyssä suin mutta se katoaa yhtä nopeasti kun tuleekin.
      Meillä on lasten ja muun arjen kanssa haasteita.
      minulla on ollut paljon kestämistä hänen puhetyyli, itsekkyys, minun huomaamattomus, hellyden osotukset ja kosketuksen puute.
      Seksiä on vähän se tuntuu hänen mielestä olevan vastenmielistä.
      Itsellä olisi halua olla jos vaimolla olisi myös, mutta kaikki alkanu tuntua puulta kun en ole saanut muuta rakkautta kun pyykinpesut ja siivoomiset kotona.

      Puoliso haluaa olla yhdessä ja minä en oikeen haluaisi...

      • Anonyymi

        Ikävä kuulla, ei ole helppo tilanne sielläkään. Ehkä näistä vastauksista/vertaistuesta on sinullekin apua, kun pohdit parisuhteesi tulevaisuutta. Tsemppiä! N87


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kuulla, ei ole helppo tilanne sielläkään. Ehkä näistä vastauksista/vertaistuesta on sinullekin apua, kun pohdit parisuhteesi tulevaisuutta. Tsemppiä! N87

        Onko näistä vastauksista ollut sinulle itsellesi apua? Oletko ymmärtänyt, mistä miehesi käytös saattaa johtua, ja onko sinulle tullut ajatuksia siitä, mitä voit tehdä tilanteen parantamiseksi?


    • Anonyymi

      On mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia ja tuntemuksia, nyt kun pystyn katsomaan hiukan "kauempaa".
      Itse olin todella pitkään (liian pitkään) samanlaisessa avioliitossa, mutta minä olen mies.
      Kaikki kotityöt mitä tein, tein aina väärin. Eikä vaimoni koskaan ollut kovin hienotunteinen, kun toi ilmi mielipiteensä. Lopulta meille tuli sellainen työnjako, että minä hoidin talon, pihan, autot ja moottoripyörät, yms.
      Vaimo hoiti talon sisäpuolen, ruoan, osan siivouksesta, yms., tosin se osa minkä minä siivosin, oli huonosti, tai muulla tavalla väärin tehty.

      Kaikenlainen läheisyys, myös seksi, loppui vaimoni toiveesta jo muutama vuosi ennen avioeroa. Itse yritin toivoa käännöstä parempaan useamman vuoden ajan. Lopulta kun lapsi oli muuttanut jo omilleen, päätimme että haemme avioeron.

      Ja täytyy sanoa, että se oli elämäni parhaita päätöksiä, vaikka se taloudellisesti teki kipeää, koska omaisuuden karttuminen oli ollut pääsäntöisesti minun hommani. Vaimon rahat meni lähinnä ripsihuoltoihin, kynsihuoltoihin, vaatteisiin, yms.
      Omaisuus jaettiin ja vaikka edelleen maksan pankkilainaa, jonka jouduin ottamaan, että saan exäni osuuden talosta, on elämäni silti rikkaampaa (joka tavalla) kuin koskaan avioliiton aikana.

      Ja näin jälkeenpäin ajatellen, ero olisi pitänyt ottaa jo vuosia aikaisemmin. Itse ajattelin lapsen parasta ja kuvittelin että tärkeintä on, että lapsi saa elää "ehjässä" kodissa. Nyt tiedän olleeni väärässä. Lapselle olisi varmasti ollut parempi nähdä, että on olemassa onnellisia parisuhteita, vaikka ne olisi ollut isällä ja äidillä eri paikoissa.

      - mies Tasan54

      • Anonyymi

        Ikävää, mutta kuitenkin lohduttava kuulla, että täällä on muutakin jotka ovat olleet samassa tilanteessa. Varsinkin, kun elämä on jatkunut onnellisempana eron jälkeen! Uskon myös, että lapsille olisi parempi nähdä vanhemmat onnellisessa, tai edes jokseenkin normaalissa parisuhteessa uuden kumppanin kanssa, kun vanhemmat onnettomana keskenään. Näinhän se on, että omaisuus on vain materiaa ja raha on vain rahaa, vaikka kyllähän sen riittävyys tarpeisiin asioita helpottaa. N87


      • Anonyymi

        Ehkä lapsen kokemukseen erosta vaikuttaa se, näkyykö suhteen vaikeudet hänelle. Itse eronneiden vanhempien lapsena ajattelin, että jatkuvan riitelyn jälkeen ero oli suorastaan helpotus. Ja toivoin tietenkin onnea vanhemmilleni, vaikka se tarkoittaisi sen löytämistä uuden kumppanin kanssa


      • Anonyymi

        Mies tasan 54
        Millainen elämäsi on nyt?
        Onko uusi suhde ja kuin vanha suhde jos on?
        Onko /voisiko olla läheisyyttä ja seksiä uudessa suhteessa vaika vuosia 10 esim takana?

        Nimimerkillä vaimo haluaa jatkaa ja minä en nyt niinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää, mutta kuitenkin lohduttava kuulla, että täällä on muutakin jotka ovat olleet samassa tilanteessa. Varsinkin, kun elämä on jatkunut onnellisempana eron jälkeen! Uskon myös, että lapsille olisi parempi nähdä vanhemmat onnellisessa, tai edes jokseenkin normaalissa parisuhteessa uuden kumppanin kanssa, kun vanhemmat onnettomana keskenään. Näinhän se on, että omaisuus on vain materiaa ja raha on vain rahaa, vaikka kyllähän sen riittävyys tarpeisiin asioita helpottaa. N87

        Itse eroa harkitessani, mietin usein tulevaisuutta ja että pystyykö tässä iässä enää uuteen ihmissuhteseen.
        Ihmisille tulee vuosien myötä tapoja ja tottumuksia, jotka saattavat hyvinkin paljon erota siitä, mitä mahdollisella kumppanilla on ollut.

        Onneksi kaikki pelko oli turhaa. Vaikka en pidä itseäni kovinkaan hyvän näköisenä, niin yllättävän hyvin olen saanut seuraa, eikä ne juurtuneet tavat ole poikenneet muiden tavoista. Raittiuteni (otan joskus viiniä ruoan kanssa) on myös asia, jota naiset tuntuvat arvostavan.

        Lapseni on sanonut, että olen nykyään huomattavasti iloisempi ja onnellisempi, kuin ennen eroa.

        Ja mitä tuohon omaisuuteen tulee, niin myös rahallisesti menee paremmin. Eli exäni ei kattanut omia kulujaan. Vaikka nyt maksan yksin lainan, talon muut kulut, autot, moottoripyörät, yms, niin siltikin käyttöön ja säästöön jää enemmän kuin aiemmin.

        Mutta muistan ennen eroa lukeneeni, kuinka miehillä on suuri vaara päätyä elämään rahattomana, yksin, vain alkoholi seuranaan, johonkin vuokrayksiöön.

        Onneksi en päätynyt yhdeksi niistä, vaan saan elää omaa onnellista elämääni, virheistä oppineena. Nyt tiedän mitä haluan ja etenkin sen, mitä en halua.
        Mutta nyt elämä on kivaa:)

        Tasan54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse eroa harkitessani, mietin usein tulevaisuutta ja että pystyykö tässä iässä enää uuteen ihmissuhteseen.
        Ihmisille tulee vuosien myötä tapoja ja tottumuksia, jotka saattavat hyvinkin paljon erota siitä, mitä mahdollisella kumppanilla on ollut.

        Onneksi kaikki pelko oli turhaa. Vaikka en pidä itseäni kovinkaan hyvän näköisenä, niin yllättävän hyvin olen saanut seuraa, eikä ne juurtuneet tavat ole poikenneet muiden tavoista. Raittiuteni (otan joskus viiniä ruoan kanssa) on myös asia, jota naiset tuntuvat arvostavan.

        Lapseni on sanonut, että olen nykyään huomattavasti iloisempi ja onnellisempi, kuin ennen eroa.

        Ja mitä tuohon omaisuuteen tulee, niin myös rahallisesti menee paremmin. Eli exäni ei kattanut omia kulujaan. Vaikka nyt maksan yksin lainan, talon muut kulut, autot, moottoripyörät, yms, niin siltikin käyttöön ja säästöön jää enemmän kuin aiemmin.

        Mutta muistan ennen eroa lukeneeni, kuinka miehillä on suuri vaara päätyä elämään rahattomana, yksin, vain alkoholi seuranaan, johonkin vuokrayksiöön.

        Onneksi en päätynyt yhdeksi niistä, vaan saan elää omaa onnellista elämääni, virheistä oppineena. Nyt tiedän mitä haluan ja etenkin sen, mitä en halua.
        Mutta nyt elämä on kivaa:)

        Tasan54

        Samankaltaisia kokemuksia. Lapset tosin olivat pienehköjä erotessa, mutta taloudellisesti tilanne on vähintäänkin sama kuin aiemmin (huoltajuus 50/50). Oma vapaus tehdä ja ajatella on ihan toista ja ei tarvitse kokea syyllisyyttä siitä, että haluaa seksiä. Ex-vaimo ei luultavasti ymmärtänyt mitä torjuva ja ylenkatsova kommentointi (samanlaiseen käytökseen, joka aiemmin sai aikaan hihitystä ja ihailua) tekee miehelle vuosi toisensa jälkeen. Ja pidän itseäni hyvin hillittynä ja romanttisenakin persoonana, joten en voi ottaa ihrasika-naamiota päälleni. Nainen vain oli saanut mitä halusi (lapset, kodin) ja minä muutuin tuotannon tekijäksi. Nyt on hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samankaltaisia kokemuksia. Lapset tosin olivat pienehköjä erotessa, mutta taloudellisesti tilanne on vähintäänkin sama kuin aiemmin (huoltajuus 50/50). Oma vapaus tehdä ja ajatella on ihan toista ja ei tarvitse kokea syyllisyyttä siitä, että haluaa seksiä. Ex-vaimo ei luultavasti ymmärtänyt mitä torjuva ja ylenkatsova kommentointi (samanlaiseen käytökseen, joka aiemmin sai aikaan hihitystä ja ihailua) tekee miehelle vuosi toisensa jälkeen. Ja pidän itseäni hyvin hillittynä ja romanttisenakin persoonana, joten en voi ottaa ihrasika-naamiota päälleni. Nainen vain oli saanut mitä halusi (lapset, kodin) ja minä muutuin tuotannon tekijäksi. Nyt on hyvin.

        Tämäkin on jännää, miten ihminen vuosien myötä muuttuu - ja molemmat puoliskot. Eikä se välttämättä ole hyvää tai pahaa, se vain on niin. Meillä tuli ero 1,5v sitten, vaimo mainitsi sivulauseessa, että olisi ehkä hyvä aika lähteä eri teille, ja täytyy sanoa, että paras päätös ikinä. Ei ollut mitään riitoja tai turhaa draamaa. Hommat vain sovittiin. Nyt asialliset välit, mutta joka tapaamisen jälkeen tulee mietittyä, että hittolainen, että oli hyvä muutos. Toki, sen ajan kun eroprosessia käytiin, n. 1v, , niin kyllä se jatkuvasti oli painostavana mielessä. Mutta kyllä kannatti.

        S


    • Anonyymi

      Luin kirjoituksesi uudestaan ja yksi kohta toi mieleen vanhat muistot, ei niin hyvässä mielessä.
      Silloin kun lapsi syntyi, niin tietenkin molempien aika meni arjen askareissa, eikä keskinäiselle huomioimiselle oikein jäänyt aikaa.
      Sitten kun lapsi hiukan kasvoi ja saimme ensimmäisen vapaaillan, niin luonnollisesti toivoin, että sen viettäisimme toisiamme hemmotellen.
      Mutta vaimolleni vapaailta tarkoittikin baari-iltaa, jossa vedetään kaksin käsin viinaa ja sitä että minun täytyi pitää huolta kaikesta. Rakastelusta ei tarvinnut edes haaveilla, kun se ei vaimoani kiinnostanut vähääkään.

      Kun itselläni on tuollainen tausta seksin suhteen, niin on todella omituista lukea, että joku nainen tekee miehelle aloitteita seksiin. Ja täysin käsittämättömältä tuntuu se, että miestä ei kiinnosta.

      Mutta tiedän kyllä, kuinka paljon se nakertaa itsetuntoa, kun toinen kieltäytyy seksistä ja jopa kaikesta läheisyydestä. On harva asia, jolla omaa puolisoaan voisi loukata enemmän, kuin toistuvalla torjunnalla ja mitätöimisellä.

      On todella surkeaa, ettei miehesi ymmärrä kuinka onnellisessa tilanteessa hän on. Moni mies voi vain haaveilla tuollaisesta vaimosta.

      -Tasan54

      • Anonyymi

        Minusta on pelottava ajatus nyt, kun kumppanini kanssa haluamme suunnilleen saman verran läheisyyttä, että jossakin vaiheessa jompi kumpi voisi menettää kiinnostuksensa. En tietenkään sellaista haluaisi, ja olisi kamalaa, jos kumppanini saisi minulta liian vähän läheisyyttä. Eihän hän sitten voisi enää olla rakas kumppanini, jos torjuisin hänen tärkeän tarpeensa.

        Minulta ei ole koskaan loppunut kiinnostus kumppaniani kohtaan, joten ei ole omaa kokemusta. Mutta luulisin, että sellaiseen olisi jokin syy? Jos läheisyyttä ei enää halua, niin kai kumppanissa on sitten jotakin sellaista, joka tekee läheisyydestä vastenmielistä? Voisiko puhumisella ennaltaehkäistä tällaista, että puhuttaisi ajoissa, jos jokin asia alkaa vaivata?

        Harmillisen vähän on kuullut sellaisten ihmisten näkökulmia, jotka ovat menettäneet kiinnostuksensa. Että miten tilanne heidän mielestään on siihen ajautunut? Ja ennen kaikkea, voisiko tai olisiko sen voinut estää?

