Pariisiin 50 000 vetytaksia

Anonyymi

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mainiota

    • Anonyymi

      Taksiala on todella kilpailtua nykyään. Kuluja pohditaan jatkuvasti. Vetyauton kallis hankintahinta ja vielä kalliit kilometrikulut... ei voi pärjätä millään kilpailussa diesel taksille. Vaikea uskoa että myöskään Pariisissa ellei sitten jotenkin vetytakseja tueta verorahoin, sillä sielläkin on paljon diesel takseja.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17102082/vetytakseja-suomeen

      • Anonyymi

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        Lisään vielä edelliseen, että Pariisi bannaa kaikki dieselit jo vuonna 2024 ja kaikki polttarit 2030, joka on jo melkein huomena, sillä aika menee yllättävän nopeasti.

        Ei siksi yllätys miten hyde-taxeihin satsataan ja miksi uusien autojen myynnit ovat sakanneet Ranskassa (-kin), eikä ainoastaan sirupulan vuoksi.

        Näissä asetelmissa toisessa ketjussa peräänkuulutetut foorumeiden tahtotilat käyttövoimien suhteen ovat aikas lailla arvottomat ja merkityksettömät ... tahtipuikko ja eko-ruoska ovat toisaalla.

        .

        "Paris Mayor Anne Hidalgo has also announced plans to ban all diesel cars in the city in time for the 2024 Summer Olympics, which Paris is hosting."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        .

        "Paris to ban diesel cars from 2024, all internal combustion vehicles from 2030"

        - https://drivemag.com/news/paris-to-ban-diesel-cars-from-2024-all-internal-combustion-vehicles-from-2030


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        Vety tehdään kokonaan maakaasusta ja öljystä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, ja vety-autothan ovat aina ja ikuisesti hyvin kalliita ... vaikka alan avalmistajat kertovat niiden hintojen laskevan polttareiden tasolle tai alle.

        Sitten esimerkiksi monien Saksan kaupunkien 'low-emission zones' on aiheuttanut monille taxi-firmoille vakavia ongelmia, kun niillä ei ole varaa uusia autokantaansa, jotta voisivat jatkaa ammattinsa harjoittamista ja osa joutunut tekemään konkan. Näin muuan ulkolaisessa dokkarissa jokunen vuosi sitten.

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone#Germany


    • Anonyymi

      Jaaha 10 tuhannen sähköauton sekaan?😁😁😁

    • Anonyymi

      "Näissä asetelmissa toisessa ketjussa peräänkuulutetut foorumeiden tahtotilat käyttövoimien suhteen ovat aikas lailla arvottomat ja merkityksettömät ... tahtipuikko ja eko-ruoska ovat toisaalla."

      On aivan eri asia jos ihmiset PAKOTETAAN ostamaan vetyauto tai muu erittäin vähäpäästöinen auto kuin voivat vielä Pariisin ulkopuolella Ranskassa valita toisen vaihtoehdon. Löydätkö muitakin esimerkkejä aidosta tahtotilasta maailmalta kuin Pariisin?

      Onko Pariisissa muita sallittuja käyttövoimia sähkön lisäksi esim. kaasuautot? Voiko niillä ajaa taksia jos haluaa? Nimittäin ratkaisevaa on myös vedyn hinta taksiautoilijalle. Suomeen peilaten kaasuauto tulisi halvemmaksi ajaa ja hankkia jos vain kaasutankkausasemia Pariisista löytyy?

      • Anonyymi

        "On aivan eri asia jos ihmiset PAKOTETAAN ostamaan vetyauto tai muu erittäin vähäpäästöinen auto kuin voivat vielä Pariisin ulkopuolella Ranskassa valita toisen vaihtoehdon. Löydätkö muitakin esimerkkejä aidosta tahtotilasta maailmalta kuin Pariisin?"

        Missähän tynnyrissä mahdat elää noine toistuvan myopisine ja sisäisestikin ristiriitaisine ja valmisasenteellisine kannanotoinesi.

        Aivan ensiksi. Olet lienee tietoinen mitä ja millä aikataulullla EU:ssa on jo päätetty polttareiden suhteen, eli millä aikataululla autoilijat pakotetaan pois polttareista.

        Sitten bonuksena pitkin Eurooppaa on __"low emission"__ alueita ja esim. Pariisin kohdaalla se vaikuttaa myös todella suureen joukkoon autoilijoita, jotka eivät edes asu tuolla alaueella, mutta mm. ammattinsa puolesta siellä säännöllisesti tai päivittäin asioivat ja sama tilanne muualla.

        Rajoitukset koskevat myös turisteja / matkailijoita, eli passaa hyvin valmistautua automatkailussaan pitkin EU:ta liikkuessaan.

        Wikin listaus maakohtaisine tietoineen ei aina ole ajantasainen, siilä aika ajoin tulee uusia alueita, eli aina tarpeen mukaan tulee etsiä ajankohtainen info kunkin maan virallisilta sivuilta.

        Low-emission zone: https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone


    • Anonyymi

      Taksibisnestä on todella hankalaa tehdä jos kulurakenne on korkea. Pitää sille kuskille myös palkka pystyä maksamaan tai muuten joutuu itse ajamaan seisottaen taksiautoa pitkiä pätkiä ilman renkiä, joka ei ole kannattavaa. Kun teet 12 tuntista päivää 6 päivänä viikossa yksin niin alkaa kyllä ituttamaan.

      • Anonyymi

        Taksimies pitää olla torilla kerjuulla 24/7. 365 päivää vuodessa...... Nii se on ollu iät ja ajat


    • Anonyymi

      Jos kulut nousee, myös asiakkailta perittävien hintojen tulee nousta. Muuten ei ole palveluita saatavailla koska yritykset katoaa kun ei kukaan sijoita tappiolliseen yritystoimintaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe