Pariisiin 50 000 vetytaksia

Anonyymi

13

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mainiota

    • Anonyymi

      Taksiala on todella kilpailtua nykyään. Kuluja pohditaan jatkuvasti. Vetyauton kallis hankintahinta ja vielä kalliit kilometrikulut... ei voi pärjätä millään kilpailussa diesel taksille. Vaikea uskoa että myöskään Pariisissa ellei sitten jotenkin vetytakseja tueta verorahoin, sillä sielläkin on paljon diesel takseja.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17102082/vetytakseja-suomeen

      • Anonyymi

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        Lisään vielä edelliseen, että Pariisi bannaa kaikki dieselit jo vuonna 2024 ja kaikki polttarit 2030, joka on jo melkein huomena, sillä aika menee yllättävän nopeasti.

        Ei siksi yllätys miten hyde-taxeihin satsataan ja miksi uusien autojen myynnit ovat sakanneet Ranskassa (-kin), eikä ainoastaan sirupulan vuoksi.

        Näissä asetelmissa toisessa ketjussa peräänkuulutetut foorumeiden tahtotilat käyttövoimien suhteen ovat aikas lailla arvottomat ja merkityksettömät ... tahtipuikko ja eko-ruoska ovat toisaalla.

        .

        "Paris Mayor Anne Hidalgo has also announced plans to ban all diesel cars in the city in time for the 2024 Summer Olympics, which Paris is hosting."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        .

        "Paris to ban diesel cars from 2024, all internal combustion vehicles from 2030"

        - https://drivemag.com/news/paris-to-ban-diesel-cars-from-2024-all-internal-combustion-vehicles-from-2030


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        Vety tehdään kokonaan maakaasusta ja öljystä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, ja vety-autothan ovat aina ja ikuisesti hyvin kalliita ... vaikka alan avalmistajat kertovat niiden hintojen laskevan polttareiden tasolle tai alle.

        Sitten esimerkiksi monien Saksan kaupunkien 'low-emission zones' on aiheuttanut monille taxi-firmoille vakavia ongelmia, kun niillä ei ole varaa uusia autokantaansa, jotta voisivat jatkaa ammattinsa harjoittamista ja osa joutunut tekemään konkan. Näin muuan ulkolaisessa dokkarissa jokunen vuosi sitten.

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone#Germany


    • Anonyymi

      Jaaha 10 tuhannen sähköauton sekaan?😁😁😁

    • Anonyymi

      "Näissä asetelmissa toisessa ketjussa peräänkuulutetut foorumeiden tahtotilat käyttövoimien suhteen ovat aikas lailla arvottomat ja merkityksettömät ... tahtipuikko ja eko-ruoska ovat toisaalla."

      On aivan eri asia jos ihmiset PAKOTETAAN ostamaan vetyauto tai muu erittäin vähäpäästöinen auto kuin voivat vielä Pariisin ulkopuolella Ranskassa valita toisen vaihtoehdon. Löydätkö muitakin esimerkkejä aidosta tahtotilasta maailmalta kuin Pariisin?

      Onko Pariisissa muita sallittuja käyttövoimia sähkön lisäksi esim. kaasuautot? Voiko niillä ajaa taksia jos haluaa? Nimittäin ratkaisevaa on myös vedyn hinta taksiautoilijalle. Suomeen peilaten kaasuauto tulisi halvemmaksi ajaa ja hankkia jos vain kaasutankkausasemia Pariisista löytyy?

      • Anonyymi

        "On aivan eri asia jos ihmiset PAKOTETAAN ostamaan vetyauto tai muu erittäin vähäpäästöinen auto kuin voivat vielä Pariisin ulkopuolella Ranskassa valita toisen vaihtoehdon. Löydätkö muitakin esimerkkejä aidosta tahtotilasta maailmalta kuin Pariisin?"

        Missähän tynnyrissä mahdat elää noine toistuvan myopisine ja sisäisestikin ristiriitaisine ja valmisasenteellisine kannanotoinesi.

        Aivan ensiksi. Olet lienee tietoinen mitä ja millä aikataulullla EU:ssa on jo päätetty polttareiden suhteen, eli millä aikataululla autoilijat pakotetaan pois polttareista.

        Sitten bonuksena pitkin Eurooppaa on __"low emission"__ alueita ja esim. Pariisin kohdaalla se vaikuttaa myös todella suureen joukkoon autoilijoita, jotka eivät edes asu tuolla alaueella, mutta mm. ammattinsa puolesta siellä säännöllisesti tai päivittäin asioivat ja sama tilanne muualla.

        Rajoitukset koskevat myös turisteja / matkailijoita, eli passaa hyvin valmistautua automatkailussaan pitkin EU:ta liikkuessaan.

        Wikin listaus maakohtaisine tietoineen ei aina ole ajantasainen, siilä aika ajoin tulee uusia alueita, eli aina tarpeen mukaan tulee etsiä ajankohtainen info kunkin maan virallisilta sivuilta.

        Low-emission zone: https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone


    • Anonyymi

      Taksibisnestä on todella hankalaa tehdä jos kulurakenne on korkea. Pitää sille kuskille myös palkka pystyä maksamaan tai muuten joutuu itse ajamaan seisottaen taksiautoa pitkiä pätkiä ilman renkiä, joka ei ole kannattavaa. Kun teet 12 tuntista päivää 6 päivänä viikossa yksin niin alkaa kyllä ituttamaan.

      • Anonyymi

        Taksimies pitää olla torilla kerjuulla 24/7. 365 päivää vuodessa...... Nii se on ollu iät ja ajat


    • Anonyymi

      Jos kulut nousee, myös asiakkailta perittävien hintojen tulee nousta. Muuten ei ole palveluita saatavailla koska yritykset katoaa kun ei kukaan sijoita tappiolliseen yritystoimintaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1740
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1414
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      80
      1397
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      873
    Aihe