        Toivottavasti te kaikki läheisyydenpuutteesta kärsivät löydätte vielä vertaisenne kumppanit, kuten itsekin löysin. On nimittäin aivan mahdottoman ihanaa, kun joku haluaa sitä yhtä paljon. Sellainen pitää vaan löytää, eikä kannata tyytyä vähempään. Jääköön haluamattomat yksin tai etsiköön jonkun kaveriksi kaverisuhteeseen, niin me kunnon parisuhdetta haluavat voimme keskittyä toistemme hellittelyyn 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on pelottava ajatus nyt, kun kumppanini kanssa haluamme suunnilleen saman verran läheisyyttä, että jossakin vaiheessa jompi kumpi voisi menettää kiinnostuksensa. En tietenkään sellaista haluaisi, ja olisi kamalaa, jos kumppanini saisi minulta liian vähän läheisyyttä. Eihän hän sitten voisi enää olla rakas kumppanini, jos torjuisin hänen tärkeän tarpeensa.

        Minulta ei ole koskaan loppunut kiinnostus kumppaniani kohtaan, joten ei ole omaa kokemusta. Mutta luulisin, että sellaiseen olisi jokin syy? Jos läheisyyttä ei enää halua, niin kai kumppanissa on sitten jotakin sellaista, joka tekee läheisyydestä vastenmielistä? Voisiko puhumisella ennaltaehkäistä tällaista, että puhuttaisi ajoissa, jos jokin asia alkaa vaivata?

        Harmillisen vähän on kuullut sellaisten ihmisten näkökulmia, jotka ovat menettäneet kiinnostuksensa. Että miten tilanne heidän mielestään on siihen ajautunut? Ja ennen kaikkea, voisiko tai olisiko sen voinut estää?

        Toivottavasti te kaikki läheisyydenpuutteesta kärsivät löydätte vielä vertaisenne kumppanit, kuten itsekin löysin. On nimittäin aivan mahdottoman ihanaa, kun joku haluaa sitä yhtä paljon. Sellainen pitää vaan löytää, eikä kannata tyytyä vähempään. Jääköön haluamattomat yksin tai etsiköön jonkun kaveriksi kaverisuhteeseen, niin me kunnon parisuhdetta haluavat voimme keskittyä toistemme hellittelyyn 🥰

        Toivottavasti ymmärrätte arvostaa ja vaalia sitä mitä teillä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on pelottava ajatus nyt, kun kumppanini kanssa haluamme suunnilleen saman verran läheisyyttä, että jossakin vaiheessa jompi kumpi voisi menettää kiinnostuksensa. En tietenkään sellaista haluaisi, ja olisi kamalaa, jos kumppanini saisi minulta liian vähän läheisyyttä. Eihän hän sitten voisi enää olla rakas kumppanini, jos torjuisin hänen tärkeän tarpeensa.

        Minulta ei ole koskaan loppunut kiinnostus kumppaniani kohtaan, joten ei ole omaa kokemusta. Mutta luulisin, että sellaiseen olisi jokin syy? Jos läheisyyttä ei enää halua, niin kai kumppanissa on sitten jotakin sellaista, joka tekee läheisyydestä vastenmielistä? Voisiko puhumisella ennaltaehkäistä tällaista, että puhuttaisi ajoissa, jos jokin asia alkaa vaivata?

        Harmillisen vähän on kuullut sellaisten ihmisten näkökulmia, jotka ovat menettäneet kiinnostuksensa. Että miten tilanne heidän mielestään on siihen ajautunut? Ja ennen kaikkea, voisiko tai olisiko sen voinut estää?

        Toivottavasti te kaikki läheisyydenpuutteesta kärsivät löydätte vielä vertaisenne kumppanit, kuten itsekin löysin. On nimittäin aivan mahdottoman ihanaa, kun joku haluaa sitä yhtä paljon. Sellainen pitää vaan löytää, eikä kannata tyytyä vähempään. Jääköön haluamattomat yksin tai etsiköön jonkun kaveriksi kaverisuhteeseen, niin me kunnon parisuhdetta haluavat voimme keskittyä toistemme hellittelyyn 🥰

        Olisi todella hyvä, jos joku parisuhteeseen ja seksiin mielenkiintonsa menettänyt kertoisi, miksi niin tapahtui?
        Se varmasti auttaisi monia sekä ymmärtämään, että ennaltaehkäisemään sellaisen.
        Täällä kirjoittaa lähinnä sellaiset, jotka ovat jääneet yksin parisuhteeseen.
        Vai onko niin, että ongelman tuntee vain se osapuoli, joka haluaisi parisuhteen jatkuvan?


      • Anonyymi

        Kiitos hienoista kirjoituksistasi. Minä olen yksi niistä naisista, joka joutuu elämään puutteessa, kun miestä ei kiinnosta. Mies nukkuu ja kuorsaa eri huoneessa yli kaksi vuotta omasta halustaan, häiriintyy kuulemma nukkuminen minun vieressä. Pyytelen viereeni nukkumaan, lupaa tulla, vaan ei koskaan tule. Seksiä on vuodessa 4-5krt. Minä haluaisin sen verran viikossa ja niin oli ensimmäiset vuodet. Nyt yhdessä jo 15vuotta. Muut kehuvat kuinka hyvännäköisen naisen mies on saanut, mutta oma mies ei kehu eikä pahemmin huomioi. Minä koittanut ja koitan olla mieliksi joka tavalla, mutta epäilen että siinä se vika onkin. Jos olisin ollut kovapäinen käskyttäjä, niin olisin saanut kunnioitusta ja muuta ihan eri tavalla.
        Monesti näkee, että v:mäinen muija saa yleensä ihanan miehen ja v:mäinen ukko ihanan naisen. Aina löytyy vastakohdat yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hienoista kirjoituksistasi. Minä olen yksi niistä naisista, joka joutuu elämään puutteessa, kun miestä ei kiinnosta. Mies nukkuu ja kuorsaa eri huoneessa yli kaksi vuotta omasta halustaan, häiriintyy kuulemma nukkuminen minun vieressä. Pyytelen viereeni nukkumaan, lupaa tulla, vaan ei koskaan tule. Seksiä on vuodessa 4-5krt. Minä haluaisin sen verran viikossa ja niin oli ensimmäiset vuodet. Nyt yhdessä jo 15vuotta. Muut kehuvat kuinka hyvännäköisen naisen mies on saanut, mutta oma mies ei kehu eikä pahemmin huomioi. Minä koittanut ja koitan olla mieliksi joka tavalla, mutta epäilen että siinä se vika onkin. Jos olisin ollut kovapäinen käskyttäjä, niin olisin saanut kunnioitusta ja muuta ihan eri tavalla.
        Monesti näkee, että v:mäinen muija saa yleensä ihanan miehen ja v:mäinen ukko ihanan naisen. Aina löytyy vastakohdat yhdessä.

        Jos minua tarkoitat, niin kiitos kiitoksistasi. Kirjoitan vain sen mitä olen kokenut ja miten jotkut asiat tunnen.
        Mutta vaikka ne kaikkein syvimmälle menneet haavat on jo parantuneet, on niistä silti joitain arpia jäänyt ja siksi pidän kuitenkin pienen kuoren ylläni, enkä ihan kaikkea uskalla kertoa.

        En tiedä mikä niissä vastakohdissa vetää puoleensa. Ehkä se on juuri se erilaisuus? Toisessa on jotain, jota haluaisi itsessäänkin olevan ja ehkä sitä jollain tavalla elää sen toisen kanssa.
        Mutta ikävä kyllä siinä lopulta käy niin, että se kiltimpi jää alakynteen ja se v:mäinen määrää tahdin. Ja se jatkuu niin kauan, kunnes se kiltimpi saa tarpeekseen palvelijana olemisesta ja alkaa taas elämään omaa elämäänsä, omilla ehdoillaan.
        Tai kuten joskus käy, sen kiltimmän itsetunto on niin hajalla, ettei enää pysty edes lähtemään, vaan jää "orjaksi".

        En ole koskaan ymmärtänyt, että miten kukaan mies voi kieltäytyä rakastelusta oman rakkaansa kanssa. Se on jotain niin outoa, että sitä en vaan pysty ymmärtämään.
        Tai ettei halua nukkua oman rakkaansa vieressä.
        Mikä voi olla sen parempaa, kuin illalla ennen unen tuloa, nauttia läheisyydestä ja viimeisenä nähdä rakkaansa silmät.
        Ja aamulla herätä siihen, että oma rakas nukkuu vieressä ja saa hänet hellästi herättää.

        Ja kuinka tyhmä pitää olla, ettei osaa arvostaa ja kertoa naiselleen hänen kauneuttaan.

        Et kertonut minkä ikäisiä olette, mutta seksin määrä kuulostaa todella vähältä. Itse parisuhteessa ollessani olen halunnut pari-kolme kertaa viikossa, sitten kun alkuhuuma on ohi. Alussa vähän useammin:)
        Onneksi vielä ikä ei ole kovin pahasti vähentänyt halukkuutta, vaikka silloin nelikympisenä olin tietenkin aktiivisempi. Mutta nyt tuo pari-kolme kertaa viikossa olisi sopivasti.

        Onko miehelläsi jotain ongelmia? Alkoholi? Raha? Onko hän varmasti hetero? Onko teillä lapsia?
        Kerro jotain tuollaisia.

        Tasan54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat, niin kiitos kiitoksistasi. Kirjoitan vain sen mitä olen kokenut ja miten jotkut asiat tunnen.
        Mutta vaikka ne kaikkein syvimmälle menneet haavat on jo parantuneet, on niistä silti joitain arpia jäänyt ja siksi pidän kuitenkin pienen kuoren ylläni, enkä ihan kaikkea uskalla kertoa.

        En tiedä mikä niissä vastakohdissa vetää puoleensa. Ehkä se on juuri se erilaisuus? Toisessa on jotain, jota haluaisi itsessäänkin olevan ja ehkä sitä jollain tavalla elää sen toisen kanssa.
        Mutta ikävä kyllä siinä lopulta käy niin, että se kiltimpi jää alakynteen ja se v:mäinen määrää tahdin. Ja se jatkuu niin kauan, kunnes se kiltimpi saa tarpeekseen palvelijana olemisesta ja alkaa taas elämään omaa elämäänsä, omilla ehdoillaan.
        Tai kuten joskus käy, sen kiltimmän itsetunto on niin hajalla, ettei enää pysty edes lähtemään, vaan jää "orjaksi".

        En ole koskaan ymmärtänyt, että miten kukaan mies voi kieltäytyä rakastelusta oman rakkaansa kanssa. Se on jotain niin outoa, että sitä en vaan pysty ymmärtämään.
        Tai ettei halua nukkua oman rakkaansa vieressä.
        Mikä voi olla sen parempaa, kuin illalla ennen unen tuloa, nauttia läheisyydestä ja viimeisenä nähdä rakkaansa silmät.
        Ja aamulla herätä siihen, että oma rakas nukkuu vieressä ja saa hänet hellästi herättää.

        Ja kuinka tyhmä pitää olla, ettei osaa arvostaa ja kertoa naiselleen hänen kauneuttaan.

        Et kertonut minkä ikäisiä olette, mutta seksin määrä kuulostaa todella vähältä. Itse parisuhteessa ollessani olen halunnut pari-kolme kertaa viikossa, sitten kun alkuhuuma on ohi. Alussa vähän useammin:)
        Onneksi vielä ikä ei ole kovin pahasti vähentänyt halukkuutta, vaikka silloin nelikympisenä olin tietenkin aktiivisempi. Mutta nyt tuo pari-kolme kertaa viikossa olisi sopivasti.

        Onko miehelläsi jotain ongelmia? Alkoholi? Raha? Onko hän varmasti hetero? Onko teillä lapsia?
        Kerro jotain tuollaisia.

        Tasan54

        Hienosti kirjoitit jälleen, ajatukset menee samaa rataa kuin itselläni. Juuri nuo kuvailemasi asiat kiltimmän osapuolen voimattomuudesta lähteä, jäämisestä "orjaksi". Itsellä se on vielä sekin, että yksinjäämisen pelossa jäädään jumiin siihen että epätyydyttävä suhde on parempaa kuin ei suhdetta ollenkaan. Ollaan "kämppiksiä", jaetaan asuntolaina ja vastuuta lapsesta. Parisuhdetta ei varsinaisesti enää ole. Se, että haluaa olla toisen kanssa ja lähellä illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäisenä, on niin suuresti kaunista ja arvostettavaa osoitusta rakkaudesta ja välittämisestä. Jos ei välitä toisen tarpeista edes fyysisellä tasolla, harvoin se onnistuu silloin henkiselläkään puolella.
        Toinen on niin itsekäs, että se itsekkyys tallaa alleen kaiken muun. Välillä yrittää ottaa muita huomioon, mutta toteutus vähän ontuu. Lähtee yksin mökille, nauttii mielummin kirjan seurasta, kuin olla vaimonsa kanssa, tai keskustella mukavia ja ehdä yhdessä muuta. Mies ei käytä alkoa enää, ei polta ja on tietääkseni ollut aina hetero. Ongelmia ei pitäisi olla muuta kuin ne mitä on korvien välissä. Siellä kun vika pienikin aiheuttaa suuria haittoja.
        Olemme molemmat jo vähän yli 50v, mies minua pari vuotta vanhempi.
        N52


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on pelottava ajatus nyt, kun kumppanini kanssa haluamme suunnilleen saman verran läheisyyttä, että jossakin vaiheessa jompi kumpi voisi menettää kiinnostuksensa. En tietenkään sellaista haluaisi, ja olisi kamalaa, jos kumppanini saisi minulta liian vähän läheisyyttä. Eihän hän sitten voisi enää olla rakas kumppanini, jos torjuisin hänen tärkeän tarpeensa.

        Minulta ei ole koskaan loppunut kiinnostus kumppaniani kohtaan, joten ei ole omaa kokemusta. Mutta luulisin, että sellaiseen olisi jokin syy? Jos läheisyyttä ei enää halua, niin kai kumppanissa on sitten jotakin sellaista, joka tekee läheisyydestä vastenmielistä? Voisiko puhumisella ennaltaehkäistä tällaista, että puhuttaisi ajoissa, jos jokin asia alkaa vaivata?

        Harmillisen vähän on kuullut sellaisten ihmisten näkökulmia, jotka ovat menettäneet kiinnostuksensa. Että miten tilanne heidän mielestään on siihen ajautunut? Ja ennen kaikkea, voisiko tai olisiko sen voinut estää?

        Toivottavasti te kaikki läheisyydenpuutteesta kärsivät löydätte vielä vertaisenne kumppanit, kuten itsekin löysin. On nimittäin aivan mahdottoman ihanaa, kun joku haluaa sitä yhtä paljon. Sellainen pitää vaan löytää, eikä kannata tyytyä vähempään. Jääköön haluamattomat yksin tai etsiköön jonkun kaveriksi kaverisuhteeseen, niin me kunnon parisuhdetta haluavat voimme keskittyä toistemme hellittelyyn 🥰

        Hienoa nähdä, että joillakin menee hyvin ja myös teillä. Joskus voi olla vaikea vaan ymmärtää toisten parisuhdeongelmista jos itse elää kovin rakastuneessa tilassa. Eroaminen ei ole mikään helppo päätös kaikille jos ihmettelee sitä mikseivät parit eroa. Toisen voi nähdä ihan hyvänä kaverina, eikä siitä mukavuudenhaluisena halua luopua kun yksinäisyys pelottaa. Jos ollaan oltu yhdessä vuosikausia niin myös yhteiset lapset voi tehdä erosta vaikeampaa. Vähän eri juttu jos on nuori lapseton pariskunta, sillon vaan pakkaa kimpsut ja kampsut ja lähtee eri teille jos siltä tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi todella hyvä, jos joku parisuhteeseen ja seksiin mielenkiintonsa menettänyt kertoisi, miksi niin tapahtui?
        Se varmasti auttaisi monia sekä ymmärtämään, että ennaltaehkäisemään sellaisen.
        Täällä kirjoittaa lähinnä sellaiset, jotka ovat jääneet yksin parisuhteeseen.
        Vai onko niin, että ongelman tuntee vain se osapuoli, joka haluaisi parisuhteen jatkuvan?

        Kaks ylipainosta ihmistä jotka kokee mahdollisesti jossain määrin vastenmielisyyttä toisiaan kohtaan.
        Toisaalta jos on rakastanut tuota ihmistä kauan , ei siinä sinällänsä ole mitään vastenmielistä mutta jos molemmat kokevat itsensä vähemmän viehättävinä. Ehkä se on se oikea asia.
        Se puhumattomuus ja se että lakkaa olemasta toiselle tärkeä. Kelpaa vain pyykinpesijäksi , ruoanlaittajaksi ja saunanlämmittäjäksi. Television katsominen ainoa asia mitä yhdessä tehdään.
        Vielä tuosta seksiin mielenkiinnon menettämisestä että mielestäni on aika selvää myös sellainen seikka jos toinen kohtelee huonosti tai sanoo sanoja jotka loukkaa niin aika turha silloin odottaa seksiä.
        Pienillä loukkaavilla sanoilla ja teoilla on suuri merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti kirjoitit jälleen, ajatukset menee samaa rataa kuin itselläni. Juuri nuo kuvailemasi asiat kiltimmän osapuolen voimattomuudesta lähteä, jäämisestä "orjaksi". Itsellä se on vielä sekin, että yksinjäämisen pelossa jäädään jumiin siihen että epätyydyttävä suhde on parempaa kuin ei suhdetta ollenkaan. Ollaan "kämppiksiä", jaetaan asuntolaina ja vastuuta lapsesta. Parisuhdetta ei varsinaisesti enää ole. Se, että haluaa olla toisen kanssa ja lähellä illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäisenä, on niin suuresti kaunista ja arvostettavaa osoitusta rakkaudesta ja välittämisestä. Jos ei välitä toisen tarpeista edes fyysisellä tasolla, harvoin se onnistuu silloin henkiselläkään puolella.
        Toinen on niin itsekäs, että se itsekkyys tallaa alleen kaiken muun. Välillä yrittää ottaa muita huomioon, mutta toteutus vähän ontuu. Lähtee yksin mökille, nauttii mielummin kirjan seurasta, kuin olla vaimonsa kanssa, tai keskustella mukavia ja ehdä yhdessä muuta. Mies ei käytä alkoa enää, ei polta ja on tietääkseni ollut aina hetero. Ongelmia ei pitäisi olla muuta kuin ne mitä on korvien välissä. Siellä kun vika pienikin aiheuttaa suuria haittoja.
        Olemme molemmat jo vähän yli 50v, mies minua pari vuotta vanhempi.
        N52

        Tiedän omasta kokemuksestani, kuinka vaikea ja pelottava asia se lähteminen on.. Itsekin sitä mietin sitä useamman vuoden. Se kun ei koskaan ole vain kahden ihmisen välinen asia, vaan samalla katkeaa myös useat perhe-ja ystävyyssuhteet.
        Vaikka kuinka kaikki sanoo, että kyllä me tullaan pitämään yhteyttä, niin kyllä ne vaan jakautuu omille puolilleen.
        Itse olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että suurin osa yhteisistä tutuistani jäi minun "puolelleni". Ja ihan kaikki tiesi tilanteemme, vaikka yritimme parhaamme mukaan pitää kulissit pystyssä.

        Mutta en usko, että sinun tarvitsee olla huolissasi, että et löytäisi uutta ihmissuhdetta. Ja näin jälkeenpäin, voin sanoa, että huono suhde ei ole parempi, kuin ei suhdetta ollenkaan .
        Silloin kun exäni kanssa päätimme, että nyt se loppuu, niin tietenkin hetken oli epäuskoinen tunne. Sanottiinko me se todellakin ääneen? Mutta kun sen ymmärsi todeksi, niin jo muutaman tunnin kuluttua tuntui, kuin joku suuri taakka olisi nostettu pois päältä, joku sellainen joka on painanut monta vuotta. Nyt se on poissa. Olo tuntui kevyeltä. Silloin olin varma, että päätös oli oikea.

        Tuosta mökille lähtemisestä yksin. Pyytääkö hän sinua mukaan, vai etkö sinä halua mennä mukaan?

        Tasan54


      • Anonyymi

        Itsekin olin vuosia naimisissa miehen kanssa, joka ei halunnut seksiä eikä läheisyyttä. Ero tuli ja myöhemmin löysin miehen, jolle seksi on ilon ja onnen lähde, ei mikään pakkopulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän omasta kokemuksestani, kuinka vaikea ja pelottava asia se lähteminen on.. Itsekin sitä mietin sitä useamman vuoden. Se kun ei koskaan ole vain kahden ihmisen välinen asia, vaan samalla katkeaa myös useat perhe-ja ystävyyssuhteet.
        Vaikka kuinka kaikki sanoo, että kyllä me tullaan pitämään yhteyttä, niin kyllä ne vaan jakautuu omille puolilleen.
        Itse olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että suurin osa yhteisistä tutuistani jäi minun "puolelleni". Ja ihan kaikki tiesi tilanteemme, vaikka yritimme parhaamme mukaan pitää kulissit pystyssä.

        Mutta en usko, että sinun tarvitsee olla huolissasi, että et löytäisi uutta ihmissuhdetta. Ja näin jälkeenpäin, voin sanoa, että huono suhde ei ole parempi, kuin ei suhdetta ollenkaan .
        Silloin kun exäni kanssa päätimme, että nyt se loppuu, niin tietenkin hetken oli epäuskoinen tunne. Sanottiinko me se todellakin ääneen? Mutta kun sen ymmärsi todeksi, niin jo muutaman tunnin kuluttua tuntui, kuin joku suuri taakka olisi nostettu pois päältä, joku sellainen joka on painanut monta vuotta. Nyt se on poissa. Olo tuntui kevyeltä. Silloin olin varma, että päätös oli oikea.

        Tuosta mökille lähtemisestä yksin. Pyytääkö hän sinua mukaan, vai etkö sinä halua mennä mukaan?

        Tasan54

        Juurikin näin se varmasti on, että kyllä ne perhe-, sukulaisuus-ja yhteiset ystävyyssuhteet jakaantuu ja katkeaa. Tämä on monelle myös se ongelma, jossa korostuu se yksinjäämisen pelko. Varsinkin jos olet ainut lapsi jolla ei ole sisaruksia, vanhemmat edesmenneet ja ystävyyssuhteitakin on vähän. Tällöin se kysyy erinomaisen paljon rohkeutta pudota totaalisen omavaraisuuden kuiluun. Monessa hätätilanteessa harva selviytyy aivan omilla hartiavoimilla. Voin sanoa, että oma haluni irrottautua yksinäisyyden totalitarismiin olisi huomattavasti helpompaa, jos olisi edes yksi paras ystävä tai sisarus tukemassa. Jos työ/perhe vie elämää kuin pässiä narussa pitkästi yli kymmenen vuotta, niin siinä ei oikein uusia omia ystäviä onnistu hankkimaan, vaikka sosiaaliset taidot ovatkin periaatteessa hyvät.
        Aivan varmasti helpotus tulee, kun voi hengittää kuin uusilla keuhkoilla, kun se vanhan toimimattoman suhteen aiheuttama ahdistus on poissa. Sitä kohti tässä mennään. Niin suuria ihmeitä en odota enää tapahtuvaksi. Ihmiset muuttuvat, toiset tekevät täyskäännöksen ja toiset pysyvät tunnistettavina. En olisi nykyisen kumppanin kanssa alkanut edes seurustelemaan, jos olisi ollut tavatessa sellainen kuin viimeiset kymmenen vuotta.
        Toki olen tehnyt kaiken ja ylikin sen eteen, että toinen pysyisi tyytyväisenä ja odottanut että se vaikuttaisi toisen haluun myös miellyttää minua. No se ei kyllä aina toimi niin.
        Olen mennyt harrastuksiin mukaan ja omille epämukavuusalueille monet kerrat. Menen mukaan joka paikkaan, minne pyydetään.
        En ole istunut kuskin paikalla omassa elämässäni pitkään aikaan. Ehkäpä olisi todellakin aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin se varmasti on, että kyllä ne perhe-, sukulaisuus-ja yhteiset ystävyyssuhteet jakaantuu ja katkeaa. Tämä on monelle myös se ongelma, jossa korostuu se yksinjäämisen pelko. Varsinkin jos olet ainut lapsi jolla ei ole sisaruksia, vanhemmat edesmenneet ja ystävyyssuhteitakin on vähän. Tällöin se kysyy erinomaisen paljon rohkeutta pudota totaalisen omavaraisuuden kuiluun. Monessa hätätilanteessa harva selviytyy aivan omilla hartiavoimilla. Voin sanoa, että oma haluni irrottautua yksinäisyyden totalitarismiin olisi huomattavasti helpompaa, jos olisi edes yksi paras ystävä tai sisarus tukemassa. Jos työ/perhe vie elämää kuin pässiä narussa pitkästi yli kymmenen vuotta, niin siinä ei oikein uusia omia ystäviä onnistu hankkimaan, vaikka sosiaaliset taidot ovatkin periaatteessa hyvät.
        Aivan varmasti helpotus tulee, kun voi hengittää kuin uusilla keuhkoilla, kun se vanhan toimimattoman suhteen aiheuttama ahdistus on poissa. Sitä kohti tässä mennään. Niin suuria ihmeitä en odota enää tapahtuvaksi. Ihmiset muuttuvat, toiset tekevät täyskäännöksen ja toiset pysyvät tunnistettavina. En olisi nykyisen kumppanin kanssa alkanut edes seurustelemaan, jos olisi ollut tavatessa sellainen kuin viimeiset kymmenen vuotta.
        Toki olen tehnyt kaiken ja ylikin sen eteen, että toinen pysyisi tyytyväisenä ja odottanut että se vaikuttaisi toisen haluun myös miellyttää minua. No se ei kyllä aina toimi niin.
        Olen mennyt harrastuksiin mukaan ja omille epämukavuusalueille monet kerrat. Menen mukaan joka paikkaan, minne pyydetään.
        En ole istunut kuskin paikalla omassa elämässäni pitkään aikaan. Ehkäpä olisi todellakin aika.

        Täytyy sanoa, että itsekin pelkäsin että ne yhteiset tutut, on tuttuja enemmän exäni vuoksi, mutta onneksi olin väärässä. Ja kaikkein tärkeimpänä tukena oli läheinen sukulainen perheineen.
        Ja onneksi oli muutama naispuolinen ystävä, jotka sai mut uskomaan, ettei mussa ole mitään vikaa, vaan olen oikein kelvollinen mies.
        Yhteiset tutut on jälkeenpäin sanoneet, että exäni oli oikein malliesimerkki narsistista. Mun vanhat kaverit piti hylätä yksi toisensa jälkeen, kun exäni ei tullut niiden, tai niiden puolisoiden kanssa toimeen. Eli toimi juuri niin kuin narsisti toimii, katkoo "uhrinsa" kaikki ulkopuoliset avut pois, jotta saa hypyttää mielensa mukaan. Onneksi muutama uskollisin ystävä jäi kuitenkin pitämään yhteyttä.

        Olet selvästikin jo jollain tasolla aloittanut valmistautumisen uuteen elämään. Siitä kertoo tuo, että lähdet mukaan uusiin asioihin. Se on oikein hyvä alku. Itse tein aivan samoin:)

        Ymmärtääkö miehesi, mitä on tapahtumassa, vai odottaako hänkin vain sitä. että jompikumpi ottaa asian esille? Oletteko koskaan keskustelleet eron mahdollisuudesta, tai yhdessäolon mahdottomuudesta nykyisenkaltaisessa muodossa?

        Tasan54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ymmärrätte arvostaa ja vaalia sitä mitä teillä on.

        Ehdottomasti! Haluan tehdä kaikkeni, että asiat olisivat hyvin myös jatkossa. Ei kai siihen auta muu, kuin että molemmat uskaltavat ottaa aikaisessa vaiheessa puheeksi, jos jokin asia vaivaa. Ja että molemmat ovat sitten halukkaita tekemään jotakin asian eteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi todella hyvä, jos joku parisuhteeseen ja seksiin mielenkiintonsa menettänyt kertoisi, miksi niin tapahtui?
        Se varmasti auttaisi monia sekä ymmärtämään, että ennaltaehkäisemään sellaisen.
        Täällä kirjoittaa lähinnä sellaiset, jotka ovat jääneet yksin parisuhteeseen.
        Vai onko niin, että ongelman tuntee vain se osapuoli, joka haluaisi parisuhteen jatkuvan?

        Sepä se. Harvemmin sellaiset tulevat kirjoittamaan. Ehkä he eivät edes näe mitään ongelmaa, jos ovat tyytyväisiä tilanteeseensa. Jos ei vaikka läheisyys kiinnosta enää ja se on hänelle ihan ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa nähdä, että joillakin menee hyvin ja myös teillä. Joskus voi olla vaikea vaan ymmärtää toisten parisuhdeongelmista jos itse elää kovin rakastuneessa tilassa. Eroaminen ei ole mikään helppo päätös kaikille jos ihmettelee sitä mikseivät parit eroa. Toisen voi nähdä ihan hyvänä kaverina, eikä siitä mukavuudenhaluisena halua luopua kun yksinäisyys pelottaa. Jos ollaan oltu yhdessä vuosikausia niin myös yhteiset lapset voi tehdä erosta vaikeampaa. Vähän eri juttu jos on nuori lapseton pariskunta, sillon vaan pakkaa kimpsut ja kampsut ja lähtee eri teille jos siltä tuntuu.

        Jos tällä hetkellä on rakastuneessa tilassa, niin ei se tarkoita, etteikö joskus olisi voinut olla toisin. Tiedän, että eroaminen on yleensä vaikeaa. Minä pohdin sitä useammankin vuoden ja syynä oli se, että toivoin vain, että tilanne vielä muuttuisi. Mutta en tuossa sitä edes ihmetellyt.

        Ero ei ole helppo, mutta tuskin sitä tulee katumaan. Ei kukaan kaipaa onnetonta parisuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että itsekin pelkäsin että ne yhteiset tutut, on tuttuja enemmän exäni vuoksi, mutta onneksi olin väärässä. Ja kaikkein tärkeimpänä tukena oli läheinen sukulainen perheineen.
        Ja onneksi oli muutama naispuolinen ystävä, jotka sai mut uskomaan, ettei mussa ole mitään vikaa, vaan olen oikein kelvollinen mies.
        Yhteiset tutut on jälkeenpäin sanoneet, että exäni oli oikein malliesimerkki narsistista. Mun vanhat kaverit piti hylätä yksi toisensa jälkeen, kun exäni ei tullut niiden, tai niiden puolisoiden kanssa toimeen. Eli toimi juuri niin kuin narsisti toimii, katkoo "uhrinsa" kaikki ulkopuoliset avut pois, jotta saa hypyttää mielensa mukaan. Onneksi muutama uskollisin ystävä jäi kuitenkin pitämään yhteyttä.

        Olet selvästikin jo jollain tasolla aloittanut valmistautumisen uuteen elämään. Siitä kertoo tuo, että lähdet mukaan uusiin asioihin. Se on oikein hyvä alku. Itse tein aivan samoin:)

        Ymmärtääkö miehesi, mitä on tapahtumassa, vai odottaako hänkin vain sitä. että jompikumpi ottaa asian esille? Oletteko koskaan keskustelleet eron mahdollisuudesta, tai yhdessäolon mahdottomuudesta nykyisenkaltaisessa muodossa?

        Tasan54

        Enemmänkin olen ollut mieliksi aina miehelleni, eli mennyt hänen mielensä mukaan, mutta vähemmän on asioita tehty minun mieleni mukaan. Eli jos mies on pyytänyt mukaan jonnekkin, minne en olisi välittänyt lähteä, olen sen aina tehnyt. Nykyään en enää niinkään. Olen mennyt miehen mieliksi epämukavuusalueille, mutta kun kyse on toisinpäin, se ei häneltä onnistu. Hänelle omat ystävät ovat tärkeämpiä kuin meikäläinen. Mutta en rajoita toisen elämää. Jos haluaa lähteä viikoksi omalle reissulle erämaaretkelle, saa lähteä ja niin on lähtenyt. Itse olen enemmän ihminen, joka viihtyy toisen seurassa ja tekemässä yhdessä kaikkea. En ole erakkoluonne, jota puolisosta löytyy.
        Tottakai olen kertonut asioista, mutta nyt en enää välitä edes "parantaa suhdetta". Olen sitä mieltä, että palanutta saunaa on turha enää yrittää lämmittää.
        Se kertoo itselle sen, miten tarpeeksi olen jo toisen käytöksestä saanut ja tiedän, ettei tule muuttumaan. Uskon että pystymme olemaan jopa paremmissa väleissä, jos asuisimme erillään, kaikille ihmisille ei yhdessäasuminen sovi.
        Ehkäpä mies haluaa jakaa kuitenkin elämänsä minun kanssani vaikka maailman tappiin asti, jos tyydyn seksittömään loppuelämään. Ei hän ole innokas eroamaan tai puhu sen suuntaisia, mutta ei ole valmis kuitenkaan tekemään parannuksia suhteeseenkaan. Itseä ei kuitenkaan ajatus puolikuolleesta loppuelämästä oikein innosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enemmänkin olen ollut mieliksi aina miehelleni, eli mennyt hänen mielensä mukaan, mutta vähemmän on asioita tehty minun mieleni mukaan. Eli jos mies on pyytänyt mukaan jonnekkin, minne en olisi välittänyt lähteä, olen sen aina tehnyt. Nykyään en enää niinkään. Olen mennyt miehen mieliksi epämukavuusalueille, mutta kun kyse on toisinpäin, se ei häneltä onnistu. Hänelle omat ystävät ovat tärkeämpiä kuin meikäläinen. Mutta en rajoita toisen elämää. Jos haluaa lähteä viikoksi omalle reissulle erämaaretkelle, saa lähteä ja niin on lähtenyt. Itse olen enemmän ihminen, joka viihtyy toisen seurassa ja tekemässä yhdessä kaikkea. En ole erakkoluonne, jota puolisosta löytyy.
        Tottakai olen kertonut asioista, mutta nyt en enää välitä edes "parantaa suhdetta". Olen sitä mieltä, että palanutta saunaa on turha enää yrittää lämmittää.
        Se kertoo itselle sen, miten tarpeeksi olen jo toisen käytöksestä saanut ja tiedän, ettei tule muuttumaan. Uskon että pystymme olemaan jopa paremmissa väleissä, jos asuisimme erillään, kaikille ihmisille ei yhdessäasuminen sovi.
        Ehkäpä mies haluaa jakaa kuitenkin elämänsä minun kanssani vaikka maailman tappiin asti, jos tyydyn seksittömään loppuelämään. Ei hän ole innokas eroamaan tai puhu sen suuntaisia, mutta ei ole valmis kuitenkaan tekemään parannuksia suhteeseenkaan. Itseä ei kuitenkaan ajatus puolikuolleesta loppuelämästä oikein innosta.

        Kyllähän molempien pitää tehdä kompromisseja, eikä aina mennä vain toisen mieltymysten mukaan.
        Mutta nyt kun kerroit miehesi eräämaaretkistä, niin se hiukan selittää hänen suhtautumistaan. Olen tuntenut pari eräämaaretkeilijää, eikä heitä oikein parisuhdeihmisiksi voi kuvailla. Tai oikeastaan heille ei sovi minkäänlaiset ihmissuhteet.

        Parisuhteen tärkein asiahan on juuri se, että siinä kaksi ihmistä yhdessä, on enemmän kuin vain kaksi ihmistä. Että molemmat tietää, toisen olevan vierellä turvana silloinkin, kun kaikki ei mene hyvin. ME kaksi yhdessä, koko muuta maailmaa vastaan.
        Se että tietää, että toiselle voi kertoa kaikki kipeimmätkin asiat ja voi luottaa siihen, ettei toinen käytä niitä koskaan aseena. Kun tuntee halua jakaa toisen murheet ja haluaa jakaa toisen kanssa kaikki omat ilot, niin silloin parisuhde on suuri voimavara.
        Joku viisas on joskus sanonut, että jakaessa ilot kaksinkertaistuu ja murheet puolittuu. Se kai on se hyvän parisuhteen perusta.

        Mutta olet sinä aivan uskomaton nainen, jos vielä tuollaisen kohtelun jälkeen, haluaisit seksiä miehesi kanssa. Itselläni on kokemusta vain yhdestä pitkästä suhteesta ja silloin kun seksiä vielä oli, niin se loppui aina ensimmäisenä, jos joku puolisoni mielestä oli vähänkin huonosti.

        Hyvää yötä.


      • Anonyymi

        ”Ja täysin käsittämättömältä tuntuu se, että miestä ei kiinnosta.” No ei Jeesus sentään. Onko sinulle jotenkin uusi asia, että miehelläkin voi olla tuollainen ongelma? Enää ei eletä mitään kasikytlukua, jolloin miehen täytyi olla valmis panokoneeksi tai et ollut mies lainkaan. Keskity sinä petipuuhiisi, kun se on mielestäsi maailman tärkein asia, äläkä hmettele muiden kiinnostumattomuuksia, p***uritari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on pelottava ajatus nyt, kun kumppanini kanssa haluamme suunnilleen saman verran läheisyyttä, että jossakin vaiheessa jompi kumpi voisi menettää kiinnostuksensa. En tietenkään sellaista haluaisi, ja olisi kamalaa, jos kumppanini saisi minulta liian vähän läheisyyttä. Eihän hän sitten voisi enää olla rakas kumppanini, jos torjuisin hänen tärkeän tarpeensa.

        Minulta ei ole koskaan loppunut kiinnostus kumppaniani kohtaan, joten ei ole omaa kokemusta. Mutta luulisin, että sellaiseen olisi jokin syy? Jos läheisyyttä ei enää halua, niin kai kumppanissa on sitten jotakin sellaista, joka tekee läheisyydestä vastenmielistä? Voisiko puhumisella ennaltaehkäistä tällaista, että puhuttaisi ajoissa, jos jokin asia alkaa vaivata?

        Harmillisen vähän on kuullut sellaisten ihmisten näkökulmia, jotka ovat menettäneet kiinnostuksensa. Että miten tilanne heidän mielestään on siihen ajautunut? Ja ennen kaikkea, voisiko tai olisiko sen voinut estää?

        Toivottavasti te kaikki läheisyydenpuutteesta kärsivät löydätte vielä vertaisenne kumppanit, kuten itsekin löysin. On nimittäin aivan mahdottoman ihanaa, kun joku haluaa sitä yhtä paljon. Sellainen pitää vaan löytää, eikä kannata tyytyä vähempään. Jääköön haluamattomat yksin tai etsiköön jonkun kaveriksi kaverisuhteeseen, niin me kunnon parisuhdetta haluavat voimme keskittyä toistemme hellittelyyn 🥰

        Itse menetin kiinnostukseni mieheeni lapsen syntymän jälkeen, mutta en tiedä vieläkään, että miksi. Muistan vain, että heti ensimmäisenä yönä kotona lapsen kanssa, se iski tajuntaani: kiinnostukseni miestäni kohtaan oli nyt tasan 0. Meillä tosin lyhyt suhde takana, ja muutenkin olemme eri kulttuureista kotoisin, ja mieheni muutti tänne Suomeen.

        Halut ei miestäni kohtaan lapsen tultua perheeseen koskaan palanneet, vaikka aloin käsittelemään omaa naiseuttani ja seksuaalisuuttani ja löysin itsestäni uusia puolia. Minulla kyse on pitkän pohdinnan tuloksena ollut se, että kun sain lapsen myötä omaa naiseuttani vahvemmaksi, ei mieheni miehuus kasvanut, vaan pysyi samalla tasolla. Ja olisin kaivannut vahvempaa miehen roolia häneltä pitämään huolta meistä.

        Koin, että olisin itse tarvinnut enemmän huolenpitoa, hoivaa ja tukea. Vaikka roolini suhteessa oli nimenomaan se, että minä olen se "vahvempi", koska ennen lasta minulla oli vahva pärjääjän kuori. Dynamiikkaa vahvisti mieheni maahanmuutto kulttuurista, joka on paljon hitaampi ja rauhallisempi, ns. feminiinisempi. Mielestäni nämä asiat ovat hyvin moniulotteisia, eivätkä lainkaan mustavalkoisia.

        Lopulta erosimme, olimme n. 2 vuotta erossa, sitten palasimme yhteen. Ja yhteenpaluuusta n. 1,5v päästä erosimme uudelleen. Ei sitä vaan voi pakottaa, se mikä oli menetetty, oli ainakin meidän kohdalla menetetty, vaikka toivoinkin, että liekki olisi syntynyt välillemme uudelleen. Ainakaan ei voi sanoa, että ei oltaisi yritetty.

        Ja mies on aina halunnut minua ja minä olen ollut se ns. haluton. Miestä toki söi se, että erottuamme halusin muita ja seksuaalisuus syttyi uudelleen. Ymmärrän, että se otti itsetunnon päälle, mutta kun toista ei voi juuri pakottaa ottamaan miehuuttaan haltuun. Ja naisena sellainen jatkuva pärjääminen on todella kovaa ja maskuliinista enkä ainakaan itse ole enää siihen pystynyt menemään takaisin. Toiset naiset toki erilaisia. Toisille lapsen jälkeen voi hyvinkin luontevaa olla edelleen se maskuliininen, pärjäävä ja suorittava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ja täysin käsittämättömältä tuntuu se, että miestä ei kiinnosta.” No ei Jeesus sentään. Onko sinulle jotenkin uusi asia, että miehelläkin voi olla tuollainen ongelma? Enää ei eletä mitään kasikytlukua, jolloin miehen täytyi olla valmis panokoneeksi tai et ollut mies lainkaan. Keskity sinä petipuuhiisi, kun se on mielestäsi maailman tärkein asia, äläkä hmettele muiden kiinnostumattomuuksia, p***uritari.

        Aivan loistava esimerkki luetun tekstin täydellisestä ymmärtämättömyydestä .
        Tiedätkö että rakastelu on suurimmaksi osaksi huomioimista, hellyyttä, hyväilyjä, lähellä pitämistä, suutelua, .........., eikä pelkkää panemista.
        Jos olet nainen, sinulla on vielä paljon kokematta.
        Jos olet mies, sinulla on vielä paljon opittavaa.

        Tasan54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse menetin kiinnostukseni mieheeni lapsen syntymän jälkeen, mutta en tiedä vieläkään, että miksi. Muistan vain, että heti ensimmäisenä yönä kotona lapsen kanssa, se iski tajuntaani: kiinnostukseni miestäni kohtaan oli nyt tasan 0. Meillä tosin lyhyt suhde takana, ja muutenkin olemme eri kulttuureista kotoisin, ja mieheni muutti tänne Suomeen.

        Halut ei miestäni kohtaan lapsen tultua perheeseen koskaan palanneet, vaikka aloin käsittelemään omaa naiseuttani ja seksuaalisuuttani ja löysin itsestäni uusia puolia. Minulla kyse on pitkän pohdinnan tuloksena ollut se, että kun sain lapsen myötä omaa naiseuttani vahvemmaksi, ei mieheni miehuus kasvanut, vaan pysyi samalla tasolla. Ja olisin kaivannut vahvempaa miehen roolia häneltä pitämään huolta meistä.

        Koin, että olisin itse tarvinnut enemmän huolenpitoa, hoivaa ja tukea. Vaikka roolini suhteessa oli nimenomaan se, että minä olen se "vahvempi", koska ennen lasta minulla oli vahva pärjääjän kuori. Dynamiikkaa vahvisti mieheni maahanmuutto kulttuurista, joka on paljon hitaampi ja rauhallisempi, ns. feminiinisempi. Mielestäni nämä asiat ovat hyvin moniulotteisia, eivätkä lainkaan mustavalkoisia.

        Lopulta erosimme, olimme n. 2 vuotta erossa, sitten palasimme yhteen. Ja yhteenpaluuusta n. 1,5v päästä erosimme uudelleen. Ei sitä vaan voi pakottaa, se mikä oli menetetty, oli ainakin meidän kohdalla menetetty, vaikka toivoinkin, että liekki olisi syntynyt välillemme uudelleen. Ainakaan ei voi sanoa, että ei oltaisi yritetty.

        Ja mies on aina halunnut minua ja minä olen ollut se ns. haluton. Miestä toki söi se, että erottuamme halusin muita ja seksuaalisuus syttyi uudelleen. Ymmärrän, että se otti itsetunnon päälle, mutta kun toista ei voi juuri pakottaa ottamaan miehuuttaan haltuun. Ja naisena sellainen jatkuva pärjääminen on todella kovaa ja maskuliinista enkä ainakaan itse ole enää siihen pystynyt menemään takaisin. Toiset naiset toki erilaisia. Toisille lapsen jälkeen voi hyvinkin luontevaa olla edelleen se maskuliininen, pärjäävä ja suorittava.

        Kiitos tästä mielenkiintoisesta tarinastasi! Eli jos ymmärsin oikein, niin asialle olisi voitu tehdä jotakin: mies olisi voinut tukea sinua paremmin. Puhuitteko te asiasta kunnolla, saiko mies tietää, mitä olisit kaivannut?
        Onkohan tämä yleinen ongelma lapsen saannin jälkeen, että naisen kiinnostus miestä kohtaan saattaa mennä tästä syystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin olin vuosia naimisissa miehen kanssa, joka ei halunnut seksiä eikä läheisyyttä. Ero tuli ja myöhemmin löysin miehen, jolle seksi on ilon ja onnen lähde, ei mikään pakkopulla.

        Just,nykyisen kanssa kysyin puhelimessa ennen tapaamista onko seksi pakkopullaa.Ei ollut ja nyt menee hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hienoista kirjoituksistasi. Minä olen yksi niistä naisista, joka joutuu elämään puutteessa, kun miestä ei kiinnosta. Mies nukkuu ja kuorsaa eri huoneessa yli kaksi vuotta omasta halustaan, häiriintyy kuulemma nukkuminen minun vieressä. Pyytelen viereeni nukkumaan, lupaa tulla, vaan ei koskaan tule. Seksiä on vuodessa 4-5krt. Minä haluaisin sen verran viikossa ja niin oli ensimmäiset vuodet. Nyt yhdessä jo 15vuotta. Muut kehuvat kuinka hyvännäköisen naisen mies on saanut, mutta oma mies ei kehu eikä pahemmin huomioi. Minä koittanut ja koitan olla mieliksi joka tavalla, mutta epäilen että siinä se vika onkin. Jos olisin ollut kovapäinen käskyttäjä, niin olisin saanut kunnioitusta ja muuta ihan eri tavalla.
        Monesti näkee, että v:mäinen muija saa yleensä ihanan miehen ja v:mäinen ukko ihanan naisen. Aina löytyy vastakohdat yhdessä.

        Minä ymmärrän kyllä jos puoliso(t) haluaa nukkua erillään, esim. kuorsaamisen takia, mutta silloinkin pitäisi olla aikaa ajoittain myös yhdessäkin nukkumiseen jos toinen sitä haluaa.

        Intiimit kerrat 4-5 krt/vuosi on kyllä vähän mutta on ymmärrettävää jos miehellä iän ja ansiotoiminnan tarpeiden vuoksi ei ole aikaa ja puhtia tuollaiseen viikkomäärään; tuo määrä/kk olisi jo huomattava parannus tilanteeseen; ja tietenkin pitäisi koko ajan osoittaa kumppanin tarpeet huomioon ottavaa hyvänä pitävää ja hellivää asennetta ja tekoja eri tavoin.


    • Anonyymi

      Useimmiten tuo menee niin, että nainen unohtaa miehen ja keskittyy vain kotiin.
      Mies tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja menettää kiinnistuksen.

      • Anonyymi

        Näin se varmaan on ja mies saa kaikki syyt niskoilleen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tee niinkuin mä. Pakkaat näkkärit ja tankkaa auton. Avaimet voi jättää keittiön pöydälle.

    • Moi ois kiva jutella kanssasi kik fordso69 tai watsapp 0408528146 kun meillä tilanne ettei naista kiinnosta seksi.

      • Anonyymi

        Urho K ei saanut enää Sylviltä pilua sen jälkeen, kun kaksospojat syntyivät v. 1928.
        Sitten Urho sai jonkinlaisen pukin maineen, hänellä oli kaikenlaisia julkkisnaisia ...


    • Olen kokenut saman
      Päätä suhde
      Jos olet alle 50 v,niin muuta löytyy,usko pois

      Säilytä itsekunnioituksesi ja lopeta "haikailut" "menneen suhteen" perään

      Miehellä jokin ongelma ehkäpä,et ole terapeutti hänelle
      "Uppoatte "molemmat,mikäli jäät tässä ihmisen lyhyessä "elämänpätkässä" "kitumaan henkisesti "köyhään" suhteeseen
      Ei muutu,usko pois

      Selviät kyllä,aika on kanssasi ja se hoitaa ja asiasi järjestyy
      Minullakin järjestyi ja selvisin,vaikka niiiiiiin lujille otti
      Tsemiä päiviisi 💯👍

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi olla alle 50 vuotias?
        Itse erosin hiukan yli 50 vuotiaana ja voin nyt muutaman vuoden kokemuksella kertoa, että elämää on vielä tässäkin iässä.
        Tai oikeastaan vieläpä niin, että seksi tuntuu paremmalta kuin koskaan aikaisemmin.

        (Mies) Tasan54


    • Anonyymi

      Menköön mittaamaan testosteroni tason. Voi olla 0

    • Anonyymi

      Minä erosin juuri tuon takia 24 v. Kestäneestä suhteesta. Olin henkisesti loppu ja ahdistunut.

    • Anonyymi

      Mitäpä tuossa enää on? Ota ja lähde !!

    • Anonyymi

      Mulla ei oo lapsia mutta opiskelin päihde ja mielenterveys alaa ja tuli mieleen mitä jos hän on masentunut tai jos hänellä on nyt koronan vuoksi motivaatio pudonnut nollaan?

      Sitten vielä mitä haluaisit tehdä kumppanin kanssa?

      Pelata pleikkaa/katsoa elokuvia/lähteä lenkille/kokata ruokaa kumppanille/kuunnella musiikkia/tanssia kynttilän valossa/

      Mä naisena ainakin usein hieron oman kumppanin selkää iltaisin saunan jälkeen tai teen kumppanille jalka hoidon ja jalka hieronnan hemmottelen sitä. Kokeile sinäkin Hemmotella miestäsi ja jos sit vaikka yhteys seksiin löytyisi kun istut hänen peffan päälle ja hierot öljyllä selkää ja siinä annat hänen nauttia voisi ihan eri tavalla halutkin herätä?

      • Anonyymi

        Noi hieromiset toimii normaalihaluiseen mieheen. Haluton lähinnä ahdistuu… ei se johda seksi. Jos kosketus ei ahdista miestä ja jos ei koe hierontaa seksin kerjäämisenä voi kokea ton mukavanakin, muttei se halutonta saa haluamaan.


    • Anonyymi

      Raudanpuute voi aiheuttaa väsymystä ja haluttomuutta kannattaa mitata ferritiini arvo. Eli se aiheuttaa masennuksen kaltaisia oireita.

    • Anonyymi

      I will only love and there will be nobody else. Nyt mie meen käymään kaupassa ja sit hukuttaudun yhteen kaljapulloon samalla kun katson vanhoja jalkapallo hight lighteja.
      Lähen tuossa vartin päästä. Nähdään jos nähdään tuleva vaimoni mun ❤️
      Lähden aamusta käymään porukoiden luona kylässä oli mukava jutella, vain aika näyttää onko se kypsä meille rakas. En jaksa tällaista juoksemista.
      Kun kuulin äänesi tänään meinasin ja aika paljonkin sekosin. Ennen vanhaan sentäs tiesin mitä tehdä ja sanoa enää en tiedä mitä tehdä ja sanoa.
      Taitaa olla jo aika mennä tältä päivää, moikka rakas tuleva vaimoni mun ❤️

    • Anonyymi

      D vitamiini ja b12 vitamiinin puutos myös aiheuttaa väsymystä. Ja joo ADHD/autismin kirjo voi vaikuttaa myös. Puhukaa avoimesti toiveistanne ei painostusta ja jos ei oma suostu seksiin voi myös ehdottaa avointa suhdetta?

      • Anonyymi

        Olen monta vuotta suhteessa, joka oli seksitön. Kerroin, etten halua painostaa enkä halua että hän tekee sen vain miellyttääkseni minua. Seksi, jossa vastapuoli tuntee inhoa tai ällötystä tai on mekaanista työntöä ilman mitään kiinnostusta on kaikista hirveintä.

        Kun selibaatti oli jatkunut 1.5v ehdotin, että mitäs sitten jos mietitään avointa suhdetta, koska hän ei selvästikään halua ja minä taas kärsin suunnattomasti ilman kosketusta ja seksiä, enkä halua häntä painostaa, Kumppani suuttui oikein kunnolla. Omata mielestään omissa haluissaan ei ollut mitään vikaa (vaikka haluja ei ollut löytynyt kertaakaan 1.5 vuoteen).


    • Anonyymi

      En sano että juuri miehesi kohdalla olisi näin mutta miesten masennus saattaa näkyä hieman eri tavalla kuin naisten. Juuri hermostuneisuutena yms, eikä itsekkään oikeen tiedä tai osa avata toiselle mikä on vikana. Voi näyttäytyä myös haluttomuutena. Miesten masennus jää useimmiten pimentoon,enemmän kuin naisten..juurikin koska näyttäytyy eri tavalla ja miehet luulee olevansa jotain teräsmiehiä ja voi olla että kokee sen olevan heikkouden merkki. Ja vaikea sitä on toista auttaa jos toinen ei osaa tai halua puhua. Tai ei koe tarvitsevansa apua. Tsemppiä teille. Jospa oli mahdollista kehoittaa miestäsi mennään vaikka puhumaan ammattilaiselle siis psyk sairaanhoitajalle tai vaikka lääkärille. Tietysti kaikki eivät suostu jos kokevat ettei heitä mikään vaivaa. Rankka tilanne !

      • Anonyymi

        Jos mies ei tunnista eikä suostu edes tutkimaan masennuksen mahdollisuutta tai alhaista testosteroni tasoa. Jos ei suostu puhumaan aiheesta eikä hakemaan apua, eikä koe parisuhde ongelmien olevan vain kun ”seksihullun” naisen ongelma. Mitä sitten asialle voi muuta kuin tyytyä vuorovaikutuksettomaan, seksittömään ja eteiseen suhteeseen tai lähteä?

        Jos olisi ollut henkinen ja fyysinen läheisyys, ja edes pari kertaa kuussa seksiä, tuskin olisin lähtenyt.


    • Anonyymi

      Kysymyksessä voi olla ns.narsisti mies,ota selvää asiasta,elämä näiden kanssa on yhtä piinaa,kokemusta on !

    • Anonyymi

      Just nämä deitti palstojen tukkoja.eivät tiedä itekkään miten vaikeeta heillä.huomaa heti..syyttäkään itseäänsä ..vaan en ihmettele jos ukko lähtenyt tökkimään.etiä päin

    • Anonyymi

      Kannattais varmaan jättää ne kakarat tekemäti! Ei ois onkelmii silloin.

    • Anonyymi

      Hei, kertomuksesi oli kuin suoraan meikäläisen nais suhteista, niin paitti mulla ei ole lapsia.
      on tosi kurjaa olla se aloitteen tekijä ja kyllä vonkaamiselta se tuntuu. eikä enää jaksa sitä anelua...
      tuntuu kuin elämä menis hukkaan, joo ja mistään ns oikeista asioista ei voida puhua, hän ei kuuntele ei innostu mistään, vaan on koko ajan tietokoneella ja selain tiedot tarkoin tyhjennettynä, samoin puhelintaan tarkoin vartioi ja nukuu sen kanssa.
      alkasin heti suhteeseen naisen kanssa joka puhuu ja kuuntelee ja joka tahtoo olla me.

    • Anonyymi

      Tuttua tarinaa. Ihmisten vaikeus puhua keskenään oikeasti, oikeista ongelmista. Itsellä aika patti tilanne, jos toinen ei vaan suostu puhumaan. Takana n.12 vuotta yhteistä taivalta, yksi lapsi (9v). Ollaan hieman yli neljäkymppisiä. Alku tietenkin romanttista hyvää aikaa. No, taikina nousemaan ja kohti perhe-elämää. Ostetaan omakotitalo ja pari kolme vuotta menee kuin huomaamatta. Sitten alkaa suhteessa olemaan kiviä rattaissa, puoliso( nainen) aloittaa taas käymään töissä, 3 vuorotyötä sairaanhoitajana. Pikkuhiljaa alkaa viini maistumaan, kuulemma pitää nollata. No, menköön sitten näin, itse teen normaalia 5 päivää viikossa ma-pe. Alkuvuosina vielä jaksoi tehdä ja huomioida puolison, mutta viimeiset 6 vuotta tuntuu kuin tuuleen huutaisi. Suhde ajautuu kriisiin, josta ilmeisesti vain minä olen huolissani. Etusijalla olen pitänyt vain lapseni hyvinvointia. Puolisolla on tapana valvoa myöhään, siinä sivussa soittelee miespuolisille ystävilleen, jossakin vaiheessa piti jo kännykkääkin piilotella, pitää olla kuulemma yksityinenkin elämä, vain kavereita, just joo. Mitä tulee seksiin ja haluttomuuteen, niin se on jotain käsittämätöntä. Seksielämä lopahti raskauteen, se oli kuin olisi juossut päin tiiliseinän. Viimeiseen 9 vuoteen ei paljon peitto ole heilunut, kahteen viimeiseen vuoteen huimat 5 kertaa, ja mystisemmäksi homman tekee sen, että puolisoni täytyy olla humalassa, selvinpäin ei vaan pysty eikä halua. Olen varannut aikoja parisuhdeneuvojalle, mutta ei suostu lähtemään. Välttelee keskustelua, vaihtaa puheenaihetta. Osaa ne naisetkin olla saatanan vaikeita tapauksia. Kyllä tämän parisuhteen kuoppaa puhumattomuus ja seksittömyys.

      • Anonyymi

        Samankaltaista täällä, puhumattoman miehen kanssa. Onko riittävää, että arki jotenkin rullaa ja yhteistä ei ole enää kuin asuntovelka ja lapsi? Tietysti se jo tuttu p*ka on helpompaa kuin vieras p*ka, ihminen jää jumiin johonkin kummaan turvallisuuden tunteeseen, jonka luo se huonokin kohtelu. Toisina päivinä hokee päänsisällä itselleen, että tämä on viimeinen niitti, vaan se ei sitten olekkaan, kun ei ole mitään aidan toisella puolella odottamassa, ei ole sitä keppihevosta jonka avulla pääsisi hyvin epätyydyttävästä suhteesta pois. Edelleen toivoen, että tämä tunne-elämän kuiva autiomaa joskus loppuisi ja jos ei löydy sitä rehevää rakkauden paratiisiakaan enää, niin yksin on todennäköisesti onnellisempi kuin mitätöitynä kumppanina.

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samankaltaista täällä, puhumattoman miehen kanssa. Onko riittävää, että arki jotenkin rullaa ja yhteistä ei ole enää kuin asuntovelka ja lapsi? Tietysti se jo tuttu p*ka on helpompaa kuin vieras p*ka, ihminen jää jumiin johonkin kummaan turvallisuuden tunteeseen, jonka luo se huonokin kohtelu. Toisina päivinä hokee päänsisällä itselleen, että tämä on viimeinen niitti, vaan se ei sitten olekkaan, kun ei ole mitään aidan toisella puolella odottamassa, ei ole sitä keppihevosta jonka avulla pääsisi hyvin epätyydyttävästä suhteesta pois. Edelleen toivoen, että tämä tunne-elämän kuiva autiomaa joskus loppuisi ja jos ei löydy sitä rehevää rakkauden paratiisiakaan enää, niin yksin on todennäköisesti onnellisempi kuin mitätöitynä kumppanina.

        .

        Noita puhumattomia löytyy myös naisista. Tai siis kyllähän puhetta tuli, mutta sitten kun piti puhua parisuhteen ongelmista, esim siitä ettei hän halunnut minkäänlaista läheisyyttä, niin puhe loppui. Tai vaihtoehtoisesti muuttui huutamiseksi asioista, jotka ei mitenkään liittyneet aiheeseen. Ehkä se oli hänen tapansa välttää kiusallinen keskustelu, jossa molemmat olisi joutuneet tutkailemaan myös omia vikojaan. *
        Mutta kun ongelmia ei koskaan selvitetty, vaan ne jäi taakse kertymään kasaksi. Ja vuosi vuodelta se ongelmien kasa kasvoi suuremmaksi.
        Lopulta se oli liian suuri ylitettäväksi ja ero jäi ainoaksi vaihtoehdoksi.
        Mutta varmasti se oli meidän kohdallamme ainoa oikea ratkaisu.

        Ja voin vakuuttaa, että nyt muutama vuosi eron jälkeen, olen onnellisempi kuin kertaakaan avioliiton viimeisinä vuosina. Nyt sentään on mahdollisuus löytää rakkaus.

        Tasan54 (mies)


    • Anonyymi

      Ehkä hänkin hankkii seksin parisuhteen ulkopuolelta? Itse asiassa itsekin petän ja moni muukin eikä siinä ole mitään väärää näin 2000-luvulla. Siis kun tekee sen salaa! Ei muuta kuin katsomaan panemua.net sivuston tarjontaa jos löytyisi oma salainen panokaveri!

    • Anonyymi

      Paljon ihmisiä on kaltaisessasi tilanteessa. Parisuhteenne on käytännössä ohi mutta olette yhdessä koska olette tottuneet siihen. Toista ihmistä rakastava ihminen tekee hänelle mitä vaan ja näkee vaivaa asioiden eteen. Jos on passiivinen ei voi olla kiinnostunut toisen ihmisen kanssa yhdessä olemisesta.

    • Anonyymi

      Kyllä. Pikkuhiljaa hiipui vähäinenkin läheisyys. Neljä vuotta oon ollut ilman seksiäkin. Mies ilmeisesti aseksuaali mutta ei vaivaudu puhumaan suuttui vasn kun yritin puheeksi ottaa. No, muutan pois parin viikon sisään, asunto vuokrattuna. En suosittele samaa kidutusta ja kyyneleitä näin kauan.

      • Anonyymi

        Itse olin ilman seksiä vielä hiukan pidempään.
        Ihminen joka ei itse ole kokenut torjutuksi tulemisen aiheuttamaa tunnetta, ei voi kiskaan ymmärtää, kuinka paljon se satuttaa.
        Siinähän torjuja osoittaa, ettet ole haluttu, hyväksytty, seksikäs, et edes hyäilyjen arvoinen.
        Hienoa että saat itsesi siitä vapaaksi

        Tasan54 (mies)


      • Anonyymi

        Vai 4 vuotta ilman? Minulla tuo aika on vähintään 25 vuotta.
        Vanhempi lapsista täyttää huomenna 29 vuotta.
        M60 v, tässä iässä alkaa testosteronitaso olla aika heikko, se on verikokeilla todettu. Joillain nuorilla miehillä voi olla nykyään yhtä alhainen. Ihmettelen sitä, mikä on maailmassa muuttunut, kun hormonitoiminta heikkenee jo nuorilla?

        Kaikenlaista verikoetulosta tuli yksityisen labran miesten "peruspaketissa".
        Unohtakaa Finlab, siellä rosvoaisivat D-vitamiinitestistäkin jo 75€. Se on järjettömän kallista.
        Synlab on parempi. Aika laajan testipaketin saa jo vajaa 150€, sis. jonkun perusmaksun, millä nimellä se nyt onkaan. Tuo perusmaksu on vain 7,5€ eli puolet normaalista, jos maksaa laskun itse netissä eikä labran kassalla.


    • Anonyymi

      Mulla oli tuollaista kun paloin loppuun. Minä olin sun miehesi kaltainen, mutta kyse oli burnoutista. Oletko kysynyt puolisoltasi miten hän voi valittamisen sijaan?

    • Anonyymi

      Entä jos onkin erektio-ongelmia? Ei halua vain sanoa. Eikä halua/uskalla mennä lääkäriin?

      • Anonyymi

        Niinpä, se jos mikä vaikuttaa kaikkeen. Varsinkin kun on ärtynyt ja/tai jatkuvasti tulehtunut eturauhanen. Se on todella kivaa kusta ja mällätä verta, mieletön kipu nivusissa ja seisokki käy kipeetä jos ees seisoo...


    • Anonyymi

      Miehen testosteroni tasot laskenut.

    • Anonyymi

      Mielestäni on turha neuvoa pitkään epätyydyttävässä suhteessa kärsinyttä, että ota ja mene pettämissivuistoille etsimään seuraa ja että niin toimivat nykyään muutkin. Ihmisillä on erilaiset arvomaailmat ja erilainen itsekunnioitus. Ei ihminen, jolla nämä ovat löyhää laatua kärvistele vuosikausia kuivassa suhteessa muutoinkaan. Jos on helppoa lähteä pettäjän tielle, sen tekee jo yhden kuivan vuoden jälkeen tai jo aiemmin. Ihmiset jotka pyrkivät olemaan puolisolleen uskollisia, eivät aina petä vaikka tilaisuuksia olisi miten paljon. Jos ihanteet ja arvomaailma on sellainen, että haluaa olla uskollinen, on vaikea astua henkisen riman yli, vaikka kuinka olisi houkutuksia siihen. Joskus sitä tälläisenä ihmisenä kärsii aivan valtavasti, kun kokee parisuhteessa henkistä ja fyysistä yksinäisyyttä. Ei ihme, että roikkuu netissä ja keksii kaikenlaista sijaistoimintaa, ettei tarvitse katsoa tyhjää parisuhdetta silmästä silmään. Toivoo välillä, että se toinen osapuoli jäisi kiinni pettämisestä, että tulee konkreettinen syy erota.

    • Anonyymi

      Hijaista on meilläkin. Lapsen syntymän jälkeen 11v sitten alkoi asiat tyrehtyä. Noh, toki hänen pitää olla samaan aikaan äiti, ammattinsa edustaja, vaimo ja vasta sitten rakastaja. Vesittynyt seksielämä kiteytyy mielestäni hyvin, kun kysyin mitä fantasioita hänellä on, niin vastaus oli että: ”Ne samat kuin ennenkin…” Minä en kyllä enää muista viidentoista vuoden takaisia asioita :D

    • Anonyymi

      No kyllä todellakin. Ihan alkumetreistä asti suhteemme poikkesi todella paljon aijemmista (minulla pari pitempää takana, hänellä lähinnä vain muutama lyhyt joista viimeisin muutaman vuoden on -off suhde) sen suhteen että mitä tehtiin yhdessä. Tuo ei halunnut tehdä kanssani oikein mitään, ja aika nopeastihan tein tuosta numeron. Olin kuulemma väärässä ja tehdään vaan ym. Juuri mitään ei kuitenkaan tapahtunut.

      Nyt on 10 vuotta takana ja tuo haluaa lähinnä katsoa telkkarista realityjä, visailuja ja aivottomia elokuvia ja sarjoja. Hoitaa kyllä osuutensa taloudenpidosta mutta ei sitten mitään muuta. Jos minä ehdotan ja järkkään jotain niin osallistuu jos järkkäys on 'hänelle räätälöity', mutta jos haluaisin että tehtäisi yhdessä jotain mistä erityisesti minä pitäisin niin se ei sitten oikein saa vastakaikua.

