voiko päästä katketa verisuoni jos nostaa penkistä

joku vaan

Kuulin joltain että tämmönen vaara on jos nostaa penkistä liikaa onko mahollista ?? *pelottaa*

10

5582

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verenpaine

      Kyllä, jos on korkeaa verenpainetta. Yleensä katkeava suoni on kuitenkin pieni, ja siitä aiheutuu vain pian ohimenevä toispuoleinen vartalon halvaantuminen.

      • puppua

        Halvaukset ei oo pieniä ja pian ohimeneviä juttuja. Jos aivoperäisen halvauksen (verenvuodon tai veritulpan takia) saa, ei se todellakaan mene ohi "pian". Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Höpön höpön. Kyllähän tännekin taas kirjotellaan ihan satuja.


      • Verenpaine
        puppua kirjoitti:

        Halvaukset ei oo pieniä ja pian ohimeneviä juttuja. Jos aivoperäisen halvauksen (verenvuodon tai veritulpan takia) saa, ei se todellakaan mene ohi "pian". Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Höpön höpön. Kyllähän tännekin taas kirjotellaan ihan satuja.

        Turhaan hourit. Tunnen kaverin jolta ratkesi hiusverisuoni salilla. Kolmepäiväinen halvaustila oikeaan vartalonpuoliskoon. Eli älä jauha paskaa kun et tiedä. Jätä penkki väliin jos noin pelottaa.


      • Patologi
        Verenpaine kirjoitti:

        Turhaan hourit. Tunnen kaverin jolta ratkesi hiusverisuoni salilla. Kolmepäiväinen halvaustila oikeaan vartalonpuoliskoon. Eli älä jauha paskaa kun et tiedä. Jätä penkki väliin jos noin pelottaa.

        On hyvin yleistä, että verisuoni katkeaa päästä kovan ponnistuksen aikana. Yleisimpiä paikkoja ovat mm. vessat, joissa jostain syystä ponnistellaan kovin. Vuoden aikana kuolee kymmeniä ihmisiä em. paikkaan. Usein kuitenkin salilla käynyt on jo tottunut koviin ponnistuksiin, eikä näin useinkaan käy. Noin joka kymmenenellä ihmisellä on jonkilainen synnynäinen verisuonen pullistuma aivoissaan. Tälläinen pullistuma voi kovan ponnistuksen aikana revetä ja usein johtaa vaakatasoon ikuajoiksi. Valitettavasti !


      • juttua
        Verenpaine kirjoitti:

        Turhaan hourit. Tunnen kaverin jolta ratkesi hiusverisuoni salilla. Kolmepäiväinen halvaustila oikeaan vartalonpuoliskoon. Eli älä jauha paskaa kun et tiedä. Jätä penkki väliin jos noin pelottaa.

        Tää on suora lainaus sun ekasta viestistäs : "Yleensä katkeava suoni on kuitenkin pieni, ja siitä aiheutuu vain pian ohimenevä toispuoleinen vartalon halvaantuminen." Vaikka sä satut tuntemaan yhden kaverin jolta ratkes hiusverisuoni salilla, sä et voi yleistää verisuonten ratkeemisen seurauksia tälleen. Tää ei oo mitään paskanjauhantaa. Mä en oo väittäny mitään penkkipunnerruksen ja verisuonien ratkeemisen välisestä yhteydestä, ainoastaan siitä, minkälaisia seurauksia siitä ratkeemisesta voi olla. Joku voi selvitä 3 päivän halvaustilalla, mutta ei se mikään yleisseuraus ole. Opettele lukemaan ennekun alotat meuhkaamisen. Ja mä en muuten ole alkuperäinen kirjottaja, eikä mua penkki pelota.


      • Verisuoni
        juttua kirjoitti:

        Tää on suora lainaus sun ekasta viestistäs : "Yleensä katkeava suoni on kuitenkin pieni, ja siitä aiheutuu vain pian ohimenevä toispuoleinen vartalon halvaantuminen." Vaikka sä satut tuntemaan yhden kaverin jolta ratkes hiusverisuoni salilla, sä et voi yleistää verisuonten ratkeemisen seurauksia tälleen. Tää ei oo mitään paskanjauhantaa. Mä en oo väittäny mitään penkkipunnerruksen ja verisuonien ratkeemisen välisestä yhteydestä, ainoastaan siitä, minkälaisia seurauksia siitä ratkeemisesta voi olla. Joku voi selvitä 3 päivän halvaustilalla, mutta ei se mikään yleisseuraus ole. Opettele lukemaan ennekun alotat meuhkaamisen. Ja mä en muuten ole alkuperäinen kirjottaja, eikä mua penkki pelota.

        Sinä saatanan paskaläjä sanoit, että minun mielestäni ohimenevä halvaus kestää 15 minuuttia! Pidä turpasi kiinni äläkä länkytä paskaa!


      • lukemaan
        Verisuoni kirjoitti:

        Sinä saatanan paskaläjä sanoit, että minun mielestäni ohimenevä halvaus kestää 15 minuuttia! Pidä turpasi kiinni äläkä länkytä paskaa!

        Jos lukutaitosi on osoittamallasi tasolla, kehotan pikimmiten hankkimaan apua ongelmaasi. Joku päivä saatat oikeasti joutua katumaan sitä, ettet ymmärrä lukemaasi tekstiä/osaa lukea. Tämä on suora lainaus omasta ensimmäisestä viestistäni : "Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan." Jos ymmärrät yhtään suomen kieltä, tuo lainaamani lause alkaa selkeästi kysymyssanalla. Tällöin lause ei ole väite, vaan kysymys. Myönnän sen virheen lauseessa olevan, ettei siinä ole kysymysmerkkiä. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa, että lauseessa en väitä yhtään mitään. Enkä vieläkään länkytä paskaa. Edelleen kehotan sinua opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään lukemasi tekstin.


      • Verisuoni
        lukemaan kirjoitti:

        Jos lukutaitosi on osoittamallasi tasolla, kehotan pikimmiten hankkimaan apua ongelmaasi. Joku päivä saatat oikeasti joutua katumaan sitä, ettet ymmärrä lukemaasi tekstiä/osaa lukea. Tämä on suora lainaus omasta ensimmäisestä viestistäni : "Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan." Jos ymmärrät yhtään suomen kieltä, tuo lainaamani lause alkaa selkeästi kysymyssanalla. Tällöin lause ei ole väite, vaan kysymys. Myönnän sen virheen lauseessa olevan, ettei siinä ole kysymysmerkkiä. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa, että lauseessa en väitä yhtään mitään. Enkä vieläkään länkytä paskaa. Edelleen kehotan sinua opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään lukemasi tekstin.

        Että kaikenlaisia tolloja pitää sietää! Heti mainitsemasi väitteen jälkeen sanoit HÖPÖN HÖPÖN, mikä oli kommenttisi edeltävään lauseeseen ja jolla niinmuodoin mitätöit edeltävän lauseen merkityssisällön, jonka puolestaan teit siksi, että oletit sen minun ajatuksekseni. Osta kirja Semiotiikkaa vasta-alkajille. Vähämieli!


    • Flex

      verisuoni voi katketa päästä vaikka sängystä noustessa jos se on katketakseen.Jos pelkäät että sun kaapelit ei kestä voimaharjoittelua niin on viisainta vaihtaa lajia.Biljardi tai tikanheitto vois sopia sulle.

    • Anonyymi

      Terveellä ihmisellä ei katkea päästä mitään verisuonia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe