ehkä luonnonilmiössä on sellaista että työtä pitää vaihtaa nopeasti
siis töitä pitää tehdä tosi nopeasti
muut toiminnasta alkaa järki puuttua kokonaan
ja miten sitä työtä tekisi jos järki katoaa kokonaan
silloin kukaan ei sitä enää jaksa tehdäkkään
esimerkiksi eduskunta paitsi että väki vaihtuu, niin se
että he kasvattavat palkaansa jättiisoksi sen takia
että työ on aivan älytön ja pitää olla edes joku yllyke jatkaa
muuten eduskunnassa ei jaksa istua toimettomana
OLLA EDUSKUNNAN TYÖTTÖMÄT
järjettömyys liittyy myös ylipäätään työntekoon
työ itsessään on suuremman osan ajasta järjetön toiminta
on erittäin vaivalloista löytää edes vähän järkeä työn teosta
Pitkävetinen työpaikka kadottaa järjen
1
50
Vastaukset
- Anonyymi
Niinno siis, toinen vaihtoehtohan olisi että jokainen hankkisi kaiken tarvitsemansa itse luonnosta. Viljelisi, keräilisi, metsästäisi tai kalastaisi omat ruokansa ja rakentaisi oman talonsa tai muun suojapaikan itselleen omin käsin itse valmistamillaan välineillä. Siinäkin olisi työtä sinänsä, mutta varmaan sen paremmin saisi perusteltua itselleen, miksi minkäkin tehtävän alkaa tekemään?
Noista ajoistahan me on jo menty ohi, ja on huomattu, että ainakin jossain mielessä on parempi, että itse kukin keskittyy tekemään jotain tiettyä asiaa, eli sitä ns. työtä, josta saa sitten rahaa, jolla voi hankkia muiden tekemänä loput tarvitsemansa asiat, jotkut jopa enemmänkin kuin tarvitsisivat. Mutta joo, onhan siinä sitten se, että se työ voi olla liiankin yksipuolista pakertamista verrattuna siihen että tekisi kaiken itse.
Mutta kyllä tuohon omavaraisuuteenkin on mahdollista aika pitkälle pyrkiä. Maaseutu on täynnä tyhjilleen jääneitä pikku maatiloja, joissa voi hyvin alkaa hartiavoimin kasvattelemaan itselleen perunoita sun muuta, että selviää talven yli. Hankkii vielä lehmän, josta saa itselleen maitoa ja pellolle lantaa ja niin pois päin. Sinne vaan kokeilemaan. Itse olen vielä tuollaisella tilalla lapsuuteni viettänyt, mutta nyt vaan naputtelen tietokonetta ja haen maitoni ja pottuni tyytyväisenä kaupasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004887250- 2272558
- 262551
- 1571854
- 1141738
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41135- 741133