      Luonnollisesti en viime vuosina ole enää mitään itselleni halunnut. Kuulemma voin itse tehdä mitä haluan ja kenenkä kanssa haluan, mutta silloinkin aina ajattelen että miltä se hänestä tuntuu jos teen Y:n kanssa X kun nämä Y:t ovat pääasiassa vastakkaista sukupuolta.

      Näin sitä ollaan sitten tilanteessa jossa minä en saa elämästäni - saati sitten suhteesta - irti oikein mitään ja veikkaampa että lähivuosina tulen saamaan tarpeekseni. Jännä nähdä miten se sitten tulee tapahtumaan.

    • Anonyymi

      Täällä ainakin tapahtuu koko ajan isoja tekoja...

    • Anonyymi

      Puolisoni tyydyttää itsensä netti pornolla ja minä olen tyytyväinen siihen kun paneminen ei kiinnosta enää vaihdevuosi iässä ja olen kaiken aikaa ihan oikeasti sairas koko ajan. Olo on koko ajan tuskainen. Kamalinta olisi jos minut nyt sitten jätettäisiin yksinkin ja mieheni hakisi jonkun nuorikon itselleen niin kuin monilla on tapahtunut.

      Parisuhdetta kun koetellaan niin siinä sen näkee että onko oikeaa rakkautta se suhde vai puoliso vain omia tarpeita tyydyttämään jonka voi hylätä, vaihtaa uuteen noin vain jos se sairastuu.

      Jos ihmisellä on vain tarve omia seksuaalisia tarpeitaan tyydyttää eikä ole koskaan rakastunut kehenkään niin silloin voi vaan vaihtaa kumppania jos ei saa haluaamaansa. Kumppani on vain naimista varten ja perustellaan että on tarpeita eikä mikää muu kiinnosta koko parisuhteessa muuta kuin se naiminen ja itsensä tyydyttäminen.

      • Anonyymi

        Aika pitkälle samaa mieltä - oikein surulla lukee siitä, miten se seksin määrä suhteessa määrittelee sen onnellisuuden ja hyvän arjen!!!
        Läheisyyttä ja hyvää yhteistä arkea voi olla ilman sitä "panemista", kun se molemmille Ok. Luonto, retket, hyvä ruoka, ystävät, harrastukset sekä yhdessä että yksin.
        24 vuotta yhdessä ♡


    • Anonyymi

      Kannattas lähtee paneskeleen, ei ois puutteessa ja sielukin vois hyvin.

    • Anonyymi

      Alkuperäiselle kehoittaisin käyttämään seksi leluja sillä jos puolisoaan rakastaa niin sitä ei jätetä. Minä rakastan miestäni enkä jätä häntä jos ei seksi enää suju. Rakastan miestäni ihmisenä enkä sitä pelkkää yhdyntää.

      Miettikää te joillekka pelkkä yhdyntä on kaikkein tärkeintä niin tuskin kykenee siihen ihmiseen rakastumaan jos sen voi vaan hylätä kun ei ole yhdyntää. Pitääkö ihmisen olla joku pelkkä hyödyke itselleen ja vaihtaa uuteen kun kalsareitaan.

      Pitkissä suhteissa pariskunnista tulee toinen toistensa parhaimpia ystäviä ja pidetään huolta toisistaan. Ei se suhde ole enää mikään yhdyntä.

      Toiset kuvittelevat että naimista pitää olla lopu iän tai jos ei ole niin pitää erota. Jo vehkeiden liittäminen yhteen vaan pitää yhdessä ja jos sitä ei ole niin pitää vaihtaa.

      • Anonyymi

        Ei tässä ketjussa ole puhutty "pelkästä naimisesta" vaan siitä, että parisuhteista on haihtunut kaikki muukin. Ei ole sen paremmin naimista kuin mainitsemiasi parhaita ystäviä saati toisen huomiomista.
        Asioista ei voida puhua eikä siten ymmärretä, mikä toisella on. Kovasti nämä kirjoittajat ovat kyllä yrittäneet mutta väsyneet yksin yrittämään.


    • Anonyymi

      Kyllä lapset ovat sellainen myllerrys joka muuttaa elämän arvoja sekä ihmistä kokonaisuutena. Toiselle pitää antaa aikaa käsitellä asioita. Itse olin se jota ei kiinnostanut muukuin lapsien hyvinvointi. Nyt kun nuorin on lähdössä koulutapaleelle niin jo vain on aikaa puolisolle ja jaksamista.

      • Anonyymi

        En nyt tarkoita syyllistää sinua, jos kysymykseni siltä vaikuttavat, vaan tahdon vain koittaa ymmärtää näkökulmaasi. Sinun kohdallasi voi tietenkin olla niin, että puolisosi on kanssasi samoilla linjoilla, mutta jos nyt oletetaan, että hän haluaisi myös parisuhteen huomiointia lastenhoidon ohella. Onko sinusta ihan ok, että puoliso unohtuu kokonaan lasten vuoksi? Onko puolison mielestäsi vain hyväksyttävä, että nyt hänen tarpeensa siirretään syrjään ja hänestä ei olla enää kiinnostuneita?

        Keskustelitteko asiasta ennen kun päätitte hankkia lapsia, olitteko samaa mieltä, että parisuhteen voi laittaa hyllylle siksi aikaa, kun lapset ovat pieniä, jotta lapsille voisi antaa 100%? Osasitko ennustaa, että jäisikö sinulle lasten hoidon jälkeen kiinnostusta puolisoosi?

        Ainakin tällä hetkellä olen sitä mieltä, että lasten saannin ei tarvitse tarkoittaa kumppanin unohtamista kokonaan. Suurempaa ponnistelua vaativat asiat voivat tietenkin jäädä, mutta ei kai se vaadi hirveästi aikaa tai jaksamista, että antaa vaikka pusun tai halauksen ohimennen tmv. Minusta tällaiset pienet huomioinnit pitkin päivää ovat parasta ilman lapsiakin.


    • Anonyymi

      Nyt on pakko toimia. Järjestätte viikon reissun johonkin ilman lapsia. Reissussa kun on koko ajan yhdessä ilman häiriötekijöitä, niin saatte jossakin vaiheessa purettua pattitilanteen puhumalla. Terveisin Mummo.

    • Anonyymi

      Onko perhe rakentunut ja syntynyt sinun aloitteesta ? Tuskin yhteinen tavoite ?

    • Anonyymi

      Oon onnellisessa asemassa miehenä sillä puolisoni on sexy nainen joka on myös paras kaverini.
      Meillä on todella upeaa päivästä toiseen. Kaikki osaalueet sujuu ja olemme täysin tyydyttyneitä koko ajan.
      On mahtavaa kun on löytänyt sen sopivan emännän niin isäntäkin loistaa.
      Hyvä parisuhde alkaa kunnioituksesta.

    • Anonyymi

      Mitä jos menisit sinne pihahommiin, jos ne on miehelle tärkeitä. Ehkä siellä aukeaisi myös kielen kannat, kun huomaa, että välität oikeasti hänestä. Vai välitätkö?

    • Anonyymi

      Aloittajamuija jo pettänyt ukkoaan vokkimiehen kanssa, ei epäilystäkään...

      • Anonyymi

        On ne murheet nykypareilla. Meikä poika paneskeli nuorta eukkoaan joka ilta ja yö, aamut ja joskus päivälläkin ja välillä muitakin. Aktit kesti tuntitolkulla ja peli toimi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne murheet nykypareilla. Meikä poika paneskeli nuorta eukkoaan joka ilta ja yö, aamut ja joskus päivälläkin ja välillä muitakin. Aktit kesti tuntitolkulla ja peli toimi....

        HUOH - sittenpä ei taida yläpäästä kovin monipuolista vipinää löytyäkään !???


    • Anonyymi

      Kirjoitusasusta päätellen olet joku neuvostokuution lähiövalas jonka ei alun perinkään olisi pitänyt lisääntyä.

    • Anonyymi

      Sinusta on tullut toiselle itsestäänselvyys. Siitä johtuu. Ei tarvitse nähdä vaivaa tuokin kestänyt jo kolme vuotta. Huomannut että et sinä minnekään lähde eli voi jatkaa.

    • Anonyymi

      Vaikea selittää mikä hänellä sitten on ?!🤔itsekkin olen kokenut joskus samaa ja minä otin eron .Olis pitänyt jaksaa yrittää enemmän mutta jos on pienet lapset niin totuus arjesta voi olla toinen kun mitä itse on toivonut.Käy töissä ja lapset on kyllä se kuluttaa hermoja ym.Mitäpä jos et enää vonkaa mitään alat harrastamaan jotakin saat muuta ajateltavaa.

      • Anonyymi

        En ymmärrä tätä, että harrastusta tarjotaan parisuhteen tilalle. Eivät ne mielestäni ole mitenkään samanarvoisia asioita. Vai lasketaanko harrastukseksi sitten vaikka vieraissa käynti? Sillä nyt ehkä saisi sellaisia tarpeita tyydytettyä, jotka toisen kiinnostuksen menetyksen jälkeen on jäänyt tyydyttämättä. Siis läheisyydentarpeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tätä, että harrastusta tarjotaan parisuhteen tilalle. Eivät ne mielestäni ole mitenkään samanarvoisia asioita. Vai lasketaanko harrastukseksi sitten vaikka vieraissa käynti? Sillä nyt ehkä saisi sellaisia tarpeita tyydytettyä, jotka toisen kiinnostuksen menetyksen jälkeen on jäänyt tyydyttämättä. Siis läheisyydentarpeet.

        Oon miettinyt miksi löytyy seksitreffit-sivusto, muttei sulisseuraa-sivustoa?


    • Anonyymi

      Vai onkohan juttu niin, että sinua ei kiinnosta miehesi. Laitat miehen pihahommiin ja haaveilet jostakin toisesta ja surffailet netissä ja keskustelupalstoilla päivät pitkät. Jos olet jäänyt kiinni toisen miehen haaveilusta, niin miehesi vetäytyy, kun luulee, että ei enää kelpaa sinulle.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa silti siltä että mieheltä puuttuu aktiivinen ote hoitaa suhdetta. Arjen laiskistumista? Vaikea sitten sanoa persoonaa tietämättä mikä siellä on "perimmäinen syy" keskustelemattomuuteen? Aika inhimillistä, että tulee hetkiä elämässä että parisuhde jää hetkeksi vähemmälle (olen kuullut kavereilta myös, yli 10 v:n suhde) , tietysti jos ei mitään reaktiota ajan kanssa saa ja yhteistä panosta suhteeseen, niin sitten kannattaa miettiä tilanne uusiksi. Joskus stressi voi saada miehen vetäytymään..? Tai joku muu asia.. Miehet osa käsittelevät tunteita vetäytymällä kuoreensa. Kumma silti miksei kumppanilleen voi avautua jos kerran olet sellaista yrittänyt.

    • Anonyymi

      Haluttomuuteen voi liittyä joku muukin kuin vaan "jyystämisen pakko", ei parisuhteessa voi käyttäytyä niinkuin toinen olisi joku automaatti, josta lypsetään rahaa tai seksiä, vaan ihminen. Noin tulee jokaisessa parisuhteessa olemaan. Aina ja ikuisesti. Parisuhteessa seksiin liittyy yhteinen halu ja intohimo, sekä hellyys. Stressi tai joku muu.. Kiire saattaa välillä laittaa seksin tauolle ja sekään ei ole maailmanloppu. Kipinä ja yhteinen ymmärrys voi löytyä uudestaan, jos löydetään keskusteluyhteys. Se, jota itse en anna anteeksi koskaan on pettäminen. Parisuhde on valinta. Pettämiseen "lipsahtavat" minusta eniten ihmiset, jotka on hylätty parisuhteessa ja eivät saa enää läheisyyttä tms. ymmärrystä toiselta tai suhde muuttunut arkiseksi, ollaan kasvettu erilleen tai lapset sekä arki muuttaneet suhteen. Jos mies ei saa hyväksyntää ja seksiä, hän hakee sen muualta, niinkuin tiedän erään naispuolisenkin kaverini tehneen: miehen sairaus ja suhteen arkipäiväisyys sysästi veraisiin.. Toistuvasti. Mies sinisilmäinen ja kiltti, muuttavat yhteiseen uuteen tokaan asuntoonkin. Kaverini ei halua erota, koska sinkkuna on kallista asua ja yksinäistä. On ainakin arkinen kumppani matkassa.

    • Anonyymi

      Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin 11 vuoden aikana mies ei ole saanut aikaiseksi järjestettyä meille yhtään yhteistä iltaa. Ei treffejä ei mitään.Itse olen saanut järjestää mökkireissut , lastenvahdit jne. Hääpäivänä mentiin järvenrantaan viettämään aikaa yhdessä niin puhui talon remontista. Saatiin yhteistä aikaa kun lapset oli hoidossa mies teki puolpäivää jotain asennuksia. Puhuu aina että haluan sinun kanssasi yhteistä aikaa. Vaikka nyt esim. Minun synttärit mutta kyllä se tympii että se minun täytyy järjestää. Ei itseä enää huvita. Kyllä muuten on kiinnostunut ja viettää aikaa yhdessä. Ei vaan kuulemma osaa olla" romanttinen" ja tehdä yllätyksiä.

      • Anonyymi

        Eikö tämä epäromanttisuus sitten ilmennyt suhteen alkuvaiheessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tämä epäromanttisuus sitten ilmennyt suhteen alkuvaiheessa?

        Tietenkin on ilmennyt. Toisaalta sittenvälillä aikoja jolloin tuo kukkia ja tekee ehkä enemmän sellaista huomaamatta arjen romantiikkaa. Enkä minäkään nyt ole itsekään minkään älyttömän romanttinen ihminen tai osaisin luonnollisesti olla sellaisessa tilanteessa.


      • Anonyymi

        Perinteinen mies. Rakastaa tekemällä asioita perheen eteen. Rakentaa ja remontoi ym. Miehen tapa ilmaista rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on ilmennyt. Toisaalta sittenvälillä aikoja jolloin tuo kukkia ja tekee ehkä enemmän sellaista huomaamatta arjen romantiikkaa. Enkä minäkään nyt ole itsekään minkään älyttömän romanttinen ihminen tai osaisin luonnollisesti olla sellaisessa tilanteessa.

        Eli tiesit mitä valitset, mutta silti valitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tiesit mitä valitset, mutta silti valitat?

        Niin minkäs sille teet kun rakastuu ei se mitenkään valinta ollut se oli kohtalo. Ihan normaalia että välillä tympii.


    • Anonyymi

      Suosittelen hankkimaan salarakkaan, kivasti piristää varsinkin näin pimeällä. Itse naisena tykkään hakea panemua.net sivustolta parisuhteessa olevia puutteessa olevia ukkomiehiä. Pysyy mieli virkeänä :) Ja salaa kun tekee niin ei oo keltään pois.

      • Anonyymi

        Okei, tämähän liittyy aiheeseen ihan kivasti. Ymmärrän kyllä jos ei ole resursseja hakea kicksejä omasta parisuhteesta ja on epävarma omasta seksuaalisuudestaan, hakeutuu helposti salasuhteisiin. Säälittävää, tosin!


      • Anonyymi

        Tiedän hyvin tuon naistyypin.Omasta kokemuksesta,jos puolisoa panettaa et ei ruoka maistu .


    • Anonyymi

      Valitettavan moni nainenkin, vähät välittää parisuhteesa tilasta, sitä ikään kuin vaan ootellaan, että se toinen herää järjestään jotakin kivaa.
      sitten on se iän ikuinen mykkäkoulu.jota kestää,kestää ja kestää. sen tarkoituksena on saada mies alistuun eukon oikkuiluun ja tahtoon, eli permiltään valta-taistelu. on se joka suhteen taustalla jyllää.

    • Anonyymi

      Puhukaa ja puhukaa. Pitkässä liitossa on haasteensa, ja vaihtaessa paranee vain hetkeksi kunnes alkuhuuma loppuu, jollei tee töitä suhteen eteen. Meillä oli kriisi jota työstettiin vuosi yhdessä ja terapiassa. Ei uskallettu puhua toiveista ja pettymyksistä, eikä silloin toinenkaan osannut tulla vastaan. Rohkeutta vaatii sisimpänsä toiselle avaaminen! Jollei toinen suostu, niin silloin on parempi erota!

    • Anonyymi

      Mykkäkoulu on myrkkyä kaikille suhteille ja sellaiseen taantuu vain tyhmä ja typerä itsekeskeinen, minä minä persoona.

    • Anonyymi

      Perusteellista pakoilua pitkään.
      Vuosikaudet mieheni pakoili yhteistä aikaa ja kotitöitä hankkiutumalla arkiviikoiksi muualle töihin odottaen viikonloppuisin kotilieden lämpöä ja viihdykettä.
      Sanoipa vielä olevansa kotirakas ja seurallinen koska muutama hänen tuttavansa oli kerrallaan poissa 6kk:n jaksoja.

    • Anonyymi

      Minun ex mies oli sellainen ettei mikään kotityö kiinnostanut eikä yhdessä jaksanut mihinkään lähteä. Ero sitten tuli kun en halunnut olla palvelijana. Ei siitä tule mitään jos yksin tekee kaiken ex ei auttanut mitenkään.

      Näin sitten lapsuudesta tutun miehen terassilla ja menin juttelee ja jutut meni hyvin että päädyttiin sänkyyn ja yhteen. Tämä mies kyllä tekee kaikkea ja on hyvä suhde kun voi luottaa toisen apuun. Tekee ruokaa ja siivoo ihan perusjuttuja.

      Lähtee myös kävelylle tai pyöräilemään tai salille. mies kalastaa paljon ja olen myös itse oppinut kalastamaan. Keväällä mennään taas siikaa onkimaan usein ja mukavaa ulkoilua meren rannalla tai saaressa.

    • Anonyymi

      M3x:
      Minulla vähensi tehokkaasti seksihaluja torjutuksi tuleminen, läheisyyden puuttuminen, miesten (tosiasiassa minun?) syyllistäminen. Kyllä siinä halut katoaa kun tuntuu ettei toinen arvosta kuin toimivaa arkea. Itsetunto ja itseluottamus kun katoavat niin ei tunne itseään sonniksi missään tilanteessa eikä kiinnosta mikään seksiin liittyvä. Perussyyt ovat kuitenkin siinä että ollaan pohjimmiltamme erilaisia enkä minä ole sellaista kiveä jonka päälle voi kaataa mitä tahansa ilman seurauksia. Mutta se on aivan sama ja kaikki on aivan samaa, on oikein hyvä tilanne nyt; minulla on jopa naispuoleisia ystäviä. Eronneet naiset ovat olleet todella ymmärtäväisiä, vielä kun löytyy se yksi joka haluaa aarrettaan yhtä paljon kuin minä...

    • Anonyymi

      Olen mieluumin yksin kuin turhauttavissa suhteissa, henkisessä tai fyysisessä väkivallassa, kohtaamattomuudessa. Siksi olenkin yksin ja tulen olemaan hautaan saakka.

      • Anonyymi

        ...ja varmaan moni on mieluummin yksin kuin sinun kanssasi eli kaikki voittavat!


    • Anonyymi

      Ja se korjaa parisuhteen ongelmat, kun etsii seksiseuraa jostain ulkopuolelta. Minusta semmosissa pelkissä panosuhteissa ei ole mitään järkeä. Mennä nyt naimaan jonkun ventovieraan ihmisen kanssa. Ei se muuta asioita siellä kotona mihinkään. Kaikesta ne ihmiset ilonsa repivät. Ennemmin hommaa itselleen vaikka kivan harrastuksen ja saa iloa siitä, kuin päivät pitkät hakee panoseuraa ties mistä.

    • Anonyymi

      Itsellä oli aikoinaan samanlainen tilanne.Koitettiin käydä avioliittoneuvonnassa jne.On vaan niin, että kun suhde on mennyt tyuohon tilaan niin ei se enää toimi.Erottiin sitten ja löysin uuden jonka kanssa homma toiminut täydellisesti jo 30 vuotta,ja toimii edelleen.Rakkaus,seksi yhdessäolo on ihan täydellistä.Nyt jo ikää mutta kumpikin hoidettu itsemme.Kuntoiltu,treensttu jne.Niin,ja aina puhuttu asiat HETI läpi.Ei jää mikään kaivelemaan.
      Pettäminen ei auta,vie vain asiat enemmän solmuun. Taitaa olla nainen 87 aika puhua asiat suoraan ja sanoa, että jos ei asiat muutu niin EROTAAN.Näin se vaan on.Nyt tuhlaat elämäsi "roikkumiseen" löyhässä hirressä. Jokaisella on tarpeensa,läheisyys,seksi jne. Me olemme ihmisiä,me tarvitsemme vierellemme Todellisen Rakkaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Minäkin osasin seuraavalla kerralla katsoa kumppanin, jonka kanssa on yhtä suuret läheisyydentarpeet


    • Anonyymi

      Jokin sairaus voi olla taustalla. Diabetes vaikuttaa johinkin hyvin voimakkaalla tavalla.

    • Anonyymi

      Sain tämän ketjun aloituksesta kylmiä väreitä kun luin ensimmäisen kerran ja sanoinkin tästä ihmiselle, että on kuin mun tarina. Hän epäili että oon itse kirjoittanut sen.
      Pientä huumoria vakavalla aiheella.

      Mä en nää ulospääsyä, mä mietin ja mietin millä helvetillä jaksan ja pystyn tukahduttamaan itseni.
      Lasten kanssa arki on niin haastavaa ja ajatus kaiken, minkä eteen on tehnyt kaikkensa menettämisestä on se jatkuva toinen puoli vastassa ajatuksesta erosta. Vaikka tiedän että tämä suhde on tappanut mua jo vuosia ja tekee sitä kokoajan lisää.

      Ja on kyllä totta, että kun minä aina koen itseni torjutuksi, arvottomaksi, ehkä jollain tasolla alistetuksi olen itse todella vittumainen ämmä. Menee vain kuppi niin nurin sitten aivan äärettömän naurettavista asioista.

      En ole ollut vuosiin sama ihminen kodin ulkopuolella kuin mitä kotona olen. Ja kulissi on aina pystyssä muille, hyvin harva tajuaa että jotain on vialla. Ja on asioita joista en pysty sanomaan niille kenen kanssa tästä kuitenkin pystyn puhumaan. Ehkä se että voi sentään jonkun kanssa puhua ja tulla ymmärretyksi auttaa jotenkin hetkittäin.

      Jos kommunikointi pelaisi, kai molempia tyydyttävän ja lasten tasapainoisen arjen turvaamiseksi voisi tehdä jotain ratkaisuja. Oli se sitten avoimesti avoin suhde, lisäkämppä tai jotain. Siitä oon hyvin varma että kovin moni ei hirveän montaa vuotta elä oikeasti ilman kosketusta, seksiä, nautintoa vaan lähtee sitten tilaisuuden tullen sitä etsimään tai vain hairahtuu johonkin.

    • Anonyymi

      Mulle kävi niin että nainen sai mut tekemään kaiken,hän oli työtön ja minä töissä niin tietenkin maksoin laskut laitoin ruokarahaa tilille,remontoin hänen taloa, huolehdin hänen lapsista ja ainoa asia mikä sitä kiinnosti oli ottaa kuva instaan kukkasista,jaksoi juuri ja juuri pestä pyykkiä, koskaan ei kehunut vaikka moni sanonut komeaksi,on urheilullinen kroppakin,seksi oli ihan ok mutta koko 3v aikana mitään muuta hän ei tehnyt ku valehteli ja sain tietää että jatkuvasti kännipäissään aina petti,käynyt varmaan koko korian ja kouvolan läpi, oon niin pettyny itseeni että annoin kaikkeni noin huonolle ja likaiselle ihmiselle. Joten N87 eroa ihmeessä ansaitset aamuhalit,hyvänyönsuukot ja yhteiset hetket mieheltä joka osaa sua arvostaa💕 M88

    • Anonyymi

      Täällä on eräs saman asian kanssa painiskeleva.
      Miestä ei ole pariin vuoteen kiinnostanut tehdä parisuhteen eteen mitään. Pahin on mykkäkoulu jota tekee juuri silloin kun itse eniten häntä tarvitsen puhumiseen. Viimeksi kipeänä ollessani olisin kaivannut huolenpitoa ja halauksia ja kerroin tämän. Hän suuttui! Että kaikki hänen pitää tehdä ja ei ole aikaa aikuista ihmistä alkaa palvelemaan! Koskaan ei ole pyytänyt anteeksi kylmää käytöstään. Käyttää kaikki keinot ettei tarvitse puhua. Siksi alkaa mykkäkoulun. Olen miettinyt että ei rakasta enää mua, mutta väittää muuta. Puheet ja teot ei kohtaa! Kasvatuskumppani, se on nykyään "parisuhde". Lasten kanssa on, ei minun. Viimeksi vuosipäivänkin vietin yksin. Ja kaikista eniten harmittaa että hän pääsee kuin koira veräjästä, esittää että kaikki on hyvin! Viimeksi sanoin että enää en odota siltä mitään, niin en pety. Ei halua naimisiin (jota ekat 10 vuotta odotin!) Kihloihin suostui vasta toisen lapsen odotusaikana! (Minun aloitteesta). Olen ihan loppu, mitä tässä pitäisi tehdä. Lasten takia kulissia? Nekin huomannu että äiti on onneton ja mies ei siltikään tee mitään. Aika surkean roolimallin antaa lapsille :(

    • Anonyymi

      Paljonhan on näitä jotka laittavat risuja ja muita joita kiinnostaa parisuhteitten kumppanit.

    • Anonyymi

      Meillä oli vasta tuota. Kesti 2-3 vuotta. Mää menin lopulta ihan sairaaksi suorastaan tuosta ulkopuolisuuden tunteesta.,sillä aloin uskomaan että miehellä on toinen nainen. Jatkuvasti kyttäsin miestä ja kyselin. Hän hermosi ja huusi ja aikoi lähteä.
      Olin aivan epätoivoinen. Yhden kerran repesin ja huusin suoraa itkuhuutoa maassa lattialla kuin lapsi. Oli älyttömän paha olla. Mies ajatteli mun tulleen hulluksi. Puhuin ja puhuin,laitoin hälle viestejä. Yhtäkkiä kaikki muuttui. Mies alkoi huomioimaan minua. Huomiomista on kestänyt nyt muutaman viikon. Käymme lenkillä melkein joka ilta. Peitto heiluu ahkeraan. Ja ennenkaikkea mies on alkanut puhumaan. On tullut esiin asioita mutta vieläkään hän ei osaa selittää miksi tavallaan hylkäsi minut yli kahdeksi vuodeksi. Kuulemma rakasti silloinkin minua muttei ole vielä antanut selitystä asialle. Pikku hiljaa nyt tutustumme toisiimme. Miehestäni on kuoriutunut eri mies jonka kanssa menin aikoinaan naimisiin. Vieläkään en osaa täysin luottaa sillä jokin meni rikki noina hylkäämisvuosina.
      Selvittelyt ja keskustelut välillämme jatkuvat.
      Viikon päästä meillä on mökkiloma, jolloin keskustelemme lisää.
      En olisi koskaan uskonut että keskustelemme näin.

      Kertoo rakastavansa haluaa vanheta kanssani. Takana 30v avioliitto.

      Päivä kerrallaan.

    Ketjusta on poistettu 55 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe