Kuka hyötyy polttoaineiden päästökaupasta

Anonyymi

Maksaja tiedetään, mutta kuka korjaa hyödyn.

13

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      EU-komissio ehdottaa, että päästökaupasta saatavia tuloja ohjattaisiin EU:n uuteen sosiaalirahastoon, jolla on tarkoitus vähentää päästökauppajärjestelmän aiheuttamia negatiivisia vaikutuksia etenkin pienituloisiin kansalaisiin, mikroyrityksiin sekä liikenteen käyttäjiin. Nettomaksu Suomelle olisi noin 840 miljoonaa euroa.

    • Anonyymi

      Vain ikiajoiksi maan poveen jätetty fossiilipolttoaine ei aiheuta lämpenemistä. Päästökompensaatioanekauppa vain hieman viivyttää, mutta ei ehkäise lämpenemistä pitkällä aikavälillä.

    • Anonyymi

      Keskeiset autoteollisuusmaat, Saksa etunenässä, eivät allekirjoittaneet YK:n Glasgow’n ilmastokokouksen julkilausumaa polttomoottoreiden kieltämisestä.

      Se, että avainmaat ja -valmistajat eivät sitoutuneet Glasgow’n asiakirjaan lisää paineita ulottaa päästökauppa Euroopassa koskemaan myös liikennettä. Saksassa sitä jo sovelletaan. Suomen hallitus harkitsee oman kansallisen päästökaupan aloittamista ja myös koko EU:ta koskeva malli on suunnitteilla.

    • Anonyymi

      Miten se kompensointi tapahtuu? Annetaan bensaostoihin alekuponkeja kaikkein köyhimmillekö? Entäs ne köyhät joilla vielä on töitä ja auto työmatkoille. Ostaako ne niitä kuponkeja näiltä vielä köyhemmiltä? Joka tapauksessa jotenkin yhtä hullusti tämäkin tulee menemään.

      • Anonyymi

        Maksat rahaa joka besalitrasta johonkin juutalaiseen rahastoon joka antaa sinun pitää taivasosuutesi. Mutta tämä rahasto sijoittaa sen eteenpäin, esimerkiksi bensiinintuotantoon,
        ja nostelee huikeat voitot.


    • Anonyymi

      RAHA kirstuun kilahtaa, SIELU taivaaseen vilahtaa. Naurettavaa ...

    • Anonyymi

      Mihin ne päästökaupan rahat nyt kääritään kun Glasgovissakin todettiin ettei kehitysmaille ole vielä annettu lantin ropoa Pariisissa luvatusta sadasta miljardista?

    • Anonyymi

      Turvetta ei ole enää kriisivarastoissa.
      Tuulisähkön osuus pakkasilla 1% vuosi tasolla 10%. Tuulivoiman rakentajia ei velvoiteta tekemään säätövoimaa!
      Metsät pitää jättää EU:n hiilinieluiksi.

      • Anonyymi

        Motiva:
        "Kaikkiaan Suomessa oli vuoden 2020 lopussa 821 tuulivoimalaa, joiden kokonaiskapasiteetti on 2 586 MW.
        Suunnitelluissa hankkeissa on yhteensä noin 380 voimalaitosta, joiden yhteisteho on noin 2800 MW. "

        Tuulivoiman osuus tulee lähiaikoina yli tuplaantumaan. Se on nopeasti kehittyvä ala.
        Erilaisia keinoja energian varastoimiseen on kehitteillä useita. Vaikka kaikki on vielä aluss, niin kyseessä on suurin teknologiamurros, mitä maailma on nähnyt. On hyvä, että Suomi on kärkiporukassa, joka kerää muutoksesta hyödyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Motiva:
        "Kaikkiaan Suomessa oli vuoden 2020 lopussa 821 tuulivoimalaa, joiden kokonaiskapasiteetti on 2 586 MW.
        Suunnitelluissa hankkeissa on yhteensä noin 380 voimalaitosta, joiden yhteisteho on noin 2800 MW. "

        Tuulivoiman osuus tulee lähiaikoina yli tuplaantumaan. Se on nopeasti kehittyvä ala.
        Erilaisia keinoja energian varastoimiseen on kehitteillä useita. Vaikka kaikki on vielä aluss, niin kyseessä on suurin teknologiamurros, mitä maailma on nähnyt. On hyvä, että Suomi on kärkiporukassa, joka kerää muutoksesta hyödyt.

        Ehkä tuplaantuu, mutta tuo ei tällä hetkellä auta. Kovilla pakkasilla tuulivoimalat eivät toimi, koska kovimmilla pakkasilla ei tuulta ole ollenkaan. Eikä tuo energian varastointi auta vielä moniin vuosiin. Tuskin edes seuraavaan 10 vuoteen. Ja varastointikin on todella hankalaa ja kallista.

        Parempi olisi, että suosiolla vain lisätään ydinvoimaa, siinä on sentään hieman vähemmän ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuplaantuu, mutta tuo ei tällä hetkellä auta. Kovilla pakkasilla tuulivoimalat eivät toimi, koska kovimmilla pakkasilla ei tuulta ole ollenkaan. Eikä tuo energian varastointi auta vielä moniin vuosiin. Tuskin edes seuraavaan 10 vuoteen. Ja varastointikin on todella hankalaa ja kallista.

        Parempi olisi, että suosiolla vain lisätään ydinvoimaa, siinä on sentään hieman vähemmän ongelmia.

        Lisään... Itse asiassa 10 vuottakin on luultavasti liian optimistista. Noiden energiavarastojen pitää nimittäin olla jopa Suomessa valtavia. Kyse on käytännössä useiden miljardien investoinnista ja niiden rakentaminen vie todella kauan.

        Todennäköisesti riittäviä energiavarastoja ei ole vielä kymmeniin vuosiin.


    • Anonyymi

      Päästöoikeus makssa jo 67 e/tonni_CO2. Joku vetää liiviinsä hyvät rahat. Päästöt jatkavat kasvuaan ja myös polttoaineiden hinnat raketoivat.

    • No hyödyn korjaa agenda21:stä ajavat tahot, joiden tavoitteena on estää ihmisten liikkuminen ja keskittää asuminen kaupunkimaisiin slummeihin, ja energian hinnan nostoilla tehdä siitä kontrolliväline.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe