Vauhdilla tuli paketti

Anonyymi

Tilasin Zoom H1n tallentimen, että saa tallennettua erilaisia luonnon ääniä ja nuotion rätinää ja pauketta.
Laitoin tilauksen 10.11 iltapäivällä klo 16.30.
Lähetys tuli postiin tänään 12.11 klo 14 jälkeen iltapäivällä.
Ajattelin, että varmaan menee maanantaille ja ensi viikkoon, ennenkuin tulee noudettavaksi.

Isä aikoinaan osti sellaisen tallentimen/sanelimen joskus yli 10 vuotta sitten:
Lervia micro cassette recorder KH4110
Se toimi sellaisilla mini c-kasettinauhoilla.
Kyllähän sellaisellakin tallentaa, mutta nauhalle tallennus ei ole kuitenkaan niin hyvä, kuin tällainen muistikortille tallentava,
Tuolla kaapissa tallella on edelleen, ei viitti pois heittää, kun isä sen hankki ja isän kuolemasta tulee keväällä 7 vuotta, että on sellainen muistoesine.
Ihan tässä herkistyy ja tulee haikea olo varsinkin, kun isänpäivä lähestyy, mutta perässä tullaan.....

t. Ruma mies

15

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopiiko kysyä miksi tallennat luonnon ääniä?

• Anonyymi

Ajattelin tehdä sellaisia rentoutumis ja nukahtamis videoita youtubeen ja äänen lisäksi täytyy kuvata myös videota.
        Netissä on ilmaisia äänitallenteita veden solinasta, ukkosesta, sateesta, tulen äänistä, mutta niitä ei saa ladata suoraan youtube kanavalle sellaisenaan.
        On myös ilmaisia kuvapalvelimia, joissa on videokuvaa nuotiosta, salamoista, purosta, mutta niitäkään ei saa ladata sellaisenaan nettiin, vaan pitää muokata.
        Vaikka mainostavat, että kuvia ja ääntä voi vapaasti käyttää videoissa, niin silti on kuitenkin ehtoja eli parempi vaan itse kuvata ja äänittää, niin ei kukaan voi valittaa, että on rikkonut tekijän oikeuksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ajattelin tehdä sellaisia rentoutumis ja nukahtamis videoita youtubeen ja äänen lisäksi täytyy kuvata myös videota.
        Netissä on ilmaisia äänitallenteita veden solinasta, ukkosesta, sateesta, tulen äänistä, mutta niitä ei saa ladata suoraan youtube kanavalle sellaisenaan.
        On myös ilmaisia kuvapalvelimia, joissa on videokuvaa nuotiosta, salamoista, purosta, mutta niitäkään ei saa ladata sellaisenaan nettiin, vaan pitää muokata.
        Vaikka mainostavat, että kuvia ja ääntä voi vapaasti käyttää videoissa, niin silti on kuitenkin ehtoja eli parempi vaan itse kuvata ja äänittää, niin ei kukaan voi valittaa, että on rikkonut tekijän oikeuksia.

Kuulostaa hyvälle. Itse tykkään kuunnella noita rentoutus- ja nukahtamisvideoita.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Kuulostaa hyvälle. Itse tykkään kuunnella noita rentoutus- ja nukahtamisvideoita.

Katselin vaan noita rentoutumis ja nukahtamis videoita ja joissakin oli jopa miljoona katselukertaa ja useimmissa useita kymmeniä/satoja tuhansia.
        Jos 5000 katselukerrasta tubettajalle maksetaan 5€, niin aika hyvin voi tienata.
        Muuten olisin tallentanut valmista materiaalia ja editoinut siitä muutaman tunnin videon, mutta ei viitsi kopioida, kun se ei ole oikein sallittua, että tehdään sitten itse.
        Myös pelivideoita ajattelin tehdä OBS-studio ohjelmalla, jolla saa tallennettua tietokoneen kuvaa ja voi sitten sitä editoida.

Tuossa on muuten kätevä linkki, näkee vähän mitä tubettaja ansaitsee videoilla, kun syöttää vaan tubettajan tubekanavan nimen, niin näkee tilastoja.
        https://socialblade.com/

• Anonyymi

Revontulien äänen kun tallennat niin siinäpä olisi kova tiedosto niille jotka kiistelevät kuuluuko niistä ääntä.

• Anonyymi

Näin myöhään syksyllä, kun ulkona tähtitaivasta katselin ja tähdenlentoja välillä näkyi, niin kuului sellaisia korkeita vihellyksen omaisia ääniä.
        En ole varma olivatko ne jokin linnun lyhyitä vihellyksen omaisia ääniä, jos lintu lähistöllä lensi vai tähdenlennon ääniä, vaikka ei tähdenlennosta pitäisi mitään ääntä lähteä.

• Anonyymi

Ostin myös sellaisen kameran jalustan, jossa minimikorkeus on 20cm ja maksimikorkeus 50 cm.
      On tarpeeksi matala jalusta, että saa kuvattua saunankiukaassa palavia puita.
      Tunnelmallista liekkien loimun ääntä saa, kun laittaa kuusipuuta ja honkapuuta, joka palaessaan tunnelmallisesti paukahtelee tulen huminan lomassa.
      Varmaan myös kiukaan löylyn pehmeä suhina on rentouttavaa ja unta tuovaa ääntä.
      Sitäkin saa eri äänistä riippuen kiukaan kivien lämpötilasta ja miten vettä kiukaalle lasketaan.
      Rauhallisen suhinan saa, kun veden virtaus kiuaskiville on rauhallinen ja tasainen.
      Jos vesi tipahtaa korkealta ja paljon vettä kerralla, niin ääni on sähähtävän voimakas.
      Erilaisia ääniä löytää testaamalla ja kokeilemalla.

• Olet hyvin tärkeä.minäkin herkistyn kanssasi minäkin haluisin tallentaa isäni vielä kun on elossa voisin katsella vain ja muistella ja kuunnella. Täytyisi ottaa muistoksi isästäni kunnon tallennus.

Olet hyvin tärkeä kun muistutat minua asiasta.

• Isäni on hyvin huolissaan kun olen ilman rokotusta ja olen huolissani isästäni vaikka hänellä on kolme. Toivoisin kaikki muistavani ihan kaikki.

• Miehen isää ei ole enää, sekin meni tässä koronan myötä hiljaa pois.

• Voi kauheata itken ja pillitän😭 täällä mitäköhän tuumaisi kun sanon saako ottaa hiuksiasi talteen😅

Hän minulle sanoo jatkuvasti että kun hän kuolee että saan puolet jotain maa tilkusta mitä en muista ollenkaan . Täytyisi sanoa etten kyllä jaksaisi taistella siitä, kuitenkin vietäisiin kuin kaikki muutkin viedään kun siskostani kyse kun ikinä en varmaan edes pääse sille maatilkulle.

• Anonyymi

Päivällä kävin tallentamassa löytämäni ojan ja puron vedensolinaa.
      Ärsyttävintä oli se, että aina, kun aloitin tallentamisen, niin eikös alkanut kuulumaan kaukaista auton ääntä ja hetken päästä auton pörinä pilaa koko tallennuksen.
      Tie, joka siinä jonkun matka päästä menee on rapainen ja savinen kesämökkitie.
      Mitä ne änkeää kulkemaan tietä pitkin just silloin, kun olen tallentamassa puron solinaa, ei siihen auton pörinöitä kaivata.
      Pisin autoton aika kesti jotain 5 minuuttia ja lähes minuutin välein joku toope autollaan tulla päristeli.
      Eräskin mummo ajoi samalla punaisella munan muotoisella autolla ainakin 3 kertaa 5 minuutin sisällä edes takas.
      Kyllä on bensa vieläkin liian halpaa, kun koko ajan autoilevat.

Saunassa kuvasin sitten illalla kiukaskiviä ja äänitin suhinaa, kun vettä varoen kaadoin kiukaalle.
      Tarkkana täytyi olla, ettei kolistele ja tulee vaan löylyn ääntä, eikä löylykauhan kolinoita, eikä muitakaan ylimääräisiä ääniä.
      Tallennuslaitetta vasta olen totuttelemassa käyttämään, enkä säädöistä oikein mitään ymmärrä, kun voi säätää hertsejä.
      Täytyy olla kiinnitettynä tallennuslaite telineeseen, jos kädessä pitää, niin tallentaa sormien äänet rungosta, on niin vietävän herkkä tallentamaan.

• Anonyymi

Voihan siihen kävellä joku metsäsika ja pieraista kun on ensin syönyt happamia pihlajanmarjoja.

• Anonyymi

Luonnon ääni raikuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnon ääni raikuu.

Kuulija rentoutuu sekunnissa 😂😂😂😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      126
      3730
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2423
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2078
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      70
      1031
    5. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      950
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      881
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      845
    8. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      840
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      761
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      96
      750
    Aihe