Kuulin joltain että tämmönen vaara on jos nostaa penkistä liikaa onko mahollista ?? *pelottaa*
voiko päästä katketa verisuoni jos nostaa penkistä
10
5992
Vastaukset
- Verenpaine
Kyllä, jos on korkeaa verenpainetta. Yleensä katkeava suoni on kuitenkin pieni, ja siitä aiheutuu vain pian ohimenevä toispuoleinen vartalon halvaantuminen.
- puppua
Halvaukset ei oo pieniä ja pian ohimeneviä juttuja. Jos aivoperäisen halvauksen (verenvuodon tai veritulpan takia) saa, ei se todellakaan mene ohi "pian". Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Höpön höpön. Kyllähän tännekin taas kirjotellaan ihan satuja.
- Verenpaine
puppua kirjoitti:
Halvaukset ei oo pieniä ja pian ohimeneviä juttuja. Jos aivoperäisen halvauksen (verenvuodon tai veritulpan takia) saa, ei se todellakaan mene ohi "pian". Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Höpön höpön. Kyllähän tännekin taas kirjotellaan ihan satuja.
Turhaan hourit. Tunnen kaverin jolta ratkesi hiusverisuoni salilla. Kolmepäiväinen halvaustila oikeaan vartalonpuoliskoon. Eli älä jauha paskaa kun et tiedä. Jätä penkki väliin jos noin pelottaa.
- Patologi
Verenpaine kirjoitti:
Turhaan hourit. Tunnen kaverin jolta ratkesi hiusverisuoni salilla. Kolmepäiväinen halvaustila oikeaan vartalonpuoliskoon. Eli älä jauha paskaa kun et tiedä. Jätä penkki väliin jos noin pelottaa.
On hyvin yleistä, että verisuoni katkeaa päästä kovan ponnistuksen aikana. Yleisimpiä paikkoja ovat mm. vessat, joissa jostain syystä ponnistellaan kovin. Vuoden aikana kuolee kymmeniä ihmisiä em. paikkaan. Usein kuitenkin salilla käynyt on jo tottunut koviin ponnistuksiin, eikä näin useinkaan käy. Noin joka kymmenenellä ihmisellä on jonkilainen synnynäinen verisuonen pullistuma aivoissaan. Tälläinen pullistuma voi kovan ponnistuksen aikana revetä ja usein johtaa vaakatasoon ikuajoiksi. Valitettavasti !
- juttua
Verenpaine kirjoitti:
Tää on suora lainaus sun ekasta viestistäs : "Yleensä katkeava suoni on kuitenkin pieni, ja siitä aiheutuu vain pian ohimenevä toispuoleinen vartalon halvaantuminen." Vaikka sä satut tuntemaan yhden kaverin jolta ratkes hiusverisuoni salilla, sä et voi yleistää verisuonten ratkeemisen seurauksia tälleen. Tää ei oo mitään paskanjauhantaa. Mä en oo väittäny mitään penkkipunnerruksen ja verisuonien ratkeemisen välisestä yhteydestä, ainoastaan siitä, minkälaisia seurauksia siitä ratkeemisesta voi olla. Joku voi selvitä 3 päivän halvaustilalla, mutta ei se mikään yleisseuraus ole. Opettele lukemaan ennekun alotat meuhkaamisen. Ja mä en muuten ole alkuperäinen kirjottaja, eikä mua penkki pelota.
- Verisuoni
juttua kirjoitti:
Tää on suora lainaus sun ekasta viestistäs : "Yleensä katkeava suoni on kuitenkin pieni, ja siitä aiheutuu vain pian ohimenevä toispuoleinen vartalon halvaantuminen." Vaikka sä satut tuntemaan yhden kaverin jolta ratkes hiusverisuoni salilla, sä et voi yleistää verisuonten ratkeemisen seurauksia tälleen. Tää ei oo mitään paskanjauhantaa. Mä en oo väittäny mitään penkkipunnerruksen ja verisuonien ratkeemisen välisestä yhteydestä, ainoastaan siitä, minkälaisia seurauksia siitä ratkeemisesta voi olla. Joku voi selvitä 3 päivän halvaustilalla, mutta ei se mikään yleisseuraus ole. Opettele lukemaan ennekun alotat meuhkaamisen. Ja mä en muuten ole alkuperäinen kirjottaja, eikä mua penkki pelota.
Sinä saatanan paskaläjä sanoit, että minun mielestäni ohimenevä halvaus kestää 15 minuuttia! Pidä turpasi kiinni äläkä länkytä paskaa!
- lukemaan
Verisuoni kirjoitti:
Sinä saatanan paskaläjä sanoit, että minun mielestäni ohimenevä halvaus kestää 15 minuuttia! Pidä turpasi kiinni äläkä länkytä paskaa!
Jos lukutaitosi on osoittamallasi tasolla, kehotan pikimmiten hankkimaan apua ongelmaasi. Joku päivä saatat oikeasti joutua katumaan sitä, ettet ymmärrä lukemaasi tekstiä/osaa lukea. Tämä on suora lainaus omasta ensimmäisestä viestistäni : "Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan." Jos ymmärrät yhtään suomen kieltä, tuo lainaamani lause alkaa selkeästi kysymyssanalla. Tällöin lause ei ole väite, vaan kysymys. Myönnän sen virheen lauseessa olevan, ettei siinä ole kysymysmerkkiä. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa, että lauseessa en väitä yhtään mitään. Enkä vieläkään länkytä paskaa. Edelleen kehotan sinua opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään lukemasi tekstin.
- Verisuoni
lukemaan kirjoitti:
Jos lukutaitosi on osoittamallasi tasolla, kehotan pikimmiten hankkimaan apua ongelmaasi. Joku päivä saatat oikeasti joutua katumaan sitä, ettet ymmärrä lukemaasi tekstiä/osaa lukea. Tämä on suora lainaus omasta ensimmäisestä viestistäni : "Meinaatko sellasella pian ohimenevällä halvauksella esim. jotain 15 minuutin halvausta, jonka jälkeen kaikki on taas ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan." Jos ymmärrät yhtään suomen kieltä, tuo lainaamani lause alkaa selkeästi kysymyssanalla. Tällöin lause ei ole väite, vaan kysymys. Myönnän sen virheen lauseessa olevan, ettei siinä ole kysymysmerkkiä. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa, että lauseessa en väitä yhtään mitään. Enkä vieläkään länkytä paskaa. Edelleen kehotan sinua opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään lukemasi tekstin.
Että kaikenlaisia tolloja pitää sietää! Heti mainitsemasi väitteen jälkeen sanoit HÖPÖN HÖPÖN, mikä oli kommenttisi edeltävään lauseeseen ja jolla niinmuodoin mitätöit edeltävän lauseen merkityssisällön, jonka puolestaan teit siksi, että oletit sen minun ajatuksekseni. Osta kirja Semiotiikkaa vasta-alkajille. Vähämieli!
- Flex
verisuoni voi katketa päästä vaikka sängystä noustessa jos se on katketakseen.Jos pelkäät että sun kaapelit ei kestä voimaharjoittelua niin on viisainta vaihtaa lajia.Biljardi tai tikanheitto vois sopia sulle.
- Anonyymi
Terveellä ihmisellä ei katkea päästä mitään verisuonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838