mies voi siirtyä pappamallin työhousuun eli henkselihousuun?
Lappuhaalareiksikin näitä sanovat. Komeat on. Lidlistä vain 12 euroa.
Minkä ikäisenä
25
126
Vastaukset
- Anonyymi
Se on sisäinen ikä. Silloin kun tuntee itsensä vapaaksi ja tärkeäksi, astuu kuvaan etulappuhaalarit. Pitääkin katsoa liidelin tarjoukset taas :)
- Anonyymi
Minulla kesti 46v asti, ennen kuin tajusin vapautua vyömallin työhoususta. Kauheita ulkonäköpaineita tuolla autotallilla.
Vyömallin uudet housut olisi tosin saanut 7 eurolla, mutta nyt panostettiin mukavuuteen!
- Anonyymi
En ole koskaan kuullutkaan lappuhaalareista eli miksi ei osta normaaleita haalarihousuja tai pilkki tai kelkkahaalareita
- Anonyymi
Aikoinaan laihdutin kovastikin ja laitoin työhousuihin henkselit jo ihan sen takia, kun oli mukavammat kuin vyö. Firma maksoi henkselit.
- Anonyymi
Hyvä firma kun tukee työntekijää, että housut pysyvät jalassa. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä firma kun tukee työntekijää, että housut pysyvät jalassa. 👍
Tiesivät varmaankin, että jos eivät hommaa minulle henkseleitä, niin kuljen sitten munasillaan.😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesivät varmaankin, että jos eivät hommaa minulle henkseleitä, niin kuljen sitten munasillaan.😁
Kyllä se on työnantajan hyvä huomioida tuollainen työsuojelullinen näkökulma myös. Ihan joka firmassa ei voi munasillaankaan kulkea 😅
Mikä etu henkseleissä tai niissä lapuissa on?
- Anonyymi
Henkselit pitävät housuja ylhäällä ja niitä voi paukutella leuhkasti. Vyön kanssa se ei onnistu.
- Anonyymi
Lapun alla on iso tasku ja henkselit pitää housut jalassa ilman ahdistavaa vyötä.
Mutta oikeasti isoin etu on keskivartalon ja ristiselän lämpösuojaus verrattuna tavan housuun. Tänäänkin nautin syysilmasta koko päivän. Kyllä oli hyvät.
Jompikumpi pitää olla pitkä, joko takki tai housut. Ja pitkä takki on noissa autotallihommissa epäkäytännöllinen, joten lappuhaalarit on must. - Anonyymi
Henkselit pitävät housut ylhäällä keski-ikäisellä ja sitä vanhemmalla miehellä. Siinä niiden etu. Kun miehelle tulee ikää, testosteronin tuotanto laskee. Tämä lisää rasvaa kehoon (vrt. naiset). Miehillä se rasva tulee vain yleensä keskivartaloon. Kun samanaikaisesi lihasmassa pienenee samasta syystä, kehon suurin lihas gluteus maximus eli takapuoli lähes katoaa. Vyö ei pidä isomahaisen ja takapuolettoman miehen housuja enää ylhäällä. Siksi henkselit.
Anonyymi kirjoitti:
Henkselit pitävät housut ylhäällä keski-ikäisellä ja sitä vanhemmalla miehellä. Siinä niiden etu. Kun miehelle tulee ikää, testosteronin tuotanto laskee. Tämä lisää rasvaa kehoon (vrt. naiset). Miehillä se rasva tulee vain yleensä keskivartaloon. Kun samanaikaisesi lihasmassa pienenee samasta syystä, kehon suurin lihas gluteus maximus eli takapuoli lähes katoaa. Vyö ei pidä isomahaisen ja takapuolettoman miehen housuja enää ylhäällä. Siksi henkselit.
Ehkä henkseliaika on sitten vielä edessä itsellänikin. Joskus kakarana muistan käyttäneeni irtohenkseleitä ja kivasti vaihtelua sai siten että joskus laittoi henkselit suoraan ja joskus selästä ristiin. Vähän ehkä tuli paukuteltuakin henkseleitä joskus. Mutta sitten ne henkselit jäi suunnilleen samaan aikaan, kun opin sitomaan kengännauhat.
- Anonyymi
30v
Mä käytän työssäni ja maaseudulla muutenkin asuessani aika usein työvaatteita, ja muistaakseni joskus olen Lidlissä ja varmaan Puuilossakin tollasia henkiselityöhousuja sovittanutkin, mutta tuntuu että aina on kovin vaikeaa löytää sopivaa kokoa tai mittasuhteita. Kun pitäisi päästä kumartumaan, kyykistymään, kurottamaan jne. eikä se ole kiva jos lahkeet on liian pitkät tai lyhyet, niin ei ole tullut tollasia koskaan hankittua. Nykyään kun olen joku 74kg ja sen 185cm tms. pitkä niin vastassa on ollut sama ongelma kuin takavuosina, eli jos pituuden puolesta joku on hyvä, niin silloin se on todennäköisesti liian löysä noin muuten. Silloin kun olin välillä tukevammassa kunnossa, noin 20kg nykyistä painavempi, niin tuntui että vaatekoot sopivat paremmin 😂 No, sitä valmistetaan ja tilataan, mikä menee kaupaksi suurelle (heh) massalle.
Imagon puolesta kehtaisin tollasia käyttää, mutta en välttämättä haluaisi mitään harmaita tai khakinvärisiä vaan musta-oranssit tai musta-neonkeltaiset. Tavallisissa työhousuissa vyön solki saattaa painaa joskus ikävästi jos jossain jotain kyykkii, niin varmasti sopivankokoisina tollaset olisi mukavemmat, Mutta mä joskus hankin varta vasten työhousuihin mahdollisimman pienisolkisen vyön mitä pidän vähän vinossa, niin eipä sitä pahemmin huomaa.
Mulla taitaa olla tällä hetkellä neljät työhousut, joista yhdet on oranssi-mustat talvimalliset ja varsin likaantuneet ajan saatossa vaikka pesty toki on, sitten on samanlaiset oranssi-mustat kesäversiona joista ei niin ikään tarvitse välittää mitään, sitten on toiset oranssi-mustat kesäversiot joilla voi istua ihan vaikka oman autonsa kuskin paikalle tai tietokonetuoliin eli niitä en käytä autojen alla tai ulkohuussia tyhjentäessä. Ja sitten on vielä yksiväriset mustat työhousut, joissa on edessä lapputaskut esim. ruuveja varten kun toisinaan joutuu jotain remonttijuttuja tekemään, ja kiipeämään tikkailla tai katolla. Työtakkeja mulla on niin ikään neljä, eli rujompaan käyttöön mustat kesä- ja talvimalliset, ja arkikäyttöön oranssit kesä- ja talvimalliset.
Tähän aikaan vuodesta noin niinku normaaleina arki/työpäivinä käytän kuitenkin aika usein joko farkkuja tai mustia collegehousuja, ja oranssia työtakkia kun teen työjuttuja tai touhuan ulkona jotain pientä. Harvemmin koko-oranssiin tulee pukeuduttua, omasta mielestäni noi huomiovärit sopii parhaiten vain joko ylä- tai alaosaan mutta ei molempiin, vaikka toki monessa työssä se on ihan perusteltua ja siten määräysten mukaista.Mä en tollasista dimexeistä ole koskaan oikein tykännyt, mut sun työssä varmasti kätevät kun taskuja piisaa ja jos pääsee vähän likaantumaan, niin ihmisten ilmoilla kaikki tietää että tuolla menee varmaan joku ajoneuvo- ja kuljetustekniikan komponenttien markkinoinnin dynaaminen ammattilainen ja tiimin hyvä tyyppi, eikä mikään perushygieniaansa kuten vaatteidensa pesua laiminlyövä hc-ätmi.
Mulla on JyystaXia ajaessa työasuna yleensä sellanen Tom of Finland -henkinen nahka-asu, eli mustat nahkahousut, nahkasaappaat, takki tai liivi, ja koppalakki. Ja ne on meinaan aika tiukat nahkahousut ne, paljastaa aika hyvin kyllä penislihasvarren pituuden ja muodon. Siinä voikin sitten kasipätkän ratissa laulella "mullon harrikka ja raybanit ja lentäjänlakki, pepperoni-bootsit ja biker-nahkatakki..." 🎶 Ravintola J:n keittiössä mulla on ihan perus viininpunainen pitkähihainen polo-paita, musta nahkaliivi ja päässä valkoinen terskanmuotoinen kokinhattu.
Tuus muuten käymään choppauspajalla joku päivä, niin saat meidän tämänvuotisen hyväntekeväisyyskampanjan huomioliivin mihin on ommeltu muotoonleikattu heijastin ja tiimimme Daytona-voiton kunniaksi siinä on myös lisenssillä Daytona Speedwayn mainokset ja eräänlainen seppele. Mehän jaetaan noita esim. mopomiittien nurkilla ihan liikenneturvallisuutta ajatellen, mutta niitä voi myös ostaa Ravintola J:stä ja tuotto menee muun muassa nuorten syrjäytymistä ehkäisevään työhön, mielenterveyspalvelujen tukemiseen yms. joihin voi tutustua paremmin paikan päällä olevista esitteistä 🙂- Anonyymi
Lidlin khakilla mennään.
3 iässä.
- Anonyymi
Ihan miten tykkäät.evvk.
- Anonyymi
Pastoraaliongelmat sikseen, kaikkihan on työhousuissa. Lapuissa kutsutut joutuu lukemaan ne joten niitä ei kannata hukata. Alasti ei sovi tulla😂🤣😅
- Anonyymi
Tää on melko helppo. Tietysti vaiheessa jossa nuoret naiset siirtyy kannattamattomiin stayuppeihin...
Tarttis se lappuosa ylettyä kaulaan saakka, jotta voisi vapaasti tiputella ruokaa rinnuksille.
Urbaanin naisen vapaa-ajan asusteena aika outo.
https://www.iltalehti.fi/injaout/a/2014020318004864- Anonyymi
Näyttävät aika lapsekkailta. Varsinkin tuo Kylie Jenner viimeinen kuva.
- Anonyymi
Ihan minkä ikäisenä vaan.
Itsellänikin oli kansakoulussa lappuhaalit 70-luvulla, samettia.
- Sheena - Anonyymi
Jaa, ehkä 12 vuotiaana….huoh tätä paskaa.
- Anonyymi
No, ihan silloin kun oma ego sen kestää! Sehän on ihan oma asiasi, jos niin päätät.
Kyllä minäkin käytän ihan umpihaalareita, silloin kun pitää suojata itseäni. Lappuhaalareita kesällä ja vapaa ajalla huvittelemassa farkuja, pitkiksiä tai hamosia, oman valintani mukaan. Jos jotakuta ei miellytä mun pukeutuminen, se on hänen asiansa. Tyyli on vapaa, silloin kun ei ole kyse häistä tai hautajaisista.
tr.. likka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384192Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453177Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343126Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4852760Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1932014Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301517- 411480
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781232